Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 11. desember 2022

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Wellvita - sunnhet direkte til deg Ordrebekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. desember 2022 kl. 19:20
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: kundeservice@wellvita.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Wellvita - sunnhet direkte til deg <no-reply@wellvita.no>
Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 23:50
Subject: Wellvita - sunnhet direkte til deg Ordrebekreftelse
To: Superhomofile Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+superhomofil@gmail.com>


Dette er en automatisk mail og kan derfor ikke besvares


Kunde:

Superhomofile Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
Norge
99424084
eribsskog+superhomofil@gmail.com

Wellvita - sunnhet direkte til deg

Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli
Norge
Telefon: 37 08 13 00
http://www.wellvita.no
kundeservice@wellvita.no


Ordrenr. : 118366
Ordredato : 05-04-2022 23:50
 
 
Antall Varenr./Vare Stk. pris Total pris
1 Stk 90400 - Sabalix - Abonnement, første levering kr 199,- heretter kr 399,- 199,00 199,00
Varetotal 199,00
Porto og ekspedisjonsgebyr 39,00
Total eksl. MVA
204,24 NOK MVA utgjør
33,76 NOK Total inkl. MVA
238,00 NOK

Takk for din bestilling. Varene vil bli sendt i løpet av 3-7 dager.

Når du kjøper produkter hos www.wellvita.no, gjelder følgende kjøpsbetingelser og vilkår:




Kontaktinformasjon
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no

Bestilling og levering
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.

Forsinkelse av leveransen
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.

Ansvar
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.

For å bestille
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.

Betaling
Når du har bestilt en vare hos Wellvita AS sender vi en faktura sammen med din bestilling, og du har 14 dager fra fakturadato til å betale.

Betal faktura
Du kan administrere ditt/dine abonnement her og betale din faktura med bankoverførsel eller med kort her. Du bruker Bank ID for verifisering.

Opprett betalingsavtale
Når du velger "Opprett betalingsavtale" gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fakturabeløpet fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag. Vi sender leveransen til din oppgitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.

Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.

Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyr på kr 35.-. i overensstemmelse med gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.

Oppsigelse eller abonnement på pause
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement. må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement
Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.

Angrerett
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.

Benyttelse av angreretten
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet i bunnen av e-posten. I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett. .

Varer returneres/leveres til
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.

Refusjon av utgifter
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Merk
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Reklamasjoner
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet . Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00 Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF)
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.

Endringer
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.

Klageadgang
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO
www.forbrukerraadet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO

Databehandling
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas Personvernpolitikk (link til persondatapolitikken).

_______________________________________________________________________________________________

Angrerettskjema i utskriftsvennlig format

Skjema for opplysninger om angrerett


Ved korrekt utfylt skjema anses opplysningene i angrerettloven § 8 første ledd bokstav h, i og
j, jf. annet ledd, for gitt.

Angrerett
Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren,
som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse.
For å kunne bruke angreretten må du underrette oss:

Wellvita AS
Engenes 15, 4865 Åmli
Telefon: 37 08 13 00 E-post: kundeservice@wellvita.no

på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post,
eller e-post). Du kan benytte det vedlagte angreskjemaet, men det er ikke obligatorisk.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke
angreretten før angrefristen utløper.

Virkningene av at angreretten brukes
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg,
herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt
en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold
og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå
fra denne avtalen.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinne-
lige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.

I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram doku-
mentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.

Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14
dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen.
Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.
Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen hånd-
tering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Angreskjema


ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester
Fyll ut og returner dette skjemaet bare dersom du ønsker å gå fra avtalen

Utfylt skjema sendes til:
Wellvita AS, Engenes 15, 4865 Åmli
Telefon: 37 08 13 00 E-post: kundeservice@wellvita.no

Jeg/vi underretter herved om at jeg/vi ønsker å gå fra min/vår avtale om kjøp av
følgende:

Produkt (spesifiser på linjene nedenfor)

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Se ordrebekreftelse - Sett dato:

Avtalen ble inngått den (dato ved bestilling av vare)_______________________________________

Varen ble mottatt den (dato ved mottak av vare)___________________________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________

Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________


Dato: _____________________________



_______________________________________________________________________________
Forbrukerens underskrift (bare dersom papirskjema benyttes)



Wellvita er godkjent av Trygg E-handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg og sikker når du handler fra oss. Trygg E-handels formål er å beskytte deg som forbruker – kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte Trygg E-handel merket. Du kan lese mer om Trygg E-handel og dine rettigheter som forbruker på www.tryggehandel.no.

Wellvitas sertifikat finnes på http://arkiv.tryggehandel.no/butikk/144

Jeg sendte en e-post til 365 Direkte

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. desember 2022 kl. 19:06
Til: 4114 365Direkte <soknad@365direkte.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, database@no.experian.com, ksdb.no@bisnode.no, Kartverket - Kundesenter <kundesenter@kartverket.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

nå har jeg ihvertfall forklart, at eventuelle kreditt-anmerkinger skyldes, at noen nett-troll, bestiller masse 'dritt', på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.

Så at dere da begynner å 'bable' om kredittopplysninger fra Bisnode.

Det synes jeg at blir litt åndssvakt da.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at jeg ble snytt, for X antall tusenlapper (det var vel minst 30.000 pluss noe løsøre) da min fars yngre bror Runar, var bobestyrer (for boet etter noen barnløse grandonkler) i 2017 (etter at Drammen tingrett nektet meg å oppløse dette sameiet, i mange år, og Nordea Tveita nektet meg lån med sikkerhet i min del av denne eiendommen, som jeg mer eller mindre ble prakket på (må jeg si) etter at min far frasa seg arv, etter disse kunstner-onklene hans).

Og disse tusenlappene tilsvarer verdien (ifølge Runar sin takstmann) av en strand (Arnestø-stranda i Holmsbu) som tilhørte mine grandonkler.

Så jeg prøvde å tinglyse denne stranda hos Kartverket i Hønefoss.

(I 2017).

Men de satt seg på bakbeina, av en eller annen grunn.

Så det som står i dette eiendomsregisteret (deres) er nok ikke alltid helt oppdatert, vil jeg si.

Skjerpings!


tir. 5. apr. 2022 kl. 15:58 skrev 4114 365Direkte <soknad@365direkte.no>:
Hei.

 

Søknaden er behandlet manuelt basert på tidligere års ligningstall, eiendomsregisteret og kredittopplysninger fra Bisnode.

Vi begrunner ikke avslag.

 

Med vennlig hilsen

Danske Bank

 

 

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: søndag 3. april 2022 21:36
To: 4114 365Direkte <soknad@365direkte.no>
Cc: postkasse@datatilsynet.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.no
Subject: Fwd: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568

 

Hei,

jeg får penger av Nav hver måned, (ihvertfall i teorien), men det kan man vel ikke se på selvangivelsen.

Det er noen nett-troll, (som jeg rapporterer om til Datatilsynet), som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet.

Så jeg får kredittanmerkninger hele tiden, (for det er vanskelig å få med seg alt).

Og Nav er like ille.

Nå forlanger de at jeg skal klare meg uten penger fram til 20. april.

Og vaskemaskinen har røket.

Jeg har avtale med mine kreditorer (fra 90-tallet) om at jeg skal betale gjelden, når jeg har fått meg en ny jobb.

Men i mellomtiden så trenger jeg et lån, (som får første-prioritet), på kanskje 5.000 eller 10.000, til ny vaskemaskin og mat.

Så det er det jeg søker om.

Og om det er et kredittkort eller lån, det er ikke så nøye.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: kundeservice@365direkte.no <kundeservice@365direkte.no>
Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 21:23
Subject: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568
To: <eribsskog@gmail.com>

 

Søknad om 365Privat MasterCard

Vi kan dessverre ikke innvilge din søknad om 365 Privat MasterCard.

Vi har en automatisk behandling av alle våre søknader som baserer seg på tidligere års ligningstall, eiendomsregisteret og kredittopplysninger hentet fra Bisnode Credit AS

Vi begrunner ikke avslag, men dersom du mener avslaget er feilaktig kan vi gjennomføre en manuell vurdering av din søknad. For å kunne gjøre dette trenger vi kopi av siste års selvangivelse samt siste måneds lønnslipp.

Dokumenter kan sendes per fax til 85407961 eventuelt skannes og sendes til soknad@365direkte.no.

Merk dokumentene "revurdering søknad 365Privat".

Du kan ikke svare direkte på denne e-posten.

Med vennlig hilsen

365Direkte - en enhet i Danske Bank

Enda mer fra YouTube

Mer fra YouTube

Det er visst sånn, at et amerikansk band (734 SMG) har laget en sang, som heter Ribsskog. Noe sånt

ribsskog sang


PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Jeg lurer på om dette kan være noe med min tidligere Rimi Bjørndal-kollega Thor-Arild 'DJ Toro' Ødegaard (som jeg var med å ansette på andre halvdel av 90-tallet) sin lillebror Tom-Atle.

For han er visst en kjent musikk-produsent, blant annet i Detroit.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Mer om Tom-Atle Ødegaard:

mer om tom atle ødegaard

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter