Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Erik Ribsskog

Svar - klage på NetCom

Erik Ribsskog Wed, Jan 28, 2015 at 9:54 PM
To: "Nilsen, Line de Lange"
Cc: Forbrukerombudet , postmottak@dsb.no, Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

jeg har jobbet, som leder i Rimi, på 90 og 00-tallet.

Så jeg kjenner denne varen, (Netcom kontantkort), fra jobb.

Og den varen, er nå helt forskjell, enn det den pleide å være, på 00-tallet.

Det er greit, at de begynner, men noe nytt.

Men at de samtidig skal slutte, med de 'vanlige' kontantkortene.

Det synes jeg, at er rart.

Det blir som noe lureri, mener jeg, med disse nye kontantkortene.

Jeg får sende om det, til Forbrukerombudet.

Jeg har tenkt å kjøpe en ny, (og ganske billig), mobil.

Og så heller bytte, til Telenor-abonement.

Og så kan jeg bare bruke, den gamle mobilen, som kamera og/eller walkman.

Det funker den som.

Jeg synes også at det er litt rart, å ringe, med en sånn smart-phone.

(Den er vel ikke akkurat formet, som en telefon, liksom).

Og batteriet tar fort slutt.

Det var Roy Franzen, hos Nav, som mobba meg, fordi jeg måtte på
biblioteket, for å sjekke e-post.

Og Elkjøp Slependen var så usolgt, for konvensjonelle mobiler, da jeg
skulle kjøpe en norsk mobil, etter mange år i England.

Så det var dette med at Elkjøp var utsolgt, som var det jeg tenkte
mest på, da jeg kjøpte ny mobil.

Han selgeren klarte å prakke på meg en smart-phone, som sagt.

Og at Netcom har forrandret sin vare, (kontantkort), så mye, siden jeg
jobba, med å selge disse kortene.

Det fikk jeg ikke med meg, siden at Elkjøp var utsolgt, så tok nok
dette, litt av fokuset, vekk fra kjøps-situasjonen.

Elkjøp har også tidligere tulla med meg.

Jeg kjøpte en Laptop, på Elkjøp Carl Berner, i 2003.

Og den hadde feil på pixler, på skjermen.

Og min studiekamerat Dag Anders 'Dagga' Rougseth.

Han sa da, at da ville han ha klaget.

Og jeg klagde, men Elkjøp sa da det, at de døde pixelene måtte dekke
mindre enn en prosent av skjermen, for at det skulle være byttegrunn.

Så Elkjøp tenker nok ikke sånn, at 'kunden alltid har rett'.

Som jeg lærte om, på Handel og Kontor.

Så da blir det kanskje ofte krøll, når man handler der.

Så det gjelder nok å holde tunga rett i munnen, når man går inn, på en
sånn Elkjøp-butikk.

Men takk for svar, ihvertfall.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også gått i klasse, med en Line Nilsen, på Svelvik
ungdomsskole, på 80-tallet, (fra 1983 til 1986).

Men jeg regner med, at det ikke er deg.


2015-01-28 9:27 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
> Hei,
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til korrespondansen under.
>
> I  overensstemmelse med leder av seksjon for telefoni og nummerforvaltning har vi følgende svar å gi på din tilbakemelding.
> Nkom regulerer ikke innholdet i sluttbrukertilbudet. Det er konkurranse mellom tilbyderne som gjelder på området du viser til.
>
> Vi forstår at det er viktig for deg å finne det produktet som passer deg best.
> Nkom anbefaler deg å undersøke ulike tilbydere for å se hvilket tilbud som passer deg og din bruk best.
> Andre tilbydere av kontantkort er for eksempel Chilimobil, Lycamobile, MyCall og Telenor.
>
> Vi har merket oss dine synspunkter, men har ikke mer å tilføye i denne saken.
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Line de Lange Nilsen
> seniorrådgiver
> seksjon for telefoni og nummerforvaltning
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
> Sentralbord: 22 82 46 00
> Dir. tlf.: 22 82 46 13
> Mobil: 917 26 578
> www.nkom.no
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 26. januar 2015 00:18
> Til: Nilsen, Line de Lange
> Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen; post@forbrukerombudet.no; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no); hv-02.kontakt; postmottak@dsb.no
> Emne: Re: Svar - klage på NetCom
>
> Hei,
>
> det blir som at man kjøper bensin, til en bil.
>
> Og hvis man ikke har brukt all bensinen, innen to uker.
>
> Så kommer bensinstasjon-folka, på besøk, og tapper ut den gjenværende bensinen.
>
> Det er lureri, mener jeg.
>
> Disse kontantkortene presenteres som noe nytt, og noe ekstra, må man vel si.
>
> Men de har samtidig slutta, med de vanlige kontantkortene, virker det som.
>
> Dette fører til dårligere beredskap, i samfunnet, mener jeg.
>
> Så dette må være noe for myndighetene.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Dette systemet til Netcom er også forvirrende.
>
> De bruker uttrykket 'saldo'.
>
> Men den saldoen blir visst bare slettet, etter en viss tid.
>
> Det kan da ikke være greit det, mener jeg.
>
> Kan du sende dette til sjefen din, for en ny vurdering, lurte jeg.
>
> PS 2.
>
> Og hvorfor står det 'firmapost' i deres e-post-adresse for generelle henvendelser?
>
> Hverken borgerne eller dere er et firma.
>
> (Borgerne er borgere, og dere er en del av staten).
>
> Er det noe jødisk tradisjon dette, å bare være fokusert på firma, lurer jeg.
>
>
> 2015-01-23 12:24 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
>> Hei,
>>
>>
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til din klage på at
>> NetCom har endret sitt kontantkorttilbud, datert 22. januar 2015.
>>
>>
>>
>> Regelverket for elektronisk kommunikasjon regulerer ikke hvilke typer
>> abonnement tilbyderne av elektronisk kommunikasjon til sluttbruker
>> skal å tilby.
>>
>> Dersom NetCom har endret sitt kontantkorttilbud til å omfatte en gitt
>> bruk innenfor et gitt tidsrom, så har de adgang til dette.
>>
>>
>>
>> Dersom du ikke er fornøyd med NetCom sin kontantkorttjeneste, så
>> anbefales det å undersøke om det er andre tjenestetilbydere som har et
>> tilbud som passer bedre for ditt bruk.
>>
>>
>>
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>>
>>
>> Line de Lange Nilsen
>>
>> seniorrådgiver
>>
>> seksjon for telefoni og nummerforvaltning
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
>>
>> Sentralbord: 22 82 46 00
>>
>> Dir. tlf.: 22 82 46 13
>>
>> Mobil: 917 26 578
>>
>> www.nkom.no
>>
>>
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og
>> teletilsynet
>>
>>
>>
>>
>>
>> Fra: Erik Ribsskog < >
>>
>> Sendt: 22. januar 2015 10:49
>>
>> Til: Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
>>
>> Emne: Klage
>>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg vil klage på at Netcom har forrandra sine kontantkort.
>>
>> Sånn at de nå ikke ligner på det jeg forbinder med konvensjonelle
>> kontantkort.
>>
>> Man får kun lov å ringe, i noen uker, av gangen, og så mister man saldoen.
>>
>> Dette vil jeg klage på.
>>
>> Erik Ribsskog

Mer fra Facebook

facebook

Og enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Identietstyveri

Erik Ribsskog Wed, Jan 28, 2015 at 9:33 PM
To: juridisk
Cc: postkasse@datatilsynet.no, post@tekna.no, postmottak@jus.uio.no, Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs" , Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

her er mer fra de 'sovjetiske' politifolka, (eller hva problemet deres er).

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Anne Stine Kristmoen <anne.stine.kristmoen@politiet.no>
Date: 2015-01-28 10:59 GMT+01:00
Subject: VS: Identietstyveri
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Viser til tidligere mail, det samme gjelder for dette forholdet.


Anne Stine Kristmoen
politiførstebetjent
Asker og Bærum politidistrikt
Bærum politistasjon
Telefon: 474 87 096 / 67 57 61 68
E-post:         anne.stine.kristmoen@politiet.no

www.politi.no



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. januar 2015 19:47
Til: juridisk
Kopi: Postmottak PDI Asker og Bærum
Emne: Identietstyveri

Hei,

dette, (se vedlegget), er også identietstyveri.

Jeg har hatt en nød/varsler-blogg, (johncons-blogg), siden 2007.

Og på den bloggen, så har jeg et tracking cookie-program, (som heter
StatCounter).

Og der kan jeg se, hvilke nettsteder, som sender trafikk, til bloggen.

Og dette verktøyet, (StatCounter), fanger da ofte opp, sånne
ID-tyveri-saker, (og æreskrenkelse/nettmobbing), på nettet.

Og det kan være opp til ti saker, per dag.

Og dette har foregått, i flere år nå, (må jeg si).

Og jeg har varslet om dette, på blogg, men jeg har ikke fått noe
nevneverdig repons, må jeg si.

Mvh.

Erik Ribsskog


identitetstyveri.JPG
105K

Jeg sendte enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Møte ang. videre støtte

Erik Ribsskog Wed, Jan 28, 2015 at 9:21 PM
To: juridisk
Cc: Politikk Høyre , Akademikerforbundet , post@tekna.no, Studentombudet UiO , Postmottak Sivilombudsmannen , postmottak@jus.uio.no, "emb.london" , "sande.vgs"
Hei,

jeg sender også om det her, til dere.

Dette regner jeg med at må være noe tull, siden de ikke bruker ordentlig navn.

Den saken i England, var også bare noe ID-tyveri-tull.

(Egentlig samme sak, som jeg har sendt om til dere.

Det er den samme 'strømmen').

Jeg får sende kopi til juridisk fakultet og, hvor jeg skal på
forelesning, i morgen, ved UIO.

Jeg har også fått fra Bård hos ISS.

Og da er det ICA, (min tidligere arbeidsgiver), som tuller, mistenker jeg.

Og at de betaler ISS og/eller Secritas for å gjøre livet mitt til et helvete.

Noe sånt.

Erik Ribsskog

PS.

Dette er bare at jeg liksom skal bli skviset.

For dette nevnte de ikke noe om, på møtet på fredag.

De prøver visst bare å få meg inn i sjokk, og kødder med meg.

De prøver nok å få meg til å klikke, sånn at de kan drepe meg.

Noe sånt.

Jeg har varslet  på min blogg, i åtte år, om at jeg ikke får mine rettigeheter.

Norge har bare sitti på 'slintre-fisla' si.

Ingen redaktører skriver, for eksempel.

Så alle nordmenn har mistet sin ære, mener jeg.

Så vi må få Danmark, til å ta over Norge igjen, mener jeg.

Det er det eneste man kan gjøre nå, siden at alle nordmenn nå er æresløse krek.


---------- Forwarded message ----------
From: (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
Date: 2015-01-28 13:55 GMT+01:00
Subject: Møte ang. videre støtte
To: eribsskog@gmail.com


Hei Erik,

vi har fått et brev fra Kriminalomsorgen om at du er innkalt hos dem
til soning av en dom du har fått i Storbritannia etter begjæring fra
britiske myndigheter.

Du kan ikke få støtte av NAV under soning av fengselsstraff, og det er
derfor nødvendig med et møte for å avklare din situasjon før du
starter soningen. Vi har ikke fått informasjon om når du er innkalt,
kan du vennligst oppgi en dato (snarest mulig) som det er mulig for
deg å delta i et møte med NAV på?


Mvh

NAV Bærum/Bård

Jeg sendte en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Bilvask

Erik Ribsskog Wed, Jan 28, 2015 at 8:57 PM
To: juridisk
Cc: post
Bcc: "post@sivilombudsmannen.no" , post@tekna.no, Akademikerforbundet
Hei,

dere hos Datatilsynet, forstod jo disse sakene, nå jeg sendte om disse til dere.

(En Simon hos dere virket som å forstå hva disse sakene gikk ut på).

Men hos Politiet, så lider de visst, av noen slags dumskap, som fører
til det, at de ikke forstår, disse ID-tyveri-sakene.

Noe sånt.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, egentlig.

Som jeg nevner, så er det en strøm, av disse sakene.

Og at jeg skal fly fram og tilbake, til Sandvika politistasjon.

20-30 ganger, hver dag, for å anmelde disse sakene.

Det synes jeg er, som en urimelig byrde, å legge på meg.

Hvorfor har de e-post, hvis de ikke klarer å ta imot anmeldelser på e-post.

(I saker hvor det virker fornuftig og rasjonelt, som her.

Må man vel si).

Nei, her vil jeg klage, på 'polititutten', som nok lever på 80-tallet
enda, før internett kom.

Noe sånt.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Anne Stine Kristmoen <anne.stine.kristmoen@politiet.no>
Date: 2015-01-28 10:57 GMT+01:00
Subject: VS: Bilvask
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Vet ikke helt hva du mener med mailen under.

Dersom du ønsker å anmelde et straffbart forhold må du møte personlig
ved en politistasjon og inngi en anmeldelse på den måten.

Politivakta i Sandvika er åpen mandag - fredag fra 0800 til 1700.

Mvh

Anne Stine Kristmoen
politiførstebetjent
Asker og Bærum politidistrikt
Bærum politistasjon
Telefon: 474 87 096 / 67 57 61 68
E-post: anne.stine.kristmoen@politiet.no

www.politi.no





-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. januar 2015 19:56
Til: juridisk
Kopi: Postmottak PDI Asker og Bærum
Emne: Fwd: Bilvask

Hei,

dette er enda en ID-tyveri sak.

Det er en strøm av lignende saker, så og si hver dag, (må jeg si).

Jeg har sendt om disse sakene, til politiet i England.

Men det som hendte, var at Spesialenheten der, nekta meg å sende fler
e-poster til de.

Og politiet der, gjorde ikke noe.

Jeg har også sendt om sånne saker, til flere forskjellige politikammer, i Norge.

Men ingen av de, har gjort noe.

Og så har de plutselig bedt meg om, å heller sende, til politiet i England.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Asker Bilvask 1 <asker@bilvask1.no>
Date: 2015-01-27 19:26 GMT+01:00
Subject: Bilvask
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Det er helt i orden . Takk for at dere valgt oss.

Mvh
Jalal Hussain


AVG Certification.txt
1K

Mer fra Facebook

facebook mer fra

Fler mobilbilder

WP_20150127_021

WP_20150127_022

WP_20150127_023

WP_20150127_024

WP_20150127_025

WP_20150127_026

WP_20150127_027
 
WP_20150127_028

WP_20150127_029

WP_20150127_030

WP_20150127_031

WP_20150127_032

WP_20150127_033

WP_20150127_035

WP_20150127_037

WP_20150127_038

WP_20150127_039

WP_20150127_040

WP_20150127_041

WP_20150127_042

WP_20150127_043

WP_20150127_044

WP_20150127_045

WP_20150127_046

WP_20150127_047

WP_20150127_048

WP_20150127_049

WP_20150127_050

WP_20150127_051

WP_20150127_052

WP_20150127_053

WP_20150127_054

WP_20150127_055

WP_20150127_056

WP_20150127_057

WP_20150127_058

WP_20150127_059

WP_20150127_060

WP_20150127_061

WP_20150127_062

WP_20150127_063

WP_20150127_064

WP_20150127_066

WP_20150127_067

WP_20150127_068

WP_20150127_069

WP_20150127_070

WP_20150127_072

WP_20150127_073

WP_20150127_074

WP_20150127_075

WP_20150127_076

WP_20150127_077

WP_20150128_001

WP_20150128_002

WP_20150128_003

WP_20150128_004

WP_20150128_005

WP_20150128_007

WP_20150128_008

WP_20150128_009

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter