Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 13. september 2023

Dette er om at min avdøde mor Karen Ribsskog sin yngre søster Ellen (som også er død) har vært med på arbeid innenfor 'Steiner-bevegelsen' i Basel (mens hu var gift med Reto Savoldelli, som også har publisert posten, som skjermbildet er fra)



https://www.das-seminar.ch/post/das-erste-jahrzehnt-des-seminarlebens-1973-1983

PS.

Hvem Edmondo Savoldelli er.

(Som er nevnt overfor).

Det veit jeg ikke.

Men det kan muligens være Reto sin bror/fetter (eller noe lignende).

Det var jo sånn, at min far fikk min lillesøster Pia og meg, til å besøkte tante Ellen, i Sveits (i Aesch, utafor Basel) sommeren 1987.

Og da hadde tante Ellen nokså nylig skilt seg, fra Reto.

Men deres datter Rahel (min kusine) var født i 1978.

Og hu skulle ta med Pia og meg, en dag, for å besøke Reto.

(Det var vel Reto som ønsket dette.

Noe sånt).

Og Rahel (som da bare var cirka ni år) dro i snora, på bussen, for tidlig.

(Ved en butikk.

Oppi noen 'dal-strøk' nærmest.

Kanskje en halvtime å kjøre, fra Aesch (hvor tante Ellen bodde).

Noe sånt).

Så Reto måtte kjøre til den nevnte butikken/bussholdeplassen, og hente Pia, Rahel og meg.

(Reto bodde i lag med masse andre folk (deriblant noen engelske).

I en slags 'Steiner-base'.

Eller hva det kan ha vært).

Og på veien tilbake til tante Ellen.

Så skulle vi ikke ta bussen.

Reto skulle kjøre oss.

Og da var det en transvestitt i bilen (husker jeg).

Og det kan kanskje ha vært han Edmondo (tenker jeg nå).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette (fra 'Min Bok'):



https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

PS 3.

Alderen stemmer med den nevnte transvestitten, vil jeg si (selv om transvestitten også kan ha vært, en av de andre folka, som Reto bodde sammen med, i Solothurn):



http://www.edmondosavoldelli.ch/

PS 4.

Rudolf Steiner døde visst nær Basel, så det er mulig at den Steiner-basen som jeg/vi var på, sommeren 1987, er et av 'hoved-stedene' innen Steiner-bevegelsen:



https://no.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Steiner

PS 5.

Reto sin Wikipedia-side nevner Goetheanum og Dornach (hvor Rudolf Steiner døde) så det er mulig at Pia og jeg, var på 'sjølve' Rudolf Steiner-stedet (sommeren 1987):



https://de.wikipedia.org/wiki/Reto_Andrea_Savoldelli

PS 6.

Det kan virke som at Reto har noe med en malerskole, som holder til ved 'Steiner-bevegelsen' sitt hovedkvarter (Goetheanum) å gjøre:



Jeg sendte en e-post til Nav

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Manglende skriv/Fwd: Manglende svar fra Nav/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2023 kl. 17:58
Til: presse@nav.no
Kopi: postmottak <postmottak@aid.dep.no>, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>
Hei,

kan dere sende dette videre til Nav sin klage-instans.

For noen uker siden kontaktet jeg Nav Bærum, siden at jeg ikke har
fått den i pressen omtalte økningen i sosial-støtte, på 700 i måneden,
fra juli.

(Så det er snakk om 700 kroner fra juli, 700 fra august og 700 fra september.

Til sammen 2.100 kroner).

Og jeg sendte mail.

Men da svarte Nav Bærum, at de ikke kunne diskutere enkelt-saker på mail.

(Noe sånt).

Noe som vel er veldig gammeldags.

(Må man vel si).

De manet meg til å prøve chat-en dems.

Som sagt så gjort.

Ei jeg prata med der (jeg lurer på om hu het Tove, eller noe lignende)
manet meg til å ringe.

(For det var bedre å ringe, hvis det var snakk om enkelt-saker.

Noe sånt).

Og som sagt så gjort.

Jeg ringte, og saksbehandler (ei Kristin) skulle ringe meg tilbake.

Og så ringte en Tom.

(Kristin har visst bytta kjønn og navn.

Ingen forklaring ble gitt på dette surret (at en Tom ringer istedet
for hu saksbehandler-Kristin)).

Og Tom sa (etter at jeg hadde forklart klagen).

At de skulle sende noe skriftlig.

(Noe som var en provokasjon, må man vel si.

For dette ble jo bestemt om (av regjeringen) i juni.

Og så skulle de liksom bestemme på nytt, om dette.

Makan til dårskap/tull.

Må man vel si).

Men dette (at jeg prata med han Tom, fra Nav Bærum) det var 16. august.

Og jeg har forsatt ikke fått noe skriflig i posten (som han Tom sa at
de skulle sende).

Så det må klage på.

Det er også snakk om flere andre 'ran' (blant annet nektet Nav å sende
meg min pensjonsbeholdning da jeg bodde i Liverpool sentrum, hvor jeg
bodde fra 2006 til 2011).

(Se mail-historie).

Og så tenkte jeg nå, at kanskje Nav har en klage-instans.

Men det står bare 'snail-mail-adresse' for denne klage-instansen.

Og det er håpløst gammeldags (må man vel si).

Så da tenkte jeg at jeg kan prøve å sende klage via presse@nav.no (og
så kan dere forhåpentligvis sende dette videre til riktig avdeling).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, 4 Sep 2023 06:04:38 +0200
Subject: Manglende svar fra Nav/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra
27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>
Cc: postmottak@aid.dep.no, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost
<sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,
Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>,
amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso
Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post
<post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post
<post@finkn.no>

Hei,

nå fikk jeg sosial-støtte-utbetaling på fredag.

Men det var fortsatt i følge 2022-satsene (for å si det sånn).

Jeg har ikke fått 'lønns-økningen'.

Og som det står om i media, så har matprisene økt veldig mye, det siste
året.

Så dette er bånn i bøtta, må jeg si.

Nav nekter å svare per mail.

Og så ble jeg sendt rundt som en kasteball.

Og så måtte jeg snakke med noen på mobil.

Og de (en som kalte seg Tom) begynte da å juge (kan det virke som) siden at
de slapp å ta dette skriflig.

For han Tom (som ikke sa sitt etternavn) sa at de skulle sende meg: 'Noe
skriftlig'.

Men det har ikke jeg sett noe til.

Og på nettbanken så har jeg ikke sett noe til disse lovte grunkene, fra i
sommer (700 for juli-måned, 700 for august-måned og 700 for
september-måned).

Så her har jeg blitt ranet for et par tusen.

Og dette er på toppen av at 'pakkisa' i Oslo, får to tusen mer i
sosial-støtte, hver måned (fordi at de tilfeldigvis bor på den og den sida
av Lysaker-elva).

Så dette er dimmi-skatt på dimmi-skatt (kan det virke som).

Hu nye Nav Bærum-ledersken er visst fra Drammen.

Og allerede på 80-tallet, så klagde min lillesøster Pia på (hu hadde masse
vitser på lager) om at det var mye pakkiser i Drammen (spesielt på Fjell).

(Hva skjer hvis du slipper en atombombe i Pakistan?

Ingenting, for alle pakkisene bor på Fjell.

Noe sånt).

Og hu nye ledersken heter visst Phan (eller noe) ifølge Budstikka.

Så alle hos Nav gir nå Phan (kan det virke som).

(For å fleipe litt).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det har forresten også vært et fjerde ran.

Jeg fikk (etter at Drammen tingrett hadde trenert i bortimot femten år)
noen penger, fra et sameie i Holmsbu (i den tidligere kunstner-kolonien
der) hvor jeg var gromgutt/odelsgutt.

Og da (dette var cirka 200.000) så flytta jeg til England, for å starte min
nettbutikk igjen.

(Dette var sommeren 2017).

Og den nettbutikken (Posegodt) drev jeg fra 2010 til 2014 (fra Liverpool og
Sunderland).

Men rundt 2013, så var det sånn, at noen nett-troll, sendte tulle-mailer, i
mitt navn, til en Jobcenter-medarbeider, i Aintree, som het Sarah Bamber.

Og hu fikk da sammenbrudd hver gang (selv om Aintree vel er kjent for å
være et hardt sted, med sitt fæle hesteveddeløp).

Og da ringte hu politiet, og de swattet da meg.

Og dette skjedde mellom 50 og 100 ganger.

Og de knuste døra mi 3-4 ganger.

Og jeg ble arrestert mellom 5 og 10 ganger (og måtte da tilbringe natten på
glattcelle, selv om jeg prøvde å ringe ambassaden, for å få hjelp).

Og britene hadde en slags molbo-tilnærming til dette.

Så de så aldri gjennom dette.

(Hvis de ikke spilte eskimoer, eller noe).

Og jeg måtte tilslutt rømme tilbake til Norge, for å komme unna dette
helvete.

Og i 2017, så var det Brexit osv., så jeg tenkte at det kanskje hjalp (og
at tullet var noe fra EU).

Men de begynte på nytt.

De ville at jeg skulle betale bot, få fengsels-straff, få
samfunns-tjeneste, gå på mange nye retts-møter, og det var bare
forbokstaven.

Så jeg måtte rømme tilbake til Norge igjen.

(For de ville også konfiskere passet mitt.

Så jeg tenkte at jeg drar fra UK, før det skjer.

Selv om jeg hadde kjøpt mye møbler osv., til en et-roms-leilighet, som jeg
leide i Tuebrook, for i det strøket var det lavest husleie, kun cirka 3.000
i måneden).

Og da jobbet jeg egentlig som nettbutikk-sjef.

Jeg kjøpte mye møbler (som fryser, seng, TV, mikrobølgeovn med
grill-funksjon, TV-antenner og robot-støvsuger og mye annet, til
leiligheten).

Og jeg kjøpte en 'all in one-PC' til nettbutikken.

(Med en ganske stor skjerm.

Sånn at jeg kunne se at designen ble bra, når jeg skulle lage nettbutikken).

Men før jeg fikk satt opp nettbutikken igjen (jeg ønsket å lage den selv
(ved å bruke HTML og CSS) etter problemer med bakdører (og angrep fra
tyrkiske hackere osv.) når jeg brukte osCommerce, i 2010).

Så måtte jeg som nevnt rømme tilbake til Norge.

Men da skulle jeg vel ha fått grunnlønn (eller industri-arbeider-lønn)
eller hva det heter, av Nav.

(Siden at jeg da hadde vært nettbutikk-sjef.

På heltid, må jeg si).

Og ikke bare den usle sosial-støtten (som er et par tusen mindre i måneden
i Bærum, enn i Oslo, på skandaløst vis, må man vel si).

Det er forresten derfor jeg ønsker den pensjonsbeholdningen min.

For min nettbutikk solgte engelsk isbre-mint (Glacier Mints) fra England
til Norge (og jeg solgte også Crispy M&M's til USA, for den er ikke i
sortimentet der).

(For nordmenn savnet Isbre Mint-dropsene (som gikk ut av produksjon mens
jeg bodde i England).

Leste jeg på et debatt-forum, i 2009 eller 2010).

Og da har jeg tenkt å heller dra til England eller Irland (hvor jeg nok
også kan kjøpe Glacier Mints på supermarkeder, og så sende de i posten til
Norge, etterhvert som jeg får bestillinger).

Men Nav later som at de er dumme, og vil ikke svare ordentlig på dette.

(For det å få sin pensjonsbeholdning.

Det har jeg lest på en blogg (rundt 2009) at skal være mulig.

For å si det sånn).

Så det er _fire_ ran.

Det er det med sosial-støtte-økningen i år, det er det med
pensjonsbeholdningen, det er det med at de i Oslo får mye mer (og jeg bodde
i Oslo fra 1989 til 2004, men Nav Østensjø sendte meg til Bærum (i 2014)
enda jeg aldri hadde bodd i Bærum før).

Og det er også med at jeg skulle hatt industriarbeider lønn (eller
grunnlønn heter det kanskje) og ikke bare sosialstøtte, da jeg
flytta/flykta tilbake til Norge, i 2017 (og så dro jeg på sosialen i mars
2018 (i Trondheim) da Bergstø-sameie-pengene tok slutt).

Jeg må også klage på at dere hos SMK ikke har svart meg.

Hvem skal ellers rydde opp i dette.

Supperådene (som for eksempel Statsforvarlteren og Sivilombudet) er tatt
over av Taliban, kan det virke som.

Ingen av Supperådene svarer meg engang.

Og sånn har det vært siden at jeg begynte å prøve å rydde opp i dette
(rundt 2007).

For det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle flytte til England i 2004.

Jeg skulle da gå siste året av et bachelor-studie ved HiO IU.

Men Rimi sendte meg til Rimi Bjørndal (som låseansvarlig) da jeg slutta som
butikksjef (sommeren 2002).

Og da var det noe mafia, eller noe dritt, i den butikken.

Så jeg måtte flykte til England.

Og det samme i Kvelde (på gården Løvås, hvor min avdøde mors yngre bror
bodde) sommeren 2005.

Jeg måtte igjen flykte til England, fordi at noen prøvde å drepe meg der.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 17. aug. 2023 kl. 15:59
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en
oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd:
Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@smk.dep.no>
Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <
sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum
Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <
amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <
phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <
post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <
postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <
post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <
post@finkn.no>


Hei,

det er også et tredje ran.

Da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så kontaktet jeg Nav (dette var forresten i 2010) om å få tilsendt min
pensjonsbeholdning.

(Dette var snakk om cirka en million.

Etter at jeg har jobbet i dagligvarebransjen (blant annet) fra 1988 til
2004).

Men da bare begynte de, å ro, til fiskeskjær (som de sier).

Og de har fortsatt ikke svar ordentlig på min henvendelse.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dette har jeg skrevet om på mitt nettsted:

https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, 16 Aug 2023 15:48:14 +0200
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny
klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>
Cc: postmottak@aid.dep.no, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost
<sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,
Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>,
amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso
Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post
<post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post
<post@finkn.no>

Hei,

dette er ran på høylys dag.

Dette er penger jeg har ventet på i hele sommer (må jeg si).

Da jeg jobbet som Rimi-butikksjef (fra 1998 til 2002) så var det sånn, at
jeg i forkant av dette, ble opplært i å drive Rimi-butikker av nylig avdøde
Elisabeth Falchenberg (som var butikksjef på Rimi Nylænde).

Og da hennes yngre bror John ønsket å låne 300 av meg (sa han på Facebook)
i begynnelsen av juli.

Så hadde jeg bare en hundrings å låne bort.

Men da fortalte jeg, at jeg ventet på noen penger fra Nav (og han kanskje
kunne låne 200 til når jeg fikk de, sånn at han ikke sulta ihjel, eller hva
problemet hans var).

Men når jeg kontakter Nav nå i august (for jeg tenkte at jeg kanskje fikk
den nevnte sosial-støtte-økningen, for både juli og august samtidig, så
derfor har jeg vært tålmodig, i en måneds tid, angående å vente på disse
lovte grunkene).

Så later de som at de er dumme.

Ei Janne (på Nav sitt sentral-bord) begynte å 'bable' om et husleie-vedtak.

Og en Tom (min saksbehandler heter Kristin såvidt meg bekjent, så denne Tom
veit jeg ikke hvem er, for Janne sa at saksbehandler skulle ringe) sa at de
skulle: 'Se på saken'.

Men dette (at sosial-støtten skulle øke med ti prosent fra juli) er jo noe
er bestemt fra før, fra øverste hold (hadde jeg nær sagt).

Så det at de skal bestemme om dette på nytt, liksom.

Det blir som noe monkey-business, synes jeg.

Så det må jeg klage på.

Dette blir som en farse, og som noe uverdig for landet og Nav, synes jeg.

Dette er på toppen av at et annet ran (må jeg kalle det).

Da jeg flytta tilbake fra England (hvor jeg bodde fra 2004) høsten 2014.

Så dro jeg til Nav Grunerløkka (for jeg bodde på Anker Apartment bare, på
et rom jeg måtte dele med mange sikher, osv. (for det var alt jeg hadde råd
til, for the Jobcenter i England tulla med meg, de siste årene jeg bodde
der, og det var bare forbokstaven)).

Og så, var det sånn.

At siden at jeg er født, på den tjuefemte.

Så måtte jeg da dra til Nav Østensjø istedet.

(Det høres jo helt rart ut, at de har en sånn rar regel.

Men det hadde de visst.

Så det er vel noen som har fått en fikse ide, en gang (innen Nav).

Noe sånt).

Og da sa Nav Østensjø (ei Martine der) at jeg kunne velge mellom hybel i
Bærum og hybel i Bærum.

Det var bare hybel i Bærum som var aktuelt, virka det som.

Og jeg hadde bare rom/seng hos Anker i noen få dager.

Så jeg hadde egentlig ikke noe valg.

Men siden at jeg bor på den og den sida av Lysakerelva.

Så får jeg cirka 2.000 mindre i livsopphold-støtte hver måned.

(Og på Slependen osv., så 'må' man ha månedskort for to soner.

Og det koster over 1.000 kroner, per måned).

Så sammenlignet med en sosial-klient på St. Hanshaugen (hvor jeg bodde fra
1996 til 2004 (jeg leide av Rimi)) som ikke trenger månedskort.

Så har jeg fått cirka 3.000 mindre, i sosial-støtte, i måneden, i snart ti
år.

Og det er jo snakk om 300-400.000 kroner, som denne samfunns-skjevheten har
kosta meg.

Det er et ord som heter: 'Skadefryd'.

Så det er kanskje noen i Oslo, som da ler av meg, siden at de liksom har
ranet meg, for bortimot en halv million.

Det er vel antagelig noe med masseinnvandringen (og at dette er en slags
dimmi-skatt) hvis jeg skulle tippe.

Noe sånt.

Og det er også sånn, at jeg bor i kommunal bolig.

Og den boligen var helt tom, da jeg flytta inn her, i 2018.

Men da fikk jeg (etter et møte) en rekvisisjon, på hvitevarer, brunevarer
og møbler.

Men dette var billigste kvalitet (fra Jysk og Elkjøp).

Så vaskemaskinen, TV-en og sofaen har røket (dette var under
corona-pandemien).

Og da får sosial-klientene i Oslo ny rekvisisjon (innbiller jeg meg
ihvertfall).

Men det har ikke jeg klart å få fra Nav Bærum.

Og det samme når det gjelder tannlege.

I England så får arbeidsledige gratis tannpleie.

Men i Norge så klarer jeg ikke å få Nav til å dekke dette.

Jeg må selv betale for den første timen.

Og Nav foreslår alltid, at jeg må trekke tanna, hvis det er det minste
problem med den.

Mens i England, så satt de inn kroner i jekslene istedet, sånn at man
fortsatt kunne jobbe, uten at ens underordnende (jeg har hatt planer om å
jobbe som IT-leder osv., eller begynne som butikksjef på nytt) ler av en.

(Det er også sånn, at jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som
butikksjef på Rimi Langhus, i 2001.

Og så fikk jeg et skryte-brev av Rimi-Hagen hvor han skrev at jeg var
veldig arbeidssom og at jeg var en veldig dyktig leder.

Men jeg måtte rømme fra landet i 2004, og Lånekassa tulla med meg i
England, så jeg endte opp på gården til min mors yngre bror Martin, i
Kvelde, i 2005, og noen prøvde å drepe meg der, så alle mine
vitnemål/attester ligger der (jeg måtte rømme fra de, jeg dro tilbake til
England igen).

Og ICA nekter meg kopi av dette brevet.

Og det samme med Norsk Hageselskap, for jeg hadde en bra attest fra
redaktør Knut Lønø, i Norsk Hagetidend, fra da jeg hadde et pauseår, fra
NHI (på begynnelsen av 90-tallet).

Og politiet vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, på Løvås gård, i juli
2005).

Så dette er at Nav i Oslo har sendt meg til Bærum, som en slags straff, kan
det virke som.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 13:25
Subject: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd:
Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@smk.dep.no>
Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <
sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum
Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <
amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <
phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <
post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <
postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <
post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <
post@finkn.no>


Hei,

Nav Bærum tuller med sosial-støtten min til den store gullmedaljen.

Og Arbeids og Inkluderingsdepartementet gidder ikke å svare meg engang.

(Og heller ikke Sivilombudet.

For å si det sånn).

Så dette sender jeg til dere hos statsministerens kontor nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 12:57
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <
sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum
Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <
amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <
phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <
post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <
postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <
post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <
post@finkn.no>


Hei,

nå ringte de fra Nav Bærum.

Det var litt dårlig linje muligens.

Men det var visst en vestlending som het Tom, som ringte.

(Jeg syntes først det hørtes ut som en pakistaner.

Eller noe lignende).

Og han sa: 'Vi skal se på saken'.

Og så skulle jeg få et skriftlig svar.

Dette er det dummeste noen gang, må jeg si.

Dette skulle jo være sånn at alle fikk 700 mer per måned (på grunn av økte
mat-priser).

Og så skal de da 'se på saken'.

Hva f*en skal dette bety?

Dette er det dummeste noen gang, synes jeg.

Dette gir ikke noen mening.

Dette er bare tull og tøys, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 12:24
Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny
klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <
sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum
Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <
amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <
phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <
post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <
postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <
post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <
post@finkn.no>


Hei,

jeg tenkte, at siden det er så mye tull, så kunne jeg kontakte Nav Bærum
sin leder og.

Og det stod på nettet, at det var ei ny ei, fra Vietnam, eller noe, som
heter Phom Pham.

(Noe sånt).

Og hu fant jeg ikke mai-adressen til.

Så jeg sendte en Facebook-melding.

Og hu driver og hopper opp, og klynger seg til snabelen til en
elefant-statue (på profil-bildet) som om hu er en jentunge.

Så det er bare tull der, virker det som.

Nå har jeg jobbet som butikksjef, osv.

Så hvis disse Nav-damene er vårkåte, så synes de kanskje at det er artig, å
tulle med meg, sånn at jeg kontakter dem i resepsjonen.

Men når det nærmer seg høsten, så synes de visst at jeg er kjedelig igjen
(en Steinar der, bortviste meg fra resepsjons-området, og ba meg om å
istedet bruke en omgjort forslags-postkasse, som de hadde i en krok/gang
der, og noen 'skjema-konvolutter').

Så jeg føler meg ikke velkommen der, etter dette.

Og så begynner de å tulle med støtten.

Og de nekter å ta dette per mail/chat.

Så de går inn for å være jævlige, kan det virke som.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 10:09
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev
fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, <postmottak@aid.dep.no>,
Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no
>,
Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>,
amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <
phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <
post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <
postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <
post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <
post@finkn.no>


Hei,

siden at dere hos Arbeids og Inkluderings-departementet ikke svare meg.

Så har jeg nå blitt sendt rundt som en kasteball, av Nav.

Nav Bærum nekter å skrive annet enn vissvass per mail (se videresendt mail).

Og så sier de at jeg må bruke chat, osv.

Og de (ei Tove der, som avløste robot-dama Frida) hu sa jeg måtte ringe.

Og så ringte jeg, og de sa at jeg måtte snakke med min saksbehandler.

Og hu har ikke fått opplyst etternavnet om.

Så det ble til, at hu skulle ringe tilbake, innen torsdag.

Og jeg har i årenes løp blitt utsatt for mye bølle-ringning (og
nettmobbing, som jeg har sendt om til Datatilsynet).

Så jeg liker egentlig ikke å ha på lyden på mobilen, for det er ofte snakk
om bølle-ringing, osv.

Så dette blir som noe klamt/svett, vil jeg si.

Og det skulle vel vært veldig enkelt og rett fram.

Alle skulle få 700 mer i måneden (fra juli).

Så alle har fått mer, unntatt meg, kan det virke som.

Så dette virker som noe tusking, for meg.

Så dette må jeg klage på.

Hva skal dette bety.

Her lover politikerne gull og grønne skoger (siden at mat-prisene har økt
mye osv.) og så er det noen Nav-ansatte som heller bruker disse pengene
(det er snakk om 700 kroner for juli og 700 kroner for august) på
fredags-pils osv., kan det virke som.

Det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 14. aug. 2023 kl. 10:57
Subject: Re: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27.
april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>
Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF
Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>,
NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <
hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <
post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <
eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>


Hei,

det virker som at dere har vært på studietur i Moskva, og lært av Putin
hvordan dere skal gjøre det.

Dette ligner ikke grisen, må jeg si, at dere behandler folk på denne måten.

Det virker som at dere har fått det for dere, at dere skal være så
vanskelig som mulig, i mailer.

Og jeg har gått på handel og kontor (i sin tid) og lært at det er
kunden/borgeren sitt privilegium, å bestemme korrespondanse-metode.

Så dette kjøper jeg ikke, dessverre.

Det virker som at dere er sponset av Telenor og at dere absolutt skal gjøre
ting på klamest/svettest måte.

Så det tror jeg at må være snakk om en slags uhørt uskikk, som dere driver
med.

(At dere maner folk til å ringe osv. (og vente kjempelenge i kø og også
blakke seg, ved å ringe dyre Teletorg-nummer, som det het før).

Istedet for å bare svare folk, på en grei måte, om det de lurer på).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Du har heller ingen ordentlig referanse.

Fikk du dette fra Arbeids og Inkluderings-departementet.

Eller virker plutselig mail-adressen deres igjen (det står ikke noe
mail-adresse på nettstedet deres, sist jeg sjekka).

Skjerpings!


man. 14. aug. 2023 kl. 10:09 skrev Møllerhagen, Anne <
Anne.Mollerhagen@nav.no>:

> Hei
>
> Det besvares ingen spørsmål i denne kanalen (e-post) fra NAV-kontoret. Det
> er to måter for å få svar på dine henvendelser til oss:
>
>
>
> 1. Ved å logge deg inn i Ditt NAV på www.nav.no og stille spørsmålene der.
>
>
> 2. Ringe NAV kontaktsenter på telefon 55 55 33 33 (spørsmål om arbeid,
> familie og kommunale tjenester), 55 55 33 34 (pensjon).
>
>
>
> MVh NAV Bærum
>
>
>
> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> *Sendt:* fredag 4. august 2023 09:57
> *Til:* postmottak@aid.dep.no
> *Kopi:* Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; LbF Leieboerforeningen <
> lbf@lbf.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; (PK) NAV Bærum <
> nav.baerum@nav.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <
> hrwuk@hrw.org>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; Tr <
> tr@forbrukertilsynet.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no
>;
> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; postmottak@sivilombudet.no; post <
> post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; Lisa Eian <
> eian@eianadvokat.no>; post <post@finkn.no>
> *Emne:* Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27.
> april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
>
>
>
> Hei,
>
> etter som jeg har forstått det fra nyhetene, så har regjeringen økt
> sosialstøtten med ti prosent fra juli.
>
> (På grunn av de økte matprisene, osv.).
>
> Men nå er vi et stykke ut i august, og jeg har ikke sett noe til disse
> pengene (det var visst snakk om 700 mer i måneden, ettersom jeg har
> forstått det).
>
> Så da lurer jeg på hva Nav Bærum driver med.
>
> (Mail-adressen deres virker visst ikke lenger.
>
> Så jeg sender dette rett til dere i departementet).
>
> Skjerpings!
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Jeg har også lest i nyhetene, at sosialstøtten i Oslo, er et par tusen mer
> i måneden.
>
> Og der får de visst også dekket tannlege, vaskemaskin og møbler, når de
> trenger dette.
>
> (Mens jeg må bruke livsopphold-pengene, på ting som vaskemaskin.
>
> Jeg fikk kjøpt en vaskemaskin på avbetaling, fra Komplett (etter å ha
> prøvd tre andre steder først).
>
> Og jeg trenger også ny sofa (for Jysk-sofaen som Nav ga meg rekvisisjon
> for å kjøpe til denne kommunale leiligheten i 2018, er nå ubrukelig, for
en
> fjær har røket, under der man sitter).
>
> Og en krone falt ut av tenna mine, for noen måneder siden, så jeg burde
> hatt satt på en ny krone (for det ville ikke Nav gi støtte til, forrige
> gang det skjedde, så da endte det med at jeg måtte trekke tanna, og jeg
> trakk også en tann i England i 2005 (med det litt i tankene at da kunne
jeg
> bare rydde dette igjen, når jeg flytta tilbake igjen til Norge)).
>
> Så litt rart at det er sånne skjevheter i landet.
>
> Hva skal dette bety, lurer jeg.
>
> Skjerpings!
>
>
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>
> Date: man. 15. aug. 2022 kl. 13:17
> Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd:
> Oppdatering/Fwd: Klage
> To: <postmottak@aid.dep.no>
> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, <
> nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <
> hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,
> inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <
> tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <
> post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
>
>
>
> Hei,
>
> nå har jeg fått et nytt brev fra Nav om dette.
>
> (Se vedlegg).
>
> Men jeg kan ikke se å ha fått noe svar fra sjølve departementet.
>
> Nav har nektet meg støtte, til nødvending tann-behandling.
>
> Det går ikke ann.
>
> Nå går jeg med en råtnende jeksel (som det nesten ikke er noe igjen av) i
> kjeften.
>
> Og en krone har skallet av.
>
> Osv., osv.
>
> Det er dumt å vente, til at jeg får uutholdelig tannpine.
>
> Her må Nav skjerpe seg, mener jeg.
>
> Og hvorfor får jeg ikke svar fra sjølve departementet?
>
> Jeg har klagd på Nav til dere, siden at de ikke vil gi meg støtte.
>
> Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
>
> Og jeg ble arbeidsledig under finanskrisen (på slutten av 2008).
>
> Og det var ikke noe problem hos tannlegen der
>
>
>
> De sendte regningene rett til Department for Work and Pensions (het de
> vel).
>
> Så at vi skal ha så mye tull fra byråkratiet i Norge, det er en skam, må
> jeg si.
>
> Skjerpings!
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Det er også sånn, at vaskemaskinen min har slutta å virke nå.
>
> Så jeg må vaske klær for hånd.
>
> Og jeg må bruke senga mi som sofa, siden at sofaen har røket.
>
> (Og Nav mente visst, i 2018, da jeg flytta inn her (i min kommunale bolig)
> at folk skulle ha ting som sofa (og TV).
>
> For det bestemte de for meg, at jeg skulle kjøpe (de lista opp ting jeg
> trengte til leiligheten på en rekvisisjon, på et slags dobbelt-møte (jeg
> måtte ha to møter på en gang, med ei Bærum kommune/boligbistand-dame og ei
> Nav-dame)).
>
> Så når sofaen (som forresten var for kort til å ta en middagslur på, for
> da fikk man en hard trekant i bakhue) da ryker (etter cirka fire år) så
> burde jeg vel da få støtte fra Nav til ny sofa.
>
> Skulle man vel tror).
>
> Skjerpings!
>
> PS 2.
>
> Det var også sånn, at jeg ba Nav om min pensjonsbeholdning, for 10-15 år
> siden.
>
> For jeg bodde da i England, og skulle starte opp nettbutikk, blant annet.
>
> Men da lot Nav som at de var dumme, og lot som at de ikke skjønte hva jeg
> mente.
>
> Så dette må jeg klage på.
>
> Skjerpings!
>
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>
> Date: man. 4. jul. 2022 kl. 22:45
> Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd:
Klage
> To: <postmottak@aid.dep.no>
> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <
> nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <
> hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
>
>
>
> Hei,
>
> jeg sender også om dette til dere i det nye departementet.
>
> Jeg fikk tannpine, for et par år siden.
>
> Og da fikk jeg rekvisisjon av Nav, før jeg dro til tannlegen.
>
> Og det var sånn, at Nav etterhvert ville (de hadde en rådgiver, muligens
> en hatsk onkel av meg, som er tannlege i Ås), at jeg skulle trekke masse
> tenner, sånn at kjeften min ville sett ut som et piano.
>
> Det endte med, at jeg fikk en krone, på en av jekslene.
>
> Og så ble jeg enig med tannlegen om, at vi skulle vente og se, når det
> gjaldt den andre tanna (for jeg trakk en jeksel i England i 2005/2006, og
> da klagde min overordnede Marianne Høksås der, på at det ikke var den
> bakerste tanna, som ble trukket, men den nest bakerste, så jeg ønsket å se
> det an litt, og ikke gjøre den samme feilen igjen, for det holdt med et
> hull i tanngarden, tenkte jeg).
>
> Og så har det vært corona-pandemi, og derfor har jeg venta litt, med å gå
> til tannlegen.
>
> Men nå må den nevnte jekselen enten trekkes (mens det fortsatt er noe
> igjen av den) eller at den får en krone (hvis det fortsatt er mulig).
>
> Det er også sånn at britene de satt inn en gullkrone gratis i kjeften min,
> under finanskrisa, etter at jeg ble arbeidsledig der.
>
> Men den krona som jeg fikk i Oslo, for et par år siden, den har nå skallet
> av.
>
> Så det må muligens gullkroner til.
>
> Og det er også flere problemer med tennene, som jeg har fått under
> coronaen, (noen av tennene sprakk muligens litt, da jeg brukte en
> gel-tannpasta, så jeg har nå bytta til en vanlig tannpasta igjen).
>
> Men jeg trenger rekvisisjon, som gjelder, for det første tannlege-besøket
> og.
>
> Det fikk jeg ihvertfall forrige gang (for et par år tilbake) da jeg gikk
> til tannlegen.
>
> Så jeg må klage på at jeg ikke har fått dette nå.
>
> (For jeg har nemlig avsluttet mitt tannlege-forhold, til Galleri
> Oslo-klinikken, under coronaen.
>
> For hu (ei farga ei) på Galleri Oslo Klinikken sa om en tann, som tydelig
> er halv-råtten, at det var rota.
>
> Men det virker som å være tull, vil jeg si.
>
> Så jeg må finne meg en ny tannlege.
>
> Siden at jeg har sagt opp kundeforholdet mitt, hos Galleri Oslo-klinikken.
>
> For å si det sånn.
>
> Og da er det greit å ha med en rekvisisjon.
>
> For da er det enklere å forklare, i resepsjonen.
>
> Hos den nye tannlegen).
>
> Og mens jeg husker det, så fikk jeg rekvisisjon, fra Nav, i 2018, da jeg
> flytta inn, i denne kommunale leiligheten.
>
> Og det var to rekvisisjoner på cirka 10.000 hver, fra Elkjøp og Jysk.
>
> Men mange av varene som jeg fikk (som vaskemaskin og støvsuger), var
> feilvarer, virker det som.
>
> Jeg kjøpte en billig robot-støvsuger, på Jula.
>
> Men seinere har jeg funnet ut, at varme-elementet på vaskemaskinen, nok
> ikke virker.
>
> Så jeg trenger ny vaskemaskin og.
>
> Og sofaen fra Jysk har røket.
>
> Så den burde også blitt bytta ut.
>
> (Den sofaen er også litt 'menneskefiendtlig'.
>
> Sånn at hvis man sovner på den, så får man en hard tre-kant, i bakhodet.
>
> Sånn at man blir litt ør i huet, av å sove på den.
>
> Så jeg burde hatt en lengre sofa.
>
> Vil jeg si).
>
> Det var også sånn, at Jysk Sandvika (ei mørkhåra ung dame der) nektet å
> sende meg salong-bord (selv om det stod på rekvisisjonen), så jeg bruker
et
> spisestue-bord, som salongbord.
>
> Noe som er litt upraktisk, må jeg si.
>
> Så om dere kan få Nav til å sende meg rekvisisjon, på disse tingene.
>
> Eller helst en slags form for kontantstøtte.
>
> Siden at Elkjøp/Jysk, begynner å tulle, med kunder som har rekvisisjon fra
> Nav.
>
> (Kan det virke som).
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Jeg vedlegger et svar-brev fra Nav, på min siste tannlege-søknad.
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>
> Date: ons. 8. jun. 2022 kl. 01:23
> Subject: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
> To: <postmottak@aid.dep.no>
> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <
> nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <
> hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
>
>
>
> Hei,
>
> jeg viser til Deres brev fra 27. april (se vedlegg).
>
> For det første så er det vel sånn, at Nav ikke lenger har sin
> mail-adresse, på sitt nettsted.
>
> Og de svarer ikke på sin gamle mail-adresse.
>
> Det er vel egentlig ikke noen unnskyldning, for å ikke ha mail-adresse, i
> våre dager.
>
> Så da melder Nav seg litt ut, må man vel si.
>
> Og da er det vel greit å sende rett til departementet som er overordnet
> Nav, må man vel si.
>
> Selv om Nav vel også er 'deleiet' av kommunen, ettersom jeg har forstått
> det.
>
> Så jeg må klage på at Nav ikke svarer på mailer.
>
> Dere bruker også et ekkelt/ladet språk synes jeg:
>
> 'Din opplevelse av møtet med NAV'.
>
>
> For det første så har dere diktet opp, at det har vært noe møte.
>
> Det har ikke vært noe møte egentlig.
>
> (Det er bare at jeg har søkt om sosial-støtte.
>
> Og at Nav har sendt et 'lure-svar', hvor de skrev noe
> ladet/sykeliggjørende om lege-støtte, noe som er helt irrelevant.
>
> Og det fikk meg til å legge fra meg brevet.
>
> Og jeg så ikke da, at de hadde snytt meg, for april-støtten, (av en eller
> annen åndsvak grunn).
>
> Så jeg hadde bare noen tomflasker osv., å leve av, de første ukene av
> april, (før jeg fikk bostøtten).
>
> Så det var bånn i bøtta, må jeg si.
>
> Det var bare flaks at jeg fikk en erstatning, fra Power, for en
> transportsskade, på et fryseskap, (for Elkjøp hadde ikke kombiskap da jeg
> fikk Nav-rekvisisjon på dette, i 2018, så jeg har bare hatt et lite
> kjøleskap her, uten noe særlig stor fryser, og det var ikke noe særlig,
når
> Oda leverte varme varer, under Omikron-tida).
>
> Sånn at jeg kunne kjøpe meg litt bedre mat, enn bare spagetti.
>
> Jeg er over 50 år, og det er nok ikke bra for min helse, hvis jeg ikke
> spiser ordentlig.
>
> Så dette må jeg klage på).
>
> Og for det andre så er det frekt å insinuere, at dette som har skjedd, (i
> forbindelse med min Nav-klage), kun er snakk om 'min opplevelse', av
dette.
>
> Jeg skriver om det som har skjedd.
>
> (Hverken mer eller mindre).
>
> Og dere sier at dette er kun snakk om hvordan jeg har 'opplevd' det som
> har skjedd.
>
> Da er litt som noe latterliggjøring, synes jeg.
>
> At dere absolutt skal ha med dette 'opplevd'.
>
> Og ikke bare si: 'Du har forklart om hva som har skjedd'.
>
> Så det må jeg klage på.
>
> At dere vrir det til, at dette kun er snakk om hvordan jeg opplevd/sanset
> det som har skjedd.
>
> Det virker som at dere ikke tar meg på alvor, og at dere ikke hører på
> folk, når dere avfeier dette med, at dette kun er snakk om min personlige
> opplevelse, av det som har skjedd.
>
> Det er bedre at dere skriver: 'Din forklaring om hva som skjedde', synes
> jeg.
>
> 'Din opplevelse av hva som skjedde', blir som noe
> ladet/respektløst/nedlatende å si, mener jeg.
>
> Så det må jeg klage på.
>
> Og det var også sånn, at i fjor, så var det noe lignende.
>
> Jeg hadde levert en strøm-regning, til Nav, (i tide, som alltid, når det
> gjelder strøm/husleie-regninger, siden 2018).
>
> (Siden at jeg bor i en kommunal leilighet, og får sosial-støtte).
>
> Men så hadde Nav av en eller annen grunn fått 'mensen', og ikke betalt
> regningen.
>
> (Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd der.
>
> Jeg pleide å levere bilag i skranken.
>
> Men så ba en 'skranke-Steinar' meg om å bruke en sort
> 'forslags-postkasse', (som stod litt gjemt i et hjørne), istedet.
>
> Men han sa ikke hvorfor.
>
> Og så en gang jeg var der et kvarter før det stengte.
>
> Så hadde de stengt for tidlig, ved hjelp av Securitas.
>
> Og da forhørt de meg, om mitt ærend.
>
> Og da ba de vekterne meg om i stedet å bruke en post-luke, som Nav har,
> inne på Løkketangen Senter.
>
> Den postluka er litt lunefull, konvoluttene glir ikke alltid ned, for
> hellinga er litt svak, på postluka, osv.
>
> Så her må jeg klage på 'russisk stenging' og dårlig postluke.
>
> Og det var også noen som hadde festa dobbeltsidig teip, inni den postluka.
>
> Så her ble det tre klager til.
>
> Men jeg mener at jeg hørte, at konvolutten falt ned, (for det pleier jeg å
> sjekke).
>
> Så her har Nav tulla, mener jeg.
>
> De har latt som at de ikke har fått min strøm-regning.
>
> Og så betalte de ikke regningen.
>
> Og så fikk jeg inkasso.
>
> Og så sendte jeg en klage til deres forgjenger-departement.
>
> Og de betalte til og med for mye, ifølge et inkasso-byrå.
>
> Så det ble en floke/smørje da, for å si det sånn.
>
> På grunn av Nav sine aprils-narrer/skøyerstreker, (de kuttet støtten i
> april, etter å ha kasta strøm-regningen min, noen måneder før).
>
> For å si det sånn.
>
> Så det er kanskje bedre, hvis man gjør som i England, (hvor jeg var
> arbeidsledig under finanskrisen), at man har noe som heter: 'Universal
> credit'.
>
> Sosial-klientene får et visst beløp hver måned, og så betaler de husleie
> og strøm osv. selv).
>
> På grunn av det nevnt overfor, så vil jeg gjerne ha svar fra en
> overordnet, på denne klage.
>
> Skjepings!
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Jeg synes også at det nye navnet deres: 'Arbeids og
> Inkluderingsdepartmentet'.
>
> Det er liksom ikke noe for nordmenn, liksom.
>
> Det er liksom for innvandrere, virker det nesten som.
>
> Da var det forrige department-navnet bedre, må man vel si.
>
> Jeg klagde for 10-15 år siden, og ville ha min pensjonsbeholdning sendt
> til England, for jeg var nettbutikk-grunder.
>
> Men det ville ikke Nav sende.
>
> Så det må jeg purre på.
>
> Hva skal dette bety, lurer jeg.
>
> Jeg har lest på nettet, at andre folk har fått sin pensjonsbeholdning
> sendt til utlandet, fra Nav.
>
> Så her er det forskjellsbehandling, kan det virke som.
>
> Skjerpings!
>
>
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>
> Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 19:16
> Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
> To: <postmottak@aid.dep.no>
> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <
> nav.baerum@nav.no>
>
>
>
> Hei,
>
> sender også med sjølve vedtaket, sånn at dere ikke skal tro, at dette er
> en aprilsnarr.
>
> Som jeg vel har klagd på tidligere, så har Nav innvilget meg støtte til
> lege og medisiner, selv om jeg ikke har søkt om støtte til dette.
>
> Så dette er at de mobber meg, og prøver å stigmatisere/sykeliggjøre meg,
> (kan det virke som).
>
> Hvis ikke de hadde skrevet det tullet, (må man vel kalle det), om støtte
> til lege/medisiner, så hadde jeg kanskje lest brevet mer nøye, og fått med
> meg dette ranet, (eller hva man skal kalle det), tidligere.
>
> På forhånd takk for hjelp med Nav.
>
> Erik Ribsskog
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>
> Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 16:38
> Subject: Klage
> To: <postmottak@aid.dep.no>
> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
>
>
>
> Hei,
>
> jeg ventet på å få noen penger (livsopphold-støtte) fra Nav, inn på
> kontoen i dag.
>
> Men så kom det ikke noen penger.
>
> Og så så jeg mer på vedtaket, fra Bærum kommune.
>
> (Fra 7. mars).
>
> Og der står det, at supplerende livsopphold starter fra 1. mai.
>
> Men det skal være 1. april.
>
> (Som for husleie osv.).
>
> Så de har snytt meg for en måned.
>
> Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny fryser, osv.
>
> Så jeg har bare noen tomflasker her.
>
> Så det må jeg klage på.
>
> Jeg har også hatt vannlekkasje på badet i dag og i går, og vaskemaskinen
> har slutta å virke, ser det ut som, (displayet har slutta å lyse).
>
> Så jeg trenger egentlig ekstra støtte, (og ikke mindre støtte).
>
> Så det må jeg klage på.
>
> Kan dere stramme opp kommunen, lurer jeg.
>
> Skjerpings!
>
> Erik Ribsskog
>

Jeg sendte en e-post til Fjordkraft

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Kopi av faktura
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2023 kl. 16:08
Til: kundeservice@fjordkraft.no
Kopi: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
Hei,

jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig.

I min forrige mail, så skriver jeg, at jeg ønsker å få svar fra
administrerende direktør Magnar Øyhovden om dette.

Så det må jeg klage på, at dette ikke har skjedd.

Vennligst send dette til vedkommende direktør nå.

(Jeg ønsker å få bekreftet det dere sier, at dere ikke har fått pengene fra Nav.

Noe jeg synes at høres ut som en røverhistorie, for å si det sånn.

Og jeg ønsker også en forklaring, på surret med
Trumf-bonus-utbetalingen (som plutselig ble ti-doblet for så å bli
slettet igjen, dagen etter) i sommer).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


13.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no <kundeservice@fjordkraft.no>:
> Hei, Erik!
>
> Her er det rett og slett litt vanskelig å forstå hva du vil vi skal hjelpe
> deg med. Fint hvis du utdyper dette slik at vi kan forsøke å hjelpe deg.
>
> Hører fra deg!
>
> Med vennlig hilsen
> Caroline
>
> E-post: kundeservice@fjordkraft.no
> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |  fjordkraft.no
>
>
>
>
> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> Fra: Ribsskog Erik
> Mottatt: Wed Sep 13 2023 13:09:04 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
> Til:
> Emne: Re: Re: Kopi av faktura
>
> Hei jeg skjønner at dere maner meg. Du sier at du er 'overordnet'. Det er
> ikke en ordentlig tittel. Og du skriver heller ikke ditt etternavn. Og du
> skriver også firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver NorgesEnergi
> i to ord og Nav med liten forbokstav (i den forrige mailen)). Så dette
> kjøper jeg ikke dessverre. Jeg skjønner at dere har det morsomt og driver
> med tull og tøys og juger så det renner av dere. Men da ønsker jeg å heller
> få svar fra administrerende direktør. (Som visst heter Magnar Øyhovden.
> Ifølge deres nettsted). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Jeg så fortsatt ikke
> noen mail-adresse på nettsteder deres. Det kommer opp noe sånn 'web-mail'
> (som jeg har kalt det). Men det synes jeg at blir litt lunefullt. For da vet
> man ikke om man ser mailen sin igjen (om man får en kopi (av sine
> skriverier) eller ikke). Skjerpings! PS 2. Jeg synes også at det nettstedet
> deres ser litt ustrukturert ut. Det er kanskje laget mest for mobil. Man man
> scrolle som bare det og det er ikke noen ordentlige menyer der. Alt er bare
> hulter til bulter (må man vel si). Skjerpings! 13.09.2023 skrev
> kundeservice@fjordkraft.no : > Hei igjen Erik > > Jeg kontakter deg fordi
> jeg er en overordnet. > Jeg referer til mailen du sendte til Rolf den 31
> juli og mailen du sendte > til Intrum Rolf pluss en rekke andre mandag 11.
> september 20:23 klokka > 07:49. > Trumf vil du motta som alle andre for
> august. Dette vil skje i slutten av > september. At du ikke har mottatt det
> inn på konto ennå har ingenting med at > du har byttet til > Norges Energi.
> Jeg kan se at pengene er lagt klare til overføring og vil bli > overført i
> slutten av måneden. > I forhold til surret med Trumf i sommer var det en
> feil fra vår side som vi > selvfølgelig beklager for. > Siste innbetaling
> gjort på deg som kunde er 24.07.23 på 260759 kr. > Så de to siste fakturaene
> jeg sendte kopi av er ikke betalt. Noe jeg regner > med Nav vil bekrefte om
> du kontakter de. > I forhold til email så står det tydelig på vår side.
> Trykk på kundeservice > så kommer både telefonnummer og mail opp. > >
> https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/ > > Ønsker deg en god dag. > >
> Med vennlig hilsen > Joacim > > E-post: kundeservice@fjordkraft.no >
> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > > > > >
> ------------------- Opprinnelig melding ------------------- > Fra: Ribsskog
> Erik > Mottatt: Wed Sep 13 2023 08:07:01 GMT+0200 (sentraleuropeisk
> sommertid) > Til: > Emne: Re: Kopi av faktura > > Hei jeg vet ikke hvilken
> mail du viser til. Jeg har ikke visst mail-adressen > deres. Så dette høres
> litt rart ut må jeg si. I sommer så var problemet at > dere hadde sendt
> ti-dobbel Trumf-bonus. Og da ble det til at jeg mailet > deres
> direktør/tidligere direktør Barmen i Elmera Group (deres eierselskap). > Og
> da klagde jeg på (til Barmen) om at dere ikke hadde noe mail-adresse på >
> deres nettsted. Men han Barmen svarte ikke (om grunnen til dette). Og han >
> forklarte heller ikke hva dette nevnte Trumf-surret var forårsaket av. Han >
> svarte ikke i det hele tatt. (For å si det sånn). Jeg kan heller ikke se å >
> ha mottatt Trumf-poeng for september. (Den regningen kom tidligere denne >
> måneden. Siden at jeg har bytta til Norgesenergi). Så det høres litt rart ut
>> at de er sendt/overført. For et par år tilbake (da jeg var >
> Norgesenergi-kunde). Så skjedde det noe lignende. Et inkassa-firma påstod at
>> Nav ikke hadde betalt noen strøm-regninger. Og så viste det seg seinere at
>> det hadde foregått en dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail
> fra > inkasso-byrået hvor de spør meg om hva de skal gjøre med pengene som
> er for > mye betalt. Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig
> leder) > hos dere. For å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere kan
> forklare om > Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er litt dumt
> hvis det er > sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om furting fra
> Fjordkraft fordi > at jeg har bytta til Norgesenergi. Skjerpings! Erik
> Ribsskog 13.09.2023 > skrev Fjordkraft-kundesenter : > Hei Erik > > Takk for
> din mail. > Det er > helt riktig at du har mottatt Trumf bonus for begge de
> to ubetalte > > regningene dine hos oss. > Dette er fordi Trumf bonus blir
> sendt ut når > fakturaen sendes ut og har > ingen sammenheng med om
> fakturaen er betalt > eller ikke. > Sender deg derfor en kopi av de ubetalte
> regningene og > anbefaler at du tar > kontakt med nav slik at det ikke
> tilkommer gebyrer. > > Jeg har sendt en sak til vår faktureringsavdeling
> hvor jeg ber de sette > > forfall 20.09.23 på begge de ubetalte fakturaene.
>> I tillegg ber jeg de > slette saken hos Intrum slik at du ikke får noe >
> gebyrer. > Dette gjelder > om regningene blir betalt innen 20.09.23. Etter
> dette vil det > tilkomme > gebyrer om de ikke skulle bli betalt. > Er det
> noe du lurer på er det bare å > ta kontakt. > > Med vennlig hilsen > >
> Joacim > Kundeservice Fjordkraft > > > www.fjordkraft.no > > Telefon:
> 23006100 > > Åpningstider: 9-16 mandag til > fredag > > > [image]
> [image]

Jeg sendte en e-post til Intrum

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Re: Saksnummer 36136379
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2023 kl. 15:53
Til: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>
Kopi: rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, kundeservice@fjordkraft.no, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
Hei,

det var forresten det samme, under pandemien.

Da kontaktet Lowell meg, og sa at Norgesenergi ikke hadde fått sin
betaling (av Nav).

Og da viste det seg, at Norgesenergi hadde fått betalt dobbelt (etter
at jeg sendte klage til det gamle Arbeidsdepartementet, som var ledet
av hu Hadja Tajik).

Og da spurte de meg, om hva de skulle gjøre, med det som var for mye betalt.

Så det ble litt komplisert, til slutt.

Men det endte med at de trakk fra det som var mye betalt (av Nav) fra
min tidligere gjeld (fra 90/00-tallet, da jeg måtte flykte fra
landet).

Og dette var vel også midt oppi mange andre Nav-klage-saker som jeg hadde.

(Jeg kjegler med de om støtte til tannlege, vaskemaskin, møbler, osv.

Og Nav Bærum er notorisk vanskelige å ha med å gjøre (i forhold til
Nav i Oslo osv.).

Tørr jeg nesten å påstå).

Så det er rart at det skjer noe lignende igjen (nå med Fjordkraft og Intrum).

Det virker nesten som at det er noen ugler i mosen.

Nå kjenner ikke jeg Nav sine rutiner.

(De er også notoriske i Bærum, når det gjelder å under-informere, vil jeg si).

Man må vel nesten ha jobbet der, for å kjenne deres rutiner.

Men jeg regner med at de har betalt regningen.

(Jeg leverte den ihvertfall sammen med husleie-fakturaen medio (mener
jeg at de sa på handel og kontor) i forrige måned).

Jeg vet ikke om Nav kan ha tasta inn feil referanse-nummer (eller om
de leverer dette hos Posten).

Isåfall kan det vel kanskje ta litt tid å finne ut av dette).

Erik Ribsskog


13.09.2023 skrev Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>:
> Viser til din henvendelse.
>
> Vi fortsatt sjekker denne saken med kreditor og vil komme en
> tilbakemelding.
>
>
> Vennlig hilsen
> __________________________________
>
> Kundesenter
> Intrum, Skandinavia
>
> E-post: kundesenter@intrum.com<mailto:kundesenter@intrum.com>
> Telefon: (+47) 23 21 10 00
> intrum.no<https://intrum.no>
>
> Besøk vår selvbetjeningsportal<https://minesider.intrum.no/>
> Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
> __________________________________
>
> Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
> inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
> mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
> innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
> informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
>
> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
> Informasjon om hvordan vi behandler
> personopplysninger<https://www.intrum.no/personvern>

>
> ------------------------------------
> Fra: eribsskog@gmail.com
> Sendt: 2023-09-12 12:42
> Til: kundesenter@intrum.com
> Emne: Re: Saksnummer 36136379
>
>
> Hei,
> jeg logga inn på min Fjordkraft-side nå.
> Og det står fortsatt at den aktuelle fakturaen ikke er betalt.
> Men det må være feil (vil jeg si).
> Den har jeg levert hos Nav og den har jeg også fått Trumf-poeng for.
> (For å si det sånn).
> Så hva som foregår, det lurer jeg på.
> Og det var også surr med Trumf-poengene fra Fjordkraft, i sommer.
> Jeg sendte til og med til deres direktør/tidligere direktør Barmen, om
> dette.
> Og han har ikke svart.
> Men det var som at Fjordkraft plutselig hadde satt opp
> Trumf-bonus-prosenten fra 1% til 10%.
> Men det var feil, og så tok de pengene tilbake igjen (sånn at jeg fikk
> minus på Trumf-kontoen, for da hadde jeg allerede overført disse
> grunkene til bank-kontoen min).
> Så det må jeg klage på, at det er mye surr.
> Skjerpings!
> Erik Ribsskog
> PS.
> Jeg synes også at Fjordkraft burde hatt den tjuende som forfalls-dato.
> Det er da min husleie-faktura (som også leverer til Nav) forfaller.
> Så da passer det best, med strøm-regning som forfaller den tjuende.
> Og det har Norgesenergi.
> Og derfor har jeg bytta til de nå (for da fikk jeg også et gavekort fra
> Elkjøp).
> Men det var etter at noen nett-troll bytta til Norgesenergi, i mitt
> navn, for et par år tilbake.
> Og da ville ingen av 'Supperådene' i strømbransjen rydde opp (og
> nett-trollene tagget også mail-adressen min, på en stygg/ekkel/pervers
> måte).
> Skjerpings!
> 12.09.2023 skrev Kundesenter :
>> Takk for din e-post.
>>
>> Innsigelsen er oversendt kreditor for vurdering.
>> Videre pågang er stanset i påvente av tilbakemelding fra kreditor.
>>
>> Vi vil komme med en tilbakemelding så snart kreditor har avklart saken.
>>
>> Kontakt oss ved eventuelle spørsmål.
>>
>>
>> Vennlig hilsen
>> __________________________________
>>
>> Kundesenter
>> Intrum, Skandinavia
>>
>> E-post: kundesenter@intrum.com
>> Telefon: () 23 21 10 00
>> intrum.no
>>
>> Besøk vår selvbetjeningsportal
>> Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
>> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
>> __________________________________
>>
>> Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
>> inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
>> mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
>> innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
>> informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
>>
>> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
>> Informasjon om hvordan vi behandler
>> personopplysninger
>>
>> ------------------------------------
>> Fra: eribsskog@gmail.com
>> Sendt: 2023-09-11 07:49
>> Til: kundesenter@intrum.com
>> Emne: Saksnummer 36136379/Fwd: Trumf-poeng
>>
>>
>> Hei,
>> jeg viser til inkassovarsel fra 5. september.
>> (Se vedlegg).
>> Det foreligger vedtak om at Nav betaler mine strøm-regninger (siden at
>> jeg
>> er sosial-klient).
>> Og jeg kan se på min Trumf-konto (for Nav sender ikke kvitteringer) at
>> den
>> regningen er betalt.
>> (For jeg fikk ni kroner og noe, i Trumf-bonus, for den regningen.
>> Og den ble registrert 30. august (hos Trumf).
>> For å si det sånn).
>> Så at jeg da får en regning fra Fjordkraft, den 5. september.
>> Da lurer jeg på hva de driver med.
>> De tulla også med Trumf-poengene i sommer.
>> Da fikk jeg over hundre kroner i Trumf-poeng.
>> Og det skjønte jeg, at var for mye.
>> Så jeg sendte en mail til Fjordkraft (eller om han nå jobber for
>> eier-selskapet) sin direktør Barmen.
>> Men han svarte ikke.
>> Og så trakk de Trumf-poengene igjen, etter at jeg hadde overført de til
>> kontoen min (for jeg venta på Trumf-poeng fra Fabel osv., som betalte
>> folk
>> masse Trumf-poeng for å kjøpe gratis-abonnement).
>> Og så ble det minus på Trumf-kontoen.
>> Så her tuller Fjordkraft hele tida, kan det virke som.
>> Det er kanskje en slags degenerering (eller forfall) som har startet i
>> samfunnet, etter pandemien.
>> Dette må jeg klage på.
>> Skjerpings!
>> Erik Ribsskog
>> ---------- Forwarded message ---------
>> Fra: Erik Ribsskog
>> Date: man. 31. juli 2023 kl. 21:56
>> Subject: Trumf-poeng
>> To:
>> Cc: Elhub Markedstøtte , , post <
>> post@forbrukertilsynet.no>, Post , post <
>> post@finkn.no>, amnestyis , HRW UK ,
>> Lisa Eian ,
>> Hei,
>> jeg har fått mer enn hundre kroner i Trumf-poeng fra dere denne måneden.
>> Men vanligvis så får jeg bare en tier eller to.
>> Har dere satt opp Trumf-satsen?
>> Hva skal dette bety, lurer jeg.
>> Jeg finner ikke noe om økt Trumf-prosent, hverken på nettstedet til
>> Fjordkraft, eller på Fjordkraft-appen eller på Fjordkraft sin
>> Facebook-side.
>> Skjerpings!
>> Erik Ribsskog
>> PS.
>> Jeg prøvde å finne en 'vanlig' mail-adresse for Fjordkraft, på deres
>> nettsted.
>> Men det fant jeg ikke.
>> Men jeg fant din mail-adresse (på eier-firmaet Elmera sitt nettsted).
>> Og du er visst direktør for Fjordkraft og (ifølge Wikipedia).
>> Jeg synes at 'web-mail' (som jeg kaller det) er litt lunefullt.
>> For man vet ikke om man noen gang ser mailen igjen, etter at man har
>> trykket på 'send'-knappen.
>> Så derfor sender jeg heller vanlig mail.
>> (Da kan man også sender kopi-mailer.
>> Til ymse 'supperåd'.
>> Eller hva man skal kalle de).
>> Skjerpings!
>> PS 2.
>> Når jeg gikk inn på Fjordkraft sitt nettsted.
>> Så så jeg at jeg hadde fått en Fjordkraft-melding (om endring i
>> papir-faktura-gebyr fra 79 kroner til 49 kroner).
>> Og det blir som noe svett, må man vel si.
>> Mail-adressen min stod på den samme nettsiden.
>> Men hvorfor sender dere da 'intern-melding' istedet for å sende vanlig
>> mail.
>> Det ble svett, må jeg si.
>> Skjerpings!
>>
>

Jeg sendte en e-post til Fjordkraft

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Kopi av faktura
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2023 kl. 15:09
Til: kundeservice@fjordkraft.no
Kopi: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
Hei,

jeg skjønner at dere maner meg.

Du sier at du er 'overordnet'.

Det er ikke en ordentlig tittel.

Og du skriver heller ikke ditt etternavn.

Og du skriver også firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver
NorgesEnergi i to ord, og Nav med liten forbokstav (i den forrige
mailen)).

Så dette kjøper jeg ikke dessverre.

Jeg skjønner at dere har det morsomt og driver med tull og tøys og
juger så det renner av dere.

Men da ønsker jeg å heller få svar fra administrerende direktør.

(Som visst heter Magnar Øyhovden.

Ifølge deres nettsted).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg så fortsatt ikke noen mail-adresse på nettsteder deres.

Det kommer opp noe sånn 'web-mail' (som jeg har kalt det).

Men det synes jeg at blir litt lunefullt.

For da vet man ikke om man ser mailen sin igjen (om man får en kopi
(av sine skriverier) eller ikke).

Skjerpings!

PS 2.

Jeg synes også at det nettstedet deres ser litt ustrukturert ut.

Det er kanskje laget mest for mobil.

Man man scrolle som bare det, og det er ikke noen ordentlige menyer der.

Alt er bare hulter til bulter (må man vel si).

Skjerpings!


13.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no <kundeservice@fjordkraft.no>:
> Hei igjen Erik,
>
> Jeg kontakter deg fordi jeg er en overordnet.
> Jeg referer til mailen du sendte til Rolf den 31 juli og mailen du sendte
> til Intrum, Rolf pluss en rekke andre mandag 11. september 20:23 klokka
> 07:49.
> Trumf vil du motta som alle andre for august. Dette vil skje i slutten av
> september. At du ikke har mottatt det inn på konto ennå har ingenting med at
> du har byttet til
> Norges Energi. Jeg kan se at pengene er lagt klare til overføring og vil bli
> overført i slutten av måneden.
> I forhold til surret med Trumf i sommer var det en feil fra vår side som vi
> selvfølgelig beklager for.
> Siste innbetaling gjort på deg som kunde er 24.07.23 på 2607,59 kr.
> Så de to siste fakturaene jeg sendte kopi av er ikke betalt. Noe jeg regner
> med Nav vil bekrefte om du kontakter de.
> I forhold til email så står det tydelig på vår side. Trykk på kundeservice
> så kommer både telefonnummer og mail opp.
>
> https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/
>
> Ønsker deg en god dag.
>
> Med vennlig hilsen
> Joacim
>
> E-post: kundeservice@fjordkraft.no
> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |  fjordkraft.no
>
>
>
>
> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> Fra: Ribsskog Erik
> Mottatt: Wed Sep 13 2023 08:07:01 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
> Til:
> Emne: Re: Kopi av faktura
>
> Hei jeg vet ikke hvilken mail du viser til. Jeg har ikke visst mail-adressen
> deres. Så dette høres litt rart ut må jeg si. I sommer så var problemet at
> dere hadde sendt ti-dobbel Trumf-bonus. Og da ble det til at jeg mailet
> deres direktør/tidligere direktør Barmen i Elmera Group (deres eierselskap).
> Og da klagde jeg på (til Barmen) om at dere ikke hadde noe mail-adresse på
> deres nettsted. Men han Barmen svarte ikke (om grunnen til dette). Og han
> forklarte heller ikke hva dette nevnte Trumf-surret var forårsaket av. Han
> svarte ikke i det hele tatt. (For å si det sånn). Jeg kan heller ikke se å
> ha mottatt Trumf-poeng for september. (Den regningen kom tidligere denne
> måneden. Siden at jeg har bytta til Norgesenergi). Så det høres litt rart ut
> at de er sendt/overført. For et par år tilbake (da jeg var
> Norgesenergi-kunde). Så skjedde det noe lignende. Et inkassa-firma påstod at
> Nav ikke hadde betalt noen strøm-regninger. Og så viste det seg seinere at
> det hadde foregått en dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail fra
> inkasso-byrået hvor de spør meg om hva de skal gjøre med pengene som er for
> mye betalt. Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder)
> hos dere. For å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere kan forklare om
> Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er litt dumt hvis det er
> sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om furting fra Fjordkraft fordi
> at jeg har bytta til Norgesenergi. Skjerpings! Erik Ribsskog 13.09.2023
> skrev Fjordkraft-kundesenter : > Hei Erik > > Takk for din mail. > Det er
> helt riktig at du har mottatt Trumf bonus for begge de to ubetalte >
> regningene dine hos oss. > Dette er fordi Trumf bonus blir sendt ut når
> fakturaen sendes ut og har > ingen sammenheng med om fakturaen er betalt
> eller ikke. > Sender deg derfor en kopi av de ubetalte regningene og
> anbefaler at du tar > kontakt med nav slik at det ikke tilkommer gebyrer. >
> Jeg har sendt en sak til vår faktureringsavdeling hvor jeg ber de sette >
> forfall 20.09.23 på begge de ubetalte fakturaene. > I tillegg ber jeg de
> slette saken hos Intrum slik at du ikke får noe > gebyrer. > Dette gjelder
> om regningene blir betalt innen 20.09.23. Etter dette vil det > tilkomme
> gebyrer om de ikke skulle bli betalt. > Er det noe du lurer på er det bare å
> ta kontakt. > > Med vennlig hilsen > > Joacim > Kundeservice Fjordkraft > >
> www.fjordkraft.no > > Telefon: 23006100 > > Åpningstider: 9-16 mandag til
> fredag > >
> [image]

Mer fra Facebook

Nå har jeg laget en nettside for Min Bok 6, på mirror-nettstedet (johncons.net)




PS.

Jeg har også oppdatert 'Bøker'-siden:



https://johncons.net/boeker.html

PS 2.

Jeg pleier jo å jobbe med footer-e, på nyåret.

Så til neste år.

Så tenkte jeg, at jeg skal skrive i footer-en, at johncons.net er en mirror-versjon av johncons.angelfire.com.

Og jeg burde kanskje også gjøre litt research, om mirror-nettsteder, for å se, hvordan andre folk forklarer om dette.

(At nettstedet er et mirror-nettsted).

Sånn at nettstedet blir litt enklere å forstå (for folk som tilfeldigvis havner på johncons.net, når de surfer/googler osv.).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter