Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. januar 2023

Mer fra YouTube










PS.

Jeg lurer på om dette kan ha vært Muffe og/eller Gækki (for jeg gikk i samme barnehage som Gækki (Ulåsen barnehage) og det kan ha vært han, som noen jenter mobba, for å være eldre og mindre enn meg):

muffe og gækki

https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

PS 2.

Her er mer om dette:

større enn eldre gutt

(Samme link som overfor).

PS 3.

Det kan kanskje ha vært Muffe, som var 'Pingvinen', fra Kiel-ferja, for et drøyt år siden (tenker jeg nå).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2023 kl. 21:09
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, postkasse@datatilsynet.no, telia-info@telia.se, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telia.com, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, admin@ohf.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: lør. 30. apr. 2022 kl. 19:36
Subject: Viktig informasjon om din bestilling
To: <e.ribsskog@gmail.com>



 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Vi kan dessverre ikke godkjenne bestillingen din av FolkePakka FullData på nummer 91587593.

Ta kontakt med oss på ( 47) 479 44 444 dersom du har spørsmål til avslag ved bestilling.


Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Jeg sendte en e-post til Oda

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Fw: Re:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2023 kl. 20:48
Til: Oda <hei@oda.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

som nevnt tidligere så har jeg jobbet femten år i dagligvarebransjen (blant annet som butikksjef).

Og jeg har også jobbet som bud (allerede som gutt hjalp jeg mitt slekt sitt firma Strømm Trevare og etter at jeg fikk lappen, har jeg også jobbet deltid for Chinatown Expressen Eiksmarka, som visst var del av Oslo eldste mat-bud-firma).

Og jeg har aldri opplevd noe lignende.

Fordi at jeg er god på matvarer, og vet at det ikke skal være vakumslipp på pølsepakkene.

Og fordi at jeg klager på at bud løper gjennom hagen til naboen (noe jeg aldri gjorde noe lignende av, i min tid som bud).

Og fordi at jeg vet at det er kjøpstidspunktet på øl som teller.

Og derfor klagde når deres bud (med vilje virka det som) kom fem minutter over åtte (når tidsluken var 18 til 20) og da ranet min six-pack med Bare-øl.

Og så sa ikke budet noe.

Men jeg måtte klage.

Og da kom dere med den 'lamme' unnskyldningen, at dere ikke hadde lov å levere ut øl etter klokken 20.

Men ettersom jeg husker det (fra Dagligvarebransjen) så er det kjøps-tidspunktet (når man bestiller) som teller.

Så her var det bare at dere drev med snik-islamisering (eller noe lignende) kunne det virke som.

Og fordi at jeg klager på disse 'demon-budene' deres og deres matvarer (som ofte er Rema sin EMV-varer, og ikke noen 'ordentlige' merker).

Så nekter dere meg å handle.

Og jeg har også drevet nettbutikk (Godtebutikken.net/Postegodt).

Og hvis jeg hadde gjort som dere, så hadde jeg nok fått høre det.

Dette er at dere er noe slags skam for dagligvarebransjen og budbransjen, vil jeg si.

Så at det går an.

Jeg har til og med kontaktet deres 'høvding' Munthe-Kaas på Facebook, for å klage på dette (siden at jeg mail-adressen hans visst ikke står noe sted, på deres nettsted).

Uten at han engang gadd å svare.

Så dette må jeg klage på.

Dere har også hatt rare slagord ('Synes du det er litt dritt å gå i butikken') når dere het Kolonial.no.

Så dere er dagligvarebransjen sine rabagaster/lømler, virker det som.

Og jeg er ikke sikker på om rabagaster/lømler og mat er en bra kombinasjon.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS. 

Jeg handlet fra dere under 'omikron-tida' (for et års tid siden).

Og da var det sånn, at dere ikke hadde rydda opp, etter noen nett-troll, som hadde opprettet en falsk Oda-konto, i mitt navn.

Så jeg måtte da opprette en Oda konto, hvor jeg brukte min Hotmail-mail-adresse.

Og den hadde jeg før jeg fikk Gmail (i 2004).

Så den kikker jeg bare på nå og da (må jeg si).

Så det ble som noe herk (må jeg si).

Så at dere ikke tar sånne klager på alvor, og rydder opp etter disse nett-trollene (som bestiller 'dritt' i mitt navn på nettet).

Det er noe styggdom, må jeg si.

Skjerpings!


fre. 15. apr. 2022 kl. 09:11 skrev Oda <hei@oda.com>:
Hei igjen.

Takk for tilbakemeldingen angående dusjsåpen. Jeg skal ta det videre slik at vi kan høre med leverandøren angående dette. Som min kollega tidligere skrev så har vi ikke mulighet til å refundere noe fra denne bestillingen, ettersom kontoen din hos oss er slettet. Vi kan inkludere summen for såpen i overføringen av kupongene du har tilgode, men da trenger vi som sagt fullt navn og kontonummer.

Når det gjelder pappeskene så er det kjedelig å høre at ikke de ble tatt med. Vi får ikke kommet og hentet disse så du må nesten finne en annen løsning, i og med at du ikke vil ha mulighet til å bestille gjennom oss lengre.

Ha en fin dag videre.



Beste hilsener,
Hakon

--
Oda - Det du trenger, levert på døra


Hvor fornøyd var du med hjelpen du fikk? 
Superbra   OK    Ikke fornøyd
{#HS:1846452171-1021252#} 
On Fri, Apr 15, 2022 at 5:29:19 CEST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

nå har jeg dusja, og brukt den Prima/EMV-dusjsåpa deres.

Og den lukta ble jeg kvalm av.

Så det må jeg klage på.

(Jeg kjøpte EMV-dusjsåpe på Coop Extra tidligere denne måneden.

Og den lukta helt nøytralt, sånn at menn også kan bruke den.

Vil jeg si).

Når det gjelder de Oda-eskene, som jeg satt ut, på onsdag.

Så tok ikke budet med de.

Da de hadde stått ute, i en halvtime/time.

Så tok jeg de inn.

(For jeg syntes at det var dumt, å ha eskene stående ute.

Ettersom at budet bare kjørte avgårde, uten å levere varene.

Og varene var visst istedet levert, hos en random sambygding, ifølge et bilde din kollega Nina G. sendte meg).

Og da budet kom tilbake, (uten avtale), et par timer seinere med varene, (som Nina G. hadde sagt om, at jeg skulle få dagen etter).

Da stakk budet igjen, før jeg rakk å se åsynet på det, (budet bare plasserte to mat-esker foran døra mi).

(For å si det sånn).

Nå har jeg tidligere bedt om, at dette sendes, til en overordnet.

Så jeg ønsker derfor svar fra en overordnet, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

ons. 13. apr. 2022 kl. 15:00 skrev Oda <hei@oda.com>:

On Wed, Apr 13, 2022 at 15:00:02 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen.

Du fikk dagens bestilling levert, og du vil derfor ikke få noe refusjon på de varene du allerede har mottatt. Du kan godt få utbetalt kupongene som ligger på brukeren din, men da trenger jeg fult navn og kontonummer, slik at vi får ført det over manuelt. Dette tar som regel opp mot tre uker.

Hører fra deg.



Beste hilsener,
Per-Erik

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 14:37:38 CEST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

nå har jeg jobbet, på Matland/OBS Triaden, som kassa-medarbeider, osv.

Så jeg er veldig vant til å sette kundeservice i fokus.

Og det synes jeg ikke at Oda gjør.

(Hverken de på sentralbordet eller sjåførene).

De sletter kunde-forholdet mitt, og jeg er over 50 år, og noe lignende har jeg bare opplevd på min tidligere Rimi-regionsjef Steinar Ohr sin Prix-butikk på Oslo S.

(Og da var jeg også nærmere 50 år.

Og det var helt hinsides da og).

Og jeg har kontaktet sjølve Munthe Kaas, (han skjeggete 'russeren' som eier Oda), på Facebook.

Men han har ikke svart.

Og det er det samme på hans frisør-salong Cutters.

De som jobber der har også russisk kundeservice, vil jeg si.

De barberer bort øyenbryna min, uten å spørre, blant annet.

Så de Munthe Kaas-firmaene nå jeg klage på.

(Jeg er visst også i slekt med de, gjennom min dansk-fødte mormor.

Og min avdøde mor nevnte Munthe Kaas-slekten, på 70-tallet, sånn som jeg husker det).

Så dette må jeg klage på.

Jeg har vært kunde hos Oda, i 3-4 måneder, (på grunn av corona/omikron), og det har bare vært tull med de, fra ende til annen.

Så jeg håper at dere ser lyset, og slutter med dette tullet.

For de andre nett-butikkene, (når det gjelder mat), i Norge, har ikke online lager-beholdning, (de bare finner en lignende vare, hvis de ikke har varene i butikken, (det gjelder Meny og Coop igjen).

Så Oda har egentlig monopol, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg hadde en del tilgode-lapper, på min Oda-konto.

Så denne slettingen har ranet meg, for en del penger.

Pluss at jeg ble forespeilet en gratis-levering, på 404 kroner, i morgen, (uten kostnad, som erstatning for tort og svie, i forbindelse med feil-levering i dag).

Så jeg hadde egentlig 500 kroner i kreditt, som Oda skylder meg.

Så de pengene vil jeg gjerne ha, okke som.

Og det er også det at dere hos Oda ikke har ryddet opp, etter noen nett-troll, som har registrert en konto, i mitt navn, på denne mail-adressen.

Og det tok ikke hu røduss-dama deres, (Nina G.), noe seriøst, virka det som.

Og Oda sine reklamer, som dere sier er så fine.

De var tidligere sånn, (når dere het Kolonial.no): 'Synes du det er litt dritt, å handle i butikken'.

Og så pirker de på mitt språk.

Dere er bare bajaser, virker det som.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

On Wed, Apr 13, 2022 at 14:09:20 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik.

Jeg har forsøkt å hjelpe deg i timesvis, uten hell. Det ser dessverre ikke ut til at vi er i stand til å hjelpe deg, og måten du omtaler våre kolleger på er ikke greit.

Som jeg skrev i min forrige mail, så oppfattes det rasistisk når du referer til våre sjåfører som "ape-katter" og det har vi nulltoleranse for.

Vi velger på bakgrunn av dette å avslutte kundefoholdet med deg, og kontoen din hos oss vil bli slettet.

Ha en fin dag.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 13:38:48 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

at 400 kroner blir til 50 kroner, det synes jeg er lureri.

Og jeg har bedt om å få svar fra en overordnet, om dette.

Så dette må jeg klage på.

At apekatter kan oppfattes rasistisk, det er mulig.

Men det mener her som noen som er dumme i huet, uansett hud-farge.

(De går gjennom hagen til neger-naboen.

De leverer varene til en random nabo.

Og de har også ringt meg og sagt at de ikke finner fram).

Jeg har også jobbet mye med å bestille varer, som butikksjef, osv.

Og det er svært få ganger, at man bestiller de sammen varene, to ganger på rad.

Det tror jeg aldri skjedde meg.

Da er mer vettugt å bestille noen andre varer neste gang.

Og at jeg da ikke skal få hele beløpet etter alt det tullet dere har gjort i dag.

Du skrev først om det var greit, at jeg fikk varene i morgen.

Og før jeg rekker å svare på det, så kommer det en apekatt, og dundrer på døra.

Og han stikker før jeg rekker å åpne døra.

Så det er bare hos dere, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Jeg har sittet i flere timer nå, og skrevet om dette, på deres melding-system.

Så 50 kroner blir som en vits, må jeg si.

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 13:10:22 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik!

Den er grei, jeg har nå kansellert etterleveringen din til i morgen. Det er godt å høre at du bryr deg om å redusere matsvinn!
Jeg har lagt inn en liten tilgodelapp på brukeren din som plaster på såret for feilleveringen.

Det at du referer til sjåførene våre som "apekatt-bud" skal vi ha oss frabedt. Vi har nulltoleranse for rasisme, og hvis du skriver sånne ting igjen så blir vi nødt til å slette brukeren din.
Dette er din første og eneste advarsel på det punktet, bare ha så du har det klart.

Jeg skal melde dine tilbakemeldinger videre til tech avdelingen, slik at de kan ta en titt på saken.

Ha en fin dag.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 12:41:49 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

jeg har jo fått varene nå.

Og jeg har satt de inn i skuffer og skap.

Så jeg ønsker heller en tilgode-lapp, for alt stryet i dag.

(Jeg kan heller få de pengene tilgode.

Så slipper det å bli mat-svinn, osv.

For å si det sånn).

De 'apekatt-budene' deres, har jeg fått nok av, for denne uka, (må jeg si).

Som sagt så har jeg selv jobbet som bud, og hvis jeg hadde levert kina-maten til en nabo, så hadde jeg nok fått sparken, for å si det sånn.

Så det er uhørt, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Det med nett-trollene virker det ikke som at du forstår.

Kanskje jeg heller kan få svar fra en overordnet om det.

Når det gjelder SMS-er som du sier.

Så kom ikke den tekstmeldingen som jeg vanligvis får.

Den hvor det står: 'Du er neste kunde'.

Så det må jeg klage på.

Synes også at den kontaktløs levering-knappen deres, er litt lite intuitiv, på deres nettsted.

For den er lett å overse i farta, når man prøver å finne en tidsluke, (vil jeg si).

(Den har jeg ihvertfall oversett mange ganger før.

Og det gjør jeg aldri når jeg bestiller fra Porterbuddy.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 12:04:04 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei Erik!

Takk for svar.

Jeg har nå satt opp en etterlevering av alle varene dine til i morgen mellom kl 09.00 og 14.00. Håper det tidspunktet passer!
Da tar vi ingen sjanser på at fugler har tulla med varene dine.

Vi har ikke noe å legge over eskene per dags dato, men jeg vet at det jobbes med en løsning på det. Når det vil tre i kraft vet jeg dessverre ikke.

Vi har bedriftshelse-tjeneste, ja. Men jeg tror ikke det var synet til sjåføren som var problemet her, jeg tror han gjorde en menneskelig feil. Det kan skje den beste av oss!

Vi bruker Google Maps sine kart-systemer, og kommer til å fortsette med det. Vi kommer ikke til å bytte ut det med kartbøker.

Når vi ikke får tak i deg via SMS, så ringer vi for å prøve å løse problemet så fort som mulig. Jeg ser at du skriver at du ikke ønsker at vi ringer, så jeg skal legge inn det på ett notat her, slik at det ikke skjer igjen. Beklager hvis det føltes ubehagelig at jeg ringte deg i sta!

Hvis vi er forsinket, og vi kommer til deg etter salgstiden for alkohol, så har vi dessverre ikke lov til å levere ut øl. Det vil si at varene må bli levert til kunden innen kl 20.00 i hverdager, og innen 18.00 på lørdager. Det har med andre ord ingenting å si når du puttet ølen i handlekurven. Det er norsk lov, og den må vi følge. Slik som alle andre.

PS.
Jeg kan ikke se noen antydning nett-troll her, så det problemet burde være i orden. Det ser jo ut til å gå helt fint å kommunisere med deg via denne e-post adressen.

PS 2.
Dette løste vi i forrige mail.

PS 3.
Vi har bare fått positive tilbakemeldinger på reklamene våre, men alle tilbakemeldinger er viktige, så jeg skal melde din mening videre til de ansvarlige!

Håper dette var oppklarende!
Ha en fin påske.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 11:45:10 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

ettersom jeg forstod det fra bildet deres, så stod varene hos en nabo, (eller noe), i X antall minutter/timer.

Så om noen fugler har tulla med varene, eller ikke, det veit ikke jeg.

(Da jeg jobba som butikk-leder, så hadde Bakers noen sånne 'kjempe-donger' som de tredde over brødkurvene, hvis de var der før butikklederen).

Men det var ikke noe manko.

(For å si det sånn).

Dere har kanskje noe bedriftshelse-tjeneste, sånn at sjåføren kan få seg nye briller.

Hvilke kart-systemer bruker dere?

Dere burde kanskje kutte ut GPS og gå for kartbok som i gamle dager.

Jeg har også gått på handel og kontor.

Og der lærte jeg at det kunden som velger korrespondanse-metode.

Så da må jeg nesten si at dere driver med noe slags apestreker, når dere plutselig begynner å ringe, når jeg har valgt meldinger som korrespondanse-metode.

Dette må jeg klage på.

Savner også svar på en del av tingene jeg tok i opp i den forrige meldingen.

Og jeg burde også få litt erstatning, ikke bare for de dårlige varene fra forrige måned, men også for alt stryet i dag, synes jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: eribsskog@gmail.com: Adopsjon
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2023 kl. 20:31
Til: Pernille Sofie Svendsen Opland <pernille.opland@forbrukerradet.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 21. apr. 2022 kl. 08:11 skrev Pernille Sofie Svendsen Opland <pernille.opland@forbrukerradet.no>:
Hei,

Takk for din e-post til Forbrukerrådet.

Forstår dessverre ikke helt hva du sikter til når du spør om du må gjøre noe spesielt fordi du kjenner flere adopterte fra Korea.

Forbrukerrådet gir ikke veiledning angående adopsjon.

Vi veileder først og fremst i saker som ligger innenfor vårt arbeidsområde, som i hovedsak er forhold som reguleres av forbrukerkjøpsloven, håndverkertjenesteloven, angrerettloven og kjøpsloven der tvisten står mellom to privatpersoner. I tillegg kan vi veilede om husleie og enkelte forbrukertjenester.

Har du spørsmål innenfor vårt område, kan du gjerne svare på denne e-posten.

Ønsker deg en fin dag!

Vennlig hilsen



Pernille Svendsen Opland

Rådgiver | Enhet for veiledning

Forbrukerrådet.no

 

-----Opprinnelig melding-----
Fra: WordPress <no-reply@forbrukerradet.no>
Sendt: tirsdag 19. april 2022 22:55
Til: Forbrukerrådet - kontaktskjema <kontakt-fr@forbrukerradet.no>
Emne: eribsskog@gmail.com: Adopsjon

 

Tema: Adopsjon

 

Spørsmål: Er det noe spesielt jeg burde gjøre, når jeg kjenner så mange, som er adoptert fra Korea?

 

E-post: eribsskog@gmail.com

Postnummer: 0444

Kan ringes tilbake:

Telefonnummer:

Navn på butikk:

Samtykke:  Jeg samtykker

Mer fra Facebook

tull 1

PS.

Her er mer om dette:

tull 2

PS 2.

Dette er visst de yngre søsknene til hu Marianne:

yngre søsken

torsdag 5. januar 2023

Mitt oppvekststed Berger har hatt et data-eventyr. Nemlig Datec. (Fra DT/BB 10. desember 1983)

datec

https://www.nb.no/items/a99b964bc4a7268c96314cdc8e5bc5b9?page=25&searchText=%22%C3%B8yvind%20vadseth%22

PS.

Han Thorstensen (som sitter nærmest fotografen på bildet overfor).

Han har jeg ikke hatt så mye på radaren, liksom.

(Må jeg si).

Men når jeg tenker på det nå.

Så er nok det en som bodde, i Havnehagen (på Nedre, på Bergeråsen).

Og som jeg har blogget om tidligere, så var det sånn, at Jan Snoghøj, Christell Humblen, Haldis Humblen og Viggo Snoghøj stjal min far (Arne Mogan Olsen) våren 1980.

Og Haldis og de bodde ganske langt ned, i Havnehagen.

(Før den siste bakken der).

Og siden at min far slutta å være hjemme.

Så hendte det ganske ofte, at jeg gikk fra 'min' leilighet, i Hellinga 7B (seinere Leirfaret 4B) og ned til min far og Haldis.

Og da gikk jeg forbi huset til Thorstensen.

(Huset hans lå cirka midt mellom min leilighet og Haldis sitt hus.

For å si det sånn).

Og en gang, så var det forresten sånn.

(Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok).

At en av døtrene til Thorstensen.

(Han hadde to døtre (Elisabeth og Marianne) som var litt yngre enn meg.

For å si det sånn).

En av døtrene til Thorstensen.

(Enten Elisabeth eller Marianne).

Hu stod liksom og venta på meg.

En gang som jeg skulle gå ned til min far og Haldis.

Og så sa hu, at hu ville ha det sånn, at vi skulle være sammen.

(Noe sånt).

Men det var så mange jenter, i 'miljøet' rundt Haldis.

(Det var hennes datter Christell og hennes venninne Nina Monsen.

Og deres klasse-venninne Annika Horten.

Og Gry Stenberg (som var datter av min fars kamerat Roger Stenberg).

Og like ved der jeg bodde (i Leirfaret) så bodde det ei pen jente (som ble sammen med min kamerat Christan Grønli, sommeren 1982) som het Aina Svendsen.

Og min yngre fetter Tommy sin kamerat Jørn Winters, hadde introdusert meg for ei jente (litt lenger opp i Havnehagen) som het Anne Uglum.

Osv., osv.).

Så jeg våkna ikke helt av hu dattera til Thorstensen.

(Må jeg innrømme).

Jeg bare lurte på hva det skulle bety.

For jeg hadde vel aldri prata med henne tidligere.

(Og jeg kjente så mange Bergeråsen-jenter fra før, da.

For å si det sånn). 

Og når jeg prøver å finne disse søstrene nå (Elisabeth og Marianne Thorstensen) på nettet.

Så sliter jeg litt.

(Må jeg innrømme).

Men jeg har ikke gitt meg helt.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Gründeren (Øyvind Vadseth) hadde en Boeing-flysimulator, i kjelleren (på Bryggeåsen, på Berger) i mange år:

boeing

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=231025658&fbclid=IwAR3sjRzAmoBBJtwaAijAmVPS-FeNgcMDOPOb0wFiyviAtY_a3p5Y2G9sy-0&ci=34

PS 3.

Datec hadde flere bein å stå på.

Og en av deres første forretningsideer, var at det skulle bli så populært, med Aquarius hjemme-datamaskiner.

Men det ble det ikke.

Det fantes få kule spill til datamaskin-typen.

(Var det vel).

Og halvparten av gutta (mer eller mindre) på Berger, hadde upopulære 'viskelær-tastatur-datamaskiner' (kjøpt på Datec sitt utsalg i Fossekleiva, i en av Jebsen-slekten sine tidligere tekstilfabrikker).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette (fra boken 'Svelvik 1945-1995'):

svelvik bok

Jeg hadde jo først Vic 20-datamaskin.

(På begynnelsen av 80-tallet.

Og den fikk jeg vel allerede før jeg begynte på ungdomsskolen (noe som var høsten 1983).

Noe sånt).

Men min kamerat Kjetil Holshagen hadde Commodore 64.

Og Vic 20 var ikke like bra.

Men Kjetil Holshagen var vokst opp i Drammen.

Så han dro meg med inn til Drammen, når det var jubileums-salg, for Gågata (som fylte X antall år).

(På midten av 80-tallet.

Mens vi gikk på Svelvik ungdomsskole).

Og da kjøpte jeg meg etterhvert en Sharp-datamaskin, på Spaceworld, i Risto-senteret.

(De datamaskinene var ikke så populære.

Så de kosta under 1.000 kroner.

Sånn som jeg husker det.

Og jeg pleide noen ganger å ta vare på litt av lommepengene/matpengene mine (som jeg fikk, siden at min far (og hans samboer Haldis) tvang meg til å bo aleine).

Så det hadde jeg råd til å betale, av egen lomme.

Sånn som jeg husker det.

Eller om dette kan ha vært noen av konfirmasjons-pengene mine.

Hm).

Og så prakket Kjetil Holshagen på meg, en Commodore 128 (som var 'bøff) og som hans storebror Bjørn Arild solgte meg (en gang jeg tok bussen inn til Drammen).

Det kan kanskje ha vært i 1985.

(Noe sånt).

Og så ble Amiga 500 osv. (produsert av Commodore) populært.

Det var en bra/utmerket spille-maskin (på den tida).

(Må man vel si).

Men jeg var mest opptatt av å lage data-programmer.

Jeg syntes det var litt artig å spille.

Men jeg var kanskje litt mer voksen, enn Kjetil Holshagen og vår kamerat Øystein 'Seoul' Andersen.

(Jeg fikk mitt første TV-spill (og video-spiller).

Ikke lenge etter at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger, høsten 1979.

Så jeg hadde kanskje spilt litt fra meg.

Selv om dette var snakk om et litt 'primitivt' TV-spill.

For å si det sånn).

Og det var jo ikke sånn, at jeg ble konfirmert, hvert år, liksom.

Kjetil Holshagen maste fælt, om at jeg skulle kjøpe Commodore 128, husker jeg.

Men jeg hadde da ikke råd til Amiga.

Eller, jeg bestemte meg ihvertfall for, å heller kjøpe stereo-anlegg.

Så jeg solgte Commodore 128-maskinen (med printer og masse spill, inkludert noen jeg hadde laget selv) gjennom en annonse i DT/BB.

(For jeg hadde også en Casiowriter skrivemaskin.

For man måtte ha skrivemaskin, for å gå på handel og kontor (på den tida).

Men datamaskin trengte man ikke å ha hjemme.

Selv om Sande videregående hadde en datasal med Tiki-maskiner.

For å si det sånn).

Men Øystein og Glenn, de var en del nede, på Datec (i Fossekleiva) rundt 1987 (kan det vel kanskje ha vært).

For å 'sikle' på Amiga-datamaskiner.

(Husker jeg).

Men jeg så mer fremover, og tenkte at spill var litt 'nerdete' og ville heller være en 'jappe-type' (som hadde bra stereo-anlegg, og som var med på russe-skøy osv., og student-fester/uteliv osv. (i Oslo) når den tid kom).

Og jeg hadde vært med på Svevik Sparebank sin dataklubb.

(Som de startet med rundt 1983.

Kan det vel kanskje ha vært).

Og der var enten Vadseth eller Thorstensen med i styret.

(Husker jeg.

For jeg (og også min klassekamerat Espen Melheim blant annet) var med på 'oppstart-møtet', hvor fru Røkaas (som sammen med sin ektemann Thor kjøpte Toppen 4, hvor jeg bodde da jeg var 2-3 år gammel) begynte nesten å grine, siden at hu ikke vant avstemningen, om å få være med i styret, som de ansattes representant)).

Og da var det noen som spurte (på møtet) om dette ville medføre, at maskinparken (til Dataklubben) ville bestå mye av Aquarius-datamaskiner.

Og det ble det ikke svart klart på.

Men da Dataklubben åpnet (på Svelvik ungdomsskole) en gang i 1983 (var det vel muligens).

Så var cirka halvparten av datamaskinene av merket Aquarius (fra Datec).

(Sånn som jeg husker det).

Og jeg ble nesten kidnappet (av noen som minnet om min fars tidligere kamerat Atle og hans Oslo-samboerske) en gang jeg haiket hjem fra dataklubben (husker jeg).

Så det var muligens derfor, at jeg ikke dro så mange ganger på Dataklubben.

(Noe sånt.

Og på ungdomsskolen, så hadde vi også EDB, som valgfag (muligens i en annen datasal) husker jeg).

Men jeg huska, at en del syntes, at Aquarius ikke var så bra/kule datamaskiner.

Så jeg gadd ikke å bli med Øystein og Kjetil, ned på Datec, for å se på Amiga-maskiner.

(Husker jeg).

Det er mulig at de visste, at jeg ikke hadde råd til (eller lyst til) å kjøpe Amiga.

Så det er mulig at de ikke ville at jeg skulle være med heller.

(Noe sånt).

Så jeg var faktisk aldri innom den Datec-butikken (på Berger) sånn som jeg husker det.

(Selv om jeg var på Fossekleiva Brukssenter, et par ganger.

En gang før de åpna (da min far fikk Jebsen til å vise oss rundt der, på en slags visning, av en eller annen grunn).

Og en gang som Berger IL (hvor jeg spilte fotball) dro oss med, for å høre han Jebsen (var det vel) prate om gamle dager (når de hadde hoppbakke osv.) på Berger).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til Tannlegeforeningen

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. januar 2023 kl. 19:08
Til: post@tannlegeforeningen.no
Kopi: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, npepost@npe.no, postmottak@aid.dep.no, eian@eianadvokat.no, sfovpost@statsforvalteren.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, marianne.hoksaas@bi.no
Hei,

nå ser jeg (på mobilen min) at de har prøvd å ringe meg i dag (klokken 12.02) fra Smil tannlegesenter (23651881).

Enda jeg har sagt fra (til dere) at jeg ikke skal ha den timen.

Så det må jeg klage på.

At de driver og maser på folk på den måten, uten grunn.

Hva har skjedd her, lurer jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 2. jan. 2023 kl. 18:21
Subject: Klage/Fwd:
To: <post@tannlegeforeningen.no>
Cc: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <npepost@npe.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <eian@eianadvokat.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <marianne.hoksaas@bi.no>


Hei,

dette synes jeg at blir som noe pirk.

Jeg har mailet de første side av et dokument, hvor det står, at jeg er innvilget 3.325 kroner i støtte (det som stod på kostnadsoverslaget fra tannlege Kristin Espeland).

Så de kan vel bare kontakte Nav, og få pengene, skulle man vel tro.

Jeg er ikke så lysten på å dra tilbake til denne tannlegen.

Den eneste grunnen til at jeg dro dit (for å trekke ut tre røtter, som visst var alt som var igjen av en jeksel) det var at dette ikke skulle bli som en farse.

Men hu gale/hysteriske danska, nede ved Nasjonalteateret der.

Og hu Espeland som bydde seg fram (må man vel si) og ikke la ved røntgen-bilde (se min forrige klage).

Det kan da ikke være nødvendig at jeg skal dra innom alle tannlege-kontorene i Oslo, tenkte jeg.

Så etter at jeg fikk rekvisisjon, så dro jeg tilbake til Smil Nydalen.

Men da var det en 'pakkis' der (som de sier) som var tannlege.

Selv om jeg var lei av fremmedkulturelle tannleger (etter hu Leyla på Galleri Oslo-klinikken, som gjorde bittet mitt skeivere, for et par år siden).

Og jeg var også lei av mannlige tannleger (etter han vestlendingen, på Bekkestua tannklinikk (heter de vel) som var klengete/nærgående/'homsete' rundt 2016, var det vel).

Disse har jeg klage på til dere før.

Både vestlendingen, hu Leila, hu danska, og hu høygravide Espeland.

Min onkel Runar er som tidligere nevnt tannlege, så det er kanskje han som står bak noe av dette tullet.

Det kan man kanskje lure på.

Han har vært tannlege i cirka 50 år.

(Må det vel bli).

Og han har fortalt meg, at det å være tannlege, er en møkkajobb.

Når de borer så står det en sky av spytt, opp fra kjeften til pasienten, og dette må tannlegene puste inn.

Så ingen av Runar sine avkom (Ove, Heidi, Susanne, Øystein eller Benedicte) har hatt noe ønske om å bli tannlege.

Selv om faren eier/eide tannlege-klinikk (og til og med senteret (Åstunet) som tannlege-praksisen har hatt som adresse).

Han tannlegen (Patrice Millad) hadde et slapt håndtrykk (han tok fram hånden, før han så gjemte den liksom, så det ble rart) og et slags talibanist-skjegg (på halsen og haka) må jeg kalle det.

Da jeg kontakte Smil (etter å ha blitt satt ut av hu gale danska nede på Oslo Tannlegesenter) så var det bare unge og pene damer, som det var bilde av, på nettsiden til Smil Nydalen.

Så det var stedet for meg (som er lei av homsete gubber og utlendinger (hvis det er lov å si)) tenkte jeg.

Men når det ble min tur, så hadde de en sånn 'pakkis' der da (hvis det er lov å si).

Så det var nesten som noe lureri, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

De hadde også noen slags fot-trekk, som tannlegen tvang meg til å bruke.

(Han stod som Hitler, og fulgte med på hvordan jeg tok på disse fotposene).

Jeg har vært hos tannlegen kanskje 30-40-50 ganger i mitt liv.

(Hvis jeg skulle tippe).

Og jeg aldri sett noe lignende.

Jeg spurte om det var noe nytt (for sånn var det ikke da jeg hadde akutt-time hos Kristin Espeland der, for noen uker siden).

Det var fordi det var så mye snø (sa han iraneren, er det visst, kan det virke som fra nettstedet deres).

Men jeg hadde ikke noe snø på skoene.

Og hvis man må ha sånne poser på skoene, og man har snø på skoene, og man bruker joggesko for eksempel, så smelter jo snøen, og trekker inn i skoene, sånn at folk blir sjuke.

Så disse posene tror jeg ikke er ment å bruke andre steder enn på SATS osv. (og knapt nok der).

Så det var noe tull, må jeg si.

Og man måtte også bøye seg ned til gulvet, for å ta opp de blå sko-posene/trekkene.

Istedet for at disse stod på et bord, for eksempel.

Så det var vel for at det skulle bli som i moskeen muligens, at man må stå med baken i været, i retning av Mekka.

Så dette var muligens snik-islamisering.

Så det må jeg klage på.

Det stod også et skilt på doen der, at man måtte henvende seg i resepsjonen for å få nøkkel (som om dette var nede i sentrum).

Problemer var at hu tannlege-søsteren (Nejla eller noe het hu ve) ikke satt på plassen sin.

Og selv om det stod at man trengte nøkkel, så var dossen ulåst.

Så da var det bare tull der (må man vel si).

Det er greit å ha dossen ulåst (som vanlig) men da skal det vel ikke stå noe rart skilt på døra (om at dossen er låst).

Så det var bare tull der, må jeg si.

Tannlegen var også frekk, og spurte om jeg hadde Aids og HIV.

Det må ha vært for å ydmyke meg, tror jeg.

Jeg fylte ut et skjema, hvor jeg svarte på alt sånt, forrige gang jeg var der (hos hu Espeland).

Likevel hadde tannlegen en lang seanse (før sjølve tannlege-timen startet) hvor han liksom ville ha det til at jeg hadde all verdens sykdommer da.

Så dit drar jeg ikke tilbake.

Tannlegen gjorde også et poeng av, at jeg var 52 år.

(Som om det var noe galt, liksom).

Og han hadde aldri hørt om rekvisisjon (virka det som).

Dette tok jeg med hu Kristin Espeland (som visst hadde mamma-perm) man han nye tannlegen (fra Iran) hadde de visst ikke lært opp ordentlig.

Selv om hu forrige skjønte alt dette brenn-kvikt (virka det som).

Så her tulla muligens tannlegen.

Stingene som tannlegen satt inn, har forresten løsna, så jeg trenger ikke den neste timen (på torsdag).

Men jeg er litt lei av sånne aggressive/frekke muslimer, så om dere kan ta dette med Smil.

(I tilfelle de er sånn 'woke' der

Og det som verre er).

Tannlegen sa også (på begynnelsen av timen) at: 'Jeg må ta plakk/tannstein'.

Men det hadde ikke hu Kristin Espeland sagt.

(Selv om jeg hadde tenkt til å ta dette, på den første timen.

Det var derfor jeg bestilte en 'kontroll-time' fra hu gale danska.

Men når det gikk dårlig, så prøvde jeg å bestille en 'akutt-time' fra hu Kristin Espeland).

Det stod ikke noe om plakk og tannstein på kostnadsoverslaget (til Kristin Espeland).

Så tannlegene lagde helvete, når han begynte å 'bable' om dette (må jeg si).

(For Nav har jo sitt byråkrati.

Så å følge kostnadsoverslaget, og så ta det andre seinere, ville vel være det lureste.

Men dette tar jeg heller hos en tannlege i Bærum, litt seinere på nyåret.

For dette dekkes ikke av Nav.

Så da må jeg først tenkte på når det passer i forbindelse med mitt budsjett (jeg får kun til livsopphold av Nav).

Og det at jeg må betale disse kontroll og akutt-timene selv, det kan vel nesten kalles en sånn 'dimmi-skatt' (som enkelte skriver om, på VGD, eller hvor det er igjen).

Og jeg har også lest at sosialklienter i Oslo, får tusen kroner mer i måneden.

Men Nav Oslo/Østensjø, ville at jeg skulle bo i Bærum, i 2014.

Så de skylder meg cirka 100.000 nå (må jeg si) siden at de har snytt meg for tusen kroner i måneden, i drøye åtte år nå.

Og enda Bærum-folk vel trenger _mer_ støtte enn Oslo-folk, for hvis de skal ha månedskort for både Oslo og Bærum (noe som jeg noen ganger har tatt meg råd til) så er det cirka 500 kroner dyrere, per måned.

Så Nav Østensjø skylder med cirka 150.000 i støtte, som jeg har blitt snytt for, i disse åtte årene, mens jeg har ventet på å få min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte rundt 2010).

Den iranske tannlegen gjorde også veldig poeng av, at jeg var arbeidsledig.

Han spurte mange ganger om hva jeg jobbet med.

Selv om han vel møtte skjønne, at jeg var arbeidsledig/sosialklient, siden at jeg fikk dekket dette av Nav.

Tannlegen hosta også hele tida (uten å ta seg for munnen).

Hosten virka muligens litt falsk (så dette var muligens bare for å provosere, siden at jeg sa til Espeland, at jeg ville vente til jeg var fullvaksinert, før jeg dro til tannlegen, under pandemien).

Noe sånt.

Tannlegen samarbeidet også dårlig med hu Nejla (vil jeg si).

Han ba om antibiotika.

Og da sa han: 'Hydro[..] eller hva dere kaller det her'.

(Noe sånt).

Så det virka litt sånn hipp som happ, om man fikk antibiotika eller noe giftig istedet (må jeg nesten si).

Så det må jeg klage på.

Tannlegen var også forsinket, så jeg måtte sitte der i nærmere en halvtime å vente.

Mens et slags 'bole-Bring-bud' (i 40/50-åra) dukket opp der, og det var ingen andre enn meg der.

Og jeg har gått på NHI som skrev på kartet (for at man skulle finne fram første gang) at de holdt til i/ved Nydalen.

Men nå med t-bane-ringen så har Nydalen flytta seg litt sørover (kan det muligens virke som).

Så jeg forventa ikke, at Smil Nydalen skulle holde til hos BI.

Jeg bestilte time der, mens jeg var litt stressa, av hu gale danska (hos Oslo Tannlegeklinikk).

Og så fant jeg ut at de holdt til i BI-bygget, den dagen jeg skulle ha den nevnte akutt-timen.

Så de kunne kan ha kalt seg Smil BI.

Så hadde jeg nok valgt en annen Smil-avdeling (istedet for å surre rundt, blant alle BI-studentene (og bli gått ned osv.) da jeg skulle ha den nevnte akutt-timen der, i høst).

Det var også sånn, at kunden/pasienten før meg, var engelsk-talende.

Og jeg har bodd i England, fra 2004 til 2014.

Så det virka kanskje litt rart.

(Hu var veldig elskverdig/høflig hu engelske/amerikanske, husker jeg.

Så det var vel antagelig ikke noe tull.

Men det er visst noe som kalles 'bøtte-ballett'.

Så jeg vet ikke om det kan ha vært noe sånt der).

Tannlegen klarte å trekke ut de tre røttene.

(Det er mulig at kvinnelige tannleger, er for svake.

Sånn at kvinnfolka vil ha en mannlig tannlege der, når det er snakk om å trekke tenner.

Hva vet jeg).

Jeg måtte også trekke en tann, i 2005.

Og da jobba jeg for Bertelsmann Arvato Liverpool sin Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign.

Og da snakka jeg med Marianne Høksaas om dette.

Og hu jobber forresten som bibliotekar på BI Nydalen.

(Small world.

Jeg har prøvd å få referanse fra henne.

Så derfor vet jeg dette).

Og da var det sånn (jeg måtte dra til en tannlege i Walton, mens jeg var på jobb, i Pier Head, for tannen gjorde plutselig veldig vondt, og jeg hadde lagt merke til at det lå en tannlege i County Road, i Walton, like ved der Høksaas hadde hjulpet meg å få plass, i et britisk/australsk bofelleskap).

Og den tannlegen var mye mer nærgående, enn han Smil-iraneren.

Så jeg lurer nå på, om han britiske tannlegen kan ha tulla.

Og han liksom klenga på meg (mens jeg trakk tanna) for å være ekkel.

Så det må jeg klage på.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dette var forresten snakk om en tann, som jeg ville ha støtte fra Nav, til å rotfylle.

For hu Høksaas (som slutta før meg hos Arvato) sa at det var dumt, at tannen jeg trakk (i 2005) ikke var den bakerste.

Og ei som var HR-ansvarlig der (Sarah Rushby) ville etterhvert gjemme meg, på IT-avdelingen der (når jeg søkte om å bli leder).

Så det er mulig, at de ikke ville ha meg, i sjølve kontorlandskapet, siden at jeg manglet en tann (som ikke var den bakerste).

Så det er ikke gunstig, i næringslivet (med sånne hull i tanngarden).

Så dette burde Nav tenkt mer på (vil jeg si).

Og tar jeg med om dette her, i samme slengen.

For Nav har enkelte tannlege-eksperter (som de ikke sier hva heter) som gir råd, om kostnadsoverslag (som det fra Smil) er for dyrt.

Men det kan jo være sånn, at tannlegen (som Smil, for å ta et eksempel) skjønner næringslivet, men av Nav sin ekspert-tannlege ikke gjør det.

(For å si det sånn).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Info - Smil tannlegesenter <info@smiltannlegesenter.no>
Date: tor. 29. des. 2022 kl. 15:42
Subject:
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik,

 

Takk for besøket i dag!

 

Vi har kun fått et vedtak av deg, for å kunne sende faktura til nav så er vi nødt til å ha en original rekvisisjon.

Kan du til neste time ta med alle papirer du har fått tilsendt fr NAV til oss?

Takk skal du ha!

Ha en fin dag videre!

 

Med vennlig hilsen,

 

Tannlege Patrice Millad

Smil Tannlegesenter - For smilets skyld!

 

Nationaltheatret: Tordenskiolds gate 7, 0160 Oslo

Nydalen: Sandakerveien 116, 0484 Oslo

Løren: Peter Møllers vei 2B, 0585 Oslo

Bjørvika: Wismargata 4, 0191 Oslo

Bekkestua: Frøytunveien 4, 1357 Bekkestua

 

Tlf. 23651881 | www.smiltannlegesenter.no

 



Gratis bedriftsavtale hos tannlegen? Se her.

 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter