Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. desember 2007

Tidligere i dag, rundt kl. 10.25 lokal tid, står i notat-blokka mi, så var det en kar fra vann-firma her, og skulle se på vann-målern sa'n.

Da jeg gikk ned for å åpne, fordi den buzz-saken virker ikke, så han at han skulle sjekke vannmåleren osv. mens vi gikk opp trappa da.

Så sa jeg at jeg hadde ikke fått noe brev.

Fordi når de skal sjekke strøm-måleren osv, fra strømfirma da, så sender dem alltid brev.

Men ble han stum han da, han karen fra vannfirma, eller 'vannfirma'.

Han sa ikke noe da.

Er ikke det litt snodig da.

Og det var ikke noe vannmåler i leiligheten heller.

Hverken på kjøkkenet eller ved varmtvannsberederen.

Eller i strømskapet(!), som karen fra vannfirma/'vannfirma', også skulle kikke i av en eller annen grunn.

Også sa'n noe med at om dette var flat 3 eller unit 3.

Han nevnte at dette stod registrert eller noe som unit 3, og 'shops'.

I tredje etage, i en boligblokk. Eller leilighet-bygning, gård, som dem kaller det i Oslo. Bygård.

Selv om det er jo noen butikker i førsteetagen i andre deler av bygget, men alikevel, butikker i tredje-etage, hva er det som foregår?

Og hvorfor hadde jeg ikke fått brev fra vann-firma?

Det er jo en ting.

Det brevet kunne jo ha blitt borte i posten, det skjer vel fra tid til annen, særlig med sånne løsninger dem har her i bygget, med alle brevene ligger i en bunke.

Altså, alle brevene til de forskjellige leilighetene, ligger i en haug da.

Og ikke noe sånn system, med en postkasse for hver leilighet, sånn som er vanlig i Norge.

Men jeg skal jo ikke beskylde noen for å stjele brev.

Noen brev har blitt borte i posten.

Men jeg kan jo ikke vite om de har blitt borte på vei hit, i den brev-haugen nede, eller om de rett og slett ikke ble sendt.

To brev fra Merseyside politiet, har ikke kommet fram.

Men jeg kan jo ikke vite hvilke av tre grunnene nevnt over, som var årsaken til dette.

Men samme det.

Det som var rart da.

Var at da vi gikk opp trappa, og jeg nevnte, at jeg ikke hadde fått brev fra vannfirma, om at det skulle komme noen å sjekke vannmåleren.

Så svarte ikke karen fra vannfirma noe i det hele tatt.

Han ble stum.

Så jeg tror noe må ha vært galt.

Fordi dem burde jo sende brev, når dem skal sjekke måleren.

Sånn at folk kan vaske leiligheten og rydde og sånne ting, hvis det trengs.

Så sånne ting tror jeg nok ikke de slurver med i England.

Hvor alt er så, hva skal man si, pertentlig, er kanskje riktige ordet.

Alt er veldig høflig og ordentlig, altså det er ikke sånn at folk plutselig står og ringer på døra de og vil inn, de pleier å si fra først.

Til og med stampe-forretningene synes jeg virker ordentlige i England.

Men det er mulig jeg har misforstått.

Men samme det.

Han fra vannfirma, burde vel ha sagt, noe sånt som, å jaggu, det var snodig gitt, vi sender jo alltid brev, så det skulle du ha fått, og kanskje sagt at han skulle ta det opp med en avdeling på jobben, eller gitt meg navnet på avdelingen som skulle sendt brevet da.

Så jeg lurer på om det her kan ha vært noe fiske-aktig eller hva man skal kalle det.

Om det kan ha vært noe sivil politi eller etteretning eller noe.

Jeg tror myndighetene har noe å skjule.

At de har spilt et litt skittent spill, eller noe.

Og at ikke alt de har gjort tåler dagslys.

Nå burde jeg kanskje ikke ha skrevet dette her da, for da kanskje de etteretning eller sivil politi, ringer vannfirma og lager noe forklaring ut av det da, sånn så de har det klart hvis jeg ringer i morgen.

Men samme det.

Jeg skriver det likevel, mens jeg har det i hodet.

Eller jeg har det jo i notat-blokka og da.

Men, men, jeg tror ikke respekten for folks rettigheter, er så høyt i kurs, blant myndigheten i praksis, som det heter seg i den fine teorien osv.

Som jo er bra nok, med folks sivile rettigheter osv.

Men jeg mistenker at dette ikke er like mye oppe å kjøre i praksis, som det skulle ha vært, i følge teorien.

Så, men det er vel ikke alltid ting er sånn i praksis som de burde være i teorien.

Men når det myndigheter og folks rettigheter.

Så er vel myndighetene og landet og slike ting, det er vel til for folkene?

Eller innbyggerne får vel jeg si da, siden jeg er norsk statsborger.

Altså, det er vel ikke folkene, eller innbyggerne da, som er til for myndighetene?

Det er vel myndighetene osv., som er til for folket og innbyggerne vel?

Eller er det jeg som har misforstått helt nå?

Jeg er jo norsk statsborger, men jeg får ikke noe hjelp av norske myndigheter.

Så det er vel de som har latt meg i stikken da, må man vel kunne si, og lar britiske myndigheter herje fritt med meg.

Så jeg vet ikke hvor heldig man skal si seg å være da.

Da vet ikke jeg helt hva man skal gjøre egentlig.

Men men.

Nå blir sikkert disse her myndightene enda surere på meg, men det får de heller bli da.

Så får vi se hva som skjer da.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter