Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. juli 2022

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Confirm you want to receive email marketing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2022 kl. 20:30
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: "Stayclassy.no" <kundeservice@stayclassy.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Stayclassy.no <ikkesvar@stayclassy.no>
Date: tor. 3. feb. 2022 kl. 22:24
Subject: Confirm you want to receive email marketing
To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


Stayclassy.no
Confirm you want to receive email marketing
You need to confirm that you want to receive marketing updates from us. If you didn’t subscribe, then you don’t need to do anything.

Subscribe
If you have any questions, reply to this email or contact us at ikkesvar@stayclassy.no

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Form Submission - Membership form
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2022 kl. 20:23
Til: Japan Norway Society <thejapannorwaysociety@gmail.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 7. feb. 2022 kl. 21:07 skrev Japan Norway Society <thejapannorwaysociety@gmail.com>:
Hei

Vi sletter all kommunikasjon på deg. Vi har kun mottatt påmelding i vårt system og svart på denne, ingen annen informasjon er lagret. 

Mvh
Per Wiggen
JNS

Sendt fra min iPad

18. jan. 2022 kl. 12:09 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Japan Norway Society <thejapannorwaysociety@gmail.com>
Date: tir. 12. okt. 2021 kl. 07:40
Subject: Re: Form Submission - Membership form
To: <eribsskog@gmail.com>


Dear Erik

Thank you for your application to the single membership of the Japan-Norway Society.
Before we discuss your application at our board meeting, will you please tell us more about your relationship with and interest in Japan?

Since this is an application to a Single membership only your membership and not Leila's will be considered this time.

I am sorry for taking some time to get back to you.

I look forward to hearing from you.
Best regards

Kaori Ishii
Board Director
Memberships

On Mon, Sep 13, 2021 at 5:49 AM Squarespace <form-submission@squarespace.info> wrote:
Sent via form submission from The Japan Norway Society

Name: Erik Ribsskog

Email Address: eribsskog@gmail.com

Intended membership type: Single

Family members: Leila Monica Ribsskog

Please tell us shortly about your motivation for becoming a member.: I support getting people together, working as one. Helping each other to become better.

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Svar fra Klingel
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2022 kl. 20:13
Til: service@klingel.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 28. feb. 2022 kl. 13:00 skrev <service@klingel.no>:









Ditt kundenummer: 031983630

Hei, Erik!

Vennligst se tidligere korrespondanse fra 10/12/20221 og 18/12/2021 hvor det opplyses at kundekontoen som ble opprettet i ditt navn er sperret og det er da ikke mulig å legge inn nye bestillinger, så dette kan du se bort ifra.

Vi krediterte også tilbake alle gebyrer som medfulgte disse forsendelsene, så det er ingen utestående beløp på denne kontoen per dags dato.

Ønsker deg en fin uke!

 

Vennlig hilsen

KLINGEL kundeservice
Cato


Tlf: 815 12032
www.klingel.no
service@klingel.no

På Facebook og på Instagram finner du masse moteinspirasjon, tips og spennende konkurranser!
På Pinterest finner du enda mer inspirasjon!

Klingel Norge A/S, Postadresse: Klingel, Postboks 3501, 3007 Drammen.
Org.nr. 986 487 387. Nordea kontonr: 6021.05.05450.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2022 kl. 20:05
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: Kamp <kamp@brann.no>, nff@fotball.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@brann.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Brann.no <post@brann.no>
Date: man. 7. mar. 2022 kl. 00:27
Subject: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
To: <eribs.skog+ekstremtHomofil@gmail.com>



Nyhetsbrev


Du får nå Brann-nyheter rett i innboksen din!
Som nytt medlem på Branns nyhetsbrevliste mottar du den nyeste og viktigste informasjonen fra oss, i tillegg til eksklusive tilbud.

Inviter gjerne vennen dine til å følge oss også ved å dele denne lenken med dem.


Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev ved å klikke på lenken nederst i mailen.

Følg oss i flere kanaler
I Branns sosiale medier gir vi deg alt du trenger for å bli en fornøyd supporter. Vi er der ingen andre er. Vi lager sakene ingen andre kan lage. Og bare ved å følge alle våre kanaler vil du få fullstendig oversikt over hva som skjer i favorittklubben din.

I alt har Brann 145.000 følgere i ulike kanaler - og tallet er stigende!
Nyheter
Scoringsvarsler
Resultater
Konkurranser
Les mer her
Kontakt oss
Webversion Meld meg av nyhetsbrev

Mer fra YouTube

Mer fra Bekkestua

På lørdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Dette glasset (som muligens er svensk surstrømming, eller noe lignende) har ligget på fortauet en stund (uten at kommunen har rydda opp):

IMG_20220709_213707

PS 2.

Iceland har ikke henta handlevogna si:

IMG_20220709_213643

PS 3.

Sånn her har det sett ut i Bekkestua sentrum i flere år nå:

IMG_20220709_213953

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20220709_213959

PS 5.

Jeg hadde bestilt noen apotek-varer fra Farmasiet.

Og de bestilte jeg på søndag (var det vel).

Og da skal de vanligvis leveres (jeg valgte Instabox-levering) dagen etter (det vil si mandag).

Men pakken ble ikke levert, før på onsdag kveld.

(Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her skriver Instabox at leveringen ble en dag forsinket, men den ble vel egentlig to dager forsinket (vil jeg si)

IMG_20220712_043203

PS 7.

Det ser også litt dumt/uprofesjonelt/lugubert ut, at det ikke står: 'Instabox' som avsender, når man får tekstmeldinger, fra dette firmaet.

(Må man vel si).

Det står bare et vanlig telefonnummer (+4759447468).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Instabox mener at de leverer en ukomplisert tjeneste, men det kan ofte være vanskelig å beregne det, sånn at leveringene deres passer med handledagene (på grunn av lunefulle forsinkelser/leveringer) vil jeg si:

IMG_20220709_214756

PS 9.

På toppen av det hele, så må man trykke på et homse-flagg, for å få ut pakken:

IMG_20220709_214808

PS 10.

Her var det rot (fra kaffe-baren) inne på Bekkestua Senter:

IMG_20220709_215051

PS 11.

Bekkestua Handelshus hadde problemer med, at det fløyt søppel, her og der:

IMG_20220709_215231

PS 12.

Narvesen har visst satt opp en plakat for 'Brain Cooler', men noen tror kanskje at det er Extra som har denne varen, siden at dette ikke er forklart ordentlig:

IMG_20220709_215302

PS 13.

Plakaten til Narvesen (som holder til på planet overfor) er heller ikke ordentlig satt opp (i plakat-ramme eller plakat-bukk).

Så man må vel si, at Narvesen her devaluerer merkevaren 'Brain Cooler' og Bekkestua Handelshus litt, med sin lugubre måte, å henge opp plakater på.

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

På Extra Bekkestua, så fikk jeg igjen den handlevogna, som har delvis flatt hjul (som gjør at handlevogna humper avgårde, mens den lager en slags irriterende/pinlig/'stiletthæl-aktig' lyd).

(En handlevogn som jeg har blogget om tidligere.

For å si det sånn).

Så jeg bare satt fra meg den handlevogna.

Og så gikk jeg for å hente en ny handlevogn.

Og denne butikken har ganske nylig (i vinter) begynt med inngangsport.

(Og handlevognene står utafor inngangsporten.

Ulikt på Rimi, hvor man kunne ta handlevogner både før og etter inngangsporten.

Sånn som jeg husker det).

Og den inngangsporten var nå ødelagt (en av de to portene manglet).

Og når jeg da gikk ut, for å hente en ny handlevogn.

Så begynte det å pipe.

Men det stod et ung par, og hang, like ved.

Så om de kan ha gjort noe rart.

Hm.

For jeg var ikke borti handleporten (men Extra var treige med å få den fiksa, for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20220709_215405

PS 16.

Enda mer om dette:

IMG_20220709_215456

PS 17.

Og enda mer om dette:

IMG_20220709_215507

PS 18.

Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

Så var det sånn, at min kollega Knut Hauge.

(Knut Hauge og jeg jobba, på samme skift, i kassa.

Jeg fikk et halvt års vikariat der (var det opprinnelig) mens jeg hadde et friår, fra NHI.

For å si det sånn).

Han okka seg (husker jeg) over ukurante handlevogner (som for eksempel trakk til en side, sånn at kundene ble slitne).

Disse handlevognene pleide å bli stuet bort, inne på lageret.

(Mente Knut Hauge).

Men når noen så skulle rydde lageret.

Så pleide disse handlevognene, å ende opp, inne i butikken igjen.

Så Knut Hauge mente, at de som jobba i butikken, burde skru av hjulene, på handlevogna.

Sånn at de på lageret skulle forstå, at denne handlevogna var ukurant.

(Noe sånt).

Men det å skru av sånne handlevogn-hjul, det visste ikke Knut Hauge, om var så enkelt.

(Sånn som jeg husker det).

Og det er det vel heller ikke.

Da jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

(Noe jeg jobba som fra 1996 til 1998).

Så hadde butikken problem med, at det var to ukurante handlevogner der, som ikke passa sammen med de andre handlevogene.

(Det var muligens sånn, at noen lokale ungdommer, hadde drasset med seg en handlevogn, fra Rimi Klemetsrud (noen kilometer unna).

Noe sånt).

Og det endte med, at jeg kjørte disse handlevognene (en av gangen) til dynga (som lå ikke så langt unna).

Men der måtte jeg vel kaste disse handlevognene, oppi en slags resirkulerings-container.

(Sånn som jeg husker det).

Så det var ikke noe for gamle folk.

(Må jeg si).

For det ble jeg vel beordret til å gjøre selv (av noen kommune-arbeidere).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Det er forresten mulig, at det finnes andre løsninger, på problemet med å bli kvitt ukurante handlevogner.

Dette var ikke tema (sånn som jeg husker det) da jeg jobba som Rimi-butikksjef.

(Noe jeg jobba som fra 1998 til 2002).

Hvis ikke så hadde jeg kanskje ringt hovedkontoret og spurt de.

(For å si det sånn).

Det er mulig at grossisten (som var egen-eiet) pleide å ta med ukruante handlevogner (nå og da).

(Hva vet jeg).

Eller om man kan ringe det firmaet, som man har kjøpt handlevogna fra (i sin tid).

(Hva nå de heter).

Og så bytter de kanskje det defekte hjulet, på handlevoga.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Jeg kunne kanskje bare ha kasta de ukurante handlevognene (på Rimi Bjørndal) i søpla.

Men det er kanskje noen som drar opp ukurante handlevogner av søplekassa og.

Og mener at de skal være ute i butikken.

(Noe sånt).

Og den søppeldunken (på Rimi Bjørndal) var vel fulle nok fra før.

Det var visst noen 'smartinger' som gikk i den søppelkassa (om natta) og fant mat (med utgått dato).

(Ifølge min lederkollega Irene Ottesen.

Som nå driver dyrebutikk i Stokmarknes).

Så de søppeldunkene skulle vel helst ikke stå på vidt gap (og reklamere med at her er det mye rart).

(For å si det sånn).

Og hvis kundene hadde sett, at butikken hadde kasta, en handlevogn.

Så ville nok de ha syntes, at det var sløsing.

(Prøv å forklare Olga på 90 år, at det er billigere å kjøpe en ny handlevogn, enn å få en gammel fikset.

For å si det sånn).

Og så ville kanskje butikken fått dårlig rykte/renome, her og der.

(Må man vel si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Det er kanskje ikke alltid sånn, at det er billigere å kjøpe en ny handlevogn, enn å få en ukruant fikset.

Men hvis butikken har 100 handlevogner og det aldri er mer enn 50 kunder.

(For å ta et eksempel).

Så trenger man jo ikke, å på død og liv ha 100 handlevogner.

Om man da kaster et par ukurante, så er vel ikke det noe krise, liksom.

Selv om det kanskje er et tegn på, at alle handlevognene burde ha vært bytta ut.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Xtra-søppelposer (som skal stå nederst til venstre) har butikken satt i feil hylle:

IMG_20220709_215747

PS 23.

Her er mer om dette:

IMG_20220709_215749

PS 24.

Enda mer om dette:

IMG_20220709_215751

PS 25.

Her ligger det labeler på gulvet:

IMG_20220709_220114

PS 26.

Her har de ikke vaska selvbetjeningskassene siden Ålesund brant (kan det virke som):

IMG_20220709_220233

PS 27.

Som på st. hansaften og uka etter.

Så var det også denne gangen, noen som elga, i selvbetjeningskassene.

Det var ei negerdame, med stor rumpe og veldig trang stretch-bukse.

(For å si det sånn).

Og hu kjøpte nesten ikke noe (som 'Knut Hauge' uka før).

Og det var sånn, at når jeg skulle betale, så virka ikke tæppinga.

Og jeg måtte istedet dytte kortet inn i kortautomaten (og så slå kode).

Og dette fikk nok negerdama med seg.

For selvbetjeningskassene står veldig nærme hverandre (mye nærmere enn i Tyskland for eksempel).

(For å si det sånn).

Så denne elginga, til negerdama, ble litt merkelig (må jeg si).

Selv om det også var en tredje kunde (i selvbetjeningskasse-avdelingen) som stod nesten nede ved utgangsporten.

Så det var muligens sånn, at hu negerdama nesten måtte elge, på en eller annen.

Siden at de har tatt bort den ene rekken med selvbetjeningskasser der, siden i fjor.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 28.

Dette tæppe-greiene til bankene er også litt lunefullt.

(Må man vel si).

Man må føre kortet mot kortautomaten som om man sitter ved et ouija-bord, eller noe lignende.

Men det er liksom ikke noe konformt over dette.

Hvor er 'tæppe-punktet/tæppe-grensen' liksom (hvor denne teknologien skal begynne å virke).

Nei, den grensen er usynlig (må man vel si).

Når man bruker den gammeldagse løsningen (å stikke inn kortet) så får man ihvertfall opp en melding på et display, før man slår koden.

Sånn at man kan se, at kortautomaten har gjenkjent kortet.

Men det rundt tæppinga, er mer lunefullt, må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

Det var også en scene der, rett før jeg tok bildet, i PS 26.

Et par vietnamesiske tenåringsjenter.

De begynte å løpe, mot den gammeldagse kassa.

Mens de skrålte/hylte.

Og da kom det en vietnamesisk kassamann løpende.

Og han løp meg nesten ned.

(Må jeg si).

Han løp så nærme meg (det var som at han var svaktsynt og ikke så meg) at det ble som noe nærgående/klamt.

(Må jeg si).

Og det var også sånn, at de vietnamesiske jentene var i lag med en vietnamesisk tenåringsgutt.

Og han tenåringsgutten ble sittende igjen der, i en stol/benk, som står i en krok der (bak den nevnte kassa).

Og når jeg tenker tilbake, på butikken til Odmund Larsen, på Sand, på 70/80-tallet.

Så var det ikke noe benk eller stol der, som folk skulle sitte på.

Så denne Extra Bekkestua er muligens litt 'trøndersk' eller 'russisk'.

(Noe sånt).

Siden at de har en sånn 'klam' benk/stol (som hvem som helst kan sitte på) da.

Ingen av de butikkene, som jeg har jobba i, har hatt noe lignende.

(Sånn som jeg husker det).

Og jeg har jobba i en butikk i Drammen (CC Storkjøp) og i en butikk på Lørenskog (Matland/OBS Triaden).

Og i 15-20 Rimi-butikker i Oslo og Follo.

(Rimi Munkelia, Rimi Nylænde, Rimi Karlsrud, Rimi Skullerud, Rimi Oppsalstubben, Rimi Bølerlia, Rimi Manglerud, Rimi Askergata, Rimi Nordstrand, Rimi Bjørndal, Rimi Ljabru, Rimi Ryen, Rimi Langhus, Rimi Jernbaneveien i Ski, Rimi Kalbakken og Rimi Ammerud.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 30.

Her er mer om dette:

IMG_20220709_220745

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter