Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. juni 2019

Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

Erik Ribsskog

FinKN REF [#20141108]

Erik Ribsskog 24. juni 2019 kl. 20:53

Til: post@finkn.no

Kopi: post , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs"
Hei,

det virker som at det er solstikk-tida nå, for dere blander DNB og Nordea.

Og at jeg ikke har noen saklig grunn.

Da skal dere inn i huet på meg, (virker det som).

Det må jeg klage på.

Det skal dere bry dere et sted sola ikke skinner om.

For dere skal bry dere om hva jeg klager på, (vil jeg si).

Så dette blir som en forulempning, så det må jeg klage på.

Jeg ønsker at dette blir sendt til en overordnet.

(Eventuelt at dere venter med å behandle klagen, til å at det blir
litt kjøligere, i lufta.

Eventuelt av dere får dere air-condition.

For makan til tull har jeg sjelden sett lignende av.

Skjerpings!).

Erik Ribsskog


20.06.2019 skrev post@finkn.no <post@finkn.no>:
> Se vedlegg til orientering.
>
>
>
> Med vennlig hilsen
> Sekretariatet for Finansklagenemnda
> avd. for Bank, finans, verdipapirfond og inkasso
>
> Helle Einstabland Woxholth
> advokat MNA
>
> Tlf direkte: 23 27 29 52
> [image]
> Drammensveien 145 A • Postboks 53 Skøyen • 0212 Oslo
> Tlf: 23 13 19 60 • Faks: 23 13 19 70 • www.finkn.no
> [image]
>
> ________________________________
> Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt
> til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette
> mottaker, bes du om å informere avsender og slette e-posten og eventuelle
> vedlegg.
>
> This communication is intended for the person(s) named above only. It
> contains information that is confidential and legally privileged. If
> received in error, please delete this e-mail and notify the sender.

PS.

Her er e-brevet fra Finansklagenemnda:

Jeg sendte en e-post til NRK

Erik Ribsskog

Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

Erik Ribsskog 24. juni 2019 kl. 19:53

Til: NRKLisensavdelingen@nrk.no

Kopi: info@nrk.no, kringkastingsradet , "\"Post (Medietilsynet)\" >>" , "PFU Pressens faglige utvalg >>" , "post@sivilombudsmannen.no" , Akademikerforbundet , ">> Politikk Høyre" , "sande.vgs" , lisens
Hei,

jeg viser til Deres brev av 14. juni, (se vedlegg).

Jeg har lært organisasjonslære på handel og kontor og NHI.

Og jeg har bakgrunn fra store organisasjoner som Coop, Forsvaret, Rimi
og Bertelsmann.

Så jeg har en del kunnskap om organisasjon.

Og selv om det er NRK sin lisensavdeling, som får mine mailer.

Så er dere en del av NRK, og juridisk sett så har da NRK fått min mail.

Og la oss si, at NRK skylder meg, en million, siden at Jenny Skavlan
prata dritt om meg, på TV, (i programmet Tweet 4 Tweet), i 2012.

Og så skylder jeg kanskje dere, 1000 kroner, for det lille jeg har
sett på NRK, (jeg ser like gjerne på TV2, MAX, TV Norge og TV3, pluss
pluss).

Og da er det bare idioti, at jeg skal sende dere tusen kroner.

Og at dere skal sende meg en million.

Da er det enklere, å trekke fra tusen kroner, fra en million.

Da blir det bare en overføring, (på 999.000), og ikke to.

Og da sparer vi samfunnet for resurser, osv.

Noe annet ville vært dårskap.

Og noe sånt vil ikke jeg ha på meg.

Så denne regninga kan dere tørke dere med bak.

Og så får dere heller se å få ræva i gir, når det gjelder de pengene
deres skylder meg, (i erstatning/oppreising), for dritten deres.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, 10 Jun 2019 08:46:28 +0200
Subject: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891
To: NRKLisensavdelingen@nrk.no
Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"\"Post (Medietilsynet)\" >>" <post@medietilsynet.no>, "PFU Pressens
faglige utvalg >>" <pfu@presse.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, ">> Politikk Høyre"
<politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, lisens
<lisens@nrk.no>

Hei,

jeg skjønner at dere trenger penger til flytting osv., (noe jeg har
lest om i nettavisene).

Men det er ikke riktig, at dere skal slippe unna, med deres løgner om
meg, på TV-programmet Tweet 4 Tweet, fordi at dere skal flytte, (eller
av andre grunner).

Dere har også stjålet navnet Blablabla fra meg, (som jeg har forklart
om i tidligere e-poster).

Så her vil jeg har en klekkelig erstatning, og jeg vil gjerne at dere
slutter å sende irriterende regninger.

Jeg ønsket et syvsifret beløp i erstatning, siden at Jenny Skavlan løy
om meg på TV i 2012, og siden at Anne Kath. Hærland rappa mitt
irc-kanal-navn Blablabla, noen år før det igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, 29 May 2019 15:52:46 +0200
Subject: Re: Kringkastingsavgift O341334 501807891
To: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>
Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"\"Post (Medietilsynet)\" >>" <post@medietilsynet.no>, "PFU Pressens
faglige utvalg >>" <pfu@presse.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, ">> Politikk Høyre"
<politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, lisens
<lisens@nrk.no>

Hei,

det er ikke en Thomson TV.

Det er en 32 tommer TCL.

Jeg har kvitteringa her.

Og fakturanummeret er: 15013052433.

Og dato er 7. august 2018.

Og selger er: Michael S.

(Dette var en ung nordlending med tatoveringer).

Mens jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra
1998 til 2000), så kjøpte jeg en Grundig 32 tommer TV på Elkjøp Carl
Berner.

Og mens jeg gikk rundt der, så hørte jeg, at selgerne sa til en annen
kunde, (en middelaldrende mann), at en 'own brand' TV hadde bedre lyd,
enn Grundig TV-en som var på tilbud.

Men det kjøpte jeg ikke.

Det var noe de sa for å tjene mer provisjon, (husker jeg, at jeg tenkte).

Og etter det har jeg tenkt at Elkjøp-selgere er litt sleipe.

Og støvsugeren fra Elkjøp, (som jeg kjøpte på samme rekvisisjon), virka ikke.

Og nå har altså Elkjøp sagt til NRK, at jeg kjøpte Thomson TV, når jeg
jeg faktisk ble prakka på en TCL TV.

Da lurer jeg litt.

Og det er ikke sånn, at jeg nekter for, at jeg har TV.

Men det er sånn, at jeg mener at det er feil, at jeg skal betale dere penger.

Det er omvendt, (mener jeg).

Jeg søkte om Anne Kath. Hærland sitt TV-program 'Bla, bla, bla', i
går, på nettet.

Og produsent var ei Guri Skavland.

Og spol fram 10-15 år, og så prater Jenny Skavlan dritt om meg, på Tweet4Tweet.

(Etter at NRK rappa mitt 'media-navn' Blablabla, på 90-tallet).

Så det virker som at Hærland har prata dritt om meg til Guri Skavland,
og så har hu fått Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, på TV, i
2012.

Så dette må jeg klage på.

Det er også sånn, at jeg skylder dere penger, for noen kåserier, (av
blant annet min morfar Johannes Ribsskog), som dere sendte meg, mens
jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Disse pengene kan dere også trekke fra på min erstatning, (som burde
være høy, for det har ødelagt for mine jobb-muligheter, må jeg si).

Og når jeg da ber dere om å finne de resterende kåseriene, fra min
morfar, (som døde på 80-tallet), så sier dere, at dere ikke har disse.

Er det fordi at jeg skyldere dere penger?

Er det bare tull, lurer jeg.

Erik Ribsskog


29.05.2019 skrev NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>:
>
>
> Hei
> Vi har nå behandlet din henvendelse, se vedlagte brev.
> Med vennlig hilsen
> S. Svartvatn
> Saksbehandler
> NRK Lisensavdelinga
> Direkte: + 47 75 12 22 50
> Post: NRK Lisensavdelinga, Postboks 600, 8607 Mo i Rana
> E-post: lisens@nrk.nolisens@nrk.no
>
nrk.no/lisens
>
>
>
>
>
>

nrk brev.jpg
569K

PS.

Her er vedlegget:

Jeg fikk et brev fra NRK

Gjør som myndighetene. Les johncons-blogg

Mer fra Norge

Etter å ha vært, på Kiwi Ensjø, på torsdag 6. juni.

(Noe jeg har blogget om her:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2019/06/mer-fra-norge_18.html).

Så dro jeg, til Rema Ensjø, (rett over gata/veien).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her tuller Rema Ensjø, (må man vel si).

For de har gitt billig eple-juice mer plass, enn billig appelsin-juice.

Men jeg er ganske sikker på, at (billig) appelsin-juice selger mer enn (billig) eple-juice.

(For å si det sånn).

Og derfor burde (billig) appelsin-juice ha mer plass, enn (billig) eple-juice.

(Og ikke omvendt).

Så her er det bakvendt-land, (fra Rema), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

For å få tak i Prima appelsinjuice, (som står helt bakerst til venstre, på den nederste hylla), på bildet i PS-et ovenfor.

Så må man nesten, be til Mekka, liksom.

Så det er mulig, at dette tullet, (at Prima appelsinjuice har fått mindre plass, på bekostning av Prima eplejuice), er noe slags 'jihad-greier'.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Da jeg jobba, på Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobba, fra høsten 1990 til høsten 1992).

Så var det sånn, at vi i desember 1990, (var det vel), gikk over fra svarte Matland-gensere til hvite OBS-skjorter, (med blå bukser, røde slips og blå blazere vel).

(Noe sånt).

Og etter X antall måneder.

Så overhørte jeg, at Fanney Ingadottir, (var det vel), og kassaleder Liss, (må det vel ha vært), baksnakka meg.

Det som ble sagt, var vel, at jeg og en Glenn, (som jobba på gølvet), hadde grå skjorter.

(Som skulle ha vært hvite).

Og jeg lærte å vaske klær, (på nytt), av Ungbo-Wenche, (fra 'våre værste år-gjengen'), sommeren/høsten 1991, (var det vel).

Og hu sa at 40 graders vask, (t-skjorter og ola-bukser), skulle vaskes i en maskin.

Og at 90 graders vask, (håndklær og underbukser), skulle vaskes for seg, i en annen maskin.

(Det var to store vaskemaskiner.

I Skansen Terrasse (23) sin vaskekjeller.

Man måtte kjøpe poletter hos en vaktmester.

Og Wenche dro meg med, gjennom masse 'katakomber', i kjelleren, i blokkene, i Skansen Terrasse.

For å vise meg vaskekjelleren.

Jeg pleide vel å vaske tøy selv, da jeg bodde, i Høybråtenveien 25D osv., (jeg leide av Arne Thomassen og Mette Holter), fra høsten 1990 til høsten 1991).

Men de hvite OBS-skjortene ble da etterhvert grå.

(Da jeg bodde, i Skansen Terrasse/Ungbo).

Og det var ikke vanlig, på den tida, å vaske hvitt for seg, og farget tøy for seg, (av 40 graders vask).

(Ihvertfall nevnte ikke Wenche dette, (sånn som jeg husker det).

Og det var kun to vaskemaskiner i vaskekjelleren.

Så for å vaske en kokvask og to 40 graders-maskiner.

Så måtte man muligens bruke for lang tid, i vaskekjelleren.

For å si det sånn).

Men jeg har ihvertfall, vært var for dette, (med grått tøy), etter at jeg overhørte denne baksnakkinga, på OBS Triaden, i 1991, (eller om det var i 1992).

Og nå for tida, så har jeg kun, en hvit tennis-skjorte, (av hvit-vask, som skal vaskes, på 40 grader).

Men den tennis-skjorta er veldig komfortabel.

Den er i størrelse 4XL.

Så den sitter ikke stramt.

Og den er hvit.

Så den reflekterer mye av lyset, (fra sola), tilbake.

(Lærte vi vel om, på ungdomsskolen.

Noe sånt).

Så man bli ikke like varm, som hvis man går i en mørk skjorte, da.

(For å si det sånn).

Men jeg bruker ærlig talt Rema 1000 Color, også på den hvite tennis-skjorta.

Men jeg vasker den for seg.

(Sånn at den ikke blir grå).

Og den tennis-skjorta hadde kanskje blitt kritt-hvit, med Rema 1000 Hvitt.

Men når jeg gikk med grå OBS-skjorter, (på jobb), på begynnelsen av 90-tallet.

Så trenger jeg vel ikke kritt-hvite klær nå.

(For å si det sånn).

Det holder vel med vanlig hvit-farge.

(Må man vel si).

Så derfor kjøper jeg egentlig bare Rema 1000 Color, for tida.

Den er billig/drøy.

Og klærna, (og sengetøyet), blir greit vaska, (må jeg si).

Og å bruke Rema 1000 Hvitt, på farget tøy.

Det er kanskje ikke det helt store.

(For da blir vel tøyet bleika.

Rema 1000 Hvitt inneholder nok blekemidler.

Hvis jeg skulle tippe).

På St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004), så brukte jeg vel Omo Micro og Omo Micro Color.

(Jeg brukte vel først vaskeball, (og flytende Omo/Omo Color).

Og siden de nevnte vaske-tablettene.

Noe sånt).

Men jeg hadde Rema 1000 Color, på handlelista mi.

Og da måtte jeg finne den varen, på topphylla.

For her hadde ikke Rema sine rutiner, vært helt på topp.

Så de hadde ikke tatt ned denne varen, fra topphylla.

Selv om det var tomt i hylla.

Så her er det muligens sånn, at de er litt vel late, (og heller liker å sitte, på spiserommet, og 'fika', (som de sier på Ullared), enn å holde orden, på topphyllene sine, osv).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


PS 7.

Enda mer om dette:


PS 8.

Og enda mer om dette:


PS 9.

Og enda enda mer om dette:


PS 10.

Og enda enda enda mer om dette:


PS 11.

Og enda enda enda enda mer om dette:


PS 12.

Og enda enda enda enda enda mer om dette:


PS 13.

Det som skjedde, da jeg skulle i kassa.

Det var, at en middelaldrende pakistansk drosjesjåfør.

(Muligens han som stod parkert utafor Kiwi).

Han kom inn i butikken, og gikk feil vei gjennom kassa, og begynte å oppføre seg teatralsk, (må man vel si).

(Han skulle liksom markere seg.

Kunne det virke som).

Så det var muligens noe gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

Ihvertfall så er sånn 'bensinstasjon-oppførsel' irriterende, for vanlige kunder, (som meg), som skal handle en hel/halv handlevogn.

Og sånn er det hver gang jeg handler der, (må jeg si).

Og disse 'kiosk-kundene' går alltid i veien for meg.

Så man kan lure på, hva det skal bety.

For det blir jo som et helvete, å gå gjennom kassa, når man hele tida 'kræsjer', med en hær av kiosk-kunder, (som det mer eller mindre er kutyme/sedvane for, at kan gå forbi køen).

Så Rema trekker visst kiosk-kunder, som fluepapir trekker fluer.

(Noe sånt).

Så det er litt irriterende, (må man vel si), for de 'vanlige' kundene.

Samtidig så er det sånn, at hvis det er seint om kvelden, (denne butikken er åpent til klokka 24), så er det liksom ikke så fristende, med sånn 'midnight riders-episoder', liksom.

Så det blir da mest til, at man bare styrter bort fra kassa, når kiosk-kundene dukker opp.

(For å slippe pinlige 'du kan gå først-episoder').

Så Rema kunne kanskje hatt en ekspress-kasse, for kunder, som har mindre enn fem varer.

(Som noen butikker har, i utlandet).

Eller om de bare kunne begynt, å rope, på en ekstra kasse, (når disse kiosk-kundene, begynner å herje).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:


PS 15.

Det er sånn, på Ensjø.

At Kiwi stenger klokka 23, (mandag til lørdag).

Og Rema stenger klokka 24, (mandag til lørdag).

(Noe sånt).

Og da blir det sånn, at man må rekke Kiwi.

(Hvis man har litt sein døgnrytme, for eksempel).

Og så har man god tid, på Rema.

(Selv om man kanskje må kjappe seg litt, på Kiwi.

Siden at Kiwi ikke stenger som Matland/OBS Triaden.

Hvor folk fikk lov til, å handle ferdig, i fred.

Det kan man ikke alltid da for gitt, i våre dager.

At ikke sure butikkfolk vil mase, når det begynner å nærme seg stengetid.

Enda det vel må være tidspunktet, som man går gjennom inngangsdøra, som må være det som teller.

Og så må man få lov til å handle ferdig, (det som står på handlelappen ens), i fred, (uten å stresse), må man vel si.

Noe jeg har blogget om mange ganger tidligere.

Men Kiwi sitt akademi/hovedkontor, glemmer visst, å lære sin 'fotsoldater', om dette.

Noe sånt).

Og derfor, (siden at Kiwi er litt 'ujavne', (som min tremenning Øystein 'adoptert fra Korea' Andersen), pleide å si)).

Så tenkte jeg, at jeg legger heller Kiwi-varene, oppi bagen min, inn på Rema.

For der har en time på meg.

Mens på Kiwi så var det bare fem minutter, til stengetid.

Og noen butikk-folk, (ofte deltidsansatte), blir sure/irriterte, på kundene, rundt stengetid.

For de vil hjem og spise middag og se på TV, (og gjøre lekser), osv.

Så kundeservicen er nok ikke, på samme nivå, rundt stengetid, (som tidligere på dagen).

Og det er også rundt stengetid, at flest ran skjer, (lærte jeg, som Rimi-leder).

Så Kiwi-folka er muligens ekstra anspente/masete, rundt stengetid, av flere grunner.

(Så man blir da, ofte mer eller mindre jaget, ut av butikken.

Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Da jeg kom inn på Rema.

Så var det, en hær av 'kiosk-kunder', i kassa-området.

Og det var bare noen 'ganger/katakomber', å stå og legge ned Kiwi-varene i.

(Tidligere så kunne man pakke ned Kiwi-varene, (i sin sportsbag), oppå 'Vinland-handlevogene'.

Noe jeg vel har blogget om).

Og en av 'kiosk-kundene' tok da en slags 'u-sving'.

(Noe sånt).

Han ville heller 'elge' på meg, (som stod i en av gangene, i frukt-avdelinga), enn å gå ut av butikken, (som de andre 'kiosk-kundene'), kunne det virke som.

Så det var nesten som et overgrep, (at jeg ikke fikk stå i fred), vil jeg si.

(Noe sånt).

Og da jeg skulle i kassa.

Så var det mange 'kiosk-kunder' da også.

(Mener jeg å huske).

Det var ihvertfall sånn, at jeg bare heiv varene mine, oppi handlevogna, (som på Asda Walton, i 2017).

Og så stod jeg, rett utafor butikken, og pakka ned varene, (i Rema-bæreposer).

Men da var det sånn, at en neger, (som skulle inn i butikken), absolutt skulle 'elge' på meg, (og gå veldig nærme meg), like før han gikk inn inngangsdøra.

(Negeren hadde kanskje dårlig mørkesyn.

Noe sånt).

Og det satt vel også, to negre/svartinger, på en benk, like utafor butikken.

(Noe som jeg syntes, at virka unaturlig.

For den benken, står veldig nærme, Rema sin inngangsdør.

Så det ble som noe ekkelt/klamt, må jeg si.

Hvem er det, som vil sitte, like ved et sted, hvor det er et evig renn, av kiosk-kunder, liksom.

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

Så det er generelt for trangt, både inne og utenfor Rema Ensjø sitt inngangsparti.

Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:


PS 18.

Eksempel på 'kiosk-kunder', (og man må vel også si, at kassafolka, kunne ha rydda bort, noen av trallene/handlevogene/handlekurvene sine, sånn at kundene hadde fått bedre plass):

Bloggarkiv