Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 5. juni 2020

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

Erik Ribsskog 5. juni 2020 kl. 23:22

Til: "post@sivilombudsmannen.no"

Kopi: NRK Lisensavdelinga , NRK , kringkastingsradet , "Post (Medietilsynet) >>" , "PFU Pressens faglige utvalg >>" , "post@sivilombudsmannen.no" , Akademikerforbundet , ">> Politikk Høyre" , "sande.vgs" , lisens , "post@inkassoklagenemnda.no" , "rana.tingrett" , "Söderblom, Marit Annie" , firmapost@sismo.no

Hei,

nå har jeg fått fler skriv om dette.

Denne gang fra Statens innkrevingssentral, (se vedlegg).

De ignorerer bare det jeg skriver, angående mitt motkrav, (de har snakket dritt om meg på TV, og så liksom vært luremus, og tilbakeholdt en erstatning, som de hadde blitt rådet å gi meg, sa Kringkastingsrådet, (og erstatningen, som de frarøvet meg, var også alt for lav)).

Det var noe lignende med Lånekassa, i sin tid.

At de tulla med meg, (de venta et halvt år med å sende studielånet, sånn at studiene mine gikk i vasken), sånn at jeg har motkrav, mot deres gjeld, som har gått til Statens innkrevingssentral, det og.

Jeg klagde da til Rana Tingrett, (av en eller annen grunn, så skulle man klage dit, muligens siden at Statens innkrevingssentral holder til, i Nord-Norge).

Så jeg sender kopi til de også.

Og så håper jeg at dere få 'ræva i gir', når det gjelder disse erstatningene mine, (som jeg mener at jeg har krav på, fra Lånekassa og NRK).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 18. feb. 2020 kl. 03:46
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891
To: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
Cc: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, Post (Medietilsynet) >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, lisens <lisens@nrk.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>


Hei,

kan dere få disse masekoppene i NRK til å slutte å ødelegge
regnskogen, (som de sier).

De sender meg brev hele tida.

Poenget er, at de har prata dritt om meg, på TV, i et TV-program som
het 'Tweet 4 Tweet', i 2012.

Dette var Jenny Skavlan og Thomas Seltzer, som sa masse usannheter om
meg, som nok har ødelagt mitt rykte og mine jobb-muligheter.

Og derfor må NRK betale erstatning, (i amerikansk størrelsesorden, det
vil si mange millioner), mener jeg.

Men det nekter de å gjøre.

De sender meg istedet lusne regninger for 'kommunist-programmene' sine.

Dette må jeg klage på.

Det er mulig at hu unge Jenny Skavlan ikke var ansvarlig redaktør, for
det TV-programmet.

Det var muligens en ansatt i underholdningsavdelingen.

Og at de lager underholdning av å prate usannheter og dritt om meg,
det er provoserende, vil jeg si.

Og at de så mener at jeg skal betale de masse penger for å se på dritten dems.

Det er toppen av frekkhet, (må man vel si).

Dette er regning-skam, (vil jeg si).

Her må kan de gjerne trekke fra TV-lisensen, på 50 millioner, i erstatning.

Men det var også sånn, at min morfar Johannes Ribsskog, var mye på
radio, (som programleder og kåseri-holder), i sin tid.

Så at de skal plage hans barnebarn, på den måten.

Da pisser de på hans grav, (som visst befinner seg på et ukjent sted,
antagelig i Spania), må man vel si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 6. okt. 2019 kl. 23:15
Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av
14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334
501807891
To: <NRKLisensavdelingen@nrk.no>
Cc: <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"Post (Medietilsynet)" >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens
faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, lisens <lisens@nrk.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev av 17. september, samt faktura med ymse datoer.

(Se vedlegg).

Det Jenny Skavlan/NRK sa om meg, i 2012, i TV-programmet Tweet 4 Tweet.

Det var at jeg blandet børs og katedral.

Men jeg er ikke religiøs.

Og jeg tenker ikke på mitt rettighetsarbeid som et kall.

(Mer som en plikt eller et ansvar).

Så å blande inn ordet katedral, om min rettighetskamp, blir som en
avsporing, (vil jeg si).

Jeg har heller ikke lovet mine blogglesere, at jeg kun skal drive med
rettighetsarbeid resten av livet, liksom.

Jeg skrev at jeg ikke skulle inngå noen hestehandler.

Men jeg har ikke skrevet at jeg kun skal drive med rettighetsarbeid.

Jeg har en bakgrunn som butikksjef blant annet, og har ikke hatt noe
spesielt kall i livet egentlig.

Jeg har hatt mål om å bli suksessfull og rik, osv.

Men ikke noen kall.

Men jeg har varslet, på min nødblogg, siden 2007.

Og så ble jeg ignorert og sveket.

Jeg skrev en mail til blant annet NRK, om min arbeidssak, (mot
Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product
Activation-avdeling, i Liverpool), i 2006.

Men NRK kringkastet ikke noe om min arbeidssak.

Så dere har kanskje vært redde for å få kjeft for dette, og så fått
Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, i et TV-program.

Grunnen til at jeg startet en nettbutikk, i 2010.

(Noe Jenny Skavlan tydeligvis ikke tålte).

Det var fordi at jeg da hadde varslet, i tre år, på min blogg.

Uten noe respons fra media.

Og mine slektninger og bekjente og tidligere nettverk på irc-kanalen #blablabla.

De stilte seg ikke til tjeneste for meg, (når jeg ikke fikk mine
rettigheter, i mange saker).

Så jeg har blitt sveket, av slektninger, bekjente, tidligere
klassekamerater, nettverk, presse, politiet, osv, osv.

Og jeg levde i 2010 av penger som jeg fikk, (nesten som livsopphold i
Norge), fra den britiske arbeidsformidlingen.

Og de ville, at jeg skulle jobbe med veldedighet, i England.

Siden at jeg var arbeidsledig.

Men det ønsket ikke jeg.

For jeg hadde min nødblogg osv., og drev med mye ulønnet arbeid fra
før, (eller hva man skal kalle det).

Men å forklare om mine rettighetssaker til briter med nesa i været, på
the Jobcenter.

Det er ikke lett.

Men en nettbutikk, skjønte de nok mer av.

Så det kan ha vært på grunn av mas fra britisk arbeidsformidling, at
jeg også begynte med nettbutikk.

Det kunne jo tenkes, at nettbutikken ville blitt en suksess.

Og at jeg kunne ved å drive den nettbutikken fått inntekter til å
betale advokater, som kunne kjørt mine rettighetssaker gjennom
rettsystemet.

For Jens Stoltenberg hadde visst bedt fylkesmenna om å være
restriktive når det gjaldt å gi fri rettshjelp, til folk som meg.

Så det er kanskje Jens Stoltenberg som tuller.

Men at jeg da skal drites ut på TV, for å prøve å komme meg fram i livet.

Det er ikke noe motsetning mellom å være suksessfull og å gjøre sin
plikt, (ved å stå opp for sine rettigheter), vil jeg si.

Så det sprøytet til hu Jenny Skavlan, burde vært gjennom rettssystemet, det og.

At noe sånt sludder skal få støtte fra staten.

Det er en skam, vil jeg si.

Og det med børs og katedral var bare toppen av kransekaka.

Det er NRK som skylder meg penger, (i erstatning for baksnakking og
ødelagt rykte på arbeidsmarkedet osv.), mener jeg.

Og hvorfor skal Thomas Seltzer representere meg på TV?

Det har jeg ikke gitt noe godkjenning av.

Hvis NRK lurer på noe om meg, så kan de vel spørre meg, og ikke en for
meg helt fremmed person.

Det blir som trakassering, vil jeg si.

Dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Thu, 25 Jul 2019 19:06:25 +0200
Subject: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14.
juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334
501807891
To: NRKLisensavdelingen@nrk.no
Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"\"Post (Medietilsynet)\" >>" <post@medietilsynet.no>, "PFU Pressens
faglige utvalg >>" <pfu@presse.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, ">> Politikk Høyre"
<politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, lisens
<lisens@nrk.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 14. juni, (som jeg mottok mange uker
senere, av en eller annen grunn).

(Se vedlegg).

Og at jeg skal være med å sponse deres TV-program, (som Tweet 4
Tweet), hvor Jenny Skavlan med sitt panel gjorde narr av meg.

Det blir som noe uaktuelt, (vil jeg si).

Å sponse noe sånne destruktive, løgnaktige og 'søppel-aktige'
TV-program, det gir ingen mening, vil jeg si.

Så det må jeg klage på.

Kringkastingsrådet hadde visst blir rådet, av sine advokater, om å
betale med en erstatning, på 25.000 på grunn av denne nevnte svadaen,
(til Jenny Skavlan og Co.).

Jeg visste heller ikke, at de skulle prate om meg på TV.

Ingen spurte meg om dette var greit på forhånd.

Og jeg visste såvidt hvem Jenny Skavlan var, fra nettavisene, med
Thomas Seltzer, (som snakka mest om meg), hadde jeg ikke hørt om
engang.

For dette var mens jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014.

Så det virker som noe useriøst av dere, å gå mot deres advokater sitt
råd, i den saken.

Så dette må jeg klage på.

Dere må ta til vettet, (må jeg si).

Dere har visst mistet bakke-kontakten, og det som er.

Media har rykte på seg, for å først bygge opp folk og så ta de ned.

Men jeg bygde meg selv opp, (eller viste meg selv), på min blogg.

Og så tok NRK meg ned.

De har ikke hatt noen seriøse TV-program om meg.

De har bare driti meg ut.

Så NRK er krig mot meg, virker det som.

Så her får dere skjerpe dere.

Dette er muligens at dere driver med noe slags fremmed-kulturell
sharia, eller noe lignende.

Så dette må jeg klage på.

Og han sjefen deres Eriksen, (han skalla, på brevets siste side).

Han prata jeg med, på telefon, fra England, i 2008.

Da tulla han med meg, gjennom Nettavisen, som sjef i A-pressen.

Og han har også tulla med meg gjennom Dagbladet sitt kommentarfelt,
(var det vel), som redaktør av Dagbladet.

(Disse sakene har jeg klaget om til PFU.

Som bare har vært såkalte 'lamers', som de sier).

Og nå tuller han Eriksen med meg, gjennom NRK, virker det som.

(Selv om jeg aldri har møtt denne personen.

Eller vet noe særlig om bakgrunnen hans).

25.000, (som har vært nevnt, som min erstatning, for tull, fra
TV-programmet Tweet 4 Tweet), er forresten alt for lite.

Dette sludder-TV-programmet deres, (Tweet 4 Tweet), har muligens
ødelagt for meg, på flere fronter.

(For eksempel når det gjelder arbeidslivet).

25 millioner, har vært mer passende.

Så dette må jeg klage på.

Jeg skjønner at dere trenger penger selv, til kluter osv., til å
polere flintskallene deres med.

Men de pengene får dere heller ta fra egen lomme, (og slutte å plage
meg med alle disse unødvendige brevene deres).

De kan dere heller stappe der sola ikke skinner.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, 24 Jun 2019 19:53:13 +0200
Subject: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd:
Kringkastingsavgift O341334 501807891
To: NRKLisensavdelingen@nrk.no
Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"\"Post (Medietilsynet)\" >>" <post@medietilsynet.no>, "PFU Pressens
faglige utvalg >>" <pfu@presse.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, ">> Politikk Høyre"
<politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, lisens
<lisens@nrk.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 14. juni, (se vedlegg).

Jeg har lært organisasjonslære på handel og kontor og NHI.

Og jeg har bakgrunn fra store organisasjoner som Coop, Forsvaret, Rimi
og Bertelsmann.

Så jeg har en del kunnskap om organisasjon.

Og selv om det er NRK sin lisensavdeling, som får mine mailer.

Så er dere en del av NRK, og juridisk sett så har da NRK fått min mail.

Og la oss si, at NRK skylder meg, en million, siden at Jenny Skavlan
prata dritt om meg, på TV, (i programmet Tweet 4 Tweet), i 2012.

Og så skylder jeg kanskje dere, 1000 kroner, for det lille jeg har
sett på NRK, (jeg ser like gjerne på TV2, MAX, TV Norge og TV3, pluss
pluss).

Og da er det bare idioti, at jeg skal sende dere tusen kroner.

Og at dere skal sende meg en million.

Da er det enklere, å trekke fra tusen kroner, fra en million.

Da blir det bare en overføring, (på 999.000), og ikke to.

Og da sparer vi samfunnet for resurser, osv.

Noe annet ville vært dårskap.

Og noe sånt vil ikke jeg ha på meg.

Så denne regninga kan dere tørke dere med bak.

Og så får dere heller se å få ræva i gir, når det gjelder de pengene
deres skylder meg, (i erstatning/oppreising), for dritten deres.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, 10 Jun 2019 08:46:28 +0200
Subject: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891
To: NRKLisensavdelingen@nrk.no
Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"\"Post (Medietilsynet)\" >>" <post@medietilsynet.no>, "PFU Pressens
faglige utvalg >>" <pfu@presse.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, ">> Politikk Høyre"
<politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, lisens
<lisens@nrk.no>

Hei,

jeg skjønner at dere trenger penger til flytting osv., (noe jeg har
lest om i nettavisene).

Men det er ikke riktig, at dere skal slippe unna, med deres løgner om
meg, på TV-programmet Tweet 4 Tweet, fordi at dere skal flytte, (eller
av andre grunner).

Dere har også stjålet navnet Blablabla fra meg, (som jeg har forklart
om i tidligere e-poster).

Så her vil jeg har en klekkelig erstatning, og jeg vil gjerne at dere
slutter å sende irriterende regninger.

Jeg ønsket et syvsifret beløp i erstatning, siden at Jenny Skavlan løy
om meg på TV i 2012, og siden at Anne Kath. Hærland rappa mitt
irc-kanal-navn Blablabla, noen år før det igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, 29 May 2019 15:52:46 +0200
Subject: Re: Kringkastingsavgift O341334 501807891
To: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>
Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,
"\"Post (Medietilsynet)\" >>" <post@medietilsynet.no>, "PFU Pressens
faglige utvalg >>" <pfu@presse.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, ">> Politikk Høyre"
<politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, lisens
<lisens@nrk.no>

Hei,

det er ikke en Thomson TV.

Det er en 32 tommer TCL.

Jeg har kvitteringa her.

Og fakturanummeret er: 15013052433.

Og dato er 7. august 2018.

Og selger er: Michael S.

(Dette var en ung nordlending med tatoveringer).

Mens jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra
1998 til 2000), så kjøpte jeg en Grundig 32 tommer TV på Elkjøp Carl
Berner.

Og mens jeg gikk rundt der, så hørte jeg, at selgerne sa til en annen
kunde, (en middelaldrende mann), at en 'own brand' TV hadde bedre lyd,
enn Grundig TV-en som var på tilbud.

Men det kjøpte jeg ikke.

Det var noe de sa for å tjene mer provisjon, (husker jeg, at jeg tenkte).

Og etter det har jeg tenkt at Elkjøp-selgere er litt sleipe.

Og støvsugeren fra Elkjøp, (som jeg kjøpte på samme rekvisisjon), virka ikke.

Og nå har altså Elkjøp sagt til NRK, at jeg kjøpte Thomson TV, når jeg
jeg faktisk ble prakka på en TCL TV.

Da lurer jeg litt.

Og det er ikke sånn, at jeg nekter for, at jeg har TV.

Men det er sånn, at jeg mener at det er feil, at jeg skal betale dere penger.

Det er omvendt, (mener jeg).

Jeg søkte om Anne Kath. Hærland sitt TV-program 'Bla, bla, bla', i
går, på nettet.

Og produsent var ei Guri Skavland.

Og spol fram 10-15 år, og så prater Jenny Skavlan dritt om meg, på Tweet4Tweet.

(Etter at NRK rappa mitt 'media-navn' Blablabla, på 90-tallet).

Så det virker som at Hærland har prata dritt om meg til Guri Skavland,
og så har hu fått Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, på TV, i
2012.

Så dette må jeg klage på.

Det er også sånn, at jeg skylder dere penger, for noen kåserier, (av
blant annet min morfar Johannes Ribsskog), som dere sendte meg, mens
jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Disse pengene kan dere også trekke fra på min erstatning, (som burde
være høy, for det har ødelagt for mine jobb-muligheter, må jeg si).

Og når jeg da ber dere om å finne de resterende kåseriene, fra min
morfar, (som døde på 80-tallet), så sier dere, at dere ikke har disse.

Er det fordi at jeg skyldere dere penger?

Er det bare tull, lurer jeg.

Erik Ribsskog


29.05.2019 skrev NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>:
>
>
> Hei
> Vi har nå behandlet din henvendelse, se vedlagte brev.
> Med vennlig hilsen
> S. Svartvatn
> Saksbehandler
> NRK Lisensavdelinga
> Direkte: + 47 75 12 22 50
> Post: NRK Lisensavdelinga, Postboks 600, 8607 Mo i Rana
> E-post: lisens@nrk.nolisens@nrk.no
>
nrk.no/lisens
>
>
>
>
>
>

2 vedlegg
IMG_20200605_0008 paint.jpg
652K
IMG_20200605_0009.jpg
370K

PS.

Her er vedleggene:


Jeg fikk et brev fra Statens Innkrevingssentral


Jeg fikk et brev fra Kemneren i Asker og Bærum


Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)


PS.

Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

Rema var så stolte av Æ-appen, da den dukka opp, (for tre-fire år siden). Men det viser seg, at den appen, visst kan brukes, som et verktøy, for overvåkning. Hva blir det neste? Er ikke dette Datatilsynet sitt bord? Hvorfor har myndighetene godkjent dette?


https://www.nrk.no/norge/rema-app-kan-misbrukes-til-overvaking-1.15041044

PS.

Rema sier, at det ikke finnes noen løsning, for dette problemet, (at app-brukerne taster inn riktig kontonummer).

Men jeg mener å huske, at PayPal har/hadde en løsning, hvor de satt inn noen få øre, på kontoen ens.

Og så måtte man bekrefte beløpet, som ble satt inn.

(Noe sånt).

Og Rema kunne vel også, ha satset på, en lignende løsning, av Domino-kort, Trumf-kort eller Forbrukersamvirket sine medlemskort.

Alt dette, (Æ, Domino-kort, Trumf-kort og også delvis Forbrukersamvirket sine medlemskort), er jo lojalitets-programmer, (for å si det sånn).

(Så man trenger nødvendigvis ikke kontonummeret til folk, for å ha et lojalitetsprogram.

Det er vel for at man skal slippe bryet, rundt det å spørre om Æ-kort, (og kunden slipper også bryet med å finne fram kortet).

Men å la noe sånn latskap ødelegge for folks sikkerhet, (ved at folk kan overvåkes, gjennom dette lojalitetsprogrammet).

Det tar seg ikke ut.

Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Man kan også lure på, hvorfor det tar 3-4 år, før en så stor/alvorlig bug, (som den i Æ-appen), blir kjent.

Man kan nesten lure på, om det snart ikke finnes åndsfriske mennesker lenger.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Rema kunne også ha verifisert kontonummeret til folk, på en annen måte.

De kunne ha kontaktet banken.

Og så fått adressen, som tilhørte det aktuelle kontonummeret.

Og så sendt en verifiseringskode, i posten.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det er også sånn, i Norge.

At ethvert register, (som en bedrift/organisasjon har), skal godkjennes, av myndighetene, (jeg lurer på om det var av Datatilsynet).

Og det er ikke lov å koble sammen to registre, (av personvern-hensyn).

(Sånn som jeg husker det, fra handel og kontor.

Hvor jeg gikk, fra høsten 1986 til våren 1989).

Så dette med lojalitetsprogrammer, er muligens litt som et minefelt, for butikk-kjedene.

Men Rema gjør det ikke enkelt for seg selv, når de absolutt skal bruke, en sånn 'nerdete' app.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg prøvde å teste Æ, da det lojalitetsprogrammet var nytt.

Men det fantes bare, for smart-telefoner, (med Android-operativsystem og Apple sitt operativsystem).

Og ikke for PC-er.

Selv om det programmet godt kunne ha vært på en PC.

For det er sånn, at man bare skal taste inn et kontonummer.

Så man trenger jo egentlig ikke, å drasse med, en mobil, til butikken.

For kontonummeret finner jo Rema, fra Visa-kortet, (siden at kort-automaten er koblet opp mot butikkdata-systemet).

(For å si det sånn).

Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

Så var det vel forresten sånn, at kortautomaten brukte, et annet datasystem.

Sånn at man fikk ut en kvittering, fra kortautomaten.

Og en annen kvittering, fra kassa-apparatet.

(Noe sånt).

Så de seinere løsningene, (hvor butikkdata-systemet er koblet sammen med kort-automaten), er muligens litt på grensen, (i forhold til personvern-lovgivning osv.)

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Da jeg jobba som Rimi-leder.

(Noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

Så hadde vi den siste tida automatisk varebestilling.

Og da hadde vi et dataprogram, (som jeg ikke ble kurset i, for jeg var sykmeldt, i forbindelse med min arbeidssak, osv.).

Men vi hadde ikke noe dataprogram, hvor man kunne søke, på hva som de forskjellige kundene, hadde kjøpt, (den dagen).

(Sånn som jeg husker det).

Vi kunne vel se, hvor mye vi hadde solgt, av hver vare.

Men vi kunne ikke søke på et kontonummer.

Og så få opp alle kjøpene, til en kunde.

(Sånn som jeg husker det).

Men det kan tydeligvis Rema sine kunder.

Og det kan nok Rema, (og de andre kjedene), sine hovedkontor.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så det er muligens rart, at disse systemene, (at kontonummeret lagres i forbindelse med kassalappene), er godkjent, (av myndighetene).

For det er vel lett, å sitte og søke, på hva en bestemt kunde, da har kjøpt, (i årenes løp), hvis man har kontonummeret, (eller lojalitetsprogram-nummeret), for å si det sånn.

(Men dette er muligens greit, så lenge, at disse kjøpene, ikke blir lagret, under kunden sitt navn, i et datasystem, (som hovedkontoret sine ansatte, kan sitte og bla i).

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2017/01/jeg-prvde-installere-pa-laptop-en-min.html

Jeg sendte en e-post til KRF


PS.

Her er vedlegget:

Jeg fikk et brev fra KRF

Jeg sendte en e-post til Naturnvernforbundet

Erik Ribsskog
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ditt nei takk til reklame-klistremerke er på vei
Erik Ribsskog 5. juni 2020 kl. 03:52
Til: medlem@naturvernforbundet.no
Kopi: juridisk , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs"
Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, uten dato, (hvor det brukes en tulle-versjon av mitt navn).

(Se vedlegg).

Dette er det andre brevet, (med postkasse-klistremerker), som dere har sendt meg.

(Jeg fikk et for noen uker siden også).

Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem som har bestilt dette, i mitt navn.

(Dette er del av stor kampanje, hvor nett-troll bestiller 'dritt', i mitt navn, fra firmaer/organisasjoner, med dårlige rutiner.

Kan det virke som).

Og jeg ønsker også at dere informerer meg om, hvilke bedre rutiner, som dere skal få dere, for å hindre, at dette skjer igjen, med andre borgere.

Dere kan le av det, og si at man ikke behøver å betale.

Men det er også noe politisk rundt dette, (om man vil ha reklame eller ikke), må man vel si.

Så dette blir klamt, (vil jeg si).

Og det er også en uskikk å sende brev uten dato, (for å si det sånn).

Så her må dere skjerpe dere.

Vennligst send om dette til en leder.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog
Date: søn. 17. mai 2020 kl. 07:45
Subject: Re: Klage/Fwd: Ditt nei takk til reklame-klistremerke er på vei
To: medlem@naturvernforbundet.no
Cc: juridisk


Hei,

jeg synes at dere har en nedlatende tone, i denne mailen.

Jeg har sendt mer enn tusen lignende mailer til Datatilsynet.

Så det er ikke første gangen, at ting som dette skjer.

(At noen bestiller dritt i mitt navn).

Det er et stort 'troll-post'-angrep mot meg, som blir styrt, fra et utenlandsk nettsted, (virker det som).

Så det blir irriterende for meg, å lese om, at dette skal være noe, med en autofyll-funksjon, osv.

(For å si det sånn).

Jeg synes det virker litt tafatt av dere, når dere skriver, at det ikke er noe dere kan gjøre, når kødder bruker deres nettsted for å bestille dritt i andres navn.

Jeg ønsker at dette blir sendt til en leder.

Og jeg ønsker også at dere informerer meg, om hvem disse nett-trollene er, som bestiller dritt, i mitt navn.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 4. mai 2020 kl. 14:11 skrev medlem@naturvernforbundet.no :
Hei igjen Erik,



Når det gjelder selve bestillingen har jeg ikke mulighet til å undersøke hvem som har fylt ut skjemaet da det kun sender oss informasjonen som er fylt ut i feltene. Skjemaet har en captcha for å forhindre at det fylles ut av roboter (det lille regnestykket i bunnen av skjemaet). Dersom du ikke selv har fylt ut skjemaet med et uhell er det jo mulig at noen andre som deler datamaskin med deg har fylt det ut med en autofyll-funksjon i nettleseren og dermed bestilt klistremerkene i ditt navn med et uhell. En annen mulighet er selvfølgelig at noen som kan din epost, telefonnummer og adresse har fylt ut skjemaet med vilje. Det er det dessverre vanskelig for oss å sikre oss mot at skjer.



Klistremerkene er som sagt helt gratis og medfører ingen betalingsforpliktelser for deg. All informasjon om deg som var lagret i vårt register er slettet og du vil ikke bli kontaktet av oss igjen.



Vennlig hilsen

Haldis Tjeldflaat Helle

Rådgiver medlemsregisteret

Naturvernforbundet



Fra: Erik Ribsskog
Sendt: søndag 3. mai 2020 10.22
Til: medlem@naturvernforbundet.no
Kopi: juridisk
Emne: Re: Klage/Fwd: Ditt nei takk til reklame-klistremerke er på vei



Hei,



dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.



(For jeg har ikke kontaktet dere).



Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.



Med hilsen



Erik Ribsskog





tor. 23. apr. 2020 kl. 09:39 skrev medlem@naturvernforbundet.no :

Hei Erik,

Vi har mottatt en bestilling i ditt navn via dette bestillingsskjemaet: https://naturvernforbundet.no/nei-takk-til-uadressert-reklame/category3687.html.

Klistremerkene er helt gratis, og medfører ingen forpliktelser for din del, men kommer sammen med en oppfordring til å melde seg inn i Naturvernforbundet. Du kan selvfølgelig benytte deg av klistremerkene dersom du ønsker å reservere deg mot uadressert reklame, og resirkulere resten av brevet når det kommer i posten. Dersom du ikke ønsker å reservere deg mot reklame kan du bare resirkulere brevet.



Jeg har nå anonymisert deg i vårt register, og vi kommer dermed ikke til å ta kontakt med deg igjen.



Vennlig hilsen

Haldis Tjeldflaat Helle

Rådgiver medlemsregisteret

Naturvernforbundet



Fra: Erik Ribsskog
Sendt: torsdag 23. april 2020 07.34
Til: juridisk
Kopi: medlem@naturvernforbundet.no
Emne: Klage/Fwd: Ditt nei takk til reklame-klistremerke er på vei



Hei,



dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).



(Jeg har ikke kontaktet disse).



Vennligst rydd opp!



Med hilsen



Erik Ribsskog



PS.



Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).





---------- Forwarded message ---------
Fra: Naturvernforbundet
Date: ons. 22. apr. 2020 kl. 14:17
Subject: Ditt nei takk til reklame-klistremerke er på vei
To:



Naturvernforbundet







Naturvernforbundet

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Nei takk til reklame-klistremerket du bestilte er nå på vei i posten.

Takk for at du tenker på miljøet. Ditt valg om å reservere seg mot reklame er et bidrag til å skape en mer bærekraftig verden.

Vil du gjøre litt mer for miljøet?
Bli medlem i Naturvernforbundet.
Som medlem støtter du arbeidet for å stoppe tapet av verdifull natur, kutte farlige klimagassutslipp og redusere unødvendig forbruk.

Trykk her for å bli medlem - kun 200,-

Vi håper du blir fornøyd med klistermerket. Med vennlig hilsen Naturvernforbundet

Facebook

Instragram

Twitter

Naturvernforbundet | Tlf: 23 10 96 10 | E-post: giver@naturvernforbundet.no





IMG_20200605_0004 paint.jpg
929K

PS.

Her er vedlegget:

Jeg fikk et brev fra Naturnvernforbundet

Jeg sendte en e-post til Lupe

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Klage

Erik Ribsskog 5. juni 2020 kl. 02:56

Til: post@lupeorg.no
Kopi: Leder Sentralstyret , "post@inkassoklagenemnda.no" , Politikk Høyre , "sande.vgs" , Akademikerforbundet , juridisk

Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, fra 25. mai, (se vedlegg).

Som jeg har informert dere om tidligere, så er ikke dette noe jeg har bestilt.

Det er noen nett-troll, som har en slags kampanje mot meg, (virker det som).

(De bestiller masse 'dritt', fra firmaer/organisasjoner, med dårlige rutiner).

Dette er også bestilt i en tulle-versjon, av mitt navn, (kan man se på fakturaen).

Så dette er bare tull og tøys.

Så jeg må igjen be dere, om å vennligst slutte å plage/hefte meg, med dritten deres.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>
Date: søn. 3. mai 2020 kl. 14:08
Subject: SV: Klage
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Cc: post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Takk for svaret.
Det er dessverre svært lite vi kan gjere i denne saka, men eg vil anbefale deg å anmelde dette. Då vil ein ha juridisk rett til å gå inn på den aktuelle IP-adressen og finne kven som har sendt bestillinger/innmeldinger i ditt navn. Ettersom vedkommende har brukt både di adresse og fødselsdato, så er det umulig for oss å forhindre at slikt kan skje i framtida, då vi ikkje har lov til å kreve personnummeret i tillegg til fødselsdato.
Eg beklager at vi ikkje kan hjelpe deg noko meir enn dette.

MVH
Harald M Kvame Hansen
Forbundsleder



Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: søndag 3. mai 2020 08:30
Til: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>
Kopi: post@inkassoklagenemnda.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Emne: Re: Klage

Hei,

det er noen jævelunger som bestiller all mulig dritt, i mitt navn, på nettet.

Så det er ikke bare et brev, (eller mail), som jeg har fått, (for å si det sånn).

Og folk har også normalt en del uker, på seg, på å svare på brev, (har jeg lært om, på handel og kontor).

Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

Og også at dere forteller meg, hva dere akter å foreta dere, for å hindre, at lignende tull skjer, med meg og andre borgere, i fremtiden.

Erik Ribsskog

fre. 24. apr. 2020 kl. 19:29 skrev Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>:
Hei.
Vi sender ut krav om medlemskontigent til dei som melder seg inn hos oss. At noen misbruker ditt navn og adresse er svært beklagelig. Du skal allerede mottatt et velkomstbrev + litt informasjon om LUPE og profileringsartikkler. Så vi stiller oss svært undrende til at du ikkje tok kontakt med oss før du mottok kravet om kontingent. Har noen misbrukt ditt navn og adresse, så er dette beklagelig, men du har også et ansvar å gi oss tilbakemelding om at dette er feil, når du mottok velkomstbrevet fra oss.

MVH
Harald M Kvame Hansen
Forbundsleder


Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 24. april 2020 17:47
Til: Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>
Kopi: post@inkassoklagenemnda.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Emne: Klage

Hei,

jeg har fått et slags fornærmende tullebrev/faktura fra dere, (med tulle-navn), virker det som.

(Se vedlegg).

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Det er visst noen jævelunger som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.

Her har rutinene deres sviktet, (virker det som).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

IMG_20200605_0003 paint.jpg
681K

PS.

Her er vedlegget:

Jeg fikk et brev fra Lupe

Jeg sendte en e-post til Posten

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]

Erik Ribsskog 5. juni 2020 kl. 02:24

Til: Faktura RB

Kopi: EK Kristiansand kundeservice , juridisk , firmapost@nkom.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "post@inkassoklagenemnda.no" , post , "postmottak@sivilombudsmannen.no" , "sande.vgs" , polcustomercare@royalmail.com

Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, fra 26. mai, (se vedlegg).

Som jeg har sagt til dere tidligere.

Så må dere få dere sterkere brilleglass.

For jeg skriver: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.

På alle forsendelsene som jeg sender tilbake, til 'dritt-firmaene', siden at dette er snakk om noe, som jeg ikke har bestilt, (for det er en slags kampanje mot meg, (virker det som), hvor noen bestiller masse 'dritt', i mitt navn).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 1. jun. 2020 kl. 17:12
Subject: Re: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
To: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Cc: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>


Hei,

jeg vil gjerne at dette sendes til en leder.

For dette har jeg sendt på denne måten, (siden Ålesund brant), både i Norge og England, (siden rundt 2012 vel).

Så dere vet godt, at jeg sendte tilbake 'troll-post', på den måten.

For det har jeg gjort i mange år.

Og det er snakk om hundrevis av forsendelser.

Vi kan heller si det sånn, at dere må finne ut, hvem som bestiller denne dritten, i mitt navn.

Eller at dere må betale meg erstatning, for å sende meg masse dritt, som jeg ikke har bestilt.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Å legge ekstra arbeidsbyrde, (å kontakte hver jævla avsender for å få returkostnader dekket), på meg, som må håndtere, all denne dritt-posten, som noen kødder/jævler bestiller, i mitt navn.

Det er inhumant, vil jeg si.

Så det må jeg klage på.

Her må dere heller betale meg erstatning, for å sende meg, masse dritt, som jeg ikke har bestilt.

Skjerpings!

man. 18. mai 2020 kl. 07:36 skrev EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>:

Hei igjen.

 Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det  en sak mellom deg og avsender. Posten er i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de tjenestene vi utfører.

Vi ber om at du tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket.



Med vennlig hilsen

Barbro Svendsen | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045

www.posten.no www.bring.no/www.mybring.no



eribsskog@gmail.com


Hei,

dette er det samme, som i tidligere år.

(Se lenger ned i e-posten).

Det er noen jævelunger/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn.

Og så sender jeg dette tilbake igjen, (i bærepose-vis), ved å skrive: 'Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender', på konvolutten/pakker.

Jeg logget meg inn på deres kode-system, og det var snakk om noen gardin-prøver, fra Danmark, som jævelungene har bestilt, i mitt navn.

Så det er som i den Elvis-sangen 'Return to sender'.

Det er ikke jeg som er avsender.

Jeg bare returnerer noe dritt, som jeg ikke har bestilt.

På samme måte, som folk antagelig har gjort det, i hundrevis av år, (når de har fått ukurant post).

Dere må finne ut hvem som har bestilt denne dritten i mitt navn.

(Jeg har også fått mange brev som det står: 'Melding om sending' på.

Og jeg har ikke bestilt noe, fra nettbutikker/postordre, på år og dag.

Så dette er bare tull/faenskap).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com
>>
Date: tir. 18. okt. 2016 kl. 08:46
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.noFaktura.RB@posten.no>>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.nopolitikk@hoyre.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.nosande.vgs@vfk.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.nopostmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.nopostmottak@sivilombudsmannen.no>>


Hei,

jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).

Dette er det samme, som de forrige gangene.

Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).

Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: 'Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender'.

Dette dreier seg, om såkalte 'innsynskrav', som noen har bestilt, i mitt navn.

Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.

Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.

Og så får jeg disse tulle-regningene.

Dette må jeg klage på.

Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.

Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).

Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>>
Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.noFaktura.RB@posten.no>>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>


Hei,

for ørtende gang, (som de sier).

Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.

Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.

Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.

Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har 'hengt dere opp i'.

Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.

Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?

Bare lurte.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>>
Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.noFaktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.nofirmapost@nkom.no>, post@finkn.nopost@finkn.no>, postmottak@sd.dep.nopostmottak@sd.dep.no>, "customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>" <customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>>, "polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>" <polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>


Hei,

jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).

Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).

Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.

Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.

Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.

Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: 'Erik Gaal Ribsskog'.

Og det er en fornærmelse, (må jeg si).

Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.

Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg 'rare' navn).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>>
Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.noFaktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.nofirmapost@nkom.no>, post@finkn.nopost@finkn.no>, postmottak@sd.dep.nopostmottak@sd.dep.no>, "customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>" <customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>>, "polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>" <polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>


Hei,

jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
kopi av).

Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).

Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).

Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.

Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).

Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.nokristiansand.kundeservice@posten.no>>
Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [
]
To: "eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>" <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>>


Hei.

Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
manglende frankering.

Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
tjenestene vi utfører.

Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.



Med vennlig hilsen

Randi Lian
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045

www.posten.no<http://www.posten.no>
www.Bring.no<http://www.Bring.no>



eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.

Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.

Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
(ved å bruke linken i faktura-brevet).

Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.

Men det har jeg ikke gjort.

En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.

Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.

(Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
dato, for mange år siden.

Så det var jo bare tull, det og).

Dette er noen røvere, som tuller med meg.

Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
regulære forsendelser.

Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
prøvd, å returnere.

(Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.

Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).

Så at dere skal sende faktura, for sånne 'pøbel-streker', må man vel
si, at det er.

Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.

Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
som.

Noe sånt.

Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>>
Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.noFaktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.nofirmapost@nkom.no>, post@finkn.nopost@finkn.no>, postmottak@sd.dep.nopostmottak@sd.dep.no>,
"customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>" <customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>>,
"polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>" <polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>>,
juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>


Hei,

jeg har også fått flere brev fra dere.

Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
vedlegger en skannet kopi av).

(Med fakturanur. 2801232521).

Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
disse 'tids-tyveriene', (må jeg kalle de).

Og der skriver jeg også, (se vedlegg): 'Jeg har ikke bestilt dette.
Returner til avsender'.

(Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.

Hurra for fremskrittet, må jeg si.

Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).

Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
uvesen, vil jeg si.

Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
post, vil jeg si.

Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.

(Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.

Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).

Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.

Det må da være åpenbart.

Og dette at man liksom skal betale porto for det.

Det er åpenbart feil, mener jeg.

For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.

Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.

Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).

Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
totalt, som jeg returnerte, på den måten.

Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
fra posten, (hverken i Norge eller England).

Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.

Så dette tullet må dere slutte med.

Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
2012).

Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive 'No longer at this address.
Return to sender', på brevene.

(Noe sånt).

Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: 'I haven't ordered this.
Return to sender').

Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
om).

Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.

Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.

Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
jeg, og som ikke kan kalles postvesen.

Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>>
Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.noFaktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.nofirmapost@nkom.no>, post@finkn.nopost@finkn.no>, postmottak@sd.dep.nopostmottak@sd.dep.no>,
"customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>" <customercare@postoffice.co.ukcustomercare@postoffice.co.uk>>,
"polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>" <polcustomercare@royalmail.compolcustomercare@royalmail.com>>


Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.

Jeg har også kikket, på det brevet deres.

Og der står det en link.

Og den linken har jeg prøvd.

Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: 'Jeg har ikke
bestilt dette. Returner til avsender'.

Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.

Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.

Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.

Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
den måten, mener jeg.

Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.

Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.

(Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
eller da jeg bodde på Slependen.

Om at de da skulle ha betaling fra meg).

Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.

Så dette er til å spy av, må jeg si.

Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
å være som et postvesen, igjen.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
kiste, i Nederland:

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/

Det blir noe av det samme, mener jeg.

At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.

Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.

Skal jeg liksom betale det da?

Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.

Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
visst av et eller annet, som gjør, at dere er 'dauhørte', som man sa,
i gamle dager.

Helvetes uvesen, kaller jeg dette.

________________________________

The contents of this e-mail are confidential to the person or
organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
all or any of it in any form without the prior written consent of the
originator. If you have received this e-mail in error, please contact
the sender and delete the material from any computer.





________________________________

The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.




ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref
2 vedlegg
IMG_20200605_0001 paint.jpg
678K
IMG_20200605_0002.jpg
382K

PS.

Her er vedleggene:


Bloggarkiv