Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 4. august 2017

Og enda mer fra Liverpool

Nå sitter jeg, og blogger, på cafeen, på Sainsbury-supermarkedet, i/ved Rice Lane.

Og der skulle jeg betale, for en flaske kildevann, (blant annet), i selvbetjeningskassene.

Og så skulle jeg finne strek-koden.

Og flasken, (som var Sainsbury sitt 'own brand'-merke), hadde ikke strek-kode.

Og jeg gikk tilbake, til kjøledisken.

Og heller ingen av de andre vannflaskene, av denne typen, hadde strekkode.

Så det var jo rimelig spesielt, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_160316

IMG_20170804_160354

IMG_20170804_160356

IMG_20170804_160357

IMG_20170804_160359

IMG_20170804_160400

PS 2.

Det var også sånn, at en tre-pakning, med underbukser, som jeg kjøpte.

Var priset, til £7.

Men gikk inn i kassa, til £8.

Men det var ei sånn 'nye landsmenn-dame', som overvåket selvbetjenings-kassene.

Så jeg gadd ikke, å gjøre et nummer, ut av noe av dette.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_163429

Enda mer fra Liverpool

Nå har jeg tatt med meg laptop-en ut.

Og sitter, foran St. George's Hall, og blogger.

Det som var rart, da jeg gikk ned, til resepsjonen, (på hotellet), under den andre brannalarmen, (tidligere i dag).

Det var, at to middelaldrende britiske kvinnfolk, sjekket _inn_, på hotellet, mitt under alarmen(e).

Så det var jo, rimelig rart, må jeg si.

Kan dette ha vært sivilpoliti, (eller noe), lurer jeg.

(For den alarmen, var rimelig høy, for å si det sånn).

Og det har også stått, mellom en og to politibiler/vaner, utafor hotellet, i natt, (har jeg tilfeldigvis sett, ut av baderoms-vinduet mitt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg ikke fikk oppdatert, noe mer, fra hotellet, nå nettopp.

For min trådløse bredbånd, (fra EE), virka plutselig ikke, på hotell-rommet.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og jeg blir også irritert, siden at ingen, (av blogg-leserne), gir noen respons, når det er sånne 'russiske' plakter, (om klamme brann-alarm-tester), som jeg har blogget om.

Kan dette være fordi at nordmenn alle, er noen moralister.

Som mener at man ikke har rettigheter, hvis man ikke står opp, og er ute av rommet sitt, før brannalarm-testen, (og den klamme inspeksjonen), klokken 10.30, (eller når det var).

Hva vet jeg.

Og jeg ble så irritert, at jeg ble litt rett for, å få hjerte-attakk.

Kan dette ha vært noen, hva heter det, ossier, (altså tidligere øst-tyskere), som tuller, (og prøver å få meg til å få hjerte-attakk, med dette brannalarm-tullet osv.), lurer jeg.

(For jeg bodde jo sammen, med noen sånne 'ossier', på the Forge.

Da jeg studerte, ved University of Sunderland, studieåret 2004/05.

Som jeg har skrevet om, i Min Bok 6).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3,

Jeg skal også på visning, (når det gjelder leilighet), på tirsdag, forresten.

Så det blir spennede å se, hvordan det går.

Og hotell-oppholdet mitt, går ut, på mandag.

Så jeg må finne ut hva jeg gjør, når det gjelder hotell.

Dette klamme hotellet, (Lord Nelson hotel), må jeg nok finne en erstatter for, (tenker jeg).

For dette klamme brannalarm-styret, har jeg fått nok av, (må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Nå var det nettopp, ei eldre dame, som kom bort til meg, og spurte, hvordan hu skulle komme seg bort, til biblioteket.

For hu hadde gått rundt St. George's Hall, mange ganger, og klarte ikke, å finne veien.

(Antagelig på grunn av de omfattende byggearbeidene, eller hva det er).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_141741[1]

PS 6.

Her er mer om politibilen(e) utafor hotellet:

IMG_20170804_102456

PS 7.

Her sitter jeg og blogger, (med min nye mobile bredbånds-ruter fra EE og tennis-skjorte fra Matalan):

IMG_20170804_140030

PS 8.

Mens jeg har sitti her, (og blogga), så har det dukka opp, noen 'bryllups-folk', utafor hallen her og:

IMG_20170804_142514

Mer fra Liverpool

Nå var det nettopp, en veldig høy alarm, her på hotellet, (Lord Nelson hotel).

Og det er jo, litt 'russisk', i og med, at de har alarm-test, hver tirsdag morgen, (noe jeg har blogget om tidligere).

(Det mest 'russiske' med det.

Er at alle rommene, da skal sjekkes, (av en eller annen grunn).

Noe som vel ikke gir så mye mening, (må man vel si).

Her brukes kanskje brannen i London, som unnskyldning, for å tulle, med turister, i Nord-England, kan det virke som.

Noe sånt).

Og jeg er også vant med, å bo, i første etasje.

(På University of Sunderland/the Forge og Narverud.

To stedet hvor de ofte hadde falske brann-alarmer).

Så det tok litt tid, å få tenkt seg om.

Men jeg gikk etterhvert ned, i resepsjonen.

Og jeg spurte den kinesiske dama der, om dette var, en 'test'.

Men det var det ikke, sa hu.

Hu hadde sjekka, og det var egentlig ikke, noe galt, sa hu.

(Noe sånt).

Så det er mulig, at britene, nå har fått 'brannalarm-hysteri', etter den brannen, i London, (i en høyblokk), for noen uker/måneder siden.

Men som vel Stoltenberg sa, etter 22. juli.

Nå må vi være enda mer demokratiske, osv.

Og å ha 'russiske' brann-alarm-tester og obskure falske alarmer.

Da blir det som noe rimelig russisk/nazistisk, (må man vel si).

Dette ville nok ikke engang Lord Nelson ha godtatt, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Nå gikk alarmen enda en gang.

Og jeg ned i resepsjonen igjen.

Og kineser-dama sa at de ikke visste hva problemet var, men at de prøvde å finne ut.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Politisk korrekt værmelding, på BBC News. Det tror jeg ikke, at mora mi, hadde fiksa, (for å si det sånn). Men men

IMG_20170804_095547[1]

Jeg sendte en e-post til the Financial Ombudsman Service

Erik Ribsskog

New update/Fwd: Update/Fwd: New complaing/Fwd: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)

Erik Ribsskog 4. august 2017 kl. 09:35
Til: "complaint.info"
Kopi: "emb.london" , admin , post@finkn.no
Hi,

I just thought, that I'd send, a new update, about the problems with the banks.

Yesterday I went to RBS in Dale St., (here in Liverpool).

And that was because, that RBS, had sent me three text-messages.

In one of the text-messages, they wrote, that they had changed, my 'home-number'.

But I had only asked them to change my mobile-number and address.

I went to the bank.

And I had to sit there, for about half an hour.

Because there were no staff, in the information-department there, (or what they call it).

Even if the bank was still open.

(This was at around 3.30 PM.

And RBS close at 4.45 PM, it says, on the RBS website).

After a while, I went over, to the cashiers.

And Anette, (who I remember, that used to work, in the information, a few years back, was sitting there, counting some notes).

So Anettes collegue, (a blond woman I think, in her 40's), told me that Heather had put my mobile-number where my home-number used to be, (the day before), on their system.

And that was 'fine', the RBS-woman said.

But I've now checked the internet-banking, and it doesn't even mention 'home-number', as far as I can see.

Anyway I also was, at RBS, on Tuesday, (like mentioned earlier).

And then Anette, (the now cashier), told me, that RBS don't excange NOK, (Norwegian Kroner).

And that I suspect, can have been, something which perhaps, isn't true.

Because when I look at the internet, I can see, that RBS publish their echange-rate, for NOK.

And I've also earlier changed NOK, in the UK.

(At Barclays and the Post Office, at least).

So this I wanted to complain about.

Best regards,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2017-08-03 7:57 GMT+01:00
Subject: Update/Fwd: New complaing/Fwd: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)
To: "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>
Cc: "emb.london" <emb.london@mfa.no>, admin <admin@lpl-norwegian-consulate.org.uk>, post@finkn.no


Hi,

I just remembered something more.

When I last year, (I think it must have been), tried to change my RBS-address, (to my Norwegian address).

Then I went to RBS's office, in Oslo.

(Because RBS had a big neon-sign, on a Oslo city center-building.

So I knew they were around.

Even if they had moved from the 'neon sign-building' to a building where Breivik, (and my half-brother), had worked.

It later turned out).

And RBS Oslo couldn't help me change my address.

They weren't a proper branch, it seemed.

So this I wanted to complain about.

Also I noticed, in the meetings with Carrie, (at Barclays Lord Street), that she doesn't use the 'thouch-method', when she types.

So is this the candid camera comedy TV-show, or something, I was wondering.

I thought all bank-staff had gone to business-school and learned to type using the thouch-method, (that we learn at business/mercantile-school, ('handel og kontor'), in Norway, at least).

This I wanted to complain about.

Best regards,

Erik Ribsskog

PS.

Sorry for all the typos, in the last e-mail.

But my hotel-room is a bit dark unfortunatly, (for some reason).

But now there's more daylight.

So this e-mail should hopefully be better that way, at least.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2017-08-03 7:08 GMT+01:00
Subject: New complaing/Fwd: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)
To: "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>
Cc: "emb.london" <emb.london@mfa.no>, admin <admin@lpl-norwegian-consulate.org.uk>, post@finkn.no


Hi,

I've now moved back to the UK, and I've had a bit problems, with RBS and Barclays.

I've often used hostells as my bank-address, (the Scandinavian Church hostel in Liverpool, and also International Inn, in Liverpool).

But now RBS and Barclays first didn't want to accept my hotell-address.

Jayne at RBS said: 'Things have changed', (since 2014, I guess).

(This was on Tuesday).

But Anette there wondered if I had gotten my British phone-number.

But the phone-numbers stops working after six months, if one are abroad, Virgin told me, later on Tuesday.

So I got a replacement phone-number.

And I then went back to RBS yesterday.

And Heather there updated my phone-number and address.

At Barclays they said I had the wrong ID, (for updating my address).

Carrie there wouldn't accept my emergency passport, (I lost my passport, in Liverpool, around 2010, and needed to get a new one, at the airport in Oslo, (with the Police there), on Sunday).

And Barclays wouldn't accept my driving licence, (from 2002 (1995)).

Even if I must have used that exactly same driving licence, when I updated my address there, (in the same Barclays branch, in Church/Lord Street, in Liverpool), three times, (I think it must have been), in 2012.

So that I wanted to complain about.

Also I had a meeting with Carrie yesterday.

And on Tuesday, I had a meeting first with Carries collegue.

And I remember all the RBS-names.

But not the name of Carries collegues, (in/around the reception there).

RBS-staff have name-signs, but do really all Barclay staff have name-signs I'm wondering.

No, I deer to say that half the Barclays-staff aren't wearing name-signs, (at least).

So this I wanted to complain about.

Also Barclays-staff #1 wanted my to try my pin-code, on Tuesday.

I hide pin-codes a bit, because I read in a paper, you shouldn't just write the pin-code in case one are robbed.

So I didn't get the pin-code right.

(Because I have to Barclays-accounts.

One student-account from Sunderland, in 2004.

And one current-account from Bootle in 2014).

And I didn't want to try more than two pin-codes.

Because then the card would be blocked.

But even if I explained this to Carrie yesterday, even so she told my to type a pin-code.

With the result that my Bootle-Visa-card was blocked.

So this I wanted to complain about.

I also complained to Carrie that Barclays don't have a general enquiery e-mail address, on their website.

Then I would have contacted them much earlier.

Because all my stuff was stolen from my, when my bedsit/flat, (in Norway), was robbed, in February 2012.

There was only a bus-ticket and a razor-blade left.

All my clothes and my computer etc., was stolen.

Including a bard reader from Barclays and my Bootle-account cheque-book.

And I hadn't gotten to report about this, since Barclays don't use e-mail.

I also have an account with RBS.

(RBS had a promotion, where they gave me £100, in 2007, for switching to them.

And I had recently been a jobseeker then, I those money came in handy).

But for some reason, my sister sent me money, to my UK PayPal-account, last year, (I think it was).

And then I had to use a lot of time, to contact RBS.

Because those money ended up on my RBS-account.

And I had to chat with RBS for many hours, on their web-chat.

(A chat that doesn't e-mail the custommers a summary of the chat.

For some reason).

And I had to use many hundred NOK, to call RBS, (from my Norwegian mobile).

To change my address.

So that RBS could send me a Visa-card that worked.

Since my RBS Visa-card didn't work, (last year), even if it hadn't expired.

So I've used a lot of time and money, to contact RBS.

And hadn't gotten to Barclays yet.

Even if I had thought about that why don't Barclays have a general enquiery e-mail address, on their website.

Then I would have updated them about the stolen cheque-book etc., much earlier.

I had my Sunderland-account-Visa card.

But it had expired in 2016.

I said to Carrie that they should block the other Sunderland-cards issued after 2014.

Because I reackoned that those cards must have been sent to my old UK address.

And I also reackon that someone else lives there now, (on that address, in L4).

And then Carrie told me that no later cards had been issued/sent in the post, (since 2014).

Even if my old Sunderland-Visa-card expired in 2016.

So what has happened here, I was wondering.

I haven't gotten to tell Barclays that I've moved back to Norway, in 2014.

And still they stop the new card, in 2016.

Hm.

That wasn't explained to me, what had happened here.

So that I wanted to complain about.

I deposited some money, (760 pounds), on my Barclays Bootle-account, on Tuesday.

But later the same day, I remembered, that the cheeque-book, for that account, was stolen, in 2015.

And yesterday, I asked Carrie if they could transfer those money to my Barclays Sunderland-account.

Because I thought those money would be safer on the Sunderland-account, because that acount, didn't have a stolen cheque-book.

But Carrie refused to transfer the money, (to my Sunderland-account).

So that I wanted to complain about.

(The reason I got a Bootle-account, is really because I was there to discuss a co-owned property, which I owned/own, a part of, in Norway.

But Barclays didn't want to sell this property for me, and instead I ended ut, with a new current-account.

Which I didn't really need.

So it's a bit chaos, with my Barclays-banking.

That's why I've gone to Barclays twice, about this, this week).

Also it was chaos at Barclays.

They've closed their branches in Water Street and Whitechappel.

And the Church Street/Lord Street one, has to many custommers in it.

Yesterday it was a queue, both for the chairs and for the reception, in the first floor, at Barclays Lord street.

I ended up, in an embarrasing situation, where I thought that two Chinese women, where queing, for a chair.

So I waited for them, so to let them have the only free chair, (after that I had been standing there, waiting for meeting with Carrie, for 20-30 minutes, or something like that).

But it turned out, that the Chinese women, where queing, not for the chair, but for the reception.

So they were insulted by me standing next to them, while I waited for them to grab the last chair, it seemed.

Because the waiting-room was to small.

And if I waited in the stair-case, then people thought I was queing there.

So this was chaos, and Barcalys/the Chinese women, made me look dum, I think.

So this I wanted to complain about.

(It also was a lot of circus/noise there, since a Pakistani family, had a meeting in the waiting room/reception there.

They were both parents, and at least one noisy child, and possibly also grand-parents.

So Barcalys Lord Street need more space, and perhaps they need to stop having a combined reception/waiting-room.

If they split them up, then that would perhaps be a good idea.

Even if they also have a second waiting-room, further inside, on that floor.

So it's a bit 'Russian' perhaps.

Barclays should perhaps then rather open up one or two of their old Liverpool City Centre-branches.

One could think.

So that people wouldn't stand as 'sild in tønne', (fish in a barrel), there.

So that I wanted to complain about).

Also Carrie still didn't want to accept my new address yesterday.

They want me to get a new passport.

But the Norwegian consulate in Liverpool, have stopped issuing passports, (a few years ago).

And it's quite far, to London.

And one need a special apointment, with the Norwegian embassy, (in London), to get a passport.

And that apointment, (that one get, if one call), can be, like many weeks/months, into the future.

So that could take several months for me, to get, a regular passport.

And I also have lots of other important things to do.

Like finding a flat, going to the dentist, etc.

So Barcalys are being a bit difficult and unreasonable, towards me, I think.

So this I wanted to complain about.

Carrie also wanted me to throw my expired Sunderand-Visa-card.

But that's the only place, where I have my Sunderland-account-number now.

(Since people don't get proper statements any longer.

People get nagged about switching to paperless statements.

And in the end it then can be difficult to find ones account-numbers etc.

So this I wanted to complain about.

Regards,

Erik Ribsskog

PS.

Carrie want's me to call the Norwegian embassy in London.

But if I put the telly on, at my hotel-room.

Then people knock on my door, (due to that they are very sensitive towards sound), it seems.

So it's not easy finding a quiet place outdoors, (in Liverpool City Center), from which I can call the embassy, (from my mobile).

So Barcalys are being difficult, I think.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2017-05-21 6:27 GMT+01:00
Subject: Re: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)
To: "Reyneke, Andre" <Andre.Reyneke@financial-ombudsman.org.uk>
Cc: post@finkn.no


Hi,

I've learned about this, at business-school.

And it should be necessary, to fill out, a lot of forms, (all the time).

It should be enough, to just explain about this, in normal writing.

Erik Ribsskog

PS.

You also sent me e-mails, at 7.30, in the morning, a few years back, (while I lived, in the UK).

So this is something you do at your spare-time, I guess?

Thats why you don't understand this, about the forms, I reacon.
I also asked you to escalate, (to a line-manager), in the last e-mail.

I can't see that you've done that.

So that I wanted to complain about.



2017-03-20 15:58 GMT+01:00 Reyneke, Andre <Andre.Reyneke@financial-ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog

Thank you for your email. I have noted your comments. I think it may be helpful to explain the reason we require you to sign the declaration on our complaint form is because we require your consent to deal with the complaint. In addition we also need to show The Royal Bank of Scotland Plc (the business you are complaining about) that you have given us the necessary authority to look in the complaint you are raising against them.

I hope this clarifies the process and I look forward to hearing from you. I also enclose our leaflet for you convenience.

Kind regards,


Andre Reyneke | Consumer Consultant | Financial Ombudsman Service | Tel 020 79641368| Fax 02079641369 | Exchange Tower, London, E14 9SR










From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 20 March 2017 05:41
To: Reyneke, Andre
Cc: post@finkn.no; post; Shared_global_External Enquiries
Subject: Re: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)

Hi,

it shouldn't be necessary to explain about this case, in a form, I think.

It should be enough to just explain about this, in normal writing.

Please escalate to a line-manager.

Erik Ribsskog


2017-02-21 10:22 GMT+01:00 Reyneke, Andre <Andre.Reyneke@financial-ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog


Thank you for contacting us. Please find attached our complaint form and letter for your convenience.



Andre Reyneke | Consumer Consultant | Financial Ombudsman Service | Tel 020 79641368| Fax 02079641369 | Exchange Tower, London, E14 9SR


cid:image003.png@01D2A18A.62A2F050





This email has been sent securely using TLS encryption.
This email is covered by our email disclaimer.
This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.



This email has been sent securely using TLS encryption.This email is covered by our email disclaimer.
This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.


Enda mer fra Liverpool

I dag, (torsdag), så dro jeg igjen, til RBS, (i Dale St.).

(For tredje dag, på rad).

For RBS hadde sendt meg tre tekstmeldinger.

Nemlig for å bekrefte bytte av mobilnummer, fasttelefon-nummer og adresse.

Og jeg hadde bare byttet mobilnummer og adresse.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_134429

IMG_20170803_134443

IMG_20170803_134457

IMG_20170803_134510

IMG_20170803_134525

IMG_20170803_134539

IMG_20170803_134552

PS 2.

Da jeg dukka opp, hos RBS.

(Klokka var vel cirka 15.30.

For jeg hadde blogga en del, før jeg gikk ut).

Så var det ingen folk, i informasjonen.

(Jeg satt der, i kanskje 20 minutter, og venta).

Og så gikk jeg bort, til kassene.

Og der satt hu Anette, og telte masse penger.

Og ved siden av henne, så satt det, ei blondinne, i 40-åra, (eller noe sånt), vel.

(Noe sånt).

Og hu sa, at Heather, (må det vel ha vært), hadde satt mobil-nummeret mitt, som mitt 'home-number'.

(Noe sånt).

Og hu sjekka ikke, på dataen, hva det stod.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_153856

IMG_20170803_154303

PS 4.

Etter dette, så dro jeg, (som på onsdag), til Pound Bakery, i 'the high street'.

Der kjøpte jeg en stor baguette, (med ost og skinke), og en flaske kildevann, for to pund.

Det var billig og godt.

Dagen før, så kjøpte jeg, en kylling i majones-sandwich der, (med grovt brød), og den var også, veldig god.

(Og den sandwichen kosta bare et pund).

Og alle varene er helt ferske, (og laget i butikken), virket det som.

Så denne kjeden, (som vel er eiet, av Sawyers), ble jeg litt imponert av.

Billig, god og fersk lunsj.

(For å si det sånn).

Selv om de kanskje også, kunne gitt med kundene, en serviett.

(Eller hatt servietter, et eller annet sted).

Det gjør de ikke, (såvidt meg bekjent), ihvertfall.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_155929

PS 6.

Etter dette, så gikk jeg, til Marks & Spencers.

For jeg huska, at de hadde, 'vanlige' olabukser der, som var ganske billige.

Og det hadde de fortsatt.

De kosta femten pund.

Men den unge mannen, i kassa, var ikke så flink, (må jeg si).

Han spurte om jeg 'trengte' pose.

Men hva med å spørre, om kunden 'vil ha' pose.

Det er en liten forskjell der, mener jeg.

(For å si det sånn).

Og kassamannen spurte også, noe om 'tax'.

Jeg tenkte at han mente 'vat'.

Som betyr det samme, som 'moms'.

For man kan få refundert merverdiavgiften, hvis man handler, i utlandet.

(Dette har jeg såvidt lest om, (på klistremerker hos Norway-butikker for eksempel vel).

Men jeg har aldri prøvd, å få refundert momsen selv).

Men dette var nok, noe slags gateteater.

For at _kassereren_ skal ta opp dette.

Da er han egentlig frekk, og kaller meg forbanna utlending liksom, (vil jeg si).

Så dette var veldig dårlig kundeservice, (må jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_163959

IMG_20170803_164142

PS 8.

Etter dette, så dro jeg, til Matalan.

For disse er flinkere, på skjorter, (enn M&S), synes jeg.

Og jeg synes, at det er enklest, å ta toget, til Matalan/Edge Hill.

Og jeg tenkte, at det går vel ann, å ta toget, fra Liverpool Central til Lime Street.

Men det gikk visst ikke ann, (fant jeg ut).

Men billetten slapp meg inn, da jeg stakk den inn, i maskinen.

Men da jeg skulle gå ut, gjennom de samme maskinene.

Så slapp ikke billetten meg ut.

Så her er det noe rart, (fra Merseyrail), må man vel si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Etter at jeg var, på Matalan, så dro jeg, til Home Bargains.

Og disse hadde fortsatt 'mine' Glacier Mints.

(Som jeg har tenkt til å selge, i nettbutikken min).

Og disse dropsene, har nå fått, en ny 'retro-design'.

Som kanskje vil slå ann mer, enn den 'smeltende isbre-designen', som disse dropsene hadde, de siste årene, som jeg drev nettbutikken min, (i England).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_182607

IMG_20170803_195149

PS 11.

Etter dette, så gikk jeg, til Poundstretcher-butikken, like ved.

(For jeg tenkte, at disse kanskje hadde, en pai, (eller noe sånt), som jeg kunne spise, mens jeg venta, på toget.

Men det hadde de ikke.

For de hadde ikke kjøledisker.

Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

Og denne butikken, pleide å være, en Netto-butikk.

Og en gang, som jeg handlet her.

(På den tida, jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool sentrum).

Så var det sånn, at ei kassadame, plutselig spurte meg, om jeg var, fra Norge.

Og det var ei svensk Amanda, (viste det seg).

Og hu kunne visst høre, på engelsken min, at jeg var, fra Norge, (mente hu).

(Selv om jeg på den tida, vel hadde engelsk, som et salgs førstespråk, (mer eller mindre), må man vel si).

Og jeg spurte den blonde kassadama der, om det ikke var sånn, at denne butikken, pleide å være, en Netto-butikk.

Og det pleide den, å være, (sa kassadama).

Og da spurte jeg, om hu Amanda, (fra Sverige), fortsatt jobba der.

'Jeg vet ikke', sa da kassadama.

(Noe sånt).

Og det var litt rart, (må man vel si).

For hvis man jobber, i en butikk.

(Og virker såpass dreven, som hu blondinna.

Som fløy ut og inn av kassa.

Uten å miste oversikten, liksom).

Så burde man vel vite, hvem man jobber sammen med, (av 'gamle travere', i butikken), liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det hotellet, som jeg bor på.

Det ligger, like ved en jernbanestasjon, (nemlig Lime Street).

Så i gata, som leder opp, til hotellet.

Så står det 'alltid', en eller flere titalls drosjer.

Så man kan nesten ikke gå, på fortauet, i den gata, (Lord Nelson Street).

For fortauet, blir da blokkert, av X antall folk, som har reist, med tog, og som skal videre, med drosje.

(Og som står, med alt sitt 'pikk og pakk', (og familiemedlemmer), på fortauet, liksom.

For å si det sånn).

Og mens jeg gikk 'slalom', opp den gata.

(Etter å ha tatt toget tilbake, til Liverpool sentrum).

Så kræsja jeg plutselig nesten, med ei blondinne, som ligna litt, på hu Karianne, som jeg jobba sammen med, på Arvato, (her i Liverpool sentrum), i 2005.

Hu klikka, og fikk et slags anfall, (da hu gikk forbi meg).

(Jeg frøys bare, liksom.

For å ikke risikere, å kræsje, med dette hysteriske kvinnemennesket.

Må man vel kalle henne).

Og hu 'Karianne-dama', lagde så, noen slags 'ape-lyder', (eller noe lignende), da.

(For hu forsvant, inn mot jernbanestasjonen, var det vel).

Men om det var hu Karianne, (eller ikke).

Det veit jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Jeg hadde egentlig tenkt meg, på Burger King, (på jernbanestasjonen), før jeg dro tilbake, til hotellet.

Men den Burger King-restauranten, var stengt, (som om den hadde gått konkurs liksom), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

De fikk forresten, en ny Matalan, å St. Johns shopping-center, rundt 2010, (kan det vel ha vært).

Men det huska jeg ikke, før i dag.

Så jeg dro, en omvei liksom, (i går), da.

(Kan man vel kanskje si).

Selv om den Matalan-butikken, ved Edge Hill, muligens er, en del strørre, (og kanskje har, et litt annet utvalg, når det gjelder størrelser, osv.).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Da jeg kom tilbake, til hotellet.

Så la jeg merke til, at vaskedama, ikke hadde rydda rommet mitt.

(For søpla var ikke tømt.

Og jeg hadde ikke fått nye håndkle).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_075751[1]

PS 17.

Jeg vasket forresten klær, natt til søndag, (på Narverud), så jeg har noen private IKEA-håndklær, som har tørket, delvis i Norge og delvis i England, (for å si det sånn):

IMG_20170804_080901[1]

PS 18.

Det var forresten sånn, at kassadama, (ei ung brunette), på Home Bargains, (ved Edge Hill).

(Denne butikken heter egentlig Home Bargains Wavertree Retail Park.

Ser jeg nå, på kvitteringa).

Bare heiv varene, til kunden etter meg.

(En brite, i 20/30-årene kanskje).

Ned i den samme båsen, som mine varer lå i.

Og det er en ting, liksom.

(At kassadama ikke brukte bås nummer to.

Som norske kassa-folk pleier å gjøre).

Men det var også sånn, at kassadama ikke venta, med å dytte ned varene, til kunden etter meg.

Hu la den neste kunden sine varer, helt inntil mine varer.

Så dette ble som noe rart, og som om hu kassadama, ikke hadde fått opplæring, liksom.

(Og som om hu hadde begynt, sin første arbeidsdag, (som kassadame), en halv time tidligere, liksom.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:

IMG_20170804_083619[1]

PS 20.

Jeg kjøpte en kortermet skjorte, tennis-skjorter, t-skjorter og sokker, på Matalan:

IMG_20170803_181859

PS 21.

Det er også sånn, at de driver, med masse rare byggearbeider, i Liverpool, (som vanlig).

Jeg har jo gått, til RBS, (i Dale Street), tre dager på rad nå.

Og denne gåturen, har vært, et daglig mareritt, (må jeg si).

For de har gjort om den åpne plassen foran hovedbiblioteket, til en slags 'mystisk' byggeplass.

Så folk må gå, som sild i tønne, foran World Museum/biblioket/kunst-galleriet der.

Og der har det vært, mye gate-teater, (vil jeg si).

Folk lager propp, i hytt og pine, og har null kontroll, på 'lausungene' sine, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:

IMG_20170803_152535

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter