Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. august 2023

Gummiplantasjen Normark (som var eiet/drevet av Norsk-Sumatra Plantage Kompagni, hvor min oldemors fetter Vagn Aage Fog var administrerende direktør) ble visst etterhvert nasjonalisert av Indonesia




PS.

Mer om Normark (fra Nordisk Tidende 28. april 1921):



PS 2.

Det har visst vært noen sunnmøringer osv. og tulla der (fra Aftenposten 19. mars 2011):



Mer fra Facebook



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:

Jeg sendte en e-post til Dansk Wikipedia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Problemer med side om min tipptippoldefar Anker Heegaard
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. august 2023 kl. 17:10
Til: Wikimedia Information Team <info-da@wikimedia.org>
Kopi: info@wikimedia.org, Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>, info-no@wikimedia.org, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak@sivilombudet.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, mail@retshjaelpen.dk, she <she@topdanmark.dk>, jwales@wikimedia.org
Hei,

ettersom at dette er noe som har stått på dansk Wikipedia i mange år.

Så må jeg si at dette er noe som har svertet oss etterkommerne etter Anker Heegaard.

Så det må jeg klage på.

Jeg sender kopi-mail til min mors fetter Steffen Heegaard (blant annet) som er direktør i Top Danmark forsikring.

Så kan kanskje klarer å stramme dere opp litt.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 14. aug. 2023 kl. 16:38 skrev Wikimedia Information Team <info-da@wikimedia.org>:
Kære Erik Ribsskog

Tak for din e-mail.

Oplysningen er blevet slettet, jf. diskussionen på diskussionssiden.

Med venlig hilsen
Michael Andersen
--
Wikipedia: https://da.wikipedia.org/
--
Begrænset ansvar: Alle e-mails til denne adresse bliver besvaret af frivillige, og svar er derfor ikke udtryk for officiel politik for Wikimedia Foundation. Officiel kontakt henvises til <https://www.wikimediafoundation.org/>.

16.07.2023 06:23 (Europe/Copenhagen) - Erik Ribsskog skrev:

> Hei,
>
> på deres artikkel-side om min tipptippoldefar Anker Heegaard, så står det
> at han har vært fengslet for underslag.
>
> ('Han måtte dog mellem 1839 og 1840 afsone ti måneder i fængsel for
> underslæb, men fortsatte sine forretningsaktiviteter efter løsladelsen.').
>
> Og som jeg har skrevet om på diskusjons-siden, så står dette kun på dansk
> Wikipedia.
>
> (Det står ikke på den engelske Wiki-siden eller hos
> biografiskleksikon.lex.dk.
>
> Og heller ikke på gravsted.dk/person.php?navn=ankerheegaard, eller i boken:
> 'Udtog av en slægtsbok' av Poul Henrik Heegaard).
>
> Og så skriver en dansk Wiki-bruker under min klage, at dette er noe som er
> skrevet av en person, som kun har bidratt med dette, så dette kunne jeg
> trygt fjerne.
>
> Men jeg har egentlig slutta å bidra på Wikipedia, etter en par konflikter
> på norsk Wikipedia, med admin-ene Flums og Jeblad (som også forfølger meg
> på Twitter) osv.
>
> Så jeg foreslår at Wikipedia selv rydder opp i dette.
>
> Så sender jeg heller en mail, sånn at det ikke blir så klamt/svett.
>
> (Dette er ikke fordi at jeg ønsker å bli vervet som bidragsyter hos dansk
> Wikipedia.
>
> Men dette er ment som en klage.
>
> Jeg har drevet med slektsforskning i mange år, og dette om at min
> tipptippoldefar har vært i fengsel, har jeg ikke lest om noen andre steder.
>
> Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å klage).
>
> Skjerpings!
>
> Erik Ribsskog
>

Jeg sendte en e-post til Nav Bærum

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. august 2023 kl. 10:57
Til: "Møllerhagen, Anne" <Anne.Mollerhagen@nav.no>
Kopi: postmottak@aid.dep.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>
Hei,

det virker som at dere har vært på studietur i Moskva, og lært av Putin hvordan dere skal gjøre det.

Dette ligner ikke grisen, må jeg si, at dere behandler folk på denne måten.

Det virker som at dere har fått det for dere, at dere skal være så vanskelig som mulig, i mailer.

Og jeg har gått på handel og kontor (i sin tid) og lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium, å bestemme korrespondanse-metode.

Så dette kjøper jeg ikke, dessverre.

Det virker som at dere er sponset av Telenor og at dere absolutt skal gjøre ting på klamest/svettest måte.

Så det tror jeg at må være snakk om en slags uhørt uskikk, som dere driver med.

(At dere maner folk til å ringe osv. (og vente kjempelenge i kø og også blakke seg, ved å ringe dyre Teletorg-nummer, som det het før).

Istedet for å bare svare folk, på en grei måte, om det de lurer på).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Du har heller ingen ordentlig referanse.

Fikk du dette fra Arbeids og Inkluderings-departementet.

Eller virker plutselig mail-adressen deres igjen (det står ikke noe mail-adresse på nettstedet deres, sist jeg sjekka).

Skjerpings!


man. 14. aug. 2023 kl. 10:09 skrev Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>:
Hei

Det besvares ingen spørsmål i denne kanalen (e-post) fra NAV-kontoret. Det er to måter for å få svar på dine henvendelser til oss:  


 


1. Ved å logge deg inn i Ditt NAV på
www.nav.no og stille spørsmålene der. 


2. Ringe NAV kontaktsenter på telefon 55 55 33 33 (spørsmål om arbeid, familie og kommunale tjenester), 55 55 33 34 (pensjon). 


 

MVh NAV Bærum

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 4. august 2023 09:57
Til: postmottak@aid.dep.no
Kopi: Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; postmottak@sivilombudet.no; post <post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post <post@finkn.no>
Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

 

Hei,

etter som jeg har forstått det fra nyhetene, så har regjeringen økt sosialstøtten med ti prosent fra juli.

(På grunn av de økte matprisene, osv.).

Men nå er vi et stykke ut i august, og jeg har ikke sett noe til disse pengene (det var visst snakk om 700 mer i måneden, ettersom jeg har forstått det).

Så da lurer jeg på hva Nav Bærum driver med.

(Mail-adressen deres virker visst ikke lenger.

Så jeg sender dette rett til dere i departementet).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også lest i nyhetene, at sosialstøtten i Oslo, er et par tusen mer i måneden.

Og der får de visst også dekket tannlege, vaskemaskin og møbler, når de trenger dette.

(Mens jeg må bruke livsopphold-pengene, på ting som vaskemaskin.

Jeg fikk kjøpt en vaskemaskin på avbetaling, fra Komplett (etter å ha prøvd tre andre steder først).

Og jeg trenger også ny sofa (for Jysk-sofaen som Nav ga meg rekvisisjon for å kjøpe til denne kommunale leiligheten i 2018, er nå ubrukelig, for en fjær har røket, under der man sitter).

Og en krone falt ut av tenna mine, for noen måneder siden, så jeg burde hatt satt på en ny krone (for det ville ikke Nav gi støtte til, forrige gang det skjedde, så da endte det med at jeg måtte trekke tanna, og jeg trakk også en tann i England i 2005 (med det litt i tankene at da kunne jeg bare rydde dette igjen, når jeg flytta tilbake igjen til Norge)).

Så litt rart at det er sånne skjevheter i landet.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Skjerpings!

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 15. aug. 2022 kl. 13:17
Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

 

Hei,

nå har jeg fått et nytt brev fra Nav om dette.

(Se vedlegg).

Men jeg kan ikke se å ha fått noe svar fra sjølve departementet.

Nav har nektet meg støtte, til nødvending tann-behandling.

Det går ikke ann.

Nå går jeg med en råtnende jeksel (som det nesten ikke er noe igjen av) i kjeften.

Og en krone har skallet av.

Osv., osv.

Det er dumt å vente, til at jeg får uutholdelig tannpine.

Her må Nav skjerpe seg, mener jeg.

Og hvorfor får jeg ikke svar fra sjølve departementet?

Jeg har klagd på Nav til dere, siden at de ikke vil gi meg støtte.

Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.

Og jeg ble arbeidsledig under finanskrisen (på slutten av 2008).

Og det var ikke noe problem hos tannlegen der

 

De sendte regningene rett til Department for Work and Pensions (het de vel).

Så at vi skal ha så mye tull fra byråkratiet i Norge, det er en skam, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at vaskemaskinen min har slutta å virke nå.

Så jeg må vaske klær for hånd.

Og jeg må bruke senga mi som sofa, siden at sofaen har røket.

(Og Nav mente visst, i 2018, da jeg flytta inn her (i min kommunale bolig) at folk skulle ha ting som sofa (og TV).

For det bestemte de for meg, at jeg skulle kjøpe (de lista opp ting jeg trengte til leiligheten på en rekvisisjon, på et slags dobbelt-møte (jeg måtte ha to møter på en gang, med ei Bærum kommune/boligbistand-dame og ei Nav-dame)).

Så når sofaen (som forresten var for kort til å ta en middagslur på, for da fikk man en hard trekant i bakhue) da ryker (etter cirka fire år) så burde jeg vel da få støtte fra Nav til ny sofa.

Skulle man vel tror).

Skjerpings!

PS 2.

Det var også sånn, at jeg ba Nav om min pensjonsbeholdning, for 10-15 år siden.

For jeg bodde da i England, og skulle starte opp nettbutikk, blant annet.

Men da lot Nav som at de var dumme, og lot som at de ikke skjønte hva jeg mente.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 4. jul. 2022 kl. 22:45
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

 

Hei,

jeg sender også om dette til dere i det nye departementet.

Jeg fikk tannpine, for et par år siden.

Og da fikk jeg rekvisisjon av Nav, før jeg dro til tannlegen.

Og det var sånn, at Nav etterhvert ville (de hadde en rådgiver, muligens en hatsk onkel av meg, som er tannlege i Ås), at jeg skulle trekke masse tenner, sånn at kjeften min ville sett ut som et piano.

Det endte med, at jeg fikk en krone, på en av jekslene.

Og så ble jeg enig med tannlegen om, at vi skulle vente og se, når det gjaldt den andre tanna (for jeg trakk en jeksel i England i 2005/2006, og da klagde min overordnede Marianne Høksås der, på at det ikke var den bakerste tanna, som ble trukket, men den nest bakerste, så jeg ønsket å se det an litt, og ikke gjøre den samme feilen igjen, for det holdt med et hull i tanngarden, tenkte jeg).

Og så har det vært corona-pandemi, og derfor har jeg venta litt, med å gå til tannlegen.

Men nå må den nevnte jekselen enten trekkes (mens det fortsatt er noe igjen av den) eller at den får en krone (hvis det fortsatt er mulig).

Det er også sånn at britene de satt inn en gullkrone gratis i kjeften min, under finanskrisa, etter at jeg ble arbeidsledig der.

Men den krona som jeg fikk i Oslo, for et par år siden, den har nå skallet av.

Så det må muligens gullkroner til.

Og det er også flere problemer med tennene, som jeg har fått under coronaen, (noen av tennene sprakk muligens litt, da jeg brukte en gel-tannpasta, så jeg har nå bytta til en vanlig tannpasta igjen).

Men jeg trenger rekvisisjon, som gjelder, for det første tannlege-besøket og.

Det fikk jeg ihvertfall forrige gang (for et par år tilbake) da jeg gikk til tannlegen.

Så jeg må klage på at jeg ikke har fått dette nå.

(For jeg har nemlig avsluttet mitt tannlege-forhold, til Galleri Oslo-klinikken, under coronaen.

For hu (ei farga ei) på Galleri Oslo Klinikken sa om en tann, som tydelig er halv-råtten, at det var rota.

Men det virker som å være tull, vil jeg si.

Så jeg må finne meg en ny tannlege.

Siden at jeg har sagt opp kundeforholdet mitt, hos Galleri Oslo-klinikken.

For å si det sånn.

Og da er det greit å ha med en rekvisisjon.

For da er det enklere å forklare, i resepsjonen.

Hos den nye tannlegen).

Og mens jeg husker det, så fikk jeg rekvisisjon, fra Nav, i 2018, da jeg flytta inn, i denne kommunale leiligheten.

Og det var to rekvisisjoner på cirka 10.000 hver, fra Elkjøp og Jysk.

Men mange av varene som jeg fikk (som vaskemaskin og støvsuger), var feilvarer, virker det som.

Jeg kjøpte en billig robot-støvsuger, på Jula.

Men seinere har jeg funnet ut, at varme-elementet på vaskemaskinen, nok ikke virker.

Så jeg trenger ny vaskemaskin og.

Og sofaen fra Jysk har røket.

Så den burde også blitt bytta ut.

(Den sofaen er også litt 'menneskefiendtlig'.

Sånn at hvis man sovner på den, så får man en hard tre-kant, i bakhodet.

Sånn at man blir litt ør i huet, av å sove på den.

Så jeg burde hatt en lengre sofa.

Vil jeg si).

Det var også sånn, at Jysk Sandvika (ei mørkhåra ung dame der) nektet å sende meg salong-bord (selv om det stod på rekvisisjonen), så jeg bruker et spisestue-bord, som salongbord.

Noe som er litt upraktisk, må jeg si.

Så om dere kan få Nav til å sende meg rekvisisjon, på disse tingene.

Eller helst en slags form for kontantstøtte.

Siden at Elkjøp/Jysk, begynner å tulle, med kunder som har rekvisisjon fra Nav.

(Kan det virke som).

Erik Ribsskog

PS.

Jeg vedlegger et svar-brev fra Nav, på min siste tannlege-søknad.

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 8. jun. 2022 kl. 01:23
Subject: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

 

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 27. april (se vedlegg).

For det første så er det vel sånn, at Nav ikke lenger har sin mail-adresse, på sitt nettsted.

Og de svarer ikke på sin gamle mail-adresse.

Det er vel egentlig ikke noen unnskyldning, for å ikke ha mail-adresse, i våre dager.

Så da melder Nav seg litt ut, må man vel si.

Og da er det vel greit å sende rett til departementet som er overordnet Nav, må man vel si.

Selv om Nav vel også er 'deleiet' av kommunen, ettersom jeg har forstått det.

Så jeg må klage på at Nav ikke svarer på mailer.

Dere bruker også et ekkelt/ladet språk synes jeg: 

'Din opplevelse av møtet med NAV'.


For det første så har dere diktet opp, at det har vært noe møte.

Det har ikke vært noe møte egentlig.

(Det er bare at jeg har søkt om sosial-støtte.

Og at Nav har sendt et 'lure-svar', hvor de skrev noe ladet/sykeliggjørende om lege-støtte, noe som er helt irrelevant.

Og det fikk meg til å legge fra meg brevet.

Og jeg så ikke da, at de hadde snytt meg, for april-støtten, (av en eller annen åndsvak grunn).

Så jeg hadde bare noen tomflasker osv., å leve av, de første ukene av april, (før jeg fikk bostøtten).

Så det var bånn i bøtta, må jeg si.

Det var bare flaks at jeg fikk en erstatning, fra Power, for en transportsskade, på et fryseskap, (for Elkjøp hadde ikke kombiskap da jeg fikk Nav-rekvisisjon på dette, i 2018, så jeg har bare hatt et lite kjøleskap her, uten noe særlig stor fryser, og det var ikke noe særlig, når Oda leverte varme varer, under Omikron-tida).

Sånn at jeg kunne kjøpe meg litt bedre mat, enn bare spagetti.

Jeg er over 50 år, og det er nok ikke bra for min helse, hvis jeg ikke spiser ordentlig.

Så dette må jeg klage på).

Og for det andre så er det frekt å insinuere, at dette som har skjedd, (i forbindelse med min Nav-klage), kun er snakk om 'min opplevelse', av dette.

Jeg skriver om det som har skjedd.

(Hverken mer eller mindre).

Og dere sier at dette er kun snakk om hvordan jeg har 'opplevd' det som har skjedd.

Da er litt som noe latterliggjøring, synes jeg.

At dere absolutt skal ha med dette 'opplevd'.

Og ikke bare si: 'Du har forklart om hva som har skjedd'.

Så det må jeg klage på.

At dere vrir det til, at dette kun er snakk om hvordan jeg opplevd/sanset det som har skjedd.

Det virker som at dere ikke tar meg på alvor, og at dere ikke hører på folk, når dere avfeier dette med, at dette kun er snakk om min personlige opplevelse, av det som har skjedd.

Det er bedre at dere skriver: 'Din forklaring om hva som skjedde', synes jeg.

'Din opplevelse av hva som skjedde', blir som noe ladet/respektløst/nedlatende å si, mener jeg.

Så det må jeg klage på.

Og det var også sånn, at i fjor, så var det noe lignende.

Jeg hadde levert en strøm-regning, til Nav, (i tide, som alltid, når det gjelder strøm/husleie-regninger, siden 2018).

(Siden at jeg bor i en kommunal leilighet, og får sosial-støtte).

Men så hadde Nav av en eller annen grunn fått 'mensen', og ikke betalt regningen.

(Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd der.

Jeg pleide å levere bilag i skranken.

Men så ba en 'skranke-Steinar' meg om å bruke en sort 'forslags-postkasse', (som stod litt gjemt i et hjørne), istedet.

Men han sa ikke hvorfor.

Og så en gang jeg var der et kvarter før det stengte.

Så hadde de stengt for tidlig, ved hjelp av Securitas.

Og da forhørt de meg, om mitt ærend.

Og da ba de vekterne meg om i stedet å bruke en post-luke, som Nav har, inne på Løkketangen Senter.

Den postluka er litt lunefull, konvoluttene glir ikke alltid ned, for hellinga er litt svak, på postluka, osv.

Så her må jeg klage på 'russisk stenging' og dårlig postluke.

Og det var også noen som hadde festa dobbeltsidig teip, inni den postluka.

Så her ble det tre klager til.

Men jeg mener at jeg hørte, at konvolutten falt ned, (for det pleier jeg å sjekke).

Så her har Nav tulla, mener jeg.

De har latt som at de ikke har fått min strøm-regning.

Og så betalte de ikke regningen.

Og så fikk jeg inkasso.

Og så sendte jeg en klage til deres forgjenger-departement.

Og de betalte til og med for mye, ifølge et inkasso-byrå.

Så det ble en floke/smørje da, for å si det sånn.

På grunn av Nav sine aprils-narrer/skøyerstreker, (de kuttet støtten i april, etter å ha kasta strøm-regningen min, noen måneder før).

For å si det sånn.

Så det er kanskje bedre, hvis man gjør som i England, (hvor jeg var arbeidsledig under finanskrisen), at man har noe som heter: 'Universal credit'.

Sosial-klientene får et visst beløp hver måned, og så betaler de husleie og strøm osv. selv).

På grunn av det nevnt overfor, så vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet, på denne klage.

Skjepings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også at det nye navnet deres: 'Arbeids og Inkluderingsdepartmentet'.

Det er liksom ikke noe for nordmenn, liksom.

Det er liksom for innvandrere, virker det nesten som.

Da var det forrige department-navnet bedre, må man vel si.

Jeg klagde for 10-15 år siden, og ville ha min pensjonsbeholdning sendt til England, for jeg var nettbutikk-grunder.

Men det ville ikke Nav sende.

Så det må jeg purre på.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Jeg har lest på nettet, at andre folk har fått sin pensjonsbeholdning sendt til utlandet, fra Nav.

Så her er det forskjellsbehandling, kan det virke som.

Skjerpings!

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 19:16
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>

 

Hei,

sender også med sjølve vedtaket, sånn at dere ikke skal tro, at dette er en aprilsnarr.

Som jeg vel har klagd på tidligere, så har Nav innvilget meg støtte til lege og medisiner, selv om jeg ikke har søkt om støtte til dette.

Så dette er at de mobber meg, og prøver å stigmatisere/sykeliggjøre meg, (kan det virke som).

Hvis ikke de hadde skrevet det tullet, (må man vel kalle det), om støtte til lege/medisiner, så hadde jeg kanskje lest brevet mer nøye, og fått med meg dette ranet, (eller hva man skal kalle det), tidligere.

På forhånd takk for hjelp med Nav.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 16:38
Subject: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>

 

Hei,

jeg ventet på å få noen penger (livsopphold-støtte) fra Nav, inn på kontoen i dag.

Men så kom det ikke noen penger.

Og så så jeg mer på vedtaket, fra Bærum kommune.

(Fra 7. mars).

Og der står det, at supplerende livsopphold starter fra 1. mai.

Men det skal være 1. april.

(Som for husleie osv.).

Så de har snytt meg for en måned.

Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny fryser, osv.

Så jeg har bare noen tomflasker her.

Så det må jeg klage på.

Jeg har også hatt vannlekkasje på badet i dag og i går, og vaskemaskinen har slutta å virke, ser det ut som, (displayet har slutta å lyse).

Så jeg trenger egentlig ekstra støtte, (og ikke mindre støtte).

Så det må jeg klage på.

Kan dere stramme opp kommunen, lurer jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Nav sin chat-robot Frida er helt lost når det gjelder dette:



PS 2.

Dritten dems ('Dine utbetalinger') virker heller ikke:



PS 3.

Det er kjent fra pressen/avisene, at sosialstøtten gikk opp ti prosent fra juli.

(Men bare Dagsavisen osv., har skrevet (kan det virke som).

Noe sånt).

Men Nav har ikke informert noe, om hvordan dette funker i praksis (når støtten kommer) på sitt nettsted.

Og de har også min mail-adresse, de har mitt telefon-nummer og de har min adresse.

Men de har ikke informert en dritt om dette.

Og nå er det halvannen måned siden, at støtten skulle gått opp.

Så dette er snakk om 700 kroner for juli og 700 kroner for august.

(For å si det sånn).

Og dette chattet jeg med min tidligere Rimi-overordnede Elisabeth Falchenberg (som nå er død) sin lillebror John om (på Facebook) for flere uker siden.

Så dette er penger jeg har ventet på, i år og dag.

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 4.

Og på toppen av at Nav har min adresse, mitt telefonnummer og min mail-adresse.

Så har de også noe klamt (må man vel si).

Noe som heter 'Min side'.

(Her må man logge inn, med BankID, og denslags).

Og der har de en slags melding-innboks (som de har opprettet selv).

Men der stod det heller ikke et kvekk om dette.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer fra Norge

På torsdag 29. desember, så dro jeg til Smil Nydalen, for å trekke en tann.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På Gjønnes t-banestasjon.

Så var det sånn, at jeg plutselig fikk en del snø i huet.

Og det viste seg, at noen 'genier', hadde satt opp noen lamper, på en sånn måte, at snøen først samlet seg oppå de, for så å falle ned på plattformen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Enda mer om dette:



PS 4.

Her (på BI Nydalen) var det rot:



PS 5.

En av grunnen til at jeg valgte Smil Nydalen, som tannlege.

Det var at jeg ville ha en norsk tannlege.

Etter å ha hatt problemer med ei dansk/tysk ei (som klikka og 'streika' på en absurd måte) på Oslo Tannlegesenter.

Men jeg må si at Smil Nydalen lurte meg.

For da jeg endelig fikk time der.

(Jeg klagde til Tannlegeforeningen (etter det første besøket mitt der, da jeg fikk kostnadsoverslaget).

Men så tenkte jeg, at det får være grenser.

Jeg jobber ikke som tannlege-kontor-inspektør, heller.

Så når jeg hadde vært hos to tannleger, så fikk det være nok, tenkte jeg.

Noe sånt).

Og da jeg fikk time, så var det ingen norske der.

(Selv om de bare har bilde av norske (kvinnfolk) på nettstedet).

Det var en iransk tannlege (eller noe).

Og ei albansk tannlege-søster (kan det vel ha vært).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Den første gangen jeg var hos denne Smil Nydalen (noen uker/måneder tidligere).

Så hadde de ikke skotrekk-ordning.

Men det hadde han iranske tannlegen (lurer jeg på om det kan ha vært) hadde visst innført en regel om (kunne det virke som).

Og det med skotrekk, det hadde de vel også, på Sats Ila (hvor jeg begynte å trene høsten 2002) mener jeg å huske.

Men jeg tror at jeg 'skulka' denne skikken.

(Jeg pleide ikke å ha så møkkete/våte sko.

Sånn som jeg husker det).

Eller uskikk, må man vel muligens kalle det.

Man må vel si at disse svenske firmaene osv., behandler oss norske litt som bikjer (eller noe) når de ber oss om å bruke sånn skotrekk (istedet for å gjøre det på den tradisjonelle/norske måten, for å si det sånn).

(Noe sånt).

På 70/80/90-tallet, så så jeg aldri disse skotrekkene noe sted (i Norge eller utlandet).

Så da jeg så disse skotrekkene, på Sats Ila, i 2002/2003, så hadde jeg aldri sett disse før (selv om jeg da var over 30 år, for å si det sånn).

Så dette kan man kanskje lure på, hva skal bety.

Hvor kom disse skotrekkene fra.

(Og hva er meningen med de).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Det hendte at jeg var innom treningsstudioer (som Sentrum Treningsstudio, det på Terningmoen, det på Tøyenbadet, det i Strømmhallen, det i Sandehallen og det på Stovner Senter) på 80/90-tallet og.

Men jeg kan ikke huske at gulvene (på disse treningsstudioene) var noe spesielt møkkete (eller våte).

(For å si det sånn).

Selv om ingen av disse treningsstudioene hadde disse skotrekkene.

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



PS 8.

Hos denne tannlegen, var det forresten umulig å skulke skotrekk-rutinen.

Den iranske tannlegen forlangte at jeg skulle ta på skotrekk.

Og han stod og fulgte med på, at jeg tok de på.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at de brukte sko-trekkene, de skulle man legge i en eske på gulvet.

Og det var en ting.

Men de ubrukte skotrekkene, de lå også, i en eske, på gulvet.

Så man måtte bøye seg ned (nesten som om man var i en moske, eller noe lignende) for å fiske opp disse skotrekkene.

Men hvis de absolutt skal ha sånne sko-trekk.

Så kan de vel heller ha de (de ubrukte) i et display, i arm-høyde, liksom.

Hvis man ønsker mosjon (og å bli myk) så går man vel ikke tannlegen.

Da går man til et treningsstudio (eller til en yoga-instruktør).

Så man må vel si, at Smil Nydalen prøvde å rappe kundene, til treningsstudioet, i samme etasje (i BI-bygget).

Eller til yoga-instruktørene.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også sånn, at han iranske tannlegen, var fra en annen avdeling egentlig.

Og da han ba om noe bedøvelse (eller hva det kan ha vært).

Så sa han til hu tannlege-søstera: 'Gi meg [navnet på en medisin-type] eller hva dere kaller det her'.

Så det var jo nesten som noe bingo, hva man fikk i kjeften.

Så jeg bare glad at jeg ikke fikk noe giftig, av hu tannlege-søstera (som vel het Nejla, eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det å trekke denne jekselen (som var råtnet nesten helt bort).

Det var egentlig ikke noe jeg ønsket.

Men Nav nektet å gi meg støtte, til en såkalt krone.

Så da var det eneste alternativet å trekke.

Og selv i England (som vi vel noen ganger ler av, og tror at ikke har så bra velferdssystem) så spanderte staten (the Jobcenter) en gull-krone (sa de ihvertfall at det var) på meg.

Før det igjen, så var det sånn, at jeg trakk en tann/jeksel der og (høsten 2005, var det vel).

Men det var litt fordi at jeg ikke var så 'varm i trøya' i England.

Og jeg måtte ta en 'tyvpause' fra jobben (fordi at tanna plutselig gjorde kjempe-vondt).

Så da var vel egentlig det eneste alternativet å trekke tanna.

For å rotfylle (som krever flere besøk) det var vel for seint da.

(Jeg skulle egentlig ha fiksa denne tanna, i 2001 (var det vel).

Jeg avtalte med min tannlege-onkel Runar (i min farmors begravelses-selskap) at han skulle fiksa tanna.

Men det rant ut i sanden.

Noe jeg har skrevet mer om i 'Min Bok 5'.

For å si det sånn).

Og tannlegen i Walton (hos County Road Dental Practice) i 2005, han gjorde veldig mye ut av denne tann-trekkinga si (har jeg skjønt/tenkt, etter å ha trekt tann #2).

Så jeg lurer nå på om han var sånn klengete (på en teatralsk/overdrevet måte) for å være jævlig.

(Noe sånt).

For han iranske tannlegen, var ikke klengete i det hele tatt.

(Sånn som jeg husker det).

Så jeg lurer på om han engelske tannlegen skapte seg (og liksom prøvde å få tannlege-besøket mitt til å bli mest mulig 'homo') ved å late som at det var kjempevanskelig å trekke tanna mi (så han var liksom som han gubben, i den sangen, om gubben og gamla, som dro og dro, for å få ut rota).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Hos Extra Pilestredet Park, så var det en del 'hull i hylla' (eller utsolgte varer) som de sier:



PS 13.

Kudos til Coop/Extra for å ha billige EMV-tannbørster.

Men ved siden av Colgate sin tannbørste, så ser Coop sin tannbørste nesten pastell-blå ut (må man vel si).

Og da er det vel noe for hippier bare.

(Må man vel nesten si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:



PS 15.

Hvis man går til øyelegen, så bruker visst de nå laser, for å korrigere eventuelle synsfeil, og dette har visst nå Extra også begynt med, som en slags gratis-tjeneste (når man skal ut av selvbetjenings-avdelingen):



PS 16.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var jeg også innom Extra Pilestredet Park, på 20. desember (før jeg dro med Kiel-ferja).

Og da var også 'kvitterings-scanneren' (som man må bruke for å komme seg ut av selvbetjenings-avdelingen) ødelagt.

Så jeg klagde (på 29. desember) til kassadama.

Og jeg lurte på om de hadde mange sykmeldinger der (eller noe lignende) blant lederne.

Siden at de ikke fikset sånt, på år og dag.

(For å si det sånn).

Men kassadama visste ikke noe om dette (selv om hu satt bare et par meter unna).

(Kunne det virke som).

Så dette virka som en slags verna bedrift (eller noe lignende).

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:



https://johncons-mirror.blogspot.com/2023/04/mer-fra-europa.html

PS 18.

Det her er noe jeg skrev (på PC-en) da jeg kom hjem etter dette tannlege-besøket:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter