Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. mars 2021

Min tidligere kollega/underordnede Anders Karlsson, fra Rimi Langhus, har visst begynt å jobbe for Bellona. (Fra Fiskeribladet 19. november 2018)

anders karlsson jobber for bellona 2

https://www.nb.no/items/4158340a5db0d3ed69445857494bb1d4?page=13&searchText="Anders%20Karlsson-Drangsholt"

PS.

Anders Karlsson, (som jeg husker som en intelligent/kreativ kar, når det gjaldt å gjøre om butikk-hyller, etter planogram, som ikke stemte, fordi at butikken hadde for få hyller), er visst også, av den nye skolen, som også bruker etternavnet til kona.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg kan også ta med om, at Anders Karlsson sin lillebror Espen Karlsson, (som er tvilling med Mats Karlsson), også var flink, til å gjøre om hyller, (uten ordentlig planogram).

Dette var i forbindelse med, at Espen Karlsson hjalp meg, når jeg flytta smågodt-stativet, fra frukta, til godteri-avdelingen/kassa-avdelingen, på Rimi Langhus, sommeren 2001, (mens assisterende butikksjef Sølvi Berget hadde ferie, sånn at hu ikke kunne begynte å klage/kjefte/pirke, angående dette).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Når det gjelder Espen Karlsson.

Så var det en episode, rundt han, på det første personalmøtet, som jeg var med på der.

(Det var på det møtet, at jeg ble presentert, som den nye butikksjefen.

Så dette var nok våren 2001.

For å si det sånn).

Og da snakka vi om, (på tampen av møtet), at vi måtte finne ut, av det og det.

Og da hadde jeg presentert meg, på møtet.

(Jeg snakket vel bare om min jobbing, i Rimi.

Jeg tok ikke med hele CV-en min.

Det vil si jobbing på CC Storkjøp, OBS Triaden, (Det Norske Hageselskap og Forsvaret/førstegangstjenesten/Heimevernet).

Og skole/studier, på handel og kontor, NHI, og UIO.

Pluss 'direktør-trainee-jobbing', (på 70/80-tallet), i slekts-firmaet Strømm Trevare.

For å si det sånn).

Jeg fortalte da, (når jeg presenterte meg selv), at jeg hadde jobbet, i ni år, i Rimi.

(Noe sånt).

Og da sa Espen Karlsson, at: 'Kanskje Erik vet svaret på dette, siden at han har jobbet ni år i Rimi', (mens han smilte/lo).

(Noe sånt).

Han dreit meg ut, siden at jeg hadde jobbet lenge i Rimi.

(Kunne det virke som).

Men jeg hadde jo jobbet meg opp, (fra kassa), til å bli butikksjef.

Og vi butikksjefene ble innprentet med, at det å jobbe i Rimi, (som også var del av store konsern som Hagen/Hakon-gruppen, Ica og Ahold), det kunne sammenlignes med, å jobbe som administrerende direktør, i et mellomstort norsk firma.

(Noe sånt).

Og jobben var jo personlig utviklende, (man lærte å prioritere og å holde holdet kaldt i stressede situasjoner, og man fikk dra på butikksjef-seminarer og andre lignende sosiale/bransje-tilstelninger).

Og ledelse-erfaring, er vel leder-erfaring, uansett om det er fra Rimi, (eller en annen jobb), må man vel si.

(Selv om organisasjonen/fagforeningen Lederne, nektet å godta min søknad, for bortimot ti år siden, (på den tida jeg ble medlem i NITO og Akademikerforeningen, (og the Ladders), osv.).

Så de hos Lederne, er muligens noen slags snobber da, for å si det sånn.

Siden at de rynker på nesa, av Rimi-ledere.

For å si det sånn).

Så Espen Karlsson var muligens litt snobbete, og rakket ned på meg, fordi at jeg hadde jobba, i mange år, i Rimi.

(Rimi/dagligvarebransjen hadde kanskje dårlig rykte.

Det var mange i Rimi, som hadde bakgrunn fra 'livets harde skole', (som de sier på Facebook), for å si det sånn.

Eller, de var kanskje ikke fra livets harde skole.

Men de hadde kanskje begynt å jobbe, rett etter ungdomsskolen/videregående, osv.

Som regionsjef Jon Bekkevoll, som vel fortalte på et butikksjef-møte en gang, at han hadde jobba i butikk, omtrent hele livet.

For å si det sånn).

Men etter dette møtet.

Så kontaktet assisterende butikksjef Sølvi Berget meg.

(Var det vel).

Og hu sa, at hu aldri hadde opplevd, at Espen Karlsson, hadde vært så frekk noengang tidligere.

(Noe sånn).

Og at de fikk helt sjokk av han, (i det møtet).

(For å si det sånn).

Men Espen Karlsson var vel da bare femten år, (eller noe i duren).

(Han hadde kanskje fått jobb der, siden at broren hans hadde jobba der, i et par år.

Eller noe i den duren).

Og det var mer.

Sølvi Berget sin sønn Trond, (og en jevnaldrende medarbeider som ble kalt Jokke).

De hadde visst mobba Espen Karlsson, (nede på spiserommet).

Og det ble et møte der, (jeg husker ikke om det var verneombud Morten Saksgård som tok opp dette, men det må vel antagelig ha vært noe sånt).

Og da var distriktsjef Anne Kathrine Skodvin i affekt, overfor Espen Karlsson, (husker jeg).

Hu mente at det ikke var noe rart, at de mobba en sånn liten tjukkas, (som Espen Karlsson), husker jeg at hu sa.

(Noe sånt).

Hu mente at Espen Karlsson var en typisk mobbeoffer-type, da.

(Eller noe i den duren).

Men Anne Kathrine Skodvin ble kanskje mer truffet av Espen Karlsson sin frekkhet, (på det nevnte personalmøtet, våren 2001).

For hu hadde jo jobba i Rimi, mer enn dobbelt så lenge som meg, (og hu hadde ikke noe høyere utdannelse).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Dette var også sånn, at noen år seinere, (når jeg studerte heltid på HiO IU og jobba som låseansvarlig på Rimi Langhus).

Så satt jeg i kassa.

Og så dukka Espen Karlsson sin tvillingbror Mats opp der.

Og han fortalte at Espen Karlsson jobba i Lamborghini-butikken, i arbeidsuka, (muligens på handel og kontor).

Og det var kanskje for å rakke ned på meg, da.

(Kan man kanskje lure på).

Siden at det liksom er finere, å jobbe, med å selge luksus-biler, enn å selge matvarer.

(Noe sånt).

Og at Karlsson-tvillingene, med dette, fortsatte Espen Karlsson sitt angrep, (på meg), fra det nevnte personalmøtet, (våren 2001).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Anders Karlsson har visst seinere slutta i Bellona og:

slutta i bellona anders karlsson

https://www.intrafish.no/nyheter/skifter-jobb-beholder-tittelen/2-1-675162

PS 6.

Det her er visst kona:

det her er visst kona

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/Vv7d/en-ekte-slappfisk

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Medlemsgiro 2021 KFUK-KFUM Oslo og Akershus
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mars 2021 kl. 18:11
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: medlem@kfuk-kfum.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: KFUK-KFUM Medlemsservice <medlem@kfuk-kfum.no>
Date: man. 1. mar. 2021 kl. 23:31
Subject: Medlemsgiro 2021 KFUK-KFUM Oslo og Akershus
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


Hei, Erika

Følg lenken til betalingsinformasjon for ditt medlemskap i KFUK-KFUM Oslo og Akershus.


(Sensurert av johncons-blogg)

Lenken er aktiv i 30 dager.

Har du spørsmål? Ta kontakt med leder i KFUK-KFUM Oslo og Akershus eller medlemservice på medlem@kfuk-kfum.no

Med vennlig hilsen KFUK-KFUM

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen som bruker på ComputerSalg.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mars 2021 kl. 18:03
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: info@computersalg.no, salg@computersalg.no, CDON <reply@email.cdon.com>, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, "sikkerhetssporsmal@klarna.no" <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: www.computersalg.no <info@computersalg.no>
Date: tir. 2. mar. 2021 kl. 06:36
Subject: Velkommen som bruker på ComputerSalg.no
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


Kjære 250770(Sensurert av johncons-blogg)

Brukernavn: 250770(Sensurert av johncons-blogg)
Passord: (Sensurert av johncons-blogg)

Velkommen til www.computersalg.no.
Du har nå mulighet til å logge inn og benytte de forskjellige funksjonene.

Under “Min konto” finner du en lang rekke funksjoner som du kan benytte. Formålet med disse er å gjøre det enklere for deg å handle på www.computersalg.no.

Om du har spørsmål om bruken av din konto kan du bare svare på denne mailen, eller ringe vårt kundesenter på
21 95 94 06.

Under "min side" kan passordet endres.

Med venlig hilsen
ComputerSalg AS

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Ticket#371646404] Din melding er mottatt av Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mars 2021 kl. 17:54
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring@nextgentel.com, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Date: tir. 2. mar. 2021 kl. 07:20
Subject: [Ticket#371646404] Din melding er mottatt av Telio
To: <eribsskog+25077030568@gmail.com>


Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.

For information in English, please read further down.

Ditt saksnummer er 371646404 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.

For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.

Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/

Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.

Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen

Telio Kundeservice
www.telio.no


Du skrev:

Fornavn: Erik Løvenbalk Ribsskog
Etternavn: Personnummer (Sensurert av johncons-blogg)
E-post: eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
Telefonnr: (Sensurert av johncons-blogg)

Hjemmetelefon
Defekt adapter

Din melding:
Jeg prøvde å stappe adapteret oppi ræva og nå fungerer det ikke lenger. Dette
er en skandale. Vennligst rydd opp!

Sendt 03/02/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371646404


 
Engelsk tekst:
 
In English:

Thank you for contacting Telio Customer Services.

Your ticket number is: 371646404. Please, find your message enclosed below.  

In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.

You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.

As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via "Min side"(My Page).
To log on to "Min side", please go to www.telio.no.

Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.

Yours sincerely,

Telio Customer Services
www.telio.no



You wrote:

Fornavn: Erik Løvenbalk Ribsskog
Etternavn: Personnummer (Sensurert av johncons-blogg)
E-post: eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
Telefonnr: (Sensurert av johncons-blogg)

Hjemmetelefon
Defekt adapter

Din melding:
Jeg prøvde å stappe adapteret oppi ræva og nå fungerer det ikke lenger. Dette
er en skandale. Vennligst rydd opp!

Sendt 03/02/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371646404

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til oss!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mars 2021 kl. 17:46
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: servicetorget <servicetorget@nhf.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: servicetorget <servicetorget@nhf.no>
Date: tir. 2. mar. 2021 kl. 10:54
Subject: Velkommen til oss!
To: eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+25077030568@gmail.com>


Hei Erik,


Hjertelig velkommen som medlem i Norges Handikapforbund!

Vedlagt finner du ditt medlemskort og faktura for 2021. Du er registrert i LKB Akershus.

I denne lenken finner du mer informasjon om oss og våre medlemstilbud:  https://nhf.no/velkommen/ 

Vi håper du vil trives hos oss; ikke nøl med å ta kontakt uansett hva det måtte være!

 

Vennlig hilsen

Servicetorget

Cathrine Strøm

Norges Handikapforbund


Telefon: 24 10 24 00



 


2 vedlegg
Erik Løvenbalk Rigsskog 2021.pdf
86K
LKB velkomstbrev.pdf
65K

Bloggarkiv