Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. juni 2023

Hm

Jeg sendte en e-post til Boozt

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Din opplevelse er viktig for Boozt.com
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juni 2023 kl. 19:59
Til: Booztpay <customerservice_no@boozt.com>
Kopi: kundeservice@avarda.com, oyvind.salte@schibsted.com, kristine.eia.kirkholm@finn.no, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>
Hei,

nå var jeg nede i Bekkestua sentrum for å handle mat.

Og da var han 'Bekkulf-en' der, for en gangs skyld.

Så da har jeg fått den pakka nå.

(På tredje forsøk).

Dere kan kanskje sette den bag-en på samme regning som Doc Martins-skoa og det.

Sånn at den 'hoved-regninga' blir litt større, fra og med neste måned.

Erik Ribsskog

PS.

Dette var muligens en demonstrasjons-modell (kunne det virke som).

Så den var pakket, i en svær/firkanta eske (istedet for en pose).

Så dere kunne kanskje ha bare lagt bag-en i en pose, og levert den med Aftenposten/avis-budet (som vanlig) tenkte jeg.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 22. juni 2023 kl. 13:50
Subject: Klage/Fwd: Din opplevelse er viktig for Boozt.com
To: Booztpay <customerservice_no@boozt.com>
Cc: <kundeservice@avarda.com>, <oyvind.salte@schibsted.com>, <kristine.eia.kirkholm@finn.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>


Hei,

denne bagen bestilte jeg med Helt Hjem (som med Doc Martins-skoa osv.).

Og så fikk jeg en mail om at pakken var for stor til å leveres på døra.

Og så måtte jeg hente den hos Bekken kolonial på Coop-torget, i Bekkestua sentrum (stod det).

Og der var jeg i dag og i overigår (tirsdag).

Og da snakka jeg med ei nordlending-dame og ei 'Pride-dame' hos Glassmagasinet (over gata/torget).

Og de sa at den frukt-butikken ikke har gått konkurs.

Men det var stengt der både tirsdag og i dag.

Så jeg lurer på om eieren kan ha dratt på ferie til Israel (eller noe) siden at det visst er en kosher-butikk.

Noe sånt.

Så dette ble bare surr.

Så det må jeg klage på.

At Schibsted/Helt Hjem ikke klarer å levere en bag på døra (når de klarer å levere sko osv. på døra) høres rart ut.

Og dere burde kanskje ikke tilby denne leverings-metoden hvis pakker er for stor for VG/Schibsted/Helt Hjem.

Da burde dere kanskje hatt det sånn at man kun kunne velge post-pakke, for eksempel.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Boozt.com <noreply.invitations@trustpilotmail.com>
Date: tor. 22. juni 2023 kl. 10:04
Subject: Din opplevelse er viktig for Boozt.com
To: <eribsskog@gmail.com>


 
 

 

 

Kjære Erik Ribsskog,

Takk for din bestilling på Boozt.com.

Håper handelen svarte til forventningene, og vi håper du vil dele din opplevelse med andre.

Du kan vurdere oss på Trustpilot:


Dette er en automatisk e-post og den vil ikke bli besvart. Trenger du hjelp? Besøk vår kundeservice her.

Med vennlig hilsen,
Boozt.com

 

 
Trustpilot er en åpen tilbakemeldingsplattform som publiserer tilbakemeldinger fra bekreftede kunder på nettet.

   


Denne anmeldelsesinvitasjonen ble sendt via e-post fra Trustpilots plattform av Boozt.com. Boozt.com er behandlingsansvarlig for personopplysningene som ble brukt til å sende e-posten, mens Trustpilot er databehandleren.

Lurer du på hvorfor du fikk denne e-posten, eller hvordan personopplysningene dine behandles? Da kan du kontakte Boozt.com via informasjonen du finner i personvernreglene deres.

Avslutt abonnementet

Jeg sendte en e-post til Sergel

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Faktura fra Telia
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juni 2023 kl. 12:24
Til: "no.post1@sergel.com" <no.post1@sergel.com>
Kopi: norge@sergel.com, Customer Relations <customerrelations@stepchange.org>, info@brukerklagenemnda.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, faktura-telia@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, allison.kirkby@teliacompany.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, Abuse <abuse@telia.com>, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

for å oppsummere det.

Så bestrider jeg egentlig kravet (for jeg mener at jeg har betalt for en tjeneste (identitetstyveri-opprydding) som jeg ikke har fått).

Og hvis dere ikke går med på det, så kan jeg tilby å betale 100 kroner i måneden fram til gjelden er betalt.

(Sånn som jeg er vant til fra England, osv.).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Rest-gjelden skulle forresten være 300 og noe.

(Og ikke 900 og noe, som det stod i tekstmeldingen).

Skjerpings!


fre. 23. juni 2023 kl. 12:19 skrev no.post1@sergel.com <no.post1@sergel.com>:
Hei,

 

Jeg forstår ikke helt hva jeg kan hjelpe deg med. Fint om du svarer tilbake og forholder deg til saken.

 

Avventer svar fra deg,

 

Ha en fin dag,

Med vennlig hilsen / Best Regards

Kristina

 

Debt Collection Agent

(+47) 33 45 60 00

Sergel Norge AS

Framnesveien 7

3222

 

Sandefjord

 

Bank details:

DNB Norge ASA

Account: 1638 03 56353

IBAN: NO771638 03 56353

Swift/BIC: DNBANOKKXXX



Sergel Norge AS, notifikasjon om konfidensialitet!
Denne meldingen er kun ment for adressaten og kan inneholde konfidensiell og juridisk privilegert informasjon. Hvis du ikke er den
tiltenkte mottakeren, vennligst informer avsenderen omgående og 
tilintetgjør denne meldingen.
Du kan lese mer om våre retningslinjer for behandling av personopplysninger her:
https://sergel.no/personvernerklaering/

This message is intended for the addressee only, and may contain confidential and legally privileged information. If you are not the 
intended recipient, please notify the sender immediately and delete this message.

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: torsdag 22. juni 2023 23:37
Til: Sergel Norge <norge@sergel.com>
Kopi: Customer Relations <customerrelations@stepchange.org>; info@brukerklagenemnda.no; post <post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; faktura-telia@telia.no; Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>; allison.kirkby@teliacompany.com; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; Abuse <abuse@telia.com>; noss@deloitte.no; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; post <post@finkn.no>; OC Support <kundeservice@onecall.no>; ellen.scheen@telia.no; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>; eian@eianadvokat.no; NKOM <firmapost@nkom.no>; Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Emne: [EXTERNAL] Klage/Fwd: Faktura fra Telia

 

[EXTERNAL]
(note that the below message was sent from an external source)

---

Hei,

først så lurer jeg på om det er 'kosher' å bare sende dette per tekst-melding (og ikke per mail/brev).

Det blir litt 'fjortiss-aktig' med de SMS-ene (må man vel si).

Jeg har også prøvd å få meg Telia X sånn at jeg fikk koblet mobil-nummeret opp mot et fri data-abonnement (og smart-telefonen) men det nektet Telia meg (selv om jeg hadde vært en fast kunde hos de, i 2-3 år).

(Og Talkmore gjorde noe lignende.

Når jeg skulle portere til de).

Så jeg sender med et bilde av tekstmeldingen (som jeg fikk fra dere tidligere denne uken).

Jeg har foreslått til Telia at jeg betaler 100 kroner per måned (av rest-gjelden, etter at jeg byttet til PlussMobil).

(Jeg gjorde det på en lignende måte når jeg dreiv med arbeidssak i England rundt 2008.

Da betalte jeg litt hver måned til en bailiff på the Wirral, ettersom jeg var på etterskudd med council tax-en.

Så jeg er vant til å gjøre det sånn, fra når jeg har bodd i utlandet).

Og det er også det, at denne gjelden var 300 og noe (etter at jeg betalte hundre kroner forrige måned) og nå er den visst tre-doblet (så det er noen ugler i mosen her, virker det som).

Og jeg blir også angrepet av nett-troll, og da var det inklusiv i Telia sitt abonnement, å få ryddet opp i dette, med Telia svarte meg aldri (om identitetstyver) enda jeg sendte de mail hver gang (det er flere hundre angrep) dette skjedde (til deres abuse-mail-adresse).

(Så derfor har jeg ment at jeg har betalt for en tjeneste som jeg ikke har fått.

Og at jeg derfor burde få sluppet å betale rest-gjelden.

For det er jo ikke riktig, å betale for tjenester som man ikke får.

For å si det sånn).

Og min yngre halvbror Axel, har visst jobbet for Telia/Direkte Respons Senteret, i lag med Breivik (terroristen) med flere.

Så det kan kanskje være han som tuller (lurer jeg).

Han har også ranet meg for arv etter min danskfødte mormor (som døde i 2009, ti år etter vår mor).

Og jeg kjenner også Telia-direktør Pål Rune Kaalen (og hans lillesøster) litt fra oppveksten (deres far drev nærbutikken som jeg handlet i på 80-tallet, før jeg fikk meg en dataøkonomi-utvekslingselev-skoleplass i Drammen russeåret, og begynte å jobbe på CC Storkjøp der, ved siden av skolen).

Jeg ser at dere holder til i Sandefjord, og min tidligere Larvik-bestekamerat Frode Kølner driver i samme bransje som dere, i deres naboby Tønsberg vel, men han er visst ikke medeier hos dere (han pleide å jobbe i Debet og Kreditt regnskapsbyrå/inkassobyrå, og hva de nå heter, alle firmaene hans).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 14. juni 2023 kl. 04:03
Subject: Re: Faktura fra Telia
To: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Cc: <faktura-telia@telia.no>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, <allison.kirkby@teliacompany.com>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, <daniel.barhom@telia.no>, <telia-info@telia.se>, Abuse <abuse@telia.com>, <noss@deloitte.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@brukerklagenemnda.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, <ellen.scheen@telia.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <lars.setsaa@telia.no>, <ee-skjema@telia.no>, <din-henvendelse@telia.no>, <inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, <irene.krohn@teliacompany.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, <eian@eianadvokat.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>

 

Hei,

fordi at jeg tenkte, at det var mer i tiden.

Så prøvde jeg å bytte fra mobilt bredbånd (som dere nevner) til Telia X.

Og det nektet dere meg.

Og så bestilte jeg en portering til Talkmore.

Og de begynte med avtale-brudd, og porteringen ble kansellert (av et slags brødhue, må man vel si, som vel het Frida).

Og da ble det til, at jeg istedet bytta til PlussMobil.

(De har også bedre 5G enn dere.

Har jeg lagt merke til.

Og de er også en hundrelapp cirka billigere, for 100 GB, i måneden).

Men jeg hadde mye rollover tilgode, hos Telia.

Og den rollover-en har jeg ikke fått med meg til PlussMobil.

Og det var også sånn, at jeg ikke brukte Telia-abonnementet, den siste måneden.

(Siden at jeg bytta til PlussMobil).

Så de skulle trekke fra, for en måned.

Og den forrige måneden, så fikk jeg en regning på 400 og noe.

Og så betalte jeg 100 kroner (ifølge en tidligere mail, hvor jeg foreslo å betale litt hver måned, siden at jeg også har PlussMobil-regning).

Og da skulle det bli, at nå skylder dere 300 og noe.

Men så kommer det en regning på to purre-gebyr, på egen faktura.

Og da kunne det virke som, at det var rest-gjelden (for jeg har også klagd på, at jeg må få avslag, siden at dere ikke har tatt identitetstyveri-saker som jeg har sendt dere, selv om det skulle vært inkludert i abonnementet).

Og så sier du at det plutselig er en restgjeld på 700 og noe.

Og da lurer jeg på hvordan det kan endre seg fra 300 til 700, etter at jeg har sagt opp abonnementet.

Det virker som noe lureri.

Så det må jeg klage på.

Det kan virke som at dere har hatt en veldig fuktig firmafest.

Og at det har gått ut over regne-ferdighetene deres.

Og at dere sender sånne 'ekstra-fakturaer' blir også som noe surr, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Dere svarer heller ikke på dette med identitetsttyveri-sakene, i deres mail.

Ettersom jeg har forstått det, så var det inkludert i mitt abonnement, at dere skulle rydde opp i identitetstyveri-saker.

Og jeg har sendt dere hundrevis av mailer, i forbindelse med at nett-troll begår identitetstyveri mot meg.

Men dere har ikke svart på disse mailene.

Og da har jeg tidligere foreslått at dere betaler tilbake alle pengene jeg har sendt dere, i årenes løp.

Dere har sikkert en rapport om det og.

Kan det være snakk om 20.000 kroner tilsammen, som jeg har betalt dere, i de 2-3 årene, som jeg har vært kunde hos dere?

Dere får trekke fra 700 fra de 20.000 da.

Og så kan dere sende 19.000.


Det at dere ikke nevner dette temaet, i deres siste mail.

Det blir som noe 'fisling' (må man vel si).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Dere får sende til han direktør Kaalen, som er fra Sand/Berger, hvor jeg vokste opp (de var vel innflyttere der, fra Vestlandet).

Disse (Kaalen-familien) drev nærbutikken der jeg bodde.

Så de har jeg handla mye av, i årenes løp.

(Min far tvang meg til å bo aleine, fra jeg var ni år.

Og derfor handla jeg mye (jeg fikk penger av min farmor) i Kaalen senior sin butikk (Prima/Micro 1000) på 80-tallet (siden at min far ikke handla for meg, annet enn i enkelte helger, han bodde hos ei Haldis, som han møtte (gjennom hennes sønn Jan, som også var med i sykkelklubben) i 1980)).

Så om dere heller kan sende dette oppover til han Kaalen junior.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 

tir. 13. juni 2023 kl. 18:12 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:

Hei Erik!
Takk for at du tar kontakt med oss. 

Det er et utestående beløp på kundeforholdet som du hadde med mobilt brebdånd hos oss, og det er på grunn av manglende betaling på det utestående beløpet at du har fått purregebyr nå nylig. 

Det utestående beløpet kommer fra fakturaene med forfall 28.01.2023 og 28.02.2023. Disse var på 598.00 kr og 650.32 kr. Du sendte to betalinger, en på 100kr den 28.02.2023??????? og en annen på 400 kr den 02.03.2023. Det var dermed betalt totalt 500 kr, men det totale fakturabeløpet for de to månedene var 1248.32 ???????kr. Det var derfor igjen et restbeløp på 748.32 kr som vi ikke mottok betaling på. Du sendte en ny betaling på 100kr den 23.05.2023, som reduserte det utestående beløpet til 648.32 kr. 

Beløpet på 648.32 kr er fortsatt ubetalt. Med purregebyr og forsinkelsesrente på til sammen 76.68 kr, er det totale beløpet å betale nå på 725.00 kr. 

Jeg legger ved en saldorapport som viser dette på en oversiktlig måte, samt kopi av de to fakturaene det gjelder. 

Håper dette var oppklarende, men det er bare å ta kontakt om du lurer på noe!
Ha en fin dag.

Jon W.
Customer Care Representative | B2C

Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 13.06.2023 04:39
To: faktura-telia@telia.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; telia-info@telia.se; noss@deloitte.no; info@brukerklagenemnda.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; laurena.eid@fi.se; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; abuse@telia.com; hrwuk@hrw.org; postkasse@datatilsynet.no; ellen.scheen@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; firmapost@nkom.no
Subject: Re: Faktura fra Telia

Hei,

jeg viser til min mail fra 5. juni.

Der forklarer jeg at jeg synes at det blir feil å betale noe mer til Telia.

Det er fordi at jeg har sendt dere mange mailer om identitetstyveri, til deres abuse-mail-adresse.

Og de har ikke svart engang.

Og ettersom jeg har forstått det, så var det en tjeneste som var inkludert i abonnementet.

Så derfor har jeg betalt for en tjeneste, som jeg ikke har fått.

Og det blir feil, synes jeg.

Og så sender dere meg en ny regning, på to purre-gebyr (selv om jeg hele tiden har holdt dere oppdatert, i mailer, om dette abonnementet).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Som sagt så har jeg vokst opp på samme sted (Sand/Berger) som deres direktør Kaalen.

Så dere får hilse han, og si, at dere ikke må surre så mye med regningene.

Selv om jeg husker lillesøstera hans best.

Jeg dro på utestedet Snorre, i Oslo, på nyttårsaften i 1994 (det var en medsoldat, under førstegangstjenesten (Erik Solberg fra Aurskog) som hypet dette stedet).

Og da lurer jeg på om jeg møtte deres direktør Kaalen og lillesøster.

For jeg satt i baren (jeg skulle bare ha et sted å gjøre av meg (på nyttårsaften) for jeg hadde blitt forfremmet til assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde, og det var fra 1. januar, så det var nok det jeg tenkte mest på).

Og plutselig så var det sånn, at ei ung og sprek blondine, satt seg på fanget mitt (og ble sittende der, ganske lenge).

Og det har jeg lurt på om kan ha vært Ann-Sofie Kaalen (men at jeg ikke kjente hu igjen).

Og så var det kanskje broren (deres direktør Pål Rune Kaalen) som satt noen meter lenger bort, langs den samme bardisken.

Eller om det var noen som ligna.

Dere får be dem om å slutte å surre, ihvertfall.

Skjerpings!


søn. 11. juni 2023 kl. 20:46 skrev faktura-telia@telia.no<mailto:faktura-telia@telia.no> <faktura-telia@telia.no<mailto:faktura-telia@telia.no>>:
Hei,

Her finner du de viktigste fakturadetaljene for siste periode:

KID:
112200514
Fakturanummer:
INV0191836350
Fakturadato:
11.06.23
Betalingsfrist:
28.06.23
Å betale:
76,68
Kontonummer:
6005 06 72525

Med Telia-appen og på www.telia.no/min-side/<http://www.telia.no/min-side/> kan du til enhver tid få oversikt over ditt abonnement.

Dersom du ikke har opprettet eFaktura anbefaler vi deg å gjøre dette.

Lurer du på noe om fakturaen, kan du se i vedlegget eller finne svar på www.telia.no/faktura<http://www.telia.no/faktura>.

Hilsen oss i Telia

ref:_00D1iUhac._5001i1Aeaom:ref

Bloggen har plutselig fått mange fler lesere. Hm



PS.

Det er visst for det meste snakk om utlendinger:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter