Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 27. desember 2022

Mer fra Instagram

tryg instagram

Mer fra YouTube

Og enda mer fra WhatsApp

snaps

Enda mer fra WhatsApp

whatsapp hype hm

Mer WhatsApp

singapore

Mer fra Bærum

På mandag 3. oktober, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å blant annet handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg tenkte at jeg skulle handle på Rema Signaturgården, for en gangs skyld.

(Selv om jeg ble matforgifta der, da jeg kjøpte ferdige kjøttkaker (som visst ikke hadde ligget kaldt nok) osv.

Før coronaen).

Og jeg hadde sett et sted, at de hadde mange gode tilbud.

Men Peppes-pizzaen (som var på tilbud den uka/fjortendagers-perioden) var de utsolgt for.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20221003_075655

PS 3.

Kassabåndet (bakbåndet) hadde ikke vært vaska, på år og dag (kunne det virke som):

IMG_20221003_080437

PS 4.

Det var også sånn, at Rema hadde, en ung mann (muligens med briller) i kassa.

Og han var litt sånn slibrig/ekkel nesten.

Han sa: 'Du får ha det godt da' (eller noe lignende) når jeg hadde betalt.

Men da jeg begynte i kassa, på Matland/OBS Triaden, høsten 1990.

Så lærte jeg (av ei kassadame ved navn Tove) at man måtte si 'takk' og 'værsågod'.

(Når man fikk penger, og ga tilbake veksel/kvittering).

Men noe sånn ekkel hilsen, ble ikke nevnt.

(Selv om disponent Skjalg Nakkim seinere mente, at vi skulle si: 'Velkommen igjen'.

Noe sånt).

Og når det er en ungkar (som meg) som handler.

(Og det ellers er tomt i butikken).

Så burde man kanskje holdt seg til, de mest grunnleggende konformitetene.

Og ikke noe mer enn det.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20221003_085441

PS 6. 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å handle den dagen.

Men jeg dreiv med slektsforskning.

Og så så jeg på 'Bokhylla', til Nasjonalbiblioteket.

At min lillesøster Pia, hadde vært i avisa (i Drammen) siden at hu var med, i SV/SU der.

Og det var vel sånn, at etternavnet hennes, var stavet: 'Rybsskog'.

(Noe sånt).

Men jeg fikk ikke sett hva det egentlig stod.

For da måtte man på biblioteket.

Så jeg tenkte at jeg kunne gå ned til Bekkestua bibliotek (hvor jeg ikke hadde vært før) og sjekke hva det stod.

Men da jeg kom ned dit, så la jeg merke til (etter å ha vært på Rema) at jeg måtte helt til Nasjonalbiblioteket (i Oslo) for å få sjekka dette.

Men jeg fikk ihvertfall drevet med litt 'mat-auk' (som det vel heter).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Utafor Bekkestua bibliotek, så var det noe slags bygge/veiarbeid-kaos (kunne det virke som):

IMG_20221003_080708

PS 8.

Det var også sånn.

At dette biblioteket, var meråpent (et såkalt nyord vel).

Og da skulle man scanne lånekortet og slå inn en kode.

(Jeg har _to_ sånne koder.

En som virker på biblioteket i Trondheim og i Sandvika.

Og en kode som jeg fikk cirka samtidig, på tidligere Hoved-Deichman).

Og hvordan man skal komme seg inn, på meråpent bibliotek.

Det er ikke forklart, på noe særlig kundevennlig vis.

(Vil jeg si).

Det opplegget er kanskje lett å skjønne, for de som jobber på biblioteket.

Men for lånekunder, som skal teste meråpent biblioteket, for første gang.

Så er det et helvete.

(Må jeg si).

Så her har Bekkestua bibliotek litt å gå på, når det gjelder kundevennlighet.

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20221003_081244

PS 10.

Akkurat:

IMG_20221003_081517

Enda mer fra WhatsApp

tax free

Mer fra WhatsApp

vin 1

PS.

Her er mer om dette:

vin 2

Min tidligere kamerat Christian Grønli sin storebror Petter, har startet en yoga-instruktør-geskjeft. Noe sånt

yoga virksomhet

PS.

Her er mer om dette:

mer om petter

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Kjøp gavekort til medlemspriser 🎁
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2022 kl. 11:10
Til: Squeeze Massasje <hei@squeeze.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 15. apr. 2022 kl. 13:01 skrev Squeeze Massasje <hei@squeeze.no>:
Hei Erik,

Beklager, du har ikke kjøpt noe.
Du har registrert e-posten din på vår e-postlisten, derfor fikk du reklame.
Du kan avmelde deg i e-posten du fikk helt nede på linken. Se skjermbilde nede.
Mvh,
Johanna i Squeeze. 

image.png


On Thu, Apr 14, 2022 at 12:44 PM Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Squeeze – din beste vane <hei@squeeze.no>
Date: tor. 23. des. 2021 kl. 20:15
Subject: Kjøp gavekort til medlemspriser 🎁
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>



Kjøp gavekort til medlemspriser 🎁
Gi bort massasje til jul – opptil 200 kr avslag
Perfekt til foreldre, kjæreste, besteforeldre, søsken og egentlig hvem som helst. Alle trenger litt selvpleie og egentid 🎄

I tillegg til enkeltimer på 25 og 50 minutter massasje, kan du gi bort et medlemskap på enten 6 eller 12 måneder. Les mer om det her.

Gavekort fra Squeeze 🤶
• Velg mellom enkeltime eller medlemskap
• To års gyldighet på alle gavekortene
• Skriv ut eller send på e-post
• Velg når gavekortet skal sendes
• Fysiske gavekort kan hentes i alle klinikkene

Klikk her for medlemspriser

Ønsker du ikke lenger å motta slike e-poster? Meld deg av e-postlisten.
Squeeze AS | Parkveien 12, 0350 Oslo

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RiksTV - 30292363
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2022 kl. 10:56
Til: kundeoppfolging@rikstv.no
Kopi: jerome.franck@rikstv.no, ole.skarbovik@rikstv.no, tonje.overvoll@rikstv.no, kundeservice@rikstv.no, kundeoppfolging@rikstv.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@rikstv.no, webmaster@rikstv.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu, boligselskap@rikstv.no, forhandler@rikstv.no, NRK <info@nrk.no>, "Söderblom, Marit Annie" <Marit.Annie.Soderblom@domstol.no>, "rana.tingrett" <rana.tingrett@domstol.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no
Hei,

det høres litt tafatt ut, når dere skriver, at dere ikke har noen mulighet, til å finne ut, hvor bestillingen kommer fra.

Andre firmaer klarer å for eksempel 'hoste opp' noen ip-adresser.

(Når jeg klager).

Så det kjøper jeg ikke, at dette skal være umulig.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 12. apr. 2022 kl. 14:57 skrev <kundeoppfolging@rikstv.no>:
Hei,
 
Vi har dessverre ikke noen mulighet til å spore opp hvor bestillingen kommer fra, eller hvem som har gjort bestillingen i ditt navn. 
Det er ikke nødvendig å legge inn personnummer eller identifisering med bank-ID under bestilling, og vi får dermed kun opp informasjonen som blir lagt
inn av bestiller. 
 
Med det sagt så jobber vi aktivt med å forbedre våre systemer knyttet opp mot slike hendelser, og vi gjør det vi kan for å stoppe fremtidige bestillinger internt hos oss. 
 
Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Therese
Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS 
Telefon: 210 10 210
www.rikstv.no/kontakt
 
Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv
 
Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
 
 

From: eribsskog@gmail.com
Sent: Tue Apr 12 2022 12:07:50 GMT+0200 (Central European Summer Time)
To: kundeoppfolging@rikstv.no
CC: postkasse@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;post@rikstv.no;webmaster@rikstv.no;post@medietilsynet.no;rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu;kundeservice@rikstv.no
Subject: Re: RiksTV - 30292363

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

fre. 3. des. 2021 kl. 12:53 skrev <kundeoppfolging@rikstv.no>:

Hei, Erik.  

 

Viser til henvendelse angående kundenummer 30292363 hvor du har blitt utsatt for ID tyveri. 

 

Vi har dessverre ingen mulighet til å vite hvem som har bestilt dette når de har benyttet din kontaktinformasjon. Det er åpenbart at dette er noen som har tilgang til dine opplysninger. Vi anbefaler at du anmelder saken, så er det opp til polititet å eventuelt etterforske saken, og finne ut av hvem som benytter din identitet.

 

Vi har registrert i vårt system at du er utsatt for ID tyveri, og skulle det komme inn en ny bestilling med din informasjon vil denne bli stoppet av oss. Utover det er det ikke mer vi kan gjøre. 

 

Kundeoppfølging har overtatt saken din, vi er en overordnet avdeling. Har du flere spørsmål kan du svare på denne e-posten, da vil svaret komme direkte til oss. 

 

 

Med vennlig hilsen 

Sandra 

Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS 

Telefon: 210 10 210 

www.rikstv.no/kontakt 

 

Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv 

 

Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten. 

This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee. 

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse OneCall Kontant
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2022 kl. 10:46
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telia.com, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 14. apr. 2022 kl. 13:03 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei, og takk for din henvendelse.

Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri. Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon returneres.

Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å etterprøve våre rutiner og prosesser.

Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles ut og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.

Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til én måned.

Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse måtene:

•    Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no
•    Brev, postadresse:  Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo, merkes med «kundeklage»

Hvor lang tid tar det?
Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar skjemaet, og frem til saken er behandlet.

Kredittsperre
Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet vil du kunne finne mer informasjon om dette: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/ Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg mobiltelefonabonnement etc.

Politianmeldelse
Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer seg med å opprette mobilabonnement.
De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse vil derfor være til nytte for deg hvis
lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å finne en eventuell gjerningsmann.

Har du behov for mer informasjon?
Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no - Her finner du relevant informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt på telefon eller chat.

Vennlig hilsen / Kind regards,

Bendik
Kundekonsulent
OneCall

OneCall



ref:_00D1iUhac._5001itBoSB:ref

Mer fra postkassa

IMG_20221227_0001

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20221227_0002

Mer fra Instagram

instagram city self storage

PS.

Her er mer om dette:

city self storage instagram 2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter