Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. oktober 2016

Her kan man se utsikten, fra den kjente Bergerkollen

utsikt fra bergerkollen

https://www.facebook.com/bergerhistorielag/photos/pcb.1819362601643039/1819361148309851/?type=3&theater

PS.

Her er mer om dette:

mer om bergerkollen

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/08/det-her-er-en-av-min-grandonkel-gunnar.html

Jeg sendte en e-post til Difi

Erik Ribsskog

Deres brev av 28. august/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Motta digital post fra det offentlige

Erik Ribsskog Tue, Oct 18, 2016 at 10:07 AM

To: brukerstotte@difi.no

Cc: "postmottak@sivilombudsmannen.no" , "sande.vgs" , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , juridisk , post@finkn.no, post , "complaint.info"

Hei,
jeg viser til Deres brev, (se vedlegg), fra 28. august.
Dette har ikke jeg bestilt.
Jeg ser at brevet er på engelsk, og jeg har bodd, i England, fra 2004 til 2014.
Så det kan kanskje være noen engelske kriminelle, (jeg bodde, i et bofelleskap, blant annet, i Walton, i Liverpool, fra 2005 til 2006).
Jeg har nemlig fått, en sånn 'kalkulator-dings', fra Nordea, etter at jeg flytta tilbake igjen, til Norge, i 2014.
Og den dingsen bruker jeg, hvis jeg skal logge meg inn, på Nav sine nettsider, for eksempel.
Så dette tullebrevet deres, er kun, som noe mobbing og identitetstyveri, (må jeg klage på).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Det står på brevet dykkar, at man skal ringe, hvis man ikke har bestilt.
Men det må være mitt privilegium, (mener jeg), som borger, å bestemme, hvordan jeg varsler, om dette.
Det blir som noe patronisering, (mener jeg), dette dere skriver, om at man da må ringe.
Her må dere skjerpe dere, på dette feltet også.
Dobbelt-skjerpings!

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-03-09 10:22 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Motta digital post fra det offentlige
To: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
jeg kan også ta med om det, at dette fikk jeg om, per e-post, (og ikke per brev).
Og det er fordi, at staten nå, har et nytt register, over alle nordmenn sine e-post-adresser og telefonnummer.
(Hvis jeg har forstått det riktig).
Og da _må_ folk ha e-post og mobil/telefon.
Noe sånt.
Men vi har fra før, noe som heter Folkeregister.
Men så har noen snikinnført, et e-post og mobil-register, på toppen av folkeregisteret, (virker det som).
Det er jeg litt i tvil om, er nødvendig.
Dette må rammes av Datatilsynet sine regler for ulovlig overvåking, (eller noe i den duren), mistenker jeg.
Og det er også konstitusjonelt, at man må ha, en e-post-adresse og et mobil-nummer, (mistenker jeg).
Så her er det noen direktorater, som snik-innfører tullball, som det egentlig skulle være folkeavstemning eller stått om i grunnloven, mistenker jeg.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-03-09 10:06 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Motta digital post fra det offentlige
To: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>


Hei,
jeg hadde høyeste karakter, (en '6'-er), i korrespondanse og dokumentlære, på Sande videregående skole, skoleåret 1986/87.
Og dette at man skal måtte logge inn, for å lese brev, fra det offentlige.
Det synes jeg, at høres rart ut.
Jeg har også gått datalinja, og lært at ting skal være brukervennlige.
Og dette blir tredd ned over hue på folk, vil jeg si.
Har dette direktoratet myndighet til å bestemme dette, (at folk må ha noen slags 'russiske' postkasser), lurer jeg.
Det tviler jeg på.
Dette må bli konstitusjonelt, mistenker jeg, (som tidligere Unge Høyre-politiker, med mere).
Så dette må jeg protestere på.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) <ikkesvar@e-post.difi.no>
Date: 2016-03-09 8:03 GMT+01:00
Subject: Motta digital post fra det offentlige
To: eribsskog@gmail.com


Velg digital postkasse på norge.no
Hvis du ikke kan lese denne posten, klikk her.
                                                                   
www.norge.no | Hvorfor mottar jeg dette? | Read in English
Er du klar til å motta brev fra det offentlige digitalt?

I løpet av 2016 kan de fleste statlige virksomheter og kommuner sende deg brev digitalt. Da er det viktig at du har en en digital postkasse. Det offentlige bruker i dag 400 millioner kroner årlig på papirpost – en kostnad du kan være med på å redusere, samtidig som du sparer miljøet.

Velg mellom e-Boks eller Postens Digipost
norge.no kan du velge din digitale postkasse. Det finnes to offentlig godkjente leverandører – e-Boks og Postens Digipost. For å registrere deg bruker du din elektroniske ID, for eksempel BankID.

Bild Bild
Velg din digitale postkasse
Bild Bild

Sikrere og helt gratis
En digital postkasse er sikrere enn vanlig e-post, og egner seg derfor til å motta taushetsbelagt informasjon som vedtak og helseopplysninger. I tillegg er det gratis og miljøvennlig.

Uten en digital postkasse vil du motta brev på papir, eller så må du logge inn på ulike etaters nettsider for å lese brev du har fått. Les mer om fordelene med digital postkasse på norge.no .


Vennlig hilsen

Direktoratet for forvaltning og IKT

Difi, Direktoratet for forvaltning og IKT, Org. no: 991 825 827
Brukerstøtte tlf: 800 30 300 ( +47 57 65 50 60 fra utlandet) Epost: brukerstotte@difi.no


difi kodebrev.jpg
475K

PS.

Her er vedlegget:

difi kodebrev

Jeg fikk et brev fra Difi

difi kodebrev

Jeg sendte en e-post til Posten

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]

Erik Ribsskog Tue, Oct 18, 2016 at 9:19 AM

To: Faktura RB

Cc: juridisk , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs" , "postmottak@sivilombudsmannen.no"

Hei,
dette er angående enda et brev, fra dere, med samme dato, (se vedlegg).
Også her, sjekket jeg, deres online system.
Og dette var, noe slags damebind, eller noe i den duren, (se vedlegg), som noen har 'tulle-bestilt', i mitt navn.
Og det var sånn, at jeg bodde, i Keith Court, i Walton, i Liverpool, fra 2012 til 2014.
Og like etter at jeg flytta inn der, så mottok jeg noen brev, (i postkassa, som var en luke, i døra), som var, til folk, som hadde bodd, i denne leiligheten før meg.
(Og som hadde flyttet videre, antaglig.
Hvis de ikke hadde dødd.
For å si det sånn).
Og det jeg gjorde da, var at jeg tok med disse brevene, (som ikke var til meg), til det nærmeste postkontoret, (det like ved Goodison Park).
Og der, så sa post-dama, at da skulle jeg bare skrive 'return to sender', på disse brevene, og legge de, i en rød postkasse.
Og det begynte jeg også, å gjøre, hvis jeg fikk tulle-post, med for eksempel damebind, (som noen gærninger, visst har for vane, å bestille, i mitt navn, kanskje spesielt etter, at NRK, pratet om meg og min nettbutikk og blogg osv., i TV-programmet Tweet 4 Tweet, på begynnelsen, av 2012).
Så dette må jeg klage på, at jeg får, disse tulle-regningene.
Det var aldri sånn, i England, at Royal Mail/the Post Office, sendte meg, noen slags regninger, når jeg returnerte feilsendt post, på den måten, som visstnok var gjengs, der borte, (sånn som jeg forstod det).
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-10-18 8:46 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,
jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).
Dette er det samme, som de forrige gangene.
Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).
Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: 'Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender'.
Dette dreier seg, om såkalte 'innsynskrav', som noen har bestilt, i mitt navn.
Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.
Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.
Og så får jeg disse tulle-regningene.
Dette må jeg klage på.
Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.
Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).
Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
for ørtende gang, (som de sier).
Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.
Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.
Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.
Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har 'hengt dere opp i'.
Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.
Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?
Bare lurte.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no, "customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>, "polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).
Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).
Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.
Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.
Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.
Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: 'Erik Gaal Ribsskog'.
Og det er en fornærmelse, (må jeg si).
Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.

Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg 'rare' navn).
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no, "customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>, "polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
kopi av).

Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).

Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).

Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.

Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).

Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470    [
ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei.

Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
manglende frankering.

Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
tjenestene vi utfører.

Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.



Med vennlig hilsen

Randi Lian
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004   Tlf. bedrift: 04045

www.posten.no
www.Bring.no



eribsskog@gmail.com


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.

Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.

Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
(ved å bruke linken i faktura-brevet).

Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.

Men det har jeg ikke gjort.

En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.

Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.

(Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
dato, for mange år siden.

Så det var jo bare tull, det og).

Dette er noen røvere, som tuller med meg.

Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
regulære forsendelser.

Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
prøvd, å returnere.

(Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.

Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).

Så at dere skal sende faktura, for sånne 'pøbel-streker', må man vel
si, at det er.

Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.

Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
som.

Noe sånt.

Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no,
"customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>,
"polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>,
juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,

jeg har også fått flere brev fra dere.

Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
vedlegger en skannet kopi av).

(Med fakturanur. 2801232521).

Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
disse 'tids-tyveriene', (må jeg kalle de).

Og der skriver jeg også, (se vedlegg): 'Jeg har ikke bestilt dette.
Returner til avsender'.

(Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.

Hurra for fremskrittet, må jeg si.

Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).

Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
uvesen, vil jeg si.

Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
post, vil jeg si.

Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.

(Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.

Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).

Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.

Det må da være åpenbart.

Og dette at man liksom skal betale porto for det.

Det er åpenbart feil, mener jeg.

For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.

Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.

Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).

Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
totalt, som jeg returnerte, på den måten.

Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
fra posten, (hverken i Norge eller England).

Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.

Så dette tullet må dere slutte med.

Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
2012).

Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive 'No longer at this address.
Return to sender', på brevene.

(Noe sånt).

Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: 'I haven't ordered this.
Return to sender').

Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
om).

Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.

Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.

Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
jeg, og som ikke kan kalles postvesen.

Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no,
"customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>,
"polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>


Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.

Jeg har også kikket, på det brevet deres.

Og der står det en link.

Og den linken har jeg prøvd.

Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: 'Jeg har ikke
bestilt dette. Returner til avsender'.

Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.

Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.

Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.

Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
den måten, mener jeg.

Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.

Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.

(Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
eller da jeg bodde på Slependen.

Om at de da skulle ha betaling fra meg).

Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.

Så dette er til å spy av, må jeg si.

Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
å være som et postvesen, igjen.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
kiste, i Nederland:

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/

Det blir noe av det samme, mener jeg.

At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.

Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.

Skal jeg liksom betale det da?

Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.

Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
visst av et eller annet, som gjør, at dere er 'dauhørte', som man sa,
i gamle dager.

Helvetes uvesen, kaller jeg dette.

________________________________

The contents of this e-mail are confidential to the person or
organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
all or any of it in any form without the prior written consent of the
originator. If you have received this e-mail in error, please contact
the sender and delete the material from any computer.
ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref

2 attachments

img388 paint.jpg
458K

sendt i retur.jpg
422K

PS.

Her er vedleggene:

img388 paint

sendt i retur

Jeg fikk et brev fra Posten

img388 paint

Jeg sendte en e-post til Posten

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]

Erik Ribsskog Tue, Oct 18, 2016 at 8:46 AM

To: Faktura RB

Cc: juridisk , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs" , "postmottak@sivilombudsmannen.no"

Hei,
jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).
Dette er det samme, som de forrige gangene.
Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).
Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: 'Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender'.
Dette dreier seg, om såkalte 'innsynskrav', som noen har bestilt, i mitt navn.
Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.
Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.
Og så får jeg disse tulle-regningene.
Dette må jeg klage på.
Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.
Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).
Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
for ørtende gang, (som de sier).
Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.
Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.
Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.
Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har 'hengt dere opp i'.
Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.
Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?
Bare lurte.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no, "customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>, "polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).
Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).
Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.
Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.
Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.
Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: 'Erik Gaal Ribsskog'.
Og det er en fornærmelse, (må jeg si).
Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.

Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg 'rare' navn).
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no, "customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>, "polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
kopi av).

Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).

Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).

Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.

Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).

Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470    [
ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei.

Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
manglende frankering.

Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
tjenestene vi utfører.

Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.



Med vennlig hilsen

Randi Lian
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004   Tlf. bedrift: 04045

www.posten.no
www.Bring.no



eribsskog@gmail.com


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.

Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.

Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
(ved å bruke linken i faktura-brevet).

Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.

Men det har jeg ikke gjort.

En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.

Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.

(Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
dato, for mange år siden.

Så det var jo bare tull, det og).

Dette er noen røvere, som tuller med meg.

Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
regulære forsendelser.

Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
prøvd, å returnere.

(Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.

Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).

Så at dere skal sende faktura, for sånne 'pøbel-streker', må man vel
si, at det er.

Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.

Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
som.

Noe sånt.

Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no,
"customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>,
"polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>,
juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,

jeg har også fått flere brev fra dere.

Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
vedlegger en skannet kopi av).

(Med fakturanur. 2801232521).

Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
disse 'tids-tyveriene', (må jeg kalle de).

Og der skriver jeg også, (se vedlegg): 'Jeg har ikke bestilt dette.
Returner til avsender'.

(Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.

Hurra for fremskrittet, må jeg si.

Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).

Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
uvesen, vil jeg si.

Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
post, vil jeg si.

Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.

(Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.

Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).

Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.

Det må da være åpenbart.

Og dette at man liksom skal betale porto for det.

Det er åpenbart feil, mener jeg.

For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.

Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.

Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).

Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
totalt, som jeg returnerte, på den måten.

Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
fra posten, (hverken i Norge eller England).

Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.

Så dette tullet må dere slutte med.

Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
2012).

Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive 'No longer at this address.
Return to sender', på brevene.

(Noe sånt).

Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: 'I haven't ordered this.
Return to sender').

Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
om).

Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.

Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.

Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
jeg, og som ikke kan kalles postvesen.

Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no,
"customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>,
"polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>


Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.

Jeg har også kikket, på det brevet deres.

Og der står det en link.

Og den linken har jeg prøvd.

Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: 'Jeg har ikke
bestilt dette. Returner til avsender'.

Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.

Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.

Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.

Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
den måten, mener jeg.

Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.

Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.

(Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
eller da jeg bodde på Slependen.

Om at de da skulle ha betaling fra meg).

Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.

Så dette er til å spy av, må jeg si.

Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
å være som et postvesen, igjen.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
kiste, i Nederland:

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/

Det blir noe av det samme, mener jeg.

At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.

Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.

Skal jeg liksom betale det da?

Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.

Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
visst av et eller annet, som gjør, at dere er 'dauhørte', som man sa,
i gamle dager.

Helvetes uvesen, kaller jeg dette.

________________________________

The contents of this e-mail are confidential to the person or
organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
all or any of it in any form without the prior written consent of the
originator. If you have received this e-mail in error, please contact
the sender and delete the material from any computer.
ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref

3 attachments

img386 paint.jpg
455K

img387.jpg
162K

logget inn på system posten.jpg
203K

PS.

Her er vedleggene:

img386 paint

img387

logget inn på system posten

Jeg fikk et brev fra Posten

img386 paint

img387

Mer fra Facebook

når du kjøpte engelske drops og kandis på Bjørge i friminutta på sentrumsskolen..

LikerVis flere reaksjoner
Kommenter
Kommentarer
Erik Ribsskog
Erik Ribsskog Søstera mi Pia og meg kjøpte engelske drops for en krone her, like etter at søstera mi flytta etter meg, fra mora vår i Larvik, til faren vår, på Berger.

(Dette må vel ha vært sommeren 1983, tror jeg).

Og vi fikk et helt kremmerhus stappa fullt av engelske drops, for en krone.

(Noe sånt).

Så jeg tror vi fikk mer enn det vi betalte for.

Så det var litt snodig kanskje.

(For jeg mener å huske at jeg hadde kjøpt drops der før, og da hadde jeg ikke fått så mange drops, for en krone, liksom).

Så hu dama var ekstra raus, noen ganger, tror jeg.

Men det var kanskje trynefaktoren som spilte en rolle, da.

Eller dagsformen.

Hvem vet.

Mvh.

Erik Ribsskog
Lajla Gjerrud Sæbbe
Lajla Gjerrud Sæbbe ....og Bjørge hadde mye snadder, som f.eks fjellsmør i løs vekt...kjenner smaken ...:-)
Erik Ribsskog
Erik Ribsskog Denne butikken var egentlig veldig kjedelig, (må man vel si).

Kan ikke huske at de hadde kjølevarer der heller.

Det var bare noe veldig gammeldags godteri, (som stod på en hylle, bak disken vel), og masse 'krims-krams', som denne butikken hadde, (sånn som jeg husker det).

Og av godteri, så hadde de ikke dunder-salt for eksempel, (som jeg var vant med, å kjøpe, i løs vekt, i kioskene i Larvik, på 70-tallet).

Det må vel forresten ha vært sommeren 1982, at min lillesøster Pia og jeg, var innom denne butikken.

For Pia flytta etter meg til Berger våren 1982, (mener jeg å huske).

Og for en krone, så fikk man på 70-tallet ti dunder salt-godteri, (husker jeg).

Og det ble bare bunnen av et kremmerhus, må man vel si.

Så at man da skulle få et fullt kremmerhus, (med engelske drops), for en krone, noen år seinere, (på 80-tallet).

Da hadde kanskje butikkdama fått solstikk, (må man vel si).

(Noe sånt).

Mvh.

Erik Ribsskog
Lajla Gjerrud Sæbbe
Lajla Gjerrud Sæbbe Nei...denne butikken var ikke kjedelig, den var et skattkammer for ei lita jente...de hadde mye...blant annet sko og støvler av alle slag!:-)
Ann Kristin Livrud
Ann Kristin Livrud Denne butikken var spennende😀 Det var stas å komme innom der og få kremmerhus overfylt med kandis. Sko og støvler på rommet bak kassa 😀 Og utemarked i "bakgården" (på siden) om sommeren😄
Erik Ribsskog
Erik Ribsskog Men sure føtter-godteri, (som min stesøster Christell likte), det hadde de ikke.

Da måtte man på Svelvik-kroa.

Ei heller dunder-salt, hadde de.

Eller annet 'normalt' godteri.

Mvh.

Erik Ribsskog
Ann Kristin Livrud
Ann Kristin Livrud Så var jo ikke den butikken en godte kiosk heller da. 😀
Erik Ribsskog
Erik Ribsskog De eneste gangene, som jeg kjøpte (gammeldags) godteri der, var hvis jeg tilfeldigvis gikk forbi.

Ellers var det mange godte-butikker, i Svelvik, på 70/80-tallet.

Det var en borte ved ungdomsskolen, det var Orient, (het den vel), det var en pølsebu nesten ved ferjeleiet, (hvor Elisabeth Johansen, i klassen min, på handel og kontor, på Sande videregående, vel jobba), og så var det Svelvik Kroa.

På Berger hadde vi kafeen, (hvor de hadde bra utvalg av smågodt).

I Larvik, (hvor mora mi bodde), hadde de også, mange bra 'smågodt-kiosker', på 70/80-tallet.

I Drammen, (på Bragernes, i/ved Strøget, het det vel), så fikk de også, en godtebutikk, med løsvekt-godteri, på 80-tallet, (mener jeg å huske).

Mvh.

Erik Ribsskog


https://www.facebook.com/groups/375271652593541/permalink/383375511783155/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter