Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. juni 2023

Mer om platesamlingen som min morfars fetter Arne Dørumsgaard solgte til Stavanger kommune for en krone



https://www.aftenbladet.no/kultur/i/JJJRr8/frykter-platesamling-til-30-millioner-gaar-tapt (bak betalingsmur)

PS.

Her er mer om dette:



(Samme link som overfor).

PS 2.

Enda mer om dette:



(Samme link som overfor).

PS 3.

Og enda mer om dette:



(Samme link som overfor).

PS 4.

Og enda enda mer om dette:



(Samme link som overfor).

Jeg sendte en e-post til DFDS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[DFDS:988546] Re: [DFDS:986440] Fwd: [EXTERNAL] Oppdatering/Fwd: Din bestilling har blitt endret
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juni 2023 kl. 16:14
Til: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com>
Kopi: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, postmottak@sivilombudet.no, email@dfds.info, emailno@dfds.info, dkinfo@dfds.com, konference@dfds.com, grupperejser@dfds.com, eian@eianadvokat.no, grcom@dfds.com, firmapost@rgf.no, post@arbeidstilsynet.no, post@reiselivsforum.no
Hei,

hvordan skal man da forklare i pass-kontrollen osv., at det står to navn på billetten?

Jeg kan heller ikke se å ha mottatt svar på 'årets klage' (fra torsdag).

Det var jo skandaløst.

Det var et renn uten like på døra mi fra 9.55 til 10.15.

De tror kanskje at fordi at man reiser aleine, så vil man ha masse sjømenn på døra.

Og hva hvis jeg hadde gått i land sammen med danskene (og kineserne) klokka 10.

Da hadde jeg vel ikke sett tingene mine igjen.

For meldingen om lugar-bytte fikk jeg klokken 10.15 (et kvarter etter at ferja la til kais i København).

Splitte mine bramseil (som dere sier).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la merke til (fra callinga/høyttaler-anlegget) at kapteinen het Hjort.

Og jeg hadde en 'gal' underordnet, som het David Hjort, på den tida jeg jobba som Rimi-butikksjef osv. (jeg jobbet som Rimi-leder i ti år (fra 1994 til 2004) hvorav fire år som butikksjef i tre forskjellige butikker i Oslo og Follo).

Og han David Hjort tok en gang noe som heter 'poppers' under nesa på meg, en gang jeg sovna, på en fest (som han tagg meg om å dra på, hjemme hos hans mor på Grunerløkka, høsten 1997, vel).

Og det var bare forbokstaven.

Så jeg lurer på om det er derfor at det skjer så mye tull på deres ferjer.

Dårlig gjort, sier jeg.

(Eller om man skal si: 'Dårlig Hjort').

Skjerpings!

PS 2.

Og så det stresset, at man (det var sånn på onsdagen) måtte pakke alle tingene sine, på 10-15 minutter (på grunn av sein informasjon om at det var et 'hemmelig' lugar-bytte halvveis på København-cruiset).

Og så måtte jeg komme meg av landgangen, før 'Hitler-fristen' klokken 10.30.

(Stena Saga pleide å ha et 36 timers-cruise til Fredrikshavn, som hadde avreise på søndager.

Og da kunne man sove så lenge man ønsket (i Danmark) og så gå i land klokken 13-14 for eksempel.

Så hvorfor dette stresset, at alle (også nordmenn) må av ferja, klokka 10.30.

Det er forresten en ting (selv om denne fristen er vanskelig å huske, fra gang til gang, og det er jo ikke akkurat noe 'ferie-aktig' over dette, hvis man har vært i nattklubben kvelden før, for eksempel).

Men at dere da sier fra klokken 10.15, at man må bytte lugar, på hjemreisen.

Sånn at man må pakke alt, på 10 minutter.

Og så stresse med å komme seg over landgangen osv. også, på de samme ti minuttene.

Da er det som at dere prøver å få folk til å få hjerte-attakk (eller noe lignende) må jeg si:

Det endte også med, at jeg drasset på all baggasjen, gjennom hele København.

(For jeg ble stressa, av de tre danskene, som dundra på døra mi.

Uten grunn.

Må jeg si).

Så det var jo et under, at jeg ikke fikk hjerte-attakk (eller noe lignende).

Hva var grunnen til dette lugar-bytte-maset, lurer jeg.

(Og før han med bakoversveis informerte om lugar-bytte.

Så var det en dansk DFDS-ansatt med rødt hår, på døra.

Og han sa bare at jeg måtte gå av ferja.

Selv om det var cirka en halvtime før fristen klokka 10.30.

Og før det igjen, så var det enda en danske (som var umulig å forstå, selv for meg med danskfødt mormor, på døra).

Det virker som at dere er drevet av noen sadister.

Det var en calling på lugaren.

Og en gang, på Kiel-ferja, så hadde jeg fått en ustelt lugar.

Og da fikk jeg ny lugar.

(Denne lugaren hadde da gratis minibar osv., (og slåbrokker) som plaster på såret.

Men på Crown så fikk jeg ingen oppgradert lugar (eller noe lignende).

Ikke så mye som en mat/drikke-kuppong fikk jeg.

Etter dette mord-forsøket deres.

Må jeg kalle det).

Og da _ringte_ resepsjonen (ei vestlandsk dame) til lugaren min (for å høre om et eller annet) husker jeg (etter at jeg hadde fått den nye lugaren).

Men DFDS har visst ikke hørt om dette (at man kan ringe, istedet for å sende sjømenn på døra, i en slags endeløs strøm, må man vel kalle det).

Skjerpings!


man. 26. juni 2023 kl. 15:33 skrev DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com>:
 
 
--- Please reply above this line --- 
   
 
SENT: 2023-06-26, 15:33 TO: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> CHANNEL: Email
ERRAND: 988546-1 FROM: reklamasjoner@dfds.com
Kjære Erik, 
 
Takk for at du har kontaktet oss vedrørende dette! Jeg kan beklageligvis ikke svare på hvorfor du ikke fikk svar på din henvendelse i mai 2022, men her får du et "bedre sent enn aldri"-svar: 
 
Nå kan jeg ikke se hvilket tilbud du refererte til, men ofte gjelder tilbudene på MiniCruise som blir lagt ut på vår nettside, to personer. Årsaken til dette er at vi vanligvis ikke tar betalt per. person, men per. lugar. Da vi ikke tilbyr énkelt lugarer, men to-sengs som det rimeligste, blir tilbudet markedsført for to personer. 
 
Når det er sagt kan man benytte seg av tilbudet som én reisende, men man må da betale for lugaren (som er da prisen for to) eller for to verdikuponger som man selvfølgelig får benyttet seg av dersom man reiser alene. 
 
Alle reisende som ønsker, kan benytte seg av Bubble Zone. Det her badebasseng, barnebasseng (kun på Crown), jacuzzi og badestue. Alle er her velkommen uavhengig om man er par, familie eller singel. Jeg kan ikke finne teksten du referer til på vår nettside hvor det står mer informasjon om Bubble Zone:
 
Unn deg et bad eller badstue om bord | DFDS
 
Håper dette var oppklarende og svarte på dine spørsmål.
 
Ønsker deg en fortsatt god dag og god sommer! 🙂 
 
 
 


Best regards / Med vennlig hilsen
 
Stine 
 
Reklamasjonsansvarlig
 
 

 
DFDS A/S
Marmorvej 18
DK-2100 Copenhagen
Telefon: +47 21 62 10 00
 
reklamasjoner@dfds.com
www.dfds.no
 


 
RECEIVED: 2023-06-25, 10:18
 
 
--- Please reply above this line --- 
   
 
SENT: 2023-06-25, 10:17 TO: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com> CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-3 FROM: kundeservice@dfds.com
External Forward


Best regards / Med vennlig hilsen

Casper
 
 
Fortell oss hvordan vi klarte oss: Klikk her
 
DFDS Kundeservice
 

 
DFDS
Akershusstranda 31, Skur 42
Postboks 365, Sentrum
NO-0102 Oslo
 
Telefon: +47 21 62 10 00
Fax:       +47 21 62 10 01
 
kundeservice@dfds.com
www.dfds.com
 


 


Errand(s)
RECEIVED: 2023-06-24, 18:29 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-3 FROM: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
CAUTION:This is an external email - check sender address and use caution before you click links or open attachments. Please report suspicious emails.

Hei,

jeg sendte dere også en lignende klage på 31. mai 2022.

Men den mailen kan jeg ikke se å ha fått noe svar på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Bestill ditt SuperTilbud til København!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
31. mai 2022 kl. 21:39
Til: emailno@dfds.info
Kopi: "DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S." <kundeservice@dfds.com>
Hei,

er det riktig at dette tilbudet kun er for par?

Det er også sånn, at jeg er vant til å ta badstu, (fra da jeg bodde i England, blant annet).

Men på nettstedet deres, så står det, at Bubble Zone kun er for par og familie.

Hva med oss single, lurer jeg.

Kan jeg kjøpe tilbudet, og så dra aleine, og så bruke begge rabatt-kupongene, på ferja?

Under oppveksten, så var jeg skilsmissebarn, og reiste mye aleine, på Vestfoldbanen, osv.

Og så nå, som jeg begynner å bli gammel nesten, så må jeg reise sammen med noen.

Det er jo bakvendt-land.

Dette blir klamt, må jeg si.

Hva skal dette bety.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg dro med Crown, den tjuende.

Så var den morsomste nattklubben (Sky Club) stengt.

Og det var istedet åpent, der hvor de øst-europeiske danse-bandene pleier å være (i Colombus Club).

Og på kort-automaten, så manglet det symbol for tæping.

Så det ble bare surr, og bardama (ei dansk blondine) nappet kortet mitt, og gjorde noe greier.

Dere burde ha ordentlige kort-automater (for å begynner der).

Skjerpings!

PS 2.

Når man skal bestille lugar med TV.

Så står det: 'stol' istedet for TV.

(På nettstedet deres).

Da virker det veldig lugubert, synes jeg.

Hva skal dette bety.

Skjerpings!


tir. 31. mai 2022 kl. 21:14 skrev DFDS <email@dfds.info>:
Ikke glem tilbudet du vant!

Åpne i nettleser

dfds.no
SUPERTILBUD MINICRUISE
Du spant lykkeroret vårt rundt og vant et supertilbud!

 

Hei Erik,

 

Husk å bestille senest 5. juni, for etter dette er ikke tilbudet lenger gyldig!

 

Tilbudet gir deg et herlig MiniCruise til København for 150,- per reisende, som allerede er langt over halvparten av våre ordinære priser. MEN – i tillegg får du 100,- av disse 150,- tilbake på nøkkelkortet ditt som du fritt kan bruke om bord. Da blir kostnaden for reisen kun en femtilapp. Det er sjovt.

 

Du kan velge reisedager fra 1. mai – 20. juni samt 15. august – 29. september 2022.

 

Et godt utgangspunkt for et godt avbrekk – hvor langt vekk er nært på.

 

BESTILL TILBUD
NYTTIGE LENKER

DESTINASJONER
DESTINASJONER

FAQ'S
         FAQ

Routes
BÅTREISE

Kontakt oss
KONTAKT OSS

FØLG OSS

Facebook Instagram
YouTube Blogger
Dersom du ikke ønsker nyhetsbrev fra DFDS, kan du melde deg av her.'.


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 22. juni 2023 kl. 15:08
Subject: Re: Din bestilling har blitt endret
To: <kundeservice@dfds.com>
Cc: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <postmottak@sivilombudet.no>, <email@dfds.info>


Hei,

jeg har ikke denne Google-kontoen på mobilen (for jeg har en svær blogg på den samme Google-kontoen, som er et slags livsverk, og som er en varsle-blogg, som jeg passer litt ekstra på).

Så denne mailen så jeg ikke før nå.

Og den hundsinga deres ligna ikke grisen.

De sa på høytaler-annlegget i går (da ferja skulle legge til kais i København) at de som skulle i land, måtte gå i land, før klokka 10.30.

Og det er jo en klage-grunn i seg selv (Stena Saga hadde ikke denne 'Hitler-regel' på mandags-cruiset til Frederikshavn).

Og så var jeg på badet og pusset tenner og skulle dusje.

Og så banket det på døra.

Og det er noen ganger tull, på Kiel-ferja.

Så jeg spurte gjennom døra (siden at jeg ikke var påkledd) om hva det var.

Og en danske sa noe grøtete om: 'Vin' (flere ganger).

(Noe sånt).

Og jeg er vokst opp med en dansk mormor (var oldebarn av Anker Heegaard, som kamerat med deres gründer vel).

Og hu snakka dansk hele livet.

Så jeg er vant til å høre dansk.

Men han som banka på klokka 9.55, skjønte jeg ikke hva sa.

Og så etter at jeg var ferdig med å pusse tennene og barbere meg (var det vel) så var banking igjen.

En ung danske med rødt hår, sa at det var tid for å gå i land.

Og jeg forklarte at jeg hadde hørt på høytaller-anlegget at det var klokka 10.30.

Og så dusja jeg, og så banka det på igjen.

En voksen/middelaldrende danske, med mørk bakover-sveis, sa at jeg måtte bytte lugar.

Og det hadde ingen sagt til meg (for eksempel da jeg sjekket inn, i Oslo, han sa ikke versågod engang, det var en nordmann som stod bak en disk, og sjekket boarding-card og pass, og som liksom praiet meg, for det var to andre luker også der, men han ropte hei til meg, på lang avstand).

Så jeg hadde da 10-15 minutter på å pakke alt ned, og på å komme meg over landgangen.

Og jeg syntes det var så mye mas, så jeg tok med meg bagen i land.

Og jeg bar på den gjennom hele København-turen.

(Jeg skulle se hvordan det så ut på en restaurant på Kongens Nytorv, hvor min morfar Johannes Ribsskog åt (skrev han i en reise-skildring i en avis) for 60/70-år siden (og hvor det nå er McDonalds, men det er jeg vant med fra oppvekst/språkreiser i England).

Og så måtte jeg bære på alt dette gjennom hele byen (og tilbake).

Og på Kiel-ferja, så kan folk være i land (de trenger ikke å gå av ferja) så at dere skal ha disse 'Hitler-reglene'

Jeg tror at både min tipptippoldefar Anker Heegard og deres grunnlegger Tietgen ville ha snudd seg i graven.

Noe sånt.

Og kleshengerne var fettete på den første lugaren.

Og nattklubben stengte før klokka to, natt til i går (i Oslo så stenger ølsalget klokka tre).

Og en haug av ungdommer lagde propp i tax-free-butikken på tirsdag (og ingen sa noe til de, og dere har masse aktiviteter (i en lang rad) foran kassene, så det ble kaos der, og man kunne ikke gå bort til øl og potetgull-avdelingen, på ungdommene og 'Berlin-muren' deres).

Og forrige gang jeg dro (ifjor vår/sommer) så var ikke sengene redd opp.

Og på min 50 års-dag (25. juli 2020) så var ikke lugaren klar, når jeg gikk ombord i ferja, så jeg måtte sitte oppå noen livvester, i mange timer.

Og en gang før pandemien, så ble jeg forhørt av to vakter (som skulle på 'Hitler-vis' granske min mobil) utafor nattklubben.

Så jeg drar for det meste med Color Line.

Men jeg har bodd i København, og har slekt der (selv om min mormor er død) så da er det skuffende med så mye surr/rot.

Danmark er dejligt, stod det i reklamer, i norske aviser, på 70/80-tallet.

Men det hjelper jo ikke, hvis ferje-turen er som et helvete.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er kanskje noe med Oslo kommune.

Men det står en brus-automat i ferje-terminalen deres på Vippetangen.

Og den virka ikke (den har kjempe-mange 'russiske' knapper osv.) og det står forklart flere steder, om hvordan den virker.

Det er mulig at Vips funker på den, men i Danmark så har de visst slutta med Vips og begynt med Dankort istedet (hadde jeg nær sagt).

Hvis har to brus-automater så har dere en som virker hvis en av de er ødelagt.

Det er ofte kaos på ferja, så å gå rundt der, og leite etter brus-automater, når masse kinesere flyr rundt overalt.

Det er ikke det helt store.

Det står på et skilt at jødene som ble drept i konsentrasjons-leirene ble sendt fra Vippetangen.

(Noe sånt).

Men det var vel ikke DFDS som kjørte de?

Men de går kanskje igjen der, og tuller med brus-automatene.

Så fint hvis dere følger med litt på de.

Og hver gang jeg er i nattklubben (som var stengt tidlig, enda min lillesøster Pia har forklart at nattkulbben Pacha i Spania, er åpen til 8-9 om morgenen, ihvertfall på slutten av 80-tallet).

Hver gang jeg er i nattklubben/diskoteket, så spiller de en sang, som heter: 'Dom som inte dansar er voldtektsmenn'.

Så det er stigmatiserende (for de som ikke liker å danse tekno/electric boggie).

På nattklubb så trenger man vel strengt tatt ikke å danse.

Og dere spiller ikke sånne rolige sanger (slow dance-sanger) på slutten av kveldene (som diskotekene i Oslo ihvertfall pleide å gjøre, på 80/90-tallet).

Så det er jo bånn i bøtta (må man vel si).

Skjerpings!


tir. 20. juni 2023 kl. 08:03 skrev DFDS Kundeservice <email@dfds.info>:
Booking nummer: 25383065

 

DFDS


Endringsbekreftelse

Hei Erik,

 

Din reise har blitt endret og vi sender deg her din reisebekreftelse og ber om at du leser igjennom den og ser at alt er korrekt.Vi minner også om at alle reisende må ha med gyldig legitimasjon. Klikk på linken under for fullstendig reisebevis med alle detaljer om din reise. Du kan se dine reisedetaljer og gjøre endringer på "Min side".

 

Takk for at du valgte å reise med DFDS. Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!

 

Med vennlig hilsen
DFDS

SE FULLSTENDIG REISEBEKREFTELSE HER


BEKREFTELSE / REISEBEVIS


DFDS ticket icon
BOOKING NUMMER: 25383065

ANTALL REISENDE: 1


DFDS ship icon
UTREISE:

Rute: Oslo - København



Dato: 20. juni 2023

Tid: 15:00

DFDS ship icon
HJEMREISE:

Rute: København - Oslo



Dato: 21. juni 2023

Tid: 16:30





DFDS PASSAGERAR APP
Download Android
Download IOS

VIKTIG INFORMASJON - FØR DU REISER

Innreise til Danmark

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Danmark  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 

Bilgjester som skal reise fra Oslo til Frederikshavn: boarding stenger 50 min før avgang.

 

Innreise til Norge

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Norge  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 


KOM TIL DEKKET BORD

BESTILL BORD HJEMMEFRA
Om bord finner du mange restauranter å velge mellom, alt etter hva du føler for å spise: en saftig biff, à la carte med sesongens ferske råvarer, steinovnsbakt italiensk pizza eller å kunne velge selv mellom kalde og varme retter i bufférestauranten. Bon appétit!

 

Husk at måltider må bestilles senest 32 timer før avreise.

 

Hvis du vil nyte ekstra plass i restauranten, så anbefaler vi å bestille bord etter kl. 19.30.

BESTILL MAT/BORD


NYTTIG INFORMASJON

ENDRE BOOKING
ENDRE BOOKING

 

Vi vet at ting ikke alltid går som planlagt, og derfor kan du enkelt gjøre endringer i din bestilling på nett før du reiser. Noen endringer kan medføre gebyr.

   

MIN BOOKING

TIPS & INSPIRASJON

 

Få tips & inspirasjon til din neste reise, enten du søker det pulserende storbylivet i hovedstaden eller deilig sydhavsstemning og sommeridyll langs kysten!     

LES MER

HOTELLER

Hoteller i Danmark
Har du ikke funnet hotell til din Danmarkstur enda? Ta en titt på våre utvalgte hoteller i hele Danmark!

SE HOTELLER


NYTTIGE LENKER


MIN BESTILLING
MIN BESTILLING

FAQ
FAQ

BÅTREISE
BÅTREISE

Kontakt
KONTAKT OSS


FØLG OSS

Facebook Instagram YouTube Blogger
LAST NED VÅR REISEAPP



Forretningsbetingelser | Personvern

Apple og Apple-logoen er varemerker for Apple Inc. Google Play og Google Play-logoen er varemerker tilhørende Google LLC.

 

Du mottar denne e-posten fordi den inneholder informasjon relatert til din kommende reise med oss.


RECEIVED: 2023-06-22, 15:45 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-2 FROM: noreply.pzl@dfds.com <noreply.pzl@dfds.com>
SENT: 2023-06-22, 15:43 TO: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com> CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-1 FROM: kundeservice@dfds.com
Kjære Reklamasjon,
 
Vil dere se på henvendelse? 
 
På forhånd takk! 🙂
RECEIVED: 2023-06-22, 15:09 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-1 FROM: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
CAUTION:This is an external email - check sender address and use caution before you click links or open attachments. Please report suspicious emails.

Hei,

jeg har ikke denne Google-kontoen på mobilen (for jeg har en svær blogg på den samme Google-kontoen, som er et slags livsverk, og som er en varsle-blogg, som jeg passer litt ekstra på).

Så denne mailen så jeg ikke før nå.

Og den hundsinga deres ligna ikke grisen.

De sa på høytaler-annlegget i går (da ferja skulle legge til kais i København) at de som skulle i land, måtte gå i land, før klokka 10.30.

Og det er jo en klage-grunn i seg selv (Stena Saga hadde ikke denne 'Hitler-regel' på mandags-cruiset til Frederikshavn).

Og så var jeg på badet og pusset tenner og skulle dusje.

Og så banket det på døra.

Og det er noen ganger tull, på Kiel-ferja.

Så jeg spurte gjennom døra (siden at jeg ikke var påkledd) om hva det var.

Og en danske sa noe grøtete om: 'Vin' (flere ganger).

(Noe sånt).

Og jeg er vokst opp med en dansk mormor (var oldebarn av Anker Heegaard, som kamerat med deres gründer vel).

Og hu snakka dansk hele livet.

Så jeg er vant til å høre dansk.

Men han som banka på klokka 9.55, skjønte jeg ikke hva sa.

Og så etter at jeg var ferdig med å pusse tennene og barbere meg (var det vel) så var banking igjen.

En ung danske med rødt hår, sa at det var tid for å gå i land.

Og jeg forklarte at jeg hadde hørt på høytaller-anlegget at det var klokka 10.30.

Og så dusja jeg, og så banka det på igjen.

En voksen/middelaldrende danske, med mørk bakover-sveis, sa at jeg måtte bytte lugar.

Og det hadde ingen sagt til meg (for eksempel da jeg sjekket inn, i Oslo, han sa ikke versågod engang, det var en nordmann som stod bak en disk, og sjekket boarding-card og pass, og som liksom praiet meg, for det var to andre luker også der, men han ropte hei til meg, på lang avstand).

Så jeg hadde da 10-15 minutter på å pakke alt ned, og på å komme meg over landgangen.

Og jeg syntes det var så mye mas, så jeg tok med meg bagen i land.

Og jeg bar på den gjennom hele København-turen.

(Jeg skulle se hvordan det så ut på en restaurant på Kongens Nytorv, hvor min morfar Johannes Ribsskog åt (skrev han i en reise-skildring i en avis) for 60/70-år siden (og hvor det nå er McDonalds, men det er jeg vant med fra oppvekst/språkreiser i England).

Og så måtte jeg bære på alt dette gjennom hele byen (og tilbake).

Og på Kiel-ferja, så kan folk være i land (de trenger ikke å gå av ferja) så at dere skal ha disse 'Hitler-reglene'

Jeg tror at både min tipptippoldefar Anker Heegard og deres grunnlegger Tietgen ville ha snudd seg i graven.

Noe sånt.

Og kleshengerne var fettete på den første lugaren.

Og nattklubben stengte før klokka to, natt til i går (i Oslo så stenger ølsalget klokka tre).

Og en haug av ungdommer lagde propp i tax-free-butikken på tirsdag (og ingen sa noe til de, og dere har masse aktiviteter (i en lang rad) foran kassene, så det ble kaos der, og man kunne ikke gå bort til øl og potetgull-avdelingen, på ungdommene og 'Berlin-muren' deres).

Og forrige gang jeg dro (ifjor vår/sommer) så var ikke sengene redd opp.

Og på min 50 års-dag (25. juli 2020) så var ikke lugaren klar, når jeg gikk ombord i ferja, så jeg måtte sitte oppå noen livvester, i mange timer.

Og en gang før pandemien, så ble jeg forhørt av to vakter (som skulle på 'Hitler-vis' granske min mobil) utafor nattklubben.

Så jeg drar for det meste med Color Line.

Men jeg har bodd i København, og har slekt der (selv om min mormor er død) så da er det skuffende med så mye surr/rot.

Danmark er dejligt, stod det i reklamer, i norske aviser, på 70/80-tallet.

Men det hjelper jo ikke, hvis ferje-turen er som et helvete.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er kanskje noe med Oslo kommune.

Men det står en brus-automat i ferje-terminalen deres på Vippetangen.

Og den virka ikke (den har kjempe-mange 'russiske' knapper osv.) og det står forklart flere steder, om hvordan den virker.

Det er mulig at Vips funker på den, men i Danmark så har de visst slutta med Vips og begynt med Dankort istedet (hadde jeg nær sagt).

Hvis har to brus-automater så har dere en som virker hvis en av de er ødelagt.

Det er ofte kaos på ferja, så å gå rundt der, og leite etter brus-automater, når masse kinesere flyr rundt overalt.

Det er ikke det helt store.

Det står på et skilt at jødene som ble drept i konsentrasjons-leirene ble sendt fra Vippetangen.

(Noe sånt).

Men det var vel ikke DFDS som kjørte de?

Men de går kanskje igjen der, og tuller med brus-automatene.

Så fint hvis dere følger med litt på de.

Og hver gang jeg er i nattklubben (som var stengt tidlig, enda min lillesøster Pia har forklart at nattkulbben Pacha i Spania, er åpen til 8-9 om morgenen, ihvertfall på slutten av 80-tallet).

Hver gang jeg er i nattklubben/diskoteket, så spiller de en sang, som heter: 'Dom som inte dansar er voldtektsmenn'.

Så det er stigmatiserende (for de som ikke liker å danse tekno/electric boggie).

På nattklubb så trenger man vel strengt tatt ikke å danse.

Og dere spiller ikke sånne rolige sanger (slow dance-sanger) på slutten av kveldene (som diskotekene i Oslo ihvertfall pleide å gjøre, på 80/90-tallet).

Så det er jo bånn i bøtta (må man vel si).

Skjerpings!


tir. 20. juni 2023 kl. 08:03 skrev DFDS Kundeservice <email@dfds.info>:
Booking nummer: 25383065

 

DFDS


Endringsbekreftelse

Hei Erik,

 

Din reise har blitt endret og vi sender deg her din reisebekreftelse og ber om at du leser igjennom den og ser at alt er korrekt.Vi minner også om at alle reisende må ha med gyldig legitimasjon. Klikk på linken under for fullstendig reisebevis med alle detaljer om din reise. Du kan se dine reisedetaljer og gjøre endringer på "Min side".

 

Takk for at du valgte å reise med DFDS. Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!

 

Med vennlig hilsen
DFDS

SE FULLSTENDIG REISEBEKREFTELSE HER


BEKREFTELSE / REISEBEVIS


DFDS ticket icon
BOOKING NUMMER: 25383065

ANTALL REISENDE: 1


DFDS ship icon
UTREISE:

Rute: Oslo - København



Dato: 20. juni 2023

Tid: 15:00

DFDS ship icon
HJEMREISE:

Rute: København - Oslo



Dato: 21. juni 2023

Tid: 16:30





DFDS PASSAGERAR APP
Download Android
Download IOS

VIKTIG INFORMASJON - FØR DU REISER

Innreise til Danmark

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Danmark  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 

Bilgjester som skal reise fra Oslo til Frederikshavn: boarding stenger 50 min før avgang.

 

Innreise til Norge

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Norge  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 


KOM TIL DEKKET BORD

BESTILL BORD HJEMMEFRA
Om bord finner du mange restauranter å velge mellom, alt etter hva du føler for å spise: en saftig biff, à la carte med sesongens ferske råvarer, steinovnsbakt italiensk pizza eller å kunne velge selv mellom kalde og varme retter i bufférestauranten. Bon appétit!

 

Husk at måltider må bestilles senest 32 timer før avreise.

 

Hvis du vil nyte ekstra plass i restauranten, så anbefaler vi å bestille bord etter kl. 19.30.

BESTILL MAT/BORD


NYTTIG INFORMASJON

ENDRE BOOKING
ENDRE BOOKING

 

Vi vet at ting ikke alltid går som planlagt, og derfor kan du enkelt gjøre endringer i din bestilling på nett før du reiser. Noen endringer kan medføre gebyr.

   

MIN BOOKING

TIPS & INSPIRASJON

 

Få tips & inspirasjon til din neste reise, enten du søker det pulserende storbylivet i hovedstaden eller deilig sydhavsstemning og sommeridyll langs kysten!     

LES MER

HOTELLER

Hoteller i Danmark
Har du ikke funnet hotell til din Danmarkstur enda? Ta en titt på våre utvalgte hoteller i hele Danmark!

SE HOTELLER


NYTTIGE LENKER


MIN BESTILLING
MIN BESTILLING

FAQ
FAQ

BÅTREISE
BÅTREISE

Kontakt
KONTAKT OSS


FØLG OSS

Facebook Instagram YouTube Blogger
LAST NED VÅR REISEAPP



Forretningsbetingelser | Personvern

Apple og Apple-logoen er varemerker for Apple Inc. Google Play og Google Play-logoen er varemerker tilhørende Google LLC.

 

Du mottar denne e-posten fordi den inneholder informasjon relatert til din kommende reise med oss.







   
 
Email from Cention Contact Center to the e-mail eribsskog@gmail.com.
If this was not you, please visit Cention Support.
 
--------- Cention Contact Center - Original message - End ---------


 


History




   
 
Email from Cention Contact Center to the e-mail kundeservice@dfds.com.
If this was not you, please visit Cention Support.
 
--------- Cention Contact Center - Original message - End ---------


 

2 vedlegg
ccc.png
5K
ccc.png
5K

Jeg sendte en e-post til Sergel

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
R56HJB SV: [EXTERNAL] Klage/Fwd: Faktura fra Telia
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juni 2023 kl. 14:03
Til: "no.post1@sergel.com" <no.post1@sergel.com>
Kopi: Sergel Norge <norge@sergel.com>, Customer Relations <customerrelations@stepchange.org>, info@brukerklagenemnda.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, faktura-telia@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, allison.kirkby@teliacompany.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, Abuse <abuse@telia.com>, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

da betaler jeg hundre kroner i måneden fra første august.

(Hvis det er i orden).

Jeg har jo kontonummeret deres her.

Men hvis dere absolutt vil sende mer informasjon, så kan dere bare sende fler mailer til denne e-post-adressen.

Erik Ribsskog


man. 26. juni 2023 kl. 09:28 skrev no.post1@sergel.com <no.post1@sergel.com>:
Hei,

 

Vi godtar at du betaler 100 kroner i måneden, men informerer om at et tungt salær på kr 245,- vil påløpe i saken den 2 august.

 

Ønsker du fortsatt å dele opp trenger vi tilbakemelding fra deg på om du ønsker betalingsinformasjon sendt månedlig på epost, sms eller i posten samt dato du ønsker å betale.

 

Avventer svar.

 

 

 

Med vennlig hilsen / Best Regards

Trude Johannesen
Debt Collection Agent

www.sergel.no


+47 33 45 60 39
Sergel Norge AS
Framnesveien 7
3222  Sandefjord


Bank details:
DNB
Account: 1638 03 56353
IBAN: NO771638 03 56353
Swift/BIC code: DNBANOKKXXX


SERGEL NORGE AS, notifikasjon om konfidensialitet!
Denne meldingen er kun ment for adressaten og kan inneholde konfidensiell og juridisk privilegert informasjon. Hvis du ikke er den tiltenkte mottakeren, vennligst informer avsenderen omgående og tilintetgjør denne meldingen.
Du kan lese mer om våre retningslinjer for behandling av personopplysninger her: https://sergel.no/personvernerklaering/

This message is intended for the addressee only, and may contain confidential and legally privileged information.  If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately and delete this message.

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 23. juni 2023 12:24
Til: no.post1@sergel.com
Kopi: Sergel Norge <norge@sergel.com>; Customer Relations <customerrelations@stepchange.org>; info@brukerklagenemnda.no; post <post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; faktura-telia@telia.no; Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>; allison.kirkby@teliacompany.com; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; Abuse <abuse@telia.com>; noss@deloitte.no; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; post <post@finkn.no>; OC Support <kundeservice@onecall.no>; ellen.scheen@telia.no; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>; eian@eianadvokat.no; NKOM <firmapost@nkom.no>; Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Emne: Re: [EXTERNAL] Klage/Fwd: Faktura fra Telia

 

Hei,

for å oppsummere det.

Så bestrider jeg egentlig kravet (for jeg mener at jeg har betalt for en tjeneste (identitetstyveri-opprydding) som jeg ikke har fått).

Og hvis dere ikke går med på det, så kan jeg tilby å betale 100 kroner i måneden fram til gjelden er betalt.

(Sånn som jeg er vant til fra England, osv.).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Rest-gjelden skulle forresten være 300 og noe.

(Og ikke 900 og noe, som det stod i tekstmeldingen).

Skjerpings!

 

 

fre. 23. juni 2023 kl. 12:19 skrev no.post1@sergel.com <no.post1@sergel.com>:

Hei,

 

Jeg forstår ikke helt hva jeg kan hjelpe deg med. Fint om du svarer tilbake og forholder deg til saken.

 

Avventer svar fra deg,

 

Ha en fin dag,

Med vennlig hilsen / Best Regards

Kristina

 

Debt Collection Agent

(+47) 33 45 60 00

Sergel Norge AS

Framnesveien 7

3222

 

Sandefjord

 

Bank details:

DNB Norge ASA

Account: 1638 03 56353

IBAN: NO771638 03 56353

Swift/BIC: DNBANOKKXXX



Sergel Norge AS, notifikasjon om konfidensialitet!
Denne meldingen er kun ment for adressaten og kan inneholde konfidensiell og juridisk privilegert informasjon. Hvis du ikke er den
tiltenkte mottakeren, vennligst informer avsenderen omgående og 
tilintetgjør denne meldingen.
Du kan lese mer om våre retningslinjer for behandling av personopplysninger her:
https://sergel.no/personvernerklaering/

This message is intended for the addressee only, and may contain confidential and legally privileged information. If you are not the 
intended recipient, please notify the sender immediately and delete this message.

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: torsdag 22. juni 2023 23:37
Til: Sergel Norge <norge@sergel.com>
Kopi: Customer Relations <customerrelations@stepchange.org>; info@brukerklagenemnda.no; post <post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; faktura-telia@telia.no; Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>; allison.kirkby@teliacompany.com; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; Abuse <abuse@telia.com>; noss@deloitte.no; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; post <post@finkn.no>; OC Support <kundeservice@onecall.no>; ellen.scheen@telia.no; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>; eian@eianadvokat.no; NKOM <firmapost@nkom.no>; Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Emne: [EXTERNAL] Klage/Fwd: Faktura fra Telia

 

[EXTERNAL]
(note that the below message was sent from an external source)

---

Hei,

først så lurer jeg på om det er 'kosher' å bare sende dette per tekst-melding (og ikke per mail/brev).

Det blir litt 'fjortiss-aktig' med de SMS-ene (må man vel si).

Jeg har også prøvd å få meg Telia X sånn at jeg fikk koblet mobil-nummeret opp mot et fri data-abonnement (og smart-telefonen) men det nektet Telia meg (selv om jeg hadde vært en fast kunde hos de, i 2-3 år).

(Og Talkmore gjorde noe lignende.

Når jeg skulle portere til de).

Så jeg sender med et bilde av tekstmeldingen (som jeg fikk fra dere tidligere denne uken).

Jeg har foreslått til Telia at jeg betaler 100 kroner per måned (av rest-gjelden, etter at jeg byttet til PlussMobil).

(Jeg gjorde det på en lignende måte når jeg dreiv med arbeidssak i England rundt 2008.

Da betalte jeg litt hver måned til en bailiff på the Wirral, ettersom jeg var på etterskudd med council tax-en.

Så jeg er vant til å gjøre det sånn, fra når jeg har bodd i utlandet).

Og det er også det, at denne gjelden var 300 og noe (etter at jeg betalte hundre kroner forrige måned) og nå er den visst tre-doblet (så det er noen ugler i mosen her, virker det som).

Og jeg blir også angrepet av nett-troll, og da var det inklusiv i Telia sitt abonnement, å få ryddet opp i dette, med Telia svarte meg aldri (om identitetstyver) enda jeg sendte de mail hver gang (det er flere hundre angrep) dette skjedde (til deres abuse-mail-adresse).

(Så derfor har jeg ment at jeg har betalt for en tjeneste som jeg ikke har fått.

Og at jeg derfor burde få sluppet å betale rest-gjelden.

For det er jo ikke riktig, å betale for tjenester som man ikke får.

For å si det sånn).

Og min yngre halvbror Axel, har visst jobbet for Telia/Direkte Respons Senteret, i lag med Breivik (terroristen) med flere.

Så det kan kanskje være han som tuller (lurer jeg).

Han har også ranet meg for arv etter min danskfødte mormor (som døde i 2009, ti år etter vår mor).

Og jeg kjenner også Telia-direktør Pål Rune Kaalen (og hans lillesøster) litt fra oppveksten (deres far drev nærbutikken som jeg handlet i på 80-tallet, før jeg fikk meg en dataøkonomi-utvekslingselev-skoleplass i Drammen russeåret, og begynte å jobbe på CC Storkjøp der, ved siden av skolen).

Jeg ser at dere holder til i Sandefjord, og min tidligere Larvik-bestekamerat Frode Kølner driver i samme bransje som dere, i deres naboby Tønsberg vel, men han er visst ikke medeier hos dere (han pleide å jobbe i Debet og Kreditt regnskapsbyrå/inkassobyrå, og hva de nå heter, alle firmaene hans).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 14. juni 2023 kl. 04:03
Subject: Re: Faktura fra Telia
To: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Cc: <faktura-telia@telia.no>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, <allison.kirkby@teliacompany.com>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, <daniel.barhom@telia.no>, <telia-info@telia.se>, Abuse <abuse@telia.com>, <noss@deloitte.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@brukerklagenemnda.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, <ellen.scheen@telia.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <lars.setsaa@telia.no>, <ee-skjema@telia.no>, <din-henvendelse@telia.no>, <inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, <irene.krohn@teliacompany.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, <eian@eianadvokat.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>

 

Hei,

fordi at jeg tenkte, at det var mer i tiden.

Så prøvde jeg å bytte fra mobilt bredbånd (som dere nevner) til Telia X.

Og det nektet dere meg.

Og så bestilte jeg en portering til Talkmore.

Og de begynte med avtale-brudd, og porteringen ble kansellert (av et slags brødhue, må man vel si, som vel het Frida).

Og da ble det til, at jeg istedet bytta til PlussMobil.

(De har også bedre 5G enn dere.

Har jeg lagt merke til.

Og de er også en hundrelapp cirka billigere, for 100 GB, i måneden).

Men jeg hadde mye rollover tilgode, hos Telia.

Og den rollover-en har jeg ikke fått med meg til PlussMobil.

Og det var også sånn, at jeg ikke brukte Telia-abonnementet, den siste måneden.

(Siden at jeg bytta til PlussMobil).

Så de skulle trekke fra, for en måned.

Og den forrige måneden, så fikk jeg en regning på 400 og noe.

Og så betalte jeg 100 kroner (ifølge en tidligere mail, hvor jeg foreslo å betale litt hver måned, siden at jeg også har PlussMobil-regning).

Og da skulle det bli, at nå skylder dere 300 og noe.

Men så kommer det en regning på to purre-gebyr, på egen faktura.

Og da kunne det virke som, at det var rest-gjelden (for jeg har også klagd på, at jeg må få avslag, siden at dere ikke har tatt identitetstyveri-saker som jeg har sendt dere, selv om det skulle vært inkludert i abonnementet).

Og så sier du at det plutselig er en restgjeld på 700 og noe.

Og da lurer jeg på hvordan det kan endre seg fra 300 til 700, etter at jeg har sagt opp abonnementet.

Det virker som noe lureri.

Så det må jeg klage på.

Det kan virke som at dere har hatt en veldig fuktig firmafest.

Og at det har gått ut over regne-ferdighetene deres.

Og at dere sender sånne 'ekstra-fakturaer' blir også som noe surr, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Dere svarer heller ikke på dette med identitetsttyveri-sakene, i deres mail.

Ettersom jeg har forstått det, så var det inkludert i mitt abonnement, at dere skulle rydde opp i identitetstyveri-saker.

Og jeg har sendt dere hundrevis av mailer, i forbindelse med at nett-troll begår identitetstyveri mot meg.

Men dere har ikke svart på disse mailene.

Og da har jeg tidligere foreslått at dere betaler tilbake alle pengene jeg har sendt dere, i årenes løp.

Dere har sikkert en rapport om det og.

Kan det være snakk om 20.000 kroner tilsammen, som jeg har betalt dere, i de 2-3 årene, som jeg har vært kunde hos dere?

Dere får trekke fra 700 fra de 20.000 da.

Og så kan dere sende 19.000.


Det at dere ikke nevner dette temaet, i deres siste mail.

Det blir som noe 'fisling' (må man vel si).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Dere får sende til han direktør Kaalen, som er fra Sand/Berger, hvor jeg vokste opp (de var vel innflyttere der, fra Vestlandet).

Disse (Kaalen-familien) drev nærbutikken der jeg bodde.

Så de har jeg handla mye av, i årenes løp.

(Min far tvang meg til å bo aleine, fra jeg var ni år.

Og derfor handla jeg mye (jeg fikk penger av min farmor) i Kaalen senior sin butikk (Prima/Micro 1000) på 80-tallet (siden at min far ikke handla for meg, annet enn i enkelte helger, han bodde hos ei Haldis, som han møtte (gjennom hennes sønn Jan, som også var med i sykkelklubben) i 1980)).

Så om dere heller kan sende dette oppover til han Kaalen junior.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 

tir. 13. juni 2023 kl. 18:12 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:

Hei Erik!
Takk for at du tar kontakt med oss. 

Det er et utestående beløp på kundeforholdet som du hadde med mobilt brebdånd hos oss, og det er på grunn av manglende betaling på det utestående beløpet at du har fått purregebyr nå nylig. 

Det utestående beløpet kommer fra fakturaene med forfall 28.01.2023 og 28.02.2023. Disse var på 598.00 kr og 650.32 kr. Du sendte to betalinger, en på 100kr den 28.02.2023??????? og en annen på 400 kr den 02.03.2023. Det var dermed betalt totalt 500 kr, men det totale fakturabeløpet for de to månedene var 1248.32 ???????kr. Det var derfor igjen et restbeløp på 748.32 kr som vi ikke mottok betaling på. Du sendte en ny betaling på 100kr den 23.05.2023, som reduserte det utestående beløpet til 648.32 kr. 

Beløpet på 648.32 kr er fortsatt ubetalt. Med purregebyr og forsinkelsesrente på til sammen 76.68 kr, er det totale beløpet å betale nå på 725.00 kr. 

Jeg legger ved en saldorapport som viser dette på en oversiktlig måte, samt kopi av de to fakturaene det gjelder. 

Håper dette var oppklarende, men det er bare å ta kontakt om du lurer på noe!
Ha en fin dag.

Jon W.
Customer Care Representative | B2C

Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 13.06.2023 04:39
To: faktura-telia@telia.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; telia-info@telia.se; noss@deloitte.no; info@brukerklagenemnda.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; laurena.eid@fi.se; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; abuse@telia.com; hrwuk@hrw.org; postkasse@datatilsynet.no; ellen.scheen@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; firmapost@nkom.no
Subject: Re: Faktura fra Telia

Hei,

jeg viser til min mail fra 5. juni.

Der forklarer jeg at jeg synes at det blir feil å betale noe mer til Telia.

Det er fordi at jeg har sendt dere mange mailer om identitetstyveri, til deres abuse-mail-adresse.

Og de har ikke svart engang.

Og ettersom jeg har forstått det, så var det en tjeneste som var inkludert i abonnementet.

Så derfor har jeg betalt for en tjeneste, som jeg ikke har fått.

Og det blir feil, synes jeg.

Og så sender dere meg en ny regning, på to purre-gebyr (selv om jeg hele tiden har holdt dere oppdatert, i mailer, om dette abonnementet).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Som sagt så har jeg vokst opp på samme sted (Sand/Berger) som deres direktør Kaalen.

Så dere får hilse han, og si, at dere ikke må surre så mye med regningene.

Selv om jeg husker lillesøstera hans best.

Jeg dro på utestedet Snorre, i Oslo, på nyttårsaften i 1994 (det var en medsoldat, under førstegangstjenesten (Erik Solberg fra Aurskog) som hypet dette stedet).

Og da lurer jeg på om jeg møtte deres direktør Kaalen og lillesøster.

For jeg satt i baren (jeg skulle bare ha et sted å gjøre av meg (på nyttårsaften) for jeg hadde blitt forfremmet til assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde, og det var fra 1. januar, så det var nok det jeg tenkte mest på).

Og plutselig så var det sånn, at ei ung og sprek blondine, satt seg på fanget mitt (og ble sittende der, ganske lenge).

Og det har jeg lurt på om kan ha vært Ann-Sofie Kaalen (men at jeg ikke kjente hu igjen).

Og så var det kanskje broren (deres direktør Pål Rune Kaalen) som satt noen meter lenger bort, langs den samme bardisken.

Eller om det var noen som ligna.

Dere får be dem om å slutte å surre, ihvertfall.

Skjerpings!


søn. 11. juni 2023 kl. 20:46 skrev faktura-telia@telia.no<mailto:faktura-telia@telia.no> <faktura-telia@telia.no<mailto:faktura-telia@telia.no>>:
Hei,

Her finner du de viktigste fakturadetaljene for siste periode:

KID:
112200514
Fakturanummer:
INV0191836350
Fakturadato:
11.06.23
Betalingsfrist:
28.06.23
Å betale:
76,68
Kontonummer:
6005 06 72525

Med Telia-appen og på www.telia.no/min-side/<http://www.telia.no/min-side/> kan du til enhver tid få oversikt over ditt abonnement.

Dersom du ikke har opprettet eFaktura anbefaler vi deg å gjøre dette.

Lurer du på noe om fakturaen, kan du se i vedlegget eller finne svar på www.telia.no/faktura<http://www.telia.no/faktura>.

Hilsen oss i Telia

ref:_00D1iUhac._5001i1Aeaom:ref

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter