Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 25. juni 2020

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Viken

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring

Erik Ribsskog 25. juni 2020 kl. 22:20

Til: fmovpost
Kopi: post , "post@sivilombudsmannen.no" , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , post , LbF Leieboerforeningen , amnestyis , HRW UK

Hei,

jeg viser til brev fra Nav, fra 5. juni, (se vedlegg).

Jeg vil gjerne klage på dette vedtaket.

Nav skriver at jeg skal sende til dem, hvis de har skrevet noe feil.

Men Nav har sluttet å operere med mail-adresse.

Så de later som at årstallet i år er 1990 og ikke 2002, (kan det virke som).

Nav skriver også, (i sjølve vedtaket, heter det vel).

At jeg kom med 'beklagelser' 24. april i fjor.

Men det er en skrivefeil, (å blande 'klage' med 'beklage'), som kunne ha stått, i et Nigeria-brev.

Så det virker som at de som tidligere skrev Nigeria-brev nå har tatt over Nav.

(Noe sånt).

De er ihvertfall som noen hekser der, (vil jeg si).

Da jeg var arbeidsledig i England under finanskrisen, så fikk jeg blant annet en gratis gull-krone av Department of Work and Pensions.

Men i Norge så nekter de å betale for tannlege-behandlingen min.

De ønsker at jeg skal trekke mine tenner, istedet for å fylle de, (eller sette på krone).

Og det er greit sosialt, skriver de.

Men da har de ikke beina på jorda, (vil jeg si).

Jeg måtte rømme fra drapsforsøk i Kvelde, i 2005, og etablerte meg da i England.

Og jeg fikk en jobb på Arvato Liverpool, (et kontaktsenter som Microsoft hadde outsourcet sin skandinaviske produktaktivering til).

Og da sa min Team Leader Marianne Høksaas, (som nå jobber som bibliotekar for BI), at det var dumt, at jeg måtte trekke, den nest bakerste tanna.

Det var greit å trekke de bakerste tennene, (mente hu).

Men hvis det var snakk om å få hull i tanngarden, så var det et sosialt tabu, mente hu.

Jeg tenkte at det var ikke så farlig, siden at jeg nok kom til å få meg en bra betalt jobb seinere, (siden at jeg hadde jobbet som Rimi/ICA Ahold-butikksjef og jeg har også en høgskolekandidatgrad i IT), og at jeg da kunne fikse dette, hvis det så dumt ut, med den tanna jeg trakk.

(For Arvato betalte bare cirka 50 kroner timen.

Så Marianne Høksaas måtte vel skjønne, at det var noe rart, når en butikksjef, (som var vant til å tjene 300.000 i året), plutselig jobbet for fem pund i timen, i England.

(Men jeg hadde rømt fra et mordforsøk.

Og jeg ringte det norske politiet mange ganger, fra England, men de nektet å tjene meg.

Så derfor trakk jeg den tanna, for jeg var i en slags personlig unntakstilstand.

Og dette var en tann som tannlege-onkel Runar Mogan Olsen skulle se på, i 2001.

Men han var da vanskelig, å nektet likevel å vente litt, mens jeg kjørte til Ås fra Oslo.

Og så fikk jeg en arbeidssak mot Rimi.

Og da hadde jeg mye annet å tenke på.

Men plutselig ble tanna kjempevond, og jeg måtte trekke den, (i en pause fra jobb, England), i 2005).

Og siden at jeg da mangle den nevnte 'Liverpool-tanna'.

Så ønsker jeg ikke å trekke fler tenner.

Jeg har i det siste ofte fått mageknip.

Jeg har en omsorgssvikt-sak mot min far.

På ungdomsskolen ville tannlegen at jeg skulle ha regulering, men jeg ble fryst ut av mine slektninger hjemme, og ble også mobbet i klasserommet, så jeg droppet å ha regulering, siden at jeg tenkte at jeg levde nok i et helvete fra før.

Så noen av tennene mine er ikke rette, (fra før).

Og jeg har trukket tre visdomstenner, (under førstegangstjenesten og i England).

Så jeg kan nesten ikke trekke fler tenner, synes jeg.

Nå er det et stort hull/krater, i den 'klage-tanna'.

Den trenger en krone, (eller en fylling).

Så jeg kan ikke spise på venstre side nå.

Og på høyre side mangler jeg 'Liverpool-tanna' og jeg har en skakk tann der også.

Så jeg kan ikke spise chilli-nøtter, Marie-kjeks og denslags nå.

For jeg får da veldig mageknip.

Så jeg kan bare spise hakkemat, (som kjøtt-deig retter), mer eller mindre.

Og jeg driver å utvikler et nettsted, som jeg skal 'skryte' av, i jobb-søknader.

Og jeg har jobbet som butikksjef, (i Rimi/ICA Ahold), i flere år.

(Jeg jobbet fire år som butikksjef.

Og også seks år i lavere leder-stillinger, i samme kjede).

Så jeg har leder-erfaring.

Og jeg kan tenkes å søke jobber som IT-leder, (og også butikksjef igjen).

Og at man da skal ha masse hull i tanngarden.

(Den 'Liverpool-tanna' som mangler, er ikke så synlig, innbiller jeg meg ihvertfall).

Da lurer jeg på hva Nav tenker med.

Grunnen til at de slo sammen arbeidsledighetskontoret og sosialkontoret, var for å et bedre perspektiv, osv.

Men dette bedre perspektivet nekter Nav å bruke, i denne saken, (virker det som).

(Her er de ekstremt onde og nærsynte).

Så her er de som noen slags onde hekser, mot meg, (må jeg si).

Da jeg bodde i England, så instruerte jeg Nav i, å sende meg min pensjonsbeholdning, (som da var på nærmere en million).

Men de satt seg på bakbeina, og begynte å kveme, og lot som at de ikke forstod, hva jeg mente.

(Sånn som han russiske u-båt-kapteinen til Harald Heide Steeen jr.

Noe sånt).

Og de skriver også, i skrivet sitt, at jeg er en enslig mann, født i 1970.

Men da 'disser' de meg, (eller forsmår meg, som det vel muligens heter, 'they dwarf me', heter det på engelsk).

For de skal vel kalle meg butikksjef, heimevernsmann og høgskolekandidat.

(For jeg har vært butikksjef, jeg ble håndplukket til en eliteavdeling i HV 02 i 1996.

Og jeg er høgskolekandidat i IT).

Så her blir jeg rakket ned på, av Nav, vil jeg si.

Dette jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Der hvor det er sosialt fint, å ha hull i tanngarden.

Det må vel være i Nord-Korea, eventuelt.

(Og kanskje ikke engang der).

Jeg tror at Nav heller får dra på studieturer, til andre vestlige land.

Og slutte å dra så mye, til Vietnam og Kamputcha osv., for å se hvordan det sosiale er der.

Nav kaller meg også 'Ribbskog'.

Og 'Ribskog' er en vanlig skrivefeil av 'Ribsskog'.

Men 'Ribbskog' er det bare Arvato Liverpool som har kalt meg tidligere, (vil jeg si).

De fleste skrivefeilene av navn var forresten på 70-tallet osv., da folk sa navnet sitt over telefonen.

Så veldig rart at Nav staver etternavnet mitt feil, (på tysk måte), vil jeg si.

Her er det muligens noen ugler i mosen.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 23. mai 2020 kl. 13:52
Subject: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 5. mai, (se vedlegg).

Jeg kan også informere om, at selv om det er sånn, at jeg har jobba som butikksjef osv., (i Rimi-kjeden), i mange år.

Så får jeg kun livsopphold-støtte fra Nav, (og ikke arbeidsledighetstrygd).

Og for cirka ti år siden, da jeg bodde i England.

Så ba jeg Nav om å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).

Men Nav satt seg på bakbeina, sånn at jeg ikke fikk startet mine planlagte gründer-virksomheter, (og dratt på sydenferie med engelsk dame, (Emma), osv.).

Så det var veldig dårlig gjort.

Og jeg hadde nok nå vært både rik og suksessfull, hvis dette ikke hadde skjedd.

(Nå fyller jeg 50 om et år måneder.

Men da var jeg bare cirka 40.

Og fortsatt ung og fremadstormende, for å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Det er også sånn, at andre 'Sovjetstat-myndigheter', har holdt meg nede, på lignende vis.

(Det er snakk om Tingretten i Drammen, (i forbindelse med oppløsning av sameie-sak), Tingretten i Larvik, (i forbindelse med arv etter mormor/mor-sak), de som utdeler forfatterstipend, City Self-Storage, (som har nektet meg tilgang til mitt geniale kryssord-program og andre ting, som sølvølkrus, etter Gjedde-adelsslekten, som jeg fikk i bursdaggave, av min mormor, (som var etter dansk adel/overklasse), i 2004, og mye mer, og jeg blir også nektet rettferdsvederlag, for omsorgssvikt-sak, (min far tvang meg til å bo aleine fra jeg var ni år), osv., og frostskade-erstatningssak, (jeg fikk frostskade på øret under førstegangstjenesten.

Jeg vet at jeg ble overført til Heimevernet, (i 1996), men betyr det at man ikke har noen rettigheter.

Det er også lignende tilstander, i England, sånn at jeg ikke kan bo der, men må flykte tilbake til Norge, på grunn av mobbing fra Sovjetstat-myndigheter og 'gorilla-politifolk').

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Den barnetegningen som man får med alle brevene deres, den har jeg klaget på mange ganger tidligere.

Hva skal dette bety?

Vil dere at nordmenn skal hackes og tas over fra Nigeria/Afrika?

Det må da være mye sikrere med vanlig brev, enn med disse elektroniske.

Og hva med Olga på 90 år, (som de brukte som eksempel-person, på Rimi Kalbakken, (som holdt til i et slags senter som visst het Høyres Hus), hvor jeg jobba som butikksjef, fra 2000 til 2001), som ikke skjønner noe av internett.

Her må jeg klage på uforstand fra statsforvaltningen i deres iver etter å 'hype' disse lumske sky-drivene.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 1. mai 2020 kl. 10:45
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>


Hei,

nå er det sånn, at jeg må kjøpe svisker, lakris, cola og blåbærsaft osv., når jeg handler i butikkene.

Og det er fordi at jeg nå en del ganger, har fått, veldig forstoppelse.

Og det er fordi at jeg ikke får tygget maten ordentlig.

Jeg tygger nå på høyre side, i kjeften.

Og jeg måtte trekke en jeksel, i 2005, (i England), på høyre side, etter at min Ås-tannlege-onkel Runar, ikke var jovial, (og heller dro hjem til sin kone Inger, i Son), i forbindelse med å fikse en fylling som hadde falt ut, noe vi avtalte om, i min farmors begravelse, (Runar sin mor), i 2001.

Og da jeg gikk på Svelvik ungdomsskole, på 80-tallet.

Så ville tannlegen der, (en med dårlig ånde, som min far visste hvem var), at jeg skulle ha regulering.

Men jeg ble en del mobba på skolen, (muligens fordi at min mor bodde i Larvik, så jeg hadde kanskje ikke så stilige klær osv.), og jeg ble også frosset ut, fra min fars nye familie, (han flyttet inn hos ei Haldis Humblen, og lot meg bo aleine i sin tidligere leilighet).

Så jeg hadde nok å stri med, (mente jeg), så jeg sa til ungdomsskole-tannlegen, at jeg stod over det med regulering.

For å bli mobba for regulering, på toppen av det andre, (mobbing på skolen på grunn av stygge klær osv., og utfrossing av min far og hans nye familie), det hadde blitt litt mye, forestilte jeg meg.

Så jeg tenkte at det var bedre å heller droppe det med regulering da.

Ellers hadde det kanskje blitt for mye for meg, av mobbing/utfrossing, osv.

Og derfor så har jeg også, en skakk tann, (som ikke er så mye brukbar til å tygge med), nederst på høyre side.

Så når jeg tygger på høyre side nå, så blir ofte maten dårlig knust.

Så jeg får ofte mageknip/forstoppelse.

Og på venstre side, så kan jeg ikke tygge nå.

For jeg har en hul jeksel, på den sida nå.

For hu somaliske tannlegen, (eller hvor hu var fra), på Galleri Oslo Klinikken, (het de vel).

Hu gjorde bare noe, med de pengene, som Nav skrev rekvisisjon for.

Men Nav ønsket ikke, å fikse alt, i kjeften min, (som tannlegen hadde foreslått).

Så tannlegen filte ned en jeksel, øverst på venstre side, så bittet ble skjevt, (må jeg si).

Og den tanna bak den igjen, satt hu en krone på.

Og den krona hadde en kul, (istedet for grop).

Så jeg fikk jo kvelningsfornemmelser nesten, i starten, (med den nye 'kul-tanna').

Og tanna bak den igjen, er hul, (etter at noe midlertidig arbeid, som den nevnte tannlege-dama gjorde i fjor, har falt ut).

Så jeg trenger egentlig tre kroner.

En for å fikse den nedfilte tanna, og gjøre bittet/trynet mitt rett igjen.

En, (med grop), som erstatter den 'åndsvake', med kul på.

Og også en krone til den hule jekselen.

Det var det samme som skjedde, (med den tanna fra min farmor Ågot sin begravelse), i 2005, (og i månedene før).

Nemlig at den ble hulere og hulere.

Og så skjedde det plutselig, (på jobb, for det engelske/tyske firmaet Arvato, i Liverpool).

At 'karius og baktus', brøt seg gjennom, en slags hinne, (eller hva det kan ha vært), langt nede, i den hule jekselen.

Og så gjorde plutselig tanna forferdelig vondt.

Så jeg måtte bare stikke til en tannlege, og få trukket ut tanna, for den lagde en veldig fæl smerte, (for å si det sånn).

Og det har jeg ikke lyst til, å oppleve igjen.

Da er det nok bedre, å fikse den tanna, (og helst også de to andre), før det samme skjer igjen.

(Selv om det er Corona nå.

Så det er kanskje smartere å vente, til i sommer, for eksempel, med å gå til tannlegen.

Men jeg får også problemer, med veldig vond forstoppelse/mageknip.

Så det er kanskje enda lurer, å bare gå til tannlegen, selv om det er Corona).

Så derfor purrer jeg på dere hos Fylkesmannen.

Og lurer på om dere kan få Nav til å endre mening her.

For å trekke fler tenner, i kjeften min.

Da blir det nok bare svisker og denslags, som jeg kan spise.

Og det er ikke noe kraftfor, for å si det sånn.

Jeg har tidligere jobbet mye, med sjauing i matbutikker, og også som skogsarbeider, (i noen måneder i 2005).

Så jeg veier vel noe sånt, som 110 kilo, (eller noe sånt).

Så å bare spise svisker.

Det er vel ikke det helt store, for å si det sånn.

(Jeg ble faktisk kvalm av noen av de sviskene, (fra Eldorado).

Noen var greie, men var litt vel bløte/råtne/overmodne, syntes jeg.

Og å bare spise graut og svisker.

Det blir veldig kjedelig i lengden, tror jeg.

Så det er jeg ikke så veldig klar for.

Samt at det ser dumt ut, hvis det er hull, i tanngarden.

Hvis jeg skal på jobb-intervju, så vil kanskje folk tenke negativt om meg, hvis de ser, at jeg mangler tenner, (den jeg trakk i 2005, sitter langt bak, i kjeften, så den er det ikke så lett å se, at mangler, hvis jeg skulle tippe).

Og var det ikke derfor, at man slå sammen arbeidsformidlingen og sosialkontoret, i sin tid, (sånn at det ble Nav).

At man med dette ville, at de kommune-ansatte, skulle bli flinke, til å se 'the big picture'.

Men det virker ikke som at Nav fungerer etter hensikten.

Her er det snus-fornuft og dumskap, (vil jeg si), fra Nav, når de ikke ønsket, å spandere ordentlig tann-behandling på meg.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 5. okt. 2019 kl. 16:25
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: <fmovpost@fylkesmannen.no>
Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>


Hei,

jeg var i går hos tannlegen.

Og tannlegen, (en muslims dame, av et eller annet slag), sa nå, at de
tennene som Nav ville trekke, var en tolv års-jeksel og en seks
års-jeksel.

Begge på venstre side.

Jeg har fra før trukket tre visdomstenner, (en i militæret og to i England).

Pluss en seks års-jeksel på høyre side nede.

(Denne tannen avtalte jeg med min onkel Runar Mogan Olsen, (som er
tannlege i Ås), at han skulle fikse, i begravelsen til min farmor, i
2001.

Men da jeg ringte Runar, og sa at jeg var på vei, så ville heller
Runar hjem til Inger.

Enda min far pleide å ringe sånn, når en som en som het Kjetil
Holshagen, skallet to av tennene mine, under oppveksten, osv.).

Og jeg har en visdomstann, øverst til venstre.

Og hvis man da trekker tolv års-jekselen, (som tannlegen sa det het).

Så vil det bli et hull i tannraden der.

Og det samme under, (på venstre side).

Der er visdomstannen trukket.

Og Nav ønsker å trekke seks års-jekselen.

Og da vil det bli et hull der mellom tolv års-jekselen og fortenna.

Og kjeften vil se ut som et sjakkbrett, på venstre side.

Og siden at jeg fra før mangler en jeksel, på høyre side, (en seks års-jeksel).

Så spiser jeg på venstre side.

Og med to jeksler mindre, på venstre side.

Så vil det bare være en jeksel igjen nede.

Og det er ikke noe særlig å spise mat med.

Det er som at Nav er styrt av McDonalds, som tuller med meg.

Og som kanskje prøver å få meg til å spise grøt.

Men så mange hull i tannradene, så kan jeg nesten ikke vise meg for folk.

Som jeg sa til den muslimske tannlege-dama og den svenske
resepsjons-dama, (hos tannlegen, som holder til like ved en
tannlege-vakt, som onkel Runar har ytret seg om, i en Akershus-avis).

Så ønsker jeg ikke å kun spise grøt.

Og jeg ønsker heller ikke å gå på jobbintervju, med mange hull i tannradene.

Da vil nok folk bare le av meg, tror jeg.

Og dette virka det som, at til og med den svenske resepsjonsdama forstod.

Så at Nav ikke forstår dette, det synes jeg at høres rart ut.

Seksårs-jekselen, som man ønsket å trekke, er den gullkrone-tanna, som
jeg nevnte, i mailen fra onsdag.

Og at det skal være bakterier under den tanna.

(Som en britisk tannlege rotfylte, for noe sånt som fem år siden).

Det høres litt rart ut.

Men det viktigste for meg, er å ha tenner nok, sånn at jeg kan spise
ordentlig mat, og også ute blant folk.

Det er som at Nav ønsker å straffe meg, når de vil trekke noen av mine
viktigste 'biff/hamburger-tenner', synes jeg.

Så dette må jeg klage på.

Jeg har gjort mye for mitt land, opp gjennom livet mitt.

Og dette er takken.

Det er en skam, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Istedet for at Nav skal få ødelagt livet mitt, ved å ødelegge mine
tenner, (ved å trekke to viktige jeksler).

(Nav har allerede ødelagt ti år av livet mitt.

Ved å nekte å sende meg min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i England.

Og nå vil de ødelegge resten av livet mitt, (ved å trekke tenner sånn
at jeg ikke kan vise meg ute blant folk), kan det virke som).

Så burde heller Nav sponse, at jeg får et implantat, der hvor jeg
mangler en jeksel.

(Den som onkel Runar plutselig ikke ville fikse likevel.

Og som jeg derfor måtte trekke i England, i 2005.

Ettersom at denne tanna da hadde råtnet bort, mer eller mindre, for å
si det sånn.

Og jeg var ny i arbeidslivet i England, og tenkte det var greiest, å
trekke tanna.

For jeg hadde rømt to ganger, fra mafia/drapforsøk, i Oslo og Kvelde.

Og derfor så ville jeg ikke tilbake til Norge.

Og da ville jeg ikke risikere å miste min jobb i England.

Og jeg kjente ikke det britiske samfunnet/sikkerhetsnettet så bra.

Så derfor tenkte jeg at det beste var å trekke tanna, (for det var
også en lavt betalt jobb, som jeg måtte ta 'tjuv-pause' fra, for å
trekke tanna, for den gjorde plutselig veldig vondt, og jeg hadde kun
penger til å trekke tanna, og ikke råd til noe ekstra-ordinære og
tidkrevende arbeider, på den tida).

Så her får Nav skjerpe seg, og slutte med sin terror, må jeg si.

Den gnålinga om røntgen-bilder.

At de først ber om kostnadsoverslag og så gnåler om røntgenbilder,
(uten å ha bedt om det først).

Da er det vel sånn, at man kan si, at man kjenner lusa på gangen.

Her er det at Nav er infiltrert, kan det virke som.

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, 2 Oct 2019 17:51:48 +0200
Subject: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10.
juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
<lbf@lbf.no>

Hei,

tidligere i dag så var jeg hos tannlegen.

Og hu hadde fått et skriv, som jeg ikke har fått kopi av, (av Nav).

Og Nav ønsker å trekke to tenner i kjeften min.

Men da fikk jeg sjokk, (må jeg si).

For jeg har trukket fire visdomstenner, (i militæret og i England).

Og også en jeksel i tillegg, (som jeg har skrevet om i den
videresendte e-posten).

Og så skal ønsker Nav å trekke to tenner, i kjeften min.

(For de vil ikke spandere krone og rotfylling).

Men det er få nok tenner i kjeften min, som det er, (vil jeg si).

Jeg vil ikke ha det sånn, at jeg bare kan spise graut, (for å si det sånn).

Dette må jeg klage på.

Tannlegen var litt vag, når hu skulle vise hvilke tenner, som Nav
ønsker å trekke.

Jeg vet at jeg fikk en gullkrone, i kjeften min, av den engelske
arbeidsformidlingen, for cirka ti år siden.

Er det noen som prøver å rane det gullet, lurer jeg nesten på.

Dette må jeg klage på.

Jeg har heller ikke hatt noe vondt, i disse aktuelle tennene.

(Det var en tann lenger foran, som jeg hadde mistet en fylling i.

Som var grunnen til at jeg gikk til Nav for å få tannlege-rekvisisjon).

Jeg har tidligere bedt om å få min pensjonsbeholdning, (for nærmere ti
år siden, da jeg bodde i England).

Nav nektet å sendte meg disse pengene, (cirka en million).

Og nå skal de straffe meg, på den måten, at jeg bare kan ete graut og
snart må ha gebiss, kan det virke som.

Dette er en skandale, vil jeg si.

Nav går også mot råd fra tannlegen, (som har funnet disse problemene,
som jeg ikke har merket engang).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, 22 Sep 2019 01:19:58 +0200
Subject: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
<lbf@lbf.no>

Hei,

jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).

Jeg synes at det er rart, at Nav liksom gnåler, om noen røntgen-bilder.

Jeg kan ikke huske, at Nav har bedt meg om, å levere dem, noen røntgen-bilder.

Det var bare snakk om at de ville ha et kostnadsoverslag.

Sånn som jeg husker det.

Og at de da i ettertid, begynner å gnåle, på en sånn 'surmulende'
måte, om noen røntgen-bilder.

Det blir som noe uhøvisk, (og at de ikke klarer å kommunisere), vil jeg si.

(Noe det er mange eksempler på når det gjelder Nav Bærum.

De ba meg forresten om å levere fakturaer i en sort postkasse der,
(istedet for å levere dem i resepsjonen).

Og man må da også fylle ut en 'skjema-konvolutt', som flyter på
forskjellige bord der, (som oftest er okkupert av våre nye landsmenn,
som liksom har tatt over der).

Men kan man da også levere fakturaer, med vanlig post?

Det har de ikke fortalt meg.

Men de har liksom hundset meg, til å ikke bruke resepsjonen.

Uten å samtidig forklare ordentlig om sitt 'russiske' system, med
'krok-postkasse' og 'skjema-konvolutter'.

Det hadde vært mye bedre, om de kun hadde et system, for å levere bilag.

Nemlig en god og gammeldags resepsjon, uten noe hokus-pokus liksom.

Da ville nok vært mindre som anarki der, for å si det sånn.

Og Bærum kommune sitt bolig-kontor har ikke forklart meg hvordan det
er med gressklipping, der jeg bor.

De har gitt meg en tjukk perm om leie-forhold, men gressklipping,
(hvem har ansvaret?), har de bevisst ikke informert om, kan det virke
som.

Og det er bare toppen av isfjellet, etter at de hadde en slags tøysete
'bakvendtland-visning', (med to godt voksne kommune-ansatte), flere
dager etter kontrakt-underskrivelsen.

Kunne de ikke bare gitt meg nøklene, når jeg underskrev kontrakten.

Istedet for å begynne med tullet sitt, hvor de blant annet ikke førte
opp en manglende gardinstang, på et innflyttings-skjema, som hadde
gardinstang som eget punkt.

Og dekoderne lå i et kles-skap, noe kommune-folka ikke visste om, så
de ba meg hendte dette i Sandvika.

Pluss pluss).

Når det gjelder tannlegen.

Så stolte jeg bare på at det hu sa, var riktig.

Jeg har ingen erfaring i å tolke røntgen-bilder, for eksempel, så jeg
stolte bare på det hu sa.

(Og det ga mening for meg, som menig-mann).

Når det gjelder tenner, så kan man jo tenke seg, at noen i et
jobb-intervju, vil si om meg, at: 'Han mangler en tann, han er rar'.

Og så heller ansette noen andre.

Jeg vet ikke om Nav tenker på dette.

Jeg vet ikke hva de legger vekt på, i sin 'kontroll-pirking'.

Men det på kostnadsoverslaget, inkluderte ikke, å få en ny tann, (som
erstatning, for den jeg måtte trekke, da jeg jobba på Arvato
Liverpool, i 2005).

Da klagde min sjef Marianne Høksaas på at det var den nest-bakerste
jekselen, som de måtte trekke.

Så noen på et jobb-intervju, (jeg søker IT-leder-jobber osv.), vil
kanskje si det samme, og heller ansette noen andre.

(Min onkel Runar Mogan Olsen er tannlege.

Og han skulle egentlig fikse den manglende jekselen, i 2001.

Men jeg har en omsorgssvikt-sak mot min 'raggar-far', (Runar sin
eldste bror), så Runar kan jeg da kanskje ikke ha så mye med å gjøre,
på grunn av slekts-konflikter.

Men jeg er vant til at min onkel har fikset mine tenner, (og kanskje
hatt for mye amalgam i dem).

Så det har ikke vært så lett for meg, å fikse tenna, etter det i 2001,
(da Runar ikke gadd å vente på at jeg kjørte fra Oslo til Ås, for han
ville hjem til sin kone Inger, i Son).

Så derfor endte det med at jeg bare trakk den tanna, (for jeg bodde da
i England, og måtte tilbake på jobb, før jeg fikk sparken liksom, så
derfor tenkte jeg at det greieste var å trekke tanna, og heller rydde
opp seinere).

Så at Nav da har en sur Gollum et sted, som surmuler, over det
kostnadoverslaget og begynner å gnåle om noen røntgenbilder.

Det synes jeg ikke at passer seg.

Så det må jeg klage på.

For et par-tre år siden, så var jeg hos en Bekkestua-tannlege, (som
drev med 'homo-aktig' nærgåenhet/trakassering mot meg, (kanskje han
kjenner onkel Runar)), og jeg ville derfor ha ny tannlege-rekvisisjon,
fra Nav.

Det ble jeg da nektet.

(De ville at jeg skulle finne meg i snikislamisert homo/korporlig
straff, virka det som).

Og det er en ting.

Men i forbindelse med tannbehandling, for et par-tre år siden, så
nevnte ikke Nav noe om røntgen-bilder da heller.

Så det er noe nytt de har begynt med, (virker det som).

Og på 'under-kommunikasjons-vis', så har de da ikke informert
borgerne, om sine nye rutiner.

Og så klager de etterpå, og vil ha det til, at borgerne surrer, (kan
det virke som).

Men jeg har jobbet mange år som butikksjef/butikkleder, blant annet,
(i Rimi, for det meste), og er vant til å lese mye post, og samtidig
huske det som er viktig.

Så her tror jeg nok at det er Nav som surrer, (og ikke meg), for å si det sånn.

Så dette tullet fra Nav, synes jeg at jeg må klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Nå fant jeg et brev fra Nav, fra 6. mai.

Og der skriver de: 'Ved behov for ytterligere tannbehandling må du
levere spesifisert kostnadsoverslag fra tannlege'.

Og det står ikke noe, om noen røntgen-bilder.

Så er det at Nav terger meg da, når de i ettertid, begynner å klage
på, at jeg ikke har gitt dem noen røntgen-bilder.

Det er som at de er hatske og driver med noen unorske 'klovne-greier',
må man vel si.

Hva skal denne sære/nisse-aktige oppførselen fra Nav bety.

Det kan man lure på.

Og Nav har også trenert denne saken, veldig lenge.

Det tok mange måneder, før jeg fikk fiksa tanna, etter at en fylling
falt ut, (da jeg åt en burger, (med tortilla-chips i), på McDonalds,
(for de tuller når man prøver å bestillle Big Mac, vil jeg si).

Og det er bare en tilfeldighet, at jeg ikke har fått tannpine, siden
at jeg sist var hos tannlegen, (i mai, var det vel).

For Nav skal kontakte en 'rådgivende tannlege', og det bruker de år og dag på.

Og det samme da jeg først kontaktet de, i våres, (som nevnt ovenfor).

Da sendte de meg til tannlegen uten rekvisisjon.

Og det var jo dømt til å mislykkes, (må man vel si).

Så her er det sånn, at Nav, saboterer mot meg, og prøver å få meg opp
i stry, (vil jeg nesten si).

Det var kanskje bedre, da vi ikke hadde Nav, men istedet hadde
Arbeidsformidlingen og Sosialkontoret.

Dette Nav er en noe unorsk og noe 'New Age', kan det nesten virke som.

Hvem var det som fant på å blande Arbeidsformidlingen og
Sosialkontoret, og så kalle det Nav.

Da jeg gikk på handel og kontor, (på 80-tallet), så lærte vi om personvern.

(Organisasjonene skulle ha informasjon, (om enkeltpersoner), på en
need to know-basis.

Og det var ikke lov å koble to register sammen, for eksempel.

Mener jeg å huske at vi lærte).

Og det er klart at når man slår sammen Sosialkontoret og
Arbeidsformidlingen, (og også Boligkontoret), så får Nav mer personlig
informasjon, om brukerne, enn sosialkontoret og arbeidsformidlingen i
sin tid fikk, hver for seg.

Så hva var da meningen med alt dette pratet om personvern, som vi
lærte om, på handel og kontor, i sin tid.

Har dette gått i glemmeboka?

Da har vi nok mista nok i samme slengen, (her i Norge), vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Jul 2019 04:29:42 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev
av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).

Jeg synes det er merkelig, at de skal begynne å pirke, når det gjelder
at jeg skal få fikset problemer med kjeften.

Det er snakk om kroner osv., som jeg trenger, siden at noen
amalgam-fylninger, (som min tannlege-onkel Runar Mogan Olsen i Follo
satt inn, på begynnelsen av 90-tallet, muligens delvis unødvendig),
har falt ut.

Og en gull-krone, som min engelske tannlege satt inn, (en tannlege i
Walton), for noen år tilbake.

Den hadde det visst blitt en infeksjon under, (sa hu på Galleri Oslo
Klinikken, heter de vel).

Så da kan man kanskje lure på om den engelske tannlegen har tulla.

Det var også noe tull, for noen år tilbake.

Dette var mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra sommeren 2015
til sommeren 2017).

Da hadde jeg spist noe seigt godteri, på Pearl Seaways, (en
DFDS-ferje), og en fylning falt ut.

Og da visste jeg ikke, at jeg kunne velge en tannlege i Oslo, (hvor
jeg er mest vant til å bo, det var Nav Østensjø som sendte meg til
Bærum, da jeg flytta hjem fra England i 2014).

Så jeg valgte en tannlege på Bekkestua, (i Bærum).

Og den tannlegen var tilsynelatende homo.

For han var nærgående, og støttet hodet sitt mot nakken min osv.,
innimellom at han jobba.

Og det syntes jeg, at var ekkelt.

Men da ble jeg nektet en ny rekvisisjon.

Jeg måtte gå til 'homse-tannlegen', eller ikke få tannlege-behandling.

Så dette var som noe fra middelalderen, at de liksom skulle ydmyke/straffe meg.

Noe sånt.

Og jeg fikk så endelig noen penger for en arv fra 2005, sommeren 2017,
(Drammen tingrett nektet meg i alle år å oppløse sameie).

Og da flytta jeg til England, og gikk til tannlege der, (den i Walton igjen).

Og da måtte jeg gå dit 5-6 ganger for at de skulle rotfylle den samme
tanna som han 'homsen' i Bekkestua, satt en midlertidig fylning i vel.

Og da jeg bodde i England, (fra 2004 til 2014), så nekta Nav å sende
meg min pensjonsbeholdning, (som er på cirka en million).

Hvis jeg hadde fått den, så hadde jeg nok fått suksess med min nettbutikk, osv.

Og jeg ville kanskje vært etablert med familie, osv.

Så Nav er veldig ondskapsfulle, (må man vel nesten si), mot meg.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 26 Jul 2019 03:20:24 +0200
Subject: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23.
mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 10. juli, (se vedlegg).

Skjønt brev.

Det er visst egentlig snakk om et vedlegg.

For deres egentlige brev, er visst den barnetegningen, som dere alltid sender.

Dette har jeg klaget på tidligere, (at dere sender rare tegninger).

Og det hører dere ikke på.

Dere sender fortsatt den dumme tegningen.

Det blir trakassering, (vil jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Det virker også som at dere er sponset av Apple, når dere 'hyper'
elektroniske postkasser.

Husbanken har noe lignende.

Og da må jeg ofte sitte foran PC-en, i en times tid, når jeg har fått
mail på Husbanken sitt 'Kafka-mail-system'.

For Lånekassa og noen forliksråd, (i Larvik og Oslo), har tulla med
meg, sånn at jeg har fått kredittanmerkninger.

Så jeg får ikke 'turbo-hastighet', på mitt mobile bredbånd.

Så dette at brev skal sendes til Iphoner, (og ikke til postkasser),
det er Hitler sin våte drøm, (virker det som).

Siden at det gjør alle med problem-økonomi, til utstøtte, (må man vel si).

(For de har ikke råd til den nyeste Iphonen.

Og de får heller ikke tilgang til ordentlige mobil/internett-abonnement.

Så dere skaper nye klasseskiller, (må man vel si), med disse
'Kafka-postkassene' deres).

Så dette 'nazi-greiene' må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 9 Jul 2019 00:40:08 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

som jeg skrev til dere i mai, så har jeg levert et kostnadsoverslag,
fra en tannlege, til Nav.

(Dette var noe Nav ba om.

Sånn som jeg husker det).

Og nå er juli, og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer fra Nav, om dette.

Kan dere høre med Nav hva som foregår, (lurte jeg).

For det er greit å få fiksa tenna, før det blir så ille, at jeg må ha
gebiss, (for å si det sånn).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Thu, 30 May 2019 21:31:03 +0200
Subject: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 23. mai, (se vedlegg).

Nav sendte meg en rekvisisjon, som ikke var stor nok.

De sa først, (i mars), at jeg kunne få tannbehandling, for opptil 8000.

Men da ga de meg ikke rekvisisjon, så tannlegen satt seg på bakbeina.

Og når jeg så fikk rekvisisjon, (jeg var hos tannlegen på mandag i forrige uke).

Så holdt rekvisisjonen kun til en midlertidig fylning.

Det var så dårlig stilt, med kjeften min, at tannlegen fant ut, at det
vil koste over 50.000, å fikse alt.

Og det kostnadsoverslaget leverte jeg hos Nav, på fredag, i forrige uke.

Og jeg har fortsatt ikke fått ny rekvisisjon.

Noe som er litt dumt, siden at jeg kun har en midlertidig fylning, i
den aktuelle jekselen nå.

Og den fyllingen faller litt sammen liksom, når man spiser mat.

Og så gjør det vondt, i tanna.

Og fylningen kommer til å falle mer sammen, (mener jeg å huske fra en
gang jeg gikk til en tannlege i England).

Så her haster det at Nav sender ny rekvisisjon.

Men de somler.

Så det må jeg klage på.

Jeg prøvde å forklare om de dårlige tennene, til Nav, i 2017.

Men en tannlege på Bekkestua begynte da å kødde, (han la hodet sitt
oppå nakken min, innimellom at han jobba).

Og jeg klagde da, til tannlegeforeningen, (og Nav), osv.

Og Nav nektet da å gi meg ny rekvisisjon, siden at jeg ikke ville være
med på 'homse-legene' til denne tannlegen, på Bekkestua, (dette var en
vestlending).

Så her må Nav slutte å tulle.

Jeg flytta så til England, i 2017, (for å starte opp min nettbutikk
igjen, da jeg fikk penger for en liten del av et sameie).

Og tannlegen der tulla også.

Jeg måtte gå til tannlegen 5-6 ganger for å rotfylle en tann, (den som
tannlegen på Bekkestua hadde begynt å rotfylle).

Og så sender Nav meg til nettopp Bekkestua, (kommunal bolig), når jeg
ble jaget tilbake til Norge, av britiske myndigheter, (noe jeg har
informert ambassaden i London om).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at mafiaen, (eller hvem det er), har sendt noe i
mitt navn, til dere, (og flere andre fylkesmenn, for jeg fikk flere
mailer om det, (angående noen innsynskrav osv.), nå i kveld, og jeg
har ikke sendt noe som burde ha 'trigget' noen sånne svar-e-poster:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Henvendelse er mottatt
FmOVPost <FmOVPost@fylkesmannen.no>     30. mai 2019 kl. 20:57
Til: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Vi bekrefter at din henvendelse er mottatt hos Fylkesmannen i Oslo og
Viken og sendt videre for behandling.

Vi gjør oppmerksom på at personsensitive opplysninger ikke bør sendes
per e-post. Bruk heller skjemaet «Sikker melding til Fylkesmannen» som
ligger på embetets nettside, her:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/



We confirm that your email has been received by the County Governor in
Oslo and Viken and has been forwarded.

We urge you not to send personal information by email. Please use the
form «Sikker melding til Fylkesmannen» that you can find on our
website, here:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/'.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 17 May 2019 01:34:05 +0200
Subject: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 9. mai, (se vedlegg).

I mellomtiden så har Nav sendt meg, en rekvisisjon, til tannlege.

Men som jeg sa til tannlegen på mandag.

Så tok det lang tid.

Jeg hadde jo veldig vond tannpine, (Paracet hjalp ikke).

Så at de da ikke gir meg en rekvisisjon, men istedet bare lurer meg
liksom, (og bare ber meg ta med faktura fra tannlegen, men tannlegen
ville ha noe skriftlig fra Nav).

Det var flaks at tannpinen likevel har gitt seg, (av ukjent grunn for meg).

Men det kunne jo like gjerne ha vært sånn, at tannpinen hadde
fortsatt, i mange dager/uker.

Så dette må jeg klage på.

Her er det byråkrati, (eller om man skal si ondskap), fra Nav, (vil jeg si).

(Siden at de ikke ga meg en tannlege-rekvisisjon, den dagen, som dro
til Nav Sandvika, (med fæl tannpine), for å få en sånn rekvisisjon.

Siden at jeg kun får drøye 5000 måneden i livsopphold-støtte).

Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så var jeg stort sett arbeidsledig, (fra slutten av 2008), under finanskrisen.

Og jeg testa en ny tannpasta, og da 'sprakk' to visdomstenner, og jeg
måtte til tannlegen.

Og da ba tannlegen om mitt National Insurance Number, (som man får hos
staten der, et slags personnummer, (for folk som jobber), kan man
kanskje kalle det).

Og så sendte de regninga til arbeidsformidlingen/the Jobcenter/staten.

Jeg behøvde ikke å dra til arbeidsformidlingen først.

Så det var mye mindre byråkrati.

Så jeg må klage på at det er så mye unødvendig byråkrati, (når det
gjelder tannlege), for arbeidsledige nordmenn.

Dette fører til mye unødvendig lidelse.

Når folk må gå i mange dager med tannpine, fordi at de ikke har det og
det skrivet, fra Nav.

Tannlegene setter seg da på bakbeina.

Og det er vel fordi, at de er lei av å bli lurt, kanskje.

Så her funker ikke samarbeidet mellom myndighetene og tannlegene bra i Norge.

Så dette må jeg klage på.

Jeg vet ikke hvem som er verst, av tannlegene eller arbeidsformidlingen i Norge.

Men når de får det til i England, så burde vi vel klare å få det til her og.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Dere har igjen sendt meg, en slags barnetegning.

(Eller om det er noe, som dere har laget, i en pause).

Og den tegningen forestiller en borger og en mobil.

Men dere har fått størrelse-forholdet, mellom borgeren og mobilen feil.

For borgeren ser ut som om han er på størrelse med en mus, kanskje.

Så det må jeg klage på, at dere liksom kaller borgerne for mus.

Det hører ingen steder hjemme, og er veldig uhøflig, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, 28 Apr 2019 10:46:19 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg har nå finlest Nav sitt brev fra 11. april igjen, (se vedlegg).

Og det står der, noe rart, (på siste side), at utgifter til lege og
medisiner er stipulert og gjelder kun for mai, og at dersom mine
utgifter overstiger stipulert beløp, så blablabla.

Men det som er, er at jeg kun kjøpe vitamintabletter, på Rema eller Kiwi.

Og det er det.

Og jeg har derfor aldri søkt om støtte til lege eller medisiner, fra Nav.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Prøver Nav her å sykeliggjøre meg.

Hm.

Dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg var på Nav, på fredag ettermiddag.

Og da var det to minutter, før de stengte.

Og to svære sikkerhetsvakter, stod og hang, ved inngangen.

Og trynene deres fulgte meg, som om de var varmesøkende kameraer, liksom.

Så jeg stoppet opp, (for å roe ned 'robotene').

Og forklarte at jeg bare skulle legge en konvolutt, oppi Nav sin
'russiske' postkasse, som de har inni en krok.

(En Steinar hos dem, sa at jeg skulle levere strøm-regninger osv.
sånn, for cirka et år siden der).

Og en av vekterne sa, at jeg skulle legge konvolutten, (som var Nav
sin interne skjema-konvolutt, som jeg hadde klart å få med meg et par
hjem av, forrige gang jeg var der, for jeg hadde så mange søknader da,
og fylte disse ut, i senteret, heller enn inne på Nav, for der har de
så mange 'svartinger' som 'elger'/går på meg, av en eller annen
grunn), i en postkasse, utafor Nav.

Men jeg har tidligere spurt de om, om det med postkassene, (for de har
en postkasse inne og en ute).

Og da sa ei nord-norsk dame der, at den inne, ble tømt hver time.

Så jeg sa til vakta, at de postkassene ble tømt på forskjellig tidspunkt.

Men begge ble tømt på sekundet klokka tre, mente vakta.

Men jeg har jobbet som butikksjef, og vet hvordan man stenger.

Alle som er inne før stengetid, må få lov å gjøre seg ferdig.

Og jeg hadde også rukket å bli ferdig, før stengetid.

Så at vakter står i døra, før stengetid.

Det er en uting, vil jeg si.

Her stenger Nav på russisk vis.

Tenk om Vinmonopolet hadde stengt sånn, på påskeaften.

Da hadde mange nordmenn blitt sure, siden at det ikke ble noe after-ski-dram.

Så det sier seg selv da, at Nav stenger på 'russisk vis', (når de
stenger før stengetid).

Så det vil jeg gjerne klage på.

PS 2.

Tannlegen ville ha noe skriftlig, fra Nav, om at jeg kan få støtte.

Og det står riktignok, (så jeg nå), nesten helt bakerst, at jeg kan få
støtte til tannlege.

Men det er ikke en rekvisisjon.

Og når det står mye om medisiner og leger, i brevet fra Nav.

Så vil vel tannlegen tro at jeg bruker mye medisiner, hvis jeg tar med
brevet fra Nav.

(For da vil nok tannlegen ha en kopi av det.

Hvis jeg skulle tippe).

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 11:59:23 +0200
Subject: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev av 12. april, (se vedlegg).

Jeg har gått på handel og kontor, (på 80-tallet), og jeg lærte der, at
om man ringte til en organisasjon, så skulle man få svar per telefon,
og om man skrev brev til en organisasjon, så skulle man få svar per
brev.

(Noe sånt).

Så når jeg har skrevet en skriftlig søknad, (om tannlege-rekvisisjon),
til Nav, så burde jeg få et skriflig svar, (i posten), vil jeg si.

Og jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev og/eller tannlege-rekvisisjon fra Nav.

Og den tannpinen kan komme tilbake, når som helst, (vil jeg si).

Og den tannpinen var skummel.

Jeg var redd for at det ikke var bra for hjertet, (for eksempel), med
en sånn smerte, som ikke gikk bort, (selv om jeg tok mange Paracet,
blant annet).

Så dette må jeg klage på, at Nav fortsatt tuller/somler.

(For å si det sånn).

Det hører ikke hjemme noen steder.

(Må jeg si).

Det er ikke det, at jeg ikke liker navnet Løvenbalk.

Det var tvert imot sånn, at jeg syntes, at dette var et artig/fint
navn, når jeg fant dette navnet, når jeg drev med slektsforskning,
angående min danskfødte mormor sine forfedre.

Og jeg har lest et sted, at Johanniterordenen, (som min fars nye
slektning Bjørn Humblen er/var i), er veldig opptatt, av de som er
etterkommere av kong David av Israel.

Og det var visst min danskfødte mormor, (har jeg funnet ut, ved å
drive slektsforskning).

Og det er liksom alltid sånn, (og har vært sånn, i mange år), at når
jeg prøver å få mine rettigheter, (som den nevnte
tannlege-rekvisisjonen), så har det liksom bare vært masse
'kladdeføre', for meg.

Og jeg sendte søknad om å få hete Løvenbalk, til mellomnavn, for cirka
ti år siden, til Skatt Sør.

Men de har sendt svaret, til en fjern onkel av meg.

Og så har jeg bedt Skatt Sør, om å sende meg, ihvertfall en kopi av
det aktuelle svar-brevet.

Men de er vrange/vanskelige, og har ikke giddet dette.

Og jeg søkte også om å få hete Gjedde, (som min tipptippoldefar i
Danmark), og Ribsskog-Adeler, (for min mor og mormor arvet den siste
etterkommer etter Cort Adeler, (unntatt noen i Argentina), på
70/80-tallet, for Holger Adeler var gift med min mormors tante Magna
'Meme' Gjedde Nyholm, og de døde barnløse).

Men Skatt Sør har sendt alle tre svar-brevene til min nevnte 'lugubre' onkel.

Og selv om jeg prøver å få kopier, (det er jo også noe som heter av
man har innsynsrett), så nekter de å sende meg dokumentasjon.

Så før jeg vet hva de har skrevet om Løvenbalk, Gjedde og Adeler.

Så synes jeg ikke, at jeg kan begynne å bruke, noen av disse navnene.

Men at Folkeregisteret gjør det.

Det burde kanskje ikke dere ha visst om.

For det 'normale' ville vel vært, å bare spurt meg, om hvilken
adresse, som dere skulle sende svar-brevet til.

(Istedet for å blande inn Folkeregisteret.

På en slags 'storebror ser deg-måte'.

Må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Når det gjelder dette med Viken, så jeg har søkt litt på nettet, om dette.

Og det var visst sånn, at også nazistene/Quisling, brukte dette Viken,
som område-navn, for sin hird osv., under andre verdenskrig.

Og så begynte vel Viken Energi, å bruke dette navnet igjen, rundt
årtusenskiftet.

Men da hadde vel ingen brukt det, på cirka 50 år.

(Såvidt meg bekjent, ihvertfall).

Det tradisjonelle norske navnet på Oslofjorden er visst Fold, (som i
Follo, Østfold og Vestfold).

Så det hadde kanskje vært mindre 'nazistisk'.

Nå skriver dere at fylkesmennene i: 'Oslo og Akershus, Buskerud og
Drammen', har slått seg sammen.

Men da nevner dere Drammen/Buskerud to ganger.

Og glemmer Østfold.

Og dere har visst også glemt Vestfold.

(Som vel hører hjemme, i Viken/Fold).

Så det må jeg klage på.

Og om Buskerud hører hjemme, i Oslofjorden/Viken/Fold.

Det vet jeg ikke.

Buskerud er visst 'bare' oppkalt etter en bispegård, (mener jeg å ha
lest et sted).

Og Drammensfjorden ble visst kalt Drafn.

Og jeg vet ikke om den er med i Fold/Viken.

Men de har noe som heter Danvik folkehøyskole, i Drammen.

Så jeg vet ikke om det navnet spiller på 'Viken'.

Og jeg har lest at Svelvikmorenen brast, i sin tid.

Så det het kanskje Fold, fram til Svelvik, i gamle dager.

Og så het det kanskje Drafn, mellom Svelvik og Drammen.

Noe sånt.

Og Bohuslen, burde kanskje også vært med.

(Snorre brukte muligens Viken om området så langt sør).

Ihvertfall så husker jeg at det var sånn, at da min danskfødte mormor
'tvang' meg, til å lese Snorres kongesagaer, i en sommerferie, på
midten av 80-tallet.

Så undret jeg meg, angående hva dette Viken var, (før jeg etterhvert
skjønte det av sammenhengen), husker jeg.

Og jeg hadde da bare bodd, i Larvik og Svelvik.

Som vel må sies å være, i Oslofjorden/Drammensfjorden/Viken/Fold.

Så hvis Viken hadde vært mye brukt, på 70/80-tallet.

Så ville vel ha hørt dette navnet, før min mormor tvang meg til å lese
Snorres kongesagaer, (vil jeg si).

Og det hadde jeg ikke hørt.

Så jeg må nesten lure på, om dette er noe, (at vi nå skal ha Viken
fylke), som nazistene har trumfet gjennom.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 08:31:19 +0200
Subject: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

Og det står der, at dere mottok min e-post, på 30. mars.

Men det riktig skal vel være 9. april.

Så jeg lurte på, om dere har hatt julebordet, på forskudd, i påsken, i år.

Og om dere hadde julebordet, i en utvidet lunsj-pause.

Før dere fortsatte å jobbe.

Makan!

Dette er heller ikke 'beklagelser', som dere skriver.

Men det er klager.

Det er

4 vedlegg
IMG_20200625_0001 paint.jpg
596K
IMG_20200625_0002.jpg
538K
IMG_20200625_0004.jpg
622K
IMG_20200625_0005.jpg
437K

PS.

Her er vedleggene:


Jeg fikk et brev fra Nav




Min morfar kom visst på en sisteplass, blant de 95, som tok juridikum, i 1942. (Fra Tønsbergs Blad 19. august 1950)


https://www.nb.no/items/7aca839b5e1004ecf421d59bfa40b1ad?page=7&searchText="ribsskog"

PS.

Som jeg vel har blogget om tidligere.

At Arne Thomassen sa, på 90-tallet, i Oslo.

(Arne Thomassen var min stefar, i Larvik, på 70-tallet.

For å si det sånn).

At min morfar, måtte gå på ski, til universitetet.

(Min morfar vokste opp i Asak.

Som ligger cirka to mil, fra Oslo sentrum.

Er det vel).

Så det kan kanskje ha vært grunnen til, at min morfar, gjorde det dårlig, på universitetet.

(Selv om han jo bestod.

Det var vel antagelig folk som strøyk og, (hvis jeg skulle tippe).

Så det var nok noen som gjorde det dårligere og.

For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I 1942, (da min morfar fikk juridikum).

Så var jo Norge okkupert, av tyskerne.

Så det kan jo også ha vært sånn, at min morfar gjorde det dårlig, litt på trass, mot den tyske okkupasjonsmakten.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da min morfar Johannes Ribsskog slutta som kontorsjef i Nittedal, for å begynne som rådmann i Hadsel, så skrev han brev, til sin tidligere lokalavis. (Fra Varingen 27. november 1953)


https://www.nb.no/items/92f4b75d4098e0e090a995a9ad7d150b?page=0&searchText="ribsskog"

PS.

Her er mer om dette:


https://www.nb.no/items/92f4b75d4098e0e090a995a9ad7d150b?page=3&searchText="ribsskog"

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: På menyen hos Restaurant Løvenbalk Ribsskog neste uke
Erik Ribsskog 25. juni 2020 kl. 05:32
Til: juridisk
Kopi: Adams Matkasse , inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Adams Matkasse
Date: ons. 24. jun. 2020 kl. 09:09
Subject: På menyen hos Restaurant Løvenbalk Ribsskog neste uke
To: Erik Løvenbalk Ribsskog


Les denne e-posten i nettleseren
Adams matkasse
Blomkål
Ordrebekreftelse
Takk for at du velger Adams Matkasse, Erik! Vi vil levere Adams Vegetarkasse til (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA på mandag mellom 16:00 og 22:00.

Se frem til fristende og smakfulle middager neste uke!

Se din detaljerte ordebekreftelse
Verv dine venner og få 50 % rabatt!
Gi bort en matkasse til halv pris til venner og kjente, og få 50 % rabatt for hver eneste venn du verver!

Verv en venn og få 50 % rabatt
Informasjon om koronaviruset
Vi har kapasitet og leverer til deg som normalt, men på grunn av koronaviruset har vi besluttet å midlertidig endre noen av våre leveringsrutiner.

Les mer om våre koronatiltak
Facebook Instagram

Min Matkasse | Kundeservice | Adam på iPhone | Adam på Android

Du mottar denne e-posten fordi du er kunde hos Adams matkasse med epostadresse, e.ribsskog@gmail.com. Ønsker du ikke å motta ordrebekreftelser fra oss kan du melde deg av her.

Adams matkasse

Adams Matkasse AS, Maridalsveien 21, 0178 OSLO, Norway

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Endring av PIN-kode
Erik Ribsskog 25. juni 2020 kl. 05:29
Til: juridisk
Kopi: Express Mat AS v/Pizza og Kina , inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Express Mat AS v/Pizza og Kina
Date: ons. 24. jun. 2020 kl. 16:36
Subject: Endring av PIN-kode
To: LAILA MONICA LØVENBALK


Hei!

PIN-koden din for http://www.22222222.no har blitt endret.

PIN-koden er privat og kan ikke overdras.

Mvh. Salgskontoret

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Registreringssøknad for 22222222
Erik Ribsskog 25. juni 2020 kl. 05:26
Til: juridisk
Kopi: Express Mat AS v/Pizza og Kina , inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Express Mat AS v/Pizza og Kina
Date: ons. 24. jun. 2020 kl. 16:34
Subject: Registreringssøknad for 22222222
To: LAILA MONICA LØVENBALK


Hei!

Du kan nå bestille mat via internett på vår web-side http://www.22222222.no.

Brukernavn: 48638549
PIN-kode: 7848

PIN-koden er privat og kan ikke overdras. Informasjonen du har oppgitt i registreringen vil kun bli brukt for å betjene deg på en effektiv og sikker måte. Lykke til og takk for at du velger Pizza & Kina Expressen!

Mvh. Salgskontoret

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Erik, nå nærmer din første matkasse seg!
Erik Ribsskog 25. juni 2020 kl. 05:22
Til: juridisk
Kopi: Adams Matkasse , inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Adams Matkasse
Date: ons. 24. jun. 2020 kl. 21:04
Subject: Erik, nå nærmer din første matkasse seg!
To: Erik Løvenbalk Ribsskog


Adams matkasse
Adam hos gartneren
Velkommen til en inspirerende mathverdag Erik

Din første matkasse kommer førstkommende mandag mellom 16:00 og 22:00
Dagen før levering mottar du en SMS fra oss som gir deg et mer eksakt leveringstidspunkt.

På leveringsdagen mottar du en SMS når sjåføren er i nærheten. Om sjåføren skulle ha noen spørsmål angående leveringen din vil han ringe deg på +4748621954. Hvis du ikke er hjemme når kassen leveres kan du avtale med sjåføren hvordan kassen leveres. Vel bekomme

/Adam

Gå til Mine Sider
Min Side

Frist for å gjøre endringer i bestillingen er tirsdag kl. 23:59

Valg av middag
Se kommende menyer »
La deg bli inspirert av menyen for de kommende ukene. Her kan du endre matkasse, velge middager selv og endre hvor mange som skal spise den aktuelle uken.

Kontakte kundeservice
Kontakte kundeservice »
Har du spørsmål eller ønsker å sende inn en reklamasjon? Våre superstjerner på kundeservice hjelper deg gjerne.
Velg dine leveringsuker
Tilpass leveringene til ditt behov »
Få kassen levert til en annen adresse hvis du vil ta med kassen på ferie og gjør endringer på Min Side

Jeg anbefaler å skrive en beskjed til sjåføren HER dersom du mener det er noe sjåføren bør være obs på ved levering.
Velg tilleggskasser
Legge til taco, pizza eller fruktkassen »
Når du bestiller en av våre ferdige matkasser får du taco, pizza og frukt som tillegskasser.

Hvis du velger retter selv finner du både taco og pizza som en fast rett i Velg Selv mens fruktkassen velges som tilleggskasse.
Din mat, vårt ansvar!
Din mat, vårt ansvar!

Når vi behandler maten din er matsikkerhet vår høyeste prioritet. Maten leveres i resirkulerbar papp som sjåføren gjerne henter ved neste levering. Innholdet i kjøleelemetene sorteres som matavfall. Plasten skylles og sorteres som plastavfall.

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre hvordan vi pakker varene våre for å begrense vårt miljøavtrykk ved pakking. Vi arbeider mot mer effektive pakkeløsninger som ikke går på bekostning av råvarenes holdbarhet, eller emballasjekrav for mat. Adams Matkasse er medlem i Grønt Punkt og følger Grønt Punkt sine krav til resirkulerbar emballasje. Husk å vaske av matrestene når du resirkulerer plasten.


Din mat, vårt ansvar
Mine Sider
Mine Sider - full kontroll over abonnementet ditt.
Kontakt oss
Klikk her for å besøke kundesenteret vårt.
Last ned Adams app!
Få middagen rett i lomma! Last ned Adams app for iPhone eller Android.
Facebook Instagram
Åpne i nettleser
Adams matkasse

Sent to: e.ribsskog@gmail.com

Unsubscribe

Adams Matkasse AS, Maridalsveien 21, 0178 OSLO, Norway

Mer fra Facebook


PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Enda mer om dette:

Her er mer om Rimi Gullårer, (en gjev driftskonkurranse, som jeg vant, som butikksjef, på Rimi Langhus, for andre halvår, av 2001)


https://www.nb.no/items/3d3f34e4bdf97269b5c35075dea3e6fd?page=1&searchText=gullårer

PS.

Det halvåret, som jeg/Rimi Langhus, vant Rimi Gullårer.

(Andre halvdel av 2001).

Så var det tilsammen tre butikker, som klarte kravene, (sånn som jeg husker det).

(Det vil si alle tre gullårene.

For Rimi slutta med Domino-kort, rundt årtusenskiftet.

Så våre gullårer, (i 2001).

Det var snitthandel, frukt/grønt-andel og EMV-andel.

EMV betyr: 'Egne merkevarer', forresten).

Og vår butikk, fikk vel da cirka 30-40.000, (i premie), mener jeg å huske.

(Det var vel antagelig sånn, at cirka 100.000 ble delt, på de tre vinner-butikkene.

Noe sånt).

Men jeg hadde inntrykk av, (fra distriktsjef Anne Kathrine Skodvin), at de pengene, var ment å gå, til sosiale formål.

Men ifølge artikkelen overfor, så kunne visst butikksjefen, bare dele ut disse pengene.

Hadde jeg visst det, så hadde jeg kanskje gjort noe lignende, jeg og, (for å si det sånn).

(Sånn at hver ansatt hadde fått noen tusen kroner i bonus.

Istedet for at vi skulle dratt, med danskebåten.

Eller noe lignende.

Noe som kanskje er morsomt, som ungkar, (når man reiser aleine).

Men når man drar sammen med kolleger, (som butikksjef), så må man oppføre seg, som om man er mora til de ansatte, uansett.

Og noen av medarbeiderne, synes kanskje også, at sånne sosial aktiviteter, kan bli litt klamme.

Men jeg hadde hatt, en 'jovial' distriktsjef, (Per Øivind Fjellhøy aka. PØF), i år 2000, (da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde).

Og da hadde vi vært på masse hytteturer osv., (vi butikksjefene i distriktet).

Så jeg var ikke så opptatt, av sosiale aktiviteter, i 2001.

For å si det sånn.

For det hadde jeg vært med på ganske mye av, årene før.

For å si det sånn.

Og jeg hadde også en arbeidssak, som jeg prøvde å ta opp, med direktørene/sjefene i Rimi.

Men ingen ville høre på meg, (og ta opp disse sakene videre).

Så det ble til at jeg bestemte meg for å slutte som butikksjef.

Så det at jeg vant Rimi Gullårer, var ikke nok til, at jeg ombestemte meg, angående dette.

Selv om det er en morsom ting, å ha fått med seg, (når jeg ser tilbake på min karriere i dagligvarebransjen).

Men på den tida, (i 2001/2002), så var det viktigste for meg, å beholde min integritet.

Ved å komme meg ut av firmaet, (eller om man skal si 'rottereiret').

For å si det sånn).

Og etter at jeg slutta som butikksjef, (noe jeg gjorde sommeren 2002).

Så hjalp jeg en gang til, (dette var vel høsten 2002 muligens), med en varetelling, på Rimi Langhus.

(Mens jeg da egentlig jobba som låseansvarlig på Rimi Bjørndal.

Ved siden av heltids-studier på HiO IU.

For å si det sånn).

Og da var det sånn, at min tidligere assistent Sølvi Berget, (som da fortsatt jobba som assisterende butikksjef, (i den samme butikken), på denne varetellinga).

Hu ba meg høre, med distriktssjef Anne Kathrine Skodvin, om de 30-40.000.

For Sølvi Berget lurte på, om butikken kunne bruke de pengene, på de ansatte.

(Selv om jeg hadde slutta, som butikksjef der.

Noen måneder tidligere).

Men da trodde visst Skodvin, at jeg ønsket å få de pengene selv.

Ihvertfall så avviste hu meg, ganske bryskt, (sånn som jeg husker det).

Så hva som skjedde, med den aktuelle pengepremien.

Det veit jeg ikke.

(Må jeg innrømme).

For meg så var æren og berømmelsen det viktigste, (og ikke den klamme 'sosiale aktiviteter-pengepremien'), må jeg si.

(Hvis man tenker langt framover.

Og på muligheten til å få 'viktige', (og bra betalte), jobber/verv, (i fremtiden).

Så er jo det det morsomste, ved å vinne sånne gjeve drifts-konkurranser, (som butikksjef).

Må man vel si).

Men alle, (onkel Martin og de, Rimi-Hagen, ICA og dagligvarebransjen sine bransje-tidsskrifter), de nekter alle, å sende meg bevis på, at jeg vant denne drifts-konkurransen, (som butikksjef på Rimi Langhus).

(Mine attester og vitnemål ligger på Løvås gård i Kvelde.

Hvor jeg måtte rømme, (kun med de klærna jeg hadde på meg), fra et drapsforsøk, (til England), sommeren 2005.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Det står i artikkelen øverst i bloggposten.

At det var en 'jury', som så på forskjellige gullårer.

Men dette var egentlig snakk om bestemte krav, i form av tall/prosenter, som butikken skulle oppnå.

(Sånn som jeg husker det).

Så dette var snakk om målbare ting.

(Økning av snitt-handel i prosent.

Økning av frukt/grønt-andel i prosent.

Og at man måtte klare et visst prosent-krav, når det gjaldt EMV-andel.

Noe sånt).

Det gikk ikke på skjønn.

(For å si det sånn).

Så noen jury, var nok ikke inne i bildet.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Hvis man ser øverst i blogg-posten.

Så kan man se, at sjekken, (på 100.000), til Rimi Manstad.

Den var skrevet under, av Eivind Smith.

Og Eivind Smith, han var markedsførings-direktør, i Rimi, (rundt årtusenskiftet), sånn som jeg husker det.

(Og 'Audi-Monika' hypet også Eivind Smith, i forkant av det første butikksjef-seminaret, (på Storefjell), som jeg var med på.

Høsten 1998.

Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok 5.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det som er rart, i 'våre dager', er at onkel Runar, visst nå, er kamerat, med Eivind Smith, (og ikke 'Audi-Monika'):


https://johncons-mirror.blogspot.com/2018/07/onkel-runar-kjenner-visst-eivind-smith.html

Bloggarkiv