Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. juli 2021

Britene har laget en komi-serie, ('Trollied'), om et hypermarked, (hvor de tar opp noen av de samme temaene, som jeg har tatt opp, på min blogg og i Min Bok-bøkene)



PS.

Valco, (som er en oppdiktet kjede), ligger visst liksom i Warrington, (mellom Liverpool og Manchester).

Og i 2005, så måtte jeg ta en buss, til nettopp Warrington, (og Jobcenter-avdelingen der), fra Liverpool.

(Av en eller annen grunn).

For å få mitt National Insurance Number, (noe i samme gate som et personnummer).

Noe jeg trengte, for å jobbe, på Arvato Liverpool.

(Hvor jeg jobba fra høsten 2005 til høsten 2006.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og amerikanerne har laget en TV-serie, som heter Superstore:



PS 3.

OBS Triaden var en lignende butikk, av Valco eller den i Superstore, da.

OBS Triaden og Maxi Skårer, (som lå like ved), kom vel begge med, på en liste, over Norges ti største dagligvarebutikker, på den tida jeg jobba der.

Og Triaden-senteret, var visst Norges største senter, (regnet i areal), på den tida jeg jobba der.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Enda mer fra Facebook

tone westbye 10

PS.

Her er mer om dette:

westbye facebook 11

PS 2.

Og enda mer om dette:

westbye facebook 12

PS 3.

Og enda enda mer om dette:

westbye facebook 13

PS 4.

Og enda enda enda mer om dette:

westbye facebook 14

PS 5.

Og enda enda enda enda mer om dette:

westbye facebook 15

Mer fra Facebook

tone westbye facebook 10

PS.

Her er mer om dette:

facebook tone westbye 2

PS 2.

Enda mer om dette:

tone westbye facebook 3

Min tremenning Sammasati Margrete Ribsskog, (som jeg aldri har møtt), har visst kjøpt en leilighet, som ligger over Tordenskiolds Pub, i Stavern

samasati tremenning

Mer fra Bærum

På tirsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog 

PS.

Nede i lia der.

Så var det sånn, at et middelaldrende/eldre 'nazi-ektepar'.

De gikk meg ned, (må jeg si).

Dette var i et 'gangvei-kryss'.

Og disse liksom treiga seg, (i/ved en undergang), uten å markere, hvilken vei de skulle gå.

(Det var tre mulige veier, som de kunne gå.

Til venstre, høyre eller rett fram.

Men de ble bare stående, (og glane), må jeg si.

Uten å liksom flyte, (i trafikken), da.

For å si det sånn).

Og disse, (ihvertfall dama), var i trynet på meg, (må jeg si, at det virka som).

Så dette var en merkelig opplevelse, (må jeg si).

Og litt rart, at man liksom skal bli gått ned, når man skal i butikken.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20210720_214213

PS 3.

Rett over veien, så var det noe lignende, (disse kvinnfolka bare stod og hang der, mens de breia seg, (og skravla sammen på engelsk), for å si det sånn):

IMG_20210720_213057

PS 4.

På Meny så hadde de gjemt handlevognene for kundene, (for å si det sånn):

IMG_20210720_214835

PS 5.

På Meny så var det noe rart, da jeg skulle gå ut av butikken.

(Dette var rett før stengetid.

For å si det sånn).

I selvbetjenings-avdelinga så hang det en 'Bærums-klyse', som fikk ei ung butikk-dame på seg.

Butikk-dama, (som så albansk/tyrkisk ut).

Hu sa til Bærums-klysa, at fingeravtrykk-gjenkjenninga ikke virka, i den kassa.

(Noe sånt).

Og mens jeg pakka varene.

Så ropte hu butikkdama, på en kollega, (som også var farget/mørkhudet), som hu kalte: Arsan.

(Noe sånt).

Og det hu ville at Arsan skulle gjøre.

Det var å hjelpe kunden.

Hu lurte på om Arsan hadde Vipps.

For kunden hadde glemt igjen bankkortet.

Og han ønsket å vipse penger til butikk-folka, sånn at de kunne betale med sitt bankkort.

(Noe sånt).

Det virka litt lite troverdig, (må jeg si).

At en Bærums-klyse liksom ville bli kompis, med en innvandrer/muslim.

Og det virka også teatralsk, at butikk-folka ville bli med på dette.

Kanskje butikksjefen kunne ha gjort noe sånt.

Men ikke en vanlig butikkarbeider, vel.

Det virka litt merkelig, ihvertfall.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20210720_215939

PS 7.

Enda mer om dette:

IMG_20210720_222323

PS 8.

Meny hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

IMG_20210720_215944

PS 9.

Makan, (jeg vet ikke om det er Extra-butikken som menes her):

IMG_20210720_220216

PS 10.

Extra hadde fortsatt ikke fiksa dør-lista si, (som har hengt og slengt, i flere uker nå):

IMG_20210720_220257

PS 11.

Her var det rot:

IMG_20210720_220725

PS 12.

Her er mer om dette:

IMG_20210720_220730

PS 13.

Når de stabler brusen sånn her, så ser det ut som at Extra holder på å gå konkurs, (og ikke har råd til å ta inn noe særlig med varer), må man vel si:

IMG_20210720_221207

PS 14.

De gode sjokoladelinse-kjeksene, (som har vært på aktivitet/tilbud), var igjen utsolgt:

IMG_20210720_221330

PS 15.

På veien hjem.

Så var det sånn, at ved 'Mars-søppelkassene'.

Så var det en kar, med silhuett som et troll, (eller hva man skal si), som liksom stod og manet meg, på en terrasse, noen få meter unna, (og viste fram den troll-aktige silhuetten sin, akkurat da jeg dukka opp der).

(For å si det sånn).

Så jeg lurte nesten på, om det var samene som dreiv og kødda.

For det 'nazi-ekteparet', (fra det første PS-et), drev også med noe slags maning.

(Kunne det virke som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til Forsvaret

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juli 2021 kl. 09:32
Til: Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>
Kopi: postmottak@mil.no, post@ombudsmann.no
Hei,

nei jeg så i nettavisene i går, at det hadde vært noe problem med internett osv., (og at mange store nettsteder hadde problemer).

Men dere kan kanskje prøve igjen nå, så kanskje det virker nå.

(For å fleipe litt).

Jeg synes ihvertfall at dere burde slutte å sende meg rundt som en kasteball.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 7. mai 2021 kl. 11:37 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
Beklager, men det virker ikke, det kommer ikke fram.

Vennlig hilsen



Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)

forsvaret.no

Telefon: 915 03 003




 

 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 07. mai 2021 11:32
Til:
Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]

Hei,

nå har jeg gått på handel og kontor i sin tid.

Og det tror jeg er deres jobb, å sende dette videre.

Dessuten sa han Lydersen at det var til dere dette skulle.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette, (fra Facebook):

'Tillitsvalgtordningen i Forsvaret
Statlig organisasjon
to. 09:09
Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 09:09
Hei Erik,

Det er ikke så lett å finne navn på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. Men jeg kan gjerne se på saken om du ønsker det?

Mvh
Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
to. 11:24
Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 11:24
Hei Erik,

Det er vanskelig å få tak i tillitsvalgte så langt tilbake i tid, men jeg kan se på saken din om du ønsker det?

Mvh
Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
to. 23:20
Du sendte I går kl. 23:20
Hei,

ja landstillitsvalgt er kanskje bedre enn hovedtillitsvalgt igjen.

Det hadde vært bra hvis dere kunne sett på det, og funnet en brukbar løsning.

Det er vel ingen som liker å krige mot Forsvaret liksom.

Men jeg tror at Forsvaret tjener på det, (i det lange løp), hvis de behandler folk på en real måte.

Det var jo ikke sånn at jeg ville i militæret heller, men det var snakk om verneplikt, som de fleste måtte igjen, på den tida.

Jeg har prøvd å forklare om denne frostskade-saken i en perm-link.

Og den nettsiden linket jeg til, i min Facebook-post, på siden deres.

Men det innlegget er visst borte nå.

Så jeg kan prøve å linke til den saken igjen, (på nettstedet mitt).

Jeg trodde kanskje at dere hadde noe slags arkiv, hvor dere oppbevarte navnene, på de tillits-folka, som har vært i Forsvaret, i årenes løp.

Takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er en link til den nevnte frostskade-saken:

https://johncons.net/frostskadesak.html
10:04

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 10:04
Hei Erik,

Vi har tatt en titt på saken, men har dessverre ikke kunne finne arkiver på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. 

Vi tror det beste for deg ville være å kontakte Forsvarets Personell og Vernepliktsservice. De håndterer slike saker og har kanskje arkiver på vernepliktige. Du kan nå de på nummeret: 915 03 003.

Ønsker deg en god helg! 

Med vennlig hilsen,
Ola Lydersen, Vernepliktsrådet
11:04
Du sendte I dag kl. 11:04
Hei,

jeg har nå sendt en mail til Forsvaret om dette.

Så får vi se om de finner ut noe.

Men jeg syntes din kollega Anette sa, at hu skulle se på sjølve saken.

Så man kan kanskje lure på litt hva dere driver med der.

Erik Ribsskog

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 11:26
Hei igjen, 

Vi har sett på saken og det går ikke innenfor vårt ansvarsområde. Saker som dreier seg om erstatning for skader påført i tjeneste er opp til Forsvaret å avgjøre. 

Mvh, 
Ola Tollnes Lydersen, Vernepliktsrådet
Du sendte I dag kl. 11:30
Hei,

da skjønner jeg ikke hvorfor hu Anette sa dere skulle se på saken.

Min tidligere nevnte kamerat Magne Winnem ville at soldatene skulle få billigere øl, når han var hoved-tillitsvalgt, så jeg skjønner at dere bare er opptatt av sånne russe-greier.

Det virker også litt som at dere er et russe-styre når dere svarer to ganger (som hu Anette gjorde), og bare bytter saksbehandlere osv.

Erik Ribsskog'.


fre. 7. mai 2021 kl. 11:12 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
Hei

Kan du sende dette til:  postmottak@mil.no



Vennlig hilsen



Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)

forsvaret.no

Telefon: 915 03 003




 

 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 07. mai 2021 10:56
Til:
Emne: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann

Hei,

jeg har vært i kontakt med Tillitsvalgtordningen i Forsvaret, (Ola Lydersen blant annet).

Og de sier at de ikke har arkiver over hvem som var min tillitsmann under førstegangstjenesten.

(Jeg har en gammel frostskade-sak, (jeg fikk frostskade på vinterøvelsen), som jeg lurte på om troppens tillitsmann kunne hjelpe meg med.

For jeg har tidligere kontaktet Forsvaret, Forsvarets Ombudsmann og veteran-organisasjoner uten å komme noen vei).

Ola Lydersen mente at dere hadde oversikt over hvem troppens tillitsmann var.

Jeg husker at han het Bakke (eller Bache), og at han var fra Lillehammer-traktene.

Men hva fornavet var, det husker jeg ikke.

Så da er det ikke så lett å finne han.

Så om dere har noe kontakt-informasjon for han.

(10 Torp var den første tillitsmannen, (han fikk sparken som tillitsmann for å ha tulla med vaktlistene), og han svarer ikke på Facebook).

Hvis dere har kontakt-informasjon for hovedtillitsvalgt, så er det også bra.

Jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten.

Jeg var i tropp 1, i geværkompaniet, på Terningmoen, (IR 5).

Og jeg var juli 1992-kontingent.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Harman Customer Support: Case # 08016145 [ f ] [ ref:_00Di0fiJD._5001Y1Ypmh1:ref ]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juli 2021 kl. 09:17
Til: Harman Customer Support <customer.support@harman.com>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

you seem a bit confused here, (regarding what has been going on).

If you could please escalate this to a superior.

(I want to know the name, of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I want to know how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog

PS.

I also don't like your tone there.

You say I don't understand Swedish, is that it?

That's a bit inpolite, I think.

This I have to complain about.

Please escalate this to a superior.


tor. 6. mai 2021 kl. 12:16 skrev Harman Customer Support <customer.support@harman.com>:
Dear Erik Løvenbalk Ribsskog,

Thank you for your getting back to us.

I will proceed in English in the hopes that it will be easier for you.

From what you describe it seems someone gained access to your email without your permission.
We were only receiving the information sent from you address. 

We recommend that you contact your local police authorities who will be able to assist you further.
We wish you a swift resolution.

Have a nice day!

Should you need further support, please reply to this message directly.  If you wish to call us instead, you can quote this reference number so we can locate your details quicker: 08016145.

Kind regards,

Åsa
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division

ref:_00Di0fiJD._5001Y1Ypmh1:ref

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juli 2021 kl. 08:55
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>, firmapost@nkom.no, lars.ryen.mill@chilimobil.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: tor. 22. jul. 2021 kl. 09:29
Subject: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Chilimobil logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
 
Erik Løvenbalk Ribsskog
Chili Kontant 0,-/mnd
915 87 593
SIM-kortet sende til: 
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag. Posten bruker vanligvis mellom 2-4 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg.
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
 
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
Fyll på kontantkort ikon
Fyll på kontantkort
 
Du fyller enkelt på ditt kontantkort på nettsiden vår her: Fyll på kontantkort

Du kan også fylle på via appen vår MinChili:
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no
Facebook
Chilimobil AS, St. Jacobsplass 9, 5008 Bergen

Mer fra Facebook

tone westbye facebook 1

PS.

Her er mer om dette:

tone i. westbye facebook 2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter