Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. juli 2023

Min eldre bonusbror (eller hva man skal kalle han) Viggo Snoghøj, har fortalt sin historie, i et intervju som seinere har forsvunnet fra nettet. Så jeg har laget en egen video (som jeg publiserte under pandemien) som en slags backup

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen som KK-abonnent 🌺
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 01:15
Til: May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>
Kopi: Kundeservice Aller No <kundeservice@aller.no>, Abonnement KK <abo.kk@aller.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, Info Web <info@aller.dk>, abo.felles@aller.no, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Abuse <abuse@telia.com>, Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.no>, noss@deloitte.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@mediaconnect.no, gisle.hovik@mediaconnect.no, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, alexandra.beverfjord@db.no, Bente Klemetsdal <Bente.Klemetsdal@aller.com>, Camilla Fuglem <camilla.fuglem@aller.com>, Ingrid Skogrand <ingrid.skogrand@aller.com>, Hanne Haugsgjerd <hanne.haugsgjerd@aller.com>, Øyvind Bondevik Ødegård <oyvind.odegard@aller.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, dan.ruben.johansen@aller.com, eian@eianadvokat.no, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

det høres ut som en røverhistorie at du har slutta, når du fortsatt har jobb-mail.

Det må jeg klage på.

Jeg skjønner at dere bare skriver tull der.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 10. nov. 2022 kl. 12:27 skrev May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>:
Vennligst slett meg fra din e-postliste da jeg ikke lenger jobber i Aller.

May-Wenche Amundsen.

10. nov. 2022 kl. 12:24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

jeg synes det virker som bakstrebersk at dere begynner å kåle like mye hver gang noen nett-troll sender inn tulle-bestilling.

Dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 19. mar. 2022 kl. 08:58 skrev May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>:
Hei igjen,
Som du ser av mitt svar er en rekke tiltak iverksatt.

Mvh/
May-Wenche Amundsen
Direktør Marked Print

19. mar. 2022 kl. 03:08 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 22. nov. 2021 kl. 09:11 skrev May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>:
Hei!

Vi stopper selvfølgelig abonnementet ditt med en gang – og du belastes ikke.

Arne;

Samme sak som vi har hatt noen ganger. Stopper du?

 

MVH

May-Wenche

 

 

image001.png

May-Wenche Amundsen

Direktør Marked Print

+47 932 45 371

mwa@aller.com

 

www.aller.no

Postadresse: PB 1184 Sentrum, 0107 OSLO

Besøk: Karvesvingen 1, 0579 OSLO

 

 

Fra: Bente Klemetsdal <Bente.Klemetsdal@aller.com>
Sendt: 19. november 2021 22:12
Til: May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>; Ali Jeng <ali.jeng@aller.com>
Emne: Fwd: Klage/Fwd: Velkommen som KK-abonnent 🌺

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 19. november 2021 kl. 21:57:08 CET
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Kundeservice Aller No <kundeservice@aller.no>, Abonnement KK <abo.kk@aller.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, Info Web <info@aller.dk>, abo.felles@aller.no, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, abuse@telia.com, Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.no>, noss@deloitte.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@mediaconnect.no, gisle.hovik@mediaconnect.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, alexandra.beverfjord@db.no, Bente Klemetsdal <Bente.Klemetsdal@aller.com>, Camilla Fuglem <camilla.fuglem@aller.com>, Ingrid Skogrand <ingrid.skogrand@aller.com>, Hanne Haugsgjerd <hanne.haugsgjerd@aller.com>, Øyvind Bondevik Ødegård <oyvind.odegard@aller.com>, postkasse@datatilsynet.no
Emne: Klage/Fwd: Velkommen som KK-abonnent 🌺



Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: KK <abo.kk@aller.no>
Date: man. 30. aug. 2021 kl. 07:18
Subject: Velkommen som KK-abonnent 🌺
To: TILBAKESTÅENDE TULLING ERIK LØVENBALK RIBSSKOG <eribsskog+tulling@gmail.com>

 



Kjære TILBAKESTÅENDE :hibiscus:

 

Velkommen som KK-abonnent.

Vi er veldig glade for at du ønsker å lese KK, og gleder oss til å gi deg inspirasjon, råd og påfyll – samt mye hygge med bladet vårt!

 

Du vil motta ditt første blad om 2-3 uker.

 

Følg oss gjerne på kk.no for daglig inspirasjon. Du finner oss også på Facebook eller Instagram.

 

Med vennlig hilsen,
Stine Therese Strand
Utgavesjef KK

 

Stine

Stine

 

Pling

-
Du mottar e-post fordi du har, eller har hatt, et kundeforhold med KK.
Du er registrert med denne e-postadressen: eribsskog+tulling@gmail.com


-



KK kundeservice

 

Telefon: 21 89 77 85

E-post: abo.kk@aller.no

KK

-

Postadresse: PB 1184 Sentrum, 0107 Oslo
Besøk: Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Org. nr.: 910 119 877

Levert av Aller Media



 

This email and any attachments to it is confidential and are intended solely for the use of the individuals to whom it is addressed. The information contained herein shall not be disclosed to any person without the written consent of Aller Media AS or when required by law.

All rights in all intellectual property of any kind disclosed in this email and any attachments to it, including, but not limited to, copyright, trade secrets, patents, trademarks, trade names and other intellectual and proprietary rights, are and shall at all times remain the property of Aller Media AS. Nothing in this email shall be construed as giving the recipient any right, title, interest or ownership to any part of any intellectual property disclosed herein.

Jeg sendte en e-post til PHSO

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Your PHSO Complaint (Case ref: C-2077348)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 01:00
Til: Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hi,

this was just that you got a copy-mail about the situation in your neighbour-country Norway.

The postal-service isn't up and running (it seems).

The grocery-chains (Rema) have replaced the post-offices (except for a few in the capital etc.).

And three times now, the packets I've ordered haven't ended up in my post-case.

The postman is possibly corrupt.

The stuff I ordered was face-masks (from Apotek 1), electric toothbrush (from Teknikkdeler) and power-bank (from Teknikkdeler).

And it seems the postman (who could it else be) has stolen this stuff.

And noone seems interested (here in Norway).

But you (PHSO) only got a copy-email.

So it's seems a bit odd, that you don't understand the setting, from the last email.

This I have to complain about.

It seems you are wasting the tax-payers money here.

Erik Ribsskog


fre. 11. nov. 2022 kl. 10:05 skrev Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>:
Kjære Erik 


 


Takk for at du kopierte oss til e-posten din angående klagen din.
  


 


Vår rolle 


 


Vi tar endelige avgjørelser om klager som NHS i England, britiske myndigheter og andre britiske offentlige organisasjoner ikke har
løst.  


 


Basert på informasjonen du har gitt oss, har vi bestemt at klagen din ikke er en som kan ses på, så vi vil ikke foreta oss noe mer. 


 


Hvorfor kan du ikke se på klagen min? 


 


Som nevnt ovenfor, har vi bare rettskraft til å
undersøke klager på enkelte organisasjoner. Siden din klage gjelder organisasjonen Teknikkdeler, kan vi ikke hjelpe deg. 


 


Hva kan jeg gjøre videre? 


 


Du kan finne det nyttig å
kontakte ditt lokale borgerrådgivningsbyrå for ytterligere råd. 


 


Jeg beklager at vi ikke kunne se på klagen din. Jeg håper du finner detaljene i denne e-posten nyttige. Hvis du har spørsmål om avgjørelsen vår, vennligst kontakt
oss ved å
bruke detaljene i denne e-posten.   


 


Med vennlig hilsen 


 


 


Rhiannon Thomas  


Inntak Saksbehandler 


 


Parliamentary and Health Service Ombudsman 


T: 0345 015 4033 


E:
phso.enquiries@ombudsman.org.uk 


W:
www.ombudsman.org.uk 

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Nyhetsbrev fra FRI Oslo og Viken - Drammen Pride 2021
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 00:41
Til: Cathrine Schøne <cathrine@foreningenfri.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg at jeg ønsker å få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 10. nov. 2022 kl. 14:30 skrev Cathrine Schøne <cathrine@foreningenfri.no>:
Hei,
Takk for henvendelsen din.
Som jeg skrev sist, vil det være vanskelig for noen å melde deg inn nå, siden de da måtte ha betalt et medlemskap for deg også.
Jeg kan forsikre deg om at du har ingen medlemskap hos oss og at all din info ble slettet i fjor.
Siden vedkommende, som har meldt deg inn, har brukt dine kontaktdetaljer, har vi ingen mulighet for å spore opp.
En annen grunn til manglende mulighet for sporing, er at din konto hos oss er slettet.
Skulle politiet klare å gjøre et søk på ip-adressen til den skyldige, måtte det være av en verre forbrytelse enn å bli tulleinnmeldt i Fri.
For din sikkerhet, anbefaler jeg at du lar være å ha mobilnummer, adresse og e-postadresse synlig på nettet.
Jeg ønsker deg lykke til og håper denne skaen er nå avsluttet.

Med vennlig hilsen/ Kind regards,
Cathrine Schøne
Medlemssekretær/ membership secretary 

Pronomen/pronouns: hun/henne, she/her

FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold

Sentralbord/ Switchboard +47 23 10 39 39

Addresse/ Address: Mariboesgate 13, N-0183 Oslo
www.foreningenfri.no


søn. 6. nov. 2022 kl. 20:46 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

det med innmeldingen, er det bare noe dere sier, lurer jeg.

Dette vil jeg gjerne har svar på, fra en overordnet der og.

Og dere har ikke opplyst, hva navnet på nett-trollet (som bestilte dette) var.

Så om dere kan sende dette til en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 16. mar. 2022 kl. 13:28 skrev Cathrine Schøne <cathrine@foreningenfri.no>:
Hei,
Takk for henvendelsen din.
Jeg kan forsikre deg om at du finnes ikke i vårt system nå.
Innmeldinger skjer bare med direktebetaling nå, så det er usannsynlig at du vil bli utsatt for dette igjen.
Du kan da regne dette som en forhindring for gjentakelse.
Ønsker deg en riktig fin dag :)

Med vennlig hilsen/ Kind regards,
Cathrine Schøne
Medlemssekretær/ membership secretary 

Pronomen/pronouns: hun/henne, she/her

FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold

Sentralbord/ Switchboard +47 23 10 39 39

Addresse/ Address: Mariboesgate 13, N-0183 Oslo
www.foreningenfri.no


ons. 16. mar. 2022 kl. 10:26 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 11. nov. 2021 kl. 18:02 skrev Cathrine Schøne <cathrine@foreningenfri.no>:
Hei,

Takk for henvendelsen din.
Her er det åpenbart noen som kjenner til deg, som driver gjøn.
Du har blitt tulleinnmeldt i FRI før og dette er ikke noe vi gjør.
Vi holder personvern på et høyt nivå. 
Sjekk din omgangskrets for hvem som står bak. 
Legg merke til e-postadressen de meldte deg inn med: eribsskog+ekstremtHomofil-25077030568-Furulia29-1356Bekkestua@gmail.com

Jeg kan bekrefte at også denne innmeldingen er nå slettet.

Jeg ønsker deg lykke til i å finne den eller de som står bak.

God helg!
 
Med vennlig hilsen/ Kind regards,
Cathrine Schøne
Medlemssekretær/ membership secretary 

Pronomen/pronouns: hun/henne, she/her

FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold

Sentralbord/ Switchboard +47 23 10 39 39

Addresse/ Address: Mariboesgate 13, N-0183 Oslo
www.foreningenfri.no


tor. 11. nov. 2021 kl. 14:19 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: FRI Oslo og Viken <foreningenfri@zubarus.com>
Date: tor. 12. aug. 2021 kl. 17:05
Subject: Nyhetsbrev fra FRI Oslo og Viken - Drammen Pride 2021
To: <eribsskog+ekstremtHomofil-250770(sensurert av johncons-blogg)-(sensurert av johncons-blogg)-(sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com>


Kjære medlem i FRI Oslo og Viken,

nå er det endelig klart for Drammen Pride! 

13.-15. august er det festival i Drammen, og programmet byr på mye for både store og små.

Få med deg alt fra Regnbuemesse til Pride for ungdom, kink-foredrag og DJ Deadswan på fredagen. 

På lørdagen det klart for regnbuelek for de minste, debatt, skeiv håndarbeidsklubb og den store kulturbegivenheten - Pride Night!


Les mer og kjøp billetter til Drammen Pride Night nå!

Og på søndagen er det klart for Afternoon tea og jazz, piknik i parken og en ungdomsfest. 

Sjekk ut hele PRIDE-programmet i Drammen!



Fredrikstad Pride
16.-22. august er det så klart for Fredrikstad Pride 2021. 
Les mer og følg Fredrikstad Pride på facebook!




Moss Pride
Bli også med på den første Pride-markering i Moss 28. og 29. august 2021.
Les mer --> https://www.mosspride.com/



Son Pride
Save the date! Son Pride 2021 arrangeres lørdag 4. september. Les mer!






Regnbuetelefonen: Bli med som frivillig!




Delta på vårt opplæringskurs 25. august klokken 17.00! 

Regnbuetelefonen er et telefonvenntilbud for voksne og eldre skeive - LHBTI+ personer - som ønsker seg en fast telefonvenn å prate med en til to ganger i uka. 

Tilbudet lages med frivilligkraft. Vil du bli frivillig telefonvenn?

Les mer om opplæringskurset her!



Tusen takk for at du er medlem
Tusen takk for at du støtter det frivillige arbeidet i organisasjonen vår, er med som medlem, står opp for og beskytter rettighetene og livene til de av oss som er ekstra utsatt for diskriminering og utenforskap i samfunnet.

 Alt godt, 

hilsen FRI Oslo og Viken
www.friosloviken.no 

PS! Medlemskontingent for 2021 er sendt ut.
Har du ikke mottatt fakturaen eller har du spørsmål om den? Ta kontakt med medlemssekretær cathrine.schone@foreningenfri.no.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[SYSE] ang: Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 00:32
Til: SYSE Kundeservice <post@syse.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dere har sendt meg en mail.

Og så sier dere, at dere ikke er innblandet i saken.

Det virker som noe dumt/kjempe-nerdete å si.

Da sitter dere oppå en sky (vil jeg si).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 8. nov. 2022 kl. 09:08 skrev SYSE Kundeservice <post@syse.no>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##

SYSE AS - Logo

Oppdatering til saksnummer (5783949).
Max D. (SYSE)

8. nov. 2022, 09:08 CET

Hei!

Jeg kan ikke se at vi er innblandet i denne saken, kan du vennligst spesifisere hva du ønsker at vi skal bistå med? 
Eribsskog

5. nov. 2022, 22:39 CET

Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #4747103 "Mer om nettmobbing"

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

fre. 18. mar. 2022 kl. 09:49 skrev SYSE Kundeservice <post@syse.no>:


--
Med vennlig hilsen
SYSE AS
Kundeservice
T: +47.33349700
E: post@syse.no

Se våre anmeldelser på

Trustpilot Logo
Trustpilot Stars

Vi vil gjerne høre fra deg også, gi oss en omtale på Trustpilot!

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 00:20
Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

som jeg skrev til din kollega Frida, for noen minutter siden.

Så svarer dere her på en kopi-mail.

Det virker som at dere er i noe slags ammetåke (eller noe lignende) hvis dere ikke får med dere sånt.

Så det må jeg klage på.

Disse 'supperådene' i strøm-bransjen (Elhub, NVE, EME, Elklagenemnda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet og DNV GL) de har alle nektet å rydde opp, etter at noen nett-troll 'porterte' mitt støm-abonnement fra Hafslund til NorgesEnergi.

Så det er som i den nevnte Wesensteen-sketsjen, at disse har 400 ansatte, og ingen av de gjør noe fornuftig.

Men denne settingen burde dere ha skjønt, fra den forrige mailen.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 7. nov. 2022 kl. 11:38 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Takk for din henvendelse.

Vi kan dessverre ikke finne saken din basert på informasjonen du sender oss. Men vi ønsker å hjelpe deg.

Vi ber deg om å oppgi et saksnummer/organisasjonsnummer/og eller fødselsnummer for å sikre at vi får den informasjonen vi trenger, og for å behandle din henvendelse raskt og effektivt.

Mvh
Tonje
Lowell Norge AS



>Hei,
>
>dere har fått en kopi-mail siden at jeg har kontaktet dere om en lignende sak før.
>
>Det er noen nett-troll som har overført mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi.
>
>(Noe jeg har klaget på mange ganger før).
>
>Og disse nett-trollene har også tagget min mail-adresse med et stygt/ekkelt ord (under registreringen).
>
>Og den mail-adressen (med den ekle taggingen) har dere sendt videre til Elvia.
>
>Og dere nekter visst å rydde opp.
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Vennligst send dette til en overordnet.
>
>Jeg vet at dere (som Hafslund) nå er eiet av Fortum.
>
>Så man må kanskje kontakte en eller annen 'høvding' i Finland for å få ryddet opp i dette.
>
>(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
>
>Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>tir. 1. mar. 2022 kl. 14:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>:
>
>Hei Erik,
>
>
>Er dette en henvendelse som er ment til oss eller EFI?
>
>
>
>
>Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!<https://l.linklyhq.com/l/SGdB>
>
>
>
>
>Ha en fin dag!
>
>Med vennlig hilsen
>Silje
>
>Kunderådgiver
>
>NorgesEnergi AS
>
>Tlf 38 10 00 80
>
>Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
>Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
>www.norgesenergi.no<http://www.norgesenergi.no>
>
>[https://norgesenergi.logicalware.com/uploads/inline?file_key=uploads%2Finline%2FIqiMHW7xBJ94xYGIJa6nrw-Primary+logo+CMYK+PNG+-+Main+4%2B.png]
>
><eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>
>February 24th, 2022 13:53
>
>Hei,
>
>men som jeg har skrevet til dere mange ganger.
>
>(Blant annet i min mail fra 8. februar).
>
>Så ønsker jeg å vite navnet, på de nett-trollene, som har bestilt 'dritt' fra dere, i mitt navn.
>
>Og jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.
>
>Og jeg må ta med om, at jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.
>
>Siden at de underordnede hos dere, er noen slags primadonnaer, (virker det som), som nekter å sende dette oppover, når jeg ber de om det.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>tir. 26. okt. 2021 kl. 07:56 skrev <kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no>>:
>Hej Erik,
>
>Det här mailet har du skickat fel. Det här har vi inget med att göra.
>
>Trevlig tisdag!
>
>Med vennlig hilsen
>
>EFI Kundeservice
>
>[http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/efimedia-prod/sys-master/web/div/efi_no_logo.png]
>
>w: www.efi.no<http://www.efi.no>
>e: kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no>
>t : 987 01 444
>
>EFI AS
>Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
>
>
>
>Original Text
>
>From:   Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>To:     boligbistand@baerum.kommune.no<mailto:boligbistand@baerum.kommune.no>
>CC:     Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>;kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>;kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no>;kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>;kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>;post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>>;sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>;post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>;amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>;HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>;post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>;post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>;kom@nve.no<mailto:kom@nve.no>;rme@nve.no<mailto:rme@nve.no>;trl@nve.no<mailto:trl@nve.no>;morten.schau@elvia.no<mailto:morten.schau@elvia.no>;abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>;tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk<mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>;juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>;info@tpas.org.uk<mailto:info@tpas.org.uk>;postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org<mailto:runcornoffice@taroe.org>>;postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no>
>Sent:   25.10.21 14:40:30
>Subject:        Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
>
>
>
>Hei,
>
>jeg viser til Deres brev fra 12. oktober.
>
>(Se vedlegg).
>
>Dere skriver at jeg må kontakte Nav Bærum for å søke om støtte til å betale strøm-regninger.
>
>Men det har jeg allerede gjort.
>
>(Noe Bærum kommune blant annet, fikk en mail om, (fra meg), her om dagen.
>
>Det er snakk om et Nav-vedtak fra februar).
>
>Jeg har også sendt om dette til riktig department nå, (arbeids og sosialdepartementet), som Nav sorterer under.
>
>På vedtak-brevene fra Nav Bærum, så står det skrevet: 'Bærum kommune', (med store bokstaver), i brev-hodet.
>
>Men ifølge Wikipedia så sorterer visst Nav formelt under det nevnte departementet.
>
>Men det blir litt som noe 'Kafka-aktig' da, når det står Bærum kommune på brevene til Nav, og Bærum kommune samtidig nekter å ta imot mailer til Nav, (og sende de videre til Nav).
>
>Fordi at arbeidsdepartementet visstnok er Nav sin formelle eier/moder-organisasjon.
>
>Da blir det som noe 'Stasi-greier', må man vel si.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg har også sett på Nav sitt nettsted igjen.
>
>Og jeg finner ikke noen mail-adresse til hverken 'Nav-etaten' sitt hovedkontor eller til Nav Bærum, på det nettstedet.
>
>Men nå har jeg sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet.
>
>For da blir dette deres ansvar, sånn som jeg har forstått det.
>
>Og jeg har også sendt kopier til Sivilombudsmannen og Statsforvalteren/Fylkesmannen siden Ålesund brant liksom, om dette.
>
>For her er det snakk om saksbehandler-feil/sabotasje fra Nav, kan det virke som.
>
>Så dette må da være en sak, som er midt i blinken, både for Statsforvalteren og Sivilombudet, (som de vel heter nå).
>
>Og at Bærum kommune skal drive med noe slags snobberi, og nekte å sende mailer videre til Nav Bærum, (som kommunen vel samarbeider med, deler brevark med, og del-finansierer).
>
>Det hører ikke hjemme noen steder, må jeg si.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: man. 25. okt. 2021 kl. 13:28
>Subject: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
>To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>
>Cc: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>, <kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no>>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>, <kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>>, <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, <post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>>, <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, <kom@nve.no<mailto:kom@nve.no>>, <rme@nve.no<mailto:rme@nve.no>>, <trl@nve.no<mailto:trl@nve.no>>, <morten.schau@elvia.no<mailto:morten.schau@elvia.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk<mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, Info <info@tpas.org.uk<mailto:info@tpas.org.uk>>, <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org<mailto:runcornoffice@taroe.org>>, <postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no>>
>
>
>Hei,
>
>jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.
>
>Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.
>
>Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.
>
>Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.
>
>Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.
>
>Så dette må dere ta med Nav.
>
>Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).
>
>Saksbehandler er forresten ei Kristin.
>
>(Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.
>
>Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.
>
>Av en eller annen grunn).
>
>Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.
>
>Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).
>
>Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.
>
>Så hva Nav driver med, det kan man lure på.
>
>Det virker som at de liksom har fått 'mensen', (som noen sier), for å være litt skøyal.
>
>Så dette kan man lure på.
>
>Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.
>
>(Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.
>
>Og det blir vel mye som en sånn 'black box', hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.
>
>Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html<https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html>), mot Nav, (hvor de spiller dumme).
>
>Så dette er kanskje furting fra Nav).
>
>Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
>Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
>To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>
>Cc: <kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no>>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>, <kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>>, <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, <post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>>, <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, <kom@nve.no<mailto:kom@nve.no>>, <rme@nve.no<mailto:rme@nve.no>>, <trl@nve.no<mailto:trl@nve.no>>, <morten.schau@elvia.no<mailto:morten.schau@elvia.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk<mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, Info <info@tpas.org.uk<mailto:info@tpas.org.uk>>, <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org<mailto:runcornoffice@taroe.org>>
>
>
>Hei,
>
>jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.
>
>Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).
>
>Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.
>
>Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.
>
>Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.
>
>For disse nett-trollene har bestilt 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.
>
>Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.
>
>Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).
>
>Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.
>
>Jeg tar dette med Datatilsynet.
>
>Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.
>
>(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
>
>Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>:
>
>Hei,
>
>
>
>
>
>
>
>Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
>
>Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere.
>
>
>
>Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>Ha en fin dag!
>
>Med vennlig hilsen
>Nina
>
>Kunderådgiver
>
>NorgesEnergi AS
>
>Tlf 38 10 00 80
>
>Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
>Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
>www.norgesenergi.no<http://www.norgesenergi.no/>
>
>[https://norgesenergi.logicalware.com/uploads/inline?file_key=uploads%2Finline%2FIqiMHW7xBJ94xYGIJa6nrw-Primary+logo+CMYK+PNG+-+Main+4%2B.png]
>
><eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>
>October 24th, 2021 11:22
>
>Hei,
>
>jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.
>
>(Se vedlegg).
>
>Dette har jeg forklart dere om.
>
>Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).
>
>Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.
>
>(Noe jeg har opplyst dere om tidligere).
>
>Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.
>
>Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.
>
>Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.
>
>Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle 'skjema-konvolutter'.
>
>Så hva de driver med, veit jeg ikke.
>
>Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).
>
>Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.
>
>Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.
>
>Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).
>
>Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.
>
>Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.
>
>Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.
>
>(Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.
>
>Kan man kanskje lure på).
>
>Skjerpings!
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
>Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
>To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>
>Cc: <kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>>, <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, <post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>>, <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, <kom@nve.no<mailto:kom@nve.no>>, <rme@nve.no<mailto:rme@nve.no>>, <trl@nve.no<mailto:trl@nve.no>>, <morten.schau@elvia.no<mailto:morten.schau@elvia.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk<mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>
>
>
>Hei,
>
>i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.
>
>Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Vennligst send dette til en overordnet nå.
>
>(Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
>
>Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>:
>
>Hei igjen,
>
>
>
>Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
>
>Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.
>
>
>
>
>
>Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!<https://l.linklyhq.com/l/SGau>
>
>
>
>
>
>
>
>Ha en fin dag!
>
>Med vennlig hilsen
>Linn Christine
>
>Kunderådgiver
>
>NorgesEnergi AS
>
>Tlf 38 10 00 80
>
>Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
>Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
>www.norgesenergi.no<http://www.norgesenergi.no/>
>
>[https://norgesenergi.logicalware.com/uploads/inline?file_key=uploads%2Finline%2FIqiMHW7xBJ94xYGIJa6nrw-Primary+logo+CMYK+PNG+-+Main+4%2B.png]
>
><eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>
>October 18th, 2021 08:53
>
>Hei,
>
>Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.
>
>Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.
>
>Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.
>
>Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.
>
>Og det er ikke mitt mobil-nummer.
>
>Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
>
>Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
>
>Dette har jeg forklart om tidligere.
>
>Men dette ignorerer dere.
>
>Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>:
>
>Hei,
>
>
>
>bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).
>
>
>
>Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (sensurert av johncons-blogg), (sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: (sensurert av johncons-blogg)/ MålepunktID:(sensurert av johncons-blogg).
>
>
>
>Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no<http://norgesenergi.no> den 16.07.2021.
>
>Velkomst epost var sendt til eribsskog+25077030568@gmail.com<mailto:eribsskog%2B250770(sensurert av johncons-blogg)@gmail.com> den 16.07.2021.
>
>
>
>Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.
>
>Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593
>
>
>
>
>
>Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!<https://l.linklyhq.com/l/SGau>
>
>
>
>
>
>
>
>Ha en fin dag!
>
>Med vennlig hilsen
>Linn Christine
>
>Kunderådgiver
>
>NorgesEnergi AS
>
>Tlf 38 10 00 80
>
>Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
>Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
>www.norgesenergi.no<http://www.norgesenergi.no/>
>
>[https://norgesenergi.logicalware.com/uploads/inline?file_key=uploads%2Finline%2FIqiMHW7xBJ94xYGIJa6nrw-Primary+logo+CMYK+PNG+-+Main+4%2B.png]
>
><eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>
>October 18th, 2021 06:37
>
>Hei,
>
>jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.
>
>(Se vedlegg).
>
>Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).
>
>Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).
>
>Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.
>
>Og 'porteringen' har skjedd fra juli.
>
>Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.
>
>Men da surrer Hafslund, må jeg si.
>
>De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.
>
>Så her sendes jeg rundt som en kasteball.
>
>Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.
>
>Og det er det samme med dere hos Lowell.
>
>Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.
>
>Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.
>
>Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.
>
>Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.
>
>Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
>
>Skjerpings!
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
>Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
>To: kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no> <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>
>Cc: <post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>, <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, <kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>>, <kom@nve.no<mailto:kom@nve.no>>, <rme@nve.no<mailto:rme@nve.no>>, <trl@nve.no<mailto:trl@nve.no>>
>
>
>Hei,
>
>nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.
>
>Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.
>
>Så det virker som at dere er litt på vidda her.
>
>Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.
>
>Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.
>
>Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.
>
>Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?
>
>At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).
>
>Som dere vil ha det til.
>
>Det høres veldig usannsynlig ut.
>
>Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.
>
>Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.
>
>Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.
>
>Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).
>
>Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.
>
>Så da er det antagelig noen nett-troll.
>
>Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).
>
>Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.
>
>Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.
>
>Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.
>
>Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.
>
>(De er så gode på å informere alltid).
>
>Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.
>
>Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.
>
>Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.
>
>Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.
>
>Skjerpings!
>
>
>tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no> <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>:
>Hei Erik, og takk for din henvendelse.
>
>Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder.
>
>Ønsker deg en fin dag videre!
>
>Med vennlig hilsen
>Hafslund Strøm AS
>
>Lise-Lene
>Kunderådgiver
>
>www.hafslundstrom.no<http://www.hafslundstrom.no>
>Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.
>
>
>

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kansellert kundeforhold
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 00:09
Til: kundeservice@allente.no
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dette svaret synes jeg at hørtes litt tafatt ut (og som noe slags ansvarsfraskrivelse).

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 4. nov. 2022 kl. 16:50 skrev Allente Kundeservice <kundeservice@allente.no>:
Hei Erik,
Takk for din henvendelse!

 

Dessverre så har ikke vi informasjonen til den personen som har gjort dette, du må nok gå til politiet for å finne det. Personen hadde jo abonnementet under ditt navn, så da vet ikke vi noe mer om det. Det er heller ikke noe vi kan gjøre for å hindre at folk kan stjele andre folk sine personnummer. Beklager for dette.


Hvis det er noe annet vi kan hjelpe til med har du muligheten til å kontakte oss på telefon 915 060 70 for en hyggelig samtale med en av våre kundebehandlere.
Vi er også tilgjengelige via chatten på hjemmesiden vår, eller via facebook der vi går under navnet Allente Norge. Du kan også svare oss på denne mailen.

Ha en fortsatt fin dag!


Med vennlig hilsen

Elora 

Kundeservice



+ 47 915 06 070

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: [EXTERNAL] Re: Ordrebekreftelse 4326866 fra http://www.teknikkdeler.no CRM:0356000005315
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juli 2023 kl. 00:01
Til: kundesenter.no@lowell.mypurecloud.ie
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

kan problemet være at dere svarer på en kopi-mail, tro?

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 2. nov. 2022 kl. 08:16 skrev Lowell Norge <kundesenter.no@lowell.mypurecloud.ie>:
Hei, 


Dessverre kan vi ikke finne saken basert på informasjonen du oppgir. Vennligst oppgi et saksnummer, slik at vi letter finner riktig sak og kan hjelpe deg videre. 


Med vennlig hilsen,

Frida

Lowell Norge AS

 

Brynsveien 14

PB 6354 Etterstad

NO-0604 OSLO, NORGE

Telefon:+47 23 17 10 00

www.lowell.no

 

 

** This message including any attachments may contain  

confidential and/or privileged information intended only for

the person or entity to which it is addressed. If you are not

the intended recipient we ask you to delete this message

and notify the sender. Thank you.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter