Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 24. mars 2021

Mer fra Facebook

songul facebook 1

PS.

Her er mer om dette:

songul facebook 2

PS 2.

Enda mer om dette:

facebook songul 3

Jeg lurer på om dette er Songül fra Rimi Bjørndal

lurer på om dette er songul

PS.

Jeg lurer på om dette er Sema:

er dette sema hm

PS 2.

Her kan man se at dette er ei fra Holmlia, (som hu som jobba på Rimi Bjørndal):

er fra holmlia

Jebsen-slekten slutta visst å drikke etter krigen (kan det virke som). Fra DT/BB 8. juli 1986

slutta å drikke etter krigen

https://www.nb.no/items/719686a42ad6b26ed50b4607249df4f7?page=3&searchText="thomas%20jebsen"

PS.

Det er vel forresten sånn, at Thomas Jebsen, er født året før meg, (det vil si i 1969).

(Sånn som jeg husker det, fra fotballsparking, med Berger IL.

På 80-tallet).

Og at Drammens Tidende, da spør Thomas Jebsen, om han skal til Sverige, for å hamstre sprit og vin, sommeren 1986.

Som da vel blir, det året, som Thomas Jebsen, fyller søtten.

Det blir jo, som noe 'mongo-greier', (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var forresten sånn, en sommer, på midten av 80-tallet.

At min 'Follo-fetter' Ove, kom på besøk, borte på mitt 'gromgutt-sted', (borte hos min farmor), på Sand.

Og på den tida, så var Ove, (som er 2-3 år yngre enn meg), og jeg, nesten som brødre, (min søster Pia bodde jo i Larvik, de første årene, etter at jeg flytta tilbake til Berger).

For Ove og de var mye på besøk, borte hos min farmor, (på Sand), i helgene.

(For å si det sånn).

Så jeg dro med Ove, på fotball-treninga, til Berger IL.

(For det var snakk om, at det var så få som kunne komme.

For dette var den siste treninga, før ferien, (eller noe i den duren).

Noe sånt).

Og da var vi bare fem spillere pluss Ove, som møtte, på trening.

Og da ble det sånn, at Ove, Thomas Jebsen og jeg, spilte på samme lag, på den treninga.

(Selv om vi tapte ganske mye.

Ove prøvde kanskje ikke.

Eller kanskje han var litt for ung/dårlig.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Nå har jeg bestilt en kredittsperre hos Bisnode. Så får vi se om det blir mindre troll-post. Hm

bestilt kredittsperre bisnode

PS.

Dette var mer klamt hos Experian, (der måtte man også taste inn mobilnummer og e-post-adresse, (i tillegg til å logge inn, via bank-kodebrikke)):

mer klamt hos experian

Jeg sendte en e-post til InCharge

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din bestilling fra InCharge
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. mars 2021 kl. 15:31
Til: kundservice@goincharge.com
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, laddkort@beincharge.se, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg viser til Deres brev, (uten dato).

(Se vedlegg).

Dere kaller meg 'kunde' i brevet deres.

Men jeg har aldri vært kunde hos dere.

Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Og jeg har sagt fra om dette tidligere, (se mail-historie).

Så hvorfor dere ikke rydder opp ordentlig i dette, (i deres kunde-register blant annet), det kan man lure på, (vil jeg si).

Jeg ønsker også å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, (mot meg eller andre borgere).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 15:58
Subject: Klage/Fwd: Din bestilling fra InCharge
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <ladekort@goincharge.com>, <kundservice@goincharge.com>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <ladekort@goincharge.com>
Date: tir. 8. sep. 2020 kl. 07:22
Subject: Din bestilling fra InCharge
To: <eribsskog@gmail.com>


Din bestilling er på vei!


Snart kan du lade elbilen på tusenvis av stasjoner i Sverige og rundt i Europa.

Har du spørsmål får du gjerne kontakte oss på
227 30 100 eller kundservice@goincharge.com



IMG_20210324_0017 paint.jpg
556K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20210324_0017 paint

Jeg fikk et brev fra InCharge

IMG_20210324_0017 paint

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

 

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>24. mars 2021 kl. 13:34
Til: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 7. januar.

(Se vedlegg).

Jeg blir utsatt for noe slags 'troll-post-angrep', så det brevet har havnet under en del andre brev fra Jehovas Vitner og kredittopplysnings-firma, osv.

Og det er kanskje litt dumt tema, i deres brev.

Jeg klager da ikke på brev-malen.

Men jeg lurte på hva alle de rare strekkodene, som dere har, på brevene deres, skal være godt for.

Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, og den kom ikke med matrix-kode-leser.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Er det for mye å be om, å bli forklart, hva disse strek-kodene skal være godt for.

Det virker som at dere ikke veit det sjæl, når dere forklarer om dette, på en dum/feil måte.

Så dette må jeg klage på.

Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, og hvis jeg hadde revet av en strek-kode, (fra en cola-flaske, for eksempel), og limt den på et brev, for eksempel i en innleveringsoppgave, i faget maskinskriving, (eller i faget korrespondanse og dokumentlære).

Så hadde jeg nok strøket, (for å si det sånn).

Jeg fikk sekser på vitnemålet, i begge disse fagene, (maskinskriving og korrodok), så her må dere skjerpe dere, (må jeg si).

En annen ting, er at jeg har bodd mye i England, de siste årene, (fra 2004 til 2014).

Og da jeg flytta tilbake, så ble det litt rart/dyrt, med vinmonopol.

Så jeg har heller kjøpt kvota, på danskebåten og kiel-ferja osv., de siste årene.

Men så har Kiel-ferja slutta å gå, på grunn av Corona.

Og jeg har vært et par ganger, på Bekkestua Vinmonopol, nå i vinter.

Og i februar, så var det ei Vinmonopol-dame, som liksom stod, og skulle stramme meg opp, (på veien til Whiskey-hylla).

Er det hilseplikt på polet, lurer jeg.

Blir ikke det som noe unorskt, (med denne hilseplikten), lurer jeg.

Dette må jeg klage på.

Og sist jeg var der, så skulle jeg prøve selvbetjeningskassene.

Men da stod det en Vinmonopol-kar, (i 30-åra), og overvåket de som brukte disse kassene.

(Dette polet er visst et 'pilot-pol', har jeg seinere funnet ut.

Det er visst ikke vanlig med selvbetjeningskasser på polet).

Og ingenting virka.

Scanninga gikk greit.

Men tæppinga virka ikke.

Og han klamme Vinmonopol-ansatte, begynte da å 'elge'.

Og så trykket han på noe, på skjermen, (selv om jeg hadde trykket 'bankkort' vel, og sånne menyer/systemer skal være kundevennlige/intuitive mener jeg, jeg har gått på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, jobbet som Rimi-butikksjef, Matland/OBS-kassamedarbeider og handla mye i 'selvbetjeningsjungler', på Asda, Tesco og Sainsburys osv., i England, samt på Føtex og Bilka i Danmark, Coop og ICA blant annet i Sverige, og i ymse matbutikker i Norge).

Og det kom opp en 'russisk' meny, på kortautomaten.

(Jeg lurer på om det stod noe med bank accept, eller visa, eller noe sånt.

Det var tre forskjellige valg).

Og magnetstripa, (som jeg måtte bruke, for chip-løsning og tæpping virka ikke), den var ikke merket, så den var nesten umulig å se, på den vel overdimensjonerte kort-automaten, (som stod langt unna sjølve kassa-skjermen, så det var vanskelig å få noe særlig oversikt, når det ikke funka, som det skulle, det var også noe slags treghet, i forbindelsen mellom kassa og kort-automaten, kunne det virke som).

Jeg har seinere lest på nettet, at Bekkestua Vinmonopol, er et 'pilot-pol'.

Men det får være måte på hvordan dritt, som de skal hive inn i butikken, selv om det er såkalt 'pilot-løsning'.

Hva med å skrive dette, på et skilt, utafor polet, at her er man prøve-kaniner.

Og den andre gangen jeg var der, så hadde de, en afgansk dørvakt, (eller noe), som sa: 'Har do monnbinn'.

Og ei blondine, (med sølv-spenne i nakken), stod før meg i køen.

Og hu hadde ikke munnbind.

Men hu ble ikke stoppa/mast på, (virka det som).

Så det er forskjellsbehandling, (må jeg si).

Hu blondina så kanskje ut, som en flyvertinne.

Men det blir degenerert, hvis de skal skille, mellom kunder som ser ut som flyvertinner, eller ikke, selv om butikken internt kalles noe med 'pilot', vil jeg si.

Det får være måte på tullball.

Kanskje Vinmonopolet heller burde betalt folk, for å være prøve-kaniner.

Dette må jeg klage på.

Vinmonopolet har monopol, så det må de vel for fanken ha råd til, (med de prisene de har, mye dyrere enn i England, på Kiel-ferja/danskebåten, i Tyskland og på Systembolaget Mall of Scandinavia osv.).

Så dette må jeg klage på.

De har forresten en gubbe, med grått hår, som alltid sitter i kassa der.

Og da lurer jeg på, om dem har dårlig arbeidsmiljø der.

Hvis gubben ikke liker, å jobbe, på gølvet, (eller ikke ønsker å bli forfremmet til leder).

Hvis gubben bare ønsker å sitte, i kassa, hele livet, da er det noe galt et sted, (må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Når de har sånne konflikter, (gubben er tydeligvis misførnøyd med kolleger/sjefer/miljøet, siden at han ikke våger seg ut på gølvet), da er det kanskje dumt, å ha pilot-pol, på akkurat dette 'konflikt-polet'.

Så dette må jeg klage på.

Dette er en dårlig løsning, fra Vinmonpolet/statsforvaltningen, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også sendt, mange titalls klager, til Sivilombudsmannen, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Men jeg får aldri medhold/erstatning, i noen klager, hos dere.

Det lukter korrupsjon lang vei da, må jeg nesten si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 6. jan. 2021 kl. 19:02
Subject: Re: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>


Hei,

jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.

Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.

Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et 'sandwich-år', fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.

Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.

Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.

Så da er du inhabil, mener jeg.

Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.

Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).

Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).

(Dette var det om i media, for noen år tilbake.

Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).

Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.

Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog





Vår ref 2020/2837

Vennlig hilsen
Erlend Kragh Nyhus | rådgiver
e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no


2 vedlegg
IMG_20210324_0015 paint.jpg
426K
IMG_20210324_0016 paint.jpg
576K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20210324_0015 paint

IMG_20210324_0016 paint

Jeg fikk et brev fra Sivilombudsmannen

IMG_20210324_0015 paint

IMG_20210324_0016 paint

Mer fra postkassa

IMG_20210324_0011 paint

IMG_20210324_0012

IMG_20210324_0013

IMG_20210324_0014

Mer fra YouTube

Og enda et brev fra Bærum kommune

IMG_20210324_0007 paint

IMG_20210324_0008

IMG_20210324_0009

IMG_20210324_0010

Enda et brev fra Bærum kommune

IMG_20210324_0003 paint

IMG_20210324_0004

IMG_20210324_0005

IMG_20210324_0006

Jeg fikk et brev fra Bærum kommune

IMG_20210324_0001 paint

IMG_20210324_0002

Bloggarkiv