Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. oktober 2019

Mer fra postkassa

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Viken

Erik Ribsskog

Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring

Erik Ribsskog 11. oktober 2019 kl. 23:09

Til: fmovpost@fylkesmannen.no

Kopi: post , "post@sivilombudsmannen.no" , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , post , LbF Leieboerforeningen
Hei,

på onsdag var jeg hos Nav Bærum i Sandvika.

Og jeg leverte da en skriftlig klage, til de også.

For de har ikke noe mail-adresse.

Og tannlegen fortsetter å sette meg opp til timer, selv om jeg er
misfornøyd med at Nav ønsker å trekke to jeksler, (se vedlegg).

(Det var nesten sånn, at jeg bare gikk, på 4. oktober.

Da jeg hadde den første tannlege-timen etter at Nav har gransket et
kostnadsoverslag, i flere måneder.

Siden at jeg fikk rimelig bakoversveis, da jeg hørte, at Nav kun
ønsket, å trekke to viktige jeksler, (se vedlegg og tidligere
mailer)).

Og det er også sånn, at Nav hadde glemt å nevne en tann, i sine skriv,
(tannlegen fikk visst et eget skriv, og det fikk ikke jeg kopi av, for
da hadde jeg nok klaget tidligere, på det med at Nav kun ønsket å
trekke to av mine jeksler, istedet for å spandere på meg rotfylling og
kroner, sånn at jeg slipper å kun spise grøt resten av livet).

Så jeg tenkte at skulle oppdatere om dette.

Og jeg kan vel også minne om at dere godt kan kjappe dere litt.

For nå ønsker tannlegen å gjøre noe 'krims-krams' med den ene
jekselen, som Nav ønsker å trekke.

For den nevnte jekselen, (oppe til venstre), kan ikke ha hull, når
nabo-tannen skal få krone, (noe Nav har godkjent, for akkurat den
tannen, av en eller annen grunn, det blir da et slags
sjakkbrett-mønster i kjeften min, med Nav sin plan, så det er kanskje
noen sjakk-nerder, som har tulla).

Så bra hvis dere kan få de gærningene hos Nav til å skjerpe seg.

Erik Ribsskog

PS.

Er det min tannlege-onkel Runar, (som skylder meg for bruksretten for
slektshuset vårt, siden at jeg er eldste sønn av eldste sønn og
gromgutt), som er Nav sin hemmelige rådgiver.

Det kan nesten virke sånn.

Skal det ikke være åpenhet i samfunnet.

Hvorfor får Nav sin 'sjakk-tannlege' lov til å gjemme seg?

Hvorfor skriver Nav forskjellige brev til tannlegen og meg, for å
dysse meg ned, sånn at jeg får sjokk, når jeg går til tannlegen, og
får høre, at Nav ønsker å trekke, to av mine viktigste
tenner/jeksler/biff-tenner/hamburger-tenner.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 5 Oct 2019 16:25:39 +0200
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd:
Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd:
Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd:
Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om
innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
<lbf@lbf.no>

Hei,

jeg var i går hos tannlegen.

Og tannlegen, (en muslims dame, av et eller annet slag), sa nå, at de
tennene som Nav ville trekke, var en tolv års-jeksel og en seks
års-jeksel.

Begge på venstre side.

Jeg har fra før trukket tre visdomstenner, (en i militæret og to i England).

Pluss en seks års-jeksel på høyre side nede.

(Denne tannen avtalte jeg med min onkel Runar Mogan Olsen, (som er
tannlege i Ås), at han skulle fikse, i begravelsen til min farmor, i
2001.

Men da jeg ringte Runar, og sa at jeg var på vei, så ville heller
Runar hjem til Inger.

Enda min far pleide å ringe sånn, når en som en som het Kjetil
Holshagen, skallet to av tennene mine, under oppveksten, osv.).

Og jeg har en visdomstann, øverst til venstre.

Og hvis man da trekker tolv års-jekselen, (som tannlegen sa det het).

Så vil det bli et hull i tannraden der.

Og det samme under, (på venstre side).

Der er visdomstannen trukket.

Og Nav ønsker å trekke seks års-jekselen.

Og da vil det bli et hull der mellom tolv års-jekselen og fortenna.

Og kjeften vil se ut som et sjakkbrett, på venstre side.

Og siden at jeg fra før mangler en jeksel, på høyre side, (en seks års-jeksel).

Så spiser jeg på venstre side.

Og med to jeksler mindre, på venstre side.

Så vil det bare være en jeksel igjen nede.

Og det er ikke noe særlig å spise mat med.

Det er som at Nav er styrt av McDonalds, som tuller med meg.

Og som kanskje prøver å få meg til å spise grøt.

Men så mange hull i tannradene, så kan jeg nesten ikke vise meg for folk.

Som jeg sa til den muslimske tannlege-dama og den svenske
resepsjons-dama, (hos tannlegen, som holder til like ved en
tannlege-vakt, som onkel Runar har ytret seg om, i en Akershus-avis).

Så ønsker jeg ikke å kun spise grøt.

Og jeg ønsker heller ikke å gå på jobbintervju, med mange hull i tannradene.

Da vil nok folk bare le av meg, tror jeg.

Og dette virka det som, at til og med den svenske resepsjonsdama forstod.

Så at Nav ikke forstår dette, det synes jeg at høres rart ut.

Seksårs-jekselen, som man ønsket å trekke, er den gullkrone-tanna, som
jeg nevnte, i mailen fra onsdag.

Og at det skal være bakterier under den tanna.

(Som en britisk tannlege rotfylte, for noe sånt som fem år siden).

Det høres litt rart ut.

Men det viktigste for meg, er å ha tenner nok, sånn at jeg kan spise
ordentlig mat, og også ute blant folk.

Det er som at Nav ønsker å straffe meg, når de vil trekke noen av mine
viktigste 'biff/hamburger-tenner', synes jeg.

Så dette må jeg klage på.

Jeg har gjort mye for mitt land, opp gjennom livet mitt.

Og dette er takken.

Det er en skam, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Istedet for at Nav skal få ødelagt livet mitt, ved å ødelegge mine
tenner, (ved å trekke to viktige jeksler).

(Nav har allerede ødelagt ti år av livet mitt.

Ved å nekte å sende meg min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i England.

Og nå vil de ødelegge resten av livet mitt, (ved å trekke tenner sånn
at jeg ikke kan vise meg ute blant folk), kan det virke som).

Så burde heller Nav sponse, at jeg får et implantat, der hvor jeg
mangler en jeksel.

(Den som onkel Runar plutselig ikke ville fikse likevel.

Og som jeg derfor måtte trekke i England, i 2005.

Ettersom at denne tanna da hadde råtnet bort, mer eller mindre, for å
si det sånn.

Og jeg var ny i arbeidslivet i England, og tenkte det var greiest, å
trekke tanna.

For jeg hadde rømt to ganger, fra mafia/drapforsøk, i Oslo og Kvelde.

Og derfor så ville jeg ikke tilbake til Norge.

Og da ville jeg ikke risikere å miste min jobb i England.

Og jeg kjente ikke det britiske samfunnet/sikkerhetsnettet så bra.

Så derfor tenkte jeg at det beste var å trekke tanna, (for det var
også en lavt betalt jobb, som jeg måtte ta 'tjuv-pause' fra, for å
trekke tanna, for den gjorde plutselig veldig vondt, og jeg hadde kun
penger til å trekke tanna, og ikke råd til noe ekstra-ordinære og
tidkrevende arbeider, på den tida).

Så her får Nav skjerpe seg, og slutte med sin terror, må jeg si.

Den gnålinga om røntgen-bilder.

At de først ber om kostnadsoverslag og så gnåler om røntgenbilder,
(uten å ha bedt om det først).

Da er det vel sånn, at man kan si, at man kjenner lusa på gangen.

Her er det at Nav er infiltrert, kan det virke som.

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, 2 Oct 2019 17:51:48 +0200
Subject: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10.
juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
<lbf@lbf.no>

Hei,

tidligere i dag så var jeg hos tannlegen.

Og hu hadde fått et skriv, som jeg ikke har fått kopi av, (av Nav).

Og Nav ønsker å trekke to tenner i kjeften min.

Men da fikk jeg sjokk, (må jeg si).

For jeg har trukket fire visdomstenner, (i militæret og i England).

Og også en jeksel i tillegg, (som jeg har skrevet om i den
videresendte e-posten).

Og så skal ønsker Nav å trekke to tenner, i kjeften min.

(For de vil ikke spandere krone og rotfylling).

Men det er få nok tenner i kjeften min, som det er, (vil jeg si).

Jeg vil ikke ha det sånn, at jeg bare kan spise graut, (for å si det sånn).

Dette må jeg klage på.

Tannlegen var litt vag, når hu skulle vise hvilke tenner, som Nav
ønsker å trekke.

Jeg vet at jeg fikk en gullkrone, i kjeften min, av den engelske
arbeidsformidlingen, for cirka ti år siden.

Er det noen som prøver å rane det gullet, lurer jeg nesten på.

Dette må jeg klage på.

Jeg har heller ikke hatt noe vondt, i disse aktuelle tennene.

(Det var en tann lenger foran, som jeg hadde mistet en fylling i.

Som var grunnen til at jeg gikk til Nav for å få tannlege-rekvisisjon).

Jeg har tidligere bedt om å få min pensjonsbeholdning, (for nærmere ti
år siden, da jeg bodde i England).

Nav nektet å sendte meg disse pengene, (cirka en million).

Og nå skal de straffe meg, på den måten, at jeg bare kan ete graut og
snart må ha gebiss, kan det virke som.

Dette er en skandale, vil jeg si.

Nav går også mot råd fra tannlegen, (som har funnet disse problemene,
som jeg ikke har merket engang).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, 22 Sep 2019 01:19:58 +0200
Subject: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
<lbf@lbf.no>

Hei,

jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).

Jeg synes at det er rart, at Nav liksom gnåler, om noen røntgen-bilder.

Jeg kan ikke huske, at Nav har bedt meg om, å levere dem, noen røntgen-bilder.

Det var bare snakk om at de ville ha et kostnadsoverslag.

Sånn som jeg husker det.

Og at de da i ettertid, begynner å gnåle, på en sånn 'surmulende'
måte, om noen røntgen-bilder.

Det blir som noe uhøvisk, (og at de ikke klarer å kommunisere), vil jeg si.

(Noe det er mange eksempler på når det gjelder Nav Bærum.

De ba meg forresten om å levere fakturaer i en sort postkasse der,
(istedet for å levere dem i resepsjonen).

Og man må da også fylle ut en 'skjema-konvolutt', som flyter på
forskjellige bord der, (som oftest er okkupert av våre nye landsmenn,
som liksom har tatt over der).

Men kan man da også levere fakturaer, med vanlig post?

Det har de ikke fortalt meg.

Men de har liksom hundset meg, til å ikke bruke resepsjonen.

Uten å samtidig forklare ordentlig om sitt 'russiske' system, med
'krok-postkasse' og 'skjema-konvolutter'.

Det hadde vært mye bedre, om de kun hadde et system, for å levere bilag.

Nemlig en god og gammeldags resepsjon, uten noe hokus-pokus liksom.

Da ville nok vært mindre som anarki der, for å si det sånn.

Og Bærum kommune sitt bolig-kontor har ikke forklart meg hvordan det
er med gressklipping, der jeg bor.

De har gitt meg en tjukk perm om leie-forhold, men gressklipping,
(hvem har ansvaret?), har de bevisst ikke informert om, kan det virke
som.

Og det er bare toppen av isfjellet, etter at de hadde en slags tøysete
'bakvendtland-visning', (med to godt voksne kommune-ansatte), flere
dager etter kontrakt-underskrivelsen.

Kunne de ikke bare gitt meg nøklene, når jeg underskrev kontrakten.

Istedet for å begynne med tullet sitt, hvor de blant annet ikke førte
opp en manglende gardinstang, på et innflyttings-skjema, som hadde
gardinstang som eget punkt.

Og dekoderne lå i et kles-skap, noe kommune-folka ikke visste om, så
de ba meg hendte dette i Sandvika.

Pluss pluss).

Når det gjelder tannlegen.

Så stolte jeg bare på at det hu sa, var riktig.

Jeg har ingen erfaring i å tolke røntgen-bilder, for eksempel, så jeg
stolte bare på det hu sa.

(Og det ga mening for meg, som menig-mann).

Når det gjelder tenner, så kan man jo tenke seg, at noen i et
jobb-intervju, vil si om meg, at: 'Han mangler en tann, han er rar'.

Og så heller ansette noen andre.

Jeg vet ikke om Nav tenker på dette.

Jeg vet ikke hva de legger vekt på, i sin 'kontroll-pirking'.

Men det på kostnadsoverslaget, inkluderte ikke, å få en ny tann, (som
erstatning, for den jeg måtte trekke, da jeg jobba på Arvato
Liverpool, i 2005).

Da klagde min sjef Marianne Høksaas på at det var den nest-bakerste
jekselen, som de måtte trekke.

Så noen på et jobb-intervju, (jeg søker IT-leder-jobber osv.), vil
kanskje si det samme, og heller ansette noen andre.

(Min onkel Runar Mogan Olsen er tannlege.

Og han skulle egentlig fikse den manglende jekselen, i 2001.

Men jeg har en omsorgssvikt-sak mot min 'raggar-far', (Runar sin
eldste bror), så Runar kan jeg da kanskje ikke ha så mye med å gjøre,
på grunn av slekts-konflikter.

Men jeg er vant til at min onkel har fikset mine tenner, (og kanskje
hatt for mye amalgam i dem).

Så det har ikke vært så lett for meg, å fikse tenna, etter det i 2001,
(da Runar ikke gadd å vente på at jeg kjørte fra Oslo til Ås, for han
ville hjem til sin kone Inger, i Son).

Så derfor endte det med at jeg bare trakk den tanna, (for jeg bodde da
i England, og måtte tilbake på jobb, før jeg fikk sparken liksom, så
derfor tenkte jeg at det greieste var å trekke tanna, og heller rydde
opp seinere).

Så at Nav da har en sur Gollum et sted, som surmuler, over det
kostnadoverslaget og begynner å gnåle om noen røntgenbilder.

Det synes jeg ikke at passer seg.

Så det må jeg klage på.

For et par-tre år siden, så var jeg hos en Bekkestua-tannlege, (som
drev med 'homo-aktig' nærgåenhet/trakassering mot meg, (kanskje han
kjenner onkel Runar)), og jeg ville derfor ha ny tannlege-rekvisisjon,
fra Nav.

Det ble jeg da nektet.

(De ville at jeg skulle finne meg i snikislamisert homo/korporlig
straff, virka det som).

Og det er en ting.

Men i forbindelse med tannbehandling, for et par-tre år siden, så
nevnte ikke Nav noe om røntgen-bilder da heller.

Så det er noe nytt de har begynt med, (virker det som).

Og på 'under-kommunikasjons-vis', så har de da ikke informert
borgerne, om sine nye rutiner.

Og så klager de etterpå, og vil ha det til, at borgerne surrer, (kan
det virke som).

Men jeg har jobbet mange år som butikksjef/butikkleder, blant annet,
(i Rimi, for det meste), og er vant til å lese mye post, og samtidig
huske det som er viktig.

Så her tror jeg nok at det er Nav som surrer, (og ikke meg), for å si det sånn.

Så dette tullet fra Nav, synes jeg at jeg må klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Nå fant jeg et brev fra Nav, fra 6. mai.

Og der skriver de: 'Ved behov for ytterligere tannbehandling må du
levere spesifisert kostnadsoverslag fra tannlege'.

Og det står ikke noe, om noen røntgen-bilder.

Så er det at Nav terger meg da, når de i ettertid, begynner å klage
på, at jeg ikke har gitt dem noen røntgen-bilder.

Det er som at de er hatske og driver med noen unorske 'klovne-greier',
må man vel si.

Hva skal denne sære/nisse-aktige oppførselen fra Nav bety.

Det kan man lure på.

Og Nav har også trenert denne saken, veldig lenge.

Det tok mange måneder, før jeg fikk fiksa tanna, etter at en fylling
falt ut, (da jeg åt en burger, (med tortilla-chips i), på McDonalds,
(for de tuller når man prøver å bestillle Big Mac, vil jeg si).

Og det er bare en tilfeldighet, at jeg ikke har fått tannpine, siden
at jeg sist var hos tannlegen, (i mai, var det vel).

For Nav skal kontakte en 'rådgivende tannlege', og det bruker de år og dag på.

Og det samme da jeg først kontaktet de, i våres, (som nevnt ovenfor).

Da sendte de meg til tannlegen uten rekvisisjon.

Og det var jo dømt til å mislykkes, (må man vel si).

Så her er det sånn, at Nav, saboterer mot meg, og prøver å få meg opp
i stry, (vil jeg nesten si).

Det var kanskje bedre, da vi ikke hadde Nav, men istedet hadde
Arbeidsformidlingen og Sosialkontoret.

Dette Nav er en noe unorsk og noe 'New Age', kan det nesten virke som.

Hvem var det som fant på å blande Arbeidsformidlingen og
Sosialkontoret, og så kalle det Nav.

Da jeg gikk på handel og kontor, (på 80-tallet), så lærte vi om personvern.

(Organisasjonene skulle ha informasjon, (om enkeltpersoner), på en
need to know-basis.

Og det var ikke lov å koble to register sammen, for eksempel.

Mener jeg å huske at vi lærte).

Og det er klart at når man slår sammen Sosialkontoret og
Arbeidsformidlingen, (og også Boligkontoret), så får Nav mer personlig
informasjon, om brukerne, enn sosialkontoret og arbeidsformidlingen i
sin tid fikk, hver for seg.

Så hva var da meningen med alt dette pratet om personvern, som vi
lærte om, på handel og kontor, i sin tid.

Har dette gått i glemmeboka?

Da har vi nok mista nok i samme slengen, (her i Norge), vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Jul 2019 04:29:42 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev
av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).

Jeg synes det er merkelig, at de skal begynne å pirke, når det gjelder
at jeg skal få fikset problemer med kjeften.

Det er snakk om kroner osv., som jeg trenger, siden at noen
amalgam-fylninger, (som min tannlege-onkel Runar Mogan Olsen i Follo
satt inn, på begynnelsen av 90-tallet, muligens delvis unødvendig),
har falt ut.

Og en gull-krone, som min engelske tannlege satt inn, (en tannlege i
Walton), for noen år tilbake.

Den hadde det visst blitt en infeksjon under, (sa hu på Galleri Oslo
Klinikken, heter de vel).

Så da kan man kanskje lure på om den engelske tannlegen har tulla.

Det var også noe tull, for noen år tilbake.

Dette var mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra sommeren 2015
til sommeren 2017).

Da hadde jeg spist noe seigt godteri, på Pearl Seaways, (en
DFDS-ferje), og en fylning falt ut.

Og da visste jeg ikke, at jeg kunne velge en tannlege i Oslo, (hvor
jeg er mest vant til å bo, det var Nav Østensjø som sendte meg til
Bærum, da jeg flytta hjem fra England i 2014).

Så jeg valgte en tannlege på Bekkestua, (i Bærum).

Og den tannlegen var tilsynelatende homo.

For han var nærgående, og støttet hodet sitt mot nakken min osv.,
innimellom at han jobba.

Og det syntes jeg, at var ekkelt.

Men da ble jeg nektet en ny rekvisisjon.

Jeg måtte gå til 'homse-tannlegen', eller ikke få tannlege-behandling.

Så dette var som noe fra middelalderen, at de liksom skulle ydmyke/straffe meg.

Noe sånt.

Og jeg fikk så endelig noen penger for en arv fra 2005, sommeren 2017,
(Drammen tingrett nektet meg i alle år å oppløse sameie).

Og da flytta jeg til England, og gikk til tannlege der, (den i Walton igjen).

Og da måtte jeg gå dit 5-6 ganger for at de skulle rotfylle den samme
tanna som han 'homsen' i Bekkestua, satt en midlertidig fylning i vel.

Og da jeg bodde i England, (fra 2004 til 2014), så nekta Nav å sende
meg min pensjonsbeholdning, (som er på cirka en million).

Hvis jeg hadde fått den, så hadde jeg nok fått suksess med min nettbutikk, osv.

Og jeg ville kanskje vært etablert med familie, osv.

Så Nav er veldig ondskapsfulle, (må man vel nesten si), mot meg.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 26 Jul 2019 03:20:24 +0200
Subject: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23.
mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 10. juli, (se vedlegg).

Skjønt brev.

Det er visst egentlig snakk om et vedlegg.

For deres egentlige brev, er visst den barnetegningen, som dere alltid sender.

Dette har jeg klaget på tidligere, (at dere sender rare tegninger).

Og det hører dere ikke på.

Dere sender fortsatt den dumme tegningen.

Det blir trakassering, (vil jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Det virker også som at dere er sponset av Apple, når dere 'hyper'
elektroniske postkasser.

Husbanken har noe lignende.

Og da må jeg ofte sitte foran PC-en, i en times tid, når jeg har fått
mail på Husbanken sitt 'Kafka-mail-system'.

For Lånekassa og noen forliksråd, (i Larvik og Oslo), har tulla med
meg, sånn at jeg har fått kredittanmerkninger.

Så jeg får ikke 'turbo-hastighet', på mitt mobile bredbånd.

Så dette at brev skal sendes til Iphoner, (og ikke til postkasser),
det er Hitler sin våte drøm, (virker det som).

Siden at det gjør alle med problem-økonomi, til utstøtte, (må man vel si).

(For de har ikke råd til den nyeste Iphonen.

Og de får heller ikke tilgang til ordentlige mobil/internett-abonnement.

Så dere skaper nye klasseskiller, (må man vel si), med disse
'Kafka-postkassene' deres).

Så dette 'nazi-greiene' må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 9 Jul 2019 00:40:08 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

som jeg skrev til dere i mai, så har jeg levert et kostnadsoverslag,
fra en tannlege, til Nav.

(Dette var noe Nav ba om.

Sånn som jeg husker det).

Og nå er juli, og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer fra Nav, om dette.

Kan dere høre med Nav hva som foregår, (lurte jeg).

For det er greit å få fiksa tenna, før det blir så ille, at jeg må ha
gebiss, (for å si det sånn).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Thu, 30 May 2019 21:31:03 +0200
Subject: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 23. mai, (se vedlegg).

Nav sendte meg en rekvisisjon, som ikke var stor nok.

De sa først, (i mars), at jeg kunne få tannbehandling, for opptil 8000.

Men da ga de meg ikke rekvisisjon, så tannlegen satt seg på bakbeina.

Og når jeg så fikk rekvisisjon, (jeg var hos tannlegen på mandag i forrige uke).

Så holdt rekvisisjonen kun til en midlertidig fylning.

Det var så dårlig stilt, med kjeften min, at tannlegen fant ut, at det
vil koste over 50.000, å fikse alt.

Og det kostnadsoverslaget leverte jeg hos Nav, på fredag, i forrige uke.

Og jeg har fortsatt ikke fått ny rekvisisjon.

Noe som er litt dumt, siden at jeg kun har en midlertidig fylning, i
den aktuelle jekselen nå.

Og den fyllingen faller litt sammen liksom, når man spiser mat.

Og så gjør det vondt, i tanna.

Og fylningen kommer til å falle mer sammen, (mener jeg å huske fra en
gang jeg gikk til en tannlege i England).

Så her haster det at Nav sender ny rekvisisjon.

Men de somler.

Så det må jeg klage på.

Jeg prøvde å forklare om de dårlige tennene, til Nav, i 2017.

Men en tannlege på Bekkestua begynte da å kødde, (han la hodet sitt
oppå nakken min, innimellom at han jobba).

Og jeg klagde da, til tannlegeforeningen, (og Nav), osv.

Og Nav nektet da å gi meg ny rekvisisjon, siden at jeg ikke ville være
med på 'homse-legene' til denne tannlegen, på Bekkestua, (dette var en
vestlending).

Så her må Nav slutte å tulle.

Jeg flytta så til England, i 2017, (for å starte opp min nettbutikk
igjen, da jeg fikk penger for en liten del av et sameie).

Og tannlegen der tulla også.

Jeg måtte gå til tannlegen 5-6 ganger for å rotfylle en tann, (den som
tannlegen på Bekkestua hadde begynt å rotfylle).

Og så sender Nav meg til nettopp Bekkestua, (kommunal bolig), når jeg
ble jaget tilbake til Norge, av britiske myndigheter, (noe jeg har
informert ambassaden i London om).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at mafiaen, (eller hvem det er), har sendt noe i
mitt navn, til dere, (og flere andre fylkesmenn, for jeg fikk flere
mailer om det, (angående noen innsynskrav osv.), nå i kveld, og jeg
har ikke sendt noe som burde ha 'trigget' noen sånne svar-e-poster:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Henvendelse er mottatt
FmOVPost <FmOVPost@fylkesmannen.no>     30. mai 2019 kl. 20:57
Til: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Vi bekrefter at din henvendelse er mottatt hos Fylkesmannen i Oslo og
Viken og sendt videre for behandling.

Vi gjør oppmerksom på at personsensitive opplysninger ikke bør sendes
per e-post. Bruk heller skjemaet «Sikker melding til Fylkesmannen» som
ligger på embetets nettside, her:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/



We confirm that your email has been received by the County Governor in
Oslo and Viken and has been forwarded.

We urge you not to send personal information by email. Please use the
form «Sikker melding til Fylkesmannen» that you can find on our
website, here:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/'.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 17 May 2019 01:34:05 +0200
Subject: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 9. mai, (se vedlegg).

I mellomtiden så har Nav sendt meg, en rekvisisjon, til tannlege.

Men som jeg sa til tannlegen på mandag.

Så tok det lang tid.

Jeg hadde jo veldig vond tannpine, (Paracet hjalp ikke).

Så at de da ikke gir meg en rekvisisjon, men istedet bare lurer meg
liksom, (og bare ber meg ta med faktura fra tannlegen, men tannlegen
ville ha noe skriftlig fra Nav).

Det var flaks at tannpinen likevel har gitt seg, (av ukjent grunn for meg).

Men det kunne jo like gjerne ha vært sånn, at tannpinen hadde
fortsatt, i mange dager/uker.

Så dette må jeg klage på.

Her er det byråkrati, (eller om man skal si ondskap), fra Nav, (vil jeg si).

(Siden at de ikke ga meg en tannlege-rekvisisjon, den dagen, som dro
til Nav Sandvika, (med fæl tannpine), for å få en sånn rekvisisjon.

Siden at jeg kun får drøye 5000 måneden i livsopphold-støtte).

Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så var jeg stort sett arbeidsledig, (fra slutten av 2008), under finanskrisen.

Og jeg testa en ny tannpasta, og da 'sprakk' to visdomstenner, og jeg
måtte til tannlegen.

Og da ba tannlegen om mitt National Insurance Number, (som man får hos
staten der, et slags personnummer, (for folk som jobber), kan man
kanskje kalle det).

Og så sendte de regninga til arbeidsformidlingen/the Jobcenter/staten.

Jeg behøvde ikke å dra til arbeidsformidlingen først.

Så det var mye mindre byråkrati.

Så jeg må klage på at det er så mye unødvendig byråkrati, (når det
gjelder tannlege), for arbeidsledige nordmenn.

Dette fører til mye unødvendig lidelse.

Når folk må gå i mange dager med tannpine, fordi at de ikke har det og
det skrivet, fra Nav.

Tannlegene setter seg da på bakbeina.

Og det er vel fordi, at de er lei av å bli lurt, kanskje.

Så her funker ikke samarbeidet mellom myndighetene og tannlegene bra i Norge.

Så dette må jeg klage på.

Jeg vet ikke hvem som er verst, av tannlegene eller arbeidsformidlingen i Norge.

Men når de får det til i England, så burde vi vel klare å få det til her og.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Dere har igjen sendt meg, en slags barnetegning.

(Eller om det er noe, som dere har laget, i en pause).

Og den tegningen forestiller en borger og en mobil.

Men dere har fått størrelse-forholdet, mellom borgeren og mobilen feil.

For borgeren ser ut som om han er på størrelse med en mus, kanskje.

Så det må jeg klage på, at dere liksom kaller borgerne for mus.

Det hører ingen steder hjemme, og er veldig uhøflig, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, 28 Apr 2019 10:46:19 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg har nå finlest Nav sitt brev fra 11. april igjen, (se vedlegg).

Og det står der, noe rart, (på siste side), at utgifter til lege og
medisiner er stipulert og gjelder kun for mai, og at dersom mine
utgifter overstiger stipulert beløp, så blablabla.

Men det som er, er at jeg kun kjøpe vitamintabletter, på Rema eller Kiwi.

Og det er det.

Og jeg har derfor aldri søkt om støtte til lege eller medisiner, fra Nav.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Prøver Nav her å sykeliggjøre meg.

Hm.

Dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg var på Nav, på fredag ettermiddag.

Og da var det to minutter, før de stengte.

Og to svære sikkerhetsvakter, stod og hang, ved inngangen.

Og trynene deres fulgte meg, som om de var varmesøkende kameraer, liksom.

Så jeg stoppet opp, (for å roe ned 'robotene').

Og forklarte at jeg bare skulle legge en konvolutt, oppi Nav sin
'russiske' postkasse, som de har inni en krok.

(En Steinar hos dem, sa at jeg skulle levere strøm-regninger osv.
sånn, for cirka et år siden der).

Og en av vekterne sa, at jeg skulle legge konvolutten, (som var Nav
sin interne skjema-konvolutt, som jeg hadde klart å få med meg et par
hjem av, forrige gang jeg var der, for jeg hadde så mange søknader da,
og fylte disse ut, i senteret, heller enn inne på Nav, for der har de
så mange 'svartinger' som 'elger'/går på meg, av en eller annen
grunn), i en postkasse, utafor Nav.

Men jeg har tidligere spurt de om, om det med postkassene, (for de har
en postkasse inne og en ute).

Og da sa ei nord-norsk dame der, at den inne, ble tømt hver time.

Så jeg sa til vakta, at de postkassene ble tømt på forskjellig tidspunkt.

Men begge ble tømt på sekundet klokka tre, mente vakta.

Men jeg har jobbet som butikksjef, og vet hvordan man stenger.

Alle som er inne før stengetid, må få lov å gjøre seg ferdig.

Og jeg hadde også rukket å bli ferdig, før stengetid.

Så at vakter står i døra, før stengetid.

Det er en uting, vil jeg si.

Her stenger Nav på russisk vis.

Tenk om Vinmonopolet hadde stengt sånn, på påskeaften.

Da hadde mange nordmenn blitt sure, siden at det ikke ble noe after-ski-dram.

Så det sier seg selv da, at Nav stenger på 'russisk vis', (når de
stenger før stengetid).

Så det vil jeg gjerne klage på.

PS 2.

Tannlegen ville ha noe skriftlig, fra Nav, om at jeg kan få støtte.

Og det står riktignok, (så jeg nå), nesten helt bakerst, at jeg kan få
støtte til tannlege.

Men det er ikke en rekvisisjon.

Og når det står mye om medisiner og leger, i brevet fra Nav.

Så vil vel tannlegen tro at jeg bruker mye medisiner, hvis jeg tar med
brevet fra Nav.

(For da vil nok tannlegen ha en kopi av det.

Hvis jeg skulle tippe).

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 11:59:23 +0200
Subject: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev av 12. april, (se vedlegg).

Jeg har gått på handel og kontor, (på 80-tallet), og jeg lærte der, at
om man ringte til en organisasjon, så skulle man få svar per telefon,
og om man skrev brev til en organisasjon, så skulle man få svar per
brev.

(Noe sånt).

Så når jeg har skrevet en skriftlig søknad, (om tannlege-rekvisisjon),
til Nav, så burde jeg få et skriflig svar, (i posten), vil jeg si.

Og jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev og/eller tannlege-rekvisisjon fra Nav.

Og den tannpinen kan komme tilbake, når som helst, (vil jeg si).

Og den tannpinen var skummel.

Jeg var redd for at det ikke var bra for hjertet, (for eksempel), med
en sånn smerte, som ikke gikk bort, (selv om jeg tok mange Paracet,
blant annet).

Så dette må jeg klage på, at Nav fortsatt tuller/somler.

(For å si det sånn).

Det hører ikke hjemme noen steder.

(Må jeg si).

Det er ikke det, at jeg ikke liker navnet Løvenbalk.

Det var tvert imot sånn, at jeg syntes, at dette var et artig/fint
navn, når jeg fant dette navnet, når jeg drev med slektsforskning,
angående min danskfødte mormor sine forfedre.

Og jeg har lest et sted, at Johanniterordenen, (som min fars nye
slektning Bjørn Humblen er/var i), er veldig opptatt, av de som er
etterkommere av kong David av Israel.

Og det var visst min danskfødte mormor, (har jeg funnet ut, ved å
drive slektsforskning).

Og det er liksom alltid sånn, (og har vært sånn, i mange år), at når
jeg prøver å få mine rettigheter, (som den nevnte
tannlege-rekvisisjonen), så har det liksom bare vært masse
'kladdeføre', for meg.

Og jeg sendte søknad om å få hete Løvenbalk, til mellomnavn, for cirka
ti år siden, til Skatt Sør.

Men de har sendt svaret, til en fjern onkel av meg.

Og så har jeg bedt Skatt Sør, om å sende meg, ihvertfall en kopi av
det aktuelle svar-brevet.

Men de er vrange/vanskelige, og har ikke giddet dette.

Og jeg søkte også om å få hete Gjedde, (som min tipptippoldefar i
Danmark), og Ribsskog-Adeler, (for min mor og mormor arvet den siste
etterkommer etter Cort Adeler, (unntatt noen i Argentina), på
70/80-tallet, for Holger Adeler var gift med min mormors tante Magna
'Meme' Gjedde Nyholm, og de døde barnløse).

Men Skatt Sør har sendt alle tre svar-brevene til min nevnte 'lugubre' onkel.

Og selv om jeg prøver å få kopier, (det er jo også noe som heter av
man har innsynsrett), så nekter de å sende meg dokumentasjon.

Så før jeg vet hva de har skrevet om Løvenbalk, Gjedde og Adeler.

Så synes jeg ikke, at jeg kan begynne å bruke, noen av disse navnene.

Men at Folkeregisteret gjør det.

Det burde kanskje ikke dere ha visst om.

For det 'normale' ville vel vært, å bare spurt meg, om hvilken
adresse, som dere skulle sende svar-brevet til.

(Istedet for å blande inn Folkeregisteret.

På en slags 'storebror ser deg-måte'.

Må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Når det gjelder dette med Viken, så jeg har søkt litt på nettet, om dette.

Og det var visst sånn, at også nazistene/Quisling, brukte dette Viken,
som område-navn, for sin hird osv., under andre verdenskrig.

Og så begynte vel Viken Energi, å bruke dette navnet igjen, rundt
årtusenskiftet.

Men da hadde vel ingen brukt det, på cirka 50 år.

(Såvidt meg bekjent, ihvertfall).

Det tradisjonelle norske navnet på Oslofjorden er visst Fold, (som i
Follo, Østfold og Vestfold).

Så det hadde kanskje vært mindre 'nazistisk'.

Nå skriver dere at fylkesmennene i: 'Oslo og Akershus, Buskerud og
Drammen', har slått seg sammen.

Men da nevner dere Drammen/Buskerud to ganger.

Og glemmer Østfold.

Og dere har visst også glemt Vestfold.

(Som vel hører hjemme, i Viken/Fold).

Så det må jeg klage på.

Og om Buskerud hører hjemme, i Oslofjorden/Viken/Fold.

Det vet jeg ikke.

Buskerud er visst 'bare' oppkalt etter en bispegård, (mener jeg å ha
lest et sted).

Og Drammensfjorden ble visst kalt Drafn.

Og jeg vet ikke om den er med i Fold/Viken.

Men de har noe som heter Danvik folkehøyskole, i Drammen.

Så jeg vet ikke om det navnet spiller på 'Viken'.

Og jeg har lest at Svelvikmorenen brast, i sin tid.

Så det het kanskje Fold, fram til Svelvik, i gamle dager.

Og så het det kanskje Drafn, mellom Svelvik og Drammen.

Noe sånt.

Og Bohuslen, burde kanskje også vært med.

(Snorre brukte muligens Viken om området så langt sør).

Ihvertfall så husker jeg at det var sånn, at da min danskfødte mormor
'tvang' meg, til å lese Snorres kongesagaer, i en sommerferie, på
midten av 80-tallet.

Så undret jeg meg, angående hva dette Viken var, (før jeg etterhvert
skjønte det av sammenhengen), husker jeg.

Og jeg hadde da bare bodd, i Larvik og Svelvik.

Som vel må sies å være, i Oslofjorden/Drammensfjorden/Viken/Fold.

Så hvis Viken hadde vært mye brukt, på 70/80-tallet.

Så ville vel ha hørt dette navnet, før min mormor tvang meg til å lese
Snorres kongesagaer, (vil jeg si).

Og det hadde jeg ikke hørt.

Så jeg må nesten lure på, om dette er noe, (at vi nå skal ha Viken
fylke), som nazistene har trumfet gjennom.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 08:31:19 +0200
Subject: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

Og det står der, at dere mottok min e-post, på 30. mars.

Men det riktig skal vel være 9. april.

Så jeg lurte på, om dere har hatt julebordet, på forskudd, i påsken, i år.

Og om dere hadde julebordet, i en utvidet lunsj-pause.

Før dere fortsatte å jobbe.

Makan!

Dette er heller ikke 'beklagelser', som dere skriver.

Men det er klager.

Det er

2 vedlegg
IMG_20191011_0001 paint.jpg
574K
IMG_20191011_0003.jpg
440K

PS.

Her er vedleggene:



Jeg leverte en klage hos NAV


PS.

Her er vedlegget:

Mer om bank

På 70/80-tallet så hadde vel ikke banken mobilnummeret til folk.

(På den tida hadde nesten ingen mobiltelefon.

Men hvis jeg skulle tippe, så hadde ikke banken da fast-telefonnumrene til folk, (i et register)).

Og da har vi muligens mista noe, siden 70/80-tallet.

Nemlig at banken nå kan sende oss tekstmeldinger osv., på fritida.

Sånn at vi ikke får koblet av ordentlig, i helgene osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg

Erik Ribsskog 11. oktober 2019 kl. 18:54

Til: post@finkn.no
Kopi: post , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs"
Hei,

i dag skulle jeg logge inn på nettbanken min, (hos Nordea).

Og jeg fikk da opp en melding om at nettbanken var midlertidig sperret.

Jeg måtte verifisere min kunde-informasjon, (stod det).

(Eller de stod 'oppdatere'.

Men de mente visst 'verifisere'.

Så dette er muligens at Nordea sine folk fikk dårlig karakter i norsk).

Da jeg trykte linken.

Så ble jeg bedt om å taste inn en kode fra et brev.

Hvilket brev?

Jeg hadde ikke fått noe brev.

Så det ble goddagmann økseskaft.

Folk i våre dager har hatt nettbank i mange år, og er vant til å komme
inn på nettbanken, når de ønsker.

Så dette var noe slags terror nesten, syntes jeg.

Jeg kontaktet Nordea på chat.

Og spurte hvilket brev de mente.

De sa da, (en Brian der), at de kunne sende meg koden per tekstmelding.

Og da skrev de mobilnummeret mitt feil.

Som for å terge meg, (må jeg si).

Så det må jeg klage på.

Og hvorfor må man logge inn på nytt for å verifisere kundeinformasjon,
når man allerede har logget seg inn via Bank ID.

Det er som noe molbo-aktig, (må man vel si).

Og når jeg så fikk koden per SMS.

Så fikk jeg en feilmelding.

Det var ikke mulig å verifisere kundeinformasjon.

Og jeg får derfor ikke brukt nettbanken.

Hva hvis det var noen som skulle by på et hus, for eksempel.

Da fikk de ikke bydd, for de hadde konto hos Nordea.

Jeg har klaget på Nordea flere ganger tidligere i årenes løp.

(Det begynte med at jeg skulle ta ut penger hos Nordea/Kredittkassen Torshov.

Og så slukte minibanken kortet mitt.

Og jeg fikk en frekk e-post om at jeg burde ha mer enn
kort/betalingsmåte på meg, til enhver tid.

Dette var på slutten av 90-tallet vel).

Men dere har ikke gjort noe.

Jeg er litt låst til Nordea.

For jeg har en stesøster som heter Humblen til etternavn, så
Sparebanken Bien blir da litt rart.

Og jeg liker ikke navnet på Sparebank1.

Og DNB har det også vært mye krøll med, (i forbindelse med et
eiendomssalg osv.).

Så jeg håper at dere snart våkner, og slår ned på disse mongoene hos Nordea.

Erik Ribsskog

PS.

Nordea har også vært bajasser på kontoen min, tidligere i år.

I februar hadde de hyper-inflasjon.

Kort-avgiften, (som de har i tillegg til minibank-gebyr osv.), gikk
opp fra 300 til 450 cirka, (selv om det stod i en mail, at de ikke
skulle sette opp prisen).

Og så satt de cirka 150 inn på kontoen min, i sommer.

(Uten noen forklaring.

Men det var vel snakk om den nevnte pris-forhøyelsen på Visa-kort da).

Og så trakk de 150 måneden etter igjen, (var det vel).

Uten noen forklaring.

Så de er skikkelig bajaser, må jeg si.

Så at dere lar disse bandittene, (må man vel kalle de), ture fram.

Det er jo en skandale, (må man vel si).

Jeg har bodd i England mellom 2004 og 2014, og hadde der konto hos
Barclays og RBS.

Så jeg er kanskje litt var for 'kødding', fra banker.

Men jeg tror aldri at britene ville funnet seg i noe lignende, fra
bankene sine, (som det tullet Nordea har drevet med).

Så man kan lure på hva de andre nordmenna driver med.

Men de har muligens konto ofte, hos DNB.

Så jeg får høre med de muligens.

Lånekassa tulla med meg, høsten 2004, etter at jeg flykta fra noen
mafia-trusler til England, for å studere ved University of Sunderland.

Og da var studielånet bortimot et halvår forsinket.

Så jeg måtte overtrekke min konto hos DNB.

Så mitt kundeforhold til de, er kanskje fortsatt litt dårlig.

Så jeg vet ikke hva de vil si til meg, hvis jeg går til de, for å få
en ny brukskonto hos de, (siden at Nordea kødder/herjer).

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 18 Jun 2019 15:59:15 +0200
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg
To: post <post@finkn.no>
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
"sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>

Hei,

I går så fikk jeg en 'rar' tekstmelding, fra Nordea.

Det stod at mitt kort var sperret.

Og jeg kontaktet da Nordea, per chat.

Og de sa, at det ikke var mitt nye kort, (som tekstmeldingen ga
inntrykk av), men det var snakk om, et kort, fra fem år tilbake,
liksom.

(Se vedlegg).

Så jeg har kanskje hatt, 2-3 andre Visa-kort, i mellomtiden.

Og det er vel sånn, at Nordea, sperrer det gamle kortet, når man
begynner å bruke det nye.

(For bankene sender en nye Visa-kort, en gang i året cirka.

Det er vel en rutine de har.

Virker det som).

Men hu på Nordea-chat-en skrev, at hu _nå_ skulle sperre, mitt gamle
Visa-kort, (som ble byttet ut, for flere år tilbake).

Men det må da være tull.

Det må vel ha blitt sperret, (eller 'avsluttet' som hu Nordea-dama
skrev), for X antall år siden.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Og prøver de å få meg til å få hjerteattakk, siden at de skriver, (i
tekstmeldingen), at mitt Visa-kort er sperret.

Og så er det snakk om, et eldgammelt kort, fra mange år tilbake, (som
jeg har kastet, for X antall år siden, og som vel må ha blitt sperret,
for mange år siden).

Det må kalles lureri/skremming, (mener jeg).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har tidligere også sendt dere mange andre klager på Nordea.

(De brøt en avtale, (som gjorde at jeg mistet mine uerstattelige
lagerbod-ting), rundt 2006/2007.

Og de begynte også med hyperinflasjon, når det gjelder
Visakort-årsavgiften, (som de er frekke nok, til å kreve, i tillegg
til at de tar opptil flere hundre, i gebyr, (for bruk av det nevnte
kortet), hver måned)).

Og dette begynte på 90-tallet vel.

Da jeg skulle ta ut penger hos Nordea Torshov, og minibanken slukte
kortet, og da jeg klagde så sa de, at det var min feil, at dette ble
som en uting, for jeg skulle da ha sørget for, å hatt andre
betalingsmidler i tillegg, (noe de vel ikke sier, når de prakker på en
minibank/Visa-kort)).

Men DNB er like ille.

Så vi skulle hatt flere 'seriøse' banker, her i landet.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 12 Feb 2019 17:10:57 +0100
Subject: Klage/Fwd: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg
To: post <post@finkn.no>
Cc: infonorway@nordea.no

Hei,

jeg har konto hos Nordea.

Og de har økt prisen på Visa-kort fra 300 til cirka 450 i året.

(Det må vel kalles hyper-inflasjon).

Samtidig har skriver de i en e-post, (se nedenfor), at prisen ikke har økt.

Det må vel kalles desinformasjon.

Jeg har sendt mange klager til dere tidligere, som dere har ignorert.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Nordea <infonorway@nordea.no>
Date: Fri, 01 Feb 2019 11:35:09 +0100
Subject: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg
To: eribsskog@gmail.com

Nå kan du velge om du vil fortsette å høre fra oss i e-posten din.

Kan du ikke lese denne e-posten?

Trykk her. Link:

Vil du fortsette å høre fra oss?

Hei kjære kunde.

Du mottar i dag e-poster fra oss fra tid til annen. Du får blant annet
nyhetsbrev, informasjon og tilbud tilpasset din situasjon og dine
behov. Det gjør at du lettere kan følge med på alt nytt som skjer hos
Nordea, og hvilke muligheter du har.

Vi vil gjerne fortsette å sende deg e-poster, så du kan holde deg
oppdatert på alt som skjer innenfor bank og finans. Det er allikevel
opp til deg å bestemme om du vil fortsette å høre fra oss.

Hvis du ikke ønsker å motta flere e-poster fra oss, trykker du på
knappen nedenfor.

Ønsker du å fortsette å motta e-poster fra oss trenger du ikke gjøre
noe som helst.

Jeg ønsker ikke å motta flere e-poster fra Nordea Link:

Markedsføringsloven og nye personvernregler gjør at du som kunde får
enda bedre kontroll over hva slags informasjon du mottar, i hvilke
kanaler og hva slags persondata som kan håndteres og lagres av
selskapene du er kunde hos.

Tusen takk for at du er kunde hos oss.

Hilsen oss i Nordea

Link: https://www.linkedin.com/company/nordea/

Link: https://twitter.com/Nordea

Link: https://www.youtube.com/Nordeanorge/

Link: https://www.facebook.com/NordeaNorge/

Nordea

Meld meg av alle e-poster Link:

© 2017

Når jeg prøver å få verifisert min kundeinformasjon hos Nordea, for å få lov til å logge inn på nettbanken min, så kommer det bare opp en feilmelding, (etter at jeg har logget inn på verifiserings-nettsiden). Så Nordea sliter, (kan det virke som). Noe sånt

Mer fra Nordea sin chat


PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Enda mer om dette:


PS 3.

Dette tullet til Nordea vitner om mangel på respekt for kundene, (synes jeg).

Hva om noen skal kjøpe hus, (for eksempel).

Og så får de opp et skjembilde, om at de må taste inn kode fra brev.

(Fordi at Nordea driver med noen helt meningsløse greier.

De sier at man må oppdatere kundeinformasjon.

Men de mener visst verifisere.

Og dette må man absolutt gjøre, før man før tilgang til kontoen sin.

Det jo toppen av idioti.

Må man vel si.

Og det er ikke bare-bare å verifisere kundeinformasjonen heller.

For da blir man bedt om å taste inn en 'goddagmann økseskaft-kode'.

Som man må få tak i, på 'Kafka-vis'.

For å si det sånn).

Og så får noen andre kjøpt huset, (for de med Nordea-konto rakk ikke å by).

Og man kan vel tenke seg tusenvis av lignende eksempler.

(For å si det sånn).

Så dette er tull fra Nordea, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Og helt til slutt, i chatten ovenfor.

Så sier han Nordea-Brian, at man kan logge inn, (for å verifisere kundeinformasjonen), ved hjelp av Bank ID.

Men hvorfor ber de da om kode fra brev, (noe man se i den forrige bloggposten).

(Man kan ikke velge Bank ID.

Når verifisering-innloggings-skjermbildet dukker opp).

Det er jo helt mongo, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Nå skulle jeg sjekke saldoen på kontoen min, (for Yy har belastet kontoen min to ganger for en billett, så det ut som her om dagen). Og da får jeg ikke tilgang til nettbanken. Det står at man må svare på noen 'russiske' spørsmål. Men når man trykker linken, så ber Nordea om en kode fra et brev. Det blir jo goddagmann økseskaft. For jeg har ikke fått noe brev med noen kode, og det nevnes heller ikke noe brev på 'sperre-siden' på nettbanken. Hm


PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Det er heller ikke sånn, at jeg har flytta, (eller noe lignende).

Så jeg har egentlig ikke noe ny kundeinformasjon, på lager, for Nordea, (vil jeg si).

Så dette tullet fra Nordea virker fullstending meningsløst, (og som noe 'Stasi-greier'), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Mer fra Bekkestua

Nå var jeg ute for å kaste søppel og hente post.

Og da jeg stod ved postkassa, så dukka det opp en bil, (muligens en el-bil), som nesten snitta meg.

Sjaføren hadde på seg gul refleks-vest, (eller refleks-jakke).

Og kjørte som en robot, (virka det som).

(Det virka ikke som at sjåføren så seg for, (for bilen kjørte for nærme meg/postkassene da, og vel også litt for fort, (så bilen kjørte ikke forsiktig)).

For å si det sånn).

Og bilen skulle visst hente en i 'airbnb-leiligheten', (hvor det muligens egentlig bor en neger-familie).

Men 'airbnb-personen' turte visst ikke å gå ut døra, (kunne det virke som).

Så dette virka som noe gateteater, (må jeg si).

(Og det er vel egentlig bare lov å kjøre, forbi postkassene osv. her, hvis man skal levere varer, for eksempel.

Noe sånt).

For en drøy uke siden, (var det kanskje).

Så var det en liten gutt med lyst hår, (som drassa på noen poser med søppel som skulle kildesorteres vel), som sa hei til meg, da jeg gikk ut med søpla, (og henta posten).

Men så englebarn, (som min stesøster Christell pleide å mobbe Bergeråsen-ungene for å være, på 80-tallet), er vel ikke Bærum-unger.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så det var muligens noe slags gateteater, det og.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at 'airbnb-leiligheten', spiller veldig høy tysk musikk, i noen få sekunder.

En gang annenhver måned, (eller noe i den duren).

Så man kan kanskje lure på, om de da, prøver å signalisere, at de er tysk etterretning, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Min farfar Øivind eide visst en geskjeft som het Strømm Maskinstasjon, (som han ga videre til min far og hans yngre bror Håkon, som forskudd på arv). Det var nytt for meg. Hm


PS.

Bildet ovenfor, er forresten fra DT/BB 21. februar 1980.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er mulig, at DT/BB skriver feil.

Og at det riktige skal være Strømm Trevareindustri, (og ikke Strømm Maskinstasjon).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer om da min oldefars bror Ole Konrad Ribsskog, (som var Arbeiderparti-stortingsrepresentant og Trondheim-ordfører), ble overkjørt av trikken


https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aGcmjYvddPwJ:https://core.ac.uk/download/pdf/52062831.pdf+&cd=19&hl=en&ct=clnk&gl=no&client=opera

PS.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1000065-info

Jeg oppdaterte om min oldefar Johan Ribsskog sin lillebror Asmund, (eller Osmund som han visst også kalles), på MyHeritage


https://www.myheritage.no/person-1500786_67419522_67419522/osmund-ribsskog#!events

PS.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/person-1500786_67419522_67419522/osmund-ribsskog#!info

Bloggarkiv