Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. juli 2021

Mer fra YouTube



Og enda enda enda mer om dette

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[SAKSNR:1248148] Klage/Fwd: Bekreftelse - Bestilling mobil.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juli 2021 kl. 19:45
Til: Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>
Hei,

men det er sånn, at disse nett-trollene, har bestilt flere hundre varer, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), under Coronaen, (og også i perioder før det igjen).

Så jeg lurer på hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Dette svarer dere ikke på.

Så om du kan få en overordnet, (daglig leder), til å se på dette, eventuelt.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 14. mai 2021 kl. 13:02 skrev Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>:
Hei Erik!

Takker for tilbakemelding.

Dessverre er det slik at det foregår identitets tyveri, eller at andre forøker å bestille tjenester i andres navn.

For å unngå at noen klarer å bestille sim-kort i andres navn, vil simkort alltid bli sendt til folkeregistrert adresse. Det som er litt spesielt med denne bestillingen, er at det er oppgitt både din faktiske epostadresse samt folkeregistrerte adresse. Dersom noen urettmessig skulle kunne bruke en sim som er bestilt i ditt navn, måtte dem mao også ha tilgang til din postkasse.

Selv om dette er første gang vi registrerer forsøk på bestilling andres navn hos oss, er vi klar over problemstillingen. Vi implenterer derfor nå bestillingsløp som stiller krav til at bestilling må gjøres via vipps eller bank id, for å styrke identifisering av bestiller ytterligere.

Håper dette var oppklarende.

Skulle det være noe ytterligere, er det bare å ta kontakt.

Beklager selvsagt det inntrufne.

Ha en fin dag1




Mvh
Thomas Mathisen
Leder Drift - Utvikling
Gudbrandsdal Energi AS
---
Kundeservice: +(47)61294700
Direkte: +(47)922 35 263
E-post: marked@ge.no
Internett: www.ge.no!
Facebook: www.facebook.com/GEkraft!



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 13.05.2021 05:42
Til: Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>,abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,firmapost@nkom.no,marked@ge.no
Emne: Re: [SAKSNR:1248148] Klage/Fwd: Bekreftelse - Bestilling mobil.

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 19. feb. 2021 kl. 09:18 skrev Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>:
Hei,

Vi har kansellert bestillingen i ditt navn og SIM-kort er deaktivert.
Når du mottar SIM-kort, så kan du bare destruere dette.

Ønsker deg en fin dag.


Med vennlig hilsen
Markedsavdelingen
Gudbrandsdal Energi Mobil
---
Telefon: 61294700
E-post: mobil@ge.no
Internett: www.gemobil.no



Få full oversikt med Min GE-appen:
 



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 18.02.2021 09:58
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: mobil@ge.no,marked@ge.no,elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no,post <post@finkn.no>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,firmapost@nkom.no
Emne: Klage/Fwd: Bekreftelse - Bestilling mobil.

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <mobil@ge.no>
Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 23:30
Subject: Bekreftelse - Bestilling mobil.
To: <eribsskog@gmail.com>



Bekreftelse på inngått avtale.

Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.

Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!.

Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, dvs når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.

Her er særvilkårene for inngått avtale:

Ved avtale om levering av Oppleve gjelder følgende betingelser:
Avtalen har ingen bindingstid.

Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover fastbeløpet faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link..

Man betaler bare for faktisk forbruk. Forbruket faktureres etterskuddsvis. Se link overfor mht priser.

Avtalen inkluderer "Roam like home" i EU/EØS. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.

NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.

Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no eller telefon 61 29 47 00.

Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.

Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.

Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.

I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.

Kun avtalens eier bestille ekstra data, mao ikke brukeren selv.

I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.

GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.

GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering).


For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.

NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.


Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.


Ha en fin dag videre!!



Tlf: 61 29 47 00 -- Web: www.ge.no

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Denne henvendelse er nok sendt feil
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juli 2021 kl. 19:39
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: itsupport@nhn.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: NHN IT Support <itsupport@nhn.no>
Date: fre. 14. mai 2021 kl. 08:46
Subject: Denne henvendelse er nok sendt feil
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>


Hei,

 

Skal du klage til Helsedirektoratet må du henvende deg ditt.

Ikke til Norsk Helsenett.

Mvh 

Frode

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: 15
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juli 2021 kl. 19:32
Til: Tony Giang <support@hey.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

this sounds like you are trying to protect the criminals.

This I have to complain about.

I want a reply from the Managing Director about this.

(I want to know the name of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I want to know how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


tor. 13. mai 2021 kl. 06:09 skrev Tony Giang <support@hey.com>:
Hey Erik,

I'm afraid we do not have anything else to share or tell you outside of what we have already shared with you back in March.

According to those same policies (https://hey.com/policies/privacy/), we do not hand over any user data without a court order. In this case, we wouldn't even be able to produce any directly actionable data regardless, since the user did not supply their real name or any other identifying information. So it wouldn't be much use anyway.

But if this incident becomes part of a criminal investigation, launched by authorities in your home country, then they can submit a court order to their American counterparts, and we can act upon that. Again, we don't have any identifying information on the user, except the IP address, which you'd also need a court order to pursue a reveal through their ISP, if they happened to use a home account that can be traced in such a way (it's very likely they did not, and instead used a VPN, in which case you will not be able to get anything there either).

I know this is frustrating. The internet is a double-edged sword.

If you face any future harassment from users on HEY that violates our use restrictions, please do reach out again, and we will investigate/cancel the account again.

Best,
- Tony
{#HS:1512109096-7603813#}
On Wed, May 12, 2021 at 11:06 PM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hi,

if you could inform me the name of the troll, (and not only the ip-address), then that would be very fine.

I'm also wondering what you're planing to do, so to avoid that this problem happens again, to me or other people.

I think it's perhaps better if a superior looks at this, (they probably know how to sort with complaints like this).

Erik Ribsskog

lør. 20. feb. 2021 kl. 07:26 skrev Sylvia Chong <support@hey.com>:

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juli 2021 kl. 19:23
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: ice <noreply@ice.no>
Date: ons. 28. jul. 2021 kl. 09:37
Subject: Ordrebekreftelse fra ice
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>




Ordrebekreftelse
Vi har registrert følgende i din ordre: (totalt 1 stk abonnement)

Abonnement
Super 15 GB med Data Frihet i 2 mnd Tlf 929 74 068 299,- pr mnd

Abonnementet inkluderer:
15GB data
Inkludert Data Rollover og Rollover Deling
Hastighet opptil 256 Mbit/s
Ingen overfakturering ved bruk utover inkludert datapakke
Fri tale, SMS, MMS
EU/EØS inkludert
Fri bruk av BankID
Ingen bindingstid
 
Egne priser gjelder for spesialnumre, innholdstjenester og utland. Det er ingen ekstra kostnad ved bruk utover inkludert datapakke, men hastigheten reduseres til 64 kBit/s.

Kampanje – Data Frihet inkludert i 2 måneder!
Data Frihet inkluderer 1000 GB i vårt eget nett (ice+) med hastighet opptil 10 Mbit/s. Etter kampanjeperioden på 2 måneder + inneværende måned, løper tjenesten videre for 99,-/mnd. Tjenesten kan enkelt deaktiveres i appen eller på Min Side. Data Frihet inkluderer ikke Data Rollover eller Rollover Deling.

Super 15 GB med Data Frihet i 2 mnd er et unikt tilbud og kan ikke kombineres med kjøp av rabattert mobiltelefon eller årsavtale.

Tilleggstjenester
Tvilling-SIM Tlf 929 74 068 39,- pr mnd

Kopi av ditt hoved-SIM
Data-SIM Tlf 929 74 068 29,- pr mnd

Ekstra SIM-kort til bruk av mobildata
 
Totalt pr mnd: 367,- (ordinær pris – uten eventuell rabatt)

Vi sender deg en ny e-post så snart SIM-kort er pakket og på vei til deg. Leveringstid er ca 5-10 dager.

Har du spørsmål er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på ice.no/kontakt eller telefon 21 00 00 00.


Hilsen ice


Nettbutikk
 

Min Side
 

Kontakt
https://www.facebook.com/icenorge/
Følg oss på Facebook
ice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00
Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Thon DISCOVERY
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juli 2021 kl. 19:15
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: nyhetsbrev@i.thonhotels.no, service@olavthon.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Thon Hotels <nyhetsbrev@i.thonhotels.no>
Date: ons. 28. jul. 2021 kl. 13:00
Subject: Velkommen til Thon DISCOVERY
To: <eribsskog@gmail.com>



ERIKA RIBSSKOG
 
Medlemsnr.: 8983975374
Bonuspoeng: 0
Poeng til forfall: 0
THON HOTELS

Bestill   |    Tilbud   |    Logg Inn DISCOVERY


VELKOMMEN TIL THON DISCOVERY
Hei

Vi vil alltid gjøre vårt beste for at du får hyggelige hotellopphold hos oss.

Som medlem i Thon DISCOVERY vil du nyte godt av mange fordeler. Blant annet ønsker vi deg velkommen med gratis vannflaske og avis ved innsjekking.
Gjennom vår samarbeidspartner, Global Hotel Alliance får du også tilgang til de samme fordelene på mer enn 500 førsteklasses hoteller verden over.

Med vennlig hilsen
Thon DISCOVERY

SE MEDLEMSFORDELER




MIN SIDE
Her får du enkelt oversikt over opptjente poeng og medlemsstatus. I tillegg kan du oppdatere profilen på Min side. Poengsaldoen vil oppdateres så fort du har opptjent flere poeng. Velg glemt passord første gang du logger inn om du ikke allerede har opprettet et personlig passord.


LOGG INN




BESTILL ROM
Du får bonuspoeng mens du sover og bestiller du rommet på thonhotels.no får du som medlem 10% rabatt i utvalgte perioder.

Poengene kan du bruke på gratis hotellovernatting eller på gavekort på et av våre nesten 100 kjøpesentre rundt om i Norge.


BESTILL NÅ


facebook
Instagram
twitter
Booking: 21 49 69 00  |  service@olavthon.no

Avmelding  |  Personvernerklæring  |  Min side




Min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm har kommet seg på svensk Wikipedia

tippoldefar på svensk wiki

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Gjedde_Nyholm

PS.

Her er en nekrolog, som en yngre offiser-kollega, (P. Ramm), har skrevet, om min tippoldefar:

nekrolog 1

https://krigsvidenskab.dk/emne/generallojtnant-g-nyholm

PS 2.

Her er mer om dette:

nekrolog 2

(Samme link som overfor).

PS 3.

Enda mer om dette:

nekrolog 4

(Samme link som overfor).

PS 4.

Den eldste datteren, som døde 'plutselig', (i 1937, som 47-åring).

Det var forresten bestemor Ingeborg sin mor, (min oldemor), Karen Margrethe Heegaard f. Nyholm.

(Og min mormor fortalte en gang, (på 80-tallet vel), at hu, (som den eneste datteren), pleide å dra med sin far, på ski-ferier, i Norge og i Alpene, osv.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Disse bodde i Kommandantboligen, i Kastellet, i København, (i 1930), og min mormors moster Magna 'Meme' Adeler f. Nyholm er også nevnt der, (det samme med Rosa Zschau, som er nevnt i Magna og Holger Adeler sitt testamente):

bodde i kommandantboligen

https://www.danishfamilysearch.dk/cid19936117

PS 6.

De Zschau-tjenestepikene, (Rosa Emilie og Karen Jensine), var forresten tredje-generasjons innvandrere, fra Tyskland.

(Farfaren var fra fra Slesvig/Hostein-området, (som tidligere hadde vært dansk).

Ifølge Geni.

Og farmoren var visst fra Schlesien, som visst nå for det meste ligger i Polen, (og som visst ikke er et tysk navn på Slesvig, som jeg først trodde).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

besteforeldre 2

Jeg fikk et brev fra Experian

IMG_20210728_0021 paint

Jeg fikk et brev fra Bærum kommune

IMG_20210728_0020 paint

Jeg fikk et brev fra Experian

IMG_20210728_0018 paint

IMG_20210728_0019

Enda et brev fra Bærum kommune

IMG_20210728_0015 paint

IMG_20210728_0016

IMG_20210728_0017

Jeg fikk et brev fra Bærum kommune

IMG_20210728_0013 paint

IMG_20210728_0014 paint

Jeg fikk et brev fra Skatteetaten

IMG_20210728_0010 paint

IMG_20210728_0011 paint

Jeg fikk enda et brev fra Bærum kommune

IMG_20210728_0009 paint

Jeg fikk et brev fra Bærum kommune

IMG_20210728_0001 paint

IMG_20210728_0002 paint 2

IMG_20210728_0003

IMG_20210728_0004

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter