Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. desember 2021

Mer om min 'flat-mate' Federica Mauro, fra studentbolig-komplekset the Forge, (eiet av University of Sunderland)

flat mate

https://mind-foundation.org/team/federica-mauro-ph-d/

PS.

Hu her bodde i nabo-leiligheten, (hvor jeg ofte ble dratt inn, av en syrer, (ved navn Brusk), som også var utvekslingsstudent fra HiO IU):

nabo leilighet

https://mobile.twitter.com/enerwin

PS 2.

Mer om Brusk, (fra Dagsavisen 1. oktober 2001):

mer om brusk

https://www.nb.no/items/382927d3a095fce39b6901c5673cab9b?page=31&searchText="brusk%20seliman"~5

PS 3.

Brusk har fortalt om Sunderland-oppholdet i avisa, (fra Aftenposten 7. februar 2007):

brusk fortalt 2

https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/86372/100/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query="brusk+seliman"

PS 4.

Som jeg har skrevet om i Min Bok 6.

Så var det ei tysk dame, (som var IT-student), i 'min' leilighet.

(Jeg lurer på om hu het Katrin Fisher.

Noe sånt).

Og hu insisterte på, at jeg måtte møte Brusk, (som bodde i nabo-leiligheten), siden at vi begge var, fra samme høyskole, (HiO IU).

(Jeg lurer på om hu og Brusk gikk i samme 'klasse', i noen fag, (på St. Peters Campus).

Noe sånt).

Og Katrin Fisher og ei tyrkisk dame, (Nelufer), flytta ut, (etter et par måneder), fra 'min' leilighet.

Men Brusk bodde jo fortsatt over gangen.

Og han maste på meg, minst en gang hver dag, (i perioder), må jeg si.

Han er jo muslim, (sånn som jeg husker det ihvertfall), og dro med meg, (som ikke er religiøs), på religion-diskusjons-gruppe, (med Nelufer), i fellesrommet/stua, i 'min' leilighet.

(Hver søndag, (den første tida der).

Var det vel).

Så det var et evig mas, (for meg), når det gjaldt banking på døra.

(Pluss at brannalarmen gikk der, (med oppstilling utafor osv.), minst en gang hver dag, de første ukene/månedene.

For å si det sånn).

Jeg ble sett på som utvekslingsstudentene sin data-guru, (ihvertfall for vår trappeoppgang), og mange maste, om at jeg skulle hjelpe, med PC/internett-problemer.

(Noe jeg delvis har skrevet om på VGD.

Hvis det var noe jeg ikke kunne i huet.

Så ga noen norske folk meg råd der.

For å si det sånn).

Og det Brusk sier om briter, (at han ikke ble kjent med noen), det stemmer vel ikke helt.

(Må man vel si).

En gang, som Brusk og jeg, (og muligens Brusk sin tyske 'flat-mate' Julian), gikk mellom leilighetene våre.

Så stod det ei lita/vever kurdisk jente, (Leila K. fra London), og liksom dansa fugledansen, (eller noe lignende), i trappe-oppgangen, (på plassen mellom inngangsdørene til leilighetene for utvekslingsstudenter).

(Av en eller annen grunn).

Og Brusk er også kurder.

Men Leila var jo oppvokst i England.

Så hu snakka jo engelsk, som førstespråk, (for å si det sånn).

Men etter noen uker/måneder, så ble Brusk en gang rabiat/voldelig/truende, (var det vel), mot Leyla, (som da liksom hadde blitt med i utvekslingsstudent-gjengen).

Og disse ble uvenner.

Og det var nesten sånn, at Brusk måtte flytte.

(For han hadde visst blitt rapport om, til universitetet, på grunn av episoden med Leyla.

Noe sånt).

Og det var sånn, at Brusk kom på døra mi, (jeg måtte slippe han inn på rommet mitt), og ba om råd, fra meg.

(Om hvordan han skulle takle dette, at universitetet ønsket, at han skulle flytte, til et annet bolig-kompleks.

Brusk var opprørt/frustrert, (for å si det sånn).

Noe sånt).

Og etter det, så var det vanskelig.

For Leila lurte på hvordan det kunne ha seg, at jeg kunne være på talefot med både Brusk og henne, (husker jeg at hu sa, til min 'flat-mate' Dorthe Gensow, (fra tidligere Øst-Tyskland), en gang jeg gikk ut i det kombinerte lounge/kjøkken-rommet, i 'min' leilighet, for å lage noe mat, var det vel).

Men jeg hadde mange års bakgrunn som Rimi-leder, (i perioder hvor butikk-jobbing ikke var så populært).

Så jeg var vant til å ligge lavt, og nesten smiske med folk, (det vil si med Rimi-medarbeidere, men jeg var nok litt preget, av disse ti butikkleder-årene, (jeg hadde også jobba mye, (heltid pluss overtid hver dag/helg), som butikksjef-vikar, den sommeren/høsten, på Rimi Langhus)).

Så jeg var liksom, så vant til, å være Rimi-leder, (etter å ha jobba som det, i ti år), at jeg var muligens nesten som en butikk-leder der, (når det gjaldt å være sosial og prøve å motivere osv.), på the Forge.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Og så kom min søster Pia, hennes venninne Siv, Pia sin unge sønn Daniel og Siv sin unge sønn Dennis, over til Sunderland, i juleferien.

Og da beklagde jeg meg til Brusk over, at begge disse guttene var halvt afrikanske, (eller de var ihvertfall fargede, Daniel er halvt somalier og Dennis er halvt kinesisk, eller noe i den duren), husker jeg.

(Jeg hadde også mange andre bekymringer.

Blant annet det med Lånekassa, (studielånet var fire måneder forsinket, eller noe)).

Og da sa Brusk, (dette var i fellesrommet, i hans leilighet), at han også var fra Afrika.

Og det visste jeg jo.

(Jeg visste jo at Syria lå i Afrika.

For å si det sånn).

Så jeg var kanskje litt uhøflig, mot disse fargede.

Men det ble litt rart, å ha Pia og Siv på besøk, når disse hadde med mulatt-unger.

Det hadde vært rart nok, uten disse ungene.

(For ingen andre hadde søsken på besøk der, (fra utlandet), i jula.

For å si det sånn).

Og det var også sånn, at Pia leide Brusk sitt rom, (for universitetet ville ikke leie ut en billig 'slektning/besøk-bolig' til Pia og de, universitetet sa at disse kunne vel bo på Travelodge, (en hotell-kjede som jeg ikke hadde hørt om før, så jeg ble litt satt ut/fremmedgjort av disse universitet-bolig-damene, (for da gikk pratinga, (i det nevnte møtet), litt over hue på meg, må jeg så))).

Og Siv, (og hennes sønn), leide et rom, (for hundre pund), av han som ble kalt fransk, i Aftenposten-artikkelen.

Jeg lurer på om han het Muhammed, (eller noe), og egentlig var fra Marokko.

(Noe sånt).

Og Brusk hadde selv bodd i mange år, i Tyskland, (før han flytta videre til Norge).

Så Brusk snakka flytende tysk, og var med i den tyske gjengen, liksom.

(Noe som ikke fremgår av Aftenposten-artikkelen.

For å si det sånn).

Og jeg skaffa tyskerne, (i Brusk sin leilighet, (og min leilighet)), tyske filmer, (sånn at det ble som en slags film-klubb nesten).

(For jeg var vant til å laste ned filmer, fra nettet, (for jeg syntes at det var artig, med nettet sine muligheter osv., på slutten av 90-tallet, og jeg pleide å bruke det med musikk og filmer, (som jeg brant på CD-er), som en slags 'icebreaker', overfor en del av medarbeiderne, i Rimi-butikkene)).

Og Pia og de, ble kjent med hu Leila, (eller om det skrives Leyla), i jula.

(For Leila pleide å henge, i vår leilighet.

Av en eller annen grunn.

Og jeg lot Pia ha nøklene mine, (i jula).

Siden at det vel var meninga, at Pia og de skulle henge, i min leilighet.

Og ikke hos naboen.

For å si det sånn).

Dette har jeg skrevet mer om, i Min Bok 6.

(Blant annet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Travelodge koster forresten, cirka 500 norske, for et rom, per døgn.

(Sånn som jeg husker det).

Det er mulig at Pia og Siv, (og ungene deres), kunne ha klart seg, med et rom, (på Travelodge).

I såfall så hadde det kosta dem, cirka 5.000 norske, til sammen, for de cirka ti døgnene, som de var, (i Sunderland).

Og så måtte de istedet ut med 1.500, (150 pund tilsammen), for rommene til Brusk og Muhammed, som dro hjem, (til Norge og Frankrike), i jula.

Så for cirka 2.000 til, (per voksen), så kunne Pia og Siv ha bodd, på hotell, (i Sunderland), da.

(For å si det sånn).

Det hadde kanskje vært bedre.

Men de hadde dårlig råd.

(Sånn som jeg forstod det).

Begge er vel kanskje typiske bohemer, (som ikke er så nøye på det).

(Noe sånt).

Pia drakk også øl, som en brygge-sjauer, (noe Siv også tildels gjorde), i denne ferien, (i fellesrommet i min leilighet).

Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Brusk fikk mindre penger, (enn Muhammed), for å leie ut sitt rom.

Muhammed fikk 100 pund.

Og Brusk fikk 50 pund.

Men Brusk fikk også en helflaske vodka, (var det vel), som Siv hadde hatt med, som gave, (fra Kristiansand-Newcastle-ferja).

(For å si det sånn).

Brusk var ganske vestlig, til å være muslim, da.

(Må man vel si.

Siden at han festa og sånn).

Men han burde kanskje fått litt fler gaver, (sånn at det ble 100 pund tilsammen), som Muhammed fikk.

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var vel forresten sånn.

At Brusk muligens bytta leilighet, før det siste semesteret.

(Utvekslings-studentene ble liksom stuet sammen på nytt.

Etter at de som bare skulle være der et halvt år, reise hjem.

For å si det sånn).

Mens jeg flytta til London, (etter å endelig ha fått studielån).

(Noe jeg har skrevet mer om, i Min Bok 6 og Min Bok 7.

For å si det sånn).

Så det er mulig at Brusk bodde sammen med for eksempel Claire, (fra Paris), der.

(Fra februar.

I 2005).

Og at det er derfor at Aftenposten skriver, at Brusk bodde sammen med noen franske.

Hm.

Hu som blir kalt ungarsk.

Det er nok Gabriella Szvacsek.

(Som jeg rapporterte til Facebook, i 2013.

For hu fornærmet/æreskrenket meg grovt der, og kalte meg Erika.

For å si det sånn).

Jeg mener å huske, at hu var fra Bulgaria.

(Hu studerte ihvertfall idrett/sport, (som Dominika Teske, fra Polen).

Husker jeg).

Men dette er jo nå mange år siden nå.

Så det er mulig at jeg blander Ungarn og Bulgaria.

Hm.

Det var ihvertfall sånn, at Gabriella hadde sin mor på besøk der, (før jul muligens).

(Husker jeg).

Og disse lagde noen slags øst-europeiske lomper/kaker.

Som de kom med, (pakket inn i aluminiums-folie), på døra mi.

(Av en eller annen grunn).

Selv om Gabriella bodde i nabo-leiligheten, (og ikke i 'min' leilighet).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Gabriella pleide ikke å stripe håret, (og bruke så mye tid på utseendet sitt), i Sunderland, (sånn som jeg husker det):

gabriella plain

https://www.facebook.com/bni7304/posts/195776618744100 

PS 10.

Jeg ønsket egentlig å ha min egen bolig, i Sunderland, (noe som visst skulle være mulig, ifølge noe reklame som jeg fikk i posten, (en såkalt 'leaflet', som lå i samme konvolutt, som noe generell informasjon, av noe slag), mens jeg fortsatt bodde i Oslo).

(Siden at jeg var i 30-åra.

Og jeg hadde bodd aleine fra jeg var ni år.

For å si det sånn).

Men disse universitet-bolig-damene, (på the accommodation-office), var noen ganger veldig vanskelige, å ha med å gjøre, da.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det var sånn, at Brusk fikk studielånet sitt, (pluss Erasmus-stipend), før meg.

(Så han kjøpte en liten TV, (til sin leilighet sitt fellesrom), blant annet.

Noe vår leilighet ikke hadde.

Men jeg kjøpte en CD/mp3-radio der, (for Rimi Langhus-lønninga), den første tida der).

Det var sånn, at Høyskolen i Oslo sin leder for utenlands-studier.

Nemlig Frode Eika Sandnes.

Han, (og HiO IU), motarbeidet min søknad, til Sunderland.

De nektet meg Erasmus-stipend, (selv om jeg kunne dokumenter at jeg hadde grunnlaget, for jeg skaffet noen papirer om dette, fra NHI/NITH, hvor jeg hadde studert tidligere).

Og de rotet også bort min ordinære søknad, (uten Erasmus-stipend), som jeg hadde levert for sikkerhets skyld.

Så jeg måtte dra til Sunderland, via det danske firmaet Kilroy Education, (som holdt til i en sidegate til Karl Johan).

Og det ble masse problemer med studielånet.

Ei på HiO sitt internasjonale kontor, hadde insistert på, at hu ville søke om studielån for meg.

(Når jeg snakka med henne.

Og grunnen til at jeg snakket med henne, (på Bislett-avdelinga til HiO), var at Frode Eika Sandnes, var så negativ/korrupt.

For å si det sånn).

Men det viste seg at hu ikke hadde sendt noe søknad.

Så måtte overtrekke min DNB-konto, (i en minibank i Sunderland), for å få penger til mat.

Og også de pengene ble etterhvert borte, (siden at studielånet drøyde, til over nyttår).

Så jeg måtte låne 100 pund av min yngre søster Pia, da hu, (og hennes 'familie', eller hva man skal si), dukka opp der, rundt lille julaften.

Så mine utlandsstudier ble sabotert mot, (da jeg prøvde å flykte til England, (ettersom at jeg hadde overhørt noe om, at jeg var forfulgt av 'mafian', eller noe lignende, på jobb, på Rimi Bjørndal, noen uker før jul, i 2003)).

(Må jeg si).

For Brusk så gikk dette mer på skinner, (kunne det virke som).

Han fikk ihvertfall studielånet før meg.

(Selv om hans studielån også muligens var litt forsinket, (han okka seg noen ganger, over HiO/Lånekassa, (må det vel ha vært), sånn som jeg husker det).

Det var ikke sånn at Brusk kjøpte den nevnte TV-en, den første uka der liksom, (da jeg handla mye, for sommerjobb-lønna).

Men det var kanskje en måned før jul, at Brusk kjøpte den nevnte TV-en.

(Noe sånt).

Så han fikk kanskje studielånet rundt månedsskiftet november/desember.

Mens jeg fikk den første halvdelen av studielånet, på begynnelsen av januar.

Før jeg fikk resten, uka etter, (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det kan også ha vært sånn.

At Brusk og Muhammed kjøpte en liten TV, til sin leilighet.

For pengene, som Pia og Siv betalte, for å leie Brusk og Muhammed sine rom, (i jula).

Og at Brusk fikk studielånet sitt, enda tidligere.

(Det hang forresten en sånn 'sovjetisk' plakat på veggen der, (på fellesrommet, i de forskjellige leilighetene).

Om at det var stengt forbudt, å se på TV, uten å ha først kjøpt britisk TV-lisens.

Så det var ikke sånn, at jeg løp og kjøpte en TV, når jeg fikk studielånet.

For det med britisk TV-lisens, ble som noe gresk for meg, (angående hvordan man skulle ordne).

Må jeg si.

Og jeg fikk jo studielånet så seint.

At det ikke ble noe særlig poeng, å ha TV der.

Men hvis jeg hadde blitt der i et helt år, (noe som ikke virka så smart i januar, for studiene var også forsinka, på grunn av at jeg måtte drive med budsjett-ringing til kreditorer i Norge, data-guru-virksomhet og 'hotell-vert-greier' (for Pia og de), og også det som Brusk sier, (i avisa), at man må prøve å få fagene til å passe, jeg syntes vel, (på den tida), at det virka mest gjevt/normalt, å ha norsk grad, så jeg gikk for en norsk bachelor-grad, og da ble det surr med fagene, (også på grunn av at jeg jobba mye ved siden av studiene i Norge), noe som ikke var så lett å rydde opp i, for det var sånt som skulle ha vært ordna, før jeg dro over), så ville jeg nok ha kjøpt en TV.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Min søsters venninne Monica Lyngstad har surra bort en katt, (kan det virke som)

surra bort katt

https://dyrebar.no/102182/

PS.

Den pels-farge-kombinasjonen heter forresten: 'Spraglete'.

(Mener jeg at min stesøster Christell sa en gang, (på Bergeråsen), på begynnelsen av 80-tallet.

Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Nå har jeg laget en nettside, for Min Bok 3, på johncons.net

min bok 3 johncons net

https://johncons.net/minbok3.html

PS.

Jeg har også oppdatert 'Bøker'-siden:

oppdatert bøker siden johncons.net

https://johncons.net/boeker.html

PS 2.

Det neste når det gjelder webdesign/bøker.

Det blir å lage mobil-sider, for Min Bok 3, (på johncons-web og johncons.net).

Og så blir det å bytte til ny footer.

(PC-nettstedene skal få samme footer, som mobil-nettstedene.

Blant annet).

Og så kommer Min Bok, utpå vinteren, (eller til våren), i ny versjon, (laget fra kapitlene/postene på bloggen), siden at den versjonen jeg lagde tidligere i år, ikke ble så bra.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer fra Facebook

skjelvern facebook

PS.

Her er mer om dette:

facebook skjelvern 2

Jeg har andre ting å gjøre enn å underholde tusseladder på irc. De norske guttene, (eller om det er homser), får heller finne noen andre å plage

ikke tusseladder

PS.

#USA og #London er heller ikke ment å være mine private chatte-kanaler.

Min chatte-kanal er #blablatemp, (egentlig #blablabla).

Og den er for mine kjente, (må jeg si).

Jeg vet ikke hva de norske guttene/homsene vil meg.

Men jeg er veldig lite interessert i gutter, (for å si det sånn).

Jeg syntes kanskje det var morsomt, å chatte, (med alle mulige), på 90-tallet.

Men nå har jeg mye annet å drive med, (som blogg/bøker/webdesign, osv.).

Så jeg synes ikke at det å chatte, med andre gutter/menn, er så veldig givende/interessant.

Det må være hvis det er noe angående bloggen, for eksempel.

Men da får folk heller dukke opp på #blablatemp.

Og så vente der, til jeg dukker opp.

Og sa kan dere si hva dere ønsker.

Eller send en mail eller en Facebook-melding.

Det er også noe som heter message/PM.

Man behøver ikke å skrive, i kanalene.

Hvis det er noe privat.

(For å si det sånn).

Og sånn privat, så liker jeg kvinnfolk, (og ikke noen avvikere, av noe slag), for å si det sånn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Det at jeg har tatt over #USA og #London.

Det er mitt 'corona/nedstengings-prosjekt', (må jeg si).

Og det er også en slags protest/reaksjon, mot at noen, (en som kaller seg Trench aka. Marius Lund Larsen), har tatt over min tidligere chatte-kanal #blablabla.

(Uten noen god grunn.

Må jeg si).

Og det er også sånn, at jeg bruker #USA og #London, til å protestere, (i topic-en), mot urettmessig behandling, (av meg), fra amerikanske og britiske myndigheter, (i sin tid).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det er også sånn.

At jeg har pleid å henge på disse irc-kanalene, (#USA og #London).

(Og også andre irc-kanaler som #Norge, #Norway og #Oslo).

I mange år.

(På 90/00/10-tallet.

Osv.)

Så jeg er vant til å henge, på begge disse kanalene, (#USA og #London), fra før.

(Må jeg si).

Og når disse kanalene så ble op-løse, (under nedstengingen).

Så var det på den samme tida, som jeg hadde noen bot-er, (Einstein og blablabot), som jeg brukte, på min egen irc-kanal, (#blablatemp).

Og da var det en smal sak, å også hive disse botene inn, på #USA og #London.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Nå har botene, (blablabot og Einstein), vært ganske stabile, i det siste.

Men jeg har lurt på, (noe jeg har blogget om tidligere), om jeg også skal skaffe meg en tredje bot, (som jeg hadde tenkt å kalle Anna eller Anna_, som i sangen), for sikkerhets skyld.

(Som jeg har blogget om tidligere.

Så var det jo sånn, en gang jeg var i Kiel.

At begge botene, (Einstein og blablabot), falt ut.

For å si det sånn).

Men jeg får penger inn på kontoen, (fra sosialen og Husbanken), den tjuende og første.

Så da passer det, at sånne regninger forfaller, enten den tjueførste eller andre.

(Mens det fortsatt er litt penger igjen på kontoen.

For å si det sånn).

Så det er mulig at jeg kjøper/leier et bot-shell til, rundt 2. januar.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Erik Ribsskog - eribsskog@gmail.com - Andre spørsmål
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2021 kl. 05:46
Til: OBOS-banken kundeservice <bank@obos.no>
Kopi: obos@obos.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 15. sep. 2021 kl. 14:06 skrev OBOS-banken kundeservice <bank@obos.no>:
Hei Erik, 
 
Takk for din henvendelse. 
 
Viser til tidligere svar i mailkorrespondansen under, datert 31. mai 2021
 
Vi ser fremdeles ikke at dette er noe OBOS-banken har mulighet til å hjelpe deg med, da du ikke er kunde i OBOS-banken, samt at den opprinnelige mailen vedørende tilsendte varer ikke er tilknyttet OBOS-banken. 
 
Ønsker deg en fin dag. 
Med vennlig hilsen
Madeleine Bjercke
Kundebehandler PM, OBOS-banken
Telefon: 22 86 58 00

------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Tue Sep 14 2021 04:19:44 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: juridisk@datatilsynet.no;
Kopi: PM Kundesenter <bank@obos.no>; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; abuse@telia.com; sfovpost@statsforvalteren.no; post@finkn.no; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;
Emne: Klage/Fwd: Erik Ribsskog - eribsskog@gmail.com - Andre spørsmål

Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: OBOS-banken kundeservice <bank@obos.no>
Date: man. 31. mai 2021 kl. 13:49
Subject: SV: Erik Ribsskog - eribsskog@gmail.com - Andre spørsmål
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
 
Hei Erik,
 
Takk for din henvendelse.
Tror nok du har sendt denne til feil mottaker? Dette har ingenting med OBOS-banken å gjøre og du er heller ikke kunde i OBOS-banken.
 
Ønsker deg en fin dag,

 
Med vennlig hilsen
Ailin Kvalvaag
Senior kundebehandler, OBOS-banken
Telefon: 22 86 58 00
 

------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Fri May 21 2021 19:55:10 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: PM Kundesenter <bank@obos.no>;
Emne: Erik Ribsskog - eribsskog@gmail.com - Andre spørsmål
 
Ny melding fra kontaktskjema (privat)!
Navn Erik Ribsskog
Telefon 91587593
Email eribsskog@gmail.com
Henvendelsen gjelder Andre spørsmål
Melding Hei, prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller? Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner. Og det er visst styggdom, for karer, som meg. (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette. For noen år tilbake). Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla. Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare. Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt. Hvorfor lar nettbutikken en da bestille? Det virker rart, synes jeg. Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette. Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene. Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger. (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998. Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker. Det var en slags liten 'kaviar-tube' med retinol, (et fransk merke vel). Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut. Og den varen har Vita nå slutta med. Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM). Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene. For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like. Så de parabenene er skumle, må jeg si. Så det må jeg klage på. Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette. Skjerpings! Erik Ribsskog

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Ticket [87094] - Klage/Fwd: Mineblader.no - Takk for din bestilling! - Ordre: 406016
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2021 kl. 05:37
Til: Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>
Kopi: KK <abo.kk@aller.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, info@aller.dk, abo.felles@aller.no, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, abuse@telia.com, dag.sorsdahl@aller.no, noss@deloitte.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@mediaconnect.no, gisle.hovik@mediaconnect.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, alexandra.beverfjord@db.no, bente.klemetsdal@aller.com, camilla.fuglem@aller.com, ingrid.skogrand@aller.com, hanne.haugsgjerd@aller.com, oyvind.odegard@aller.com, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 29. sep. 2021 kl. 14:44 skrev Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>:
Hei,



Takk for din henvendelse. Vi beklager så mye for dette.

Vi har registrert en sperre mot navnet ditt og epostadressen. Men siden de registrerer med nytt navn eller epostadresse klarer ikke systemet vårt å fange opp dette.

Men som vi nevnte ifjor, må du kansellere bankkortet ditt og bestille et nytt. Da vi behøver dette på vår nettbutikk for å verifisere deg.



Du vil få en del blader og fakturaer, men du kan se bort ifra alle disse. Da vi har strøket alle. Vi beklager så mye for dette og skal prøve å få satt en stopper på dette.



Med vennlig hilsen

Kim

  



  Aller Media kundeservice



  Telefon: 21 30 12 20

  kundeservice@aller.com

  www.aller.no





 

  



  Aller Media ansvarlig utgiver av:

  KK, Allers, Se og Hør, ViOver60, Dagbladet, Dagbladet Pluss, Elbil24





<post@aller.no>

September 28th, 2021 11:58


 


 

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: 28. september 2021 11:55
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: Abonnement KK <abo.kk@aller.no>; Kundeservice Aller No <kundeservice@aller.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; Post Aller NO <post@aller.no>; Info Web <info@aller.dk>; abo.felles@aller.no; post <post@finkn.no>; PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>; abuse@telia.com; Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.no>; noss@deloitte.no; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; post@mediaconnect.no; gisle.hovik@mediaconnect.no; tr@forbrukertilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no
Subject: Klage/Fwd: Mineblader.no - Takk for din bestilling! - Ordre: 406016

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Allershopping <noreply@allershopping.no>
Date: man. 27. sep. 2021 kl. 05:33
Subject: Mineblader.no - Takk for din bestilling! - Ordre: 406016
To: <eribsskog+tante@gmail.com>

 

Har du problemer å lese denne eposten, klikk her

Image removed by sender.

Hei Tante Erik, takk for din bestilling!
NB: Har du valgt å betale via din mobilregning, må du svare "ja" på SMS for å bekrefte din bestilling. Blad(ene) blir sendt når vi har mottatt bekreftelsen. Dersom du har valgt fakturabetaling vil du motta faktura sammen med bladet.

Ditt ordrenummer: 406016
Ordredato: man, 09/27/2021 - 06:29

KK - Helt år (26 utg)

979.00 kr

Fakturagebyr

39.00 kr

Subtotal

814.40 kr

Herav MVA

203.60 kr

Totalbeløp

1,018.00 kr


Leveringsadresse:
Tante Erik Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua

Betalerens adresse:
Tante Erik Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua

Normal leveringstid på blader er 1-4 uker. Dette avhenger av utgivelsestidspunkt for bladet du har kjøpt.

Vi skal gjøre vårt ytterste for at du blir fornøyd.

Dersom du har kommentarer, ris eller ros må du gjerne sende en mail til kundeservice@aller.no.

 

Image removed by sender.

 

Image removed by sender.

Lik oss på Facebook

 

Image removed by sender.

Følg oss på Twitter

 

Image removed by sender.

Mineblader.no

Dersom du ønsker informasjon rundt kjøpsbetingelsene, se våre vilkår.
http://www.allershopping.no/vilkar

Dersom du har spørsmål vedrørende din ordre finner du informasjon og kontaktopplysninger, kontakt kundeservice.
http://www.allershopping.no/kundeservice

Allershopping.no – en nettbutikk eiet av Aller Media AS, organisasjonsnummer 910 119 877 MVA.

 

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:11004007) Klage/Fwd: Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2021 kl. 05:24
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 13. sep. 2021 kl. 12:53 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei

Jeg er også litt usikker på hva saken gjelder her siden du har sendt til så mange. 

Om du ønsker å sperre deg for registrering  hos Telia/Mycall/Onecall kan du sende ferdig utfylt skjema i retur til oss på ks@onecall.no

Skjema finner du vedlagt denne eposten her.

Ønsker deg en fin dag 

 

Med vennlig hilsen
 
Sasa
Kundekonsulent



 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Tue, 7 Sep 2021 17:56:27 +0200
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no,allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com,irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no,abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se,finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>,Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no,tr@forbrukertilsynet.no, kundeservice@onecall.no, din-henvendelse@telia.no
Emne: Klage/Fwd: Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Date: søn. 30. mai 2021 kl. 12:48
Subject: RE: Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?
To: eribsskog+(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>
 
Heisann Erik! Takk for din henvendelse.

Nå ble jeg usikker på hva du mener her, kunne du forklart hva du mener litt nærmere? For ordens skyld er det også flott om du legger ved din fødselsdato (Ddmmåå) og adresse her for oss, slik at vi er sikre på at vi prater med riktig person :) 

For raskere hjelp kan vi nås på telefon 92405050 eller via chat på www.telia.no/kontakt-oss. 

Ha en fin dag videre! 
Simen T.
Customer Care Representative | B2C
Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
E-post: kundekontakt-privat@telia.no
Chat: www.telia.no/kontakt-oss
www.telia.no
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog+(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com]
Sent: 28.05.2021 06:35
To: mobil-support@telia.no
Subject: Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?

Navn: Erik Prompefjert Ribsskog
E-post: eribsskog+(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com
Mobilnummer: 91587593


Henvendelse:
Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?

ref:_00D1iUhac._5001idzYoe:ref

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse OneCall Postpaid
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2021 kl. 05:17
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: fre. 24. des. 2021 kl. 08:22
Subject: Bestillingsbekreftelse OneCall Postpaid
To: <eribsskog+maseneger@gmail.com>



 

Takk for at du valgte OneCall

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog, og takk for at du valgte OneCall!


Så utrolig hyggelig at du vil være kunde hos oss! Vi er allerede i gang med å behandle din bestilling på mobilabonnementet FolkePakka FullData inkludert Fri tale/sms til 479,00 kr/mnd




Du får innen kort tid en ordrebekreftelse på din e-post. Skulle det mot formodning være noe vi lurer på så hører du selvsagt fra oss. Kjøpte du en mobiltelefon sammen med abonnementet, vil du motta en separat ordrebekreftelse på telefonen.

Er du ekstra interessert kan du følge bestillingens gang ved å logge deg inn på mine sider.

Om du har noen spørsmål eller trenger hjelp underveis så ikke nøl med å kontakte oss via chat på kundeservice, eller via telefon 04300. Våre ordinære åpningstider er 08:00-20:00 på hverdager og 10:00-15:30 på lørdager. På grunn av Coronasituasjonen er åpningstidene på hverdager redusert til 08:00-18:00.

Vi ønsker deg en strålende dag!



Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Eierskifte for din bestilling av abonnement hos OneCall.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. desember 2021 kl. 05:10
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: søn. 26. des. 2021 kl. 11:35
Subject: Eierskifte for din bestilling av abonnement hos OneCall.
To: <eribsskog@gmail.com>



 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Vi viser til din bestilling på mobilnummer 91587593.

Overføringen av ditt mobilnummer til OneCall er foreløpig ikke godkjent av din nåværende operatør. Årsaken til dette er at nummeret du ønsker å overføre er registrert på en annen persons navn og/eller fødselsdato enn ditt - hos din nåværende mobilleverandør.

Et eierskifte må derfor gjennomføres.

Du kan enten svare på den tilsendte SMSen fra 04300 eller gjennomføre eierskiftet på Mine Sider. Logg inn her med 91587593.

Har du spørsmål eller trenger hjelp? Kontakt oss gjerne via chat eller på telefon 04300.

Vi ser frem til at eierskiftet er utført, slik at vi kan gjenoppta prosessen med å overføre ditt nummer til oss og få sendt deg ditt nye SIM-kort.

Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Mer fra Facebook

ragnhild fra stovner facebook 100

PS.

Her er mer om dette:

ragnhild fra stovner facebook 101

PS 2.

Her er vedlegget:

IMG_20211021_020736

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter