Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. januar 2021

Og enda mer fra Facebook

facebook kittil valen 20

PS.

Her er mer om dette:

kittil valen facebook 21

PS 2.

Enda mer om dette:

kittil valen facebook 22

PS 3.

Og enda mer om dette:

pia facebook melding

PS 4.

Og enda enda mer om dette:

christell facebook 1

PS 5.

Og enda enda enda mer om dette:

christell 2 facebook

PS 6.

Og enda enda enda enda mer om dette:

christell 3 facebook

Enda mer fra Facebook

valen facebook 10

PS.

Her er mer om dette:

facebook valen 11

Mer fra Facebook

kittil valen facebook

Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton/Liverpool, så sendte jeg tilbake troll-post, (etter å ha prata med 'Arcadia-dama', på mitt lokale postkontor), på samme måte, som nå. Men jeg fikk aldri noen regninger, (for manglende porto), fra det britiske postvesenet. For å si det sånn

PIC_3280

https://www.flickr.com/photos/37919387@N04/14697287274/in/photostream/

Da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool, så tulla BT med meg, og endret min månedlige innbetaling, fra 40 til 88 pund. Og etter at jeg ble kasta ut fra Leather Lane, (høsten 2011), så endte jeg opp på et herberge i Sunderland, (via University of Sunderland), og da sendte BT meg en sjekk, på 200-300 pund, som de visst hadde overfakturert meg, (mot min vilje), de foregående månedene/årene

bt tull

https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/06/ny-e-post-til-bt-in-norwegian.html

PS.

BT hadde kvartalsvise regninger, (istedet for månedlige regninger), så derfor valgte jeg en payment-plan-løsning, (med månedlig innbetaling), istedet for å være blakk, i to uker, når telefon/internett-regninga kom liksom:

kvartalsvise regninger

https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/06/bt-driver-ogsa-og-tuller-de-har-uten.html

Enkelte firma, (det er ofte snakk om svenske firma, av en eller annen grunn), ønsker at kundene skal ringe dem, (istedet for å sende mailer), men det er kundens privilegium, å velge korrespondanse-metode, (vil jeg si), og disse mobil-samtalene, er ofte oppskrytte, må jeg si, (for selv om man tar opp samtalen, (med en eller annen finurlig app), så kan man vel nesten ikke bruke lydfiler som vedlegg, for kontorfolk har ofte ikke høyttalere tilkoblet sin jobb-PC, sånn som jeg husker det, fra Arvato/Microsoft)

 

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Re: Thank you for reporting your complaint to BT Customer Services. (KMM28699587I24871L0KM) complaint: 070314-003160

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>15. mars 2007 kl. 23:06
Til: BT Broadband <btbroadband@bt.com>
Hi,
 
I got a call from BT today about the problem with the email-address.
 
They called me on my mobile, but it was a bad line, and the conection
was broken.
 
So I was wondering if they managed to sort the problem with the email address.
 
Thanks in advance and regards

Erik Ribsskog

 
On 3/14/07, BT Broadband <btbroadband@bt.com> wrote:
Thank you very much for contacting us. We are very sorry that you have had cause to complain. We take any complaint very seriously and will do all we can to resolve the matter for you. We will now look into the details of your complaint and aim to respond with a resolution within 2 working days.

If you need to contact us again on this matter, please respond to this email, quoting the following reference number which we have assigned to your complaint: 070314-003160.

BT Customer Services

British Telecommunications plc Registered office: 81 Newgate Street London EC1A 7AJ Registered in England no. 1800000. This electronic message contains information from British telecommunications plc which may be privileged or confidential. The information is intended to be for the use of the individual(s) or entity named above. If you are not the intended recipient be aware that any disclosure copying, distribution or use of the contents of this information is prohibited. If you have received this electronic message in error, please notify us by telephone or email immediately.

Activity and use of the British Telecommunications plc email system is monitored to secure its effective operation and for other lawful business purposes. Communications using this system will also be monitored and may be recorded to secure effective operation and for other lawful business purposes.

For BT's privacy and security policy for web and email usage, for pricing information, and for our terms and conditions, please visit www.bt.com.

Da jeg kjøpte meg bredbånd og fasttelefon fra BT, i 2006, (for noen penger jeg fikk i arv etter min grandonkel Otto Bergstø), så stavet jeg navnet mitt, over mobil, (utafor landemerket Cunard Building, (hvor jeg jobbet for Randstad/Arvato), i Liverpool), og da forstod ikke hu britiske BT-dama, det fonetiske alfabetet som Nato bruker, (som jeg måtte lære meg under førstegangstjenesten), for britene har vel sitt eget fonetiske alfabet

 

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Acknowledgement (KMM28745442I24871L0KM)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>1. september 2007 kl. 18:41
Til: BT Broadband <btbroadband@bt.com>
Hi,
 
I didn't get to sort the problem with the e-mail address this spring.

But I thought I'd maybe have another try now.

To get the e-mail address changed to erik.ribsskog@btinternet.com
 
I managed to get the name on the bill changed to the right name.
(Form Eric Ripsskog to Erik Ribsskog).
 
But I tried to log in now on both eric.ripsskog@btinternet.com, and erik.ribsskog@btinternet.com,
but I couldn't manager to log in on eighter of them.
 
So I was wondering if it would be possible for you to change my e-mail address to erik.ribsskog@btinternet.com,
and maybe send me a new password, since I couldn't manage to log in now, if you think thats possible.

Hope that this is alright!
 
Yours sincerely,
 
Erik Ribsskog

 
On 3/15/07, BT Broadband <btbroadband@bt.com> wrote:
Thank you very much for contacting us. We are very sorry that you have had cause to complain. We take any complaint very seriously and will do all we can to resolve the matter for you. We will now look into the details of your complaint and aim to respond with a resolution within 2 working days.

If you need to contact us again on this matter, please respond to this email, quoting the following reference number which we have assigned to your complaint: 10522730

BT Customer Services


British Telecommunications plc Registered office: 81 Newgate Street London EC1A 7AJ Registered in England no. 1800000. This electronic message contains information from British telecommunications plc which may be privileged or confidential. The information is intended to be for the use of the individual(s) or entity named above. If you are not the intended recipient be aware that any disclosure copying, distribution or use of the contents of this information is prohibited. If you have received this electronic message in error, please notify us by telephone or email immediately.

Activity and use of the British Telecommunications plc email system is monitored to secure its effective operation and for other lawful business purposes. Communications using this system will also be monitored and may be recorded to secure effective operation and for other lawful business purposes.

For BT's privacy and security policy for web and email usage, for pricing information, and for our terms and conditions, please visit www.bt.com.

Jeg sendte en e-post til Nextgentel

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Klage/Fwd: [CASE:119919] Din henvendelse

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. januar 2021 kl. 10:00

Til: innfordring@nextgentel.com

Kopi: NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, elh@forbrukertilsynet.no, firmapost@nkom.no, helpdesk@bitpro.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring@nextgentel.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

Hei,


jeg viser til Deres faktura fra 22. desember.


(Se vedlegg).


Nå har det seg sånn, at jeg har gått på noe som 'idiotene' på elektro og mekken syntes at var skummelt, og kalte: 'Handel og svindel', nemlig handel og kontor.


Og jeg ser at du skriver i den videresendte mailen, at jeg bare skal se bort fra fakturaen.


Men det er noe som heter kredittnota, lærte jeg, på handel og kontor.


Det har du ikke forklart noe om her.


Og at dere ikke kan finne ut hvem det trollet er, som har bestilt, i mitt navn.


Det kjøper jeg ikke helt.


Andre firma klarer å hoste opp ihvertfall en ip-adresse, (etter at trollene har bestilt 'dritt' i mitt navn).


Og jeg ønsker gjerne å vite, nøyaktig hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe der, for å hindre at noe lignende skjer igjen.


Det at dere vil: 'Vurdere endringer' blir litt vagt, synes jeg.


Så jeg må nesten be om å få vite vite nøyaktig hvordan dere ønsker å forbedre dere.


Da jeg bodde på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004, i en jobb-leilighet for Rimi-ledere).


Så leide jeg ADSL av dere, i noe sånt som fem år, (fra rundt 1999 til 2004).


Og jeg skulle flytte til Sunderland, for å studere, høsten 2004.


Så ringte jeg til dere for å avslutte abonnementet.


Og da insisterte dere på, (som jeg nevnte i min forrige mail), at jeg måtte sende modemet/ruteren til deres adresse, i Bergen.


Og det stusset jeg litt over.


Når man kjøper mobil-abonnement, (for eksempel), så har man en bindingstid.


Og når bindingstiden er ferdig, så har man betalt ned på mobilen.


Sånn at man kan si opp uten å betale gebyr, (og man kan da fjerne operatør-sperren på mobilen, på ymse mer eller mindre lugubre måter).


Men når man leier ADSL, så får man altså ikke beholde ruteren/modemet?


Det virker litt rart, synes jeg.


Jeg undrer meg over hva dere gjør med disse modemene/ruterne, som har støvet ned, her og der, hos folk, i X antall år/tiår.


Og får folk regning, hvis ruteren/modemet blir skadet, under postgangen til Bergen?


Dette virker litt rart, må jeg si.


Det var også en annen episode, da jeg leide av dere.


(Det var mine kamerater/'irc-kamerater' Glenn Hesler, (fra Skjetten), og Torstein Bjørnstad, (fra Trondheim), som anbefalte meg Nextgentel.


Sånn som jeg husker det.


Man kunne bruke internett så mye man ville, for noen hundrelapper i måneden, forklarte de.


Og jeg pleide å bruke internett, (med et IDSN-modem vel), for et par tusen, i måneden, på den tiden, (fra 1996 til jeg fikk ADSL fra dere).


Så jeg sparte da cirka 1500 i måneden, og fikk også raskere linje, med Nextgentel.


Men da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.


Så fikk jeg en gang en advarsel, fra min daværende ADSL-leverandør British Telecom.


Jeg hadde brukt over 100 GB den forrige måneden.


Og det var visst styggdom, (jeg jobbet hjemmefra som Company Researcher for et firma fra Norwich, (Packaing Europe), så det ble en del  timer foran PC-en, for jeg surfer også mye på nettet, og er også mye på irc, hvor jeg vel var en av de første i Norge, som lastet ned den da nye mp3-teknologi-musikk-filene, i 1997)).


Det nyttet ikke hva jeg sa, de hadde en 'fair use'-policy.


Noe Glenn Hesler og Torstein Bjørnstad ikke nevnte noe om, (at man kunne få klage hvis man brukte bredbånd for mye), på slutten av 90-tallet.


Så da ble jeg litt paff, (da jeg fikk klage på høyt internett-forbruk), husker jeg.


Det hadde jeg ikke forventet.


(Det står muligens noe med liten skrift, et eller annet sted.


Men det husker jeg at min kamerat Magne Winnem en gang fortalte om, (på midten/slutten av 90-tallet).


At man ikke kan bruke tid på å lese alt med liten skrift, når det gjelder internett/PC/Windows).


Og det var sånn med Nextgentel og.


(En gang rundt årtusenskiftet).


At jeg måtte ringe dere, for deres bredbånd, hadde sluttet å virke.


Og da var det som at en kar hos dere, tok en telefon.


Og så ringte han meg tilbake, (eller om jeg holdt linjen), og sa at nå var det i orden.


Hva var det som var galt da, lurer jeg.


Hadde jeg brukt med enn 100 GB, den måneden.


Og så hadde dere slått av linja mi?


Bare noe jeg tenkte på.


Jeg hadde også bredbånd/ADSL fra Virgin, i England.


(Dette var da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton).


Og da var det et evig renn, av elektrikere/teknikere, på døra mi, i en ukes tid.


Og de tulla og ba til Allah der, virka det nesten som, (husker jeg).


Og politiet i England arresterte meg mange ganger, få å ha send tulle-eposter, til en byråkrat-dame, i Liverpool.


Men det hadde jeg ikke gjort.


Men det er mulig at de bortimot ti Virgin-teknikerne hadde kødda med linja mi.


For de bytta ut en boks i veggen i stua mi, ihvertfall en gang, (husker jeg).


Og politiet, (en som het Leister, eller noe), var sikker på, at disse mailene, var sendt, fra min IP-adresse.


Noe jeg selvfølgelig ikke hadde giddet å brukt tid på, (hu byråkrat-dama var også en gammel 'divorci' med datter, så det var snakk om bruktmarkedet, som Magne Winnem en gang rådet meg til å gå over til, selv om jeg ikke syntes, at det var noe å trakte etter, husker jeg).


Og forleden dag, så var det også en tekniker på døra mi her, (i Bærum), fra Oneco, (det så ut som at det stod One, på den svarte tennis-skjorte hans, men den krøllet seg, for skjorta var for stor).


Og det syntes jeg at var pinlig.


For det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.


Det må være snakk om flere tusen bestillinger nå, (som fjompenissene i de norske myndighetene bare sitter og ser på, jeg har flere titalls Spesialenheten-saker, og politiet nekter å tjene meg).


For jeg hadde da sånn rynkekrem i panna/trynet, osv.


(Noe min søster Pia en gang sa, på 90-tallet.


At det måtte man bruke mye av, hvis det skulle funke).


Og så kommer det noen på døra, som ikke har avtale.


(Det gjorde aldri Magne Winnem eller Torstein Bjørnstad, for å si det sånn.


De hadde alltid avtale, hvis de skulle besøke meg, på St. Hanshaugen).


Så dette går utover privatlivets fred, for meg.


Og jeg bruker også nesten all min tid, på å forklare hva som foregår, for 'møkka-firmaene', (som har dårlige/ræva rutiner).


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ---------

Fra: innfordring <innfordring@nextgentel.com>

Date: man. 21. des. 2020 kl. 14:38

Subject: SV: [CASE:119919] Din henvendelse

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



Hei.


 


Det er beklagelig at noen har gjort en bestilling i ditt navn. Hvem det er, har vi nok ikke informasjon om.


 


Det uønskede kundeforholdet er nå terminert,  selvfølgelig helt uten kostander for deg.


 


Nå er det allerede produsert en faktura som er under distribusjon. Vi ber deg se bort fra denne når den kommer deg i hende, den blir kreditert i sin helhet.


 


Vi tar saken alvorlig og vil bruke den til å vurdere endringer i vår bestillings policy på web.


 


Med ønske om en god jul.


 


Vennlig hilsen


Siri Tallhaug


 


Leder Faktura & Innfordring,


NextGenTel AS


 





2 vedlegg

IMG_20210101_0001 paint.jpg

589K

IMG_20210101_0002.jpg

447K


PS.

Her er vedleggene:

IMG_20210101_0001 paint

IMG_20210101_0002

Jeg fikk et brev fra Nextgentel

IMG_20210101_0001 paint

IMG_20210101_0002

Nå har jeg sladdet personnummeret mitt, på vitnemålene, på mirror-nettstedet

sladdet vitnemål

https://johncons.net/vitnemaal.html

PS.

Det neste når det gjelder webdesign.

Det blir å gjøre om mobil-sidene, på mirror-nettstedet, (johncons.net), til den nye designen, (hvor logoen og menyen er like brede som 'hoved/innholds-panelet').

(Og jeg har også et par lapper her, hvor jeg har skrevet opp en del stikkord, angående flere ting som trengs å gjøres, på johncons-web, (og mirror-nettstedet).

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv