Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. januar 2020

Det står i Oslo Adressebok 1991/92, at min onde stemor Haldis, og hennes datter Christell, bodde i Uelands gate. Men det skjemaet er det nok min far som har levert, for Christell sitt navn er feilstavet. Det som var, var at i Ila-komplekset, så var det strenge regler, for å leie ut, (ifølge min far, høsten 1989), og derfor måtte nok Haldis og Christell, ha denne adressen, hos folkeregisteret. Men egentlig var det nok noen andre damer som bodde der, (for å si det sånn)



PS.

Christell bodde faktisk, i Oslo, skoleåret 1991/92.

Men da bodde hu på Fredensborg.

I et bofellesskap sammen med sin venninne Hege Lund, (som gifta seg med Christell sin eldre halvbror Jan Snoghøj sommeren 2000).

(Dette var en leilighet, i andre eller tredje etasje.

I strøket Deichmans gate/Iduns gate.

Christell bodde der, mens hu tok opp fag, (fra allmenn), på Bjørknes.

Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå hadde forresten ikke jeg, noe oversikt, over hvor Christell bodde, på den tida.

(Hu var i vannsengbutikken i Drammen, og i huset deres på Bergeråsen, det første året jeg bodde i Oslo.

Hu ville at jeg skulle skrive en jobbsøknad for henne, for en McDonalds-jobb, husker jeg.

Det må vel ha vært høsten 1989, eller noe sånt.

Og noen uker/måneder seinere, så sa min søster Pia, (på mitt gromgutt-sted Roksvollshøgda), at Christell ville at jeg skulle besøke henne, (og 'stretchbukse-gjengen'), i Havnehagen.

Og i jula så var Christell på Highland Hotel på Geilo, (hvor jeg også ble dratt med), husker jeg.

Men jula 1990, så var vel Pia og jeg, hos Mette Holter, (og min yngre halvbror Axel sin far Arne Thomassen), i Høybråtenveien, (i Oslo).

Og jula 1991, så var vel Pia og jeg, hos bestemor Ågot, på Sand.

Først jula 1992, så var Pia og jeg, i Havnehagen, (sammen med Haldis, min far og Christell).

Så det kan godt være, at Christell bodde X antall måneder/år, i Uelands gate, (på begynnelsen av 90-tallet).

Uten at jeg, (som bodde i Uelands gate, et par uker, i august 1989, (noe jeg har skrevet om i Min Bok 2)), har visst om det.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Eller, Christell, (og Pia), var vel Russ 91.

(De gikk i samme klasse, på ungdomsskolen, (og de siste par årene på barneskolen).

Og de var derfor begge oransjeruss 88.

Og de begynte begge, på allmenn-fag, høsten 1988, (Pia i Sande og Christell i Holmestrand, (for Christell hadde muligens litt dårligere karakterer enn Pia, og kravet, (eller hva det kalles), var muligens litt lavere, i Holmestrand).

Noe sånt.

Både Sande og Holmestrand lå på den tida, (i 1988), i Vestfold.

Og skoleveien til Holmestrand, var cirka dobbelt så lang, (fra Berger), som den til Sande.

Så man var liksom litt dum, hvis man måtte gå på skole, i Holmestrand.

Det er mulig at Christell slapp å bytte buss i Sande.

Men hu måtte muligens stå opp, litt tidligere, enn Pia, da.

Og hu måtte vel bruke vanlige rutebusser, (istedet for skolebuss), til Holmestrand.

Og hvor den videregående-skolen i Holmestrand ligger.

Det er jeg ikke helt sikker på.

Men jeg mener vagt å huske, at den ligger et stykke unna sentrum, (som døveskolen, hvor min kusine Lene gikk/bodde).

Så Christell måtte muligens bytte buss, i Holmestrand.

Noe sånt.

Og når hu skulle hjem, så pleide hu, å dra til Drammen, (istedet for å dra til Berger).

Sånn som jeg skjønte det.

Og så bodde hu heller en del, hos sin eldre halvbror Jan, på Gulskogen, (hvor jeg møtte henne noen ganger, for min far ønsket at jeg skulle ligger over der, (av en eller annen grunn), på fredager, før jeg skulle jobbe lørdagsvakter, på CC Storkjøp, skoleåret 1988/89, (jeg gikk på skole i Drammen, for jeg hadde så gode karakterer, (fra økonomilinja), at jeg hadde fått en av ti skoleplasser, som Vestfold kjøpte, i Buskerud, for utdanning, (som datalinja), som de ikke hadde på Sande videregående).

For å si det sånn).

Men Christell begynte å ta opp fag, (på Bjørknes), høsten 92.

(Sånn som jeg har forstått det, på min søster Pia).

Så man kan kanskje lure på, hva Christell dreiv med, skoleåret 1991/92.

Det har ikke jeg oversikt over.

(Må jeg innrømme).

For når jeg skulle slappe av, fra storbyens mas og kjas.

Så dro jeg til mitt 'gromgutt-sted' Roksvollshøgda, (på Sand).

Og der bodde min farmor Ågot, og min lillesøster Pia.

Men min 'bonus-søster' Christell bodde aldri der.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Er dette Ungbo-Per, tro? Hm



PS.

Her er mer om dette, (fra Oslo Adressebok 1991/92):


PS 2.

Han er visst født i 1980, han Per Espen Møller Olaisen.

Så det er nok ikke Ungbo-Per.

(For å si det sånn).

Men Fanney Ingadottir flytta jo inn, (mens hu var gravid), i Skansen Terrasse 23, (hos sin mor, to etasjer over Ungbo), mens jeg var i militæret, (var det vel).

(Noe sånt).

Så kanskje de kjøpte av slekta til Bricen, (som jo heter Marvin Max Møller Bricen, hvis jeg ikke tar helt feil).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Forresten.

Hvis noen er født, i 1980.

Så ville de vel ikke vært med, i Oslo Adressebok, for 1991/92.

Hm.

Man skulle vel tro, at bare myndige stod der.

(Noe sånt).

Selv om jeg ikke har jobba for Oslo Adressebok.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Personen som står, i Oslo Adressebok.

Her forresten ikke Olaisen.

(Men kun Per Espen Møller).

Så det kan muligens være to forskjellige personer.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer om hu Laila Johansen, som jeg var sammen med, i noen få uker, fra nyttårsaften 1989. (Fra Oslo Adressebok 1991/92)


PS.

Mora heter visst Karin, (ser det ut som, litt lenger opp på siden).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Faren het muligens Jonny, (og var muligens blikkenslager), men han hadde de bytta ut, med en Gullfunn-leder, i 1989/1990, (husker jeg):




PS 3.

Faren var fra Dokka.

'Et lite sted hvor alle kjenner alle'.

(Noe man vel også kan si, om mitt oppvekst-sted Berger.

For å si det sånn).

Mener jeg å huske at Laila Johansen og 'karate-venninna', (som Magne Winnem klinte med/klådde på, på nyttårsaften 1989, på Radio 1 Club), sa.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Faren til min lagfører Bricen, (fra førstegangstjenesten), het visst Lionaldo, og mora heter visst Turid Ingrid. Lillesøstera Silvany trenger vel ingen presentasjon. (Fra Oslo Adressebok 1991/92)



PS.

Bricen fortalte, at han hadde, ei lillesøster, som var veldig deilig.

(En gang, på lagsrommet/åtte mans-rommet).

Men han fortalte ikke, at han hadde, en storesøster, som het Siw.

Som flytta hjemmenfra før Bricen og hans lillesøster Silvany.

(Sånn som jeg husker det).

Men jeg var ikke på lag 2, hele tida.

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok 3).

Jeg var også noen måneder på reservelaget, (etter at min medsoldat Paulsen, hadde søkt min stilling).

Før jeg kom tilbake igjen, til lag 2, som geværmann 1.

Etter at Frode Grønnevik, (fra Sarpsborg vel), hadde blitt overført til HV, (etter at cirka halvparten av tjenesteåret var ferdig).

Så det er mulig, at Bricen fortalte om Siw, mens jeg var på reservelaget.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Bricen sa at han var nabo, med min Matland/OBS Triaden-kollega Fanney Ingadottir, i Groruddalen.

(Han sa ihvertfall at han kjente henne).

Men Egnehjemveien, ligger visst, på Ekeberg.

Hm.

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Fun fact:

Hvis jeg har forstått det riktig, så hadde Bricen sin lillesøster Silvany, Mette-Marit som gjest.

På sitt sjekkeprogram 'Lysthuset', på TV Norge, (på midten av 90-tallet).

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Bricen fortalte også, (til hele laget), at han hadde solgt sex, til ei av nabokonene, (antagelig på Ekeberg, da).

Og noen i troppen mente, at det var bilde av Bricen, i Cupido.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Bricen sin storesøster Siw, har muligens en norsk far, som heter Svein Egil Adolfsen:




PS 6.

Beverveien, (hvor mora til Bricen er fra), ligger visst i Groruddalen.

Og Fanney, (fra Matland/OBS Triaden), hu bodde vel i Groruddalen, (hos sin islandske mor), hvis jeg ikke tar helt feil.

Så da er det vel ikke så rart, hvis de kjenner hverandre.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer fra Facebook


PS.

Her er mer om dette:

Noen nisser har tullet, med Aftenposten sitt arkiv, (kan det virke som)


https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/80930/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D

PS.

Men man kan jo se, på kjøttdeig-prisen, (14 kroner), i 2004.

Det står at det ble 35 kroner kiloen.

Og i våre dager, så koster frossen kjøttdeig, (fortsatt fra Nordfjord), 112 kroner kiloen.

(Var det vel, at jeg fant ut, på Rema Torshovdalen.

For noen dager/uker siden.

Enda det var snakk om en økonomipakning, (som vel må kalles upraktisk), på en kilo.

Så da skulle egentlig kiloprisen blitt lavere.

For matprisene/inflasjonen, har vel ikke økt så mye, siden 2004.

(Da ville det vel ha vært, på nyhetene.

Hvis vi hadde hatt kjempehøy inflasjon, som på begynnelsen av 80-tallet.

Da vi måtte devaluere, (og ha lønns/pris-stopp).

Var det vel).

Hvis ikke det var en priskrig, (av noe slag), høsten 2004, da.

Hm.

Det står også, i annonsen ovenfor, at det er snakk om importert kjøtt, (som den nevnte kjøttdeigen er laget av).

Så det er kanskje derfor, at den er så billig.

Meny har noen ganger kjøttdeig på tilbud, som er fra Tyskland, osv.

Og den smaker cirka det samme, som norsk kjøttdeig, må man vel si.

Så at Rema som skal være så billig, ikke selger billig kjøttdeig lenger.

Da kan man kanskje lure litt.

14 kroner pakka, er kanskje en urealistisk pris, i våre dager.

Men hva med 25 kroner pakka.

Eller 30 kroner pakka.

Istedet for sånn det er nå, når Prima kjøttdeig, er den billigste kjøttdeigen, til cirka 45 kroner pakka.

Og ofte er den utsolgt, sånn at man må kjøpe enten Nordfjord eller Gilde kjøttdeig, til cirka 55 kroner pakken.

Da kunne man fått fire pakker, med importert kjøttdeig, i 2004, for den samme prisen.

Så da kan man lure litt.

Må man vel si.

Selv om nordmenn ofte nå, tjener bortimot en million, (og enda mer), i året.

Så de bryr seg kanskje ikke så mye om dette.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I den Aftenposten-utgaven, som skulle være, der lokalavisen ovenfor, befant seg.

Så stod det visst noe, om min firemenning, (er det vel muligens), Guro Becker f. Aarseth.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:



PS 4.

Enda mer om dette:



PS 5.

Nå så jeg forresten, i den forrige bloggposten.

(I Bjørn Ribsskog sin slektsforskning der).

At min firemenning, (som ble gift med en Becker), heter Guri, (og ikke Guro).

Og hu er visst skilt nå, og lege i Larvik, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Sønnen til min firemenning Guri, er visst også lege, (og han bruker visst farens etternavn som mellomnavn):


https://www.legelisten.no/leger/1699-guri-aarseth?side=2

PS 7.

Mer om min firemenning Guri Aarseth:


https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FBnzv-JaN5gJ:https://tidsskriftet.no/profil/guri-aarseth+&cd=4&hl=en&ct=clnk&gl=no&client=opera

PS 8.

Min firemenning Guri Aarseth, er visst pensjonist, men durer videre med noe 'doktorgrad-greier':


https://www.med.uio.no/helsam/english/research/news-and-events/events/disputations/2019/guri-aarseth.html

Det her, (Nils N. Ribsskog Schøyen), må være fetteren, (eller noe i den duren), til Håkon Bleken. (Fra Oslo Adressebok 1991/92)


PS.

Sigurd Syr er forresten en av bestemor Ingeborg, sine forfedre.

(For hu var etter Harald Hårfagre, (gjennom Sigurd Syr og Hagerup).

Har jeg funnet ut, ved å drive slektsforskning).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det kan se ut som, at Nils N. Ribsskog Schøyen, ikke er nevnt, i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

Men den kjente Ole Konrad Ribsskog, (min oldefars bror, som var stortingsrepresentant og ordfører i Trondheim), hadde en datter, (ikke hu Brynhild som skrev memoar-boken 'Min barndoms by', men hennes storesøster Astrid), som gifta seg, med en Nils Schøyen, (som var ingeniør/lærer i Trondheim), ifølge Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

Og Nils N. Ribsskog Schøyen, må vel da være, sønnen til Nils Schøyen og Astrid Ribsskog.

(Det vil si barnebarn av Ole Konrad Ribsskog.

Og fetter av maleren Håkon Bleken, vel.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Nå fant jeg han Nils likevel, (i Bjørn Ribsskog sin sleksforskning).

Han bruker ikke farens etternavn.

Kun morens etternavn.

Og mormorens etternavn, (Ribsskog), som mellomnavn.

(Virker det som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Bjørn%20Ribsskog%20sin%20slektsforskning

PS 5.

Så han Nils N. Ribsskog Schøyen er vel da oldebarn, av Ole Konrad Ribsskog.

Og han er barnebarn av Astrid Ribsskog og Nils Schøyen.

Og han er sønn av Brit 'Bibbi' Ribsskog Schøyen og Harry Aarseth.

Og han er vel da min firemenning.

(Noe sånt).

Og mora er født, i 1928.

Og hvis hu var 25 år, da hu fikk Nils, (som er nest eldst).

Så er Nils født på begynnelsen av 50-tallet.

Så han er cirka 20 år eldre enn meg, (må man vel da gå ut fra).

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer fra Facebook


PS.

Her er mer om dette:

Dette _kan_ være Hildegunn fra Ungbo. Men jeg tørr ikke å si det sikkert



PS.

Hildegunn var nemlig fra Stovner, (og jeg fant tilfeldigvis ei Hildegunn Bakke, med adresse Stovner Senter, i Oslo Adressebok 1991/92):

Mer fra Facebook


PS.

Her er mer om dette:

Jeg lurer på om dette er Pia fra Korea. (Fra Oslo Adressebok 1991/92)


PS.

Det stemmer med alderen:


https://www.proff.no/roller/centrum-legesenter-as/oslo/leger/IFWQJ5Y00XB/

PS 2.

Det her er muligens storesøstra:

Bloggarkiv