Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 21. juni 2021

Mer fra 'idiotene' på Bærum Vaksinesenter

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Tildelt time for vaksinering
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juni 2021 kl. 16:27
Til: vaksine@baerum.kommune.no
Hei,

nå har jeg snakka med en Jens hos dere, på mobil, for et par timer siden, (før jeg leste denne mailen).

(For jeg fikk en talebeskjed fra dere, om å ringe dere).

Og vi avtalte at jeg skulle få vaksine på onsdag.

Så jeg forholder meg til det.

Erik Ribsskog


man. 21. jun. 2021 kl. 12:55 skrev Vaksine <vaksine@baerum.kommune.no>:
Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Du er tildelt time for vaksinering tirsdag 22. juni kl. 08:20.

Vennligst møt opp senest 5 minutter før oppsatt tidspunkt.
Bærum vaksinesenter ligger i Bærum idrettspark, Hauger skolevei 36, Rud.

Mvh
Bærum kommune

PS.

Han Jens sa først, at jeg kunne få time, om tre kvarter, (fra da jeg ringte, litt etter klokka 14).

Men det ble litt kort tid, (syntes jeg).

For jeg måtte jo da først ha gått til t-banen, og så vente på t-banen, og så tar t-banen litt tid, og så måtte jeg gått fra t-banen til vaksinesenteret.

(En vei jeg ikke har gått før.

For å si det sånn).

Så det kunne ha tatt lenger tid.

Og jeg liker ikke å gå ut døra, uten å barbere meg, pusse tenna, og dusje.

(Noe som tar litt tid, siden at jeg har litt dårlig varmtvannsbereder her.

Så jeg kan ikke gjøre dette, rett etter hverandre.

Som på Kiel-ferja, (for eksempel).

For å si det sånn).

Og da spurte jeg, om han heller hadde en time, cirka klokka 16.

Men det hadde han ikke.

Og heller ikke noe i morgen, (sa han).

Kun på onsdag.

Og så avtalte vi time, på onsdag.

Og så leser jeg mailen overfor nå, om at jeg egentlig hadde fått time, på tirsdag.

Men det klarte hverken hu Marita, (med talebeskjeden), eller han Jens, å informere meg om.

(Mailen kom cirka samtidig med talebeskjeden.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Og enda mer fra Bærum

Nå sjekka jeg mobilen min.

Og jeg hadde fått en ny talebeskjed.

Og det var igjen hu Marita, fra Bærum Vaksinesenter.

Hu ville at jeg skulle ringe tilbake, på et bestemt nummer, (67504080).

Og så prøvde jeg å ringe det nummeret.

Men da kom jeg bare til en telefonsvarer.

Så jeg ringte nummeret til Bærum Vaksinesenter, (67504050 og '4').

Og da fikk jeg snakke med en Håkon.

Og han kunne ikke hjelpe meg.

Han fortalte, (etter å ha spurt om fødselsdatoen min), at hvis jeg prøvde å ringe telefonsvareren, så ville de skjønne, at jeg var interessert i en time.

Og jeg burde legge igjen en beskjed, på svareren.

For da ville de skjønne dette enda mer.

(Noe sånt).

Så det er jo bare tull og tøys.

Hvis jeg legger igjen en beskjed på telefonsvareren.

Så vil de legge igjen en beskjed på min telefonsvarer.

Hm.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å legge igjen en beskjed, på telefonsvareren, på 67504080.

Men da fikk jeg bare et robot-stemme-svar, (en dame-stemme), som sa: 'Beklager denne er ikke tilgjengelig for øyeblikket'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Han Håkon lurte forresten på, når i dag, som hu Marita, hadde ringt.

Og da må man drive og 'bla', på Nokia-mobilen.

Og jeg hadde jo skrivi skildring-bloggpost, fra handleturene, på slutten av forrige uke.

Og den bloggposten tok det X antall timer, å skrive.

Og jeg hadde ikke lyden på, på mobilen.

Så akkurat når i dag, som hu Marita ringte.

Det kunne jo ha vært når som helst, mellom klokka 9/10 og 14, (for å si det sånn).

(Det var klokka 13 cirka.

Sjekka jeg, etter at jeg la på).

Så at de ikke var fornøyde, med å få vite, at hu Marita hadde ringt, i dag.

(Men at de istedet begynte å pirke, og skulle vite nøyaktig klokkeslett og sekund, liksom).

Det var litt rart, (syntes jeg).

Jeg ringte jo fra mobilen.

Så og sjekke tekstmeldingen, mens jeg ringte.

Det vet jeg ikke om hvordan hadde gått.

Det er mulig at det lar seg gjøre.

Men det er vel mest for mobil-friker, (og lignende).

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Enda mer fra Bærum

På torsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ved Nadderud Stadion så lå det fortsatt greiner i veien:

IMG_20210617_153959

PS 2.

Kampdag-skiltet var på plass, selv om det ikke var kampdag, (kunne det virke som):

IMG_20210617_154041

PS 3.

Disse gikk og 'dassa', (mens de skravla), som om de var to russiske babushkaer i Gorky-parken, (men de snakka engelsk, hørtes det ut som, da jeg tilslutt klarte å komme meg forbi de):

IMG_20210617_155144

PS 4.

Meny Bekkestua hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

IMG_20210617_155800

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20210617_160111

PS 6.

Her lå det noe rot i kassa:

IMG_20210617_160113

PS 7.

På hjemveien, så gikk jeg den lengste omveien, (for å slippe de trange 'fotgjenger-bur-gangene' og 'terrasse-skrike-gubben').

Og i enden av den omveien.

Så har det i det siste, stått en bobil, som noen visst bor i.

Det har jeg lurt på, om hva jeg skal synes om.

Det er ikke sånn, at den bilen, bare har stått der, en dag, eller to.

Men den har stått der, i en uke, ihvertfall.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20210617_161502

PS 9.

Bærum kommune har heller ikke tømt søpla si siden Ålesund brant, (for å si det sånn):

IMG_20210617_162448

PS 10.

Dagen etter, så skulle jeg på Polet, (i Bekkestua sentrum), og dette, (at statuene har fått munnbind), var ikke sikker på hva jeg skulle mene om:

IMG_20210618_175138

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20210618_175140

PS 12.

Grunnen til at jeg havna, midt blant de statuene, (selv om det var like før Polet stengte).

Det var fordi, at det plutselig kom en 'dass', (i 50 års-alderen), gående/hastende etter meg, (rett før de statuene).

Dassen hadde hengemage, og gikk i en trang t-skjorte og olabukse.

(Noe sånt).

Og jeg trodde at han skulle rekke Polet.

Men han skulle visst bare elge litt på meg, (bortover fortauet).

For rett før polet, så skrådde han over veien, (bort mot Bekkestua Senter).

Så det virka som noe teatralske greier.

At han liksom skulle lage opptog, (for å si det sånn).

Ellers så hadde han, (dette var en som fremstod som en litt pinlig original, (eller en slask fra 70/80-tallet)), nok gått over veien, 'oppi der', (ved fotgjenger-feltet), for å si det sånn.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Som man kan se i bakgrunnen, på bildet i PS 11.

Så stod det noen sånne 'tau-gjerder' utafor Vinmonopolet.

Og jeg huska fra før, at inngangen, på Bekkestua-polet, er til venstre.

(Polet har noen slags 'sota' vinduer.

Så dette er nesten umulig å skjønne.

Hvis man ikke er lokalkjent.

For å si det sånn).

Men likevel, så kom det en kunde, ut fra Polet, på den venstre sida, av gjerdet.

Og da gikk vel jeg litt til siden.

Og da ble jeg nesten kjørt ned, av en el-sparkesykkel, som kom i full fart bak meg.

Så disse gjerdene, til Polet.

(De er nesten som de gjerdene, som noen utesteder har, utafor inngangen.

For å si det sånn).

De er muligens noe slags tullball.

Og de stod vel litt skakt.

Sånn at det lett ble til, at de som gikk ut fra Polet, gikk ut, på feil side, av gjerdet, (med det kaoset som det medførte).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Utafor Vinmonopolet så hadde de forresten sykkelstativ og søppelkasse, på mer eller mindre den samme plassen:

IMG_20210618_175201

PS 15.

Jeg dukka jo opp på irc igjen, (etter cirka ti år), for noen måneder siden.

(Fordi at jeg kjeda meg litt under Corona-en).

Og da var det en der, (han Skorpion, som visst er sønn av en tidligere sprit-smugler).

Og han nevnte en snaps, (som var norsk), med chili og lakris.

Og den smakte vondt, mente han.

Og da anbefalte jeg en lignende snaps, (fra Gammel Dansk), som jeg hadde kjøpt på tilbud, på danskebåten, (for et par år tilbake).

Og den snapsen hadde jeg sjekka, på nettet, at Vinmonopolet førte.

(Jeg pleier å variere litt, hva jeg handler i tax free-en, på Kiel-ferja.

Så jeg tenkte at jeg skulle variere litt på Polet og).

Men den snapsen hadde de ikke, på Bekkestua Vinmonopol.

Selv om den snapsen er nevnt, på Vinmonopolet sitt nettsted.

Og jeg sjekka, da jeg kom hjem.

Og det var visst bare pol, oppi 'gokk' liksom, som hadde den snapsen.

Og sånn er det visst med Polet.

At de ikke har noe særlig fast sortiment.

De fleste Vinmonopolene har vel Jägermeister og Smirnoff, (og polet sine (tidligere) merker som Vikingfjord og Kalinka, osv.).

Men hvis man søker, på Meny sitt nettsted.

Så er det ikke sånn der, at noen varer kun finnes, på Meny Karasjokk, liksom.

Alle varene er ment å være, i alle Meny-butikkene.

Her har Polet noe å lære, av Meny, (vil jeg si).

At de forskjellige Vinmonopolene, har samme sortiment, tror jeg hadde vært en fordel.

Og hvis noe går ut av sortimentet, så kan de kanskje prøve å få leverandørene til å ta disse varene/'hyllevarmerne', i retur.

Sånn at man kan finne de samme varene, på alle polene.

Det tror jeg hadde vært en fordel.

(For å si det sånn).

Og de kunne kanskje også gjort om hyllene, etter planogram, (det virker ikke som at polet har kommet så langt, at de har laget disse planogramene/hylle-kartene), for å si det sånn.

Så det hadde det blitt mindre kaotisk, å handle der

(Må jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20210618_175517

PS 17.

Her er mer om dette:

kun i gokk

PS 18.

Da jeg bodde på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004).

Så var jeg ikke så veldig ofte på Polet.

(Jeg drakk mest øl, på den tida.

For å si det sånn).

Men det var sånn, at jeg enkelte ganger var innom Polet.

(For å si det sånn).

Blant annet så kjøpte jeg en flaske cognac, (som min lillesøster Pia og jeg spleisa på), til bestemor Ingeborg, på hennes 80 års-dag.

(Som var i Gurvika.

Sommeren 1997).

Og da gikk jeg inn på polet.

Og så stilte meg i en kø.

(Hvis det var kø den dagen).

Og så kom jeg fram til en disk.

(Som hos en gammeldags landhandel, (eller fru Landhjem sin kolonial i Larvik, på 70/80-tallet).

For å si det sånn).

Og så spurte jeg om de hadde Larsen Cognac, (som jeg hadde hørt/lest, at skulle være fin).

(Noe sånt).

Og så ble det Polet lagt ned, (rett etter årtusenskiftet).

Og et nytt selvbetjent pol dukka opp, (noen hundre meter lenger øst), på St. Hanshaugen Senter, (som det vel heter).

Men da forsvant den 'landhandel-disken', (på det nye polet).

(Sånn som jeg husker det).

Men på Bekkestua Vinmonopol.

Så har de fortsatt, en sånn 'Fru Landhjem-disk', (som det står folk bak).

(Denne disken står rett til høyre, for sprit-flaskene, på bildet overfor.

Og ei slags sjefs-dame, stod der, og dreiv med et eller annet, (nesten oppi trynet på folk).

Som for å distrahere, de som prøvde å finne noe, som de hadde sett, på et annet pol, for eksempel.

Noe sånt).

Men det må vel være noe med Harry Potter, (eller noe lignende), skulle man vel da nesten tro.

For enten så er det vel selvbetjent, eller så er det vel ikke selvbetjent, (på polet).

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Siden at de ikke hadde den snapsen.

Så raska jeg med meg en flaske amerikansk whiskey, (i farta).

(I tillegg til tequila, som min stesøster Christell fikk meg til å drikke.

I et bryllup i slekta hennes, i Kristiansand, våren 1989.

For å si det sånn).

Og den whiskey-flaska, hadde en sånn alarm-brikke, på seg.

Så jeg gadd ikke å gå i selvbetjenings-kassene.

For jeg måtte jo da uansett få fjerna den alarm-brikken.

Så da måtte jeg uansett ha prata med en medarbeider, (om den alarmbrikken).

Og det er kanskje mer vestlig, å ha en disk/kassadisk, mellom en selv, og den butikk/pol-ansatte.

Så derfor gikk jeg heller, til en av de gammeldagse kassene.

(For å si det sånn).

Det satt to menn i kassa.

Det var han gamle, (med grått hår og skarpt blikk), som jeg har blogga om tidligere.

Og så var den ung mann, (i nabo-kassa).

Og av en eller annen grunn, så ville jeg ikke gå til han gamle med det granskende blikket, (det er nesten sånn at man lurer på om det er en sivil-purk, for å si det sånn).

Så jeg gikk til han yngste.

(Det var ingen damer i kassene.

For da pleier jeg som regel å gå til de.

For damer er ofte mer sosialt intelligente.

(Selv om det finnes unntak, som min lillesøster Pia.

For å fleipe litt.

Men likevel)).

Og han kassamannen, viste seg å være åpenlyst homo, (må jeg si).

For han hadde en sånn tone, (når han hilste), som gjorde, at jeg tenkte, at her har de hadde homser i kassene.

(For å si det sånn).

Og om de som jobber på polet, er homo.

Det er kanskje en ting.

Men de burde kanskje ikke være påtrengende/åpenlyst homo.

Det blir vel muligens litt som en slags provokasjon.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Han homse-kassamannen.

Han spurte, om jeg skulle ha med kvitteringen.

Og den kvitteringen kommer ut, rett ved der kunden står.

Og når jeg sa at jeg skulle ha med lappen.

Så la jeg merke til at kassamannen, først da, fjerna kvitteringen, til den forrige kunden.

Så hvis jeg hadde svart, at jeg ikke skulle ha med lappen.

Så ville nok bare de kvitteringene, har fortsatt å blitt 'spydd ut' der, (og havnet i en slags remse).

Sånn at jeg muligens kunne ha sett, hva den forrige kunden kjøpte.

Så det å ha de kvitterings-printerne, så nærme kundene, (istedet for å ha de inni kassene, som på mat-butikkene).

Det er muligens litt brudd, på personvern-reglene, (må man vel muligens si).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Han homsen het forresten Havad.

(Stod det på kvitteringa).

Men det var ikke en utlending.

Det var en norsk 'skrulle', (for å si det sånn).

Så hvorfor det stod et utenlandsk navn på kvitteringa.

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Meny har slått seg sammen med en kjede fra St. Petersburg, så derfor har det blitt litt surr, med frukt-plakatene:

IMG_20210618_180042

PS 23.

Her er det en 'reklame-list' som har falt ned:

IMG_20210618_181558

PS 24.

Jeg tok bilde av skjermen i selvbetjenings-kassa.

Og det var fordi at det var en episode der.

Jeg har handla kanskje tusen ganger, i selvbetjeningskasser, (i Norge, England, Danmark og Sverige), siden jeg først så en selvbetjeningskasse-avdeling, på et Sainsburys-hypermarked, i Kensington, (i London), våren 2005.

Og aldri har det skjedd noe lignende, av det som skjedde på fredag.

Før jeg skulle betale.

Så gikk kassa mi liksom inn i 'Extra Joker Nord-modus'.

Min kasse hadde blitt ut valgt til kontroll.

Og han Meny-ansatte, som ligna på en gulv-kar fra OBS Triaden, (som ligna på en ung Jan P. Syse), dukka opp.

Og han bare kikka litt, på varene mine, (som lå stabla ganske høyt, ettersom at jeg har sitti en del i kassa, (på CC Storkjøp, OBS Triaden, Rimi Munkelia, Rimi Nylænde, Rimi Karlsrud og Rimi Bjørndal osv.), i sin tid).

Og så sa han, at det var greit.

Men hva dette skulle bety.

Det må ha vært noe tull.

Noe lignende har jeg aldri vært utsatt for, på Sainsburys, Tesco, Asda, Føtex, Extra, Bilka, ICA, Coop, Kiwi, osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:

IMG_20210618_181958

PS 26.

Før han 'Jan P. Syse' dukka opp, i selvbetjenings-jungelen.

Så hadde Meny, en slags pakkis, (eller om det var en albaner), der.

Og han var litt sånn desi/aggressiv/utagerende, (eller hva man skal si).

Så å stå og slå inn varer, mens han svirra rundt der.

Det hadde ikke vært så enkelt.

(Tror jeg).

Men ei pakkis-dame, dukka plutselig opp der.

Og det viste seg, at det var ei bekjent, av han i selvbetjenings-avdelingen.

Så disse forsvant plutselig, (på Harry Potter-vis nesten).

Og han 'Jan P. Syse' dukka opp, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

Meny Bekkestua hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

IMG_20210618_182430

PS 28.

Bærums nye kommune-flagg, (for å skøye litt), vaiet i vinden:

IMG_20210618_183652

PS 29.

Han med varebilen/bobilen stod der fortsatt:

IMG_20210618_184122

PS 30.

Litt seinere denne dagen, så gikk jeg for å handle på Extra Bekkestua og, og der var det rot/kaos, i en hylle:

IMG_20210618_221725

PS 31.

De gode/morsomme sjokolade-kjeksene, (som selger mye etter å ha vært på aktivitet/tilbud, (dette kalte de 'mersalg-effekten', på Matland/OBS Triaden, husker jeg)), hadde nå fått enda mindre plass, (og det var utsolgt):

IMG_20210618_222517

PS 32.

Denne butikken selger ti-pakninger med munnbind.

Og det er jo praktisk, (så slipper man å gå på apoteket, for eksempel).

(Og man slipper å kjøpe 50 av gangen.

For å si det sånn).

Men disse munnbindene står, på et torg, midt i selvbetjenings-avdelingen.

Så hvis det er i ettermiddags-rushet, (for eksempel), så vil man jo da antagelig dumpe borti masse folk, mens man prøver å finne denne varen.

Så den varen kan man muligens bare kjøpe om kvelden.

(For å si det sånn).

Og det er jo dumt, (må man vel si).

Men det som er enda dummere.

Det er at de nå, hadde to slag munnbind, (begge i ti-pakninger).

Og det nye slaget, gikk ikke inn i kassa.

(Extra hadde glemt, å legge inn denne varen, på butikkdata-systemet.

Kunne det virke som).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 33.

Her er mer om dette:

IMG_20210618_222955

PS 34.

Enda mer om dette:

IMG_20210618_223015

PS 35.

Dette skiltet, har muligens de med bobilen skrudd ned, (og så kasta, en halv kilometer unna):

IMG_20210618_224043

PS 36.

Her er mer om dette:

IMG_20210618_224717

PS 37.

På ungdomsskolen, (Svelvik ungdomsskole), så hadde vi en kristendoms-lærer, som het Theoball, (eller noe lignende).

(En litt eldre kar).

Og han lærte oss, at i bibelen, så stod det: 'Vik fra meg skjøge', (eller noe lignende).

Og det uttrykket, tenkte jeg på, etter denne handleturen.

(Ihvertfall det om å vike).

For det var en middelaldrende kar, som sykla meg ned, på fortauet.

Og han vek ikke fra meg.

(For å si det sånn).

Han sykla midt i gangveien, selv om jeg gikk, på den ene sida.

Så at han da ikke vek litt bort, (mens han sykla forbi meg), for å markere, at han ikke var ute etter å plage/krenke folk.

Det syntes jeg, at virka litt rart.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 38.

Her er mer om dette:

IMG_20210618_230519

PS 39.

Jeg hadde bestilt en pakke, fra Farmasiet, (i Sandefjord).

Og jeg valgte søndagen som leveringsdag, (for da er butikkene stengt osv.).

Og den pakken hadde fint gått inn, i postkassa.

Men det alternativet, kunne man ikke velge.

Så den enkleste leveringsmåten, var da å velge bud-levering, fra Porterbuddy.

Og da kunne man spore pakken.

Og min pakke var nummer 63.

Og budet kunne man se på et kart.

At bevegde seg rundt, i Oslo Vest/Bærum.

(For å si det sånn).

Og det var også et tåpelig dataspill, (det var en sykkel som hoppet over noen kasser), som man kunne spille, (på spore-siden).

Så dette var muligens litt 'new age'.

(Noe sånt).

Og nå har ikke jeg noe gjerde, utafor leiligheten.

Og nå som Corona-en er mindre skummel, så er folk kanskje mer rampete.

(Tenkte jeg).

Så jeg tenkte, at jeg må passe på den pakken.

Og derfor så fulgte jeg med, på sporingsiden.

Og så så jeg ut av et vindu, (når det stod at min pakke var den neste som skulle leveres).

Og da dukka det opp, en høy og tynn kar, (med bart vel), kledd i veldig tynne klær, utafor leiligheten.

(Jeg var litt nysgjerrig på, om dette budet, kjørte rundt på en el-sykkel, eller hva det kan ha vært.

For han kjørte rimelig mange mil, (på kryss og tvers i Bærum/Oslo), for å si det sånn.

Så derfor prøvde så prøvde jeg å finne ut dette, når de skulle legge igjen pakken, da.

For å si det sånn). 

Og dette var nesten som noe usømmelig, (som min morfar Johannes en gang sa, om min kamerat Frode Kølner sine underbukse-vitser).

For vedkommende sykkelbud, gikk rundt, i underbuksa, (kunne det nesten se ut som).

Så denne personen var liskom, som noe, som man ikke ønska å få på døra.

For det ble som noe ekle pervo-greier nesten.

(For å si det sånn).

Så hva grunnen kan være til, at man ikke kan få disse varene i postkassa, (som pakken jeg fikk fra Apotera i forrige måned).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 40.

Her er mer om dette:

IMG_20210620_210514

PS 41.

Hu Marthe Amundsen, fra Apotera.

Hu nekta jo å sende meg, den A-Creme (med grønn undertekst), i forrige måned.

Det slaget med grønn undertekst, bytta undertekst, fra 'parabenfri' til 'parfymefri'.

Og hu Amundsen lot som, at de skulle slutte med den varen.

(Hu lot meg velge mellom å få et slag A-Creme med kvinnelige kjønnshormoner/parabener, (noe Forbrukerrådet advarte mot, gjennom media, for cirka fem år siden).

Eller å få pengene tilbake.

Men den uten kvinnelige kjønnshormoner, (den med grønn undertekst), nekta hu å sende meg.

For å si det sånn).

Men kvinner fra arbeiderklassen.

De kræsjer vel noen ganger, med menn, fra middelklassen/overklassen.

Jeg gikk jo på handel og kontor.

Og mine klassekamerater Pål Eier og Steinar 'far til MMA-Hamlet' Nielsen.

De spraya ut en hel boks med Lagerfeldt-deo, i garderoben, etter en gym-time.

Og det prata hele klassen om.

Og da snakka de om hvor dyr den deo-en var.

Og ikke at det var ukarslig, å bruke parfyme/deo.

(For å si det sånn).

Og min eldre bonus-bror Jan Snoghøj, (som er halvt dansk), han ga meg et år, en Paco Rebanne-deo, i julegave, (mens jeg gikk på videregående).

Men på Danmarkstur, med Rimi Nylænde, våren 1996, vel.

Så reagerte min kollega Wenche Berntsen på, at jeg skjønte forskjellen på eau de cologne, og vanlig deo.

(Noe sånt).

Noe jeg hadde lest om, i For Him Magazine, (eller noe lignende), muligens.

(Og Wenche Berntsen reagerte på, (og spurte spørsmål rundt det), at jeg hadde en Aqua de Gio-deo, i skapet mitt, på jobben.

Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde.

Og det var fordi Rimi bytta ut deo-en jeg pleide å bruke, (fra vare-sortimentet sitt).

Så jeg gikk over til å bruke den dyre Aqua de Gio-deoen, (det fulgte en gang med en vareprøve, med FHM).

Selv om det kosta kanskje 200 i måneden.

Men deo måtte man ha.

For å si det sånn.

Og jeg måtte dele skap, med broren til Cathrine Løvdahl, (var det vel muligens), på OBS Triaden.

Og han hadde alltid en deo-spayboks, i skapet.

Husker jeg).

Så det kan være, at kvinner fra arbeiderklassen, mener at menn, skal være rynkete, osv.

Mens folk fra middelklassen, mener at rynker/hudplager, er noe man ikke bør ha.

(Noe sånt).

Så det kan være at de forskjellige klassene, har forskjellig syn, på dette.

Og at hu for Apotera, er fra arbeiderklassen, og derfor tuller, med menn, fra middelklassen/overklassen, osv.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer fra Bærum

På fredag, så fikk jeg en talebeskjed, fra ei Marita, hos Bærum Vaksinesenter.

Og hu sa, at jeg skulle ringe tilbake, for å svare angående, om jeg ville ha Corona-vaksine.

Men da jeg ringte, så var det ingen som svarte.

(De tok kvelden klokka 16.

Kunne det virke som).

Og jeg sendte da en mail, til Bærum Vaksinesenter.

Og den fikk jeg svar på, for noen minutter siden, (fra ei Julie).

Men hun gir meg ikke noe time.

Hu ber meg vente, på en ny telefon, (og det står ikke når de skal ringe).

Og jeg blir utsatt for telefonterror, osv.

Så jeg liker ikke å ha mobilen på.

Så jeg prøver da å ringe Bærum Vaksinesenter.

Og en Karsten, (som ikke hørte så opplagt ut), svarte.

Og han ba om mitt personnummer.

Og da sa han bare noe åndssvakt, (må jeg si).

Det stod bare en kommentar der, om at de hadde ringt.

Så de kom til å ringe på nytt.

Men hu Marita, (i talebeskjeden fra fredag), at jeg skulle ringe tilbake, for å få time.

Så de surrer jo til den store gullmedaljen.

(Må jeg si).

For når jeg da kontakter de, (både per mail og per mobil), for å få time.

Så klarer de ikke å gi meg noe time.

Men de sier bare at jeg kommer til å få en telefon, (som den på fredag), en dag.

(Noe sånt).

Så det er jo som en flokk med idioter, som jobber med dette.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Talebeskjed
Vaksine <vaksine@baerum.kommune.no> 21. juni 2021 kl. 08:58
Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei,

Det var nok en telefon for å tilby deg vaksine. Du vil bli ringt opp igjen fortløpende for å bli tildelt time.

 

MVH

Julie

Koordineringsteamet

Folkehelsekontroet i Sandvika

Bærum kommune

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 18. juni 2021 20:14
Til: Vaksine <vaksine@baerum.kommune.no>
Emne: Talebeskjed

 

Hei,

jeg fikk en talebeskjed fra dere i dag, (fra ei som het Marita, eller noe lignende).

Og så prøvde jeg å ringe nå, men da var det ikke noen som svarte.

Jeg takker ja til vaksine, (hvis det ikke er den det har vært om i nyhetene).

Men de sa ikke noe time-tidspunkt, så det må dere i såfall opplyse om.

Mvh.

Erik Ribsskog

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Du og jeg! Pule!! Nå!!!]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juni 2021 kl. 06:58
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: din-henvendelse@telia.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, kundeservice@onecall.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telia Kundesenter <din-henvendelse@telia.no>
Date: fre. 19. mar. 2021 kl. 09:05
Subject: Takk for din henvendelse - [Du og jeg! Pule!! Nå!!!]
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>



Hei 

Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.

Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag - fredag klokken 08:00-17:00

Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 00509242

Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.

MinSide - www.telia.no/minside - gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.

Her kan du blant annet:

Få oversikt over ditt forbruk

Se din faktura og dine siste innbetalinger
Sende SMS 
Fylle på din egen eller andre sin ringekonto
Bestille og endre tjenester
Endre din brukeradresse
Sjekke avtaletid på abonnementet
Finne PUK-kode
Med vennlig hilsen
Telia Kundesenter

Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.


We would like to thank you for your inquiry to Telia's customer care.
Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.

Your inquiry has been given casenumber 00509242

If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.

MinSide - www.telia.no/minside - allows you to manage your own subscription.

Here you can among other things:

View your PUK code
View call details
Review your invoice or payments
Send SMS
Refill prepaid accounts
Order new and change your existing services
Update your registered user address
View your current contract information
Kind regards
Telia Customer Care

This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001iahCzr:ref

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Verify your HEY backup email
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juni 2021 kl. 06:54
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: James Glazebrook <support@hey.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: The HEY Team <support@hey.com>
Date: fre. 19. mar. 2021 kl. 08:28
Subject: Verify your HEY backup email
To: <e.ribs.skog@gmail.com>


Hey there,

This is to confirm that e.ribs.skog@gmail.com is the email you want to use for backup on your erik.psykose@hey.com HEY account. If you ever lose your password, that’s where we’ll email a reset link.

You must hit the link below to confirm that you received this email.

Yes, use this email for backup

Have questions or need help? Just reply to this email and the HEY Support Team will help you sort it out.

If you’re not Erik Psykose or you think this might be a mistake, you can remove your email from their account.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
CS0210174 - Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juni 2021 kl. 06:20
Til: Homenet Support <support@homenet.no>
Kopi: post.no@arvato.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, homenet.no@arvato.com
Hei,

jeg synes at dere har en tafatt holdning, når dere sier at identitetstyveri ikke er mulig å gjøre med.

Det høres ut som ansvarsfraskrivelse, (fra dere), må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar, fra noen innen høyere ledelse, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite hvordan dere planlegger å forbedre dere for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Jeg lurer også på hvordan han gubben deres, (ansatt av deres samarbeidsparten Oneco), kunne få seg til, å dukke opp på døra mi, når han ikke hadde noe avtale, og jeg hadde også informert Home_net om, at dette var noe som jeg ikke hadde bestilt, flere dager/uker, før han gubben dukka opp.

Så dette ble som forstyrring av privatlivets fred, må jeg si, fra dere.

Så det må jeg klage på.

Det virker ikke som at dere tar dette noe særlig på alvor, når jeg bare får svar, fra noen på et lavt nivå, i deres organisasjon.

Må jeg si.

Her har dere lite respekt for folk, kan det virke som.

Det virker nesten som at dere er drevet av noen nazi-er, eller noe lignende).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 18. mar. 2021 kl. 09:41 skrev HomeNet support <support@homenet.no>:
--Do not write your answer under this line--

Hei Erik,


Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss.

Jeg har nå tatt en grundig gjennomgang av saken din og ser at abonnementet er bestilt på nett gjennom vår nettside.
Når det kommer til identitetstyveri er dette noe som er umulig for oss å fange opp i slike tilfeller.
Vi har heller ingen muligheter til å hjelpe deg med hvem som har gjort dette.

Her må du kontakte politiet for videre hjelp.

Siden vi ser det er en del som skurrer når det kommer til infomrasjonen oppgitt i bestillingen har vi besluttet å fristille deg fra kontrakten uten videre saksgang.
(Vanligvis hadde vi krevd kopi av politi-anmeldelse i slike saker).

Kravet for annulleringsgebyr frafaller dermed.
Faktura 5800667 er nå kreditert i sin helhet.

Viser til politiet for videre dialog.


Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Vennlig hilsen
Maren M
Kundebehandler - Faktura
Home_Net | 389 90 100

On March 16, 2021 7:57:50 PM PDT, '622a9695db856c140ce0a81d0b9619ee' wrote:
Hei,

jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 7. mars.

(Se vedlegg).

Jeg skjønner at dere har fått riper i brilleglassene under Corona-en og at dere ikke har fått kjøpt nye briller på SpecSavers.

For dette har jeg sendt om mange ganger tidligere.

Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og jeg har fått gubber fra dere på døra, (og hver gang jeg går i butikken, så kjører det forbi en OneCo-bil).

Og jeg har aldri bestilt noe fra dere.

(Jeg ble terrorisert av Virgin Broadband, sist jeg skulle ha ADSL.

Og det var i Walton i England, i 2013.

De kom på døra mi 3-4 ganger, iløpet av en uke, og de ba til Mekka der, osv.).

Så jeg satser istedet på mobilt bredbånd, istedet for sånne ekle skit-gubbe-greier.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre folk.

Jeg har også en arbeidssak mot Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, i Liverpool, (hvor jeg jobbet fra høsten 2005 til høsten 2006).

Så at Arvato sender meg tulle-regninger det er som forfølgelse og det som verre er, mener jeg.

Hvor den helvetes erstatningen for denne arbeidssaken?

Helvetes tyskerpakk.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 19:50
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
To: <post.no@arvato.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura fra 5. februar, (se vedlegg).

Dette har jeg sendt om til dere, (det vil si Home Net/Global Connect), mange ganger.

(Se mail-historie).

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også en arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, (hvor jeg jobbet i 2005 og 2006), i Liverpool.

Så det er dere som skylder meg penger, (må jeg si).

Så da blir det litt rart å få tulle-regninger fra Arvato.

Dere tar kaka.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 30. des. 2020 kl. 10:39
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
To: <firmapost@nkom.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

nå var det en gubbe, (med hvitt hår, kledd i svart), på døra mi.

Han lurte på om jeg hadde bestilt intenett.

Og jeg hadde masse rynke-krem i panna, (sånn som min Pia lærte meg å bruke rynke-krem på 90-tallet).

Og jeg gikk i bar overkropp, (for jeg er ikke så glad i helsetrøye, for å si det sånn, (og jeg har hatt en Romerike-kamerat ved navn Glenn Hesler, og hans foreldre pleide visst å sitte nakne i stua, fortalte han, på 90-tallet)).

Så dette var en veldig pinlig opplevelse, må jeg si.

(Jeg er vant til at folk som skal besøke meg har avtaler, for å si det sånn.

Ihvertfall på 90/00-tallet da jeg fortsatt fikk/tok imot besøk).

Og jeg forklarte at det er noen tullebukker/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.

Og gubben ville ikke gå.

Det stod One på skjorta hans, (så det ut som).

Men det var Oneco, forklarte gubben.

(Han babla også noe om at det stod 4-5 mobilnummer et sted.

Jeg vet ikke hvor han mente.

Men jeg har en 'ringe-mobil', en smart-telefon (som jeg bruker som kamera og mp3-spiller) og også mobilt bredbånd, (etter at One kødda mye med meg i England, i 2013 deromkring, da jeg skulle ha ADSL).

Og folk bestiller også dritt i mitt navn.

Og telefirmaene har så registrert masse 'tulle-telefonnummer' på meg, på Gule sider, osv.).

Og han gubben babla også noe om Globalconnect.

Og jeg søkte så litt på nettet, og det kan muligens være Homenet, (fant jeg ut).

Disse har jeg kontakt om dette, (at jeg blir utsatt for identitetstyveri).

Men disse tullebukkene bestiller så mange abonnement i mitt navn, at jeg har ikke alt tullet i huet.

(Det er også Nextgentel og Telio-abbonement som blir bestilt i mitt navn, for tida.

Men jeg har kontaktet Christer Sveaas med fler om dette, og har ikke fått noen fra dem på døra, selv om det nok var nære på, for Nextgenttel hadde ikke mail-adresse på nettstedet sitt, så jeg måte søke fælt på nettet, for å finne e-post-adressen til Sveaas/Kistefos, (som eier Nextgentel), osv.).

Så dette er veldig dårlig folkeskikk, og som at Homenet ikke respekterer mitt privatliv, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog 


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 12. des. 2020 kl. 05:53
Subject: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>


Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: <support@homenet.no>
Date: fre. 11. des. 2020 kl. 07:10
Subject: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
To: <eribsskog+miniPenis@gmail.com>





Ordrebekreftelse
Takk for din bestilling av Home_WiFi_premium (4930). Har du allerede et aktivt bredbånd fra oss er pakken med Home_WiFi klar for henting i løpet av 3 - 7 arbeidsdager. Du vil motta en SMS med sporingsinformasjon. Har du ennå ikke aktivt bredbånd fra oss, vil utstyret bli levert når oppkobling nærmer seg.

Kom i gang med enkle steg, brukerveiledning finner du her.

Kundedetaljer: Erik Løvenbalk Ribsskog, (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA

E-post: eribsskog+miniPenis@gmail.com
Mobil: 45884952
Kundenummer: 275403

Abonnement: Home_WiFi_premium (4930)
Etablering: 990,-
Månedpris: 49,-
Avtaleperiode: 12m

Skjema for angrerett finner du her.



Kontakt oss | Homenet.no

 
Ref:MSGGC0834435_wFN6dek2CyyuK6ZMhb

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Ticket#371647638] Din melding er mottatt av Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juni 2021 kl. 06:07
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: support@teliotalk.no, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Date: ons. 17. mar. 2021 kl. 23:40
Subject: [Ticket#371647638] Din melding er mottatt av Telio
To: <eribsskog+diagnoseParanoidPsykose@gmail.com>


Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.

For information in English, please read further down.

Ditt saksnummer er 371647638 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.

For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.

Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/

Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.

Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen

Telio Kundeservice
www.telio.no


Du skrev:

Fornavn: Baron Erik
Etternavn: Løvenbalk Ribsskog den Store
E-post: eribsskog+diagnoseParanoidPsykose@gmail.com
Telefonnr:

Mobilt bredbånd

Din melding:
Mens jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton.

Så var det sånn.

At fra en dag til den neste.

Så gikk det fra å ta tre dager, å overføre, fra PayPal til RBS-kontoen min.

(Eller om det var tre timer).

Til å ta tre sekunder.

(Eller noe i den duren).

Dette var mens jeg drev nettbutikk, som en slags deltidsjobb.

(For å si det sånn).

Og det lurer jeg på, om er på grunn av, at bankenes IT-avdelinger, har satset
på, å bruke 'Google-Hightower' sine uansvarlige sky-driver, (kalt kubernetes).

Nå deler muligens alle bankene den samme virtuelle serveren, (hos Google).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Sendt 03/17/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371647638


 
Engelsk tekst:
 
In English:

Thank you for contacting Telio Customer Services.

Your ticket number is: 371647638. Please, find your message enclosed below.  

In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.

You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.

As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via "Min side"(My Page).
To log on to "Min side", please go to www.telio.no.

Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.

Yours sincerely,

Telio Customer Services
www.telio.no



You wrote:

Fornavn: Baron Erik
Etternavn: Løvenbalk Ribsskog den Store
E-post: eribsskog+diagnoseParanoidPsykose@gmail.com
Telefonnr:

Mobilt bredbånd

Din melding:
Mens jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton.

Så var det sånn.

At fra en dag til den neste.

Så gikk det fra å ta tre dager, å overføre, fra PayPal til RBS-kontoen min.

(Eller om det var tre timer).

Til å ta tre sekunder.

(Eller noe i den duren).

Dette var mens jeg drev nettbutikk, som en slags deltidsjobb.

(For å si det sånn).

Og det lurer jeg på, om er på grunn av, at bankenes IT-avdelinger, har satset
på, å bruke 'Google-Hightower' sine uansvarlige sky-driver, (kalt kubernetes).

Nå deler muligens alle bankene den samme virtuelle serveren, (hos Google).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Sendt 03/17/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371647638

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Nå var jeg ute, for å kaste søppel og ta inn post. En svart ...]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juni 2021 kl. 06:01
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: din-henvendelse@telia.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, kundeservice@onecall.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telia Kundesenter <din-henvendelse@telia.no>
Date: ons. 17. mar. 2021 kl. 19:06
Subject: Takk for din henvendelse - [Nå var jeg ute, for å kaste søppel og ta inn post. En svart ...]
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>



Hei 

Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.

Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag - fredag klokken 08:00-17:00

Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 00505846

Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.

MinSide - www.telia.no/minside - gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.

Her kan du blant annet:

Få oversikt over ditt forbruk

Se din faktura og dine siste innbetalinger
Sende SMS 
Fylle på din egen eller andre sin ringekonto
Bestille og endre tjenester
Endre din brukeradresse
Sjekke avtaletid på abonnementet
Finne PUK-kode
Med vennlig hilsen
Telia Kundesenter

Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.


We would like to thank you for your inquiry to Telia's customer care.
Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.

Your inquiry has been given casenumber 00505846

If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.

MinSide - www.telia.no/minside - allows you to manage your own subscription.

Here you can among other things:

View your PUK code
View call details
Review your invoice or payments
Send SMS
Refill prepaid accounts
Order new and change your existing services
Update your registered user address
View your current contract information
Kind regards
Telia Customer Care

This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001iagqtT:ref

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter