Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 26. november 2023

De siste årene som jeg dreiv nettbutikken Posegodt (som jeg dreiv fra 2010 til 2014) så pleide jeg å sende pakkene, fra postkontoret i Winslow Street (som var det postkontoret som lå nærmest leiligheten min, i Keith Court). Så det var Everton F. C. og meg liksom, som var firma-kundene dems (for å fleipe/overdrive litt)




PS.

Det var også sånn.

At på den tida jeg flytta inn, i Keith Court (i Keith Avenue).

(Våren 2012).

Så fikk jeg en del brev, som var til de tidligere beboerne der.

Og da snakka jeg med ei dame der (på postkontoret i Winslow Street) som jeg har kalt 'Arcadia-dama' på bloggen (for hu fortalte meg at hu hadde reist på Norges-ferje med cruise-skipet Arcadia) som ga meg råd, om at jeg burde sende tilbake disse brevene, på den og den måten, da.

(For å si det sånn).

Men Posten i Norge har vært vrange (når jeg har prøvd å sende tilbake 'troll-post' (og lignende) på den samme måten seinere).

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Keith Court og Keith Avenue har forresten en link til min stesøster Christell Humblen.

For de har tatt etternavnet Humblen (fra en 'spinne-side-linje', som det kalles).

Men det riktige (hvis man følger 'sverd-siden', på vanlig måte) skal egentlig være Hessen.

(For å si det sånn).

Og Hessen betyr visst: 'Hatere'.

(Noe sånt).

Og Hessen er visst egentlig et mer moderne navn på Chatti-stammen.

(En tysk/germansk stamme).

Og i Skottland så ble disse til Keith-klanen.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:



https://en.wikipedia.org/wiki/Hesse

PS 4.

Enda mer om dette:



Her kan man se at Humblen/Snoghøj-familien sin tidligere patriark Oddbjørn Humblen, var stasjonert på Madagaskar, på 60-tallet. (Fra Arbeiderbladet 23. april 1985)



https://www.nb.no/items/cbf30e2b2068a4c6a31e9550fb9a7a0b?page=35&searchText=%22oddbj%C3%B8rn%20humbl%C3%A9n%22

PS.

Det var ikke sånn at Oddbjørn Humblen bodde aleine på Madagaskar.

Hans kone Haldis Humblen f. Brekke (tidligere Snoghøj) bodde også der.

Og Haldis sine to halvt danske sønner (med hotelldirektør Søren Snoghøj) Viggo og Jan, bodde også der.

Og Viggo og Jan gikk på misjonsskole der (har jeg lest i et avis-intervju (som jeg har blogget om tidligere) med Jan).

Og så flytta de tilbake til Norge.

(Hvor Haldis fødte Oddbjørn sin datter Christell (i 1972).

For å si det sånn).

Og så var det en fæl slåsskamp.

Hvor Oddbjørn Humblen (eller om det var sønnen Bjørn Humblen, fra et tidligere ekteskap) nesten reiv av Haldis armen (en kveld hu hadde vært ute og flydd, på Bergeråsen (noen år etter at hu fødte Christell)).

Og så måtte patriarken Oddbjørn Humblen flytte fra Bergeråsen.

(Han fikk muligens fengelsstraff.

Ihvertfall så var det en rettsak.

Har jeg lest om i DT/BB-utgaver (på 'Bokhylla') fra 70-tallet.

For å si det sånn).

Og da ble vel Viggo Snoghøj en slags ny patriark.

(Han begynte å trene vekter (for å forsvare sin mor, lillebror Jan og yngre halvsøster Christell).

Og ble etterhvert en kjent bodybuilder.

For å si det sånn).

Men de syntes visst etterhvert, at det ble litt stusselig, å bo på Bergeråsen, uten negerslaver (som de muligens hadde hatt, på Madagaskar, på 60-tallet).

Og så sjal de min far Arne (i 1980) og min lillesøster Pia (i 1982).

Og så brukte de disse som noen slags negerslaver, da.

(For å si det sånn).

Siden at det ikke fantes ordentlige/ekte negre, på Bergeråsen, på den tida.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Articzoo (som er drevet av Stokmarknes Dyrebutikk AS, som er eiet av min tidligere Rimi-butikksjef-kollega Irene Ottesen)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Rimi gullårer
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. november 2023 kl. 11:28
Til: post@articzoo.no
Kopi: post@canica.no, ica@ica.se, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post@arbeidstilsynet.no, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, kundesenter@cityselfstorage.com
Hallå Irene,

gratulerer med nettbutikk.

(Jeg har drevet nettbutikk selv (Godtebutikken.net aka. Posegodt) fra 2010 til 2014 (da jeg bodde i England).

Jeg solgte Glacier Mints, osv.

Dette var nesten samme sukkertøy som Isbre Mint.

Og folk i Norge savnet Isbre-mint, etter at den varen gikk ut av salg, i norske butikker.

Leste jeg på et debatt-forum).

Heter det ikke 'arctic', tro?

Bare lurte.

Jeg har prøvd å kontakte deg på 'fjesern'.

For jeg husker at du gratulerte meg, med at min butikk Rimi Langhus, var den høyt-hengende drifts-konkurransen Rimi Gullårer, for andre halvdel av 2001.

(Dette var etter at Rimi-distriktssjef Anne Kathrine Skodvin hadde hatt et distriktssjef-møte (for X antall butikksjefer) i 'min' butikk, Rimi Langhus.

Vinteren/våren 2002).

Husker du dette?

Jeg fikk et skryte-brev og en metall-penn (sølv?) av Rimi-Hagen.

Men brevet ligger på gården til en halv-gal/skyte-gal onkel av meg i Kvelde (hvor noen prøvde å myrde meg, sommeren 2005).

Og pennen ligger i min lagerbod hos City Self-Storage.

Jeg flytta til England, høsten 2004 (for å studere ved University of Sunderland), og så ble jeg i England, til 2014 (etter et lite opphold i Kvelde, våren/sommeren 2005, osv.).

Og da jeg kom tilbake fra England, så ville ikke City Self-Storage skjønne noen ting.

De vil ikke si hvor tingene mine er.

Selv om jeg har oppdatert de om min økonomiske situasjon hele tida, da jeg bodde i England.

Så jeg har ikke noe bevis på at jeg vant den drifts-konkurransen.

Min assistent Sølvi Berget ga meg skryte/gratulasjons-brevet (for hu likte å ta posten, på Rimi Langhus).

Og så satt hu en strikk på brevet, sånn at det fikk litt juling.

Og det var høl i det fra før (muligens fordi at det lå i en konvolutt, sammen med pennen, og at pennen hadde gnagd høl).

Og jeg sykmeldte meg på den samme tida (jeg har arbeidssak) så det er ikke sånn at jeg viste fram det brevet til noen heller (jeg snakka med min søster om videreutdanning, og ikke om Rimi Gullårer (som hu vel aldri hadde hørt om) for å si det sånn).

Jeg har til og med prøvd å dra til ICA sitt hovedkontor i Stockholm, for å få en kopi av brevet (min personal-mappe).

Men der spilte de bare dumme (må jeg si).

Og da jeg bodde i England, så ringte jeg dattera (Therese) til vår tidligere butikksjef (på Rimi Bjørndal, fra 1996 til 1998) Kristian Kvehaugen (RIP).

Og hu bare la på røret.

Hu ville ikke sende meg bevis på at jeg vant denne gjeve drifts-konkurransen.

Vet du hvor jeg kan få tak i bevis på dette nå?

Det er vel sånn som er gjevt å vise fram i jobbsøking-situasjoner.

Jeg har vel nevnt dette på LinkedIn osv.

Så det er greit å ha bevis.

Skulle man vel tro.

Det var forrresten sånn at min morfar Johannes Ribsskog, var rådmann i Hadsel/Stokmarknes (hvor du nå bor) på 50/60-tallet.

Så det er litt rart.

Han har også fått en gate oppkalt etter seg der (Rådmann Ribsskogs vei).

Så litt rart at du bor der (hvor min mor vokste opp).

Har du slekt derfra?

Jeg mener du sa at du var fra Tønsberg/Sandefjord-traktene, og at du også hadde jobba på Bunnpris i Trondheim.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev/faktura fra 6. februar/Fwd: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. november 2023 kl. 06:10
Til: strom.no@lowell.mypurecloud.ie
Kopi: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no, Kundesenter <kundesenter@intrum.com>, kundeservice@fjordkraft.no, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, post@arbeidstilsynet.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, hello@elkjop.no, tono <TONO@tono.no>, dokhjelp@oslomet.no, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, ica@ica.se, info@hoyre.no, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>, CorporatePR@currys.co.uk
Hei,

dette var vel i forbindelse med, at det hadde skjedd en bokførings-feil hos NorgesEnergi.

Og så sendte de det til inkasso.

Og dette skjedde vel fler ganger (under pandemien osv.).

Og en gang så fikk dere dobbelt betalt, og etter å ha mast om disse tulle-regningene, under halve pandemien liksom, så ville dere sende penger i retur (sånn som jeg husker det).

Og nå har det samme skjedd igjen.

Intrum hevder at en Fjordkraft-regning ikke har blitt betalt av Nav.

Kan dere oppsummere hva som skjedde hos NorgesEnergi.

(Sånn at det er mulig å forklare om dette 'fenomenet' til Intrum.

Hvis dere ikke driver med hemmelighetskremmeri da.

For å si det sånn).

Jeg byttet til Fjordkraft, delvis fordi at man fikk masse Trumf-bonus, hvis man bytta.

Men jeg har også bytta tilbake igjen til NorgesEnergi.

For jeg leste (hos Gjerrigknarken var det vel) at man da fikk Elkjøp-gavekort på 500 kroner (og da bestilte jeg en Philips-tannbørste, som det var kunstig edderkoppspinn, på pakningen til, så jeg fikk en slags b-vare, må jeg si, fra Elkjøp).

Hvordan kan disse bokføringsfeilene ha oppstått?

Og var det sånn at den og den revisoren etterhvert fant ut om denne feilaktige punchingen (fra NorgesEnergi sin side).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dette strøm-tullet begynte forresten, da noen nett-troll 'porterte' mitt strøm-abonnement, fra Hafslund til NorgesEnergi (rundt 2019).

Og da ville ingen av strøm-bransjen sine 'supperåd' (Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet eller Det Norske Veritas Germanischer Lloyd (DNT GL) rydde opp).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


ons. 22. feb. 2023 kl. 11:36 skrev Lowell Norge <strom.no@lowell.mypurecloud.ie>:
Hei!

 

Vi bekrefter herved at saksnummer 36476341 er avsluttet hos oss. 

 

Med vennlig hilsen,

Arjun

Lowell Norge AS

 



 

Brynsveien 14

PB 6354 Etterstad

NO-0604 OSLO, NORGE

Telefon:+47 23 17 10 00

www.lowell.no

 

 

** This message including any attachments may contain  

confidential and/or privileged information intended only for

the person or entity to which it is addressed. If you are not

the intended recipient we ask you to delete this message

and notify the sender. Thank you.

 

 

 

 

 

From: eribsskog@gmail.com

Sent: Sunday, February 19, 2023 2:26 PM

To: kundeservice@norgesenergi.no

Cc: kundesenter.no@lowell.com, svc.no.nova@lowell.com, postmottak@asd.dep.no, strom.no@lowell.com, kundeservice@renroros.no, juridisk@datatilsynet.no, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, kundesenter@los.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, info@tpas.org.uk, runcornoffice@taroe.org, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, marked@ge.no, politikk@hoyre.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak@aid.dep.no, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, eian@eianadvokat.no, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no

Subject: Deres brev fra 15. februar/Fwd: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 15. februar.

(Se vedlegg).

Dette forklarte jeg om, i min e-post, fra 2. februar.

Det foreligger et Nav-vedtak om (fra i høst) at de betaler strøm og husleie.

Og jeg leverte regningen deres (som nevnt) den tjuende januar.

Men Nav har visst noen 'tisper' der (eller noe lignende) som kaster min faktura-konvolutt (Nav har egne 'skjema-konvolutter' som man skal bruke) hver gang de har mensen.

Noe sånt.

Det var det samme i høst.

Jeg skulle til en advokat-vakt i Sandvika (hvor jeg fikk snakke med advokat Eian, siden at jeg har mange arve/rettighetssaker og blir forfulgt av nett-troll).

Og på veien så leverte jeg en sånn 'skjema-konvolutt' med en strøm-regning.

Og den rota de også bort.

Og da var det vel sånn, at dere hos Norgesenergi (eller om det var deres inkasso-firma Lowell).

Dere kontaktet Nav direkte (da dette skjedde forrige gang) og fikk ordnet dette.

Så dere må nesten prøve å gjøre det nå og.

Jeg har nå forresten bytta til Fjordkraft.

(For det stod på Gjerrigknarken sitt nettsted, at man da fikk 500 Trump-poeng.

Og det kommer jo bra med, nå som mat-prisene er så høye (tenkte jeg).

Men disse Trump-poengene har jeg ikke sett noe til enda.

For å si det sånn).

Nav synes kanskje at mine 'skjerma-konvolutter' er kjedelige, så jeg tenkte at da slutter de kanskje å kaste de, hvis de får Fjordkraft-fakturaer istedet for Norgesenergi-fakturaer.

Noe sånt.

Det var også sånn, at noen nett-troll (de som jeg har prøvd å klage på til advokat Eian og også til Datatilsynet blant annet, i mange år) de bytta (som nevnt i forrige mail, og mange andre mailer, før det igjen) fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.

Og de bytta også enda en gang.

Men da ble det rydda opp.

Men den første byttinga ble ikke rydda opp.

Så de bytta tilbake til Norgesenergi (som jeg aldri har bytta til selv, men noen nett-troll gjorde dette).

Og jeg har prøvd å ta dette, med Elhub, NVE, RME, Elklagenemda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet, DNV GL (og hva de nå heter alle sammen).

Men ingen har ryddet opp.

Så det er bånn i bøtta.

Skyldes dette noe slags forgubbing innen strøm-bransjen, har jeg tenkt.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 2. feb. 2023 kl. 21:55
Subject: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, <eian@eianadvokat.no>


Hei,

Jeg mottok en tekstmelding fra dere her om dagen.

(Se vedlegg).

Det er det samme som i oktober.

Denne regningen leverte jeg til Nav i Sandvika, den tjuende, i forrige måned.

Så her har Nav tulla.

(Virker det som).

Siden at jeg går på sosialen, så betaler de strøm-regninger og husleie-regninger.

Men de har noen slags gremlings der, eller noe lignende (kan det virke som).

For noen ganger så roter de, og det går til inkasso, og det som verre er.

Og som jeg nevnte i oktober.

Hvorfor sender dere bare SMS-meldinger?

Er ikke det fortsatt litt 'fjortiss-aktig'?

Dette må jeg klage på.

Dessuten har jeg aldri bytta til Norgesenergi.

Det var noen nett-troll som gjorde det.

Og ingen har ryddet opp.

(Selv om jeg har sendt om dette til Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda, Forbrukerrådet, Forbrukertilsynet og DNV GL.

Og hva de nå heter alle sammen).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 9. okt. 2022 kl. 01:25
Subject: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, <eian@eianadvokat.no>


Hei,

her om dagen så fikk jeg en tekst-melding fra dere.

(Se vedlegg).

Det er rart at sånt kommer som tekst-melding, og ikke som brev/mail, må man vel si.

Det er også sånn (som jeg har klaget på tidligere) at jeg aldri har bytta strøm-abonnement til Norgesenergi.

Jeg var Hafslund-kunde og dere lot noen bytte strømmen til dere.

Og de tagget også min mail-adresse med noe stygt/ekkelt, nemlig: 'Homofil'.

Og den mail-adressen har dere gitt videre, til Elvia (var det vel) så de også tag-er min mail-adresse sånn.

Og dette er fordi at dere har latt noen nett-troll tulle med mitt strøm-abonnement.

Som egentlig skal være hos Hafslund (eller Fortum som de vel har blitt kjøpt opp av, og ikke hos Norgesenergi, som visst også er eiet av Fortum, men likevel, så er det på sin plass, å rydde opp etter sånne nett-troll, og ikke skrive dritt om kundene sine i deres mail-adresser, mener jeg).

Det blir som noe 'fjortiss-aktig' å sende om sånt som dette per SMS (og ikke per brev) mener jeg.

Skjerpings!

Som jeg har forklart dere om, i tidligere mailer, som dere har fått kopi av.

Så går dette gjennom Nav.

Og jeg var hos advokatvakt på Sandvika frivillig-senter (og snakka med ei ganske ung advokat-dame der, om noen saker, hvor jeg blir tulla av 'Sovjetstaten'/byråkratiet, osv.).

Og det var på torsdag 29. september.

Og på veien til hu advokat-dama (Eian) så leverte jeg strøm-regningen, hos Nav, (i en postkasse de har, ut mot Løkketangen senter, hvor har blitt instruert angående, å levere sånne bilag tidligere, av Securitas, som stengte på 'russisk' vis, og ikke vil la meg gå inn der, med konvolutten, og dette har jeg også snakka med ei nord-norsk Nav-dame om der seinere, og hu forklarte at senter-postkassa var best, for den ble tømt oftere, enn 'den konverterte forslags-postkassa', som står i en krok/gang der, og som en 'Skranke-Steinar' ba meg bruke (på uhøflig/uhøvelig vis, må man vel si) i 2018).

Så dette må jeg klage på.

Her er det Gremlins ute og går (hos Nav) kan det virke som.

Jeg ba Nav om å sende min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) men de ville ikke sende mer noen penger.

Og det var på toppen av at Drammen tingrett nektet å la meg frigjøre min kapital ved å oppløse et sameie i Hurum (som eide noen prosenter av, men det ble likevel en del penger, siden at eiendomsprisene har økt, mer eller mindre hvert år, siden 80-tallet).

Og på toppen av at Larvik tingrett tulla med en arvesak, etter at min mormor døde (mens jeg bodde i England) ti år etter at min mor døde.

Så dette er noen 'sovjetiske Gremlins' som tuller (kan det virke som).

Denne regninga er levert til Nav, i tide (ihvertfall så har de ikke sagt noen frister til meg).

Og alt skal være i orden.

Likevel så surrer Nav hver gang, med strøm-regningene mine (for å være jævlige muligens, de har kanskje dårlig samvittighet, siden at de tulla med min pensjonsbeholdning-sak, og så fortsetter tullet deres å balle på seg da, noe sånt).

Så her får dere heller klage til Nav (som Lowell gjorde forrige gang, de fikk visst til og med dobbelt betalt, på grunn av at Nav har julebord/fredags-pils litt vel ofte, eller hva grunnen kan ha vært).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 8. aug. 2022 kl. 21:08
Subject: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>


Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.

Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.

Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette 'fenomenet' skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.

Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.

Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.

Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en 'demon' på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra 'dimmi-skatt-depositum', eller noe i den duren).

Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.

Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.

Det høres litt drøyt ut, synes jeg.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304009224366
NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.

Min tidligere Rimi-leder-kollega Irene Ottesen har starta nettbutikk. Heter det ikke arCtic forresten. Hm



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter