Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. mai 2023

Mer fra YouTube



Jeg sendte en e-post til Dun & Bradstreet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Oppdatering/Fwd: Klage [37526]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 10:22
Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
Kopi: post <post@finkn.no>, "dnb.no" <04800@dnb.no>, "dnbnor.no" <04800@dnbnor.no>, dnbeu-resepsjonen@dnb.com, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, kundeservice@sbanken.no, eian@eianadvokat.no
Hei,

jeg synes at dette blir latterlig.

Ettersom jeg har forstått det, så har dere kommet rekende til landet, X antall år etter at DNB startet opp.

Og så har dere begynt å bruke noe med 'dnb.com' som mail-adresse.

Og så har dnb vel en mail-adresse som er noe med 'dnb.no'.

Det var vel en lignende sak (som det stod om i nettavisene) for en del år siden, om at et firma, fikk masse mailer, som egentlig var til statsministerens kontor.

Siden at dette firmaet hadde en mail-adresse som lignet.

Så dette blir som lureri for kundene.

(Må jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 17. jun. 2022 kl. 14:18 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
Hei

 

Vi er ikke banken DNB.

I brevet du har lagt ved står det hvordan du får tak i dem.

 

 

Vi er kredittopplysningsbyrå, og har ikke noe med det brevet du har mottatt.

 

 

 

 

Ha en fin dag/ have a nice day

 

Med vennlig hilsen/Best regards
──────────────────────────
Aud
Resepsjonist/ switchboard

Bisnode
A Dun & Bradstreet Company

Number:  22459000
E-mail: DNBEU-resepsjonen@dnb.com
Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway

Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway

bisnode.com

 

Bisnode er nå en del av Dun & Bradstreet. Merk at inntil videre forblir det formelle juridiske navnet Bisnode, og vi beholder samme organisasjonsnummer.





 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 17. juni 2022 10:53
Til: post <post@finkn.no>
Kopi: dnb.no <04800@dnb.no>; dnbnor.no <04800@dnbnor.no>; DNBEU - Resepsjonen <DNBEU-resepsjonen@dnb.com>; postkasse@datatilsynet.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; post@sivilombudsmannen.no; kundeservice@sbanken.no
Emne: Oppdatering/Fwd: Klage

 

CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

 

Hei,

siden sist, så har jeg også fått et nytt brev, fra DNB, om dette 'sovjetstat-greiene'

(Se vedlegg).


Som jeg har forklart om tidligere, så har jeg ikke noe DNB-konto for øyeblikket.

Så hva dette skal bety, det lurer jeg på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 18:52
Subject: Klage
To: post <post@finkn.no>
Cc: dnb.no <04800@dnb.no>, dnbnor.no <04800@dnbnor.no>, <dnbeu-resepsjonen@dnb.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>

 

Hei,

jeg viser til et brev fra DNB, (se kopi), som jeg fikk, i forrige måned.

Jeg prøvde å chatte med DNB sin chat-bot, men den nektet å la meg prate med en person, (man måtte ha nettbank, virker det som).

Og jeg fant ikke noe mail-adresse til DNB, på deres nettsted.

Så jeg vet ikke om de har noen mail-adresser som virker for tida.

Så jeg tenkte at jeg klager til dere, (og så kan DNB også svare, for jeg fant noen gamle e-post-adresser til de, i mitt mail-program, (selv om de kanskje bare virka i gamle dager)).

Jeg har fått et sånt brev, som jeg si, at minner om noe, fra Nazi-Tyskland.

Det er jo så mye opplysninger som banken skal ha.

Så det virker som at EU er en fortsettelse, (mer eller mindre), av Nazi-Tyskland, (for meg), når jeg får noe sånt i posten.

Så det må jeg klage på.

En annen ting, er at jeg ikke har DNB-konto.

Jeg hadde det før.

Men jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.

Og da jeg flytta tilbake, så fikk jeg meg brukskonto hos Nordea, (for de hadde kontor, like ved City Self-Storage Colosseum, for jeg skulle sjekke ståa for min lagerbod, som jeg fortsatt ikke har fått tilgang til, enda jeg har mye kult/verdifullt/viktig der).

Men jeg hadde DNB-konto, da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (DNB Ensjø hadde hengt en plakat på butikken jeg jobba i før jeg ble butikksjef sitt kontor, i samarbeid med Rimi vel), og jeg fikk billån osv. av de, og bytta da også brukskonto til DNB).

Men Lånekassa tulla med meg, for jeg har arbeidssak, og begynte å studere heltid på HiO IU, høsten 2002, og da jeg flytta/flykta til Sunderland, for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004, så tulla Lånekassa med meg, og jeg måtte overtrekke min DNB-konto, for å ha til mat, (jeg leide av University of Sunderland, på et sted som het The Forge).

Og etter dette, (dette var høsten 2004), så har jeg ikke brukt den DNB-kontoen.

Men jeg har forklart DNB, (fra England), hva som har skjedd.

Men at jeg har den kontoen enda, det har jeg ikke fått med meg.

For jeg hadde konto i Nordea også, og den kontoen var jeg vant til å bruke, som en reserve-konto, (da min mor døde i 1999, så havnet livsforsikringen/arven på Nordea-kontoen, for jeg huska det kontonummeret i huet, 6065.10.61531).

Så studielånet havna også på Nordea-kontoen, (for jeg huska det kontonummeret i huet, for det hadde jeg som lønnskonto, fra begynnelsen av 90-tallet, da jeg jobba på Matland/OBS Triaden).

Så jeg har ikke brukt DNB-kontoen siden 2004.

Og jeg husker ikke kontonummeret.

Og jeg har ikke nettbank hos DNB.

Så hva DNB driver med, det lurer jeg.

Det var sånn før coronaen vel, at man måtte dra til Nordea, å opplyse om noe lignende.

Så det virker som noe nazi/'1984'/'Storebror ser deg'-greier, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

De skal jo vite hver minste detalj og kundene.

Og de drar de til bankene, for dette har tilbakevirkende kraft.

Det oser av Nazi-parti, synes jeg.

Ikke rart at Putin rører på seg.

Dette må jeg klage på.

Samtidig så har vaskemaskinen røket, og Nav nekter meg støtte, før 20. april.

Så jeg kunne godt ha bytta til DNB, hvis de kunne gitt meg en kassa-kreditt, (noe Nordea nektet meg tidligere i dag, å gi meg).

Da kunne jeg godt ha bytta brukskonto til DNB.


Men de er jo umulig å få tak i, per mail/chat, (kan det virke som).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kunne ha ringt DNB sitt call-senter.

Men jeg har jobbet på call-senter i England, (på vegne av Microsoft og Arvato), i 2005 og 2006.


Jeg husker at enkelte kolleger, (ei Karianen Kynbråten), gikk bort fra instruksen, og nektet folk å aktivere, hvis de ringte litt seint.

Og ei dansk, (Stine Ingersvang), gikk rundt å delte ut lapper.

Hvis det og det telefonnummeret ringte, så skulle man se bort fra instruksen, og nekte de å aktivere.

Så jeg vet hvordan 'tøser' er på call-senter.

Hvis det ringer en voksen mann, så blir de kanskje for umodne.

Så da er det bedre å ta det skriftlig, (for da får man ihvertfall bevis for tullet).

Og mens jeg jobba i den jobben, så nekta Nordea meg lån på en brøkdel av eiendom, som jeg arvet, etter en barnløs grandonkel.

(Noe jeg har klaget på til dere før.

Dette var Nordea Tveita, og min yngre halvbror Axel forgudet Tveita-gjengen sin far, Kvalen, eller noe, på 90-tallet, husker jeg).

Så da måtte jeg overtrekke i minibanken der, (min Nordea-konto), for jeg måtte ha nok mat, sånn at jeg orket å fullføre min arbeidssak.

Og nå bruker Nordea dette som unnskyldning for å ikke gi meg kassakreditt.

Og det må kanskje dere ta på deres kappe.

For uansett hvor mye Nordea tuller med meg.

Så nekter dere å stramme opp Nordea.

Så dette har vært bånn i bøtta, i mange år, (måten hos Finansklagenemda behandler mine klager).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
FinKN REF [#202203412]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 10:04
Til: post@finkn.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

jeg har gått på handel og kontor (i sin tid).

Og jeg mener at vi lærte der, at dere i byråkratiet, skal bruke huet, og prøve å rydde opp de sakene dere får (fra forbrukere) istedet for å være vrange.

Jeg har også sendt dere mange klager på Nordea (og Aktiv Kapital) i sin tid.

Men dere har ikke gjort noe.

Og jeg har nettopp fått et brev fra Namsfogden, hvor de skriver at de har hatt utleggsforretning 17. april.

Og at de på grunn av min økonomiske situasjon ikke har funnet grunnlag for utleggstrekk eller utleggspant.

For Lowell har kjøpt gjelden fra Aktiv Kapital.

Og så plager de meg med dettte enda.

Selv om dette begynte med et avtalebrudd, fra Aktiv Kapital og Nordea.

(De 'slettet' min Nordea-konto.

Sånn at når jeg sendte penger fra min engelske bank-konto, så kom de i retur.

Og med et kjempestort begyr, som Barclays skulle ha, for å ta imot pengene igjen).

Og det er bare toppen av isfjellet.

Så hvorfor svarer dere ikke, når jeg klager på Nordea, lurer jeg.

Dette har dere (og deres forgjenger-organisasjon) fått mailer om, i 'alle år'.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 15. jun. 2022 kl. 09:03 skrev <post@finkn.no>:
Se vedlegg.



Med vennlig hilsen
Sekretariatet for Finansklagenemnda
avdeling IT/Støtte


Tlf direkte: 23 13 19 60

Postboks 53 Skøyen • 0212 Oslo

Tlf: 23 13 19 60 • Faks: 23 13 19 70 • www.finkn.no


Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.

This communication is intended for the person(s) named above only. It contains information that is confidential and legally privileged. If received in error, please delete this e-mail and notify the sender.

PS.

Her er e-brevet fra Finansklagenemnda:

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din søknad om lån
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 09:47
Til: Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

da er det sånn, at dere ikke har behandlet den ekte søknaden.

(For i april i fjor, så tullet Nav med meg (må jeg si).

Sånn at jeg ikke fikk støtte fra 1. til 20. april).

Så da lurer jeg på hva dere driver med der.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

Det er vel sånn, at hvem som helst, kan taste inn min mail-adresse, i et felt, på deres nettsted.

Og det er visst nok til å lure dere, som skal behandle låne-søknadene.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet, om dette (som sagt).

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 8. jun. 2022 kl. 21:45 skrev Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>:
Hei, 
Det kom en ny søknad fra deg i april i år der du svarer følgende på mail når vi stiller spørsmål til deg om informasjonen i søknaden:

Hei,

jeg får støtte av Nav.

Drøve 7.000 per måned, (pluss at de dekker husleie og strøm, så det blir sånn cirka 250.000 netto i året, hvis man legger sammen livsopphold-støtte + strøm + husleie).

Men nå har Nav surra med et vedtak, så jeg får ikke penger før jeg får bostøtten den tjuende.

Dessuten har jeg hatt vannlekkasje på badet, sånn at vaskemaskinen har kortslutta.

Så trenger 3-4-000 til ny vaskemaskin og et par tusen til Oda-varer.

(Pluss at jeg også kunne trengt en oppvaskmaskin og en ny sofa (for den gamle har røket)).

Vil gjerne ha lang tilbakebetalingstid, sånn at det blir et par hundre i måneden å betale tilbake.

Jeg har gjeld fra før, men avtalen er, at jeg ikke skal betale de noe, før jeg får meg en fast jobb.

Så dette er bare snakk om et lite lån, for å komme gjennom måneden.

Alt fra 2.000 til 15.000 hadde vært bra.

Takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Du informerte oss også om at du hadde fjernet kredittsperren i Experian.
Alt dette kommer fra samme mail som du bruker til å sende oss klage. I lys av at du tidligere hadde klaget på søknad som kom inn i oktober året før med nøyaktig samme personalia og personnummer valgte vi å ikke behandle denne søknaden.

Som jeg nevnte til deg i januar så bør du anmeldet dette til politiet hvis du mener det er identitetstyveri.

Ønsker deg en fortsatt fin kveld.





Janne 

AXO FINANS

St. Olavs gate 28, 0166 Oslo
Kundesenter +47 22867400
E-post kundeservice@axofinans.no
Web www.axofinans.no




Den 2022-06-08 14:10:05 skrev Erik Ribsskog (eribsskog@gmail.com):
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 24. jan. 2022 kl. 11:26 skrev Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>:
Hei Erik

Jeg ser at dette er en søknad fra oktober i fjor.

Hvis jeg forstår deg korrekt at du har blitt utsatt for et identitetstyveri så er det viktig at du anmelder det hos politiet.

Du informerer politiet at det har blitt søkt om lån via Axo Finans i ditt navn.

Politiet vil da ta kontakt med oss for å få informasjon om søknaden.

Søknaden dette gjelder er avsluttet her hos oss og i de bankene det ble søkt i.

Det var ingen av bankene som innvilget noe lån så det har heller ikke blitt utbetalt noe.

Med Vennlig hilsen



Janne

AXO FINANS

St. Olavs gate 28, 0166 Oslo
Kundesenter +47 22867400
E-post kundeservice@axofinans.no
Web www.axofinans.no




Den 2022-01-23 10:19:57 skrev Erik Ribsskog (eribsskog@gmail.com):
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Axo Finans <ikkesvar@axofinans.no>
Date: tir. 26. okt. 2021 kl. 23:17
Subject: Takk for din søknad om lån
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei, takk for at du valgte å søke om lån gjennom Axo Finans! ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Axo Finans Vi hjelper deg!
Hei!
Vi bekrefter å ha mottatt din søknad om lån gjennom Axo Finans.
Vi behandler søknaden din hos alle bankene vi samarbeider med, og vi kontakter deg straks vi mottar ett eller flere lånetilbud. Ved behov for mer informasjon om din lånesøknad, tar vi kontakt med deg på telefon.

Bankene vet at de konkurrerer om å få deg som kunde. Det gjør at vi enklere kan finne det beste tilbudet, tilpasset ditt behov!

Har du spørsmål til oss kan du sende en e-post til kundeservice@axofinans.no, eller ringe oss på telefon 22867400.
Vennlig hilsen,
Axo Finans
Adresse Åpningstider
Axo Finans AS
St. Olavs gate 28
0166 Oslo, Norge man-fre 08.00-21.00
lør-søn 10.00-16.00
SøknadsID: 949068

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Din henvendelse vedr IFD-tyveri/KK nyhetsbrev: «Jeg har en dårlig nyhet. Hun har blodkreft»
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 09:35
Til: May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>, dan.ruben.johansen@aller.com, silje.wille@aller.com, fredrik.antonsen@aller.com, synne.loland@aller.com, Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>, bente.klemetsdal@aller.com, ali.jeng@aller.com, KK <abo.kk@aller.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, info@aller.dk, abo.felles@aller.no, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, abuse@telia.com, dag.sorsdahl@aller.no, noss@deloitte.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@mediaconnect.no, gisle.hovik@mediaconnect.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, alexandra.beverfjord@db.no, camilla.fuglem@aller.com, ingrid.skogrand@aller.com, hanne.haugsgjerd@aller.com, oyvind.odegard@aller.com, testpilot@dinside.no, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

det synes jeg at blir som dårlig kundeservice, at dere ikke vil sende dette opp til øverste leder.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 

ons. 8. jun. 2022 kl. 15:08 skrev May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>:
Hei igjen!
Som tidligere informert om er det ikke noe mer vi kan gjøre for deg enn det som allerede er gjort. Vedr ID-tyveri er det du selv som må rydde opp i dette, eventuelt i samarbeid med myndighetene.

Du vil ikke få svar fra noen andre i Aller Media enn undertegnede, og vi anser saken som avsluttet fra vår side. Vi stopper alle bestillinger i ditt navn umiddelbart.

Lykke til!

Mvh/ May-Wenche Amundsen
Direktør Marked Print.

8. jun. 2022 kl. 14:43 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

jeg synes at det høres rimelig tafatt ut (og som ansvarsfraskrivelse) når dere sier, at det ikke er noe dere kan gjøre med dette.

Så jeg vil gjerne har svar fra administrerende direktør om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer i fremtiden).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Min fars tidligere arbeider Erik Thohallsson (en kar som er halvt islending, men likevel ser ut som en greker, ihvertfall før han fikk grått hår), han er nå direktør for Bladcentralen, (sånn som jeg har forstått det).

Så kanskje det er han som tuller.

Skjerpings!


man. 3. jan. 2022 kl. 18:50 skrev May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>:
Hei,
Vi har dessverre ikke noen mulighet til å stoppe slike bestillinger så lenge det er valide e-postadresser.

Vi har et stoppregister hvor vi fortløpende sperrer denne type bestillinger, men siden det stadig benyttes ulike varianter av navn og adresse (oppsett), slipper noen av «bestillingene» gjennom.

Jeg kan forsikre deg om at vi gjør det som er mulig. Det er like uønsket for oss som for deg. Det er meget sjelden vi opplever denne type hendelser, du er faktisk den eneste på mange år.

Fint om du kan holde dialogen med Aller direkte med meg, mine kolleger vil uansett sende videre til meg, og det skaper enda mer arbeid.

Jeg beklager at vi ikke kan hjelpe deg enda videre, men vi har ingen mulighet til å gjøre dette manuelt.

Mvh/May-Wenche Amundsen

3. jan. 2022 kl. 17:53 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 29. sep. 2021 kl. 09:41 skrev May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>:
Hei,

Vi har registrert din påmelding til KK nyhetsbrev via en såkalt «pop up annonse» den 13. september kl. 00:26 på natten (se skjermdumper under). Slik det ser ut for oss har det vært gjort et forsøk på søk hvor epostadressen har «fulgt med». Jeg håper dette er oppklarende?

 

Vi ser ingen tilsvarende registreringer hverken før eller etter 13. september, og kan derfor ikke forstå at dette handler om et identitetstyveri. Vi har selvfølgelig slettet deg fra mottak av dette nyhetsbrevet.

 

MVH/

image003.png

May-Wenche Amundsen

Direktør Marked Print

+47 932 45 371

mwa@aller.com

 

www.aller.no

Postadresse: PB 1184 Sentrum, 0107 OSLO

Besøk: Karvesvingen 1, 0579 OSLO

 

 

image004.png

 

 

image005.png

Fra: May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>
Dato: tirsdag, 28. september 2021 kl. 12:53
Til: Dan Ruben Johansen <dan.ruben.johansen@aller.com>, Silje Jaersen Wille <silje.wille@aller.com>, EXT Fredrik Antonsen <fredrik.antonsen@aller.com>
Kopi: Synne Hjetland Løland <synne.loland@aller.com>
Emne: Fwd: Videresend: Klage/Fwd: «Jeg har en dårlig nyhet. Hun har blodkreft»



Hei,

Svarer en av dere kunden her - med meg på kopi?

Gjelder KK Nyhetsbrev. «Noen» må finne ut hvordan dette har oppstått. Som dere ser er e-posten sendt til Datatilsynet med oss (og en rekke andre) på kopi.

May-Wenche


Videresendt melding:

Fra: Bente Klemetsdal <Bente.Klemetsdal@aller.com>
Dato: 28. september 2021 kl. 12:25:01 CEST
Til: May-Wenche Amundsen <may-wenche.amundsen@aller.com>
Emne: Videresend: Klage/Fwd: «Jeg har en dårlig nyhet. Hun har blodkreft»



                Sjekker du ut denne?

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: tirsdag, 28. september 2021 kl. 12:10
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Abonnement KK <abo.kk@aller.no>, Kundeservice Aller No <kundeservice@aller.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, Info Web <info@aller.dk>, abo.felles@aller.no <abo.felles@aller.no>, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, abuse@telia.com <abuse@telia.com>, Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.no>, noss@deloitte.no <noss@deloitte.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@mediaconnect.no <post@mediaconnect.no>, gisle.hovik@mediaconnect.no <gisle.hovik@mediaconnect.no>, tr@forbrukertilsynet.no <tr@forbrukertilsynet.no>, sfovpost@statsforvalteren.no <sfovpost@statsforvalteren.no>, Bente Klemetsdal <bente.klemetsdal@aller.com>, Camilla Fuglem <camilla.fuglem@aller.com>, alexandra.beverfjord@db.no <alexandra.beverfjord@db.no>, Ingrid Skogrand <ingrid.skogrand@aller.com>, Hanne Haugsgjerd <hanne.haugsgjerd@aller.com>, Øyvind Bondevik Ødegård <oyvind.odegard@aller.com>
Emne: Klage/Fwd: «Jeg har en dårlig nyhet. Hun har blodkreft»

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: KK <noreply@kk.no>
Date: tir. 28. sep. 2021 kl. 08:01
Subject: «Jeg har en dårlig nyhet. Hun har blodkreft»
To: <eribsskog+jegErEnKvinne@gmail.com>

 

KK

KK - Nyhetsbrev 27. september 2021



 

 

Dette tripler sjansen for at forholdet varer livet ut



 

Dette tripler sjansen for at forholdet varer livet ut

 

– Pels har ingen fremtid i motebildet

 

– Pels har ingen fremtid i motebildet

- Jeg var helt alene i 12 timer med de verste smertene jeg har hatt i mitt liv

 

- Jeg var helt alene i 12 timer med de verste smertene jeg har hatt i mitt liv

 

Malene ble sendt på kurs for overgrepsutsatte: - Skjønte ikke hvorfor jeg var der



 

Malene ble sendt på kurs for overgrepsutsatte: - Skjønte ikke hvorfor jeg var der

Nyhet: Bestill Folkepraten fra PlussMobil

 

Nyhet: Bestill Folkepraten fra PlussMobil

 

Dette skjønnhetstilskuddet tar kjendisstylisten hver morgen

 

Dette skjønnhetstilskuddet tar kjendisstylisten hver morgen

 

«Jeg har en dårlig nyhet. Datteren deres har blodkreft»

 

«Jeg har en dårlig nyhet. Datteren deres har blodkreft»

 

Sjekk ut den rykende ferske podkasten Rød Løper

 

Sjekk ut den rykende ferske podkasten Rød Løper

Betal kun kr 38 per utgave og få hudpleiesett fra Babor!

 

Betal kun kr 38 per utgave og få hudpleiesett fra Babor!

 

FØLG&nbsp;OSS&nbsp;PÅ&nbsp;INSTAGRAM

 

FØLG OSS PÅ INSTAGRAM

 

KK-appen: Last den ned her!

 

KK-appen: Last den ned her!

 

Dagens horoskop er her!

 

Dagens horoskop er her!

Logg inn og se hva stjernene sier om din dag!

Du mottar denne e-posten fordi du har meldt deg på KK - Nyhetsbrev

 

med e-postadressen: eribsskog+jegErEnKvinne@gmail.com

 

Du kan når som helst melde deg av .



 

This email and any attachments to it is confidential and are intended solely for the use of the individuals to whom it is addressed. The information contained herein shall not be disclosed to any person without the written consent of Aller Media AS or when required by law.

All rights in all intellectual property of any kind disclosed in this email and any attachments to it, including, but not limited to, copyright, trade secrets, patents, trademarks, trade names and other intellectual and proprietary rights, are and shall at all times remain the property of Aller Media AS. Nothing in this email shall be construed as giving the recipient any right, title, interest or ownership to any part of any intellectual property disclosed herein.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kundeservice Lendo
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 09:24
Til: Kundeservice Lendo <kundeservice@lendo.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, kundesenter <kundesenter@bluestep.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dere sier at dette er en lånesøknad fra april 2022.

Men Bluestep-mailen (som jeg klager på) er fra oktober 2021.

Så det dere skriver henger ikke på greip.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 8. jun. 2022 kl. 14:35 skrev Kundeservice Lendo <kundeservice@lendo.no>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Pedro (Lendo)

8. jun. 2022, 14:35 CEST

Hei Erik,
 
takk for din henvendelse.
Dersom Bluestep har mottatt en søknad via Lendo, er det fordi det er trykket på en Bluestep-lenke etter det er forsøkt å søke hos Lendo,
uten hell grunnet en eller flere betalingsanmerkninger.
 
Søknaden som ble sendt inn i ditt navn har allerede gått ut på dato og er ikke lenger aktiv, da denne kom inn til oss den 2. April 2022 hvilket er mer enn 30 dager siden.
For mer info om søknaden, kan vi kun dele dette muntlig ved at du ringer oss opp på 22 00 70 70.
 
Ha en fin dag videre!
 
Mvh
Pedro
Kundekonsulent, Lendo AS
Tel. mob: 22 00 70 70
www.lendo.no
 




Erik Ribsskog

8. jun. 2022, 14:15 CEST

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 26. jan. 2022 kl. 13:39 skrev kundesenter <kundesenter@bluestep.no>:
Hei Erik,

 

Søknaden er avsluttet fra vår side med bakgrunn i det du informerer oss om i din mail.

 

Vi mottok søknaden via vår samarbeidspartner Lendo, så vi anbefaler deg å ta kontakt med de videre for å be de slette informasjon om deg i deres systemer også: kundeservice@lendo.no

 

 

Med vennlig hilsen,

 

Charlotte Berg Johnsen
Team coach & Depositansvarlig


E-postCharlotte.BergJohnsen@bluestep.no

Bluestep Bank
Sentralbord 21 30 52 00 
Faks 21 30 52 11
Adresse Postboks 641 Sentrum, 0106 Oslo
Besøk oss Skippergata 31

Web: bluestep.no
Facebook: facebook.com/BlueStepNorge
YouTube: youtube.com/bluestepnorge

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: søndag 23. januar 2022 11:20
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: kundesenter <kundesenter@bluestep.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: Vedrørende din henvendelse via Bluestep.no

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: kundesenter@bluestep.no <kundesenter@bluestep.no>
Date: tir. 12. okt. 2021 kl. 10:58
Subject: Vedrørende din henvendelse via Bluestep.no
To: eribsskog@gmail.com (eribsskog@gmail.com) <eribsskog@gmail.com>

 

 

Hei,

Vi har forsøkt å nå deg for å gå gjennom lånesøknaden du sendte inn via vår hjemmeside.

Vi vil ta kontakt med deg igjen for å se på mulighetene til å hjelpe deg med et lån.

Vi i Bluestep Bank tilbyr lån til de som av ulike årsaker får avslag i tradisjonelle banker.

 

Ta gjerne kontakt på tlfnr: 21 30 52 10 eller besvar denne e-posten.

Våre åpningstider er mandag – torsdag 09.00 -18.00, og fredag 09.00 – 16.00.

Hører fra deg.

Vh,

BlueStep Bank

Hos BlueStep Bank gir vi flere sjansen til å få boliglån. Også du som har betalingsanmerkninger, gjeld hos kemner eller namsfogden, uregelmessig inntekt eller annet som i henhold til de tradisjonelle bankene klassifiseres som avvikende. Hvis du allerede eier en bolig eller en fritidsbolig, innvilger vi også lån til andre formål enn boligkjøp. Da bruker du boligen som sikkerhet for lånet, noe som innebærer at du som regel får en lavere rente enn om du for eksempel tar et forbrukslån eller benytter kreditter. Du kan også belåne boligen din for å løse dyrere lån, betalingsanmerkninger og annen gjeld hvis du ønsker å redusere dine månedlige kostnader.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter