Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 27. juli 2019

Mer fra Norge

Etter å ha vært på Nav Bærum, Sandvika Storsenter og Jula Sandvika, på mandag 15. juli.

(Noe man kan lese mer om i denne bloggposten:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2019/07/mer-fra-norge_18.html).

Så gikk jeg, til Ikea Slependen.

For siden at Nav stengte en time tidligere, enn vanlig, (uten å gi beskjed, til sine brukere).

Så måtte jeg jo opp på Sandvika Storsenter for å kjøpe en konvolutt, osv.

Og da ble jeg litt hefta/forsinka.

Sånn at min Ruter-tilleggsbillett, (som varer i halvannen time), gikk ut.

(Også på grunn av de ekle 'stanerne', med bassvibrato-aktige/klamme stemmer, som elga på meg, inne på Jula Sandvika.

Sånn at jeg bare måtte vente på de, (på litt avstand), liksom, (inne i butikken).

Til at den ekle gjengen ble ferdig, (eller slutte å vimse).

Siden at jeg ikke ville at det skulle bli noe 'ultra-elging' liksom, (mens jeg stod med ryggen til og studerte barberblad-varene, som var plassert på X antall steder), fra denne 'jihadist-gjengen', som vel muligens noen sendte etter meg, (kunne det nesten virke som)).

Noe sånt).

Så for å spare 50-60 kroner, (som en billett fra Sandvika til Oslo koster).

Så tenkte jeg, at jeg kunne heller ta Ikea-bussen.

For dette foreslo Trafikanten for meg, (høsten 2014), at jeg burde gjøre, (da jeg lurte på hvilke busser osv., som gikk til Axbo Slependen, hvor jeg bodde fra høsten 2014 til vinteren/våren 2015).

Siden at man ikke trengte å handle på Ikea, for å ta Ikea-bussen, (ifølge Trafikanten).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

En av de forrige gangene, som jeg var på Jula Sandvika.

Så var det en neger og en negerunge, som elga på meg, gjennom hele butikken, liksom.

(Noe jeg blogget om).

Så er kanskje Säpo som tuller, (siden at Jula er en svensk kjede).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På vei til Ikea.

Så dro jeg innom Kiwi Sandvika Kino.

Og der var det sånn, at en italiener og hans datter i 20-åra.

De gikk mot meg, i en midtgang.

Og de gikk to i bredden.

Sånn at de brukte nesten hele midtgangen.

Og på toppen av dette, så gestikulerte italieneren heftig.

Så jeg måtte løfte handlekurven min, for å ikke få arma/henda til italieneren i trynet.

Men dette var med vilje, (fra italieneren), virka det som.

(Dette med den nærgående gestikuleringen).

Så jeg si at dette var noe slags truende/aggressiv oppførsel, (fra italieneren).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg skulle pakke varene, så var det sånn, at sjampoen min lakk.

Og da var det vel muligens kassadama som hadde tulla, (og åpna lokket).

(Dette var ei kassadame som minner om min kollega/'undersott' Benedikte aka. Benny, fra da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra høsten 1998 til høsten 2000).

Hu brunetta har jobba der, i en del år nå, (som kasssdame), mener jeg å huske.

Hu jobba der mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017), mener jeg å huske.

For jeg klagde da på at de ikke hadde billig kylling-kjøttdeig.

Og da svarte hu kassadama at det varierte litt hva de tok inn.

Noe sånt.

Mens andre kanskje hadde ment, at de burde ha de billigste varene, (som Kiwi skryter av, i sine reklameaviser).

For å si det sånn).

Men det var også sånn, (mener jeg å huske).

At en del unge damer, som skulle ha vannmelon, (blant annet).

De 'elga' på meg, i køen.

(Jeg måtte liksom flytte meg litt bortover, (nærmere kassadama).

Selv om jeg stod ved siden av varene mine, (der de lå på frambåndet).

For å si det sånn).

Så disse unge damene, kan også ha tulla.

Ved at de åpna den nevnte sjampoen, (etter å ha elga på meg), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Siden at det var mye søl, på kassadisken.

Så tenkte jeg, at jeg måtte si fra, til hu kassadama, (om sjampo-sølet).

Og jeg sa da det som Ola Nordmann pleier å si liksom, nemlig at sjampoen lakk.

Jeg sa ikke at noen hadde åpna sjampoen.

(Selv om det var det jeg mistenkte).

For det hadde blitt litt rart å si, (må man vel si).

Og kassadama sa at jeg kunne hente meg en ny sjampo.

Og så ropte hu på en 'staner', raskt dukka opp der, og henta den sjampoen som lakk vel.

(Noe sånt).

Og på Matland/OBS Triaden, så hadde vi nok da fått en kollega til å hente en ny vare.

Men så ikke på Kiwi.

Jeg måtte gå og hente en ny sjampo selv.

Og det var bare en vei ut av butikken.

Nemlig gjennom kassa, til hu litt 'halvfeite' brunetta.

Og de som stod i køen, etter meg, (og etter de 'vannmelon-damene').

De breia seg sånn.

Så jeg kom ikke ut gjennom kassa, (selv om det var snakk om en 'duo-kasse', det vil si at to kasser deler det samme køområde).

Jeg kikka bak kassadama.

Men der stod stolen til kassadama, (som man kan se på bildet ovenfor).

Og den stolen hadde jakka til kassadama på seg.

Så å flytte den stolen, (for å gå ut av butikken), hadde blitt litt klamt/svett, (må man vel si).

Så det gjorde jeg ikke.

Og jeg prøvde også å gå ut gjennom inngangsporten.

Men den inngangsporten var ikke like 'lealaus', som Rimi sine inngangsporter pleide å være.

Og det var også noen som skulle inn i butikken, da jeg prøvde å gå ut gjennom inngangsporten.

Så det så kanskje litt rart ut, (å prøve å gå ut gjennom inngangsporten).

Så jeg måtte igjen gå bort til køen.

Hvor noen nye folk da breia seg.

(For å si det sånn).

Og så, (etter å prøvd å komme meg ut av butikken en stund), så så det ut som, at det endelig skulle gå an, å gå forbi køen.

Men da fløy ei gammal kjærring på meg, (må jeg si).

(Med vilje.

Virka det som.

Hu gamla klarte ikke å holde seg, på 'sin' halvdel, av 'duo-køområdet'.

Men hu stilte seg istedet i veien for meg, (som for å sperre for meg).

Akkurat da jeg skulle gå ut gjennom kassa.

For å si det sånn).

Og jeg måtte da snakke høyt, til kassdama, om at jeg hadde funnet ny sjampo.

For at kassadama skulle legge merke til hu gærne dama.

(Som stilte seg i veien for meg).

Så det var gateteater-bonanza der, (virka det som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


PS 7.

Det har skjedd kanskje 10-20 ganger nå.

At når jeg kommer hjem fra handlerunder.

Så har enten First Price sjampo, First Price balsam eller First Price dusjsåpe lekket, (på de andre varene).

Så enten trenger disse varene ny emballasje.

Ellers så er sånn at Kiwi sine medarbeidere tuller, med de som handler disse varene, (og åpner de nevnte flaskene).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Ikea-bussen har sett sine beste dager, (må man vel si):


PS 9.

Rema Ila hadde litt dårlig dato, på Nordfjord Svenske Kjøttboller:


PS 10.

Denne butikken, (Rema Ila), hadde ikke Rema 1000 Color-vaskemiddel (flytende) i hylla.

Som på Rema Ensjø, for noen uker siden.

Og jeg synes også, at det vaskemiddelet, ikke har vært helt til å stole på, i det siste.

Så det er mulig, at Rema/Reitan har tulla med den varen.

(Som med Prima Husholdningssaft).

Sånn at butikkene har tatt ut denne varen, av hyllene, (etter å ha fått klager).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:


PS 12.

Prima-ketsjup-flaskene var delvis fulle av søl:


PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

Man må vel si, at det er litt lugubert, av Rema Ila, å selge potetgull med dårlig dato, til redusert pris:


PS 15.

Her er mer om dette:


PS 16.

Ruter sin stemplingsautomat, (på Nasjonalteateret t-banestasjon), hadde 'mensen':

Jeg fikk et brev fra Experian

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Viken

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring

Erik Ribsskog 27. juli 2019 kl. 04:29

Til: fmovpost@fylkesmannen.no

Kopi: post , "post@sivilombudsmannen.no" , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , post
Hei,

jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).

Jeg synes det er merkelig, at de skal begynne å pirke, når det gjelder
at jeg skal få fikset problemer med kjeften.

Det er snakk om kroner osv., som jeg trenger, siden at noen
amalgam-fylninger, (som min tannlege-onkel Runar Mogan Olsen i Follo
satt inn, på begynnelsen av 90-tallet, muligens delvis unødvendig),
har falt ut.

Og en gull-krone, som min engelske tannlege satt inn, (en tannlege i
Walton), for noen år tilbake.

Den hadde det visst blitt en infeksjon under, (sa hu på Galleri Oslo
Klinikken, heter de vel).

Så da kan man kanskje lure på om den engelske tannlegen har tulla.

Det var også noe tull, for noen år tilbake.

Dette var mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra sommeren 2015
til sommeren 2017).

Da hadde jeg spist noe seigt godteri, på Pearl Seaways, (en
DFDS-ferje), og en fylning falt ut.

Og da visste jeg ikke, at jeg kunne velge en tannlege i Oslo, (hvor
jeg er mest vant til å bo, det var Nav Østensjø som sendte meg til
Bærum, da jeg flytta hjem fra England i 2014).

Så jeg valgte en tannlege på Bekkestua, (i Bærum).

Og den tannlegen var tilsynelatende homo.

For han var nærgående, og støttet hodet sitt mot nakken min osv.,
innimellom at han jobba.

Og det syntes jeg, at var ekkelt.

Men da ble jeg nektet en ny rekvisisjon.

Jeg måtte gå til 'homse-tannlegen', eller ikke få tannlege-behandling.

Så dette var som noe fra middelalderen, at de liksom skulle ydmyke/straffe meg.

Noe sånt.

Og jeg fikk så endelig noen penger for en arv fra 2005, sommeren 2017,
(Drammen tingrett nektet meg i alle år å oppløse sameie).

Og da flytta jeg til England, og gikk til tannlege der, (den i Walton igjen).

Og da måtte jeg gå dit 5-6 ganger for at de skulle rotfylle den samme
tanna som han 'homsen' i Bekkestua, satt en midlertidig fylning i vel.

Og da jeg bodde i England, (fra 2004 til 2014), så nekta Nav å sende
meg min pensjonsbeholdning, (som er på cirka en million).

Hvis jeg hadde fått den, så hadde jeg nok fått suksess med min nettbutikk, osv.

Og jeg ville kanskje vært etablert med familie, osv.

Så Nav er veldig ondskapsfulle, (må man vel nesten si), mot meg.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 26 Jul 2019 03:20:24 +0200
Subject: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23.
mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 10. juli, (se vedlegg).

Skjønt brev.

Det er visst egentlig snakk om et vedlegg.

For deres egentlige brev, er visst den barnetegningen, som dere alltid sender.

Dette har jeg klaget på tidligere, (at dere sender rare tegninger).

Og det hører dere ikke på.

Dere sender fortsatt den dumme tegningen.

Det blir trakassering, (vil jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Det virker også som at dere er sponset av Apple, når dere 'hyper'
elektroniske postkasser.

Husbanken har noe lignende.

Og da må jeg ofte sitte foran PC-en, i en times tid, når jeg har fått
mail på Husbanken sitt 'Kafka-mail-system'.

For Lånekassa og noen forliksråd, (i Larvik og Oslo), har tulla med
meg, sånn at jeg har fått kredittanmerkninger.

Så jeg får ikke 'turbo-hastighet', på mitt mobile bredbånd.

Så dette at brev skal sendes til Iphoner, (og ikke til postkasser),
det er Hitler sin våte drøm, (virker det som).

Siden at det gjør alle med problem-økonomi, til utstøtte, (må man vel si).

(For de har ikke råd til den nyeste Iphonen.

Og de får heller ikke tilgang til ordentlige mobil/internett-abonnement.

Så dere skaper nye klasseskiller, (må man vel si), med disse
'Kafka-postkassene' deres).

Så dette 'nazi-greiene' må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 9 Jul 2019 00:40:08 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

som jeg skrev til dere i mai, så har jeg levert et kostnadsoverslag,
fra en tannlege, til Nav.

(Dette var noe Nav ba om.

Sånn som jeg husker det).

Og nå er juli, og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer fra Nav, om dette.

Kan dere høre med Nav hva som foregår, (lurte jeg).

For det er greit å få fiksa tenna, før det blir så ille, at jeg må ha
gebiss, (for å si det sånn).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Thu, 30 May 2019 21:31:03 +0200
Subject: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 23. mai, (se vedlegg).

Nav sendte meg en rekvisisjon, som ikke var stor nok.

De sa først, (i mars), at jeg kunne få tannbehandling, for opptil 8000.

Men da ga de meg ikke rekvisisjon, så tannlegen satt seg på bakbeina.

Og når jeg så fikk rekvisisjon, (jeg var hos tannlegen på mandag i forrige uke).

Så holdt rekvisisjonen kun til en midlertidig fylning.

Det var så dårlig stilt, med kjeften min, at tannlegen fant ut, at det
vil koste over 50.000, å fikse alt.

Og det kostnadsoverslaget leverte jeg hos Nav, på fredag, i forrige uke.

Og jeg har fortsatt ikke fått ny rekvisisjon.

Noe som er litt dumt, siden at jeg kun har en midlertidig fylning, i
den aktuelle jekselen nå.

Og den fyllingen faller litt sammen liksom, når man spiser mat.

Og så gjør det vondt, i tanna.

Og fylningen kommer til å falle mer sammen, (mener jeg å huske fra en
gang jeg gikk til en tannlege i England).

Så her haster det at Nav sender ny rekvisisjon.

Men de somler.

Så det må jeg klage på.

Jeg prøvde å forklare om de dårlige tennene, til Nav, i 2017.

Men en tannlege på Bekkestua begynte da å kødde, (han la hodet sitt
oppå nakken min, innimellom at han jobba).

Og jeg klagde da, til tannlegeforeningen, (og Nav), osv.

Og Nav nektet da å gi meg ny rekvisisjon, siden at jeg ikke ville være
med på 'homse-legene' til denne tannlegen, på Bekkestua, (dette var en
vestlending).

Så her må Nav slutte å tulle.

Jeg flytta så til England, i 2017, (for å starte opp min nettbutikk
igjen, da jeg fikk penger for en liten del av et sameie).

Og tannlegen der tulla også.

Jeg måtte gå til tannlegen 5-6 ganger for å rotfylle en tann, (den som
tannlegen på Bekkestua hadde begynt å rotfylle).

Og så sender Nav meg til nettopp Bekkestua, (kommunal bolig), når jeg
ble jaget tilbake til Norge, av britiske myndigheter, (noe jeg har
informert ambassaden i London om).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at mafiaen, (eller hvem det er), har sendt noe i
mitt navn, til dere, (og flere andre fylkesmenn, for jeg fikk flere
mailer om det, (angående noen innsynskrav osv.), nå i kveld, og jeg
har ikke sendt noe som burde ha 'trigget' noen sånne svar-e-poster:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Henvendelse er mottatt
FmOVPost <FmOVPost@fylkesmannen.no>     30. mai 2019 kl. 20:57
Til: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Vi bekrefter at din henvendelse er mottatt hos Fylkesmannen i Oslo og
Viken og sendt videre for behandling.

Vi gjør oppmerksom på at personsensitive opplysninger ikke bør sendes
per e-post. Bruk heller skjemaet «Sikker melding til Fylkesmannen» som
ligger på embetets nettside, her:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/



We confirm that your email has been received by the County Governor in
Oslo and Viken and has been forwarded.

We urge you not to send personal information by email. Please use the
form «Sikker melding til Fylkesmannen» that you can find on our
website, here:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/'.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 17 May 2019 01:34:05 +0200
Subject: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 9. mai, (se vedlegg).

I mellomtiden så har Nav sendt meg, en rekvisisjon, til tannlege.

Men som jeg sa til tannlegen på mandag.

Så tok det lang tid.

Jeg hadde jo veldig vond tannpine, (Paracet hjalp ikke).

Så at de da ikke gir meg en rekvisisjon, men istedet bare lurer meg
liksom, (og bare ber meg ta med faktura fra tannlegen, men tannlegen
ville ha noe skriftlig fra Nav).

Det var flaks at tannpinen likevel har gitt seg, (av ukjent grunn for meg).

Men det kunne jo like gjerne ha vært sånn, at tannpinen hadde
fortsatt, i mange dager/uker.

Så dette må jeg klage på.

Her er det byråkrati, (eller om man skal si ondskap), fra Nav, (vil jeg si).

(Siden at de ikke ga meg en tannlege-rekvisisjon, den dagen, som dro
til Nav Sandvika, (med fæl tannpine), for å få en sånn rekvisisjon.

Siden at jeg kun får drøye 5000 måneden i livsopphold-støtte).

Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så var jeg stort sett arbeidsledig, (fra slutten av 2008), under finanskrisen.

Og jeg testa en ny tannpasta, og da 'sprakk' to visdomstenner, og jeg
måtte til tannlegen.

Og da ba tannlegen om mitt National Insurance Number, (som man får hos
staten der, et slags personnummer, (for folk som jobber), kan man
kanskje kalle det).

Og så sendte de regninga til arbeidsformidlingen/the Jobcenter/staten.

Jeg behøvde ikke å dra til arbeidsformidlingen først.

Så det var mye mindre byråkrati.

Så jeg må klage på at det er så mye unødvendig byråkrati, (når det
gjelder tannlege), for arbeidsledige nordmenn.

Dette fører til mye unødvendig lidelse.

Når folk må gå i mange dager med tannpine, fordi at de ikke har det og
det skrivet, fra Nav.

Tannlegene setter seg da på bakbeina.

Og det er vel fordi, at de er lei av å bli lurt, kanskje.

Så her funker ikke samarbeidet mellom myndighetene og tannlegene bra i Norge.

Så dette må jeg klage på.

Jeg vet ikke hvem som er verst, av tannlegene eller arbeidsformidlingen i Norge.

Men når de får det til i England, så burde vi vel klare å få det til her og.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Dere har igjen sendt meg, en slags barnetegning.

(Eller om det er noe, som dere har laget, i en pause).

Og den tegningen forestiller en borger og en mobil.

Men dere har fått størrelse-forholdet, mellom borgeren og mobilen feil.

For borgeren ser ut som om han er på størrelse med en mus, kanskje.

Så det må jeg klage på, at dere liksom kaller borgerne for mus.

Det hører ingen steder hjemme, og er veldig uhøflig, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, 28 Apr 2019 10:46:19 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg har nå finlest Nav sitt brev fra 11. april igjen, (se vedlegg).

Og det står der, noe rart, (på siste side), at utgifter til lege og
medisiner er stipulert og gjelder kun for mai, og at dersom mine
utgifter overstiger stipulert beløp, så blablabla.

Men det som er, er at jeg kun kjøpe vitamintabletter, på Rema eller Kiwi.

Og det er det.

Og jeg har derfor aldri søkt om støtte til lege eller medisiner, fra Nav.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Prøver Nav her å sykeliggjøre meg.

Hm.

Dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg var på Nav, på fredag ettermiddag.

Og da var det to minutter, før de stengte.

Og to svære sikkerhetsvakter, stod og hang, ved inngangen.

Og trynene deres fulgte meg, som om de var varmesøkende kameraer, liksom.

Så jeg stoppet opp, (for å roe ned 'robotene').

Og forklarte at jeg bare skulle legge en konvolutt, oppi Nav sin
'russiske' postkasse, som de har inni en krok.

(En Steinar hos dem, sa at jeg skulle levere strøm-regninger osv.
sånn, for cirka et år siden der).

Og en av vekterne sa, at jeg skulle legge konvolutten, (som var Nav
sin interne skjema-konvolutt, som jeg hadde klart å få med meg et par
hjem av, forrige gang jeg var der, for jeg hadde så mange søknader da,
og fylte disse ut, i senteret, heller enn inne på Nav, for der har de
så mange 'svartinger' som 'elger'/går på meg, av en eller annen
grunn), i en postkasse, utafor Nav.

Men jeg har tidligere spurt de om, om det med postkassene, (for de har
en postkasse inne og en ute).

Og da sa ei nord-norsk dame der, at den inne, ble tømt hver time.

Så jeg sa til vakta, at de postkassene ble tømt på forskjellig tidspunkt.

Men begge ble tømt på sekundet klokka tre, mente vakta.

Men jeg har jobbet som butikksjef, og vet hvordan man stenger.

Alle som er inne før stengetid, må få lov å gjøre seg ferdig.

Og jeg hadde også rukket å bli ferdig, før stengetid.

Så at vakter står i døra, før stengetid.

Det er en uting, vil jeg si.

Her stenger Nav på russisk vis.

Tenk om Vinmonopolet hadde stengt sånn, på påskeaften.

Da hadde mange nordmenn blitt sure, siden at det ikke ble noe after-ski-dram.

Så det sier seg selv da, at Nav stenger på 'russisk vis', (når de
stenger før stengetid).

Så det vil jeg gjerne klage på.

PS 2.

Tannlegen ville ha noe skriftlig, fra Nav, om at jeg kan få støtte.

Og det står riktignok, (så jeg nå), nesten helt bakerst, at jeg kan få
støtte til tannlege.

Men det er ikke en rekvisisjon.

Og når det står mye om medisiner og leger, i brevet fra Nav.

Så vil vel tannlegen tro at jeg bruker mye medisiner, hvis jeg tar med
brevet fra Nav.

(For da vil nok tannlegen ha en kopi av det.

Hvis jeg skulle tippe).

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 11:59:23 +0200
Subject: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev av 12. april, (se vedlegg).

Jeg har gått på handel og kontor, (på 80-tallet), og jeg lærte der, at
om man ringte til en organisasjon, så skulle man få svar per telefon,
og om man skrev brev til en organisasjon, så skulle man få svar per
brev.

(Noe sånt).

Så når jeg har skrevet en skriftlig søknad, (om tannlege-rekvisisjon),
til Nav, så burde jeg få et skriflig svar, (i posten), vil jeg si.

Og jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev og/eller tannlege-rekvisisjon fra Nav.

Og den tannpinen kan komme tilbake, når som helst, (vil jeg si).

Og den tannpinen var skummel.

Jeg var redd for at det ikke var bra for hjertet, (for eksempel), med
en sånn smerte, som ikke gikk bort, (selv om jeg tok mange Paracet,
blant annet).

Så dette må jeg klage på, at Nav fortsatt tuller/somler.

(For å si det sånn).

Det hører ikke hjemme noen steder.

(Må jeg si).

Det er ikke det, at jeg ikke liker navnet Løvenbalk.

Det var tvert imot sånn, at jeg syntes, at dette var et artig/fint
navn, når jeg fant dette navnet, når jeg drev med slektsforskning,
angående min danskfødte mormor sine forfedre.

Og jeg har lest et sted, at Johanniterordenen, (som min fars nye
slektning Bjørn Humblen er/var i), er veldig opptatt, av de som er
etterkommere av kong David av Israel.

Og det var visst min danskfødte mormor, (har jeg funnet ut, ved å
drive slektsforskning).

Og det er liksom alltid sånn, (og har vært sånn, i mange år), at når
jeg prøver å få mine rettigheter, (som den nevnte
tannlege-rekvisisjonen), så har det liksom bare vært masse
'kladdeføre', for meg.

Og jeg sendte søknad om å få hete Løvenbalk, til mellomnavn, for cirka
ti år siden, til Skatt Sør.

Men de har sendt svaret, til en fjern onkel av meg.

Og så har jeg bedt Skatt Sør, om å sende meg, ihvertfall en kopi av
det aktuelle svar-brevet.

Men de er vrange/vanskelige, og har ikke giddet dette.

Og jeg søkte også om å få hete Gjedde, (som min tipptippoldefar i
Danmark), og Ribsskog-Adeler, (for min mor og mormor arvet den siste
etterkommer etter Cort Adeler, (unntatt noen i Argentina), på
70/80-tallet, for Holger Adeler var gift med min mormors tante Magna
'Meme' Gjedde Nyholm, og de døde barnløse).

Men Skatt Sør har sendt alle tre svar-brevene til min nevnte 'lugubre' onkel.

Og selv om jeg prøver å få kopier, (det er jo også noe som heter av
man har innsynsrett), så nekter de å sende meg dokumentasjon.

Så før jeg vet hva de har skrevet om Løvenbalk, Gjedde og Adeler.

Så synes jeg ikke, at jeg kan begynne å bruke, noen av disse navnene.

Men at Folkeregisteret gjør det.

Det burde kanskje ikke dere ha visst om.

For det 'normale' ville vel vært, å bare spurt meg, om hvilken
adresse, som dere skulle sende svar-brevet til.

(Istedet for å blande inn Folkeregisteret.

På en slags 'storebror ser deg-måte'.

Må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Når det gjelder dette med Viken, så jeg har søkt litt på nettet, om dette.

Og det var visst sånn, at også nazistene/Quisling, brukte dette Viken,
som område-navn, for sin hird osv., under andre verdenskrig.

Og så begynte vel Viken Energi, å bruke dette navnet igjen, rundt
årtusenskiftet.

Men da hadde vel ingen brukt det, på cirka 50 år.

(Såvidt meg bekjent, ihvertfall).

Det tradisjonelle norske navnet på Oslofjorden er visst Fold, (som i
Follo, Østfold og Vestfold).

Så det hadde kanskje vært mindre 'nazistisk'.

Nå skriver dere at fylkesmennene i: 'Oslo og Akershus, Buskerud og
Drammen', har slått seg sammen.

Men da nevner dere Drammen/Buskerud to ganger.

Og glemmer Østfold.

Og dere har visst også glemt Vestfold.

(Som vel hører hjemme, i Viken/Fold).

Så det må jeg klage på.

Og om Buskerud hører hjemme, i Oslofjorden/Viken/Fold.

Det vet jeg ikke.

Buskerud er visst 'bare' oppkalt etter en bispegård, (mener jeg å ha
lest et sted).

Og Drammensfjorden ble visst kalt Drafn.

Og jeg vet ikke om den er med i Fold/Viken.

Men de har noe som heter Danvik folkehøyskole, i Drammen.

Så jeg vet ikke om det navnet spiller på 'Viken'.

Og jeg har lest at Svelvikmorenen brast, i sin tid.

Så det het kanskje Fold, fram til Svelvik, i gamle dager.

Og så het det kanskje Drafn, mellom Svelvik og Drammen.

Noe sånt.

Og Bohuslen, burde kanskje også vært med.

(Snorre brukte muligens Viken om området så langt sør).

Ihvertfall så husker jeg at det var sånn, at da min danskfødte mormor
'tvang' meg, til å lese Snorres kongesagaer, i en sommerferie, på
midten av 80-tallet.

Så undret jeg meg, angående hva dette Viken var, (før jeg etterhvert
skjønte det av sammenhengen), husker jeg.

Og jeg hadde da bare bodd, i Larvik og Svelvik.

Som vel må sies å være, i Oslofjorden/Drammensfjorden/Viken/Fold.

Så hvis Viken hadde vært mye brukt, på 70/80-tallet.

Så ville vel ha hørt dette navnet, før min mormor tvang meg til å lese
Snorres kongesagaer, (vil jeg si).

Og det hadde jeg ikke hørt.

Så jeg må nesten lure på, om dette er noe, (at vi nå skal ha Viken
fylke), som nazistene har trumfet gjennom.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 08:31:19 +0200
Subject: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

Og det står der, at dere mottok min e-post, på 30. mars.

Men det riktig skal vel være 9. april.

Så jeg lurte på, om dere har hatt julebordet, på forskudd, i påsken, i år.

Og om dere hadde julebordet, i en utvidet lunsj-pause.

Før dere fortsatte å jobbe.

Makan!

Dette er heller ikke 'beklagelser', som dere skriver.

Men det er klager.

Det er

IMG_20190727_0002 paint.jpg
633K

PS.

Her er vedlegget:

Jeg fikk et brev fra Nav Bærum

Bloggarkiv