Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. juni 2019

Mer fra Norge

På torsdag 6. juni, så dro jeg, til Ensjø, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

De nymoderne stemplingsautomatene, (som denne på Bekkestua t-banestasjon), er visst oftere i ustand, (kan det virke som), enn sine konvensjonelle 'fettere', fra 80/90-tallet:


PS 2.

Flaskeautomaten på Kiwi Ensjø, var full av størknede slunker.

Så det var umulig, å få transportbåndet, til å ta med seg flasken.

(For det var som, at dette båndet, nesten var som limt fast, da.

For å si det sånn).

Og til slutt, så prøvde jeg, å dytte flasken, et stykke inn, (i flaskeautomaten).

Men da ble den ikke lest.

Så jeg ble ranet, for tre kroner, (var det vel), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:


PS 4.

Enda mer om dette:


PS 5.

Og enda mer om dette:


PS 6.

Det kan se ut som, at denne butikken, hadde tatt inn for få aviser, av Dagbladet, (og den scenen, (med hu gamle 'skrulla'), var muligens noe gateteater, (for gamle koner handler når folk er på jobb, har jeg lest et sted)):


PS 7.

Før jeg ble butikkleder, (og etterhvert også butikksjef).

Så satt jeg jo mye i kassa, på CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden og i Rimi.

Og av disse butikkene, så ligna Rimi mest på Kiwi.

(Kiwi er nesten som en grønn kopi, av Rimi, (må man vel si).

Noe sånt).

Og i Rimi, så ville jeg nok, har ropt på en leder.

Hvis jeg satt i kassa, og ei 'skrulle' dukka opp, for å klage på noe.

For da ville ikke kassa-køen stoppa helt opp.

(For da ville lederen, ha hjulpet hu 'skrulla', borte ved en annen kasse.

For eksempel).

Men så langt tenker de visst ikke, i Kiwi.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Da jeg gikk ut av butikken, så stod det en ledig taxi der, (av en eller annen grunn).

Og det var også sånn, at da jeg gikk inn i butikken.

(10-15 minutter tidligere).

Så la jeg merke til, at den samme drosjen, stod litt dumt parkert.

For den stod parkert, helt inntil trappa, (til butikken).

Så man kunne liksom ikke gå inn i butikken, på 'vanlig' måte.

Man måtte gå opp på trappa, et stykke 'borti der'.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Klage/Fwd: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg

Erik Ribsskog 18. juni 2019 kl. 15:59

Til: post

Kopi: post , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs"
Hei,

I går så fikk jeg en 'rar' tekstmelding, fra Nordea.

Det stod at mitt kort var sperret.

Og jeg kontaktet da Nordea, per chat.

Og de sa, at det ikke var mitt nye kort, (som tekstmeldingen ga
inntrykk av), men det var snakk om, et kort, fra fem år tilbake,
liksom.

(Se vedlegg).

Så jeg har kanskje hatt, 2-3 andre Visa-kort, i mellomtiden.

Og det er vel sånn, at Nordea, sperrer det gamle kortet, når man
begynner å bruke det nye.

(For bankene sender en nye Visa-kort, en gang i året cirka.

Det er vel en rutine de har.

Virker det som).

Men hu på Nordea-chat-en skrev, at hu _nå_ skulle sperre, mitt gamle
Visa-kort, (som ble byttet ut, for flere år tilbake).

Men det må da være tull.

Det må vel ha blitt sperret, (eller 'avsluttet' som hu Nordea-dama
skrev), for X antall år siden.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Og prøver de å få meg til å få hjerteattakk, siden at de skriver, (i
tekstmeldingen), at mitt Visa-kort er sperret.

Og så er det snakk om, et eldgammelt kort, fra mange år tilbake, (som
jeg har kastet, for X antall år siden, og som vel må ha blitt sperret,
for mange år siden).

Det må kalles lureri/skremming, (mener jeg).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har tidligere også sendt dere mange andre klager på Nordea.

(De brøt en avtale, (som gjorde at jeg mistet mine uerstattelige
lagerbod-ting), rundt 2006/2007.

Og de begynte også med hyperinflasjon, når det gjelder
Visakort-årsavgiften, (som de er frekke nok, til å kreve, i tillegg
til at de tar opptil flere hundre, i gebyr, (for bruk av det nevnte
kortet), hver måned)).

Og dette begynte på 90-tallet vel.

Da jeg skulle ta ut penger hos Nordea Torshov, og minibanken slukte
kortet, og da jeg klagde så sa de, at det var min feil, at dette ble
som en uting, for jeg skulle da ha sørget for, å hatt andre
betalingsmidler i tillegg, (noe de vel ikke sier, når de prakker på en
minibank/Visa-kort)).

Men DNB er like ille.

Så vi skulle hatt flere 'seriøse' banker, her i landet.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 12 Feb 2019 17:10:57 +0100
Subject: Klage/Fwd: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg
To: post <post@finkn.no>
Cc: infonorway@nordea.no

Hei,

jeg har konto hos Nordea.

Og de har økt prisen på Visa-kort fra 300 til cirka 450 i året.

(Det må vel kalles hyper-inflasjon).

Samtidig har skriver de i en e-post, (se nedenfor), at prisen ikke har økt.

Det må vel kalles desinformasjon.

Jeg har sendt mange klager til dere tidligere, som dere har ignorert.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Nordea <infonorway@nordea.no>
Date: Fri, 01 Feb 2019 11:35:09 +0100
Subject: Dagligbankpakken – en enklere hverdag for deg
To: eribsskog@gmail.com

Nå kan du velge om du vil fortsette å høre fra oss i e-posten din.

Kan du ikke lese denne e-posten?

Trykk her. Link:

Vil du fortsette å høre fra oss?

Hei kjære kunde.

Du mottar i dag e-poster fra oss fra tid til annen. Du får blant annet
nyhetsbrev, informasjon og tilbud tilpasset din situasjon og dine
behov. Det gjør at du lettere kan følge med på alt nytt som skjer hos
Nordea, og hvilke muligheter du har.

Vi vil gjerne fortsette å sende deg e-poster, så du kan holde deg
oppdatert på alt som skjer innenfor bank og finans. Det er allikevel
opp til deg å bestemme om du vil fortsette å høre fra oss.

Hvis du ikke ønsker å motta flere e-poster fra oss, trykker du på
knappen nedenfor.

Ønsker du å fortsette å motta e-poster fra oss trenger du ikke gjøre
noe som helst.

Jeg ønsker ikke å motta flere e-poster fra Nordea Link:

Markedsføringsloven og nye personvernregler gjør at du som kunde får
enda bedre kontroll over hva slags informasjon du mottar, i hvilke
kanaler og hva slags persondata som kan håndteres og lagres av
selskapene du er kunde hos.

Tusen takk for at du er kunde hos oss.

Hilsen oss i Nordea

Link: https://www.linkedin.com/company/nordea/

Link: https://twitter.com/Nordea

Link: https://www.youtube.com/Nordeanorge/

Link: https://www.facebook.com/NordeaNorge/

Nordea

Meld meg av alle e-poster Link:

© 2017

chat fra nordea.jpg
321K

PS.

Her er vedlegget:

Mer fra Nordea sin chat

Jeg fikk en tekstmelding fra Nordea


PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Enda mer om dette:

Flickr har problemer


http://johncons-mirror.blogspot.com

PS.

Her er mer om dette:



https://c4.staticflickr.com/1/315/31193200523_f27798b9fc_b.jpg

PS 2.

Jeg hadde en backup, av det aktuelle bildet, som jeg lastet opp på nytt, (men bildene er vel egentlig ment, å ikke forsvinne, fra Flickr):


https://live.staticflickr.com/65535/48085458422_3f42ebe7f3_o.jpg

PS 3.

Jeg måtte så endre, på blogg-designen, (og paste inn adressen, (https://live.staticflickr.com/65535/48085458422_3f42ebe7f3_o.jpg), til 'backup-bildet', et par steder):


PS 4.

Og 'vipps', så er logoen tilbake på bloggen, (selv om bloggen da har vært uten logo, i X antall timer, (i natt), på grunn av problemene til Flickr):

Bloggarkiv