Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. mars 2021

Nå har jeg kjøpt ny mobil, fra ComputerSalg

IMG_20150101_011445

PS.

Den mobilen som er på bildet overfor.

Det er min gamle Huawei-mobil, som jeg kjøpte, (de prakket den på meg), på Elkjøp Slependen, sommeren 2015, (var det vel).

Men den mobilen, har nå tatt kvelden.

Så den funker bare som lommelykt, (for å si det sånn).

Så jeg har ikke hatt kamera-mobil, siden 10. februar deromkring.

Jeg fikk penger rundt den tjuende.

Og da bestilte jeg den Alcatel-mobilen, (som man kan se esken til overfor), på nettet, (fra ComputerSalg).

Jeg hadde egentlig lyst på en nyere/bedre Alcatel-mobil, fra Clas Ohlson.

Men det var litt vagt, det klikk og hent utafor butikk-greiene deres.

Man skulle kontakte de, før man hentet varen.

Og så ville en 'eskimo', (dette var midt under Sibir-kulda), komme ut med varen.

Men hvordan man skulle kontakte de, det stod ikke på nettstedet.

(Man måtte muligens ha den siste Iphone-en og den siste PlayStation-konsollen.

Og så måtte man spille Mario Bros 2022.

Og den poeng-summen man fikk, den måtte da være lik et klokkeslett.

Og på det klokkeslettet, (eller når klokka er så mye i Kina), så kunne man hente varen.

For å fleipe litt).

Så jeg droppa å handle fra Clas Ohlson Storo Storsenter, (på grunn av 'Corona-styr'), for å si det sånn.

Men ComputerSalg brukte noe sånt som ti dager, på å få levert mobilen.

Og da måtte jeg hente den på Rema, (selv om sjølve mobilesken vel fint hadde fått plass i postkassa, (men de brukte en mye større 'wrapping-eske' da, for å si det sånn)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg prøvde først å bestille en Motorola-smarttelefon, (og så en Nokia-smarttelefon).

(Noe sånt).

Fra CDON, osv.

For de som har det troll-angrepet mot meg.

De har jo bestilt, fra CDON osv., på faktura, i mitt navn.

Men når jeg selv skulle bestille, på faktura.

(For å slippe å være uten smart-telefon, i tre uker).

Så funka ikke det.

Så det er visst kun terror-folk, som får lov til å handle, på faktura, (fra CDON osv.), kan det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg bestilte den nye mobilen, (fra ComputerSalg).

Så tenkte jeg, at jeg henter den i en sånn pakkeboks, (som jeg mener å ha sett utafor Bekkestua Senter), for mitt lokale postkontor, er Rema Signaturgården, hvor jeg har slutta å handle, grunnet X antall matforgiftninger, (for et par år tilbake).

(Jeg hadde først 'krangla' med Clas Ohlson sitt nettsted.

Nettstedet sa ikke fra, med en gang, om at den mer moderne Alcatel-mobilen, ikke var på lager hos Clas Ohlson Sandvika Storsenter.

Og jeg hadde også meldt meg inn i Club Clas, (for å få ti prosent rabatt).

Noe som kommer et stykke opp på lista, over klamme ting jeg har gjort.

For å si det sånn.

Så jeg hadde allerede styrt en del, (den dagen), med 'mobil-kjøp-greier', før jeg heller bestemte meg for å bestille en billig 2019-Alcatel-smarttelefon, fra ComputerSalg, (på grunn av 'Corona-styr' hos Clas Ohlson osv.).

Og hverken Power, Elkjøp eller NetOnNet hadde billige smart-telefoner på lager.

I den samme pris-klassen, som den Nokia-smarttelefonen, som jeg kjøpte, på Elkjøp Slependen, (for 700-800 kroner), i 2014.

Og som den Huawai-smarttelefonen, som jeg kjøpte, (også på Elkjøp Slependen), for cirka 600 kroner, i 2015.

Så derfor ble det ComputerSalg, da.

For å si det sånn).

Og etter at jeg hadde bestilt, så leste jeg på Posten sitt nettsted, om pakke-bokser.

Og man måtte ha en smarttelefon, (og en app), for å åpne disse, (viste det seg).

(Man kunne ikke få en kode, via mail eller tekstmelding, (for eksempel).

Av en eller annen grunn).

Og det, (en sånn smarttelefon, som virka), hadde jeg jo selvfølgelig ikke da, (det var jo nettopp en ny smarttelefon, som jeg dreiv og bestilte).

(Min 'ringe-mobil' har ikke mulighet for å installere app-er, (for det er en sånn gammeldags/enkel mobil, ala 1999, liksom).

Og den aktuelle Posten-appen kunne man heller ikke installere på PC-er, (den appen fantes kun for Iphone og Android). 

For å si det sånn).

Så jeg måtte kansellere kjøpet.

(Noe som man kunne gjøre, på starten, av de cirka ti leveringsdagene.

For å si det sånn).

Og så måtte jeg bestille en gang til, (når Nordea hadde fått med seg at jeg hadde kansellert).

Og så valgte jeg heller levering på Rema Signaturgården, (istedet for pakke-boks), da.

(Siden at man ikke kunne velge postkasse-levering.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter cirka fem dager.

Så fikk jeg en mail, fra ComputerSalg, med faktura og alt i orden.

(Og det stod at jeg hadde betalt med Visa/kredittkort.

Noe som var riktig).

Men for et par dager siden.

Så forsvant innbetalingen, fra nettbanken min.

Så de drøye 700, (som mobilen kosta, med frakt).

De står nå ingen steder, på nettbanken.

Så nå har jeg plutselig både mobilen og pengene.

Men det er antagelig en feil, hos Nordea.

(Det har tidligere vært noe lignende, med Svelviksposten, (var det vel).

At jeg kjøpte et billig digital-abonnement, (til 5-10 kroner).

Og så har jeg sjekka saldoen, på mandagen, for eksempel.

Og så når jeg skulle handle, på tirsdagen.

Så var det 5-10 kroner mindre på kontoen.

Noe som hang sammen med Svelvikposten-beløpet.

Det beløpet ble først registrert på nettbanken.

Før det så forsvant derfra, (i X antall dager).

Og så dukka det opp igjen, (akkurat når jeg skulle handle, helt på slutten av måneden, for å si det sånn)).

Så jeg må si at det muligens er gremlins, hos Nordea.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Nå sjekka jeg nettbanken.

Og nå hadde ComputerSalg-beløpet dukka opp igjen, på nettbanken.

Nå med datoen 1. mars.

Etter at jeg bestilte rundt 20. februar og fikk fakturaen, (hvor de bekreftet av jeg hadde betalt), rundt 25. februar.

Hm.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og når jeg i kveld, (litt etter klokka 21), dukka opp på Rema Signaturgården, for å hente mobilen.

(Etter å ha fått en tekstmelding fra Posten.

Om at mobilen nå kunne hentes, på Rema).

Så stilte jeg meg, utafor post-luka.

(To blonde kundedamer i 30/40-åra begynte å skravle, like bak meg).

Og etterhvert så så jeg, at de hadde en bryter der, (nesten som en lysbryter), som man skulle trykke på, for å få hjelp.

Men den bryteren, stod ikke, oppå sjølve disken.

Neida, den stod plassert, et stykke til sida, for post-luka.

(Og den var merket, med noe slags slitt/uleselig dyno-tape-skrift.

Eller noe lignende).

Så det var toppen av idioti, (må man vel si).

(Noe sånt).

Og for det andre, så var det ingen Rema-folk, som dukka opp, når man trykte.

(Selv om jeg trykte et par ganger.

Uten å høre noe ringing.

Må jeg si).

Så jeg måtte henvende meg til ei asiatisk Rema-dame, som dreiv med frukta, like ved.

Og hu fant ikke pakken min.

(Hu svirra rundt der, mens hu spurte meg, om hva avsender-navnet var, osv.

For å si det sånn).

Hu ringte så, (etter X antall minutter), med en slags 'murstein-mobil', (eller walkie-talkie), til ei Rema-blondine som heller ikke fant pakken min.

(Hu asiatiske ville ha det til, at jeg muligens hadde vært der tidligere på dagen, og henta pakka.

Noe sånt).

De to Rema-kvinnfolka, dreiv og lette og lette, i alle post-hyllene.

(Selv om det stod et hyllenummer, i den aktuelle tekstmeldingen, for å si det sånn).

Og jeg skulle også på Meny, (som stenger en time før Rema).

Så jeg sa etterhvert til Rema-blondina, (etter at jeg hadde venta i noe sånt som 10-15 minutter).

At jeg drar på Meny, og så kommer jeg tilbake seinere.

(Noe sånt).

Og så dro jeg på Meny, (og Extra).

Og da jeg kom tilbake igjen til Rema.

Så var hu blondina forsvunnet.

Men hu asiatiske var der, og en middelaldrende pakistansk/asiatisk mann, (disse stod tett i tett, i frukta, som de visst legger opp om kvelden, istedet for om morningen).

Og hu asiatiske beklagde, og ga meg pakken, (som gudene vet hvor hadde vært).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Da jeg gikk inn på Rema.

Så telte jeg, kanskje 6-7 folk der, (i frukta).

(Det var nesten ingen på Meny og Extra).

Og alle hadde på seg munnbind.

Så jeg tok på meg et munnbind, (som jeg hadde i en plastpose, i en jakkelomme).

Men da røyk den ene munnbind-strikken, (sånn at jeg måtte knyte den).

Så man må jo nesten ha med seg en drøss av munnbind, bare for å gå ut døra.

(For å si det sånn).

Så sånn er nesten det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Da jeg var ferdig å betale, i 'selvbetjenings-jungelen', på Extra.

Så stod det et kvinnemenneske, og lagde propp, sammen med en Extra-medarbeider.

Disse stod, midt i en 'allfar-vei', liksom.

Og hu dama stod midt i veien, (mellom noen pakke-bokser og selvbetjenings-jungelen).

Og istedet for å trekke litt ut til siden, (sånn at folk kunne gå forbi).

Så stakk hu istedet, ut av butikken, når jeg kom gående, med handlevogna.

Så det ble som noe teatralsk/unaturlig, (fra kunde-dama og Extra-medarbeideren), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

På innsida av pakkeboksene.

Så har forresten Extra, en benk, hvor det 'alltid' sitter originaler.

Det er snakk om de værste bomsene/nordlendingene.

Og den ene er verre enn den andre.

(I dag var det en gråhåret og 'nordlending-aktig' kar.

Som stod og holdt en slags tale/monolog der, om Bærum, osv.

Uten at jeg hørte nøyaktig hva som ble sagt).

Og en sånn benk, hadde kanskje passa inn, i Høtten liksom, (eller i Nord-Norge).

Men på Bekkestua, (som har t-bane og senter osv.).

Så blir dette litt vel merkelig, (må man vel si).

Hvis det er noen gamlinger, som får illebefinnende.

Så kan de vel heller gå, å hente en stol til de, inne på pauserommet, (for eksempel).

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også sånn.

At på rundt den tida, som mobilen ble ødelagt.

Så fikk jeg en blodpropp i beinet, (virka det som).

(Som i 2015.

Da jeg ble transport tilbake fra Norge, (av to politifolk), på et fly, fra København).

Og derfor, så har jeg handla litt på Polet.

(For sprit/alkohol hjelper mot blodpropp.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Folk pleier ihvertfall å ta en en drink, på fly.

Og det er muligens for å ikke få blodpropp, (under lange flyturer), har jeg tenkt.

Noe sånt).

Og første gang jeg gikk på polet, (her på Bekkestua), rundt 10. februar.

Så var det hilseplikt der, liksom.

Jeg gikk for å finne spriten/whiskey-en, (innerst i lokalet, hvor jeg regna med at den stod).

Og da stod det ei bondsk leder-dame, (i 50 åra), rett opp og ned, og sa: 'Hei', (på stivt vis), i en nokså trang del av butikken.

Så det ble som noe hilseplikt, (må jeg si).

Og det er litt unorskt, (og som noe fra fjernere strøk), må man vel si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Jeg dro på Polet igjen, rundt 20. februar.

(Dette var like før stengetid).

Og da ble jeg litt frika ut.

For det var kø langt utafor Polet.

Og bakerst i køen, så stod det, en gråhåret/hvithåret boms, (i 50/60-åra), med den nye sirumpa versjonen, av McGordon-jeansen, til Dressmann, liksom.

(Og uten jakke).

Og da tenkte jeg, at dette er muligens noe tull.

(Før i februar, så hadde jeg ikke handla på Polet, siden 2003 eller 2004, (siden at jeg har bodd i utlandet, og dratt med danskebåten/Kiel-ferja).

For å si det sånn).

Og så tenkte jeg, at jeg kjøper heller øl, på Meny.

Men så dukka det opp to pene damer, (fra ingensteder).

Ei mørkhåra ei, som mista noe.

Og ei blondine, (som sa fra til brunetta, om at hu mista noe).

Og hu blondina, var veldig pen, og hadde en sølvfarget spenne, (med noen gjennomsiktige steiner i vel), bak i nakken, for å knyte håret.

(Noe sånt).

Og hu brukte ikke munnbind.

Og i døra, så stod det, en godt voksent pakistaner, (eller noe i den duren).

Og han slapp inn blondina.

(Det var nesten på diskotek.

Når en gikk ut, så fikk en gå inn).

Men når det var min tur, så spurte pakistaneren, om jeg hadde munnbind.

(Noe jeg hadde).

Han sa: 'Har do monnbinn?'.

(Noe sånt).

Men det spurte han ikke de andre om, (virka det som).

Så de hadde muligens noe slags forskjellsbehandling der.

(For å si det sånn).

Og da jeg skulle ut derfra, så var det også noe tull der.

En mørkhåret kar, (fetteren til Clark Kent liksom), stod og lagde propp, rett foran utgangsdøra, (like ved han nevnte vakta).

Og det var som noe teater, (må jeg si).

For folk skjønner vel, at de ikke skal stå å henge, midt i et travelt inngangsparti, liksom.

(For å si det sånn).

Og jeg bodde på St. Hanshaugen, fra 1996 til 2004.

Og rundt 2002, så fikk de et nytt senter der, (St. Hanshaugen Senter, eller noe lignende).

Og der hadde de selvbetjent Vinmonopol.

(Muligens et av de første i landet).

Og der var det aldri noe lignende 'hilseplikt-mas', eller lignende.

Sånn som jeg husker det.

(Selv om jeg var mest der, for å kikke.

For på den tida, så pleide jeg mest å drikke øl, (hvis jeg skulle drikke).

For Rimi, (hvor jeg jobba fra 1992 til 2004), hadde blant annet noen billige six-packer, med 'Ringnes/Tuborg-bjørnunger', til en drøy femtilapp, (noe som Rimi-assistenter likte, for Rimi hadde de laveste leder-lønningene i bransjen).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På den siste Vinmonopol-turen, (på Bekkestua).

Så la jeg forresten merke til, at de også, hadde selvbetjenings-kasser.

(Noe jeg ikke la merke til den første gange.

For de selvbetjeningskassene, stod borte ved rosevinen eller cideren der, liksom.

For å si det sånn).

Og fra der jeg stod i kassakøen.

Så så det ut som, at det lå noe rot/skrot, på/ved noen selvbetjeningskasser, som ikke var i bruk.

Men det er mulig at jeg blingsa, (siden at jeg stod noen meter unna).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Et par dager, etter at jeg fikk blodpropp i beinet.

Så løsna den blodproppen, og satt seg i hjertet, (virka det som).

(Jeg kjente noe smerte, som liksom spredde seg, fra brystet til den ene skulderen.

Og det er visst et symptom på hjerteinfarkt, leste jeg et sted.

Dette var kanskje 9. februar, da.

For å si det sånn).

Og da gikk jeg og la meg.

(For jeg hadde ikke så lyst til å ha noe med Bærum sykehus å gjøre, etter at de tvangsinnla meg, (to ganger), i 2015).

Men etter at jeg drakk opp whiskyen, (som jeg kjøpte dagen etter).

Så hadde jeg fortsatt noe slags smerte, i brystet.

Og en morgen, så gikk ikke dette bort.

Og da stod det, at man skulle ringe 113.

Og som sagt, så gjort.

Men de ville ikke sende ambulanse.

(De var litt pripne, fordi at jeg ikke bodde i villa.

Kunne det kanskje virke som).

Men de satt meg over, til ei svensk dame, hos Bærum legevakt.

Og hu insisterte på, at jeg tok drosje.

Og jeg hadde bare til mat, ut måneden, (etter å ha vært på Polet, og kjøpt 'medusin').

Men da skulle de betale drosjen, sa svenska.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Drosjen kom ganske raskt.

Og det var en somalier, med veldig hvitløk-ånde/stank/eime.

(Så jeg var glad at jeg hadde et munnbind, i jakkelomma.

For å si det sånn).

Og somalieren forklarte, at han ikke hadde vært borti i taksameter-typen, (i drosjen), før.

Og at han ikke hadde på seg uniform.

(Så dette var muligens noe slags gateteater.

For å si det sånn).

Somalieren lurte også på veien, til legevakta/sykehuset.

Og han begynte å mase om betalingen, osv.

Og var generelt veldig slitsom, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Da drosjen, (etter mye om og men), kom fram til sykehuset.

Så ville somalieren, at jeg skulle ringe til sykehuset, og få de til å komme ut, med betalingen.

Og jeg måtte da forklare, at jeg hadde ringt 113, og at jeg ikke hadde det aktuelle nummeret, på mobilen.

Så dette var drosjesjåføren fra helvete, (må jeg si).

Og jeg kunne ha gått til t-banen, (for eksempel), sa jeg til hu svenska.

Men legevakta overstyrte det, og kåla når de skulle forklare det, til drosjesjåføren da, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Utafor sykehuset/legevakta.

Så stod det, to Securitas-vekterne.

Og den ene hadde 'talibanist-skjegg' og munnbind.

Og han begynte å hersje med meg, når jeg skulle gå inn døra.

Han lurte på hva jeg skulle der.

Og jeg måtte forklare, at jeg hadde ringt og avtalt, med ei svensk dame, (om at jeg skulle dra dit).

Og etter at pakistaneren, (eller om det var en afghaner), kommanderte meg, til å bruke en håndsprit-dispenser, som stod i vindfanget der, så spurte jeg han, om han kunne hjelpe drosjesjåføren, (som hadde mast høl i hue på meg, for å si det sånn).

Så dette var som noe fra under Hitler-tida, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

På sykehuset, så fikk jeg noe som het EKG.

Men ingen av maskinene virka, (ei sykepleierske prøvde to maskiner).

Og ei middelaldrende trønderdame, måtte trykke på noe hu kalte 'trønder-knappen', på maskin nummer to.

Så det var muligens noe tull.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Her er mer om dette:

IMG_20150101_034042[1]

PS 19.

Jeg sjekka noen fakturaer/regninger.

Og den dagen jeg var på legevakta/sykehuset.

Det var 10. februar.

Og den dagen jeg var på Vinmonopolet, (for første gang siden 2004).

Det var 8. februar, (ifølge nettbanken).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Det var en norsk lege der, som het Ulf Myhre, (som var litt opp i åra, og som kanskje så litt trøtt/sliten/overarbeida ut, for å si det sånn).

Og som var litt gåtefull, angående hva brystsmerten min skyldtes.

(Han lurte på om jeg hadde tatt noe, mot hjerteinfarkt.

Men det syntes jeg, at ble som et rart spørsmål.

For folk har vel vanligvis ikke et helt apotek hjemme, (selv i Bærum).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

En pakistansk lege, (som het Syed Zaidi, står det på en faktura her), sa at EKG-en var helt perfekt.

(Men det kan jo ha vært test-programmet, til den maskinen som ikke virka, (eller noe lignende), har jeg tenkt.

Og en sykepleierske flytta også to sensorer, (eller hva det kalles), fra håndleddene mine til ved hofte-beinet, (av en eller annen grunn).

Før de brukte EKG-maskinen.

For å si det sånn).

Og så sendte de meg hjem.

(De sa jeg skulle kontakte fastlegen min.

Som jeg ikke huska navnet på.

Noe sånt).

Men jeg måtte innom dossen der.

For de tok ut noe fra albuen/armen min.

Nemlig en kanyle, (heter det vel).

(Som de hadde satt inn i armen min.

Sånn at de raskt kunne gi meg medisin.

I tilfelle at hjertet stoppa.

For å si det sånn).

Og da begynte det å blø litt, (inni jakka).

Så jeg måtte tørke bort noe blod, (med noe tørkepapir), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Så etter dette, så har jeg bestemt meg for, at jeg skal bli litt mer helsefrik.

Og passe på å drikke, ihvertfall hver helg, (for å unngå fler blodpropper).

Og jeg har også begynt å ta omega 3 igjen.

(Noe jeg pleide å ta, mens jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Hvor jeg bodde fra 1996 til 2004.

For å si det sånn).

Og jeg har også flytta en vifteovn, nærmere der jeg sitter og blogger.

Og jeg har også kjøpt masse karbonadedeig, (som inneholder mye jern).

(For å si det sånn).

Og jeg prøver også å huske, å ikke hvile armen, oppå beinet innimellom, mens jeg driver, med webdesign, osv.

(For det stopper kanskje blodet litt, (i beinet).

Har jeg tenkt).

For de Jysk-møblene, (som hu 'tater-dama' prakka på meg, da jeg kom med en Nav-rekvisisjon, på Jysk Sandvika, sommeren 2018), de er ikke helt på topp.

Jeg sitter i en dårlig sofa, (som er for kort til å ligge i, (men jeg har nå satt den nye TV-en oppå stuebordet, bak PC-skjermen, og bruker Ikea-TV-bordet som printerbord/puff, så da kan jeg legge meg ned i sofaen, uten å måtte ha beina oppå armlenet, (jeg våkner noen ganger av unge-skrik, (fra en skole vel), og ringeklokka til naboen osv., (og det har også vært mye sprengninger på Bussanleggene Bekkestua), så jeg har noen ganger sovna i sofaen, osv., (og Nav nekta med dobbelt-seng, så senga er kanskje litt liten/skranglete, for å si det sånn)))).

Og stuebordet er egentlig et spisebord.

(For Jysk-dama nekta å sende meg et salongbord.

Selv om det vel stod på rekvisisjonen, (selv om de muligens kalte det kaffebord, eller noe lignende der)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Det var forresten sånn.

At da jeg dro fra legevakta.

Så hadde de to 'rabiate' vekterne utafor, blitt bytta ut, med ei slapp blondine, som bare satt på en stol, i vindfanget der.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Her kan man se dødsannonsen til min morfar Johannes sin eldre søster Dagny. (Fra Akershus Arbeiderblad 4. januar 1984)

dødsannonse grandtante

https://www.nb.no/items/e268acbe176f86115c26200cc81ab4b2?page=11&searchText=ribsskog~1

PS.

Hu Annikken der, (min mors tremenning).

Det er forresten en av mine tre faddere, (har jeg sett på min dåpsattest, som jeg bestilte, mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool sentrum).

Det er bare det, at hu het Anna (Holmsen), da hu var min fadder.

(En gang i 1971, må det vel ha vært.

At jeg ble døpt).

Og mine to andre faddere, det var forresten min farmor Ågot og min mors yngre bror Martin.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var visst på slutten av 1970, da jeg ble døpt:

på slutten av 1970

https://johncons-mirror.blogspot.com/2010/03/na-fikk-jeg-en-ny-dapsattest-fra.html

Jeg sendte en e-post til CDON

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres faktura fra 23. februar/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. mars 2021 kl. 09:34
Til: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
Kopi: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com
Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 23. februar.

(Se vedlegg).

Nå har jeg fortalt dere så mange ganger, at dette ikke er noe jeg har bestilt.

Så jeg lurer på om dere er noen slags skrullinger, når dere fortsatt sender meg deres tulle-regninger.

Dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om hva dere har tenkt til å gjøre, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 25. feb. 2021 kl. 14:25
Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
Cc: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@kinnevik.com>


Hei,

jeg viser til deres brev/inkassovarsel fra 12. februar.

(Se vedlegg).

Jeg lurer på om dere kan ha problemer med at det er analfabeter, som jobber hos dere?

Hvis dere ikke skjønner norsk, hvorfor har dere da virksomhet i Norge, lurer jeg.

Jeg har forklart dere gang på gang, at dette ikke er noe som jeg har bestilt.

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her og.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 8. feb. 2021 kl. 12:29
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
Cc: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 26. januar, (se vedlegg).

Dette har jeg informert dere om mange ganger tidligere.

Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Så det ville vært bra, om dere hos Qliro, kunne slutte å drukne meg, i dere åndsvake regninger og mailer.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send om dette til deres direktør Westerdahl, (fra Hennes og Mauritz), eller deres russiske eier Gagarin, (eller hva han het).

(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (og de forrige forsendelsene), i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 13. jan. 2021 kl. 02:42
Subject: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
Cc: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 29. desember.

(Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Som jeg har forklart dere mange ganger tidligere.

Så er det noen jævler/troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet.

Så det er nok det som her skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.

Hvor mange ganger må jeg forklare dette?

Har dere møkk i øra?

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sjekka postkassa på mandag ettermiddag.

Men da var den tom.

Men mandag var postdag, (de leverer posten annenhver dag nå).

Så dette brevet må jeg ha fått nærmere kveldinga, på mandagen.

Så jeg må si at jeg fikk det, på tirsdagen.

Og så er forfallsdatoen på onsdagen.

Da lurer jeg på om Hitler har gjenoppstått og at nå skriver fakturaene til CDON.

For så kort forfallsfrist ligner ikke grisen, vil jeg si.

Så jeg sender om dette til hu tidligere H&M-direktør-dama, (Westerstad), som nå jobber i deres konsern.

(Fant jeg ut når jeg søkte på nettet.

For kommunistene på gølvet hos dere, de bare sender meg rundt som en kasteball.

Og de nekter å sende om dette til Qliro Group, (nå Nelly Group), siden at dette 'kasteball-greiene' foregår mellom deres to under-avdelinger/datter-selskap CDON og Qliro.

Og det er en helvetes papirmølle, som jeg må drive med, enda jeg aldri har kontaktet dere om noe som helst, og langt mindre bestilt noe fra dere.

På brevene/mailene deres, så står det 'Nordea' her og der nå.

Men på Wikipedia så står det at dere er eiet av Kinnevik.

Og at deres administrerende direktør heter Georgi Ganev.

Hva slags navn det nå skal være.

Det høres litt russisk-klingene ut.

(For å si det sånn).

Dere får sende det til han russiske direktøren deres dere og da.

(Klarna har jo også en russisk direktør).

Så kanskje han kan rydde opp i de elendige rutinene deres.

(Nordea har jeg klaget til Finansklagdenemda om tidligere, rundt 2007, blant annet).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 1. nov. 2020 kl. 21:32
Subject: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>


Hei,

jeg viser til Deres faktura/purring fra 19. oktober, (se vedlegg).

Dette er det samme, som forrige gang.

Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Og jeg har sendt dere flere titalls mailer om dette nå.

Så dere får ta tak i dette, og rydde opp, i deres rutiner, osv.

Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere/folk.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 13:57
Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: <kundeservice@qliro.com>
Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura/purring fra 24. september, (se vedlegg).

Jeg gjentar at dette ikke er noe jeg har bestilt.

Det er noen jævler/troll/pøbler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Dette har jeg også sendt til dere, (og deres samarbeidspartner CDON), om tidligere.

Det er heller ikke riktig, at dette er snakk om, en uavhentet forsendelse, (som det står på deres faktura/purring).

Jeg sendte pakken tilbake selv, og skrev på den: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.

Så her får dere kjøpe dere briller.

Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre borgere/folk/kunder.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 30. aug. 2020 kl. 23:46
Subject: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: <customerservice@cdon.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura fra 17. august.

(Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.

(Jeg sender all dritten i retur.

Så dette er noe dere skal ha fått tilbake).

Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere/folk.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 24. apr. 2020 kl. 05:50
Subject: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <customerservice@cdon.com>


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: CDON <customerservice@cdon.com>
Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:24
Subject: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Hei Erik,

Takk for at du kontakter CDON.
Vi besvarer vanligvis på saken din innen 24 timer.



Har du ytterligere informasjon å legge til, kan du besvare denne mailen.

Erik Løvenbalk Ribsskog

11. apr., 22:24 CEST

Type av ærende: Andre spørsmål
Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Fritekst fra kunde:
Jeg bare lurer! Selger dere dyreporno? ( SÅ sånn er det )

Får jeg elsker å se en dritt stor heste pikk blir lekt med ( Bare noe jeg lurte på )

Så sånn er det

Bare noe jeg lurte på

Men men

MvH Erik Dyreporno Greven Ribsskog

CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
www.cdon.comCDON Logo
Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.
[93RQW9-QL70]

IMG_20210301_0001 paint.jpg
668K

Jeg fikk et brev fra CDON

IMG_20210301_0001 paint

Bloggarkiv