Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. desember 2021

Enda mer fra Bærum

På torsdag 14. oktober, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her kan man se litt av 'Hiroshima-kaoset', (som har kalt det), i Bekkestua sentrum.

De gjerdene, (mellom fortauet og veien), gjør at det blir dårligere plass, på fortauet.

Så hvis man, (om kvelden), møter noen fullvoksne der, (for eksempel), så blir det ofte en scene.

(For å si det sånn).

Det er også en vei opp fra Rema, (fra høyre side), hvor det plutselig dukker opp folk, (ved fotgjenger-skiltet der).

(I tillegg til folk som kommer fra t-banen, osv.

Fra venstre side, over fotgjengerfeltet).

Jeg pleide forresten å gå en omvei, (om Coop-torget), forbi også denne flaskehalsen, (som jeg kommer til, etter å ha gått en omvei #1, (forbi Nadderud stadion), forbi 'hoved-kaoset').

Men etter gjenåpningen, så ble det uteservering, på Coop-torget.

Og derfor ble det litt rart, å gå der.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20211014_155832

PS 3.

Det er mulig at man kan gå en omvei til, rundt Coop-torget.

Men jeg er ikke så kjent i Bekkestua/Bærum.

Da må jeg nesten studere strøket mer, på Google Maps.

(Noe jeg såvidt har begynt på.

Men det er snakk om småveier, da.

Så det er ikke så lett å huske i huet.

For å si det sånn).

Og det er også en smal vei/bakke, (enden av Haukeveien), et stykke før Coop-torget.

Og hvis det da kommer en bil, så må man gå inn på gårdsplassen til folk, (mer eller mindre).

Noe som også er litt rart.

(Må man vel si).

Men det er mulig at man kan gå en omvei om den smale veien, (Haukeveien), også.

Så jeg får eventuelt kjøpe mer blekk til printeren, og skrive ut et kart.

(Eller gå litt på safari der.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg bodde i Oslo, (hvor jeg bodde fra 1989 til 2004).

(Og også da jeg bodde i England.

Hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så pleide det alltid, å være fortau, på begge sider av veien, (bortsett fra noen få steder i Liverpool).

(Sånn som jeg husker det).

Så Bærum er litt klamt, da.

(Må man vel si).

Men sine få fortau, (og klysete/breiale fotgjengere).

Og det er også sånn, at syklistene, absolutt skal sykle på fortauet, i Bærum.

(I motsetning til sånn det var i Oslo, (da jeg bodde der).

Da sykla folk, i høyre kant av veien, (sammen med bilene).

Sånn som jeg husker det).

Så det er kaos på fortauene i Bærum, (med syklister/sparkesykler/hunde-luftere og 'klyser'/nazister som tror de eier fortauet).

Og på toppen av dette, så er det ofte bare et fortau, da.

(For å si det sånn).

Og når de gjør dette ene fortauet enda trangere/jævligere, (i forbindelse med byggearbeider).

Så er det sånn, at man tenker, at kanskje det er en god ide, å finne en omvei, (med bedre plass for fotgjengere).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mat-svinnet er liksom en hellig ku i våre dager, men her ser man at Meny, (og folk), tuller med maten:

IMG_20211014_161006

PS 6.

Her var det rot:

IMG_20211014_161139

PS 7.

Meny hadde vært slappe med å tømme søpla si:

IMG_20211014_161624

PS 8.

Bekkestua Senter hadde også vært slappe med å tømme søppel:

IMG_20211014_161812

PS 9.

Extra Bekkestua hadde et ganske svært høl i gulvet sitt:

IMG_20211014_162432

PS 10.

Jeg skulle sende tilbake 'troll-post', men en slags klyse, (må man vel si), hadde slått leir ved postkassa:

IMG_20211014_163412

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20211014_163452

PS 12.

Enda mer om dette:

IMG_20211014_163523

PS 13.

Og enda mer om dette:

IMG_20211014_163535

PS 14.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20211014_163548

PS 15.

Og enda enda enda mer om dette:

IMG_20211014_163602

Mer fra Bærum

På tirsdag 12. oktober, så gikk jeg ned til Sandvika, med et brev, til Nav.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Extra Sandvika hadde vært slappe med å tømme søpla si, (for å si det sånn):

IMG_20211012_184312

PS 2.

Noen synes kanskje at denne hvite lappen, (som noen har teipet på selvbetjeningskassa), er fin.

Men det står jo ikke Extra sin logo på den, (for eksempel).

(Og denne lappen har også blitt veldig møkkete.

Der hvor man ikke har teipet).

Så dette tyder på, at denne regelen, er noe, som et 'lokalt geni', har begynt med.

Da er det ikke noe som hovedkontoret til Coop/Extra har bestemt.

(Hvis jeg skulle tippe).

Men her er det en lokal 'gnom'/'rødruss', som har fått en fiks ide, (kan det virke som).

Og dette med handling av matvarer, går mye på kutymer/sedvaner, (som det heter), mener å huske, fra handel og kontor.

Så denne lappen gir et uprofesjonelt inntrykk, av flere grunner.

For det første så er den hjemmelaget liksom, (og mangler Extra-kjeden sin logo/profilering).

Og for det andre, så er den møkkete.

(Han/hun som hengte opp lappen, har kanskje fått sparken.

Siden at ingen bytter ut lappen, når den begynner å bli møkkete.

For å si det sånn).

Og for det tredje, så får man inntrykk av, at lederne i butikken, ikke er skolert, når det gjelder merkantil utdannelse, (som handelsskole).

(For da hadde de vel skjønt, at sånne regler, (for selvbetjeningskasser), nok er ment, å være like overalt.

Og lover/regler som involverer handel, pleier å se på kunden/forbrukeren, som den lille part, (husker jeg fra handel og kontor), og det er ikke sånn, at kunder/forbrukere pleier å ugle-sees, på denne måten, (i lover som gjelder forbrukere og handel).

Sånn som jeg husker det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20211012_184424

PS 4.

Det var også sånn, på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba, (både heltid og ved siden av studier), fra 1990 til 1992).

At det ved stengetid, (på travle dager), pleide å stå igjen X antall handlevogner, (med varer), her og der, i butikken, (som regel i nærheten av kassene).

Og de handlevognene tilhørte kunder, som bare hadde gått ut av butikken.

(Dette var muligens før noen kom på, (jeg vet ikke om det kan ha vært 'Dverge-Lene'), at man skulle sette handlevogner mellom kassene, og tre kjettinger gjennom dem.

Noe sånt).

Så det er/var en vanlig måte, å klage på, i Norge, (ihvertfall på hypermarkedene i Lørenskog), å sette fra seg handlevogna.

Og det var vel på grunn av, at det var lang kø.

(Hvis jeg skulle tippe).

Eller at kunden hadde glemt lommeboka.

(Noe sånt).

Så å gå fra varene sine, er greit, (og noe kunder må lov til), må man vel si.

Og at man da liksom må si fra, til noen 'Stasi-folk'.

Sånn var det ikke på Matland/OBS Triaden ihvertfall, (på 90-tallet).

(Sånn som jeg husker det).

Det var ikke sånn, at kassalederne, (Helene, Carmen, Annie og Liss), pleide å si fra, på callinga, at: 'Kunder som har tenkt til å gå fra handlevogna si, må si fra i informasjonen'.

Så der hadde de kanskje mer finfølelse, for sånt.

(Muligens fordi at vi møtte hard konkurranse, fra Maxi Skårer, osv.

For å si det sånn.

Så det handlevognene, (i kjetting), mellom kassene, var kanskje ikke det helt store, det heller.

Kundene fikk da kanskje et grimt inntrykk, av butikken.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:11016473) Re: (Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. desember 2021 kl. 07:28
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

som jeg forklarer om i den forrige mailen, så har jeg ikke kontaktet dere.

Så at dere lurer på mer rundt dette, synes jeg at høres ut som noe pirking.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 17. sep. 2021 kl. 10:56 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei og takk for din henvendelse.

Dette hjelper jeg deg gjerne med.

 

Vi skal selvfølgelig finne ut av dette og se nærmere på saken, men for å kunne gjøre dette trenger vi flere opplysninger fra deg.

Ser at mailen du fikk fra oss var sendt den 28.02.2021.

Og at mailen gjaldt bestilling av et nytt nummer: 46336734.

Kjenner du til bestillingen av dette nye nummeret eller har du vært på nettsiden vår i dette tidsrommet i februar?

Venter på svar fra deg.

 

 

Håper dette var oppklarende.

Ønsker deg en strålende dag.

 

Med vennlig hilsen
 

Tina
Kundekonsulent



 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Thu, 16 Sep 2021 02:43:07 +0200
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no,allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com,irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>,firmapost@nkom.no, abuse@telia.com,Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se,finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>,Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no,tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no,sfovpost@statsforvalteren.no
Emne: Re: (Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
 
Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
 
tor. 3. jun. 2021 kl. 10:41 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei, 

Vi får fortsatt ikke gjort noe med dette - så fremt noen har tilgang på ditt fødselsnummer, så er det sperre mot kredittsjekk som gjelder. Da vil alle bestillinger avslås manuelt, siden kredittsjekk ikke går igjennom. 

Ønsker deg en topp dag videre! :) 

 

Med vennlig hilsen
 

Jonas
Kundekonsulent



 

 

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Fri, 28 May 2021 23:48:16 +0200
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice@onecall.no, firmapost@nkom.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: søn. 28. feb. 2021 kl. 12:11
Subject: Viktig informasjon om din bestilling
To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>
 

 

 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Vi kan dessverre ikke godkjenne bestillingen din av FolkePakka 0 GB på nummer 46336734.

Ta kontakt med oss på ( 47) 479 44 444 dersom du har spørsmål til avslag ved bestilling.

 
 

Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten


Signatur OC juni 2020.png
16K

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. desember 2021 kl. 07:16
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: betanyhetsbrev@nrk.no, NRK <info@nrk.no>, siss.vik@nrk.no, "Söderblom, Marit Annie" <Marit.Annie.Soderblom@domstol.no>, NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, "rana.tingrett" <rana.tingrett@domstol.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postmottak@sivilombudet.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: NRK Bidra <bidra-ikkesvar@nrk.no>
Date: lør. 25. sep. 2021 kl. 19:30
Subject: Takk
To: <eribsskog@gmail.com>



Takk
Bruk denne koden som referanse hos oss: 6ldg4ZNOLkup2SfOO0iRtA (nrkinnenriks)

NRK
© NRK Publikumservice - Telefon: 23 04 70 00
E-post info@nrk.no

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. desember 2021 kl. 06:52
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen <donotreply@wordpress.com>
Date: ons. 15. sep. 2021 kl. 15:54
Subject: Confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
To: <eribsskog+mogen@gmail.com>


Please confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen

Howdy.

You recently signed up to follow this blog's posts. This means once you confirm below, you will receive each new post by email.

To activate, click Confirm Follow. If you believe this is an error, ignore this message and nothing more will happen.

Blog Name: LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
Blog URL: http://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com

Confirm Follow


If you want to see all of the blogs you follow on the web in one easy place, sign up for a WordPress.com account.

Want less email? Modify your Subscription Options.

Thanks for flying with  WordPress.com

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Påmelding til nyhetsbrev
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. desember 2021 kl. 06:48
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: kundeservice@outland.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Outland Kundeservice <kundeservice@outland.no>
Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 07:26
Subject: Påmelding til nyhetsbrev
To: <e.ribsskog@gmail.com>


Outland
Du er nå påmeldt vårt nyhetsbrev.

Takk for at du handlet hos Outland!

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter