Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. februar 2023

Mer om Trumf/Fjordkraft



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Jeg lastet ned chatten på slutten av samtalen (for det kunne man gjøre hvis man ønsket) men Trumf sendte også en mail, men der var alt bare surr (må jeg si):



PS 3.

Her er mer om dette (fra Fjordkraft sitt nettsted):



Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)



PS.

Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

Og enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Chilimobil sakid:22279) Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2023 kl. 01:12
Til: kundeservice@chilimobil.no
Hei,

når du sier det, så er jeg faktisk på utkikk, etter et sånt fri data-abonnement (det raske til 399 for eksempel).

For jeg har kun mobilt bredbånd nå.

Og så skulle jeg bytte fra Telia mobilt bredbånd til Talkmore fri data.

Men da jeg kom hjem fra Kiel (på onsdag) så hadde Talkmore sletta 'Min Side'.

Så alt gikk i vasken.

(Telia hang ikke med på dette.

For å si det sånn.

Så de er jeg også litt lei av.

Selv om jeg har vært lojal kunde hos de.

I to-tre år nå).

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 22. apr. 2022 kl. 08:53 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei Erik,

Om du selv ønsker å kjøpe deg et abonnement hos oss kan du ta kontakt med oss på kunderservice, også hjelper vi deg da.

Håper du får en fin fredag videre :)

Med vennlig hilsen
Emilie - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 15.04.2022 15:28
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dette synes jeg at virker sånn halvveis.

Hva hvis jeg selv en gang har tenkt til å kjøpe meg et Chili-abonnement.

Da vil jeg ikke kunne gjøre det, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar, fra en overordnet (som daglig leder), om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 21. des. 2021 kl. 16:38 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Noen har bestilt i ditt navn via vår nettside. Når du sendte oss en e-post den 16.august da du hadde fått faktura, så deaktiverte vi nummeret som ble bestilt i ditt navn med ditt personnummner hos oss. Vi låste også slik at det ikke er mulig å bestille med ditt personnummer slik at dette ikke kan skje igjen. Vi krediterte også den utestående fakturaen. For å unngå at noen misbruker personnummeret ditt igjen så bør du derfor sperre for at det er mulig å ta kredittsjekk av deg. Vi bruker Experian til å ta kredittsjekk så du kan legge til sperre der.

Dersom du ønsker mer informasjon så må du politianmelde dette og så kan politiet kontakte oss for videre informasjon.

Ønsker deg en fin dag og en god jul!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 01.12.2021 10:28
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 24. aug. 2021 kl. 15:21 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!

Vi har låst slik at det ikke er mulig å bestille i ditt navn og med ditt personnummer hos oss igjen. Vi har også kreditert faktura 1948790 så alt er avsluttet her. Jeg kan anbefale at du sperrer for at det skal kunne utføres kredittsjekk på ditt personnummer, dersom dette er sperret så skal det ikke være mulig at dette skjer hos andre operatører heller. Vi bruker Experian :)

Ha en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 16.08.2021 13:45
Til: juridisk@datatilsynet.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: man. 16. aug. 2021 kl. 01:14
Subject: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+psykose@gmail.com>


Chilimobil Logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
 
Erik Løvenbalk Ribsskog
Fri Data 398,-/mnd
461 15 601
SIM-kort sendes til:
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag.
Posten bruker vanligvis mellom 4-5 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg. 
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
 
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
 
Faktura ikon
Din første faktura
 
Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to periode på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura. 
 
Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars.
Første faktura gjelder for perioden 15. mars - 30. april. 
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no

© 2011 — 2021 Chilimobil AS

Og enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Announcing the 2023 Forbidden Courses
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2023 kl. 01:04
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: newsletter@uaustin.org, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: UATX <newsletter@uaustin.org>
Date: tor. 19. jan. 2023 kl. 19:13
Subject: Announcing the 2023 Forbidden Courses
To: Erik Gale-Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



Applications Now Open!
Apply to Join UATX's 2023 Forbidden Courses
JUNE 2023 • DALLAS, TX

Applications for our Forbidden Courses summer program are now open! This year’s courses include:
Dorian Abbot on Science and Christianity
Rob Henderson on The Psychology of Morality
Katie Roiphe on Writing Sexual Politics
Walter Russell Mead on Anglo-American Grand Strategy
Matthew B. Crawford & Marilyn Simon on The Battle of the Sexes
Mark Lilla on Conservatives and Reactionaries
Glenn Loury on Racial Inequality in America
Luana Maroja on The Invasion of Ideology into Evolutionary Biology
The program also features conversations with top scholars, entrepreneurs, writers, and thinkers: Bari Weiss, Peter Boghossian, Marc Andreessen, Rep. Ro Khanna, Joe Lonsdale, Kathleen Stock, Mike Solana, Kevin D. Williamson, Nadine Strossen, Richard Hanania, Kathleen Stock, Nancy Rommelmann, Meghan Daum, Sarah Hepola, Lee Jussim, Lea Carpenter, Erik Larson, Adrian Walker, Shilo Brooks, Ilana Redstone, Christopher Nadon, Johnathan Bi, and Stephen Hsu — and even more to be announced soon.

Our one-week program is free and open to everyone over the age of 18. Apply by March 8!
 
LEARN MORE & APPLY

Watch: Highlights from Last Year's Forbidden Courses


UATX Spotlight: Ilana Redstone

We recently sat down with Mill Institute Director Ilana Redstone to discuss how to have better conversations. Here are some highlights:

UATX: What is the connection between intellectual humility and settled thinking?

Ilana: Settled thinking impedes intellectual humility. A failure to recognize this link often leads to misdiagnosing and underestimating the problem of broken discourse. After all, if you ask people if they think intellectual humility is important, the vast majority will say yes. Most of us are more than willing to acknowledge the value in being willing to see the world in a way that differs from their own. The problem is that intellectual humility requires the ability to first recognize what you’re not being humble about.... 

Focusing on the problem of settled thinking does not mean: believing that everybody should “just get along,” asserting that any answer or value is as good as any other, or insisting that the right answer to a complex problem always lies in the middle of two extremes. Rather, I’m pointing out that our tendency to treat complex issues as settled has stopped us from interrogating our own thinking and that this has led to a wide range of other challenges. 

UATX: What possible solutions, tools, or resources do you recommend to students and teachers who seek more productive discourse on campus (and beyond)? 

Ilana: At the Mill Institute, we recommend establishing clear and explicit ground rules that include an agreement to seek out multiple perspectives on a topic and a commitment to treating people as individuals, rather than representatives of an identity group.

UATX: What should we look forward to in the Mill Institute's near future?

Ilana: In April 2023, we’ll launch our Say More series in NYC. At that event, I will have the opportunity to moderate a conversation between John McWhorter and Glenn Loury on what the debate about affirmative action reveals about how we think about race, inequality, and fairness….We also have a live podcast event scheduled in June with Meghan Daum, Sarah Haider, Nancy Rommelmann, and Sarah Hepola…. More generally, we’re building content to work with educators at UATX and more broadly on the creation of a culture where interrogating our thinking, along with the thinking of others, is something we do all the time.
 
READ MORE

UATX Is Hiring
We are looking for highly motivated and talented individuals to join our growing team.
Library Director
Director of the Center for Education and Public Service
Director of the Polaris Center
VIEW ALL OPEN POSITIONS

UATX In The News
Given that the product [offered by higher education] is declining while the price goes up, UATX  is developing a model where the price is much, much lower. UATX’s product is a hell of a lot of fun. It’s very exciting.

— UATX Advisor Jonathan Haidt on The Tim Ferriss Show 
“One of the things we’re trying to do is redefine ‘prestige,’” UATX President Pano Kanelos said. “Is prestige simply a matter of gaining access to legacy institutions, or is prestige centered around an openness and willingness to be a maverick, to be risk-taking, to be innovative, to be a builder? We don’t want to be Yale."

—Abigail Anthony in The College Fix: "'We don’t want to be Yale’: new University of Austin constructing a different model of excellence"

In the Thinkery everything is upside-down... Socrates investigates inane matters, like how far fleas can jump in flea-feet, which requires delicately fitting them with little wax booties. The things between the heavens and the underworld, the great celestial spheres and the tiniest insects, hold little interest for him... With cheerless students, pointless research, and a curriculum that involves exposing pervasive injustice, the Thinkery looks a lot like a 21st-century university.

— UATX Director of Intellectual Foundations Jacob Howland in Unherd: "How universities entered Cloud Cuckoo Land"
UATX has just launched its inaugural Polaris Fellowship, which offers “a rigorous study of classical and contemporary leadership” and is geared toward entrepreneurs. This is a far cry from the introspective study of “the human self.” Yet both Ralston and UATX are about building better futures through attention to the past. Ralston is hoping to reestablish a tradition; UATX is hoping to forge a new one. I hope that both succeed, and I will do what I can to make this happen.
 
— UATX Advisor Joshua Katz in City Journal: "Logos in Savannah"
 
READ MORE NEWS


We're on a mission to reinvent American higher education.
Join us by donating today.
DONATE TO UATX
uaustin.org | Careers | Contact | Sign Up for Updates | Donate
Facebook
Twitter
Instagram
LinkedIn
YouTube






This email was sent to eribsskog@gmail.com
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
UATX · P.O. Box 13491 · Austin, TX 78711 · USA

Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kassakreditt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2023 kl. 00:43
Til: BN Bank <post@bnbank.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>
Hei,

jeg har fått vaskemaskin på avbetaling fra Komplett nå.

Så det er ikke så farlig.

Men jeg tenkte at jeg skulle ha sånn fri data på mobilen.

For jeg hadde bare mobilt bredbånd.

(Jeg har to sim-kort.

Et til PC-en og et til smart-telefonen).

Og da kan man ikke ringe (kun surfe).

Så jeg hadde en avtale om å portere, fra Telia mobilt bredbånd til Talkmore fri data mobil.

Men så kom jeg hjem fra Kiel, og så hadde Talkmore sletta Min Side, osv.

De hadde begått avtale-brudd.

For det forelå en avtale fra 10. februar om at jeg hadde fått fri data-mobil abonnement fra Talkmore.

Og så kontakta jeg de per chat.

Og ei hurpe der sa, at siden at jeg var forfulgt av nett-troll (som begikk identitetstyveri mot meg).

Så ville de støtte dette simple, feige og usle angrepet mot meg.

Og fullføre nett-trollene sin jobb.

Og som noen slags judas-er, så nekta de meg da abonnement.

(Og begikk avtale-brudd).

Så jeg kunne godt trengt en sånn kassakreditt likevel nå.

For å rydde opp etter Talkmore.

Mvh.

Erik Ribsskog


tir. 19. apr. 2022 kl. 15:16 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei, 

Fint om du kan fylle ut tidligere tilsendt skjema, slik at vi får alt av korrekt informasjon inkludert i søknaden.

Ønsket kredittgrense: (Beløp: 5000-75000)

Ønsket forfallsdato: (01, 10, 15 eller 20)

Sivilstatus: (Gift, samboer, ugift, etc)

Boforhold: (Selveier, aksjeleilighet, borettslag, leier, etc)

Evt. egen andel felleskostnader/leiekostnader pr mnd (Beløp)

Inntektsgrunnlag: (Fast ansatt, pensjonist, vikar, ufør, etc)

Årsinntekt før skatt: (Beløp)

Arbeidsgiver: (Navn)

Totalt utbetalt pr mnd etter skatt: (Beløp)

Andre inntekter i løpet av et år: (Leieinntekter, kapitalinntekter, etc)

Egen andel av bolig-/hyttelån: (Beløp)

Studielån: (Beløp)

Lån til bil/båt/MC: (Beløp):


Hører fra deg, 

Vennlig hilsen Birger Aleksander Hansen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 12. april 2022 19:06
Til: BN Bank <post@bnbank.no>
Kopi: kundeservice@sbanken.no <kundeservice@sbanken.no>; post <post@finkn.no>
Emne: Re: Kassakreditt
 
Hei,

det var bare sikringen, når det gjaldt vaskemaskinen, fant jeg ut.

(Det er litt dårlig strøm-opplegg her.

Siden at det er en ganske gammel leilighet.

Så går strømmen hvis man har på vaskemaskinen og komfyren samtidig.

Så jeg er vant til å tenke nå, at hvis sikringen går, så er det at jeg har lagd mat og vaska klær samtidig.

Så da tok det litt tid før jeg tenkte på at det kunne være sikringen, etter at det var vann-lekkasje her, og vaskemaskinen slutta å virke).

Men den vaskemaskinen mangler varme-element og.

Så jeg må egentlig bruke klor når jeg vasker, og det er ikke noe særlig for farget tøy.

Så den trengs å byttes ut uansett.

Og jeg har også tenkt, at hvis jeg skal flytte, så hadde det vært greit å hatt penger på et kreditt-kort, som jeg kunne brukt, som depostium, for en ny leilighet.

Det jeg får i måneden fra Nav.

Det er 10.800 for å dekke husleie.

Cirka 3.000 i måneden til strøm.

Cirka 6.500 til livsopphold.

Og så kanskje gjennomsnitt 600 i måneden i strøm-støtte.

Så da blir det 20.900 per måned.

Og så ganger man det med tolv.

Og da blir det 250.800.

Men det er netto.

Og for å få et brutto-beløp, (fra netto-beløpet), så plusser jeg på 30 prosent.

Og da blir det 326.040 i året.

Mvh.

Erik Ribsskog


tir. 12. apr. 2022 kl. 15:33 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei,

For at vi skal kunne legge inn en søknad på kredittkort har vi behov for litt mer informasjon. 
Vi mangler informasjon om årsinntekt før skatt (beløp).


Hører fra deg!

Vennlig hilsen Ivana Reiten
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: lørdag 9. april 2022 18:58
Til: BN Bank <post@bnbank.no>
Kopi: kundeservice@sbanken.no <kundeservice@sbanken.no>; post <post@finkn.no>
Emne: Re: Kassakreditt
 
Hei,

jeg er sosial-klient for tida.

Men det var jeg i England og, under finanskrisen.

Og da fikk jeg et kredittkort, fra et firma, som het Vanquis, (eller noe), i 2014, (var det vel).

Så jeg tenkte jeg kunne prøve her og, siden at vaskemaskinen har gått i stykker.

Hvis jeg kun søker om 5.000, så er det kanskje høyere sjanse.

(Selv om 10.000 hadde vært bra det og.

For jeg trenger også en ny sofa, blant annet.

Siden at den gamle røk).

Jeg får husbank-støtte den tjuende, så den datoen passer bra.

(Eller kanskje den tjuefemte.

For da har jeg noen dager til å sende pengene).

Jeg er ungkar.

Jeg leier og husleia er 10.400, men den betaler Nav, (og de betaler også strøm).

Jeg får cirka 6.500 netto hver måned, i livsopphold-støtte, og noen måneder så får jeg også strøm-støtte, så man kan godt plusse på en tusenlapp, for å si det sånn.

Jeg har gjeld fra før, (fra 90-tallet, (da jeg jobbet som Rimi-butikksjef), før jeg flytta til England, i 2004).

Men jeg har en avtale, med kreditorene, om at jeg skal begynne å betale de, når jeg får en ny jobb.

Så dette nye kredittkortet får første-prioritet.

Mvh.

Erik Ribsskog


fre. 8. apr. 2022 kl. 08:19 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei.

 

Hehe artig melding!

 

Vi kan søke om kredittkort for deg, da behøver vi svar på følgende:

 

Ønsket kredittgrense: (Beløp: 5000-75000)

Ønsket forfallsdato: (01, 10, 15 eller 20)

Sivilstatus: (Gift, samboer, ugift, etc)

Boforhold: (Selveier, aksjeleilighet, borettslag, leier, etc)

Evt. egen andel felleskostnader/leiekostnader pr mnd (Beløp)

Inntektsgrunnlag: (Fast ansatt, pensjonist, vikar, ufør, etc)

Årsinntekt før skatt: (Beløp)

Arbeidsgiver: (Navn)

Totalt utbetalt pr mnd etter skatt: (Beløp)

Andre inntekter i løpet av et år: (Leieinntekter, kapitalinntekter, etc)

Egen andel av bolig-/hyttelån: (Beløp)

Studielån: (Beløp)

Lån til bil/båt/MC: (Beløp):

 

Hører fra deg.

 



Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no

 

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Thursday, April 7, 2022 8:54 AM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no; post <post@finkn.no>
Subject: Re: Kassakreditt

 

Skjønner,

men det jeg tenkte på, var at det bank-kortet deres, så skrekkelig stygt ut, med sine signal-røde fremtoning.

Så om jeg kunne ha fått et sånt svart kort også, (sånn credit-kort vel).

Så kunne jeg har brukt det, i nattklubben, på Kiel-ferja, osv.

For der er det så ampert fra før, (med 'pingvin-kledde' folk osv., som går ned andre osv.).

Så jeg er litt redd for hva som vil skje, hvis jeg har et rødt bankkort, som jeg betaler med, i baren der.

Da smeller det vel, tenker jeg.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 

tor. 7. apr. 2022 kl. 08:17 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:

Hei.

 

Beklager. Vi tilbyr dessverre ikke kassakreditt i BN Bank pr i dag.

 

Ønsker deg en god dag.

 


Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no

 

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Wednesday, April 6, 2022 6:37 PM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no
Subject: Fwd: Kassakreditt

 

Hei,

jeg sender om det samme til dere.

Jeg har tenkt til å bytte 'hoved-bank' fra Nordea, (som jeg er misfornøyd med, etter mange år).

Men da skulle jeg gjerne hatt en liten kassakreditt, eller lån, fram til den tjuende.

For Nav har lurt meg litt, med et vedtak.

Jeg trodde jeg skulle få penger, den første april.

Men det skjedde ikke, (og de svarer ikke på klagen).

Husker at jeg hadde en sånn kassakreditt, på cirka 3.000, hos Kredittkassen, på midten/slutten av 90-tallet.

(Før jeg ble butikksjef, (på Rimi Nylænde), og bytta til DNB og hadde billån, stor kassakreditt og Mastercard osv., hos dem.

Så måtte jeg flytte/flykte til England, i 2004, og så bodde jeg der i ti år).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 22:29
Subject: Kassakreditt
To: <kundeservice@sbanken.no>

 

Hei,

jeg har hatt brukskonto hos Nordea siden 2014 (da jeg flytta tilbake fra England).

Men selv om jeg er en lojal kunde hos de, så har de nekta meg kassakreditt.

Nav har nemlig surra med et vedtak (og svarer ikke på klage).

Så jeg får ikke penger (til mat/husholdning) før jeg får bostøtten den tjuende.

Og vaskemaskinen har også røket.

Så jeg trenger egentlig en kassakreditt på cirka 2.000 til mat/husholdning, (fram til 20. april).

Pluss cirka 3.000 til ny vaskemaskin.

Og så overfører jeg da Husbanken-støtte og Nav-støtte gradvis til denne brukskontoen.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Din strømbestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2023 kl. 00:23
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak@aid.dep.no, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, eian@eianadvokat.no, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no
Hei,

det er riktig at jeg aldri har byttet til Ustekverka strøm-firma.

Jer er ikke same (eller døl) for å si det sånn.

Men det er noen nett-troll som tuller med meg.

Og det var sånn, at jeg hadde abonnement fra Hafslund.

Og så var det noen nett-troll som bytta til Norgesenergi, i mitt navn.

Og det har jeg sagt fra om til dere, mange ganger.

Men dere har vært som gnomer, og nekta å rydde opp.

Så nå (i 2023) så har jeg bytta til Fjordkraft.

Siden at disse gubbene, i Elhub, NVE, RME, Elklagenemda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet og DNV GL.

(Og hva de nå heter alle sammen).

Visst nekter å gjøre jobben sin.

(På en slags simpel oppvigler-måte.

Må man vel si).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 6. apr. 2022 kl. 15:06 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,



Takk for din henvendelse.



Vi kan ikke se at vi har blitt kontaktet av ny leverandør vedrørende overføring av abonnement for (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua.

Ditt abonnement er pr dags dato aktivt med abonnementet "Spotpris".



Vi har laget et notat på ditt abonnement, da vi fårstår det slik at du ikke ønsker overgang til Ustekveikja Energi AS (bestillingsdato: 05.04.2022).

Bekreft gjerne at vi har forstått saken rett.



Skulle du ha andre spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Laila
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

April 6th, 2022 02:08

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <post@ustekveikja.no>
Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 18:01
Subject: Din strømbestilling
To: <eribsskog+homofil@gmail.com>



 
For å lese e-post i nettleser, klikk her
 
Din strømavtale
 
Hei Erik Løvenbalk Ribsskog

Vi behandler nå din bestilling. Så snart den er ferdig behandlet vil du motta en bekreftelse på ditt kundeforhold. 

Vi har registrert følgende;

Bestillingsdato: 05.04.2022
Kunde: Erik Løvenbalk Ribsskog 
Fødselsdato: 25.07.1970
Adresse:  (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA
E-post adresse: eribsskog+homofil@gmail.com
Telefon nr: 91587593

Bestillingen gjelder;
Adresse: (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA
Målerpunkt ID: (Sladdet av johncons-blogg)
Målernr: (Sladdet av johncons-blogg)
Forventet leveringsstart: 21.04.2022 

Din strømavtale er Ustekveikja Spotpris.

Ustekveikja Spotpris

Fakta om avtalen;
- Med Ustekveikja Spotpris betaler du spotpris time for time for strømmen pluss påslag på 5,25 øre/kWh inkl. mva og elsertifikater.
- Månedlig fastbeløp: Kr 59,-/mnd
- Avregning av strømforbruk skjer normalt hver måned
- Har ingen bindingstid
- Nettleie fra det lokale nettselskap kommer i tillegg. Du vil motta strøm og nettleie på én og samme faktura fra oss der vi har avtale med ditt nettselskap.

Generelt gjelder betingelsene gitt i standard leveringsavtale fremforhandlet av Energi Norge og Forbrukerombudet. I tillegg gjelder særvilkår for strømavtalen mellom Ustekveikja Energi som leverandør og kontraktskunde. Særvilkår vil komme foran vilkårene i "standard kraftleveringsavtale". Vilkårene er akseptert ved avtaleinngåelse og lenke til vilkårene sendes sammen med bekreftelse for avtaleinngåelsen på e-post. Du har 14 dagers angrerett på bestillingen. Skjema for angrerett.

Velkommen til oss - Gode forhold lønner seg!

Med vennlig hilsen
Ustekveikja Energi AS

 
 

 
www.ustekveikja.no  |  tlf: 32 08 70 00  |  post@ustekveikja.no

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Dette sammendraget er ikke tilgjengelig. Klikk her for å se innlegget.

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Dette sammendraget er ikke tilgjengelig. Klikk her for å se innlegget.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Slik forbedrer du lånesituasjonen din
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2023 kl. 23:57
Til: Sambla Kundeservice <kundeservice@sambla.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

det i april var meg.

(For Nav tullet med støtten sin.

Og jeg fikk ikke støtte fra 1. april til 20. april.

Av underfundige årsaker).

Men mailen er om noe i 2021.

Så dere svarer på feil/åndssvak måte.

(Vil jeg si).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 14. apr. 2022 kl. 13:38 skrev Sambla Kundeservice <kundeservice@sambla.no>:
Hei Erik,

Vi mottok en lånesøknad med din e-postadresse eribsskog@gmail.com 2022-04-02. Hvis det ikke er du som har skapat søknaden, anbefaler vi at du anmäler det til Politiet umiddelbart. I søknaden som ble gjort var det søkte beløp på 5000 NOK, det ble ikke innvilget lån og ikke utbetalt lån. Vennligst återkom hvis du har flere spørsmål eller bekymringer.

Ha en fin dag,

Den tors 14 apr. 2022 kl 12:16 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Sambla <kundeservice@sambla.no>
Date: tir. 28. des. 2021 kl. 10:33
Subject: Slik forbedrer du lånesituasjonen din
To: <eribsskog@gmail.com>



Slik forbedrer du lånesituasjonen din

Vi samordner låneforslagene – du binder deg ikke til noe

Se lånetilbudene dine her
Sambla er spesialister på å forbedre privatpersoners lånesituasjon. Vi sammenligner over 20 långivere for at du skal få en rask, trygg og enkel måte å låne penger til bedre vilkår.

 

Hvis du allerede har et stort lån kan det være lurt p å foreta en sammenligning etter at det har gått noen måneder. Gjeldsregistrene oppdateres månedlig, og da vil ikke de gamle kredittene dine vises der. 

 

✅ Fyll ut søknaden – det er helt kostnadsfritt

✅ Vi samordner låneforslagene – du binder deg ikke til noe

✅ Pengene betales ut i løpet av et par dager

Sammenlign gratis og uforpliktende

Få lavere månedlige kostnader

Telle med ulike renter

Hva kan du låne til?


Noen av bankene vi sammenligner


Arbins gate 2, 0243, Oslo
Strandvägen 5, 111 46, Stockholm
Lilla fiskaregatan 5, 222 22, Lund

Want to change how you receive these emails?
Read our personvernerklæring or unsubscribe from this list.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter