Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. april 2022

Mer fra YouTube















Min bonusbror Jan har visst hatt en hund, som har vært pleiemor for et ekorn. Noe sånt. (Fra Fremtiden 2. mai 1975)

hund ekorn

PS.

Da min far ble sammen med Jan sin mor Haldis Humblen, våren 1980.

Så hadde disse bare en katt, som het Susi.

(Muligens oppkalt etter Suzi Quatro.

Noe sånt).

Og den katten hadde visst falt bak kjøleskapet en gang, (som kattunge), og blitt mer eller mindre mannevond.

(For det tok visst mange dager, før de fant den.

Noe sånt).

Men noen hund hadde de ikke.

(Sånn som jeg husker det).

Det er mulig at de måtte kvitte seg med hunden, når Jan sin mor Haldis måtte på sykehuset.

For hennes andre ektemann Oddbjørn Humblen, hadde mer eller mindre revet av henne armen, i en slags sjalusi-krangel.

(Noe sånt).

Og da hadde visst Haldis sine unger Jan, Viggo og Christell, bodd en periode, hos noen venner/slektninger.

Så hva som skjedde med hunden da.

(Dette var visst enten høsten 1977 eller høsten 1978.

Avisene blander litt).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Og enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Chilimobil sakid:12270) Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 15:28
Til: kundeservice@chilimobil.no
Kopi: Post <post@brukerklagenemnda.no>, post <post@finkn.no>, Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Post <post@forbrukerradet.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, firmapost@nkom.no, "Storjord,Lars Edvard" <lars.edvard.storjord@nkom.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette synes jeg at virker sånn halvveis.

Hva hvis jeg selv en gang har tenkt til å kjøpe meg et Chili-abonnement.

Da vil jeg ikke kunne gjøre det, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar, fra en overordnet (som daglig leder), om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 21. des. 2021 kl. 16:38 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Noen har bestilt i ditt navn via vår nettside. Når du sendte oss en e-post den 16.august da du hadde fått faktura, så deaktiverte vi nummeret som ble bestilt i ditt navn med ditt personnummner hos oss. Vi låste også slik at det ikke er mulig å bestille med ditt personnummer slik at dette ikke kan skje igjen. Vi krediterte også den utestående fakturaen. For å unngå at noen misbruker personnummeret ditt igjen så bør du derfor sperre for at det er mulig å ta kredittsjekk av deg. Vi bruker Experian til å ta kredittsjekk så du kan legge til sperre der.

Dersom du ønsker mer informasjon så må du politianmelde dette og så kan politiet kontakte oss for videre informasjon.

Ønsker deg en fin dag og en god jul!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 01.12.2021 10:28
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 24. aug. 2021 kl. 15:21 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!

Vi har låst slik at det ikke er mulig å bestille i ditt navn og med ditt personnummer hos oss igjen. Vi har også kreditert faktura 1948790 så alt er avsluttet her. Jeg kan anbefale at du sperrer for at det skal kunne utføres kredittsjekk på ditt personnummer, dersom dette er sperret så skal det ikke være mulig at dette skjer hos andre operatører heller. Vi bruker Experian :)

Ha en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 16.08.2021 13:45
Til: juridisk@datatilsynet.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: man. 16. aug. 2021 kl. 01:14
Subject: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+psykose@gmail.com>


Chilimobil Logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
 
Erik Løvenbalk Ribsskog
Fri Data 398,-/mnd
461 15 601
SIM-kort sendes til:
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag.
Posten bruker vanligvis mellom 4-5 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg. 
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
 
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
 
Faktura ikon
Din første faktura
 
Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to periode på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura. 
 
Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars.
Første faktura gjelder for perioden 15. mars - 30. april. 
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no

© 2011 — 2021 Chilimobil AS

Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RiksTV - 30292363
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 15:18
Til: kundeoppfolging@rikstv.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@rikstv.no, webmaster@rikstv.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu, kundeservice@rikstv.no
Hei,

at det ikke er noe historie som er kuttet ut?`

Da er du ikke med, må jeg si.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 6. des. 2021 kl. 20:06 skrev <kundeoppfolging@rikstv.no>:
Hei, Erik. 
 
Det er såfremt undertegnede vet ingen historie som er kuttet ut. Vi har ingenting å skjule. 
 
Vi har etter min menig ikke gjort noen fantestreker, men forklar gjerne litt mer i dybden hva du mener med dette. 
 
Når det kommer til ditt ønsker om å få høre fra våre administrerende direktør så er det dessverre lite trolig at vi får til det. Men vi kan forsikre deg som at avdelingen du snaker med jobber direkte for administrerende direktør, så vi har samme mandat som han. Så da lurer vi på hva det er du ønsker å høre fra administrerende direktør? Hva er det du ønsker h*n skal gjøre for deg?  
 
Vi også ønsker å vite hvem det er som har bestilt dette om det ikke er deg. Men det gjør vi altså ikke. 
 
Når det kommer til tiltak for å forhindre at noe slikt skjer igjen, så har vi tekniske systemer og rutiner som forhåpentligvis vil forhindre lignende hendelser.
 
 
Ha en fin dag. 
 
Med vennlig hilsen 
Joachim Glad
Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS 
Telefon: 210 10 210 
www.rikstv.no/kontakt 
 
Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv 
 
Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten. 
This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
 
From: eribsskog@gmail.com
Sent: Fri Dec 03 2021 15:20:33 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
To: kundeoppfolging@rikstv.no
Subject: Re: RiksTV - 30292363
Hei,

her har du kuttet ut historien, fra mailen.

Så her lukter det fantestreker, må jeg si.

Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder/administrerende direktør, om dette.

Istedet for denne svadaen, (må jeg kalle det).

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert, om hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 5. aug. 2021 kl. 08:54 skrev <kundeoppfolging@rikstv.no>:
Hei, Erik
 
Viser til dialog med oss hvor du forteller at du er utsatt for ID-tyveri. Du ønsker informasjon om hvem som har bestilt abonnement og utstyr i ditt navn, og hvorfor det ikke blir stoppet av oss.
 
Abonnementet og utstyret er bestilt via våre nettsider. Vi har dessverre derfor ingen mulighet til å vite hvem som har gjort dette når de har benyttet din kontaktinformasjon. Det er åpenbart at dette er noen som har tilgang til dine opplysninger. 

Du forteller at det er blitt bestilt ting hos flere aktører i ditt navn, uten at du har kjennskap til dette. Dette er derfor en så alvorlig sak at vi på det sterkeste anbefaler deg å anmelde saken. Så er det opp til polititet å eventuelt etterforske saken, og finne ut av hvem som benytter din identitet. Vi har dessverre ikke anledning til dette.

Som du tidligere har blitt fortalt fanger systemet vårt kun opp bestillinger med kontaktinformasjon som er benyttet fra tidligere. Disse bestillingene må behandles manuelt. Bestillinger som blir gjort med kontaktinformasjon som ikke er registrert hos oss, behandles automatisk. Derfor vil en eventuelt ny bestilling som blir gjort med din kontaktinformasjon behandlet manuelt og ikke registrert med tanke på dialogen du har hatt med oss.

Bestillingen av abonnementet som ble gjort 21.03.2021 er som nevnt tidligere kansellert og alle krav rettet til deg er slettet. 

Jeg vil legge til at vi har full forståelse for at det er en stor påkjenning at du har blitt utsatt for ID-tyveri og håper derfor at du får stoppet dette. Og at politiet eventuelt etterforsker saken og finner ut av hvem dette er.
 
Ta gjerne kontakt med oss igjen ved å besvare denne e-posten dersom du har spørsmål.
 
Ønsker deg en fin dag. 
 
Med vennlig hilsen 
Silje Olsen
Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS 
Telefon: 210 10 210 
www.rikstv.no/kontakt 
 
Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv 
 
Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten. 
This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee. 

Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Tilbakestill passord
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 15:08
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <noreply@onecall.no>
Date: fre. 24. des. 2021 kl. 08:23
Subject: Tilbakestill passord
To: <eribsskog+maseneger@gmail.com>


Tilbakestill passord
Trykk her for å tilbakestille passordet ditt.
Engangskode: NUPZD

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Nesten klart – bekreft at du vil motta Klingels nyhetsbrev!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:58
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de, postkasse@datatilsynet.no, service@klingel.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Nyhetsbrev KLiNGEL.no <nyhetsbrev_no@news.klingel.com>
Date: lør. 18. des. 2021 kl. 22:16
Subject: Nesten klart – bekreft at du vil motta Klingels nyhetsbrev!
To: <eribsskog+superhomofil@gmail.com>


Bekreft din bestilling av Klingels nyhetsbrev!
Ser du ikke bildene? KLIKK her.
Klingel
 
 
Nesten klart:
Du har bestilt Klingels nyhetsbrev!
 
 
 
 
 
Hei!
 
Stemmer det at du vil abonnere på vårt nyhetsbrev? Så hyggelig! Da er du nesten klar.

Nå trenger du bare å bekrefte at det er ok og at det virkelig er du som har bestilt nyhetsbrevet. Vi fører en streng integritetspolicy og sender ut vårt nyhetsbrev kun til personer som har valgt å ta imot e-post fra oss. Hvis du senere ønsker å avslutte abonnementet, kan du enkelt gjøre dette via lenken nederst i alle nyhetsbrev.

Vennlig hilsen
Klingel-teamet
 
Bekreft her!    ›
 
 
 
Som abonnent på
Klingels nyhetsbrev får du:
✓ Gode tilbud
✓ Ekslusive rabatter
✓ Aktuelle trendtips
✓ Gaver

 
 
 
 
KLiNGEL
 
E-Mail service@klingel.no
Telefon 815 12 032*
Hilfe & Kontakt Vanlige spørsmål
Kontakt
 
Vi på KLINGEL håndterer selvfølgelig dine personopplysninger konfidensielt og i tråd med GDPR - den nye personopplysningsloven som har til hensikt å styrke den enkeltes personlige integritet ved håndtering av personopplysninger innenfor EU og EØS. Les gjerne mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår integritetspolicy. Vi sender våre nyhetsbrev naturligvis kun til personer som har valgt å motta dem.

enne e-posten kan ikke besvares. Kontakt gjerne vårt kundesenter hvis du har noen
spørsmål eller synspunkter.
 
Trygg E-Handel postnord
 
Kjøpevilkår  |  Integritetspolicy  |  Om Klingel  |   Miljø og gjenvinning
 
*Bestillinger: hverdager 8-18, Kundeservice: hverdager 9-12 og 14-16.
 
© 2021 KLiNGEL
 

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Svar fra Klingel
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:48
Til: service@klingel.no
Kopi: service@klingel.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

IP-adresse holder ikke, må jeg si.

(Jeg vil gjerne ha et navn.

Sånn at det er mulig å forklare om hva som foregår.

På en måte, sånn at folk forstår det).

Jeg vet at firmaer/advokater ganske lett kan kontakte ISP-en (internett-leverandøren), og få navnet, på nett-trollet.

Så det må jeg si, at er dårlig, at dere ikke har gjort det.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 20. des. 2021 kl. 11:39 skrev <service@klingel.no>:









Ditt kundenummer: 031983630

Hei, Erik!

Takk for din henvendelse.

Viser til tidligere e-post fra 10 Desember der det informeres om at denne bekreftelsen på at forsendelsen har blitt returnert til oss sannsynligvis ville bli mottatt, men gebyret for uavhentet pakke har allerede blitt kreditert tilbake, så det kan du se bort ifra. Det er per dags dato ingen utestående beløp på denne kundekontoen.

Videre informeres det om at det har blitt satt restriksjoner på denne kontoen, sånn at den er sperret for fremtidige bestillinger.

Vi har dessverre ikke videre informasjon angående navn på personen som la inn bestillingene, men vi har derimot IP-adressen det ble bestillt fra: 45.81.149.1 og navnet som kundekontoen ble opprettet i: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG RIBSSK. Denne informasjonen kan du ta videre om du vil politianmelde saken.

Vi har prosedyrer og systemer for å unngå svindel, men det hender dessverre at svindlere klarer å unngå disse sikkerthetsprosedyrene.

 

Vennlig hilsen

KLINGEL kundeservice
Cato


Tlf: 815 12032
www.klingel.no
service@klingel.no

På Facebook og på Instagram finner du masse moteinspirasjon, tips og spennende konkurranser!
På Pinterest finner du enda mer inspirasjon!

Klingel Norge A/S, Postadresse: Klingel, Postboks 3501, 3007 Drammen.
Org.nr. 986 487 387. Nordea kontonr: 6021.05.05450.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:37
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, HELP Forsikring AS <post@help.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: fre. 17. des. 2021 kl. 19:36
Subject: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
To: <eribsskog@gmail.com>


Takk for din henvendelse!
Vi vil svare deg så snart som mulig, vanligvis innen 3-5 virkedager. I travle perioder kan svartiden dessverre være noe lengre.

I mellomtiden anbefaler vi deg å sjekke ut de ofte stilte spørsmålene på våre nettsider. Her finner du mange gode svar og forklaringer på det du kanskje måtte lure på: https://talkmore.no/kundesenter.

Du finner også mye informasjon om ditt abonnement i Talkmore-appen og på Mine Sider. Her får du blant annet tilgang til alle dine fakturaer samt detaljert oversikt ditt forbruk. Du kan også endre abonnement, endre eier på ditt abonnement, bestille/aktivere SIM-kort, oppdatere kontaktinformasjon og legge til ulike tilleggstjenester.

Registrert kontaktinformasjon:

Navn: Erik Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Mobilnummer: 91587593
Kontaktnummer: 91587593
 
Din henvendelse:
Har der sett hva Laila Monica skriver om meg? Dette vil jeg klage på!

Her kan dere se:
https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/12/14/navn-pa-de-som-vil-lyver-om-meg-vil-odelegge-mitt-liv-med-mer/


Ha en fin dag!

Hilsen
Talkmore Kundesenter

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Mottatt henvendelse | Received inquiry
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:18
Til: Olsen Kine Wiklund <Kine.Wiklund.Olsen@ruter.no>
Kopi: presse@ruter.no, post@viken.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sd.dep.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også mer tro på, å ta dette skriftlig, (for da får man dokumentasjon, på det som blir sagt).

Jeg har også gått på handel og kontor, og lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium, å velge korrespondanse-metode.

Så det må jeg klage på.

Den som hvisker juger, som folk sier.

Skjerpings!


tor. 9. des. 2021 kl. 13:38 skrev Olsen Kine Wiklund <Kine.Wiklund.Olsen@ruter.no>:
Hei Erik.

 

Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg pr. telefon, sånn at vi finner ut hva som har skjedd.

 

Setter pris på om du kan sende meg telefonnummeret ditt, så kontakter jeg deg i løpet av morgendagen.

 

Med vennlig hilsen
Kine O.
Fagansvarlig  Pris og billettering.


Ruter As 
Kollektivtrafikk for Oslo og deler av Viken 
Dronningens gate 40 
Postboks 1030 Sentrum 
NO-0104 Oslo 
Sentralbord +47 400 06 700 
www.ruter.no

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: torsdag 9. desember 2021 13:06
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Pressekontakt Ruter <presse@ruter.no>; Viken Fylkeskommune <post@viken.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; postkasse@datatilsynet.no
Emne: Klage/Fwd: Mottatt henvendelse | Received inquiry

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Ruter Kundeservice <ikke-svar@ruter.no>
Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 07:35
Subject: Mottatt henvendelse | Received inquiry
To: <eribsskog+daare@gmail.com>

 

Please scroll down for English version.

Hei

Vi har registrert henvendelsen din. Ditt saksnummer er 876420.

Vi behandler saken din så raskt vi kan. Grunnet stor pågang kan det dessverre ta noe tid før vi får svart deg.

Trykk her for å oppdatere saken din
(direkte svar på denne e-posten vil ikke komme fram til oss)

 

Med vennlig hilsen

Ruter As

----------------------------------------------------------------------------------------

Hi

We have registered your inquiry. Your case number is 876420.

We will do our best to respond as quickly as possible. However, due to heavy workload it may take us some time get back to you.

Click here to update your case
(This is a no-reply e-mail address. Any response to this message will not reach us)

 

Kind regards,

Ruter As

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:11
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: fre. 24. des. 2021 kl. 08:26
Subject: Viktig informasjon om din bestilling
To: <eribsskog+maseneger@gmail.com>



 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Vi kan dessverre ikke godkjenne bestillingen din av FolkePakka FullData på nummer 46333486.

Ta kontakt med oss på ( 47) 479 44 444 dersom du har spørsmål til avslag ved bestilling.


Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Påmelding til nyhetsbrev
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:04
Til: Outland AS <support+id7945@outlandas.zendesk.com>
Kopi: kundeservice@outland.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>
Hei,

det høres litt tafatt ut, (og som ansvarsfraskrivelse), når dere sier, at det ikke er noe dere kan gjøre, med dette problemet.

Det kjøper jeg ikke helt.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 6. des. 2021 kl. 13:17 skrev Outland Kundeservice (Outland AS) <support@outlandas.zendesk.com>:
Forespørselen din (7945) er oppdatert. Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.

Outland Kundeservice (Outland AS)

6. des. 2021, 13:17 CET

Hei Erik, 
så leit at dette har skjedd igjen!
Som vi nevnte i en mailtråd fra september er det dessverre lite vi kan få gjort om noen har fått tak i privatinformasjonen din. 
Vi anbefaler deg å foreta en politianmeldelse, så får politiet deretter kontakte oss om å forsøke å hente ut slik informasjon, hvis nødvendig.

Her er en lenke til politiets egne sider, med informasjon om identitetstyveri, og hvordan du bør gå frem både for å forhindre, begrense skade hvis det først er skjedd, og saksforfølgelse: https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/
Jeg anbefaler deg å følge deres råd.

Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen
Outland kundeservice
www.outland.no
21 68 85 26

Erik Ribsskog

28. nov. 2021, 05:34 CET

This is a follow-up to your previous request #5073 "Klage/Fwd: Påmelding til ny..."

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

tir. 7. sep. 2021 kl. 18:06 skrev Outland Kundeservice (Outland AS) <support@outlandas.zendesk.com>:

Forespørselen din (5073) er oppdatert. Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.

Outland Kundeservice (Outland AS)

7. sep. 2021, 18:06 CEST

Hei Erik,
det er notert!
Kunne du ha sendt oss en kopi av politiattesten din?

Takk for at du sier ifra!

Med vennlig hilsen
Outland kundeservice
www.outland.no
21 68 85 26

Erik Ribsskog

6. sep. 2021, 15:43 CEST

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

---------- Forwarded message ---------
Fra: Outland Kundeservice <kundeservice@outland.no>
Date: lør. 29. mai 2021 kl. 11:27
Subject: Påmelding til nyhetsbrev
To: <eribsskog+(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>

Du er nå påmeldt vårt nyhetsbrev.

Takk for at du handlet hos Outland!

Denne e-posten er en tjeneste fra Outland AS. Leveres av Zendesk (https://www.zendesk.com/support/?utm_campaign=text&utm_content=Outland+AS&utm_medium=poweredbyzendesk&utm_source=email-notification)
[OLOOO0-RQVP]

Denne e-posten er en tjeneste fra Outland AS. Leveres av Zendesk

Mer om min morfar Johannes Ribsskog. (Fra Firdaposten 26. februar 1970)

mer om morfar

Dagens fremmedord: Landsmannskap

dagens fremmedord

https://naob.no/ordbok/landsmannskap

PS.

Dette ser jeg ikke antydning til i Norge, (må jeg si).

Det er ingen som kommer meg i møte, og tilbyr seg, å stå til tjeneste.

Når det gjelder min kamp mot nett-troll og 'Sovjetstat-myndigheter'.

Så nordmenn er veldig mislykka, som landsmenn, (må jeg si).

Og det samme når det gjelder mine slektninger, kamerater/studiekamerater og tidligere kollegaer.

Ingen stiller seg til tjeneste for meg, (i min kamp, mot disse problemene).

Så dette er bånn i bøtta.

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer fra YouTube













Jeg sendte en e-post til Oda

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Fw: Re:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 05:28
Til: Oda <hei@oda.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Arild.Johannessen@coop.no, admin@ohf.no, medlemsservice@coop.no, info@coop.no, Skjalg Nakkim <skjalg.nakkim@sunkost.no>, "Knut A.G. Hauge" <kagh@kagh.no>, Chas Simmons <Chas.Simmons@co-operative.coop>, haavard.braathen@co.coop.no, company@dagligvarehandelen.com, Natalie Seale <natalie.seale@coop.co.uk>, jobs@co-operative.coop, marked@oda.com, no-press@oda.com, regnskap@oda.com, faktura@oda.com, leverandor@oda.com
Hei,

nå har jeg dusja, og brukt den Prima/EMV-dusjsåpa deres.

Og den lukta ble jeg kvalm av.

Så det må jeg klage på.

(Jeg kjøpte EMV-dusjsåpe på Coop Extra tidligere denne måneden.

Og den lukta helt nøytralt, sånn at menn også kan bruke den.

Vil jeg si).

Når det gjelder de Oda-eskene, som jeg satt ut, på onsdag.

Så tok ikke budet med de.

Da de hadde stått ute, i en halvtime/time.

Så tok jeg de inn.

(For jeg syntes at det var dumt, å ha eskene stående ute.

Ettersom at budet bare kjørte avgårde, uten å levere varene.

Og varene var visst istedet levert, hos en random sambygding, ifølge et bilde din kollega Nina G. sendte meg).

Og da budet kom tilbake, (uten avtale), et par timer seinere med varene, (som Nina G. hadde sagt om, at jeg skulle få dagen etter).

Da stakk budet igjen, før jeg rakk å se åsynet på det, (budet bare plasserte to mat-esker foran døra mi).

(For å si det sånn).

Nå har jeg tidligere bedt om, at dette sendes, til en overordnet.

Så jeg ønsker derfor svar fra en overordnet, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 13. apr. 2022 kl. 15:00 skrev Oda <hei@oda.com>:
Hei igjen.

Du fikk dagens bestilling levert, og du vil derfor ikke få noe refusjon på de varene du allerede har mottatt. Du kan godt få utbetalt kupongene som ligger på brukeren din, men da trenger jeg fult navn og kontonummer, slik at vi får ført det over manuelt. Dette tar som regel opp mot tre uker.

Hører fra deg.



Beste hilsener,
Per-Erik

--
Oda - Det du trenger, levert på døra


Hvor fornøyd var du med hjelpen du fikk? 
Superbra   OK    Ikke fornøyd
{#HS:1846452171-1021252#} 
On Wed, Apr 13, 2022 at 14:37:38 CEST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

nå har jeg jobbet, på Matland/OBS Triaden, som kassa-medarbeider, osv.

Så jeg er veldig vant til å sette kundeservice i fokus.

Og det synes jeg ikke at Oda gjør.

(Hverken de på sentralbordet eller sjåførene).

De sletter kunde-forholdet mitt, og jeg er over 50 år, og noe lignende har jeg bare opplevd på min tidligere Rimi-regionsjef Steinar Ohr sin Prix-butikk på Oslo S.

(Og da var jeg også nærmere 50 år.

Og det var helt hinsides da og).

Og jeg har kontaktet sjølve Munthe Kaas, (han skjeggete 'russeren' som eier Oda), på Facebook.

Men han har ikke svart.

Og det er det samme på hans frisør-salong Cutters.

De som jobber der har også russisk kundeservice, vil jeg si.

De barberer bort øyenbryna min, uten å spørre, blant annet.

Så de Munthe Kaas-firmaene nå jeg klage på.

(Jeg er visst også i slekt med de, gjennom min dansk-fødte mormor.

Og min avdøde mor nevnte Munthe Kaas-slekten, på 70-tallet, sånn som jeg husker det).

Så dette må jeg klage på.

Jeg har vært kunde hos Oda, i 3-4 måneder, (på grunn av corona/omikron), og det har bare vært tull med de, fra ende til annen.

Så jeg håper at dere ser lyset, og slutter med dette tullet.

For de andre nett-butikkene, (når det gjelder mat), i Norge, har ikke online lager-beholdning, (de bare finner en lignende vare, hvis de ikke har varene i butikken, (det gjelder Meny og Coop igjen).

Så Oda har egentlig monopol, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg hadde en del tilgode-lapper, på min Oda-konto.

Så denne slettingen har ranet meg, for en del penger.

Pluss at jeg ble forespeilet en gratis-levering, på 404 kroner, i morgen, (uten kostnad, som erstatning for tort og svie, i forbindelse med feil-levering i dag).

Så jeg hadde egentlig 500 kroner i kreditt, som Oda skylder meg.

Så de pengene vil jeg gjerne ha, okke som.

Og det er også det at dere hos Oda ikke har ryddet opp, etter noen nett-troll, som har registrert en konto, i mitt navn, på denne mail-adressen.

Og det tok ikke hu røduss-dama deres, (Nina G.), noe seriøst, virka det som.

Og Oda sine reklamer, som dere sier er så fine.

De var tidligere sånn, (når dere het Kolonial.no): 'Synes du det er litt dritt, å handle i butikken'.

Og så pirker de på mitt språk.

Dere er bare bajaser, virker det som.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

On Wed, Apr 13, 2022 at 14:09:20 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik.

Jeg har forsøkt å hjelpe deg i timesvis, uten hell. Det ser dessverre ikke ut til at vi er i stand til å hjelpe deg, og måten du omtaler våre kolleger på er ikke greit.

Som jeg skrev i min forrige mail, så oppfattes det rasistisk når du referer til våre sjåfører som "ape-katter" og det har vi nulltoleranse for.

Vi velger på bakgrunn av dette å avslutte kundefoholdet med deg, og kontoen din hos oss vil bli slettet.

Ha en fin dag.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 13:38:48 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

at 400 kroner blir til 50 kroner, det synes jeg er lureri.

Og jeg har bedt om å få svar fra en overordnet, om dette.

Så dette må jeg klage på.

At apekatter kan oppfattes rasistisk, det er mulig.

Men det mener her som noen som er dumme i huet, uansett hud-farge.

(De går gjennom hagen til neger-naboen.

De leverer varene til en random nabo.

Og de har også ringt meg og sagt at de ikke finner fram).

Jeg har også jobbet mye med å bestille varer, som butikksjef, osv.

Og det er svært få ganger, at man bestiller de sammen varene, to ganger på rad.

Det tror jeg aldri skjedde meg.

Da er mer vettugt å bestille noen andre varer neste gang.

Og at jeg da ikke skal få hele beløpet etter alt det tullet dere har gjort i dag.

Du skrev først om det var greit, at jeg fikk varene i morgen.

Og før jeg rekker å svare på det, så kommer det en apekatt, og dundrer på døra.

Og han stikker før jeg rekker å åpne døra.

Så det er bare hos dere, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Jeg har sittet i flere timer nå, og skrevet om dette, på deres melding-system.

Så 50 kroner blir som en vits, må jeg si.

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 13:10:22 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik!

Den er grei, jeg har nå kansellert etterleveringen din til i morgen. Det er godt å høre at du bryr deg om å redusere matsvinn!
Jeg har lagt inn en liten tilgodelapp på brukeren din som plaster på såret for feilleveringen.

Det at du referer til sjåførene våre som "apekatt-bud" skal vi ha oss frabedt. Vi har nulltoleranse for rasisme, og hvis du skriver sånne ting igjen så blir vi nødt til å slette brukeren din.
Dette er din første og eneste advarsel på det punktet, bare ha så du har det klart.

Jeg skal melde dine tilbakemeldinger videre til tech avdelingen, slik at de kan ta en titt på saken.

Ha en fin dag.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 12:41:49 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

jeg har jo fått varene nå.

Og jeg har satt de inn i skuffer og skap.

Så jeg ønsker heller en tilgode-lapp, for alt stryet i dag.

(Jeg kan heller få de pengene tilgode.

Så slipper det å bli mat-svinn, osv.

For å si det sånn).

De 'apekatt-budene' deres, har jeg fått nok av, for denne uka, (må jeg si).

Som sagt så har jeg selv jobbet som bud, og hvis jeg hadde levert kina-maten til en nabo, så hadde jeg nok fått sparken, for å si det sånn.

Så det er uhørt, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Det med nett-trollene virker det ikke som at du forstår.

Kanskje jeg heller kan få svar fra en overordnet om det.

Når det gjelder SMS-er som du sier.

Så kom ikke den tekstmeldingen som jeg vanligvis får.

Den hvor det står: 'Du er neste kunde'.

Så det må jeg klage på.

Synes også at den kontaktløs levering-knappen deres, er litt lite intuitiv, på deres nettsted.

For den er lett å overse i farta, når man prøver å finne en tidsluke, (vil jeg si).

(Den har jeg ihvertfall oversett mange ganger før.

Og det gjør jeg aldri når jeg bestiller fra Porterbuddy.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 12:04:04 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei Erik!

Takk for svar.

Jeg har nå satt opp en etterlevering av alle varene dine til i morgen mellom kl 09.00 og 14.00. Håper det tidspunktet passer!
Da tar vi ingen sjanser på at fugler har tulla med varene dine.

Vi har ikke noe å legge over eskene per dags dato, men jeg vet at det jobbes med en løsning på det. Når det vil tre i kraft vet jeg dessverre ikke.

Vi har bedriftshelse-tjeneste, ja. Men jeg tror ikke det var synet til sjåføren som var problemet her, jeg tror han gjorde en menneskelig feil. Det kan skje den beste av oss!

Vi bruker Google Maps sine kart-systemer, og kommer til å fortsette med det. Vi kommer ikke til å bytte ut det med kartbøker.

Når vi ikke får tak i deg via SMS, så ringer vi for å prøve å løse problemet så fort som mulig. Jeg ser at du skriver at du ikke ønsker at vi ringer, så jeg skal legge inn det på ett notat her, slik at det ikke skjer igjen. Beklager hvis det føltes ubehagelig at jeg ringte deg i sta!

Hvis vi er forsinket, og vi kommer til deg etter salgstiden for alkohol, så har vi dessverre ikke lov til å levere ut øl. Det vil si at varene må bli levert til kunden innen kl 20.00 i hverdager, og innen 18.00 på lørdager. Det har med andre ord ingenting å si når du puttet ølen i handlekurven. Det er norsk lov, og den må vi følge. Slik som alle andre.

PS.
Jeg kan ikke se noen antydning nett-troll her, så det problemet burde være i orden. Det ser jo ut til å gå helt fint å kommunisere med deg via denne e-post adressen.

PS 2.
Dette løste vi i forrige mail.

PS 3.
Vi har bare fått positive tilbakemeldinger på reklamene våre, men alle tilbakemeldinger er viktige, så jeg skal melde din mening videre til de ansvarlige!

Håper dette var oppklarende!
Ha en fin påske.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 11:45:10 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

ettersom jeg forstod det fra bildet deres, så stod varene hos en nabo, (eller noe), i X antall minutter/timer.

Så om noen fugler har tulla med varene, eller ikke, det veit ikke jeg.

(Da jeg jobba som butikk-leder, så hadde Bakers noen sånne 'kjempe-donger' som de tredde over brødkurvene, hvis de var der før butikklederen).

Men det var ikke noe manko.

(For å si det sånn).

Dere har kanskje noe bedriftshelse-tjeneste, sånn at sjåføren kan få seg nye briller.

Hvilke kart-systemer bruker dere?

Dere burde kanskje kutte ut GPS og gå for kartbok som i gamle dager.

Jeg har også gått på handel og kontor.

Og der lærte jeg at det kunden som velger korrespondanse-metode.

Så da må jeg nesten si at dere driver med noe slags apestreker, når dere plutselig begynner å ringe, når jeg har valgt meldinger som korrespondanse-metode.

Dette må jeg klage på.

Savner også svar på en del av tingene jeg tok i opp i den forrige meldingen.

Og jeg burde også få litt erstatning, ikke bare for de dårlige varene fra forrige måned, men også for alt stryet i dag, synes jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 11:37:06 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik!

Det var sjåføren vår som kom å leverte varene dine, så det trenger du ikke å bekymre deg over :-)

Var det noen av varene som ble ødelagt eller ikke holdt mål? Si ifra, så setter jeg opp en etterlevering med de aktuelle varene!

Jeg har også lagt inn en tilgodelapp på brukeren din for brødet og kjeksen fra din forrige levering som ikke var bra. Jeg melder feilen videre!

Hører fra deg.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 9:43:47 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

det er sikkert greit med levering i morgen.

(Nå dundra det på døra).

Nå stod de to eskene, utafor døra mi.

Det må ha vært en nabo, eller noe lignende.

Det var rimelig flaut, må jeg si.

Tenk hvis jeg hadde kjøpt kondomer, eller noe.

Og hva hvis noen fugler har vært på varene.

(Det skjedde en vinter som jeg bodde på Ellingsrudsåsen, (på 90-tallet).

Da kutta kommunen strømmen, (i X antall timer), og da tenkte jeg at jeg legger varene i snøen på verandaen.

Men da jeg kom hjem fra jobb, så hadde fuglene funnet ost og skinke-pålegget, (til meg, og de hadde også spist opp maten til en kamerat av meg, som jeg hadde skaffa rom på Ungbo).

Dere burde kanskje ha lokk på de eskene, har jeg tenkt.

Det har også vært noe lignende før, (som jeg har sagt til dine kollegaer der), at et bud gikk gjennom hagen, til neger-naboen.

Jeg har jobbet som bud selv, (for Chinatown Expressen Eiksmarka, en ekstrajobb), og hvis jeg hadde gjort noe sånt, så hadde jeg nok fått sparken).

Og en fredagskveld, så var budet fem minutter forsinka.

Og da nekta de meg å få en six-pack med Bare-øl, som jeg hadde bestilt, den helgen.

Men jeg har jobbet som butikkleder selv, og har lært at det er tidspunktet som man legger varen i handlekurven, som teller.

Så dette skulle jeg gjerne hatt ordentlig svar på, (jeg har sluttet å velge tidsluken 18-20 etter dette).

Erik Ribsskog

PS.

Det er forresten sånn, at jeg har problemer med noen nett-troll, som lager helvete for meg.

Og det har jeg sendt dere e-poster om.

Men dere har ikke rydda opp.

Så da jeg skulle bli Oda-kunde i desember, så måtte jeg bruke min gamle Hotmail-e-post-adresse, (istedet for Gmail).

Hvorfor har dere ikke ryddet opp etter nett-trollene, lurer jeg.

(Disse bestiller masse 'dritt', i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner).

PS 2.

Marie-kjeksene jeg fikk forrige gang, (av merket Prima), har det vært produksjons-feil på de?

De var veldig tørre/u-søte, synes jeg.

Og det oppskårne brødet jeg fikk forrige gang, var også litt tørt, synes jeg.

Jeg har bodd mange år i England, og der dato-merker de sånt brød.

Kanskje det hadde vært en ide.

PS 3.

Jeg synes også at den nye TV-reklamen deres, med han gutten som sitter og vrir på seg, i en stol, er rimelig ekkel.

Hvem er det som lager reklame-filmene deres, lurer jeg.

Skjerpings!

At jeg tar avstand fra nazistenes handlinger (under andre verdenskrig osv.), betyr ikke at jeg er tilhenger av voldtekt og drap (som noen nett-troll visst vil ha det til)

nazister

PS.

Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

statcounter 15. april

PS 3.

Putin har sagt, at han skal de-nazifisere Ukraina.

Og nazisme tar jeg som sagt avstand fra.

Og når politiet i Norge, driter i hva Spesialenheten har sagt, for å gå å dundre på døra mi, mens jeg sover.

Da blir det som noe usivilisert.

Og mer eller mindre som noe nazisme.

(Vil jeg si).

Men jeg har jo tidligere kalt tullet, fra norske myndigheter, for: 'Sovjetstat'.

Så det er mulig at det er kommunister som spiller nazister.

(Det kunne virke som at disse to politifolka, (som var på døra mi, for et par uker siden), spilte teater.

For de var akkurat de samme typene/karakterene, som min stesøster Christell og min far.

Så det kan kanskje ha vært noe 'russisk' gateteater.

Eller, jeg burde kanskje ha sagt 'sovjetisk' gateteater.

Putin og Sovjet er kanskje ikke det samme.

Sovjet brukte hammer og sigd, som symbol.

Mens Putin bruker Z, som symbol.

Så man kan kanskje ikke kalle Putin kommunist.

Nå bodde jeg i England, i mange år.

Og England er lenger unna Russland, enn Norge.

Så jeg må innrømme at jeg har vært mer opptatt av hva som har skjedd i Norge og England, de siste årene, enn hva som har skjedd i Russland.

Så 'Putin-folka' har ikke jeg interessert meg så mye for, må jeg si.

Men jeg har lest at de er motstander av nazisme.

Det at Putin har beordret de nevnte voldtektene og drapene i Ukraina, det høres vel rart ut, det og.

Det er vel heller snakk om at disse russiske soldatene, er umulige å kontrollere.

De oppførte seg også sånn, i Berlin, på slutten av andre verdenskrig.

Det kan man se filmer om, på YouTube, osv.

Og de var visst også barbariske, overfor de tyske soldatene, som de tok som krigsfanger, på slutten av andre verdenskrig.

De var nesten tomme for ammunisjon.

Så de skøyt ikke krigsfangene.

Men de tok en tomhylse, og hamret inn i huet på de, istedet.

Og så kunne det ta flere dager, før de døde, mens de bare lå der.

Dette leste jeg om på nettet, mens jeg bodde i Leather Lane, (i Liverpool sentrum).

Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011.

Husker jeg).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Som jeg har skrevet om tidligere.

Så byr det meg i mot, å ha med politiet å gjøre.

Etter det de gjorde i 2015 osv., (da bevæpnet politi tvangsinnla meg, etter å ha brutt seg inn på hybelen min, (som jeg fikk meg, etter å ha flyktet tilbake fra England, etter ti år, på grunn av politi-maktmisbruk), og slettet ting på mobilen min).

Og de har også nektet å tjene meg, siden 2005, (da jeg ringte de fra England, for å anmelde et mordforsøk i Kvelde, som jeg rømte fra).

Så derfor tar jeg kontakten med politiet, gjennom Spesialenheten.

Og når jeg da likevel får politiet på døra.

Så er det et tegn på, at politiet har manglende respekt, (for meg, (og Spesialenheten)), vil jeg si.

Jeg har også tidligere blogget om.

At jeg er en ungkar, som er vant til å jobbe skift, (som butikksjef, osv.).

Og til og med under oppveksten, (på 80-tallet), så kunne jeg sitte oppe hele natta, (i helger/ferier), og drive med Basic-programmering.

(Min far tvang meg til å bo alene, fra jeg var ni år.

Så sånt bestemte jeg selv.

Må jeg si).

Så jeg har ikke noen fast kontortid.

(Eller en resepsjon, liksom).

Noe jeg har blogget om tidligere.

Så jeg ønsker at folk skal ha en avtale, før de dukker opp her.

(Og det gjelder vel svært få.

Det må være elskerinner, for eksempel, som man vil møte, i sin ungkars-leilighet.

Men når det gjelder andre folk.

Så er det vel mer vanlig, når folk kommer litt opp i åra, å møte de ute, på et offentlig sted, (som en pub eller et forsamlingslokale), har jeg lest).

En manns hjem er hans borg, (som de sier).

Og det er også noe som heter privatlivets fred.

Noe russere/nazister kanskje ikke har så mye respekt for.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og de politifolka tuller nok også.

For jeg har jo anmeldt disse nett-trollene før.

(De som bestiller masse dritt i mitt navn.

For å si det sånn).

Det er snakk om mange tusen saker.

(Som alle er anmeldt til politiet og/eller Datatilsynet.

Og disse sakene er også publisert om, på min blogg.

Men den bloggen ser visst bare nordmenn, når det passer dem.

Kan det virke som).

Så at Politiet liksom ikke skjønner ståa.

Da spiller de kjøtthuer, (må jeg si).

Det kan kanskje virke som, at de spiller min stesøster Christell osv., (som muligens er litt treig/dum, som de sier).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Når det gjelder det i Ukraina.

Så ble kanskje Ukraina litt tatt, med buksa nede.

For de har en president, som egentlig er skuespiller, (og som har spilt nettopp president, på TV).

Så det er jo komisk nesten.

(Må man vel si).

Man kan kanskje si, at det ikke er nazistisk.

Men at det er mongo.

Og sånn er det vel her også.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Selv om jeg ikke var så oppdatert, (delvis på grunn av at jeg har bodd mange år i England), på situasjonen, i Russland og Ukraina, da det smalt, (i februar).

Så har jeg prøvd å markere støtte, til Ukraina, på mange måter.

Jeg har ledd av Putin, (på bloggen), og sagt at han tror at han er Zorro.

Og jeg har publisert mitt mellomnavn Løvenbalk, (som min danskfødte mormor var etterkommer av), sitt våpenskjold, på bloggen.

Og det er også blått og gult.

(Som Ukraina sitt flagg).

Og mitt Facebook-profil-bilde har bilde av Plantagenet sitt våpenskjold, (tre løver).

(Fra nattklubben på Kiel-ferja.

Som bruker dette våpenskjoldet som dekorasjon.

Av en eller annen grunn).

Og Løvenbalk sin løve, er en av de løvene, (må man vel muligens si).

For Løvenbalk er etterkommer av Plantagenet, (og Gange-Rolf og Villhelm Erobreren osv.), for å si det sånn.

Og jeg har også spilt John Lennon og Yoko Ono sin freds-sang, ('Give peace a chance'), på bloggen.

(Og mange andre 'anti-krig'-sanger.

For å si det sånn).

Så at jeg skal bli svertet, (av nett-trollene, på Laila Nikolaisen sin blogg), for å være for voldtekt og drap, av sivile.

Det synes jeg at blir rimelig urettferdig, for å si det sånn.

Men det er kanskje begrenset hva en sosialklient, (som meg), kan gjøre.

Jeg må si at 'Sovjetstat-folka' i Norge, har jobbet for Putin, når de har nekta meg tilgang, til min lagerbod, hvor jeg har mye viktig/fint, blant annet mitt HV-utstyr.

Så at Putin begynner å røre på seg.

Når nordmenn, (eller om man skal si mongoene), pisser på Forsvaret/Heimevernet, på den måten.

Det er kanskje ikke så rart.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

lagerbod hv

https://johncons.net/lagerbodsak.html

PS 9.

Det er også sånn, at i Norge, så har vi i alle år, sagt: 'Kiev'.

Men plutselig, så begynte alle nordmenn, å si: 'Kyiv'.

Så hva har skjedd da.

Hvorfor begynte alle, (som på signal), å si Kyiv?

Høres ikke Kiev mer norsk ut, (enn dette Kyiv), lurer jeg.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det har også vært mye rart, som har skjedd, i Ukraina, i de siste årene.

(Uten at jeg har fått fulgt med, så veldig nøye).

Men jeg husker at det norske bandet Wig Wam.

De flørtet uhemmet, med oransje-revolusjonen, under Grand Prix-finalen der, (i Kiev/Kyiv), for en del år siden.

Men en av lederne, for den revolusjonen.

Hu Julia Tymosjenko, (hu blonde dama, med en slags 'Mars-frisyre').

Hu fikk visst fengsel.

(Og jeg husker at de andre politikerne behandlet henne respektløst, (og gikk henne ned), i nasjonalforsamlingen der.

Dette var vel mens jeg bodde i Leather Lane, (i Liverpool sentrum).

Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011.

Sånn som jeg husker det).

Men man vel si, at det er Wig Wam, (når det gjelder nordmenn), som liksom har Ukraina, som sitt spesial-felt.

(Og som liksom har 'adoptert' Ukraina.

For å si det sånn).

Så hvor er Wig Wam nå.

Nå som Ukraina vel har hatt X antall nye revolusjoner.

(Blant annet en slags 'mongo-revolusjon', (hvor de fikk en skuespiller som president).

Kan det virke som).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

tribute oransje

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter