Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 28. februar 2021

Tidligere NHI-rektor Ole Øren, (som var min formelle rådgiver/oppdragsgiver, da jeg oppfant kryssord-program, studieåret 1991/92), mener at cirka halvparten av verdens land, må endre tallene sine

endre tallene sine 2

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/6znzpz/store-tall-misoppfattes-stadig-med-god-grunn

PS.

Mer om Ole Øren:

mer om ole øren

https://oaoren.com

PS 2.

Jeg mener at det ikke heter hjemmeside, når det er mer enn en nettside.

Da heter det nettsted, (mener jeg).

(For å pirke litt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Ole Øren klager også over feil bruk av skistaver:

feil bruk av skistaver

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FjVBw3tRp4wJ:https://www.h-a.no/2020/nyheter/skiloper-og-hytteeier-ole-andreas-har-satt-sinnene-i-kok-mener-folk-gar-med-feil-trinser-pa-skistavene/&client=opera&hl=no&gl=no&strip=0&vwsrc=0

PS 4.

Ole Øren kåla så mye, da han skulle innvie NHI Helsfyr, (i det nye auditoriet der), høsten 1991.

(Han forstod ikke en dimbar/trådløs lysbryter, (eller en slags lignende fjernkontroll).

Han var virka veldig dårlig forberedt, (og begynte å stamme/rødme osv., og ba Toto Horvli, (eller om det var en annen NHI-ansatt), om hjelp).

Sånn som jeg husker det).

Så det ble litt pinlig, å ha han, som rådgiver/formell oppdragsgiver, (husker jeg), når jeg skulle lage kryssord-program.

(En ide jeg kom på, på Ungbo, (i Skansen Terrasse 23), på Ellingsrudåsen, på begynnelsen av dette studieåret.

For å si det sånn).

Og derfor så hadde jeg kun, et slags introduksjonsmøte, med Ole Øren, (angående denne oppgaven).

(Sånn som jeg husker det).

Selv om vi egentlig skulle ha hatt, en haug av 'veilednings-møter'.

(For å si det sånn).

Men jeg jobba mye, på OBS Triaden, (ved siden av studiene).

Og jeg syntes vel, at det var morsommere, å klare meg selv.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Din profil på Care.com er blitt godkjent!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 13:55
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: infoNO@care.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Care.com <infoNO@care.com>
Date: søn. 27. des. 2020 kl. 18:40
Subject: Din profil på Care.com er blitt godkjent!
To: <eribsskog@gmail.com>


Care.com
Hei Erika,
Vi er glade for å kunne fortelle deg, at din profil i kategorien Dyrepass er blitt godkjent og publisert. Familier i ditt nærområde kan nå se din profil.
Få mest mulig ut av din nye profil!
Del
Del din oppdaterte profil med nettverket ditt! Øk dine jobbmuligheter og nå ut til flere brukere.
 
 
 
 
 
 
 
 
Forbedre din profil
Pass på at din profil ser flott ut! Den bør vise frem ferdighetene dine og personligheten din! Har du glemt å legge til et profilbilde? Det er ikke for sent.

Kom i gang

 
 
Du kan på ethvert tidspunkt oppdatere din profil Rediger. Glem ikke en Legg til bilder - så får du en bedre posisjon i våre søkeresultater.

Takk for at du har valgt å bli en del av Care.com. Hvis du har spørsmål, er vi her for at hjelpe deg. Skriv til vår kundeservice på infono@care.com.

Med vennlig hilsen,
Ditt Care.com-team


Følg oss på | Finn oss på
Care.com er en online plattform hvor familier og hjelpere eller omsorgspersoner kan komme i kontakt med hverandre, utveksle informasjon og hjelpe hverandre. Vi formidler ikke hjelpere til familier, på samme måte som vi heller ikke utvelger eller kobler spesielle hjelpere til familier eller familier til hjelpere. Care.com verifiserer ikke identiteten til, eller opplysningene innsendt av, hjelpere eller familier. For videre informasjon kan du klikke deg inn på "Sikkerhetssenteret" hvor du kan lese om hvordan du selv kan verifisere noens identitet og andre opplysninger.


Care.com er et varemerke fra Care.com Europe GmbH. © 2013-2020 Care.com Europe GmbH
Alle rettigheter reservert.


Care.com Europe GmbH, Rotherstr. 19, 10245 Berlin, Tyskland| Tingretten i Berlin Charlottenburg, HRB 110588 B | VAT-nummer: DE258126229
Direktør: Benjamin Stahl

Brukervilkår & Personvern

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Vil du fullføre handelen?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 12:43
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: nettbutikk@outland.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Outland <nettbutikk@outland.no>
Date: søn. 27. des. 2020 kl. 04:15
Subject: Vil du fullføre handelen?
To: <eribsskog@gmail.com>



 
Vi har spart varene dine!
 
 

 
 

 
 
Hei Erik,

Lot du varene ligge? Ingen fare!

Vi har spart på handlekurven din, så om du fremdeles vil ha varene dine kan du når som helst velge å fullføre handelen.

Ta gjerne kontakt med oss hvis det er noe du lurer på.
 
 
 
 
Produkt Pris Antall Delsum
 
Hitorijime My Hero 6
 
kr 169,00
kr 143,65
1
kr 143,65
 
Happy Happy Album
 
kr 449,00
kr 336,75
1
kr 336,75
 
Sing For You Album
 
kr 399,00
kr 299,25
1
kr 299,25
 
Evangelion 3.0 Asuka Shikinami Langley Pvc Statue
 
kr 3 199,00
1
kr 3 199,00
 
Kagamine Len Pillow Case 50x50 cm
 
kr 299,00
1
kr 299,00
 
Present: YOU Album
 
kr 449,00
1
kr 449,00
 
Caste Heaven, Vol. 4
 
kr 169,00
kr 143,65
1
kr 143,65
 
Saiyuki: The Original Series Resurrected Edition 3
 
kr 299,00
kr 254,15
1
kr 254,15
 
Re Zero Starting Life Ram 1/7 Pvc Pink Lingerie Sl ...
 
kr 3 199,00
1
kr 3 199,00
 
Hatsune Miku Pillow Case 50x50 cm
 
kr 299,00
1
kr 299,00
 
Caste Heaven, Vol. 3
 
kr 169,00
kr 143,65
2
kr 287,30
 
Don't Be Cruel, Vol. 9
 
kr 169,00
kr 143,65
1
kr 143,65
 
Caste Heaven, Vol. 2
 
kr 169,00
kr 143,65
1
kr 143,65
 
Pink Memory Album
 
kr 399,00
1
kr 399,00
 
Koimonogatari: Love Stories, Volume 1
 
kr 169,00
kr 143,65
1
kr 143,65
 
Super Mario Maker 2
 
kr 699,00
1
kr 699,00
 
Rivers of London: The Fey and the Furious
 
kr 219,00
kr 186,15
1
kr 186,15
 
Gloomhaven
 
kr 1 699,00
kr 1 529,10
1
kr 1 529,10
 
 
 
Totalsum kr 12 153,95
 
 
Handle nå
 
 
 
 
Vi anbefaler med
 
 
 

 
Super Mario Maker 2
kr 699,00
 
Kjøp nå

 
Rivers of London: The Fey and the Furious
kr 186,15
 
Kjøp nå
 
 

 
Gloomhaven
kr 1 529,10
 
Kjøp nå

 
Hitorijime My Hero 6
kr 143,65
 
Kjøp nå
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Vi har butikker i
Bergen, Fredrikstad, Hamar, Kristiansand, Oslo, Porsgrunn, Stavanger, Trondheim

Meld deg av

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Outland
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 12:23
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: nettbutikk@outland.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Outland Kundeservice <nettbutikk@outland.no>
Date: søn. 27. des. 2020 kl. 03:22
Subject: Velkommen til Outland
To: Erik Dåsmer Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Outland
Erik Dåsmer Ribsskog,

Velkommen til Outland.

For å logge inn i nettbutikken, bruk følgende detaljer i kassen eller på Min konto siden:

Epost: eribsskog@gmail.com
Passord: Passordet du la inn ved oppretting av kontoen
Glemt ditt passord? Klikk her for å resette.


Når du logger inn på din konto, er det enklere å:

Rask utsjekk
Betale raskere i kassen
Ordrestatus
Sjekke status på dine ordre
Rediger adresser
Lagre flere adresser
For sending til flere i familien og venner

Ordrehistorikk
Se tidligere ordre
Takk for at du handlet hos Outland!

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Din verdikode fra Viaplay
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 12:13
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: newsletter@email.cdon.com, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, info@kinnevik.com
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: CDON <order@email.cdon.com>
Date: lør. 26. des. 2020 kl. 22:36
Subject: Din verdikode fra Viaplay
To: <eribsskog+verygay@gmail.com>


CDON.COM
Banner 610x200
Som takk for ditt kjøp får du nå 3 måneder Viaplay Film & Serier (Verdi 357 kr) Viaplay har et fantastisk utvalg innen film, innkjøpte serier, Viaplay’s egne originalserier og barneunderholdning. Se på fra din datamaskin, Smart-TV, mobile spillkonsoll log nettbrett. På Viaplay finnes det noe for alle i familien! Velg mellom å se online eller offline . helt uten internett. Last ned filmer og episoder til din mobil eller nettbrett og se på når du vil.

Kode: X2Y7AD

Tilbudet gjelder for nye Viaplay kunder og er gyldig til 15/3-2021. Ord. pris 119 kr/mån. Etter gratisperioden er over fortsetter Viaplay til ordinær pris. Avslutt det når du vil.

Benytt tilbudet her
FB
Facebook
 
insta
Instagram
 
YT
Youtube
 
Customerservey
Kundservice
Denne mailen er sendt til eribsskog+verygay@gmail.com

Vil du avregistrere deg fra vår mailliste? Klikk her

Vi reserverer oss for eventuelle feil og at produkter kan være utsolgt.

© Copyright 1999-2020 CDON AB
Box 385, 20123 Malmö
En del av Qliro Group

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: You have received a virtual smile from somebody at www.single-baltic-lady.com
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 11:44
Til: Support <info@1st-international.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

like I have explained earlier, I want a reply from a superior (like the Managing Director) about this.

I can't see that this has happened.

So this I have to complain about.

(I want to know the name, of the troll, who has ordered this in my name.

And I want to know which better routines, that you're going to start with, so that this doesn't happen again).

Erik Ribsskog


lør. 26. des. 2020 kl. 17:59 skrev Support <info@1st-international.com>:
Dear Sir,

the profile has been deleted long time ago by your request.

 

We have no idea about the name of the "troll" who registered a profile on your behalf.

Best Regards,
Maya
Customer Support
The Inspirations Company LLC
https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials
 

https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials


On December 26th 2020, 12:57 pm "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hi,

it seems that you ignore that I want to escalate this to a supperior.

So you're being like a primadonna, it seems.

You also write with very big letters, (like you are very full of yourself).

This I have to complain about.

(I want to know the name of the troll who has ordered this in my name.

And I want to know which better routines that you're going to start with, so that this doesn't happen again).

Erik Ribsskog


tor. 12. nov. 2020 kl. 12:00 skrev Support < info@1st-international.com>:
Dear Sir,

we have already replied to this question. We have nothing to add.

Best Regards,
Maya
Customer Support
The Inspirations Company LLC
https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials
 

https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials


On November 12th 2020, 9:52 am "Erik Ribsskog" < eribsskog@gmail.com> wrote:
Hi,

I've told you to escalate this to a superior.

Please stop being silly and do your job now.

(I want to know the name of the troll, who has ordered this, in my name.

And I want to know, which better routines, that you're going to start with, so that this problem doesn't happen again, (to me or other people/citizens)).

Erik Ribsskog


fre. 9. okt. 2020 kl. 14:59 skrev Support < info@1st-international.com>:
Kjære herr,


profilen er slettet for lenge siden av din forespørsel.




Vi aner ikke navnet på "trollet" som registrerte en profil på dine vegne.

 

Dear Sir,

the profile has been deleted long time ago by your request.

 

We have no idea about the name of the "troll" who registered a profile on your behalf.

Best Regards,
Maya
Customer Support
The Inspirations Company LLC
https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials
 

https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials


On October 8th 2020, 8:09 pm "Erik Ribsskog" < eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er da ikke at noen har tilgang til min mail-konto.

Men de har simpelthen punchet inn min mail-adresse, i et felt, på et av deres online skjema.

Dere gjør dere dumme, virker det som.

Jeg ønsker at dette skal sendes til en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med noen andre borgere/folk/kunder).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 14. sep. 2020 kl. 12:51 skrev Support < info@1st-international.com>:
Kjære herr,


profilen ble aktivert etter at e-postadressen <eribsskog@gmail.com> ble bekreftet.


Hvis du hevder at du ikke har registrert profilen selv, må du søke etter en person som har tilgang til e-postadressen din i tillegg til deg.
 
 
Dear Sir,

the profile was activated after the email address
<eribsskog@gmail.com>
was confirmed.

If you claim that you have not registered the profile yourself, you need to search for a person who has access to your email address besides you.

 

Best Regards,
Maya
Customer Support
The Inspirations Company LLC
https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials
 

https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials


On September 13th 2020, 6:03 pm "Erik Ribsskog" < eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 12. aug. 2020 kl. 13:46 skrev Support < info@1st-international.com>:
Kjære herr,


Profilen din ble slettet per forespørsel.

 

Dear Sir,
 

Your profile was deleted per your request.


Best Regards,
Maya
Customer Support
The Inspirations Company LLC
https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials
 

https://www.woman-from-russia.com/wiki/index.php/Testimonials


On August 12th 2020, 11:05 am "Erik Ribsskog" < eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Single Baltic Lady <support@single-baltic-lady.com>
Date: søn. 9. aug. 2020 kl. 09:55
Subject: You have received a virtual smile from somebody at www.single-baltic-lady.com
To: < eribsskog@gmail.com>


Dear Baron Erik,

We are glad to inform you that the member Dark_secret_Dream (1001711373) sends you a virtual smile!

A virtual smile means that the member is interested in contacting you. Please, be polite to answer with a smile in return. You can send it by following the link:
https://www.single-baltic-lady.com/vkiss.php?sendto=1001711373&from=1001712987&ConfCode=alJEQmJHZXE5dzRJOUFFc05BUm5hLw%3D%3D

Thank you for using our services!

You are receiving this message because you have an active profile on https://www.single-baltic-lady.com/. To stop receiving these messages (unsubscribe) please log in to your account on https://www.single-baltic-lady.com/ with your user ID and password and deactivate your profile (click "Suspend").

Single Baltic Lady mail delivery system!!!
Auto-generated e-mail, please, do not reply!!!

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10536943) Re: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nyemobilabonnement hos OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 11:33
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, kundeservice@onecall.no
Hei,

i min forrige mail, så ba jeg om å få svar, fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 25. des. 2020 kl. 15:45 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei Erik!

Ber deg vennligst svare på e-post sendt til deg 24.des.2020 09:32. Vi får ikke gjort noe videre i denne saken uten kopi av annmeldelse og utfylt egenerklæringsskjema - som er vanlig prosedyre i en ID-tyverisak og retningslinjer vi må følge.

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
 
Anneli
Kundekonsulent



 

 

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Fri, 25 Dec 2020 11:19:29 +0100
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com,Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se,finansinspektionen@fi.se
Emne: Re: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nyemobilabonnement hos OneCall
 
Hei,

som jeg har fortalt til dere tidligere.

Så er det sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, i sin tid.

Og der lærte vi at det skal være nok, å skrive ting, på vanlig norsk.

Og man skal ikke behøve å fylle ut masse rare skjema.

Så dette må jeg klage på.

Som sagt tidligere så ønsker jeg å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.

Jeg ønsker også, å heller få svar, fra en overordnet om dette.

Siden at dere har sendt meg regninger osv., i mellomtiden.

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
tir. 10. nov. 2020 kl. 08:10 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei, og takk for din henvendelse.

Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri. Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon returneres.

Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å etterprøve våre rutiner og prosesser.

Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles ut og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.

Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til én måned.

Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse måtene:

•    Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no
•    Brev, postadresse:  Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo, merkes med «kundeklage»

Hvor lang tid tar det?
Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar skjemaet, og frem til saken er behandlet.

Kredittsperre
Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet vil du kunne finne mer informasjon om dette: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/ Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg mobiltelefonabonnement etc.

Politianmeldelse
Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer seg med å opprette mobilabonnement.
De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse vil derfor være til nytte for deg hvis
lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å finne en eventuell gjerningsmann.

Har du behov for mer informasjon?
Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no - Her finner du relevant informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt på telefon eller chat.

 
 

Med vennlig hilsen
 

Ola
Kundekonsulent



 

 

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Mon, 9 Nov 2020 09:50:20 +0100
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice@onecall.no, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no
Emne: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36
Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
To: <eribsskog@gmail.com>
 

 

 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

 

Ditt abonnement med nummer 92140215 aktiveres den 10.11.2020 03:50.

Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.

 

Mine Sider

Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har tilgang til Mine Sider. Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord funksjonen.

Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.

 
 

Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten


Signatur OC juni 2020.png
16K

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10534794) Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 11:20
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, kundeservice@onecall.no
Hei,

jeg har gått på handel og kontor, i sin tid, (på 80-tallet).

Og der lærte vi, at vi ikke skulle gi oss, før firmaene sa, hvordan de skulle forbedre seg, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.

Og dette nevner dere ikke noe om, i deres svar.

Så det må jeg klage på.

Det virker som at dere tror, at dere er Datatilsynet.

Så det må jeg klage på.

Så hvis jeg heller kan få svar om dette, fra en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det dere linker til, er heller ikke helt rett fram, virker det som.

At man skal sette en kredittsperre, det er en ting.

Men man må visst gjøre dette, hos alle disse kredittopplysnings-firmaene.

Og de har sikkert alle sin måte, å gjøre dette på.

Og man må vel jobbe i inkasso-bransjen, for å ha oversikt, over alle disse firmaene.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 24. des. 2020 kl. 09:32 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei, Erik!

Jeg ser at du har kontaktet oss angående dette tidligere. Det ble da sendt et skjema til deg som du ble bedt om å fylle ut og sende inn til oss, sammen med en politianmeldelse, slik at saken kunne ferdigbehandles. Har du sendt inn dette til oss? Jeg kunne ikke finne det her, så om du har sendt det inn er det flott om du kan oppgi datoen du sendte det inn, og e-postadressen det ble sendt fra, slik at vi kan finne skjemaet. Om du ikke har fylt det ut må du gjøre det og sende det tilbake til oss slik at vi kan ferdigbehandle saken.

Den beste måten å forhindre at dette skjer igjen på er at du oppretter en frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet vil du kunne finne mer informasjon om dette: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/ Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg mobiltelefonabonnement etc.

 

Med vennlig hilsen
 

Marie
Kundekonsulent



 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Wed, 23 Dec 2020 09:09:31 +0100
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com,Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se
Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
 
Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura fra 12. desember.

(Se vedlegg).

Dette har jeg kontaktet dere om tidligere.

(Se mail-historie).

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å få vite navnet, på det trolllet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 9. nov. 2020 kl. 09:50
Subject: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <kundeservice@onecall.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <firmapost@nkom.no>
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36
Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
To: <eribsskog@gmail.com>
 

 

 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

 

Ditt abonnement med nummer 92140215 aktiveres den 10.11.2020 03:50.

Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.

 

Mine Sider

Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har tilgang til Mine Sider. Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord funksjonen.

Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.

 
 

Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Denne filmen var det med en snutt fra, i From All of Us to All of You, (Donald Duck og vennene hans ønsker god jul), på svensk TV, på begynnelsen av 80-tallet, (mener jeg å huske)



PS.

Min kamerat Christian Grønli, likte bedre, å se på Ivanhoe i jula, (sånn som jeg husker det).

(Hvis ikke det var Jørn Winters eller Stefan Berger).

Og på 70-tallet, så var det Putti Plutti Pott som var morsomt.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Så da er det kanskje litt rart, at de heller lager en ny/norsk versjon, av den tsjekkisk/øst-tyske filmen Tři oříšky pro Popelku/Tre nøtter til Askepott.

(Som visstnok skal være den store julefilmen/jule-TV-programmet, her i landet).

Den filmen kan ikke jeg huske å ha sett engang.

Men det er kanskje bra, at folk har forskjellig smak.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

mer om tre nøtter til askepott

https://www.vg.no/rampelys/film/i/weKlrA/han-er-droemmeprinsen-til-askepott

Bloggarkiv