Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. oktober 2021

Jeg sendte en e-post til Statens Pensjonskasse

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. oktober 2021 kl. 22:23
Til: postmottak@spk.no
Kopi: presse@spk.no, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, "fpvs.kontakt" <fpvs.kontakt@mil.no>, post@ombudsmann.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 5. oktober.

(Se vedlegg).

Dere skriver at jeg ikke har rapportert om denne frostskaden innen X antall år.

Men det var jo sånn, at jeg rapporterte om dette, til militærlegen på Terningmoen, (en Dr. Elle som gikk under flere klengenavn, blant annet 'Dr. Mengele' og 'Elle-Melle').

Og han Elle dro jeg til, den samme dagen, som vi kom hjem, fra vinterøvelsen.

(Eller om det var dagen etter).

Og som jeg skrev i den forrige mailen, så tulla Dr. Elle.

Han ga meg en salve som ville gjort frostskaden værre, (fordi den inneholdt vann), forklarte min medsoldat Sundheim.

Og vi på laget, var jo nesten som i den TV-serien 'Band of brothers', så å ikke hørt på Sundheim, det ville ha blitt rart det og.

Og det var egentlig ikke sånn som Elle skrev, (og dere siterte om i brevet deres).

Det var ikke snakk om sårhet, (på begge ører).

Men det var snakk om at en bit av det venstre øret, (på størrelse med en halv ti-øring eller 25-øring kanskje), hadde blitt borte.

Nå var det sånn, at det var tradisjon blant soldatene på Terningmoen, å dra på diskoteket Alexis, (i Elverum sentrum, jeg lurer på om min medsoldat Ragnhildsløkken prøvde å forklare meg at det het Leiret der).

Og en gang vi var der, (et par måneder etter at en bit av øret mitt forsvant, på grunn vinterøvelsen, på grunn av frostskade).

Så viste min medsoldat Bekkelund, (eller Bækkelund, eller noe sånt), fra Innlandet, (var han vel fra), at der og der, (inne på Alexis), så satt dattera til Mengele.

Og dattera til Mengele viste seg å være ei pen/nett blondine, som var i tenårene nærmest.

(Hvis jeg ikke blingsa, når Bekkelund forklarte).

Og da lurer jeg på, om det var sånn, at 'Innlandet-folka' mente, at hu dattera til Mengele, liksom var 'eid', (som noen sier), av meg, siden at faren tulla med meg, på sjukestua, på Terningmoen.

Og at Mengele kanskje kan ha tulla, (med meg, og muligens andre), for å prøve å bli kvitt dattera si.

(Noe sånt).

Og andre gang jeg rapporter denne øre-skaden/frost-skaden.

Det var på dimmedagen, i slutten av juni, i 1993.

Og da krysset jeg av på et skjema, (som vi fikk i kantina på Terningmoen, av ei dame fra Statens Kantiner, av en eller annen grunn).

(Et skjema som dere fikk, som vedlegg/'attachment', med den forrige mailen).

Og da var jo alle i topp stemning, for vi var jo i det hardeste/tøffeste når det gjaldt førstegangstjenester, (ifølge min tidligere kamerat, (fra russeåret på Gjerdes videregående i Drammen), Andre Willassen).

Så vi var glad for alle månedene med blodslit, (må man vel kalle det), var ferdig.

Men likevel så tok jeg en time-out, (som de sier), fra dimme-stemningen.

Og begynte å ta opp, med min medsoldat Bø, (som tilfeldigvis stod ved siden av meg da, i kantina på Terningmoen), angående hva jeg skulle krysse av, siden at jeg hadde fått skade på øret.

Og Bø, (eller om det skrives Bøe), mente at jeg da såklart måtte krysse av, for at jeg hadde fått skade, under førstegangstjenesten.

Så da gjorde jeg det, (selv om denne episoden kanskje la litt demper på dimme-stemningen).

Så jeg har rapportert denne skaden to ganger, i 1993, (til Dr. Elle og ei kantine-dame som vel representerte troppsjefen og/eller kompanisjefen, hvordan nå det egentlig kunne ha seg).

Så at jeg skal vært for treig med å rapportere frostskade.

Det er feil, (mener jeg).

Det er Forsvaret som er for treige med å betale erstatning.

Dette kan dere godt sjekke med han Bø, (eller om det skrives Bøe).

Han var på lag 1, (jeg lurer på om han muligens var nestlagfører der).

Så jeg kjenner ikke Bøe så bra, siden at vi aldri var på samme lag, (de første ukene bodde vi sammen med folk, som hadde etternavn, cirka på samme plass, i alfabetet, og Bøe/B og Ribsskog/R er langt fra hverandre i alfabetet, så jeg ble egentlig ikke noe særlig kjent med Bøe, før på dimme-dagen tilfeldigvis).

Bøe var også med på dimme-festen, (jeg skulle jobbe på Rimi Munkelia dagen etter, (Ihne 'Rikshurpa' Vaghmo' var leder den dagen), men dimmedagen var en stor dag, (siden at vi hadde vært gjennom mye, i løpet av dette året, og vi var som sagt glad for at slitet var ferdig, og syntes at det derfor passet seg, med en liten feiring).

Og jeg husker at jeg så Bøe i Akersgata, (bak Stortinget), etter X antall timer med dimme-festing og X antall halvliter.

Jeg lurer på om Bøe stod i lag med Arvesen, (også fra lag 1).

Bøe sa ihvertfall, (av en eller annen grunn), at han var fra Skottbu, (i Follo), og at det var der som Falkbergert-filmen 'Sommeren jeg fylte femten', ble spilt inn.

Det måtte jeg le litt av, for den filmen så jeg sammen med min farmor og farfar, (på mitt gromgutt-sted Roksvoll, i Strøm/Svelvik), da jeg var i 9/10 års-alderen.

Og den filmen var litt på kanten, for å si det sånn.

Jeg vet ikke hvorfor Bø sa dette.

Men på grunn av dette, så husker jeg ihvertfall at Bø er fra Skottbu/Follo.

(Selv om jeg ikke husker fornavnet hans.

Må jeg innrømme).

Så dere kan høre med han Bø fra Skottbu og juli 1992-kontingenten på Terningmoen, (nestlagfører på lag 1 i tropp 1).

Så kan nok han bekreftet dette.

(Hvis han ikke har blitt senil.

Eller noe lignende).

Jeg har bodd en del år i England, (etter at jeg ble Rimi-butikksjef etter førstegangstjenesten).

Og fra 2006 til 2011 så bodde jeg i Liverpool sentrum.

Og da ble jeg arbeidsledig mens jeg bodde der.

Og da tenkte jeg på hvordan jeg skulle få tak i penger.

(For jeg hadde egentlig flykta fra Norge.

For jeg slutta som butikksjef for å studere med data, på HiO IU.

Og da jobba jeg som låseansvarlig på Rimi Bjørndal og Rimi Langhus ved siden av studier.

Og da hørte jeg noe om at jeg var forfulgt av 'mafian', eller noe.

Og blant annet derfor flykta jeg etterhvert til Sunderland, under dekke av at jeg skulle gå det siste året av min bachelor-grad der, (på University of Sunderland, som samarbeidet med HiO IU, for å gjøre en lang historie kort for HiO saboterte mot at jeg skulle dra dit, så jeg måtte kontakte Kilroy Education i Oslo sentrum, for å komme meg dit).

Det var høsten 2004, at jeg flytta til Sunderland for studere.

Så det begynner å bli noen år siden).

Og da tenkte jeg på den frostskade-saken, (blant annet).

Den var tema, våren/sommeren 2005.

For Lånekassa saboterte også mot mine Sunderland-studier.

Så de gikk i vasken på grunn av at jeg ikke fikk studielånet før etter jul, (istedet for i august/september, (ei HiO-dame hadde insistert på å sende søknad til Lånekassa for meg, men hu kødda visst, viste det seg)).

Så derfor endte jeg opp på gården til min onkel, (min mors yngre bror), Martin Ribsskog sin samboer Grethe Ingebrigtsen, på Løvås gård i Kvelde, (i Larvik kommune), i påsken 2005.

For jeg ville ha et familieråd, hvor jeg tok opp det fra Rimi Bjørndal, osv.

For jeg tenkte at det var mest ansvarlig.

Men min søster osv., ville ikke kontakte politiet, så det rant ut i sanden, og det ble istedet sånn at jeg ble værende på Løvås, som en slags slave, for Martin og Grethe.

De heiv meg inn i en hytte, som var uisolert.

(Den hytta kan muligens ha vært bygget av sånn øst-europeisk bil-container, som nordmenn lagde uthus av, etter krigen.

Min tidligere Rimi-butikksjef Elisabeth Falchenberg sin lillebror John Falchenberg, måtte visst bo i en sånn container/brakke, i Larvik, noen få år før dette igjen.

Har jeg seinere funnet ut på 'Bokhylla'.

For hu Falken, (som hu ble kalt), døde for noen uker siden.

Og en gang så fikk jeg bakoversveis, da jeg kom på jobb, (som assisterende butikksjef på Rimi Nylænde).

For det stod en fremmed person, og rydda flaskebordet der.

Og det var han John Falchenberg, fortalte butikksjefen/søstera.

Han hadde visst vært lat, og hu skulle stramme han opp, da.

Noe sånt.

Så hu dreiv med voksenopplæring, (av brødre), i Rimi, uten å gi de Rimi-uniform.

For å si det sånn).

Og da kunne ikke jeg jobbe på Løvås gård, når det begynte å bli kuldegrader, osv.

På grunn av frostskaden på øret, som da ville blitt værre.

(Martin og Grethe ville ikke at jeg skulle spise dispiril, (som visst hjelper mot frostskader, siden at blodet blir tynnere).

Og de ville ikke at jeg skulle ha vaselin på øret, (som jeg hadde i ukene etter vinterøvelsen, når vi var utendørs, på Terningmoen, for at ikke frostskaden skulle bli verre).

Og så ble jeg jaget, på min 35 års-dag, fra Løvås.

Martin og Grete dro på MC-ferie, (med Martin sin MC), til Danmark.

Og ungene til Grethe var hos Grethe sin mor i Svelvik, (de bodde visst tilfeldigvis bare noen kilometer unna mitt nevnte gromgutt-sted).

Og da forlot alle gården, uten å lære meg hvordan man skulle mate dyra.

(Martin og Grethe sendte meg for å se etter hestene.

Men de var forsvunnet.

Så det var veldig rart).

De hadde for eksempel ikke lært meg å mate hønene, sauene og hestene.

Så det var tydelig at noe ikke hang på greip.

De tulla nok, for ellers ville de nok lært meg å mate de forskjellige dyra, før de stakk av.

Jeg visste ikke hvor på låven som hønene holdt til engang.

For å si det sånn.

For jeg dreiv mest med skogsarbeid der, (ved en eng, noen hundre meter fra gårdstunet).

Og da kom det noen MC-folk, (eller hva det kan ha vært), å jagde meg til England igjen, (jeg kom meg såvidt til Liverpool for restene av studielånet, og der fikk jeg meg etterhvert en lavt betalt callsenter-jobb, for Arvato/Microsoft, og ei kollega der, (Marianne Høksås fra Risør, som nå jobber som bibliotekar på BI), fant plass i et 'Commonwealth-bofelleskap' til meg, i Walton).

(Jeg hørte at de sa at de skulle skyte meg.

Da jeg gjemte meg ved den nevnte enga.

Hvor jeg var ganske kjent.

Før jeg løp til Farrisvannet og rodde over det, med en random pram/robåt).

Så den frostskaden har skapt mye problemer for meg.

Og det ser jo rart ut, når man jobber i butikk/sitter i kassa også.

Så det er kanskje en medvirkende årsak til at jeg nå er arbeidsledig.

Og fryserom/fryselager må jeg nesten være litt skeptisk til.

Noe som kanskje gjør eventuelle arbeidsgivere skeptiske.

Mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (i Leather Lane), så begynte jeg derfor med ymse rettighetssaker, for å prøve å få tak noen erstatninger, (min far tvang meg til å bo alene fra jeg var ni år, så jeg har også omsorgssvikt-sak osv.).

For å få noe ut av livet mitt, (jeg har planer om å starte opp min nettbutikk, (som solgte engelske isbre-mint), på nytt, blant annet, og jeg har også tenkt å gi ut mine memoarer på nytt, etter at Amazon klikka for cirka ti år siden, osv., osv.).

Og da sa Forsvaret, (dette er jo over ti år siden, for jeg ble kasta ut fra Leather Lane, på urettmessig vis, i august 2011, var det vel).

At de trengte erklæring fra en lege, om at jeg hadde frostskade.

(Så dette med Statens Pensjonskasse, sa de ikke noe om.

Så litt rart at de nå mener at denne saken sorterer under dere.

Det kan man kanskje lure på.

For å si det sånn).

Og så hadde det seg sånn, at jeg var ute i Walton igjen, (hvor jeg bodde i det Commonwealth-bofelleskapet, som jeg måtte rømme fra, for jeg fikk ikke lov å ha varmovn på rommet, (men en barnløs grandonkel i Norge døde, så jeg fikk nok til depositum, sånn at jeg fikk min egen leilighet)).

Men jeg ble arbeidsledig, (jeg ble tulla så mye med av ledere osv. på Arvato, at jeg måtte starte en arbeidssak, og de tok meg likevel ikke på alvor, så det ble til at jeg slutta).

Og så skulle jeg på noe kurs, med Jet, (var det vel), noe jeg snakka med Working Links eller the Jobcenter om.

Og de hadde kontor ute i Walton.

Og mens jeg var der, så gikk jeg vel for å se litt, rundt der jeg hadde bodd før.

Og da fant jeg et legekontor i Walton Village, (heter det vel).

Men der ville de ikke gi meg time engang, (når jeg nevnte frostskade-erklæring og Forsvaret).

Så jeg måtte gå til et lokalt legesenter, (i Liverpool sentrum), Marybone Healt Center.

Dette var før jeg fylte 40, (husker jeg).

Så det kan kanskje ha vært i 2009 deromkring.

Og da måtte jeg ta sjekk av blod-trykk og veie meg, osv.

Selv om jeg bare skulle ha en erklæring, (om at øret mitt var skadet), til Forsvaret.

Og legen der, var en kineser, ved navn Chang, (sa han ihvertfall).

Og han mente at øret mitt mest sannsynlig var skadet, på grunn av slåsskamp.

Men det var jo bare tull.

Men en kinesisk lege har vel muligens aldri hørt om frostskade-pasienter en gang.

Så det var muligens derfor at han klikka.

Og så har jeg sendt om denne saken, til ymse veteran-foreninger osv., i årenes løp.

Uten å få noe særlig hjelp, dessverre.

Da håper jeg at dere har fått svar på det dere lurte på.

Og så håper jeg at dere kan sende denne erstatningen så fort som mulig.

Nav (Bærum) tuller nemlig med meg, for tida.

De har vedtatt at jeg skal få støtte til å betale strømregninger.

Men de har liksom fått 'mensen', (som noen sier).

Så de har satt seg på bakbeina.

Og hva som feiler dem, er ikke lett å si.

Når jeg dukker opp i resepsjonen der, så ber de meg plutselig, (etter mange uker/måneder), om å gå et nytt sted, for å levere bilag.

De skulle 'plutselig' leveres et nytt sted, (sa en Steinar der), nemlig i en slags 'konvertert' forslags-postkasse, som de har gjemt, (mer eller mindre), i et hjørne der, (like ved gangen ut til toalettet).

Så de behandler meg ikke på høvelig vis, (vil jeg si).

For jeg hadde da levert bilag, i resepsjonen, i mange uker, (for Nav Trondheim heiv meg ut i kulda, uten støtte til mat/tak over hue, når jeg prøvde å bosette meg der, i 2018, etter at jeg fikk resten av grandonkel-arven, mange år forsinka, så jeg måtte bo på hotell en periode, i 2018, etter at jeg måtte flytte fra Trondheim).

Og så begynner de plutselig å fekte med arma der, og si at jeg må levere papirene på en ny måte.

Det syntes jeg var merkelig.

Og mer eller mindre som noe 'mongo', (som de sier).

Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, som jeg begynte med, på cirka den samme tida, som frostskade-saken og omsorgssvikt-saken.

Så det er muligens sånn, at Nav derfor er sure/vanskelige.

Fordi at de liker at jeg har en sak mot de, (for de bare spilte dumme, når jeg ønsket å få min pensjonsbeholdning sendt til utlandet, for cirka ti år siden).

Nå tror jeg at jeg har fått med det meste her.

Men hvis det er noe mer informasjon, som trengs, angående denne frostskade-saken, så er det bare å si fra.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 08:30
Subject: SV: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


 

 

Hei

 

Beklager, det ble feil saksnummer.

 

Din henvendelse er mottatt og registrert med saksnummer 2021025711. Vennligst oppgi dette hvis du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning.

Vennlig hilsen
Forsvarets e-postmottak

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 30. august 2021 03:22
Til: presse@spk.no
Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>; fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>; post@ombudsmann.no; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]

 

Noen personer som mottok denne meldingen, mottar ikke ofte e-post fra eribsskog@gmail.com. Les hvorfor dette er viktig

Denne eposten er sendt fra en ekstern adresse eller organisasjon. Ikke åpne koblinger eller vedlegg dersom du er usikker på meldingens avsender eller innhold.

Hei,

tidligere denne måneden så gikk jeg et brev, (se vedlegg), fra Forsvaret.

De sier at det er deres hos Statens Pensjonskasse, som skal betale erstatning for frostskade på øret, (noe jeg fikk under en vinterøvelse, under førstegangstjenesten).

Dette erstatnings-saken har jeg holdt på med, i 10-15 år nå.

Og dette har ikke Forsvaret opplyst meg om før.

Ellers hadde dere fått denne saken tilsendt dere tidligere.

Som det står på et av arkene, i brevet fra Forsvaret, (se vedlegg).

Så skrev jeg under, på dimme-dagen, (i juni 1993), at jeg hadde fått en skade, under førstegangstjenesten.

Så dette er noe jeg har sagt hele tiden.

Men de første årene etter førstegangstjenesten, så var jeg mest opptatt av jobb osv., (og jeg hadde en yngre søster, ved navn Pia, som var hjemløs, på den tida jeg dimma, så jeg måttte også forsørge henne mer eller mindre, (på den tida), for at hu ikke skulle havna på plata liksom, og hu flytta inn på rommet mitt, på Ungbo, noen dager etter at jeg dimma).

Jeg må også klage på, at jeg blir sendt rundt, som en kasteball her, (mellom staten sine forskjellige organer).

Og noen e-post-adresse, for generelle henvendelser, klarte ikke jeg å finne, på deres nettsted.

(Ei heller mail-adresser for deres direktører/ledelse.

For å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Når det gjelder papirene fra Forsvaret.

Så kan de se ut som at jeg har skulka X antall øvelser, (i Heimevernet, som jeg ble overført til, etter endt førstegangstjeneste og en rep i mob-hæren).

Men jeg har bodd i England, (jeg studerte først på University of Sunderland, og jobbet så i Liverpool), fra 2004 til 2014.

Og jeg hørte aldri noe fra Forsvaret om disse øvelsene.

Og det var vel ikke meningen at jeg skulle være med på de, når jeg bodde i utlandet.

Så her har det skjedd noe surr.

Og det var også sånn, at i årene før 2004, så jobba jeg som butikksjef, (fra 1998 til 2002).

Og da hendte det, at det var mye å gjøre på jobb, og at jeg derfor ba om utsettelse, når den årlige rep-øvelsen nærmet seg.

Men da har jeg fått det som ugyldig fravær, i mine papirer, (hos Forsvaret), når det egentlig var godkjent og alt i orden.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

PS 2.

Det var også sånn, at mens jeg bodde i England, så hadde jeg mine private ting, (antikvitet-gaver fra min mormor, som var etter dansk adel/overklasse, mer eller mindre genialt kryssordprogram som jeg lagde på NHi i 1992/93 og HV-utstyr mm.), det lå hos City Self-Storage.

Og de tingene har jeg ikke fått tilbake, fra City Self-Storage, etter at jeg flytta tilbake til Norge, (i 2014).

(Det lå mye mer der og, som foto-album, plate-samling, osv., osv.).

Og de tingene har visst Forsvaret nasjonalisert, ville City Self-Storage ha det til.

Selv om hu som sa det, har slutta, i det firmaet, og nå driver med yoga-undervisning.

PS 3.

Det var også sånn, (som man kan se i papirene fra Forsvaret), at militær-legen, (Dr. Elle), på Terningmoen, (hvor jeg avtjente min førstegangstjeneste).

Han ga meg en salve, (etter vinterøvelsen), mot frostskade på øret.

Men den salven sa min medsoldat Odd Sundheim, (som var på samme lag som meg), om, at ville gjort frostskaden verre, for den inneholdt vann.

Så det gikk ikke an å høre på han militær-legen tydeligvis.

Det var også en gang, som jeg hadde en veldig hoven akilles-sene, (tidligere under førstegangstjeneste-året), og da sa militær-legen at jeg hadde en _liten_ hevelse.

Men det var ikke en liten hevelse, vil jeg si.

Så han legen var kanskje ikke helt i vater.

(For å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Det var også en annen medsoldat, (Bekkelund, eller noe, fra Innlandet), som viste meg dattera til militærlegen, (Mengele som han ble kalt), på diskoteket Alexis, en gang.

Og det hang ikke helt på greit, at Bekkelund skulle vise meg hu jenta, (ei ung/sprekk blondine), sånn uten videre, (de andre fra Elverum/Innlandet, likte ikke så godt, at vi vernepliktige fra Oslo-området, ble kjent med Elverum-damene, kunne det virke som).

Så det var kanskje noe rart som foregikk.

PS 4.

Det var også sånn, at jeg skulle ha et møte, på NHI, (høsten 1992), om det kryssord-programmet.

Men vi var først statister på Sekondløytnanten-filmen, (i Kvikne, i Østerdalen).

Og da ville noen, at vi som spilte tyske soldater, skulle ha hjelmen, på armen, mens vi løp, (i en fange-scene).

Og da fikk jeg visst blodpropp i armen.

Og troppsjef Frøshaug nektet meg å ringe NHI, for å forklare om at jeg ikke rakk møtet.

For vi dro så mer eller mindre rett til en øvelse, i Kongsberg-traktene.

Og da måtte jeg til militærlegen på Heistadmoen, (husker jeg), på grunn av armen.

Og det har jeg seinere tenkt, at kan ha vært en blodpropp.

Men det skjønte visst ingen av legene, (hverken de på Heistadmoen eller Terningmoen).

Og det nevnte dataprogrammet vil ikke NITH/Høyskolen Kristiania gi meg en kopi av.

Så det ødela for meg, (jeg fikk også dårlig karakter), at troppsjef Frøshaug nektet å stoppe bussen, på vei tilbake til Terningmoen, sånn at jeg kunne ringt NHI, og forklart om hvorfor jeg ikke kunne dukke opp, på klage-møte.

PS 5.

Da jeg bodde i England, så ble jeg arbeidsledig, under Finanskrisen.

Men  jeg bygget opp en liten nettbutikk.

Og jeg ba Nav om å sende meg min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).

Men de bare begynte å kveme, og lot som at de ikke forstod hva jeg mente.

Så det må jeg klage på.


---------- Forwarded message ---------
Fra: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
Date: tir. 27. jul. 2021 kl. 12:54
Subject: SV: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

 

 

 

Din henvendelse er mottatt og registrert med saksnummer 2021025711. Vennligst oppgi dette hvis du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning.

 

Vennlig hilsen

Forsvarets e-postmottak

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 23. juli 2021 09:32
Til: Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>
Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>; post@ombudsmann.no
Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]

 

Denne eposten er sendt fra en ekstern adresse eller organisasjon. Ikke åpne koblinger eller vedlegg dersom du er usikker på meldingens avsender eller innhold.

Hei,

nei jeg så i nettavisene i går, at det hadde vært noe problem med internett osv., (og at mange store nettsteder hadde problemer).

Men dere kan kanskje prøve igjen nå, så kanskje det virker nå.

(For å fleipe litt).

Jeg synes ihvertfall at dere burde slutte å sende meg rundt som en kasteball.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 

fre. 7. mai 2021 kl. 11:37 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:

Beklager, men det virker ikke, det kommer ikke fram.

Vennlig hilsen

 

Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)

forsvaret.no

Telefon: 915 03 003

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 07. mai 2021 11:32
Til:
Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]

Hei,

nå har jeg gått på handel og kontor i sin tid.

Og det tror jeg er deres jobb, å sende dette videre.

Dessuten sa han Lydersen at det var til dere dette skulle.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette, (fra Facebook):

'Tillitsvalgtordningen i Forsvaret

Statlig organisasjon

to. 09:09

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.

 

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 09:09

Hei Erik,

 

Det er ikke så lett å finne navn på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. Men jeg kan gjerne se på saken om du ønsker det?

 

Mvh

Anette Hyldmo, landstillitsvalgt

to. 11:24

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.

 

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 11:24

Hei Erik,

 

Det er vanskelig å få tak i tillitsvalgte så langt tilbake i tid, men jeg kan se på saken din om du ønsker det?

 

Mvh

Anette Hyldmo, landstillitsvalgt

to. 23:20

Du sendte I går kl. 23:20

Hei,

 

ja landstillitsvalgt er kanskje bedre enn hovedtillitsvalgt igjen.

 

Det hadde vært bra hvis dere kunne sett på det, og funnet en brukbar løsning.

 

Det er vel ingen som liker å krige mot Forsvaret liksom.

 

Men jeg tror at Forsvaret tjener på det, (i det lange løp), hvis de behandler folk på en real måte.

 

Det var jo ikke sånn at jeg ville i militæret heller, men det var snakk om verneplikt, som de fleste måtte igjen, på den tida.

 

Jeg har prøvd å forklare om denne frostskade-saken i en perm-link.

 

Og den nettsiden linket jeg til, i min Facebook-post, på siden deres.

 

Men det innlegget er visst borte nå.

 

Så jeg kan prøve å linke til den saken igjen, (på nettstedet mitt).

 

Jeg trodde kanskje at dere hadde noe slags arkiv, hvor dere oppbevarte navnene, på de tillits-folka, som har vært i Forsvaret, i årenes løp.

 

Takk for svar!

 

Mvh.

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Her er en link til den nevnte frostskade-saken:

 

https://johncons.net/frostskadesak.html

10:04

 

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 10:04

Hei Erik,

 

Vi har tatt en titt på saken, men har dessverre ikke kunne finne arkiver på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. 

 

Vi tror det beste for deg ville være å kontakte Forsvarets Personell og Vernepliktsservice. De håndterer slike saker og har kanskje arkiver på vernepliktige. Du kan nå de på nummeret: 915 03 003.

 

Ønsker deg en god helg! 

 

Med vennlig hilsen,

Ola Lydersen, Vernepliktsrådet

11:04

Du sendte I dag kl. 11:04

Hei,

 

jeg har nå sendt en mail til Forsvaret om dette.

 

Så får vi se om de finner ut noe.

 

Men jeg syntes din kollega Anette sa, at hu skulle se på sjølve saken.

 

Så man kan kanskje lure på litt hva dere driver med der.

 

Erik Ribsskog

 

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 11:26

Hei igjen, 

 

Vi har sett på saken og det går ikke innenfor vårt ansvarsområde. Saker som dreier seg om erstatning for skader påført i tjeneste er opp til Forsvaret å avgjøre. 

 

Mvh, 

Ola Tollnes Lydersen, Vernepliktsrådet

Du sendte I dag kl. 11:30

Hei,

 

da skjønner jeg ikke hvorfor hu Anette sa dere skulle se på saken.

 

Min tidligere nevnte kamerat Magne Winnem ville at soldatene skulle få billigere øl, når han var hoved-tillitsvalgt, så jeg skjønner at dere bare er opptatt av sånne russe-greier.

 

Det virker også litt som at dere er et russe-styre når dere svarer to ganger (som hu Anette gjorde), og bare bytter saksbehandlere osv.

 

Erik Ribsskog'.

 

fre. 7. mai 2021 kl. 11:12 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:

Hei

Kan du sende dette til:  postmottak@mil.no

 

Vennlig hilsen

 

Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)

forsvaret.no

Telefon: 915 03 003

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 07. mai 2021 10:56
Til:
Emne: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann

Hei,


jeg har vært i kontakt med Tillitsvalgtordningen i Forsvaret, (Ola Lydersen blant annet).

Og de sier at de ikke har arkiver over hvem som var min tillitsmann under førstegangstjenesten.

(Jeg har en gammel frostskade-sak, (jeg fikk frostskade på vinterøvelsen), som jeg lurte på om troppens tillitsmann kunne hjelpe meg med.

For jeg har tidligere kontaktet Forsvaret, Forsvarets Ombudsmann og veteran-organisasjoner uten å komme noen vei).

Ola Lydersen mente at dere hadde oversikt over hvem troppens tillitsmann var.

Jeg husker at han het Bakke (eller Bache), og at han var fra Lillehammer-traktene.

Men hva fornavet var, det husker jeg ikke.

Så da er det ikke så lett å finne han.

Så om dere har noe kontakt-informasjon for han.

(10 Torp var den første tillitsmannen, (han fikk sparken som tillitsmann for å ha tulla med vaktlistene), og han svarer ikke på Facebook).

Hvis dere har kontakt-informasjon for hovedtillitsvalgt, så er det også bra.

Jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten.

Jeg var i tropp 1, i geværkompaniet, på Terningmoen, (IR 5).

Og jeg var juli 1992-kontingent.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


4 vedlegg
IMG_20211025_0003 paint.jpg
781K
IMG_20211025_0004.jpg
530K
IMG_20211025_0005 paint.jpg
775K
IMG_20211025_0006.jpg
478K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20211025_0003 paint

IMG_20211025_0004

IMG_20211025_0005 paint

IMG_20211025_0006

Jeg fikk et brev fra Statens Pensjonskasse

IMG_20211025_0003 paint

IMG_20211025_0004

IMG_20211025_0005 paint

IMG_20211025_0006

Mer fra YouTube











Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. oktober 2021 kl. 14:40
Til: boligbistand@baerum.kommune.no
Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 12. oktober.

(Se vedlegg).

Dere skriver at jeg må kontakte Nav Bærum for å søke om støtte til å betale strøm-regninger.

Men det har jeg allerede gjort.

(Noe Bærum kommune blant annet, fikk en mail om, (fra meg), her om dagen.

Det er snakk om et Nav-vedtak fra februar).

Jeg har også sendt om dette til riktig department nå, (arbeids og sosialdepartementet), som Nav sorterer under.

På vedtak-brevene fra Nav Bærum, så står det skrevet: 'Bærum kommune', (med store bokstaver), i brev-hodet.

Men ifølge Wikipedia så sorterer visst Nav formelt under det nevnte departementet.

Men det blir litt som noe 'Kafka-aktig' da, når det står Bærum kommune på brevene til Nav, og Bærum kommune samtidig nekter å ta imot mailer til Nav, (og sende de videre til Nav).

Fordi at arbeidsdepartementet visstnok er Nav sin formelle eier/moder-organisasjon.

Da blir det som noe 'Stasi-greier', må man vel si.

Så det må jeg klage på.

Jeg har også sett på Nav sitt nettsted igjen.

Og jeg finner ikke noen mail-adresse til hverken 'Nav-etaten' sitt hovedkontor eller til Nav Bærum, på det nettstedet.

Men nå har jeg sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet.

For da blir dette deres ansvar, sånn som jeg har forstått det.

Og jeg har også sendt kopier til Sivilombudsmannen og Statsforvalteren/Fylkesmannen siden Ålesund brant liksom, om dette.

For her er det snakk om saksbehandler-feil/sabotasje fra Nav, kan det virke som.

Så dette må da være en sak, som er midt i blinken, både for Statsforvalteren og Sivilombudet, (som de vel heter nå).

Og at Bærum kommune skal drive med noe slags snobberi, og nekte å sende mailer videre til Nav Bærum, (som kommunen vel samarbeider med, deler brevark med, og del-finansierer).

Det hører ikke hjemme noen steder, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 13:28
Subject: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.

Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.

Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.

Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.

Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.

Så dette må dere ta med Nav.

Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).

Saksbehandler er forresten ei Kristin.

(Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.

Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.

Av en eller annen grunn).

Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.

Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).

Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.

Så hva Nav driver med, det kan man lure på.

Det virker som at de liksom har fått 'mensen', (som noen sier), for å være litt skøyal.

Så dette kan man lure på.

Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.

(Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.

Og det blir vel mye som en sånn 'black box', hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.

Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html), mot Nav, (hvor de spiller dumme).

Så dette er kanskje furting fra Nav).

Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>


Hei,

jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.

Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).

Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.

Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.

Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.

For disse nett-trollene har bestilt 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.

Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.

Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).

Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.

Jeg tar dette med Datatilsynet.

Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,







Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 



Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 















Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Nina
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 24th, 2021 11:22

Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om.

Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).

Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.

(Noe jeg har opplyst dere om tidligere).

Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.

Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.

Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.

Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle 'skjema-konvolutter'.

Så hva de driver med, veit jeg ikke.

Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).

Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.

Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.

Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).

Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.

Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.

Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.

(Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.

Kan man kanskje lure på).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>


Hei,

i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei igjen,



Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 08:53

Hei,

Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.

Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.

Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.

Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.

Og det er ikke mitt mobil-nummer.

Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg forklart om tidligere.

Men dette ignorerer dere.

Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,



bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).



Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.



Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.

Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.



Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.

Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 06:37

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

IMG_20211025_0002 paint.jpg
497K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211025_0002 paint

Jeg fikk et brev fra Bærum kommune

IMG_20211025_0002 paint

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. oktober 2021 kl. 13:28
Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Kopi: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.

Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.

Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.

Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.

Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.

Så dette må dere ta med Nav.

Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).

Saksbehandler er forresten ei Kristin.

(Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.

Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.

Av en eller annen grunn).

Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.

Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).

Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.

Så hva Nav driver med, det kan man lure på.

Det virker som at de liksom har fått 'mensen', (som noen sier), for å være litt skøyal.

Så dette kan man lure på.

Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.

(Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.

Og det blir vel mye som en sånn 'black box', hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.

Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html), mot Nav, (hvor de spiller dumme).

Så dette er kanskje furting fra Nav).

Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>


Hei,

jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.

Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).

Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.

Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.

Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.

For disse nett-trollene har bestilt 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.

Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.

Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).

Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.

Jeg tar dette med Datatilsynet.

Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,







Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 



Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 















Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Nina
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 24th, 2021 11:22

Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om.

Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).

Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.

(Noe jeg har opplyst dere om tidligere).

Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.

Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.

Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.

Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle 'skjema-konvolutter'.

Så hva de driver med, veit jeg ikke.

Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).

Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.

Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.

Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).

Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.

Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.

Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.

(Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.

Kan man kanskje lure på).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>


Hei,

i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei igjen,



Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 08:53

Hei,

Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.

Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.

Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.

Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.

Og det er ikke mitt mobil-nummer.

Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg forklart om tidligere.

Men dette ignorerer dere.

Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,



bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).



Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.



Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.

Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.



Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.

Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 06:37

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

IMG_20211025_0001 paint.jpg
621K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211025_0001 paint

Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. oktober 2021 kl. 12:20
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: kundeservice@mail.efi.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
Hei,

jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.

Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).

Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.

Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.

Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.

For disse nett-trollene har bestilt 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.

Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.

Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).

Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.

Jeg tar dette med Datatilsynet.

Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,







Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 



Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 















Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Nina
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 24th, 2021 11:22

Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om.

Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).

Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.

(Noe jeg har opplyst dere om tidligere).

Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.

Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.

Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.

Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle 'skjema-konvolutter'.

Så hva de driver med, veit jeg ikke.

Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).

Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.

Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.

Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).

Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.

Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.

Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.

(Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.

Kan man kanskje lure på).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>


Hei,

i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei igjen,



Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 08:53

Hei,

Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.

Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.

Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.

Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.

Og det er ikke mitt mobil-nummer.

Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg forklart om tidligere.

Men dette ignorerer dere.

Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,



bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).



Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.



Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.

Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.



Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.

Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 06:37

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter