Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. november 2017

Mer fra MyHeritage

mer fra myheritage 10 november paint

PS.

Her er mer om dette:

mer om direkte aner

Jeg sendte en e-post til Intrum Justitia

Erik Ribsskog

Rentereduksjon

Erik Ribsskog 10. november 2017 kl. 15:35
Til: Intrum Justitia Nova
Kopi: post@finkn.no, tilsynsutvalget@domstol.no, ohs@selvaag.no, "post@inkassoklagenemnda.no" , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs"
Hei,

hvis dere kunne slutte å kaste bort min tid, med denne saken, da dette er en sak, som dere tidligere har skrevet, at er foreldet.

Er dere slått sammen med galehuset, eller?

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

From: Intrum Justitia Nova <svc.no.nova@intrum.com>
Date: 2015-10-30 14:54 GMT+01:00
Subject: Saksnummer: 1224072 mellom RIBSSKOG ERIK LØVENBALK og ENTERCARD NORGE AS med ref nr :285752
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Viser til deres henvendelse vedr sak 1224072 ( ENTERCARD NORGE AS).

Vi bekrefter med dette at saken er avsluttet hos oss i dag som foreldet.

Dette til din orientering.


Med hilsen
Saksbehandler :Team Bank
Telefon :23 17 11 10
Intrum Justitia AS



10. november 2017 kl. 10:09 skrev Intrum Justitia Nova <svc.no.nova@intrum.com>:
Viser til sak 1872194 fra Intrum Justitia Finans AS

Vi ønsker å finne en løsning på denne saken sammen med deg. I den anledning ønsker vi å tilby en reduksjon av renter på 50%
mot at resterende renter innbetales innen 30 dager og det opprettes en nedbetalingsplan på det resterende beløpet med 12 avdrag.
Tilbudet innebærer at rentene, som i dag er på kr 10 436,52, reduseres med kr 5 218,26.

Total saldo pr i dag 32 059,44

Avdragssalær er inkludert dersom vilkår i inkassoforskriften § 2-4 til stede.

Betalingsinformasjon
Halvparten av renter å betale: 5 218,26
Forfallsdato: 11.12.2017
KID: 0101872194001998949
Bankkonto 63180520351

Ikke nøl med å ta kontakt hvis noe er uklart!



------------------------------------
Med vennlig hilsen
Intrum Justitia As
Telefonnummer: 23171110

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219400199894132
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.

Jeg sendte en e-post til the Financial Ombudsman Service

Erik Ribsskog

Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)

Erik Ribsskog 10. november 2017 kl. 15:03

Til: "Ashmore, Dean"
Kopi: Phso Enquiries , admin , post@finkn.no, post , "complaint.info" , "post@sivilombudsmannen.no"

Hi,

in Norway we also have an expression named: 'Kryssende korrespondanse'.

That means: 'Crossing correspondence'.

And I've sent you an e-mail this morning, to do with this case.

And it doesn't seem like you've read this e-mail.

So this is that you e-mail from Mars, or some problem with your organisations systems, it seems.

Erik Ribsskog




2017-11-10 14:41 GMT+00:00 Ashmore, Dean <Dean.Ashmore@financial-ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog

Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)

I’ve spoken with a manager and I’m afraid we aren’t going to look into your concerns any further. We’ve explained our procedure and asked for the information we need to progress it with our service.

We will happily help if you provide this information but we can’t do anything without it. I’m sorry we will no longer be able to correspond with you if you don’t comply with what we’ve asked for.

Yours sincerely


Dean Ashmore| Investigator
Financial Ombudsman Service +Exchange Tower | London | E14 9SR
( +44 (0)20 3487 2816
*Dean.Ashmore@financial-ombudsman.org.uk


From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 07 November 2017 17:25
To: Ashmore, Dean
Cc: admin; post@finkn.no; post; Phso Enquiries; Shared_global_External Enquiries

Subject: Re: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)


Hi,

I told you to escalate this.

Trenering isn't the only Norwegian word, I think about, to do with this.

We also have a word named 'kveming'.

Please stop with the kveming, and send this to a superior now.

Erik Ribsskog

2017-11-07 15:02 GMT+00:00 Ashmore, Dean <Dean.Ashmore@financial-ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog

RE: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)

Thank you for getting back to me.

I’m afraid without you responding to our declaration or completing the complaint forms sent on a variety of occasions, we’ll be unable to respond and investigate your concerns.

I’m sorry you feel we’ve used or are using delaying tactics, but unfortunately we can’t investigate your case without the above information.  

If you would still like for us to investigate your complaint, please complete and sign the attached complaint form or see the declaration below and tell me if you accept this.  Once I’ve received either of these I can begin investigate your concerns.

It would also be helpful if you could tell me what your concerns are, this is because I’ve seen that you have issues with a variety of businesses, so in order to avoid delays please tell me a summary of what has happened with each business.

Without the above information, I’m afraid any emails you send, without the information required to move your complaint forward, would be added to your file, but I’m sorry to say we won’t be responding to those going forward.

Kind regards


Dean Ashmore| Investigator
Financial Ombudsman Service +Exchange Tower | London | E14 9SR
( +44 (0)20 3487 2816
*Dean.Ashmore@financial-ombudsman.org.uk

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 07 November 2017 11:31
To: Ashmore, Dean
Cc: Shared_global_External Enquiries; emb.london; admin; post@finkn.no; post; Phso Enquiries
Subject: Re: Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)

Hi,

the problem seems to be that you have had a corrupt college, who has been doing 'trenering' like we say in Norway, ('delaying tactics').

So you need to send this to a superior.

Also I should get a big economical compensation for this trenering.

Erik Ribsskog

2017-11-07 11:12 GMT+00:00 Ashmore, Dean <Dean.Ashmore@financial-ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog
Your complaint about The Royal Bank of Scotland Plc (Our ref: 18610099)
Thanks for getting in touch. Brian has recently left the organisation so I’ve been allocated your case.
I’ve reviewed your file and can see that you’ve had numerous issues with the bank. For me to progress your complaint, I would like to ask if you could put the issues you’ve been having with RBS in a concise email and I’ll begin investigating.
Also, in order to investigate your complaint I need to obtain your formal consent. Please read the statement and let me know if you agree:
· I would like the Financial Ombudsman Service to look into my complaint. To the best of my knowledge, everything I have told you is accurate.
  • I understand you will need some details about me, which might include personal or sensitive information. And I understand that you and the business I’ve complained about, and sometimes other parties, will need to share information about me to help resolve my complaint.
helping us to improve our service

We’d also like to get your feedback about using our service. Taking part is completely optional. Your answers would be confidential and would only be used to improve what we do.

i’d like you to look into my complaint – what do I need to do now?

In the next seven days, please:

1. reply to let me know you agree to the declaration.
2. let me know if you’d be happy for us to get in touch for your feedback about our service.
3. provide me a concise list of issues you’ve been having
Kind regards
Dean Ashmore| Investigator
Financial Ombudsman Service
+Exchange Tower | London | E14 9SR
( +44 (0)20 3487 2816
*Dean.Ashmore@financial-ombudsman.org.uk


This email has been sent securely using TLS encryption.
This email is covered by our email disclaimer.
This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.




This email has been sent securely using TLS encryption.
This email is covered by our email disclaimer.
This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.




This email has been sent securely using TLS encryption.This email is covered by our email disclaimer.
This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.


Det er fortsatt ganske billig, for hytter, på Krok/Berger

fortsatt billig hytter krok

https://www.svelviksposten.no/nyheter/bolig-og-eiendom/berger/disse-eiendommene-byttet-eier-i-oktober/s/5-74-38373

PS.

Her er mer om dette:

mer om billig hytte krok

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing 10. november 2017

http://docogdask.blogg.no/1510172462_08112017.html

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter 10 november 2017

Mer fra Liverpool

I går dro jeg, ned til Liverpool sentrum, for å gjøre, noen ærend.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg skulle gå av bussen, (ved Liverpool One).

Så var det sånn, at det var kø, før bussholdeplassen.

Så derfor endte jeg opp, med å gå ned, litt tidlig.

Og en svær gubbe, (som var i lag med sin kone og disse satt nede på bussen), begynte liksom, å sparke/dytte på meg.

(Vil jeg nesten si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Ved Debenhams/Liverpool One, så stod det tre politibiler, (mot vanligvis bare en).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20171109_121423

PS 4.

Inne på postkontoret/bokhandelen så hadde de fortsatt teip, på gulvet, i trappa:

IMG_20171109_121534

PS 5.

Etter å ha vært, på postkontoret, (for å kjøpe kontant-strøm og kontant-internett).

Så gikk jeg, til O2, for å prøve å få meg 'måneds-internett'.

Og de surra noe helt j*vlig der.

Jeg hadde printa ut et ark, med bilde, av den dongel-en, som jeg ville ha.

Men jeg hadde visst printa ut, en feil pris-plan, i farta.

Men jeg husket hvordan pris-planen jeg ønsket var.

Og forklarte dette.

Men de klarte ikke å finne ut av det.

(De begynte å tilby meg mange lignende pris-planer.

Men ingen helt like).

Og til slutt så sa de at jeg ikke bestod kreditt-sjekken.

Men det må muligens ha vært fordi at jeg er norsk statsborger.

Og norske statsborgere står ikke i the Electoral Register.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Og jeg fikk 'måneds-internett' av EE, i sommer.

Men den har slutta å virke.

Så jeg har bare 'kontant-internett' fra Three.

Og det koster meg cirka 100 pund, i måneden.

Og det finnes mange billigere løsninger.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu som tok imot kundene, på O2.

(Ei rødhette, i 20-åra kanskje).

Hu lot meg også vente, veldig lenge, ved et bord.

Før jeg fikk noe hjelp.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at hu nevnte rødhetta.

Hu fant 'ingenting', på skjermen sin.

Så hu måtte hele tida spørre om hjelp, fra en mannlig kollega, (med mørkt hår).

Og han begynte også, å nevne 'rare' pris-planer, som var litt dyrere, enn de som var, på internett, da.

(For å si det sånn).

Samtidig med at han sa, at de tilbydde de samme avtalene som på internett.

(Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det lå også en brosjyre, på bordet der.

(Hvor jeg ble bedt om å sette meg ned).

Men i den brosjyren, så var ikke de aktuelle avtalene nevnt.

(Selv om alle de andre avtalene var nevnt der.

Kunne det virke som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Etter dette, så gikk jeg, til doen, på Liverpool One.

(For jeg måtte på do, da).

Og der var det to dundrer, som stod og vaska dasser, (to båser ved siden av hverandre), med dørene åpne.

Så jeg måtte stå å pisse, (i en bås), noen få centimeter, fra hu ene dundra, da.

(For å si det sånn).

Så det var vel uro-politi, eller noe sånt, hvis jeg skulle tippe.

For en vaskekjerring, på et herretoalett, det har man vel kanskje hørt om.

Men to?

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20171109_130019

PS 11.

Etter dette gikk jeg, til Poundland, (for å blant annet kjøpe musefeller).

Disse hadde bare selvbetjeningskasser åpne.

Og det var sånn, at jeg brukte lang tid, på å betale.

Og det var fordi at jeg ikke ville gå bort, til kort-automaten, med en gang.

Og det var fordi, at den stod inntil, en lubben kar, som blant annet kjøpte, et sett, med svære kjøkkenkniver.

(Noe sånt).

Og han 'tjukkasen', brukte mye plass, (og breia seg/svirra også, må man vel si), da.

Så det ville blitt, som noe klamt/ekkelt, å stå, ved kortautomaten, (på selvbetjeningskassa), før han var ferdig.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På Claes Ohlson, (hvor jeg kjøpte et termometer til, til å ha i kjøleskapet).

Så var det en kunde, som gikk feil vei, inn i butikken.

(Like før jeg skulle betale).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

På Tesco Superstore Liverpool One.

Så skulle jeg kjøpe ost, til musefellene.

Men en ekkel gubbe, hang foran ostedisken.

Så det ble til at jeg kjøpte noen babybel-oster, som var på tilbud, (og derfor på en aktivitetsplass, et stykke unna, han gubben).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Det var også sånn, på Matalan.

At en ekkel gubbe gikk i veien for meg, når jeg skulle se etter nye klær.

Og denne butikken hadde også kutta ut de tennis-skjortene og t-skjortene, som jeg pleier å kjøpe, (i mørke farger), og hadde bare disse, i 'jente-farger', liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

På bussen, så hadde jeg med meg, tre bæreposer.

Og det var et helvete å gå av bussen.

For Poundland-posen satt seg fast, øverst i trappa.

Så jeg trodde, at jeg ikke skulle rekke, å gå av bussen, før folk gikk på.

Men en ekkel gubbe, som trava foran buss-døra.

Han gikk ikke på bussen.

(Av en eller annen grunn).

Og det var også sånn, at bussen, (som ble kjørt, av ei svær blondinne), ikke kjørte videre, (med en gang).

(Kunne det virke som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20171109_144300

PS 17.

I gata jeg bor, så var det sånn, at en svær, gul politivan.

Og en 'pakkis'-gutt på sykkel.

Kom kjørende mot meg.

(I gata og på fortauet).

Så jeg måtte plassere meg, foran en parkert bil.

(Mens disse passerte).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Fler mobilbilder:

IMG_20171109_021047

IMG_20171109_063822

IMG_20171109_064722

IMG_20171109_114545

IMG_20171109_114610

IMG_20171109_120619

IMG_20171109_120636

IMG_20171109_125446

IMG_20171109_130217

IMG_20171109_130250

IMG_20171109_131251

IMG_20171109_131435

IMG_20171109_131501

IMG_20171109_132056

IMG_20171109_132104

IMG_20171109_132524

IMG_20171109_133155

IMG_20171109_133227

IMG_20171109_135341

IMG_20171109_135744

IMG_20171109_140049

IMG_20171109_140928

IMG_20171109_140930

IMG_20171109_142751

IMG_20171109_143136

IMG_20171109_143336

IMG_20171109_144248

IMG_20171109_144416

IMG_20171109_144423

IMG_20171109_144430

IMG_20171109_144438

IMG_20171109_144449

IMG_20171109_144500

IMG_20171109_144548

IMG_20171109_153043

IMG_20171109_153055

IMG_20171109_163450

PS 19.

Det var også sånn, på Clas Ohlson.

At kassereren, (en ung mann), spurte om jeg skulle ha pose.

Men han slo ikke inn noe pose.

Så det var litt 'merksnodig', (må man vel si).

(Noe sånt).

Siden at de nå har en ny bærepose-skatt, her i England.

(Men det er mulig, at Clas Ohlson-posen, var så liten, at den ikke var skatte-pliktig, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Her er mer om dette:

IMG_20171110_115155[1]

PS 21.

På Tesco Superstore Liverpool One, så var det forresten sånn, at 'selvbetjenings-jungelen', var skiltet, med at man kun kunne betale med kontanter.

Så jeg ble liksom 'nudget', bort til en 'vanlig' kasse, da.

(For å så det sånn).

Selv om det var kø der også.

Men to unge menn, som jobba, i 'selvbetjenings-jungelen', var nesten aggressive, syntes jeg.

Og skreik til kundene, (om det som stod på plakaten), 'hele tida'.

(Kunne det virke som).

Så det ble, som noe herk liksom, å gå, i selvbetjeningskassene, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Tesco hadde visst også problemer, med fargebåndet, i kassene sine:

IMG_20171110_115325[1]

PS 22.

Jeg er ikke så glad i sånne omega 3-kapsler.

For når kapslene sprekker, så raper man opp fiskeolje, (må man vel si).

(Noe lignende pleide forresten min stesøster Christell å si, (om tran-kapsler), på 80-tallet.

Sånn som jeg husker det).

Men sjømat inneholder også omega 3.

Og derfor har jeg kjøpt en del reker, i det siste.

(Som også inneholder proteiner, osv.

Som kroppen trenger).

Og jeg har lest litt, på reke-pakkene, til Asda og Tesco.

(Dette er snakk om ferdig-pillede reker.

Og de er ikke i lake, som i Norge).

Og rekene på Tesco, er ferske reker, som er skrelt.

Og de på Asda, er frosne reker, som er tint og skrelt.

Og de til Asda smaker derfor nesten bare salt, (må man vel si).

Men likevel, så har visst Asda sine 'salt-reker', fått en pris, fra en bransje-organisasjon, for bra kvalitet.

(Noe sånt).

Så det er jo nesten bakvendt-land, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Jeg har jo også jobbet, i emballasje-bransjen.

(Jeg jobbet hjemmefra, på vegne av Packaging Europe.

Fra våren 2007 til høsten 2008).

Og på det nederste bildet, i PS 18 ovenfor.

Så kan man se, at plastikken, på reke-pakken, til Tesco.

Den henger fast, i pakningen.

Så det blir risiko, for gris.

For det trekket, på toppen, av pakken.

Det inneholder nok, litt reke-saft, på baksiden.

Så når man ikke kan rive av det trekket, (på vanlig måte).

Så blir det grisete, (å spise fra esken, som vel mange gjør).

For det er vanskelig å styre, hva det trekket kommer borti.

Og da blir det kanskje 'fiske-lukt', i stua osv., da.

På grunn av denne dumme emballasje-løsningen.

Og det er ofte sånn, (vil jeg nesten si), når det gjelder egne merkevarer.

(Som disse Tesco-rekene er et eksempel på).

At emballasjen ofte ikke er, så gjennomtenkt, som emballasjen, til 'vanlige' merkevarer.

Så kjedene blir nok noen ganger, litt for 'spredde', når de har mye EMV-varer, osv.

Det blir kanskje for mye, for noen kjeder.

Når de også skal ha fabrikker og reke-trålere osv., liksom.

(For å si det sånn).

Og hva med kundeservicen?

Når kjeden skal styre reketrålere, osv.

Så tar det kanskje mye tid osv., på styre-møter, osv.

Og saker om kundeservice osv., får ikke like mye tid, da.

(Må man vel anta).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Her om dagen, så prøvde jeg, noen 'kongereker', (som muligens 'bare' var vanlige ishavsreker), fra Asda.

Og de hadde vært frosne, (stod det på pakken).

(Noe Tesco sine kongereker, vel ikke har vært).

Men Asda hadde bedre emballasje, (hvor trekket gikk an å rive av).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:

åt reker fra asda her om dagen som hadde vært frosne

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2017/11/mer-fra-liverpool_9.html

PS 26.

O2 rakk å sende meg en e-post, før de fortalte meg, at jeg ikke bestod kredittsjekken:

mer om o2

Bloggarkiv