Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 2. april 2022

Mer fra YouTube



Jeg bestilte et par skolisser, på nettet, for et par uker siden. Men er dette bra kundeservice eller mas, lurer jeg. Hm

bekrefte

PS.

De har også stavet firmanavnet feil, (den siste 'u'-en mangler), i mail-overskriften, (som vel er den samme, (mer eller mindre), for hver gang, så alle mailene har vel da denne skrivefeilen, skulle man vel tro).

Så det er jo sånn, at man kan lure på, om det er noe tull.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Power

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. april 2022 kl. 16:31
Til: elizabeth.gill@power.no
Kopi: kjededrift@homeandcottage.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, stian@dokken-anlegg.no
Hei,

jeg synes forresten at dette er en litt kjedelig klage.

For det var noe lignende med bilen min, (en svart-metallic Ford Sierra bruktbil), en gang.

Jeg jobba som Rimi-butikksjef, og liten en liten leilighet av Rimi, i Waldemar Thranes gate 5, (i Oslo).

Og så rev noen, (et firma ved navn Dokken), et bygg, i Waldemar Thranes gate 3.

(Må det vel ha vært).

Og så ringte noen meg etter jobben, en dag.

Og så spurte de om jeg hadde merka en ny bulk, i bilen min.

(Jeg skulle vise søstera mi bilen, (i Tromsøgata), noen dager/uker før.

Og da var det noen som lagde en bulk i bilen, fordi de mente at jeg hadde feilparkert muligens.

Noe sånt).

Og da mente en kamerat av meg ved navn Magne Winnem, at da kunne man få pengene utbetalt, istedet for at et verksted fiksa bulken.

Så jeg er vant til å gjøre det sånn.

Og så tok det noen måneder, og så fikk jeg 2-3.000 fra Dokken da, (inn på kontoen).

Så dette er bare en kjempe-kjedelig sak for meg, (to små bulker i en fryser).

Men det at dere skal begynne å hundse osv., det ligner ikke grisen, synes jeg.

Så der må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 2. apr. 2022 kl. 03:57
Subject: Fwd: Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
To: <elizabeth.gill@power.no>
Cc: <kjededrift@homeandcottage.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

kan du stramme opp de 'skrullingene' på kundeservicen deres litt, lurte jeg.

Nå har jeg sendt de helt fine bilder, (av en transport-skade), fra en mobil, som er mindre enn et år gammel.

Og likevel så vil de ha det til, at det ikke er bra nok.

Og da lurer jeg på om dere har noe sånn bedriftshelse-tjeneste, som kan sjekke synet, til disse folka.

(Istedet for at de skal plage kunder/forbrukere som meg).

Det er også sånn, at budene skulle ha vært her, mellom 13 og 17.

Men de ringte 17.10.

Og så var de her 17.25.

Og det er jo gørr kjedelig å vente på de budene.

Og ikke virka sporinga heller, for varene kom ikke med Postnord, (som deres nettsted skryter av).

Det var lite, lokalt bud-firma.

Og det var også hull i esken til barbermaskinen.

Så det virka som at det hadde gått hardt for seg, under turen.

Og det eldste budet, (han som ringte, klokka 17.10), han sa: 'Nå er vi snart hos dere'.

Men jeg er en ungkar.

Så det ble veldig rart, at budet liksom skulle fiske, angående om det bodde fler enn meg her.

Så jeg har fått de budene deres litt i vrangstrupen.

Og jeg bestilte en Phillips-TV fra dere ifjor.

Og da slapp jeg å signere.

(Det er jo corona nå).

Og da budene var her, så ba jeg de, (på mobil), om å bare sette varene utafor døra, (sånn som Porterbuddy og Oda gjør).

Men nei, budet tvang meg til å gå ut, for å signere et skjema, (og muligens få corona da, for den omikronen er visst veldig smitsom).

Så at det skal gå an å være så firkanta, i coronaens tid, hadde jeg nær sagt.

Det må jeg klage på.

Og også de ansatte dere har som svarer på mailer, har primadonna-nykker, kan det virke som.

Og chatt-en deres stenger kanskje litt tidlig.

Jeg prata først med en Osman, og da gikk PC-en litt treigt, på grunn av at nettstedet deres er litt stort/tungt, blant annet, (med de bilde-karusellene osv.).

Så samtalen ble brutt, og da jeg logga på igjen klokka 20, så de først velkommen, og så sa de at det var stengt.

Så den chatten deres kunne kanskje vært åpen litt lenger, tenkte jeg.

Og dagen etter leveringsdagen, så chattet jeg med en Mons.

Og vi avtalte at jeg skulle få avslag i prisen, (siden at jeg var lei av å ha med de budene deres å gjøre).

Jeg skulle bare sende en mail, (den mail-adressen deres, står på 'Om'-siden, det riktige ville vel vært 'Kontakt-siden', da hadde jeg antagelig sendt en mail med en gang, og droppa chatten).

Og så skulle det ikke være noe problem.

Men de driver og kvemer hos kundeservicen deres, (noen folk der, (ei Marte), som bare hundser, virker det som, som også han Osman, som skulle ha både bilde og ordrenummer. Når man starter chatten så skriver man jo navn og mail-adresse, så at de ikke klarer å få opp ordre-nummeret selv da, det høres kanskje litt rart ut. Og så skal man finne bilder og ordre-nummer og det ene med det andre, mens man skriver i det lille chatte-vinduet, på det treige/store nettstedet deres, det er kanskje ikke så artig, for å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 31. mar. 2022 kl. 15:26
Subject: Re: Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
To: POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>
Cc: inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

dette høres ut som noe tullball.

Dere må få dere nye briller, tror jeg.

Dette må jeg klage.

Vennligst send dette til en overordnet.

Erik Ribsskog


tor. 31. mar. 2022 kl. 14:59 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:
Hei Erik, 

Takk for din henvendelse. 



Det er kjedelig å høre at det bulk på den nye fryseren din. 



Det er vanskelig for oss å se bulkene på bildene du sendte. 



Flott om du kan sende nye bilder som er tydeligere slik at vi finner riktig kompensasjon for dette. 



Hører fra deg. 



Mvh



Marte

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

March 31st, 2022 13:45

Attachments

IMG_20220330_173337.jpg IMG_20220330_173337.jpg (1.5 MB)

IMG_20220330_191830.jpg IMG_20220330_191830.jpg (1.4 MB)

Hei,

jeg har chattet med en som heter Mons, (blant annet), på deres web-chat.

Det var angående en fryser, som jeg fikk levert i går.

Det viste seg, at det var et par bulker, i fryseren.

Og siden at de budene var forsinket, så er jeg litt lei av å vente i mange timer på de.

Så vi avtalte at jeg skulle få et avslag i prisen, istedet for ny vare.

Jeg sender bilder av de nevnte bulkene.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ordrenummeret er: 213113139

Jeg sendte en e-post til American Express

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Søknaden din kunne ikke innvilges
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. april 2022 kl. 13:35
Til: americanexpress@welcome.aexp.com
Kopi: database@no.experian.com, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

problemet er at det er noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og jeg klager til Datatilsynet (og firmaene) på dette, men det er ikke alltid de klarer å fange opp alle troll-angrepene.

Erik Ribsskog


lør. 2. apr. 2022 kl. 13:25 skrev American Express <AmericanExpress@welcome.aexp.com>:
 

Søknaden din kunne ikke innvilges

 

 



 

 

 

 

 

Reference Number: 2022092 69 00018 NOK

 

American Express Card

 

 

 

Takk for din American Express kortsøknad.

 

 

Etter nøye vurdering må vi dessverre informere deg om at søknaden din ikke er godkjent.

Opplysningene du oppga i søknadsskjemaet kombinert med data fra vårt autoriserte kredittopplysningsfirma oppfyller dessverre ikke våre minimumskrav. Det var spesielt informasjonen i kredittopplysningen som påvirket beslutningen vår. (Se kontaktopplysninger til kredittopplysningsfirma nedenfor).

 

Selv om søknaden din ikke ble godkjent denne gang, setter vi pris på din interesse for American Express. Hvis du har spørsmål om opplysningene fra kredittopplysningsfirmaet, vennligst kontakt byrået direkte.

Experian Norge

www.experian.no

 

Hvis du har ytterligere spørsmål, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på telefon 240 55 263, mandag til fredag, fra klokken 08.00 til 20.00.

 

Med vennlig hilsen

AMERICAN EXPRESS

 

Kontakt oss

Personvernerklæring

 

Denne e-postmeldingen ble sendt til eribsskog@gmail.com. Hvis du har fått denne e-postmeldingen til en annen adresse, er meldingen videresendt. Hvis du ønsker informasjon om hvordan vi innsamler, beskytter og bruker personopplysningene dine kan du gå til American Express' Personvernerklæring.

 

American Express Europe S.A. er et aksjeselskap stiftet i Spania med finansielt skatteidentifikasjonsnummer A-82628041, foretaksadresse på Avenida Partenón 12-14, 28042, Madrid, Spania og er autorisert av Banco de España i Spania.

 

Copyright © 2022 American Express Company. Med enerett.

 

NORNOGAPDEC0001

Jeg sendte en e-post til Bisnode

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Betalingsanmerkning
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. april 2022 kl. 12:01
Til: dnbeu-resepsjonen@dnb.com
Kopi: "Lendo, Kundeservice" <kundeservice@lendo.no>, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg driver å søker på et lite lån, (for Nav har surra med et vedtak, så jeg får ikke penger til mat osv. før 20. april, og jeg har også hatt vannlekkasje på badet, sånn at vaskemaskinen har kortslutta, så jeg trenger også ny vaskemaskin).

Men så skriver Lendo, at det er en betalingsanmerkning registrert på meg.

Men det som er, (som jeg har informert Datatilsynet om, blant annet), er at det er noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Så det må jeg klage på.

At dere ikke fanger opp dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Power

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. april 2022 kl. 03:57
Til: elizabeth.gill@power.no
Kopi: kjededrift@homeandcottage.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

kan du stramme opp de 'skrullingene' på kundeservicen deres litt, lurte jeg.

Nå har jeg sendt de helt fine bilder, (av en transport-skade), fra en mobil, som er mindre enn et år gammel.

Og likevel så vil de ha det til, at det ikke er bra nok.

Og da lurer jeg på om dere har noe sånn bedriftshelse-tjeneste, som kan sjekke synet, til disse folka.

(Istedet for at de skal plage kunder/forbrukere som meg).

Det er også sånn, at budene skulle ha vært her, mellom 13 og 17.

Men de ringte 17.10.

Og så var de her 17.25.

Og det er jo gørr kjedelig å vente på de budene.

Og ikke virka sporinga heller, for varene kom ikke med Postnord, (som deres nettsted skryter av).

Det var lite, lokalt bud-firma.

Og det var også hull i esken til barbermaskinen.

Så det virka som at det hadde gått hardt for seg, under turen.

Og det eldste budet, (han som ringte, klokka 17.10), han sa: 'Nå er vi snart hos dere'.

Men jeg er en ungkar.

Så det ble veldig rart, at budet liksom skulle fiske, angående om det bodde fler enn meg her.

Så jeg har fått de budene deres litt i vrangstrupen.

Og jeg bestilte en Phillips-TV fra dere ifjor.

Og da slapp jeg å signere.

(Det er jo corona nå).

Og da budene var her, så ba jeg de, (på mobil), om å bare sette varene utafor døra, (sånn som Porterbuddy og Oda gjør).

Men nei, budet tvang meg til å gå ut, for å signere et skjema, (og muligens få corona da, for den omikronen er visst veldig smitsom).

Så at det skal gå an å være så firkanta, i coronaens tid, hadde jeg nær sagt.

Det må jeg klage på.

Og også de ansatte dere har som svarer på mailer, har primadonna-nykker, kan det virke som.

Og chatt-en deres stenger kanskje litt tidlig.

Jeg prata først med en Osman, og da gikk PC-en litt treigt, på grunn av at nettstedet deres er litt stort/tungt, blant annet, (med de bilde-karusellene osv.).

Så samtalen ble brutt, og da jeg logga på igjen klokka 20, så de først velkommen, og så sa de at det var stengt.

Så den chatten deres kunne kanskje vært åpen litt lenger, tenkte jeg.

Og dagen etter leveringsdagen, så chattet jeg med en Mons.

Og vi avtalte at jeg skulle få avslag i prisen, (siden at jeg var lei av å ha med de budene deres å gjøre).

Jeg skulle bare sende en mail, (den mail-adressen deres, står på 'Om'-siden, det riktige ville vel vært 'Kontakt-siden', da hadde jeg antagelig sendt en mail med en gang, og droppa chatten).

Og så skulle det ikke være noe problem.

Men de driver og kvemer hos kundeservicen deres, (noen folk der, (ei Marte), som bare hundser, virker det som, som også han Osman, som skulle ha både bilde og ordrenummer. Når man starter chatten så skriver man jo navn og mail-adresse, så at de ikke klarer å få opp ordre-nummeret selv da, det høres kanskje litt rart ut. Og så skal man finne bilder og ordre-nummer og det ene med det andre, mens man skriver i det lille chatte-vinduet, på det treige/store nettstedet deres, det er kanskje ikke så artig, for å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 31. mar. 2022 kl. 15:26
Subject: Re: Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
To: POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>
Cc: inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

dette høres ut som noe tullball.

Dere må få dere nye briller, tror jeg.

Dette må jeg klage.

Vennligst send dette til en overordnet.

Erik Ribsskog


tor. 31. mar. 2022 kl. 14:59 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:
Hei Erik, 

Takk for din henvendelse. 



Det er kjedelig å høre at det bulk på den nye fryseren din. 



Det er vanskelig for oss å se bulkene på bildene du sendte. 



Flott om du kan sende nye bilder som er tydeligere slik at vi finner riktig kompensasjon for dette. 



Hører fra deg. 



Mvh



Marte

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

March 31st, 2022 13:45

Attachments

IMG_20220330_173337.jpg IMG_20220330_173337.jpg (1.5 MB)

IMG_20220330_191830.jpg IMG_20220330_191830.jpg (1.4 MB)

Hei,

jeg har chattet med en som heter Mons, (blant annet), på deres web-chat.

Det var angående en fryser, som jeg fikk levert i går.

Det viste seg, at det var et par bulker, i fryseren.

Og siden at de budene var forsinket, så er jeg litt lei av å vente i mange timer på de.

Så vi avtalte at jeg skulle få et avslag i prisen, istedet for ny vare.

Jeg sender bilder av de nevnte bulkene.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ordrenummeret er: (Sladdet av johncons).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter