Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. januar 2009

Dumme amerikanere. (In Norwegian).

Jessica Alba, hadde visst hatt det morsomt med noen dumme journalister, og bedt dem være nøytrale, som Sverige.

http://www.kjendis.no/2009/01/27/kjendis/jessica_alba/sverige/noytralitet/andre_verdenskrig/4573043/

Sverige har visst soldater i Afghanistan nå, av en eller annen grunn.

Kanskje det er FN som er der?

Men men.

Men poenget da, journalistene, de trodde at Alba hadde tatt feil, og mente Sveits.

Så de dreit ut Alba, fordi hun hadde sagt Sverige istedet for Sveits.

Så fant Alba fram i Wikipedia, om at Sverige hadde vært nøytralt, under 2. verdenskrig.

Så journalistene tok feil, Sverige er også kjent for å være, (eller ihvertfall ha vært), nøytrale.

Men så driter journalistene seg ut igjen:

Utspillet har fått TMZ til å krype til korset: I kveld publiserte de en unnskyldning på sine hjemmesider.

- Hun hadde helt rett. Da nazistene gikk til krig mot alle som ikke omfavnet Hitlers onde styresett, forble Sverige nøytrale og holdt seg unna. Etter krigen refererte Winston Churchill til Sverige som «det lille, feige landet», skriver nettstedet, og fortsetter:

- Vi ber om unnskyldning for at vi ikke vurderte det politiske klimaet anno 1942 da vi antok at hun mente Sveits - et land som i dag er nøytralt.


(Se linken i begynnelsen av bloggposten).

Ja, nå fokuserer de på, at Sverige var nøytrale i 1942.

Og skriver 'Vi ber om unnskyldning for at vi ikke vurderte det politiske klimaet anno 1942 da vi antok hun mente Sveits - et land som i dag er nøytralt.'.

Joda, men amerikanske journalister burde kanskje holde seg til amerikanske ting.

For Sverige var vel også nøytrale under den kalde krigen.

Og det var jo på 50-tallet, 60-tallet, 70-tallet, 80-tallet, og de var vel også nøytrale på 90-tallet.

Og de er vel ikke i Nato nå heller, så de er vel egentlig nøytrale nå og.

Så amerikanske journalister mener at Sverige bare var nøytrale i 1942.

Det stemmer vel strengt tatt ikke.

Nå vet ikke jeg hvordan journalister det her er da, for jeg gadd ikke å sjekke linken.

Så jeg stoler på at det Dagbladet skriver stemmer her.

Så sånn er det.

Men hipp hurra for amerikanske journalister, som har skikkelig oversikten på europeiske tema.

Men nå har de nok rett, i at Sveits nok er mye mer nøytrale enn Sverige.

Jeg mener jeg har lest, at Sveits ikke engang er med i FN(?)

Og Sveits har jo ordentlig demokrati og, iom. at de har folkeavstemninger, om mye forskjellige, i de forskjellige kontonene sine da.

Noe som jeg mener at flere land egentlig kunne ha innført nå.

Hva med i Norge for eksempel.

Trenger vi masse, mer eller mindre, lure politikere til å bestemme for oss lenger?

Kan ikke folk bare stemme over internett selv da?

Når ting tas opp i Stortinget for eksempel, så kunne man heller tatt det opp på Stortingets internett-portal, og folk kunne stemme hjemme i stuene sine.

Så slapp man et ekstra mellomledd, politikere og parlamentarismen, som vel er en slags uthuling av demokratiet(?)

Bare noe jeg kom på, og som jeg vel har skrevet om på bloggen tidligere også.

Jeg bare fikk lyst til å skrive om dette.

Jeg får se om jeg får lest mer om Sveits seinere, for det er nok ikke noen tvil om at de har skjønt en ting eller to, som nok andre land, som er mer bitt av New World Order og EU-basillen osv., kanskje ikke skjønner.

Det er mulig.

Så får jeg se om jeg får lest mer om det senere.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå tenkte jeg mer på dette.

De amerikanske journalistene, de må nok leve i en annen verden.

At de er 'in the know', så og si.

At Sverige egentlig ikke har vært nøytralt, men at de er med i New World Order.

Det må være en krig da, siden det er snakk om at Sveits er nøytrale.

Kan det være at krigen er fra jødene, mot de norrøne, jamfør Hams forbannelse, som jeg har skrevet om før?

Også er Sveits nøytrale i den krigen?

Men Sverige har gitt opp, det er derfor alle damene deres er så løse på tråden, spesielt mot ikke-nordiske folk osv.

Og det er derfor Sverige har atomkraftverk.

Jeg mistenker at atombomben og atomkraftverk er en New World Order-løgn.

At de landene som har atomkraftverk er med i 'New World Order'.

Noe sånt.

Men det skal jeg ikke si sikkert da, det er bare en teori jeg har.

Danmark og Norge har jo ikke atomkraftverk.

Men har Sveits det tro?

Ja, jeg får lese mer om Sveits ved en senere anledning.

Men det er rart at de amerikanske journalistene ikke syntes Sverige var nøytrale etter 1942.

Det kan jo være at de bare var dumme og.

Eller at de ble med i New World Order-alliansen.

Jeg skal ikke si hva som stemmer.

Men det må bli litt spekulering til da, hvis det er sånn, at den historien som blir presentert oss vanlige folk bare er noe tull.

Da må man jo begynne å gjette og prøve seg fram med teorier osv.

Men det kan jo være at de amerikanske journalistene bare var dumme og.

Men jeg tror amerikanske journalister er 'in the know', når det gjelder New World Order-ting.

Jeg skal finne en link.

PS 2.

Ja det var visst reklamefolk det, på 50-tallet, var det vel, som det var snakk om, som var 'in the know', om New World Order-ting.

Men når amerikanske reklamefolk, for 50 år siden, viste om dette, så er det vel ikke usannsynlig at amerikanske journalister, i våre dager, også kjenner til dette.

Så jeg tar med den linken uansett.

Her er den:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/12/direkte-new-world-order-referanse-i-ny.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter