Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. januar 2009

Ny vin, ny elite, ny verdensordning? (In Norwegian).

Det står i en nettavis, at Ari Behn & Co, var i bråk, på et utested i Oslo Vest, i uken eller helgen, eller når det kan ha vært.

Det er ikke så nøye når dette var, men det jeg skal ta tak i, i den artikkelen, det er dette avsnittet, på slutten av artikkelen:

Per Heimly og Ari Behn ble begge kjent som en del av omgangskretsen som sammen med blant andre Jono el Grande titulerte seg den nye vinen før de ble kastet ut av Theatercafeen i 1993.

http://www.kjendis.no/2009/01/23/kjendis/ari_behn/per_heimly/aune_sand/marianne_aulie/4510907/

Ja så ser vi på hva Ari Behn har gjort.

Det er ikke så mye, synes jeg.

Han har skrevet noen bøker som vel ikke kan betegnes som noen mesterverk, kanskje annet enn av en VG-anmelder, som kanskje hadde drukket litt for mye ny eller gammel vin, hva vet jeg, som ga debut-boken til Ari Behn, Trist som faen, terningkast 6, på slutten av 90-tallet en gang.

Så sånn var det.

Men det er snakk om den nye eliten, som Behn & Co. må sies å tilhøre fullt og helt.

Og de kaller seg selv 'den nye vinen'.

Hva mener de med dette?

Hva er nytt med dem?

Jeg har lest et par bøker som Behn har skrevet.

Hva er nytt med dem?

Det er ikke noe nytt med de.

Andre forfattere, har skrevet om de samme temaene bedre tidligere, vil jeg nok helt sikkert tro, etter hva jeg husker av disse bøkene.

Per Heimly, er vel en fotograf.

Og den andre Behn-vennen, Jono El Grande, eller hva han heter.

Ja, han er vel noe kunstner-greier han og.

Men hva er nytt med dem?

Jeg tror dette med 'den nye vinen' og 'den nye eliten', at dette må være noe ordspill, på 'New World Order'.

At her er det snakk om folk som har kontakter, og er i noe New World Order-mafia, og at de derfor med letthet spiller ut den 'gamle eliten' og den 'gamle vinen', hva nå det skal bety.

At Behn hadde en anmelder i VG, i nettverket sitt, og fikk terningkast 6, for en middelmådig novellesamling?

Var det sånn det foregikk.

Ikke vet jeg.

Men når forfattere kommer med uttrykk, som 'den nye vinen'.

Da må det ligge noe bak det.

Ellers så er det ikke noen bra forfatter.

Og da er noe galt, for hvorfor skal en dårlig forfatter få terningkast seks.

Og hvis det ligger noe bak.

Så ligger det ikke oppe i dagen.

For hva er det som er nytt med dem?

Det må være noe som er skjult, som ikke vanlige folk kan se.

Så enten er Behn en dårlig forfatter, som har fått hjelp av en kamerat i VG, til å svindle nasjonen, til å få terningkast seks, for en middelmådig bok.

Ellers så er han en som har noe agenda som er skjult, som kalles 'den nye vinen', sammen med Heimly og El Grande osv.

Altså en slags losjebror.

Så jeg vet ikke hva som er verst.

Men det er noe som skurrer med det her med 'den nye vinen' og med Ari Behn & Co.

Så her er det et eller annet som ikke kommer opp i dagen.

Det vil jeg regne for ganske sikkert.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Ja nå glemte jeg selvfølgelig at Ari Behn også har designet 'påfugl-vasen', eller hva det er han har designet.

Så da er det nok dekning for dette med 'den nye vinen'.

Det var bare jeg som tok feil, og glemte dette med påfugl-vasen i farten.

Så da beklager jeg det.

Så får vi se om jeg klarer å ta litt skjerpings her.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter