Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 9. januar 2009

StatCounter: Noen søker på 'erik ribsskog var ikke bra for nina monsen', på Google. (In Norwegian).



http://www.google.com/search?hl=en&q=Erik%20Ribsskog%20var%20ikke%20bra%20for%20Nina%20Monsen&btnG=Google%20Search&aq=f&oq=

Vel, nå hadde ikke jeg så mye med Nina Monsen å gjøre da.

Jeg kan fortelle hvordan det startet.

Jeg flytta til faren min, i 1979, og ble boende hos han i Hellinga, på Bergeråsen.

Et halvt år etter, våren 1980, var det kanskje, så traff faren min Haldis.

Hvordan jeg merka det?

Jo, en kveld så kom plutselig ikke faren min hjem

Da jeg var ni år.

Så jeg satt oppe seinere og seinere, og plutselig måtte jeg slå av Kveldsnytt, og gå å legge meg.

Det hadde aldri skjedd før.

Alltid var det noen som sa at jeg måtte legge meg, for å komme meg opp på skolen.

Jeg var vel en ganske voksen ni-åring fra før, men fra den første kvelden faren min ble over hos Haldis, som også bodde på Bergeråsen, uten å si fra, fra da ble jeg vel kanskje voksen vil jeg si.

Men det var kanskje litt tidlig å bo aleine, fra jeg var ni år.

Jeg husker jeg ble sånn såret, eller hva man skal kalle det, fordi jeg ble liksom forlatt da, uten at jeg visste hva som skjedde.

Jeg var jo vant til å bo med mange folk i Larvik.

Så jeg følte meg veldig rar, den første kvelden jeg måtte gå å legge meg aleine, i Hellinga.

Altså uten folk i huset.

Det var sånn at jeg ble litt rar og utafor.

Så de neste dagene, så maste faren min, om at jeg skulle bli med ned til Haldis.

Da var jeg fortsatt utafor og trist.

Omtrent som hvis noen hadde dødd.

Noe sånt følte jeg det.

Så sånn var det.

Så faren min maste, og skulle ha meg med.

Så sa han at det var to jenter der, som var nesten på min alder.

Så da ble jeg med ned til Haldis da, nokså motvillig, men jeg syntes det hørtes spennende ut med to jenter, så jeg ble med da.

Så sånn var det.

Det var Christell og Nina Monsen da.

Jeg var fortsatt veldig trist og utafor, så jeg bare satt i sofaen der, hos Haldis, og sa nesten ikke et ord, og spiste noe godteri hun hadde kjøpt på CC.

Jeg var fortsatt sur fordi faren min ikke hadde kommet hjem noen dager før, og neste dag osv.

Og at han ikke hadde sagt fra.

Jeg var sånn utafor og såret da.

Men det tror jeg ikke Haldis og faren min og Christell og dem skjønte.

Nina bodde omtrent der nede.

Men hun gikk hjem til onkelen sin den dagen tror jeg.

Haldis og faren min gikk inn på rommet til Haldis, og hadde sikkert sex eller noe da.

Og jeg var jo ikke sur på Christell.

Jeg kjente jo ikke henne fra før.

Så jeg begynte å jage henne litt rundt i stua der, for å markere at jeg var gutt og eldst og sånn da.

Men det tærte litt på meg, å bo aleine i Hellinga og Leirfaret, så jeg var nok ofte ganske nedfor, i de årene jeg bodde på Bergeråsen.

Mens Christell f.eks., hadde to brødre, Jan og Viggo, og moren sin Haldis og faren min, og venninner da, som hun dominerte, Nina Monsen og Gry Stenberg.

Så jeg syntes det var litt stusselig å bo i Hellinga aleine.

Det var sånn apartheid-tendenser i familien, som jeg har skrevet om tidligere her.

Men men.

Jeg og Haldis og Christell og faren min dro på ferie, med slekta mi, til Jugoslavia, sommeren 1980.

Jeg tror Christell, som fyllte åtte år det året, ble voldtatt der nede, hvis jeg skjønner det riktig, i ettertid.

Noe sånt.

Men men.

Og da vi kom hjem, så leika jeg mer med Christell og Nina, i huset til Haldis.

Og da fortalte Nina og Christell meg, at onkelen til Nina, hadde tilbudt henne hundre kroner, for å suge tissen hans.

I fylla, eller noe.

Og det fortalte jeg til faren min og Haldis, men jeg vet ikke om de gjorde noe med det.

Så det var nok ikke så sunne tilstander der oppe hvor Nina bodde.

I Ulvikveien, og vel heller ikke nede hos Haldis.

Det som skjedde var at Nina flytta til mora si på Romsås, da hu var sånn 11 år, eller noe.

Jeg rota en gang med både Nina og Christell, da jeg bodde i Hellinga.

Jeg gikk i fjerde klasse, og de i andre klasse vel.

Nina var vel et år yngre enn meg og Christell to år yngre, tror jeg.

Men men.

Så spilte jeg blokkfløyte for dem, Grieg/Morgenstemning.

Også klinte jeg med begge to.

Men sikkert med Nina først, siden hun var mest glad i gutter av dem, tror jeg.

Hvertfall mest glad i meg.

Så jeg klinte mest med Nina, men også litt med Christell.

Så hun Nina Monsen var den første jenta jeg klinte med.

Men men.

Og vi var en gjeng nesten, i noen år, jeg og Christell og Nina og Tom-Ivar og Gry Stenberg osv.

Så jeg rota vel med hun Nina et par andre ganger og, i oppveksten.

Men men.

Men da hun kom tilbake på ferie, da hun var sånn 13-14 år, og bodde på Romsås.

Ja da var hu skikkelig harry.

Mye mer harry en jentene på Bergeråsen.

Hun skulle ta meg på pikken og alt sånn, og var skikkelig kåt.

Og hadde med ei venninne som også var like rølpete.

Så de var helt uten kontroll.

Men men.

Og en gang, da jeg gikk på skole i Drammen, så kom Christell plutselig ned til meg, i Leirfaret, og dro meg med opp til Nina.

Hun var da 17 år vel, og jeg 18 da.

Og hun var på besøk hos onkelen sin.

Så dro Christell og Pia hjem, for å sove da.

Så ble Nina med meg hjem, til Leirfaret.

Så satt hun på en musikkvideo, 'Sandra, Everlasting Love'.

Som hun så på mange ganger, mens jeg begynte å klå nede i buksa hennes osv.

Jeg syntes det var så flaut, å være seint i puberteten, som jeg ikke var i før året før det her.

Så jeg prøvde ikke å sjekke opp noen jenter mens jeg gikk på ungdomsskolen og de to første årene på videregående.

For jeg ville ikke hatt sex uansett da, for jeg ville ikke at dem skulle se at jeg ikke hadde hår på tissen da.

Det syntes jeg var flaut.

Men da, tredje året på videregående, så hadde jo også jeg klart å få hår på tissen osv., så da prøvde jeg å sjekke opp hun Nina da.

Og vi hadde etterhvert sex i stolen foran TV-en og på stuegulvet, og i senga på det gamle rommet mitt.

Og holdt vel på et par timer kanskje.

Så dro hun tilbake til Oslo, og jeg fortsatte på skole i Drammen.

Men jeg ringte henne, og tok henne med ut på kino, en uke seinere, eller noe.

Roger Rabbit på Eldorado.

Så sånn var det.

Hun Nina fortalte meg, mens jeg rota nede i underbuksa hennes, at 'fitta hennes var ikke som andre fitter', som hun sa.

Så spurte jeg hva hun mente med det.

Så svarte hun at hun hadde blitt voldtatt osv.

Så sa jeg at fitta hennes var vel ikke noe anderledes pga. det.

Og da bare lo hu.

For jeg dreit ærlig talt i det da, for da var jeg ganske klar for å ha noe sex, for det hadde jeg ikke hatt før.

Og hun Nina var et greit bytte, eller hva man skal kalle det, for hun hadde jeg rota med en del i oppveksten, og hun var nesten som dama mi i perioder da.

Noe sånt.

Så jeg dreit ærlig talt i om hun hadde blitt voldtatt, eller ikke, da.

Men jeg prøvde å få henne til å glemme det osv., da.

Prøvde å gi henne litt selvtillit osv., så jeg tenkte ikke bare på meg selv.

Men men.

Så flytta søstra mi opp til meg, noen uker seinere, fra Haldis og dem.

Og jeg fikk et julekort, fra Nina, med bilde av hun og bikkja.

Men jeg var så opptatt i Drammen, med russetid og skole og jobb og kjøretimer osv., så jeg hadde ikke så mye tid til overs, så jeg tok ikke kontakt med henne igjen.

Og jeg syntes egentlig hun var litt vel rølpete og harry, hun var grei å ha sex med liksom, men jeg var ikke sikker på om hun var så fin da, etter å ha bodd mange år på Romsås, og blitt voldtatt osv., så jeg prøvde egentlig ikke å bli sammen med henne.

Jeg tenkte at nå som jeg endelig hadde begynt å ha sex, så ville jeg prøve å ha sex med mange forskjellige damer.

Da som jeg endelig turte å vise tissen min til damene, etter mange år med problemer med å være sent i puberteten.

Da gadd jeg ikke å bli sammen med Nina da liksom.

Da ville jeg ha det litt morsomt.

Så sånn var det.

Og jeg jugde litt for hun Nina da, og sa at jeg hadde hatt sex før, med noen damer fra Sande osv.

Men det var fordi det var så flaut å innrømme ovenfor hun Nina, at jeg ikke hadde hatt sex før, så derfor jugde jeg om det.

Så sånn var det.

Jeg tror hun Nina må ha vært noe hore, inne i Romsås, kanskje for pakistanerne der, eller noe.

For det var jo sånne gjenger, som dominerte der, på 80-tallet, med Young Guns osv., de var vel fra Romsås de, hvis jeg ikke tar helt feil.

Så sånn var det.

Men men.

Og hun ble kanskje misbrukt av onkelen sin og, det er mulig.

Men men.

Mer da.

Jo, jeg flytta jo til Oslo selv, noen måneder seinere, høsten 1989.

Da bodde jeg først noen uker i leiligheten til Haldis, i Uelandsgate.

(Som jeg tror de må ha leid til noen horer før og etter den tida.).

Men men.

Og da kjente jeg ingen folk i Oslo.

Men året før, så hadde jeg kjent mange folk i Drammen.

For i Drammen kom jeg lett i kontakt med folk.

Gjennom skolen og gjennom venner og kjente fra Berger og Svelvik da.

Så det var trist i Oslo, for jeg kjente ikke en sjel i Oslo.

Hvis jeg var på skolen i Drammen en dag, og jobb da, så traff jeg masse folk jeg kjente.

Mens i Oslo kjente jeg ingen.

Så jeg bare gikk og subba der, og så i butikkene osv.

Så det var ikke så artig.

Jeg ringte Christell da, som fortsatt bodde på Bergeråsen.

Og så spurte jeg om hun hadde telefonnummeret til Nina.

Men da sa Christell at Nina hadde flytta til Lillehammer.

Og etter det, så så jeg bare hun Nina en gang.

Og det var i 1993, en helg jeg hadde fri både fra militæret og Rimi.

Da var jeg på Stovner senteret, for å kjøpe meg barbermaskin, eller hva det var jeg så etter.

Og da var hun Nina der, og en type hun var sammen med.

Jeg og han typen diskuterte EU, i en time nesten, i kjelleren på Stovner senteret der, i en kafeteria som vi satt i da.

Ganske høyrøstet diskusjon.

Jeg var for EU da, og han karen var mot.

Så jeg har vel kanskje forrandra litt mening selv nå da.

Men vi var så steile, så ingen hørte på hva den andre personen sa.

Så det ble ikke noe ordentlig diskusjon, det ble mest krangling.

Men men.

Så skulle vi egentlig gå ut på byen, neste dag, var det vel.

Men da ringte jeg Nina, og da hadde dem blitt enige om å bli droppe det.

Så det ble ikke noe av.

Så det var siste gangen jeg så hun Nina.

Og da Jan og Hege Snoghøj skulle gifte seg, sommeren år 2000, var det vel.

Da sa søstra mi, mens jeg kjørte sierraen min opp til Geilo.

At Nina Monsen hadde tatt selvmord.

Like før vi var ved Vassfaret, tror jeg.

Men men.

Så ble jeg litt sjokka da, for da hadde mora mi nettopp dødd og også farmora mi.

Og hun Nina Monsen var den første jenta jeg kyssa med og også den første jenta jeg hadde sex med.

Så det var jo litt kjipt da, at hun hadde tatt selvmord.

Så sa søstra mi, hadde du noe særlig med henne å gjøre da.

Men søstra mi var litt som en nerd på Bergeråsen.

For jeg var ganske mye sammen med Nina og Christell, det første året som faren min og Haldis var sammen.

De var nesten som damene mine noen ganger da.

Men det visste ikke søstra mi.

For hun bodde i Larvik da.

Og hun sa det på en sånn nedlatende måte, at hadde jeg så mye med Nina Monsen å gjøre da.

Så da gadd ikke jeg å fortelle søstra mi, at Nina Monsen var den første jenta jeg kyssa med og den første jenta jeg hadde sex med.

For søstra mi hadde en så uvennlig og spydig og ekkel tone.

Så jeg likte ikke å prate med søstra mi om sånt.

For hun var litt motbydelig i tonen, vil jeg si.

Så hun er så ekkel når det gjelder sånne ting, så hun liker jeg ikke å prate om sånne personlige ting med.

For hun prøver også å psyke meg ned, hvis hun får sjangsen.

Det husker jeg fra andre ganger jeg har snakket med henne om jenter.

Så det er ikke sånn, at søstra mi hjalp meg.

For eksempel så hadde hun en pen venninne fra da hun var på språkreise i Bournemouth, sommeren 1988.

Som jeg møtte på EF-fest, høsten etter, på Sjølyst, i Oslo.

Og hun hadde en tante på Bergeråsen, Sylvia, som hun ba hilse meg.

Hun var veldig lekker hun lyse jenta fra Oslo, som hadde vært med søstra mi og Christell i Bournemouth da.

Da nevnte jeg det for søstra mi, at Sylvia hadde hilst meg fra hun pene jenta da.

Men da var det ikke sånn at søstra mi tilbydde seg å hilse tilbake, eller gi meg telefonnummeret, eller noe.

Neida, hun klagde på henne, og sa at hun var litt sånn at hun lå med alle.

Og ga meg ikke noe telefonnummer, eller noe.

Og jeg var litt nedfor, av å ha bodd på Bergeråsen aleine, siden jeg var ni år.

Så jeg har også slitt med mindreverdighetskomplekser, under oppveksten og i årene etter, pga. den her omsorgssvikten, som jeg var utsatt for, under oppveksten da.

Og jeg var som sagt seint i puberteten, og ble mye mobba på skolen.

Så selvtilliten ovenfor jenter var ikke så høy.

Så det hjalp ikke noe, at søstra mi heller ikke gadd å hjelpe meg noe med damer.

En gang var en pen jente fra Svelvik på besøk hos meg, med søstra mi, Monika Nebel.

Og spurte jeg søstra mi, om hvorfor Monika Nebel ville besøke meg, (eller oss da, siden søstra mi hadde bodd der noen uker da).

Men da svarte ikke engang søstra mi.

Så hvis man har en sånn søster, som Pia, som er et og et halv år yngre enn deg.

Og som gnager på selvtilliten din, må jeg vel si at hun gjør.

Så er det ikke sånn at man ønsker å prate om alt mulig personlige ting med henne.

For hun er litt ekkel.

Hun har en litt sånn spydig og ekkel og nedlatende og motbydelig tone.

Så jeg tror ikke at jeg hadde hatt så mye med henne å gjøre, hvis hun ikke hadde vært søsteren min.

Men jeg har nok vært litt blind for hvordan hun egentlig er, ettersom jeg hadde litt dårlig samvittighet for at jeg flyttet til faren min, noen år før søstra mi, sånn at hun måtte bo hos moren min, i Larvik, aleine der med henne omtrent da, i 3-4 år, før hun flytta til Bergeråsen hun og.

Så det har nok gjort meg litt blind for hvordan søsteren min egentlig er som person.

Så derfor har jeg nok godtatt mer fra henne, enn jeg ville ha gjort ellers.

Men de siste årene, så har jeg jo bodd her i England, og fått tid til å tenke igjennom hvordan det egentlig har vært, under disse årene i Norge.

Og nå skjønner jeg jo det at søstra mi har kødda maks med meg, i alle år, etter at hun flytta til Bergeråsen hun og, i 1982, eller noe.

Så sånn er det.

Så jeg har egentlig ikke hatt så mye med hun Nina å gjøre.

Jeg hadde sex med henne en gang.

Og da tok jeg med henne ut på kino, i Oslo, som tak for at hun gadd å la meg få ha sex med henne osv.

Og bortsett fra det, så har jeg nesten ikke hatt noe med henne gjøre, siden 1980 og 1981 deromkring, hvor vi hang sammen, siden hun var venninna, eller nesten som en slavinne, for stesøstra mi Christell.

Og jeg har alltid prøvd å behandle hun Nina bra.

Det har aldri vært sånn at jeg har tvunget henne til å kline med meg, eller noe.

Det har alltid vært sånn at jeg har roa henne ned, og begge har hatt lyst til å rote osv., da vi vokste opp.

Så jeg må si at jeg behandla henne bra.

Men hun ble nok brukt som noe hore av enten onkelen sin, eller noen av noen folk i Oslo, for hun ble så vulgær og horete etterhvert.

Men hva som egentlig skjedde, det veit jeg ikke, men det er det kanskje noen andre som veit.

Det er mulig.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter