Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 18. februar 2009

Idag så har vi med en oppdatering om noen av skattereglene i Norge. (In Norwegian)




Google Mail - Spørsmål i forb. med likning 2004.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål i forb. med likning 2004.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Feb 18, 2009 at 10:46 AM




To:
tone.wikdal@skatteetaten.no






Hei igjen,



nå tenker jeg mer på det her.



Jeg skulle gjerne hatt det skriftlig jeg, hva som ble skrevet av

kommentarer og slikt, på den

selvangivelsen for 2004.



Du tror ikke det er mulig det da?



Fordi, jeg forstår ikke helt reglene rundt dette med

skattebegrensningen, og jeg ville gjerne

også hatt orden i skatte-sysakene, siden det har vært tull med

selvangivelsen for 2006, som

også ble sendt inn av en i familien min da.



Men da var det noe jenteskrift, synes jeg det så ut som, på den

fiktive selvangivelsen, som

onkelen min hadde levert for 2006.



Så jeg skulle gjerne hatt orden i sysakene her, og hatt en utskrift av

selvangivelsen for 2004,

selv om den ble levert online, siden det har vært tull med andre

selvangivelser, siden jeg dro

for å studere i England i 2004, og så igjen i 2005.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog







---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/2/18

Subject: Re: Spørsmål i forb. med likning 2004.

To: "Wikdal, Tone Opthun" <tone.wikdal@skatteetaten.no>





Hei,



ok, det var søstra mi som absolutt ville skrive selvangivelsen min,

for 2004, skjønner du, i 2005.



Jeg selv har ikke hørt om skattebegrensing, må jeg innrømme, men

søstra mi forklarte det, at hun

visste om en sånn regel da.



Det var tydligevis dette med skattebegrensning ja.



Jeg tror det er bare sosialister som veit om den regelen, for å fleipe litt.



Jeg jobba på gård, på den tida her, nede i Larvik, så det var derfor

jeg lurte på hva søstra mi egentlig

gjorde, siden jeg fikk så mye igjen på skatten, i 2005.



Men hun har tydeligvis bedre oversikt over skattereglene enn jeg har.



Men takk for svar på spørsmålene, det er vel ikke noe vits i for meg,

å få sendt over kopi av ligningen da.



Grunnen til at jeg kontaktet dere, (jeg har jo nå vært i England,

siden 2005 da), det er onkelen min,

i Larvik, Martin Ribsskog, han sendte inn en fiktiv selvangivelse, for

meg, det var selvangivelsen for 2006.



Da hadde han bare funnet på en inntekt, og også bare funnet på en arbeidsgiver.



(Jeg har jo ikke pratet med han siden 2005, og jeg har bodd i England,

og ikke vært i Norge siden da,

så jeg hadde ikke noe norsk arbeidsgiver i 2006).



Så jeg bare lurte på om alt var i orden med selvangivelsen for 2004

da, siden det var søstra mi som

dreiv å rota med den.



Men da var altså selvangivelsen for 2004 iorden, mens den for 2006,

var helt på trynet.



Er det ikke straffbart, tror du, å sende inn sånne fiktive

selvangivelse, for nevøen sin, slik som

onkelen min, Martin Ribsskog, gjorde for ligningen for 2006?



Takk for svar forresten!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





2009/2/18 Wikdal, Tone Opthun <tone.wikdal@skatteetaten.no>:

> Du har selv bedt om skattebegrensning i 2004, i henhold til kommentarer på internett. Dette p.g.a. liten inntekt dette året.

> Dette har du da fått innvilget.

>

> Med hilsen

>

> Tone Opthun Wikdal

> Skatt Øst

>

>

> -----Opprinnelig melding-----

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 17. februar 2009 17:05

> Til: Wikdal, Tone Opthun

> Emne: Re: Spørsmål i forb. med likning 2004.

>

> Hei,

>

> mange takk for svar!

>

> Jeg bare lurte på, hvorfor fikk jeg skattebegrensning egentlig da?

>

> Er det mulig å få vite hva som ble skrevet av kommentarer osv., på den

> online-ligningen?

>

> På forhånd takk for svar!

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>

> 2009/2/17 Wikdal, Tone Opthun <tone.wikdal@skatteetaten.no>:

>> Vi viser til din mail av 10.februar 2009 ang. likningen for 2004.

>>

>> I henhold til våre opplysninger så ble selvangivelsen for 2004 levert på

>> internett. Vi har derfor ingen selvangivelse på papir fra deg for 2004.

>>

>> Studielån er ikke skattepliktig inntekt, så dette er ikke med i beregningen

>> av inntekten din. Du er liknet for en inntekt på kr 105 136, som er fra ICA

>> Detalj AS. Og dette er den eneste inntekten du er liknet for dette året.

>>

>> Kopi av selvangivelsen din for 2004 er derfor ikke mulig å sende deg, da vi

>> ikke har noe på papir fra deg.

>>

>> Med hilsen

>>

>> Skatt Øst

>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter