Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. mai 2009

Fikk igjen svensk femmer i Oslo. (In Norwegian)

Jeg skrev jo på bloggen tidligere idag, om da jeg jobba på Det Norske Hageselskaps lager, på Tøyen i Oslo, i et par uker vel, i skoleåret 1990/91.

Der hadde noen utlendinger en kiosk, like ved.

Og da tror jeg at jeg fikk igjen en svensk femmer der.

Hvis ikke jeg betalte med en svensk femmer da.

Som jeg hadde fått på Narvesen, eller noe.

Men det tror jeg må være den eneste gangen at jeg har fått igjen en svensk femmer, i en butikk, i Norge.

Det har vel hendt med svenske femtiøringer kanskje, eller kroner, men vel ikke femmere.

Når jeg fikk svenske kronerstykker i kassa på Rimi, så kasta jeg de bare i søpla.

Ihvertfall de siste årene jeg jobba i Rimi.

For jeg ville ikke gi kundene svenske kronestykker.

Og det ville jo vært latterlig å dra til banken, bare for å veksle 4-5 svenske kroner, så jeg bare heiv dem i søppelbøtta.

Det var ikke så ofte vi fikk svenske kroner.

Men men.

Men kan det ha vært sånn da, tenker jeg nå, at jeg har blitt forfulgt av noe muslimsk mafia i Oslo, fordi jeg betalte med en svensk femmer i 1990?

Hvem vet, for jeg synes det var greit å bo i Oslo, det første året.

Men, det er mye rart.

Det var ihvertfall ikke sånn at den femmeren var en jeg hadde fått med meg hjem fra ferie i Sverige.

Neida, for vi dro til Sverige, jeg og Kjetil Holshagen og Magne Winnem og Øystein og Glenn, men det var sommeren etter det her.

Så den femmeren den hadde jeg fått tilbake i en eller annen kiosk, må det ha vært.

Og jeg ble kvitt den igjen og, mener jeg å huske, sikkert i en annen kiosk da.

Så kanskje det har blitt noe forfølgings på grunn av det?

Hvem vet.

Så sånn er kanskje det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter