Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. juni 2009

Idag var jeg hos tannlegen igjen. Og da tok jeg bilder av noen fotballsteder etterpå. Også noen L.pool, siden det er så mange supp. av de i Norge. (N)

DSC02472

DSC02475

DSC02477

DSC02478

DSC02480

DSC02481

DSC02482

DSC02483

DSC02484

DSC02486

DSC02487

DSC02488

DSC02489

DSC02491

DSC02492

DSC02493

DSC02494

DSC02495

DSC02497

DSC02498

DSC02499

DSC02500

DSC02501

DSC02502

DSC02503

DSC02505

DSC02507

DSC02511

DSC02512

DSC02513

DSC02514

DSC02516

DSC02517

DSC02518

DSC02519

DSC02520

DSC02521

DSC02522

DSC02523

DSC02524

DSC02525

DSC02526

DSC02527

DSC02528

DSC02529

DSC02532

DSC02533

DSC02534

DSC02535

DSC02536

DSC02537

DSC02538

DSC02539

DSC02541

DSC02542

DSC02543

DSC02544

DSC02545

DSC02546

PS.

Han gubben i Stanley Park, han satt på den benken.

Så lurte jeg på, om det var der, hvor de fotballmålene var, som de hadde tenkt å bygge nye Anfield.

Det var det, sa han, men det var ikke sikkert at det ble noe av nå, det var så mye fram og tilbake.

Så sånn var det.

Han var Liverpool-supporter da, viste det seg.

Så han likte nok ikke at jeg var Everton supporter.

Men han karen var veldig høflig, og forklarte at det var også der, hvor de fotballbanene var vel, at Everton spilte sine første kamper, i 1878, i den delen av Stanley Park, hvis jeg forstod det rett.

Men det er altså like ved Anfield da, hvis jeg skjønte det riktig.

Men han var høflig, selv om jeg spurte om Everton osv.

Og han sa at fotballen var livet hans da.

Så jeg sa, da jeg tok bilde av han, at jeg skulle skrive om han på bloggen, sånn at folk kunne lese om han i Norge.

Og det tror jeg han syntes var litt artig, eller ihvertfall greit.

Men jeg kom ikke på hva han het igjen.

Jeg er vant til å finne fram selv.

Men akkurat det syntes jeg, at jeg måtte prøve å finne ut av, om det var der som Everton spilte sine første kamper.

Og det var visst, skjønte jeg.

Så sånn var det.

Det er altså på de bildene hvor man ser de fotballbanene, i Stanley Park, de bildene før og etter han karen som sitter på benken, der var det visst at Everton spilte sine første kamper da, i 1878, sikkert som St. Domingo men.

Jeg skal se om jeg finner mer om dette på Wikipedia.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

Everton Football Club have a long and detailed history. The club's roots lie in an English Methodist congregation called New Connexion founded by Guto Sion Jones in 1865, who decided to build a new chapel in the Liverpool area in 1868. The following year, the church bought some land on Breckfield Road North, between St. Domingo Vale and St. Domingo Grove. This was located near the district of Everton, which had become part of the City of Liverpool in 1835. Since then Everton have had a successful history winning the Cup Winners' Cup, the league title 9 times and the FA Cup 5 times. They are the only club to have played over 100 seasons in the top flight of English football, the 2008-2009 season being their 106th.[1]

1878 foundation

St. Domingo Methodist Church's new chapel was opened in 1871 and six years later, Rev. Ben Swift Chambers was appointed Minister. He created a cricket team for the youngsters in the parish but, as cricket was only played in summer, there was room for another sport during winter. Thus a football club called St. Domingo's F.C. was formed in 1878.

Many people outside the parish were interested in joining the football club so it was decided that the name should be changed. In November 1879 at a meeting in the Queen's Head Hotel, the team name was changed to Everton Football Club, after the surrounding area.[2] Barker and Dobson, a local sweet manufacturer, introduced "Everton Mints" to honour the club. The district is also the location of the team's crest image, an old bridewell known as Prince Rupert's Tower.

Everton originally played on an open pitch in the southeast corner of the newly laid out Stanley Park, the site for the proposed new Liverpool F.C. stadium. The first official match under the name Everton F.C. took place in 1879 against St. Peters with a 5-0 win. John Houlding's house backed onto the park and was attracted to the club that attracted large crowds. [3]


http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Everton_F.C.

PS 3.

Overfor kunne man se, at Everton spilte sine første kamper, som St Domingos, i 1878 da, i det sør-østre hjørnet av Stanley Park, det vil si der han gubben satt da.

Så tok jeg bussen litt nærmere byen, etterpå, og da gikk jeg til Everton Park, tror jeg det heter, og der står det Prince Rupert's Tower, som er på Everton-merket da, i Everton-logoen.

Og jeg leste også den Wikipedia-sida, før jeg dro til tannlegen.

Så jeg tenkte det ville være artig, å se hvor den St. Domingo-kirken pleide å ligge.

For den er nok revet nå, mente jeg å ha lest før og.

Og den tror jeg, hvis jeg skjønte den Wikipedia-artikkelen riktig, så har antagelig den kirken stått der, hvor den boligblokka, som er på de to siste bildene, ovenfor, er nå.

Hvis jeg ikke tar helt feil da, men jeg vil tro at det var der.

Hvis ikke så må det ha vært bak den blokka et sted, men det er vel mest sannsynlig at den kirka lå ut mot hovedveien, må man vel si at den veien hvor jeg tok det nest siste bildet der fra, er.

Uten at jeg skal si at jeg vet hvorfor den kirken ble revet, men det er det kanskje mulig å finne ut av.

Vi får se.

PS 4.

Og noen lurer kanskje på hvorfor jeg gikk inn i resepsjonen, på Goodison der.

Og det var fordi, at jeg lurte på om de hadde omvisning idag.

For jeg tenkte at jeg kunne ta noen bilder, og ha med på bloggen.

Og hun dama som var i den første resepsjonen der, hun var blid, men forklarte at jeg måtte gå i den andre resepsjonen da, ved the Park-end der, der parkeringsplassen er.

Hun forklarte at omvisningen var klokka 13, og da var klokka ca. 11.

Men jeg tenkte at jeg kunne jo bare slappe av i Stanley Park, og lese en avis eller noe sånn, i sola.

Men så gikk jeg i den andre resepsjonen da, ved parkeringsplassen der.

Og da var Goodison Tour fullbooket, viste det seg, idag.

Men jeg fikk en brosjyre da, så kan jeg ringe og bestille eventuelt.

Jeg har egentlig vært på Goodison Tour før jeg da, den første dagen jeg var i Liverpool, da var jeg og så på Goodison Park, og da var det tilfeldigvis omvisning da, og da fikk jeg være med gratis, av en eller annen grunn.

Men så ikke idag.

Men jeg fikk den brosjyren da.

For det tror jeg hadde vært fine bilder å hatt med på bloggen.

Vi får se neste gang jeg skal til tannlegen, for det var visst litt arbeid å fikse den tanna, som den amalgam-fyllingen, som onkelen min, Runar, i Ås, som er tannlege, har fylt i, og som har falt ut.

Så nå har jeg vært der tre ganger, for å fiksa den tanna, og den er fremdeles ikke helt fiksa.

Men jeg får det dekket av NHS, den britiske sykeordningen, tror jeg, siden jeg er arbeidsledig.

Så jeg skal vel ikke klage.

Men jeg får se neste gang jeg skal til tannlegen, kanskje de har ledig plass på Goodison Tour da, sånn at jeg får tatt noen fine bilder av f.eks. premieskapene, som Everton har, for de har faktisk minst tre premieskap, husker jeg, fulle av forskjellige premier og gaver fra klubber de har spilt mot i Europacupene og sånn da.

Så det var litt artig.

Så vi får se om de ikke er fullbooket neste gang.

Vi får se.

PS 5.

Jeg har ikke vært så ofte på Goodison Park, og sett Everton spille.

Jeg var der i 2005, og så Champions League-kamp, mellom Everton og Villa Real.

Og da stod det en sånn mafia-kar bak meg, som kødda med meg.

Han hadde en utlending med seg, som var helt rar, en spansk gutt, eller noe, som vel liksom skulle forestille meg da.

Også tok han jakka og irriterte meg med, med å ta den nederste delen av jakka, i hue mitt, for å irritere meg da, hele tida.

Og han mafia-karen, (jeg hørte de vanlige folka, litt lenger bort, omtale han som det).

Han var som om han var vokst opp på Goodison omtrent.

Han bare ålte seg forbi hele køen, og sklei liksom inn og ut av stadion da, for å gi meldinger til overkommandoen sin, eller hva man skal si.

Og det er også sånn, i Liverpool, at man skal reise seg opp og ned, hele tida.

Hvis det er en målsjanse og sånn.

Så jeg følte meg ikke helt hjemme der egentlig.

Det er sikkert fordi at jeg satt ved siden av noen unge gutter, som reiste seg hele tida, og jeg var ikke helt meg selv på den her tida, for jeg hadde hørt jeg var forfulgt av noe 'mafian' osv.

Så jeg reiste meg jeg og da, for å vise at jeg holdt med Everton.

Men det ble slitsomt da, syntes jeg.

Så sånn var det.

Så jeg liker nok bedre å se fotball på TV, enn å reise meg hele tida, og han en mafia-kar, som tar jakka si i huet mitt hele tida, bak meg.

Og jeg har jobba på minstelønn, og desperat prøvd å få rettighetene mine fra Kripos og andre myndigheter i Norge og England, i flere år, uten å lykkes.

Så å gå på Goodison og se kamper, det har ikke stått høyest på agendaen.

For jeg har liksom ikke levd et vanlig liv, siden 2003, da jeg plutselig overhørte at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

Så sånn er det.

Men hvis jeg hadde levd et vanlig liv, her i byen, uten at det var noe 'mafian'-greier som foregikk, så hadde jeg nok gått og sett en god del kamper.

Men jeg er liksom i en untakstilstand nå, og har vært det hele tiden jeg har vært her.

Jeg går mange rare steder, som museer og katedraler og sånn, og tar bilder.

Men det er for å få oppmerksomhet om bloggen, og dermed også min situasjon, at jeg ikke får rettighetene mine.

Så sånn er det.

PS 6.

Hillsborough for meg, det er jo også den helgen, hvor søstra mi, og Christell Humblen og Jan Snoghøy, sa da vi var i et bryllup, i slekta til Haldis Humblen, som er min fars samboer.

(Og som en 'ond' stemor, ovenfor meg.

Haldis aksepterte aldri meg, for jeg sa ikke høyt nok 'takk' osv.

Men jeg var da traumatisert, siden faren min plutselig flytta ned til Haldis, da jeg var ni år, og jeg måtte bo aleine i Hellinga 7 B, på Bergeråsen.

Så sånn var det).

Men Hillsborough, det var den helgen, som de sa, at faren min hadde misbrukt søstra mi, som lita jente.

Så det var den helgen, som jeg bestemte meg for å kutte ut faren min.

Og det er jo over 20 år siden nå.

For det var fredagen, som disse sa dette, og lørdagen, da var den ulykken da, som jeg så på, på TV-en i lobbyen, på hotell Norrøna, i Kristiansand, hvor vi var på bryllup.

Så sånn var det.

PS 7.

Jeg synes at Goodison Park, ser ganske artig ut, sett som byggverk, iforhold til mange av de moderne fotball-arenaene.

Jeg husker da jeg studerte i Sunderland, i 2004.

Da dro jeg noen ganger inn til Newcastle, hvor jeg blant annet gikk og kikka på St. James' Park.

Som også så ganske artig ut, på fasaden osv.

Den liksom gikk inn i bebyggelsen rundt, på en ganske bra måte, må jeg vel si, i 2004.

Men, da jeg var i Sunderland og Newcastle, tidligere iår.

Da kikka jeg såvidt på den banen igjen.

Og nå hadde de bygd om St. James' Park, så nå var den rimelig kjedelig, og så ut omtrent som Stadium of Light, i Sunderland.

Men den banen ligger jo ikke i et boligområde da, men i et industriområde, må man vel si.

Hvor det også er en del butikker.

Men jeg tenkte at jeg kunne prøve å finne linken til bildene fra Sunderland og Newcastle, hvor jeg ihvertfall fikk tatt bilde av banen til Newcastle.

Mens vi var inne på temaet engelske fotballarenaer, mener jeg.

Skal vi se om jeg finner den linken.

PS 8.

Her er linken til noen av bildene jeg tok, da jeg var i Newcastle og Sunderland, tidligere iår, blant annet noen bilder jeg tok av St. James' Park, mens vi er inne på temaet fotballarenaer, på bloggen:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/01/den-andre-mobilen-er-litt-treig-overfre.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter