Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 18. september 2009

Jeg sendte en påminnelse til Politiet i Drammen




Gmail - Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Anmeldelse for dokumentfalsk/Fwd: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes videregående skole










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Anmeldelse for dokumentfalsk/Fwd: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes videregående skole











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Sep 18, 2009 at 3:42 PM




To:
erik.nuven@politiet.no


Cc:
post@spesialenheten.no






Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender denne påminnelsen.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/8/28
Subject: Re: Purring/Fwd: Anmeldelse for dokumentfalsk/Fwd: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes videregående skole

To: Erik Nuven <erik.nuven@politiet.no>
Cc: post@spesialenheten.no


Hei,

hun har tulla på den måten tidligere, at hun har sagt flere ganger at hun skulle sende vitnemålet, men hun gjorde det ikke før etter at jeg kontaktet sjefen hennes.


Jeg husker navnet hennes, det er ei dame fra Trøndelag.


Og at jeg skal kontakte dem, for å få forklart hva som har skjedd, det er helt bak mål, de skulle ha skrevet et brev, som de skulle ha sendt sammen med det nye vitnemålet, som de sendte.


Her er det noe råttent i fylkesadministrasjonen deres, vil jeg si.

Og hos dere, hvorfor tuller dere sånn med anmeldelsene jeg sender, dere kan da ikke la være å ta folk alvorlig, når de vil anmelde noe.


Hva med de andre anmeldelsene jeg har sendt?

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/8/28 Erik Nuven <erik.nuven@politiet.no>



Hei.


Foreslår at du ringer saksbehandler Kari Langdahl Anderesen i
Fylkeskommunen, så kan hun forklare hva som har skjedd.


Men
som tidligere nevnt, ingen grunn til å tro at noen bevisst har vært ute etter å
tukle med ditt vitnemål.


MVH


Erik
Nuven







-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 28.august2009
12:33
Til: Erik Nuven
Emne: Re: Purring/Fwd: Anmeldelse
for dokumentfalsk/Fwd: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes
videregående skole

Hei,


men det er veldig rart at Buskerud Fylkeskommune forklarer til dere hva
som har skjedd da, og ikke til meg, som de har gjort feilen mot.



Hvordan kan de klare å registrere feil på vitnemål.



Dere registrerer dette ikke som en anmeldelse, den forrige anmeldelsen
min, mot faren min, for bølleringing, den bare henla dere, enda jeg sendte
dere bilder av telefonen, hvor man kunne se at faren min hadde ringt.



Jeg synes ikke dere kan drive å tulle sånn med folk, dere tar meg ikke
alvorlig da, når dere ikke registrerer det som en anmeldelse engang.



Dere sier at det er sånn som skjer, at vitnemål blir skrevet ut
feil.


Jeg vet ikke engang om hva som er registrert i systemet deres nå,
dette har ikke blitt forklart til meg.


De bare sendte et nytt vitnemål, uten noen forklaring, jeg vil vite
hva som har skjedd, og hvilken karakter som de har registrert på meg.



Du har heller ikke forklart hva som har skjedd, jeg sender dette til
Spesialenheten.



Mvh.


Erik Ribsskog





2009/8/28 Erik Nuven <erik.nuven@politiet.no>



Hei.
Jeg ser ut i fra
din mail 4.8.09 at du nå har mottatt nytt og korrekt vitnemål, og det er
bra.


Slik politiet leser denne
saken, er det her snakk om et hendig uhell, og at ingen bevisst har forsøkt
å endre på ditt vitnemål. I så måte vil vi heller ikke registrere din
henvnendelse som en anmeldelse, men den blir lagret og registrert i vårt
post system.


Til din orientering har jeg
snakket med saksbehandler Kari-Langdahl Andresen, og fått en redgjørelse for
hva som har skjedd. Etter denne samtalen finner ikke politiet noen grunn til
å foreta oss mer i denne saken.


Vi beklager at det tok litt
tid før du fikk svar på din henvendelse, men jeg kan forsikre deg om at
politiet i Drammen også har endel å gjøre.


Med
hilsen


Erik
Nuven

Politiførstebetjent

krimvakta

Drammen
politistasjon.





-----Opprinnelig melding-----
Fra:
Mette Engen
Sendt: 28.august2009 12:09
Til: Erik
Nuven
Emne: VS: Purring/Fwd: Anmeldelse for dokumentfalsk/Fwd:
Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes videregående
skole





-----Opprinnelig
melding-----
Fra: Maria Årnes Bodilsen
Sendt:
24.august2009 13:14
Til: Anja Solli; Mette Engen
Emne:
VS: Purring/Fwd: Anmeldelse for dokumentfalsk/Fwd: Tulling med
vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes videregående skole


Skal denne til dere? Har
dere hørt fra han tidligere?

Det er jo en
"anmeldelse". Jeg fører ikke anmeldelser...

Med vennlig hilsen

Postmottaket

Søndre Buskerud
politidistrikt



-----Opprinnelig
melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Lagt inn: 21.august2009 21:36
Lagt inn i: Postmottak
PDI Søndre Buskerud
Diskusjon: Purring/Fwd: Anmeldelse for
dokumentfalsk/Fwd: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes
videregående skole
Emne: Purring/Fwd: Anmeldelse for
dokumentfalsk/Fwd: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes
videregående skole

Hei,


jeg vil gjerne minne om at jeg ikke har mottatt noe svar på denne
e-posten, så jeg sender en purring på dette.


Jeg har forresten også mottatt et nytt vitnemål fra Buskerud
Fylkeskommune nå, med riktig karakter i programmering, og nå kaller de det
ikke for 'Cobol'.



Men hva er det som har foregått, hvordan kan de skrive feil karakter
på vitnemålet?



Er dette forsøk på dokumentfalsk.


Dere har jo ikke svart engang, det er vel ikke så mye å gjøre i
Drammen, at dere ikke kan svare på en e-post engang.


Det er vel mye roligere i Drammen enn f.eks. i Oslo?


Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2009/8/4
Subject: Anmeldelse for dokumentfalsk/Fwd: Tulling med
vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes videregående skole
To: post.sondre.buskerud@politiet.no


Hei,


jeg vil gjerne anmelde Buskerud Fylkeskommune, som det virker som, at
har forfalsket mitt vitnemål,

fra Gjerdes VGS., 1988/89, som jeg fikk i posten fra de, igår.



Jeg sender med en kopi av vitnemålet, hvor jeg har fått
karakter

4, på eksamen og i standpunktkarakter, i faget programmering,

mens jeg egentlig fikk 5.



(Det kan man se, av at det var kombinert eksamen, i datafagene,

og det var derfor sånn, at man fikk samme karakter, i tre
fag,

til eksamen.


Det var en dataeksamen, et prosjekt, som gikk over tre
dager,

og vi fikk da 5 på det prosjektet, og da fikk vi 5-er på
vitnemålet,

i programmering, 4. generasjonsverktøy og systemering.


Det var derfor jeg med en gang la merke til dette, for siden
det

var kombinert eksamen, for datafagene, så går det ikke ann
å

få dårligere karakter i et fag.


Jeg husker også dette fra hukommelsen).



Dessuten, så står det at programmeringsfaget var COBOL, mens

vi i virkeligheten lærte Pascal.


Jeg ønsker de som har utført denne forfalskningen tiltalt og
straffet.


Mvh.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2009/8/4
Subject: Tulling med vitnemål/Fwd: Vitnemål fra Gjerdes
videregående skole
To: Kari-Langdahl.Andresen@bfk.no
Cc: knut.hovde@bfk.no



Hei,


det er noen som har tulla med vitnemålet mitt, som dere sendte
meg.



Jeg fikk karakter fem i pascal-programmering, både i
standpunktkarakter, og til eksamen.



Mens på vitnemålet, så står det at jeg fikk karakteren fire, både i
standpunkt og til eksamen,

og det står Cobol istedet for Pascal.


Så her må dere undersøke hva som har skjedd!



Mvh.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2009/7/31
Subject: Re: Vitnemål fra Gjerdes videregående skole
To:
Kari Langdahl Andresen <Kari-Langdahl.Andresen@bfk.no>


Hei,


ok, da er jeg med.


For da jeg gikk på Sande VGS., i 1987/88, så var det sånn, at det
bare var ti stykker, i Vestfold,

som fikk lov å gå på videregående i Buskerud.



Men jeg hadde så gode karakterer, så jeg kom inn på Gjerde.


Mens ei som hadde gått i klassen min, Monika Ødegård, som var
datter av ei lærerinne,

fra Nordland, på Svelvik Ungdomsskole, husker jeg, for hu hadde vi i
data valgfag.



Hu bytta adresse til ei tante av seg, i Drammen, for å komme inn på
Gjerde, for

hu hadde ikke så bra karakterer.


Men jeg husker at hu bodde i Svelvik alikevel, for jeg fikk noen
ganger haik til

Svelvik, og da tok jeg bussen som gikk fra Svelvik, klokka 7.30, og
da pleide

hu å ta den bussen, husker jeg.


Så i gamle dager, så var det sånn, at bare de ti beste fra
Vestfold, fikk lov å gå på skole

i Buskerud.


Og da måtte vi få noen sånne spesielle busskort, husker jeg, som
var rosa, mener jeg,

eller lyserøde.


Men hu Monica Ødegård da, fra Svelvik, hu måtte da kjøpe
månedskort, mens jeg slapp

dette da, siden jeg hadde så bra karakterer, så fikk jeg månedskort,
av enten Buskerud

eller Vestfold fylke da.



Men på 80-tallet, så jobba kanskje ikke du i Buskerud
Fylkeskommune?



Men dere burde vel ha arkiv på hvem det er som kommer inn på sånne
ordninger?


Jeg skjønner at reglene ikke skal oppbevares i 20 år kanskje, men
det er vel en slags

samarbeidskomite, mellom Vestfold og Buskerud, som har tatt disse
avgjørelsene,

om hvordan Vestfold og Buskerud, skal samarbeide om dette.


På inter-fylkeskommunalt nivå, som det vel da kanskje
heter.



Hvem er det som har med slikt å gjøre, jeg kan kanskje kontakte Sande
eller Svelvik

kommune, eller Vestfold fylkesadministrasjon, som sikkert ligger i
Tønsberg.



Vi får se.



Nå kom ikke det vitnemålet med posten idag, men jeg regner med at det
dukker opp,

i begynnelsen av neste uke.


(Hvis ikke så vet jeg ihvertfall hvor jeg skal sende e-post
da).





Igjen takk for hjelpen med dette!



Mvh.


Erik Ribsskog





2009/7/31 Kari Langdahl Andresen <Kari-Langdahl.Andresen@bfk.no>



Hei
igjen


Inntaksordningen som gjelder i dag, er at elever fra Vestfold som
bor i grenseområder til Buskerud, kan søke til videregående skoler i
Buskerud på lik linje med elever fra Buskerud. Det er ikke satt
noen øvre grense på hvor mange fra Vestfold som blir tatt inn,
det avhenger av karaktergrunnlaget de søker på. At elever fra Vestfold
blir tatt inn til skoler i Buskerud behøver derfor ikke nødvendigvis
bety at de har spesielt gode karakterer. Det kan også bety at
karaktergrunnlaget for søkere fra Buskerud er lavt.


Arkivloven har ingen bestemmelser om at inntaksreglement skal
oppbevares i 20 år. Derfor har vi ingen dokumentasjon på hvordan
inntaksordningen var for skoleåret 1988/1989.




Med vennlig
hilsen


Kari Langdahl
Andresen

Eksamenskontoret i Buskerud
Tlf.: 32 80 87 69

E-post: Kari-Langdahl.Andresen@bfk.no






Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 31. juli 2009 09:23
Til: Kari Langdahl
Andresen
Emne: Re: Vitnemål fra Gjerdes videregående
skole





Hei,


takk for at dere endelig sender vitnemålet, jeg skal betale så fort
som mulig!



Denne ordningen, med at de ti beste fra Sande VGS., kunne studere i
Drammen, den

ordningen, den er det jo dere, i skoleseksjonen, som
administrerer, og ikke Gjerdes VGS.



Dette fortalte du jo meg, da jeg ringte i våres, at denne ordningen
fortsatt er oppe

å kjøre, en samarbeidsordning, mellom Sande VGS og Buskerud
Fylkeskommune,

er vel dette snakk om, såvidt jeg husker, fra hva du sa.


Så det var ikke snakk om en ordning mellom Sande VGS. og
Gjerdes VGS.,

så nå synes jeg at du gjør deg litt vanskelig.



Dere må da ha slikt arkivert.


Men jeg skjønner det at det tar for mye tid, for vanlige folk,
som meg, å ta opp ting

som dette med byråkratiet.


Og jeg stoler heller ikke så mye på det du skriver, fordi at du
lovte meg nemlig to ganger,

å sende vitnemålet, samme uka, når jeg ringte i april og juni og
pratet med deg, Kari,

står det på en huskelapp jeg har her.



Så dette henger ikke på greip, men jeg får være fornøyd, så lenge
dere har sendt

vitnemålet da, og jeg får det endelig i posten.



Så regner jeg med at det dukker opp i begynnelsen av neste uke,
eller noe.


Så igjen takk for hjelpen med dette.


Mvh.


Erik Ribsskog




2009/7/31 Kari Langdahl Andresen <Kari-Langdahl.Andresen@bfk.no>



Hei


Jeg beklager at du ennå ikke har mottatt
duplikat av vitnemål fra VKII ved Gjerdes videregående skole.
Vitnemålet ble gjort klart etter at du tok kontakt med oss i
juni.


Rutinene hos oss er at duplikat av vitnemål
blir sendt ut når det foreligger kvittering for innbetalt gebyr. På
grunn av en misforståelse internt hos oss, ble vitnemålet liggende her
i påvente av innbetaling. Jeg har vært på ferie og ble derfor ikke
klar over dette før jeg kom tilbake i går.


Vitnemålet ble sendt herfra pr. post i
går.


Jeg har vært i kontakt med Inntakskontoret
for de videregående skolene i Buskerud angående din forespørsel om å
få en bekreftelse på at du var en av 10 fra Sande videregående skole
som ble tatt inn til VKII ved Gjerdes videregående skole. Det
foreligger ikke dokumentasjon på inntaksrutinene til Gjerdes
videregående skole for skoleåret 1988/1989. Derfor kan vi ikke innfri
ditt ønske om en slik bekreftelse.


Jeg ønsker deg lykke til med videre studier
og jobbsøknader.


Med vennlig hilsen


Kari Langdahl Andresen

Eksamenskontoret i
Buskerud

Tlf.: 32 80
87 69

E-post: Kari-Langdahl.Andresen@bfk.no



























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter