Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. november 2009

Jeg sendte en ny e-post til Knut fra OBS Triaden, som virker litt fjern kanskje, i e-postene sine. Men men




Google Mail - OBS Triaden og LO-møte, i 1991










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




OBS Triaden og LO-møte, i 1991











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Nov 11, 2009 at 6:14 AM




To:
kagh@kagh.no






Hei,

det var ikke Skjalg fra OBS Triaden jeg mente, det var Claus fra OBS Triaden jeg mente i den forrige e-posten.

Skjalg var en av kjørelærerne mine i Drammen.

Det var ei jente fra Svelvik, Line Nilsen, som satt ved siden av meg, i 2. klasse på Sande VGS, som sa at jeg burde bytte kjørelærer, for Skjalg var dust, eller ikke flink, var det vel hun sa.


Selv om jeg ikke hadde merka noe den ene veien eller den andre veien, på han Skjalg, men jeg gjorde som hu Line Nilsen sa, for hu hadde gått i klassen min i tre år på Svelvik Ungdomsskole og, og Svelvik er jo i samme kommune, som Berger, så da hørte jeg på hu da, siden hu var fra Svelvik, som var nærmere enn Drammen.


Hu Line Nilsen råda meg sånn halvveis til å gå på høgskole på Sørlandet og, istedet for å gå i Oslo.

Men planen min var å gå på høgskole i Oslo, sånn som onkelen min Runar hadde gjort på 60 og 70-tallet, så sånn var det at jeg endte opp i Oslo.


Så var jeg litt skolelei, etter 13 år på skole og høgskole, så derfor var det jeg hadde et friår, da jeg jobba på Matland/OBS Triaden, sammen med deg og Lene og Claus, og en hel gjeng andre.

Så sånn var det.


Beklager feilen!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/24
Subject: OBS Triaden og LO-møte, i 1991
To: kagh@kagh.no


Hei Knut,

jeg så på nettet at du har flytta til Sverige, og pendler til Kongsvinger?


Jeg har havna i Liverpool, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003.


Det som skjer nå, er at jeg har arbeidssaker, mot Rimi og Bertelsmann/Microsoft, fordi de siste behandler medarbeiderne som dyr, ved å bruke noe som het forsterkning, og Rimi prøvde å lure meg inn i en felle, (kalt Rimi Kalbakken), for å få meg til å slutte.


Så driver jeg å prøver å få hjelp av LO, men jeg har ikke klart det foreløbig.

Men jeg husker det, at du og Lene, som du var samboer med, på Ammerud vel, dro oss med til LO, i Oslo, en hel gjeng OBS Triaden-medarbeidere, mens jeg jobba der.


Men hva var det LO-møtet om igjen, husker du det, (for jeg er helt blank, jeg husker ikke noe av det, jeg var vel ikke så opptatt av det heller men)?

Og hva var det du sa, da du ringte å vekte meg, da vi skulle på slalomtur, til Storefjell, som du og Lene organiserte, at du skulle drepe meg hvis jeg ikke stod opp, var det seriøst eller?


Hm.

Og hu Lene er visst fra Rælingen, husker jeg riktig da?

Og der fant jeg ut at morfaren min var fra også, Johannes Ribsskog, etter å ha gjort noe research.


Visste dere at den delen av Ribsskog-familien, som jeg var i, var fra Rælingen, siden hu Lene var derfra?

Var det i Drammen dere studerte journalistikk, på folkehøyskolen der, kjenner dere til vannsengbutikken til faren min og Haldis på Strømsø, eller CC Storkjøp, der jeg jobba, da jeg gikk på videregående, i Drammen, skoleåret 1988/89, og var blåruss, på Gjerdes vgs., (jeg fikk en av Vestfolds ti plasser i Buskerud, siden jeg hadde gode karakterer)?


Beklager hvis det ble mye spørsmål!

Håper du kan svare!

Mvh.

Erik Ribsskog













PS.

På Svelvik Ungdomsskole, så hadde måtte vi ha håndarbeid, strikking og sånn, i 7. og 8. klasse vel.

Og de timene var litt laid-back.

Og da var jo vi gutta fra Berger, litt nysgjerrige på de nye jentene vi hadde fått i klassen, fra Svelvik da.

For vi var en Berger-klasse, som har fått påfyll med seks Svelvik-jenter, som Linda Moen, sa var de værste sossejentene, når navna ble lest opp, en av de siste dagene, på Berger Skole, i 6. klasse.

Og Karl Fredrik Fallan, i klassen, han og jeg og Ulf Havmo, var det vel, og kanskje Espen Melheim, vi prata hjemme hos meg, om de nye jentene i klassen da, etter skolen en dag.

Så sa Karl at Line Nilsen og dem var rike.

Line Nilsen var pen med lyst, krøllete hår, eller kanskje ikke krøllete men oppsatt hår da.

Noe sånt.

Så sa jeg det på skolen, i håndarbeidtimen, til hun Line Nilsen, om det stemte at dem var så rike, som Karl hadde sagt.

Men det var visst feil tone.

Jeg var ikke så flink til å prate med jenter, skjønte jeg.

For da ble Karl sur og.

Men men.

Karl spente bein på meg, i tredje klasse, i gymen, da jeg flytta til Berger, så han var jeg ikke helt sikker på at var så grei, egentlig, så han måtte jeg prøve å ikke være uvenn med, for han var rimelig sterk og tøff, for alderen, vil jeg si.

Samtidig måtte jeg passe på å prøve å holde litt distanse, for han var rimelig tøff, som sagt, og kunne gjøre mye faenskap.

Han var nok kabalist/djeveldyrker, vil jeg tippe nå.

Så han var nok på den svarte siden av jing og jang, og Line Nilsen var nok på den hvite siden, i noe protestantisk mafia kanskje, Svelvik går jo for å være Norges nordligste sørlandsby.

Med masse hvite hus, selv om vi kunne se at det var et gult hus der og, på et bilde jeg hadde med på bloggen, i forrige uke.

Så en norsk-aktig protestantisk mob, fantes det nok.

Omtrent som det nok er på Sørlandet, og i England, f.eks., bare litt mer norsk(?)

Noe sånt.

Som nok da ikke er kommunister.

Noe sånt.

Vi får se.

Mens Karl nok var i noe djeveldyrker/kabalist-mob.

Jeg tror faren min kjente faren til hun Line Nilsen, og at vi var inne på en messe, eller noe, i Oslo en gang, da jeg gikk i 6. klasse, eller noe, men det skal jeg ikke si helt sikkert.

Men det var en jente fra Svelvik som var med faren min og meg, og en kar faren min kjente i Svelvik, inn til Oslo en gang, på Sjølystmessa, eller hva det kan ha vært, men nøyaktig hvem det var, det husker jeg ikke.

En gang, hvis jeg husker riktig, så hadde hun Line Nilsen med seg musikk, i håndarbeidtimene, som vi fikk lov til noen ganger, siden det var litt laid-back da.

Jeg skal se om jeg finner den musikken.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var vel den musikken her, tror jeg:



PS 3.

Så vi ser at Svelvik-mafiaen, (som har tulla med faren min, blant annet), de er nesten som facister og Ku Klux Klan.

De som leste på bloggen min igår, de så jo at lensmannen i Svelvik nevnte ordet 'galge', i sin e-post, det høres ut som en Ku Klux Klan-trussel, vil jeg si.

Ettersom de fleste folk i Svelvik, var så 'mainstream' protestanter, må man vel si, så var det enkelt å legge merke til Cecilie Hyde, og venninnene hennes, når søstra mi dro meg med på ungdomsdiskotek, på Svelvik Samfunnshus.

Skal jeg se om jeg kan forklare det.

PS 4.

Her kan vi se hvordan det var, da det var ungdomsdiskotek, på samfunnshuset, i Svelvik, på 80-tallet.

Da satt kabalistene, (tror jeg de er), dvs. Cecilie Hyde og Camilla Skriung, og et par andre jenter, de satt i bare svarte klær, på et bord, i gangen, på Svelvik Samfunnshus, og spionerte på 'mainstream'-folka, som gikk fram og tilbake mellom utgangen, diskoteket og toalettet da:

cecilie hyde pluss pluss

Så sånn var det.

De skulle vel finne et offer da, som de kunne forderve i djevelens tjeneste.

Gjerne en lyshåret, vakker snelle.

Eva Olsen havnet i deres klør, såvidt jeg kunne skjønne.

Cecilie Hyde, skulle kikke gjennom alle russekortene mine, og plukket seg ut Astrid i klassen min i Drammen, som offer, skjønte jeg.

Eller skjønner jeg nå.

Hun spurte om Astrid var pen, ei lyshåret jente, fra Nardo(?)

Gudene vet, et sted oppi 'Dalom', ihvertfall.

Mer da.

Så da skulle Cecilie Hyde absolutt være med på russekro i Hokksund da.

Enda hun ikke var russ selv, hun hadde hoppa over på en ny linje på Sande VGS., to ganger.

Og Cecilie Hyde bodde jo hos meg, i flere måneder, det skoleåret.

Fordi søstra mi flytta opp til meg, og de hang sammen, hele tida.

Så jeg kjente jo hu Cecilie Hyde bra, og hu hadde ikke gjort meg noe.

Så jeg sa at det var greit, at hu fikk bli med, hvis hu absolutt ville det.

Men nå tror jeg at hun hadde sett seg ut hun Astrid som et sånt offer, som de skulle forderve da, i djevelens og Toraens tegn.

Eller hva det heter.

Hun Cecilie Hyde satt ihvertfall på en sang som het 'Tora Tora Tora', med Depeche Mode, en gang, som jeg og søstra mi var hos henne i Svelvik, (for jeg ble jo kjent med de jentene, siden de hang oppe hos meg, hele tida, så jeg omgikks med de, men det var ikke sånn at jeg tok imot ordre fra noen av de liksom, det var bare fordi jeg ikke hadde noen kamerater på den tida, etter at Kjetil Holshagen flytta til Sande.), husker jeg, som om det var noe spesielt med den sangen, enda den vel ikke var så bra.

Så sånn var det.

PS 5.

Her ser vi den sangen til Depeche Mode, som Cecilie Hyde absolutt skulle sette på, da jeg og søstra mi var på besøk hos henne.

Søstra mi dro med meg da, og jeg lurte litt på hva søstra mi dreiv med, og prøvde å holde et øye med henne, for jeg hadde tilfeldigvis kommet over sex-dagboka hennes osv., og venninnene til søstra mi, hadde veldig dårlig rykte, så jeg kjefta ikke på søstra mi, men prøvde å finne ut hva hun egentlig dreiv med, på den måten at jeg ikke var sinna, men ble med henne, hvis hun spurte om jeg ville være med hit og dit, som hun noen ganger gjorde.

Så sånn var det.

Jeg likte ikke den sangen, for den minnet meg om Tore Myrberg, en uvenn jeg hadde på Bergeråsen, som var lillebroren til Tom-Ivar Myrberg, i klassen min, på begynnelsen av 80-tallet.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Her er den sangen, ja:



PS 6.

Hun der Marianne Høksås, som var sjefen min på Arvato/Microsoft, hun lurer jeg på om var som hun Eva Olsen muligens.

At hun var under kontroll av kabalistene.

Eller latet som.

Hvem vet.

Vi får se.

Hm.

PS 7.

Her er teksten til 'Tora Tora Tora':

They were raining from the sky
Exploding in my heart
Is this a love in disguise
Or just a form of modern art

From the skies you can almost hear their cry
Tora! Tora! Tora!
In the town they were going down
Tora! Tora! Tora!

I had a nightmare only yesterday
You played a skeleton
You took my love then died that day
I played an American

From the skies you can almost hear them cry
Tora! Tora! Tora!
In the town they were going down
Tora! Tora! Tora!

I played an American
I played an American


http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Tora-Tora-Tora-lyrics-Depeche-Mode/A3FF0F7E01DBFDFD482568B7003421CB

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter