Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. januar 2010

Jeg skrev om 'bestemor-politiet', på Dagbladets kommentarsystem








Erik Ribsskog sa, 5 timer og 36 minutter siden:



Politiet undergraver sin egen integritet Valgt innlegg


Dette er overformynderi, på sitt værste, vil jeg si.


I England kaller de det 'Nanny-state', altså bestemor-staten.


Staten skal være som bestemora di.


(Eller om det blir barnevakten din).


Og jeg har hatt bestemødre selv, så jeg vet det, at selv om bestemor mener alt vel, så er det ikke alltid at hun går inn riktig, i barnabarna sine liv.


Så jeg vet ikke om det er en god ide, å la bestemora di, eller staten, styre livet ditt.


For de kan ikke vite om alt som foregår i ditt liv.


Dette vet man vel best selv.


Og det er vel bare domstolen, (som skal være rettferdig, ifølge menneskerettighetene), (og eventuelt Gud, for de religiøse), som har lov å dømme en.


Jeg tror at hvis man ønsker å opprettholde respekten for politiet i Norge, så burde politiet kutte ut sånn her skjønn og synsing, og heller jobbe etter klare regler.


Hvis man mister lappen, hvis man har mer enn 1 promille i blodet f.eks., det skjønner folk, og det synes folk er greit og rettferdig.


Men hvis politiet skal håndplukke noen, som mister lappen, pga. ruset oppførsel.


Da må de ha noe slags klar regel, mener jeg.


At man mister lappen, hvis man viser seg på offentlig sted, med mer enn 1.5 i promille f.eks.


Så kan folk ha kontrollen.


Men hvis folk skal bli mobbet sånn, så må yrkessjåfører slutte å drikke, for å være sikker på å ikke miste lappen.


Det her er mobbing av vanlige fra politiet, vil jeg si.


Det her er moralpolitiet og også 'bygdedyret', som hun her Arbeiderparti-politikeren, med pakistansk bakgrunn vel, fra Vestlandet, kalte dette, moralpolitiet, om hvordan de holder på, på Grønland.


Så med bygdedyret, det er ikke bare et muslimsk problem, vil jeg si.


Det er nok like mye et kristent problem.


Vi ser at dette bygdedyret slår til gjennom politiet, i bibelbeltet, på Vestlandet.


Så dette med bygdedyret, er nok et relgiøst eller moralistisk problem vil jeg si.


Og i Norge så er vi ment å være en rettstat, med grunnlov og det hele.


Norge har en statskirke, og det betyr vel at kirken er underordnet staten, vil jeg si.


Så jeg mener at Norge er ment å være sekulært.


Og politeit er ikke ment å dømme, det er domstolens oppgave.


Så hvis politiet tar fra folk lappen, utifra synsing, det synes jeg er galt.


Politiet er da som Judge Dredd, vil jeg si, som er fremtidspoliti med rett til å dømme kriminelle med en gang.


Men dette passer ikke med Norges forfatning, heter det vel, som sier at makten skal være tredelt.


En dømmende makt, (domstolen), en lovgivende makt, (stortinget), og en utøvende makt, (politiet).


Her syndes det i Norge i dag, vil jeg si.


Og politeit er nok hovedsynderne, vil jeg si.


Men ting kan tyde på at domstolene heller ikke forstår dette klart, og også kanskje er påvirket av dette bygdedyret, siden de ikke forteller politiet hvor skapet står, som det vel heter.


Så her virker det som at hele det norske samfunnet er på ferie, og at sommervikarene roter det til.


Det er sånn dette ser ut som, for meg, som flyktning i England.


(Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo i 2003 og 2004, noe dette bestemor-politiet i Norge, vil forklare meg hva er engang.


Men kan det være noe religiøse/bydedyr eller bygdemonster-greier?


Hvem vet.


Mvh.


Erik Ribsskog





13
anbefalinger


Agnus Agermarck sa, 5 timer og 32 minutter siden:



RE: Politiet undergraver sin egen integritet


Jeg


pleier


å


irritere


meg


over


manglende


avsnitt


i


kommentarene,


men


denne


gangen



ble


det


i


grunn


litt


mange


av


dem


igjen.


Prøver


du


å


lage


verdens


lengste


innlegg


ved


bruke


av


færrest


mulige


ord?


:


o


)





5
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, 4 timer og 56 minutter siden:



RE: Politiet undergraver sin egen integritet


Jeg godtar ikke personangrep og trakassering osv.


Så denne kommentaren har jeg klaget på.


Mvh.


Erik Ribsskog





1
anbefalinger


Agnus Agermarck sa, 1 time og 18 minutter siden:



RE: Politiet undergraver sin egen integritet


Ha ha, ønsk deg selvironi til jul! Håper det var kødd fra din side!


Det var faktisk ganske tungvint å lese teksten med så mye avsnitt som du hadde. Om du ikke tåler en fleipete kommentar om det, så har du rett og slett ikke mye å gjøre på slike steder.




Jeg godtar ikke personangrep og trakassering osv.


Så denne kommentaren har jeg klaget på.


Mvh.


Erik Ribsskog











http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/10015220/?commentId=4084643#comment_4084643

PS.

Det trakasserende tullesvaret der, må man vel kalle det, ovenfor, fra 'Agnus Agermarck'.

Jeg lurer på om det er noe del av noe slags type organisert miljø, som driver og systematisk trakasserer folk som skriver på internett, i Norge?

Jeg synes jeg har lagt merke til at andre folk også blir trakassert på lignende måter, på debattforum og nettavisers kommentarsystem i Norge.

Hvem er i såfall dette hemmelige nettverket som trakasserer nordmenn?

Hvem vet.

Det kan man lure på, synes jeg.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter