Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. februar 2010

Kjell Asak, fra Leirsund, sendte meg et brev, med bilder og info. om mine oldeforeldre, lærere ved Asak skole, Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog

img261

img262

img263

img264

PS.

Asbjørn Dørumsgaard, ble ordfører, i Fet, i 1914:

Asbjørn Dørumsgard, redaktør DNA 1914 - 1929

http://www.viking.no/fet/kommunen/ordforereifet.html

Og det stod på det bildet, fra Kjell Asak, at han dro til Amerika, i 1912.

Så han kan ikke ha vært så lenge der.

Men jeg har altså to Amerika-farer-linjer, i familien.

Det blir da Dørumgsaard og Toeiet Mogan, eller hva hu mora til bestemor Ågot het igjen.

Så det er Amerika-farere på både både mors og farssiden, i familien min.

Men dette har jeg lest om i bygdebøker og i brev fra Kjell Asak, osv.

Ingen har fortalt meg om min families tilknytning til USA.

Men men.

Jeg vet ikke helt hva de gjorde der, men jeg kan kanskje høre med Kjell Asak.

Vi får se.

Vi ser jo også at min morfars far, var veldig kristen.

Så det stemmer nok det, som jeg husker at min mormor sa, på telefon på et par år siden, var det kanskje.

At mora til Johan Ribsskog, (som også var mora til den kjente Bernhof Ribsskog da, og også Ole Konrad Ribsskog og Adolf Ribsskog).

Det var, hva het hun, Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

Det stemmer nok at hun var veldige inne i indremisjonen, som jeg husker at min mormor sa.

Og Johan Ribsskog, han hadde visst såvidt fått lov å dra på lærerhøyskolen, (i Elverum da), hvor han traff sin Helga Dørumsgaard da.

Og hun så jo mørk ut, synes jeg, i håret osv.

Så da skjønner jeg litt hvorfor onkel Martin har så langt, ravnsvart hår.

Det må nok ha vært de som kom på Noahs ark, til Ytre Enebakk, for mange tusen år siden.

Som jeg har skrevet om på bloggen.

Så sånn var nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter