Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. august 2010

Når det gjelder kraftlinjer i Hardanger, så har jeg tidligere foreslått, at man kunne lagt en rørledning, fra Nordsjøen inn til Bergen, med olje/gass

kraftverk

http://www.dagbladet.no/2010/08/06/kultur/herborg_krakevik/gert_nygardshaug/miljo/miljoforkjemper/12857970/

PS.

For jeg har selv sett det, at avstanden fra Bergen til oljefeltene i Nordsjøen.

Den avstanden er veldig kort.

Så kanskje det var et område på Vestlandet, like ved Bergen, som de kunne brukt til å ha olje- eller gass-raffineri da.

Så hadde man sluppet de kraftmastene, over noen av Norges, (og vel også verdens), fineste fjorder vel.

Bare et forslag.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se det, at Troll-feltet ligger rett utenfor Bergen:

troll feltet er like utafor bergen

http://www.museumsnett.no/ntm/no/utstillingene/Jakten_oljen/kart.htm

PS 3.

Og her kan man se det, at Troll-feltet, (som altså er rett utafor Bergen), er et av verdens største gassfelt:

trollfeltet et av verdens største gassfelt

http://no.wikipedia.org/wiki/Trollfeltet

PS 4.

Så jeg mener det er mange ting, som regjeringen kunne ha utredet her.

For eksempel, hvor går strømmastene til Bergen nå?

Kan det bygges i de samme strømgatene?

(Dette leste jeg at noen foreslo i en annen nettavis i dag vel.

Hvis jeg skjønte hva som ble foreslått riktig).

Og hvorfor kan man ikke bygge en kort rørledning, inn til Bergen, (fra f.eks. Troll-feltet)?

Man har jo rørledninger som går helt til Storbritannia og også til Tyskland/Nederland.

Og her i England, vet jeg at gass og kull blir gjort om til strøm.

(Mener jeg å ha lest ihvertfall).

Hvorfor kan man ikke gjøre det også på Vestlandet?

Så slipper man å ødelegge de fine fjordene, i Hardanger, osv., (lenger sør på Vestlandet).

Man kan vel legge et gassraffineri, et sted som ikke er naturreservat eller registrert som et sted i verdens naturarv, osv.

Bare noe jeg tenkte på.

Hvorfor har man ikke tenkt på dette i Arbeiderpartiet og i Norge.

En slik løsning burde vel nesten være innlysende.

Hvem vet de driver og tuller med i regjeringen osv.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter