Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. august 2010

På the Jobcentre i England, så har de noe som heter 'Jobseeker's Agreement'

Jeg har vært i den posisjonen, at jeg har jobbet med mye forskjellig, og har utdannelse fra mye forskjellig.

Så jeg har hatt mange felt, som jeg har kunnet søke jobber innen:

- Dataleder.

- Butikkleder.

- Kontormedarbeider.

- HR-medarbeider.

- Webdesigner.

- Leder for call-center.

- Systemutvikler.

- Markedsføring.

- Flerspråklige jobber (norsk/engelsk/svensk og til nød dansk).

- mm.

Men, på 'the Jobseeker's Agreement', så kan man bare ha med tre jobb-typer.

Så min Jobseeker's Agreement, er jeg ikke helt fornøyd med nå.

Men jeg vet ikke noe om hvordan the Jobcentre bruker den informasjonen som er på the Jobseeker's Agreement.

Så jeg vet ikke noe om hvor viktig det er, at jeg er fornøyd med den informasjonen.

Men det får jeg kanskje prøve å finne ut litt mer om da.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har tre sånne versjoner av min 'Jobseeker's Agreement'.

Her er den første, fra 21. mai, ifjor:

img194

img195

PS 2.

Så ble den erstattet av en ny avtale, fra 18. juni, ifjor, (etter et review-møte).

Denne var jeg egentlig ganske fornøyd med.

For på den så står det både IT Manager og Retail Manager.

Her er mer om dette:

img196

img197

PS 3.

Så var det et nytt review-møte, 26. september ifjor.

Og her ble jobbene jeg skulle søke på, 'nedjustert'.

Fordi jeg måtte senke meg i kravene, siden jeg hadde vært arbeidsledig en stund.

Men den er jeg ikke så fornøyd med.

Her er mer om dette:

img198

img199

PS 4.

Og jeg mener det må ha vært etter 16. september ifjor, at jeg mottok den Høykolekandidat-graden min, i IT, fra HiO IU.

Bare noe jeg tenkte på.

Jeg skal se om jeg finner ut mer om det.

Vi får se.

PS 5.

For sånn som det er nå, så blir jeg noen ganger nesten latterliggjort, av de jeg møter på 'sign on'-meeting.

Hvis jeg søker på en lederjobb, av noe slag.

Men jeg la nå merke til, at det står på the Jobseekers Agreement:

'My adviser or I can ask to change it any time'.

Så da skal jeg nå prøve å få forrandret den, sånn at det står både IT manager og Retail Manager.

(Så kan det heller stå f.eks. Retail Manager/Assistant.

Eller IT Manager/Assistant.

Også kanskje Webdesigner/System Developer.

(Fordi IT Support, det er kanskje kronglete for meg, som er fra Norge.

Det er kanskje bedre, at jeg jobber med noe som er mer selvstendig, siden engelsk bare er mitt andrespråk, mener jeg).

Vi får se).

Noe sånt kanskje.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Den Høgskolekandidat-graden min, i IT, fra HiO, den mottok jeg 9. oktober, ifjor.

(Altså bare ca. to uker, etter at den siste, 'tøysete' Jobseeker's Agreement-en, ble laget).

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/na-fikk-jeg-tilsendt-graden-min-fra-hio.html

PS 7.

Så dette lurer jeg på om har vært noe plott.

'De', altså kanskje Illuminati, eller Scull and Bones.

De skjønte vel det, at jeg ville søke lederjobber, innen data, hvis jeg fikk den graden min, fra HiO.

Samtidig, så har det bare stått 'call centre', og sånt, på min Jobseeker's Agreement.

(For jeg trodde før idag, at de bare kunne endres, på Review-møter, osv.

Og at det kanskje ikke var så nøye hva som stod der.

Jeg har jo da, i møtet, ramset opp alle mine 8-9-10 felter, som jeg kunne ha jobbet innen.

Også har rådgiver da, fra the Jobcentre, kanskje bare plukket ut de tre 'dummeste' feltene.

Noe sånt).

Og så har de kanskje på the Jobcentre, ville hatt det til, at jeg ikke var kvalifisert da, til lederjobber.

Siden de har kikket på min siste Jobseeker's Agreement kanskje.

Som har vært litt 'tøysete', vil jeg vel si.

(Etter et planlagt Review-møte, som alle har, etter å ha vært arbeidsledig i ca. et halvt år.

Noe sånt.

En sånn rådgiver der, fikk meg til å nedjustere/forrandre jobbene, på the Jobseeker's Agreement, siden jeg hadde vært arbeidsledig en del måneder da).

Så det tok litt tid for meg å skjønne mer om dette.

Men jeg tror at jeg må prøve å få forrandret litt igjen, på den Jobseeker's Agreement-en ja.

Vi får se om jeg klarer dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter