Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. september 2010

Jeg sendte en Facebook-melding til Reto Savoldelli






Guten tag




Erik Ribsskog 19. september kl. 12:15

Ich been Erik, der sonne aus Karen, die swechter aus Ellen.


Kan Sie erindrung mich?

Ich been in Basel, mit meine swester Pia, und ihre 'daughter' Rahel, we mit der 'bus' fahren aus ihre 'house/castle'.

Sie ge-kören aus Aech mit der tranvestitten in der auto.


Kan sie das erindrung?

Ich habe nur eine frage einmal.

Bist sie in der Malteser-ordnung?

Aber, maine father, Arne Mogan Olsen, "fraue" Haldis Humblen, 'daughter' Christell Humblen, 'half'-brutter, Bjørn Humblen, einmal in der Johanitter-ordnung, 199? - 2008 oder 2009.


Keine in der Johanitter-ordnung einmal.

Ach ach.

So das est danke schön.

Rahel sage das Ihre 'daughther #2" name est Solveig Savoldelli.

Habe sie 1, 2, 3, 4? Norwegische frauen?


Ellen Ribsskog Savoldelli, unt ein oder zwei 'more'?

Danche schön for 1987.

Aber nicht essen?

Nur 'drive'.

Aber danche schön 'anyway'.

Adjø,

Erik Ribsskog




Reto Andrea Savoldelli 19. september kl. 13:45 Rapporter

Hallo Erik, ich erinnere mich leider nur undeutlich an Dich. Zu deinen Fragen: Ich kenne niemanden, der dem Malteserorden angehört. Ich natürlich auch nicht. Wieso denkst du das? Das würde mich interessieren.

Ausser Rahel habe ich noch zwei weitere Töchter. Eireen ist bald 20 Jahre alt, und Solveig wurde soeben 18. Ihre Mutter, mit der ich zusammenlebe, ist in Bayern aufgewachsen (Deutschland). - Auch hierbei würde es mich interessieren, wieso du denkst, dass ich mehrere norwegische Frauen "haben" soll ??? Strange.

Anyway, wie ich sehe, lebst du in Liverpool, in der Beatles-Stadt. Ich bin Lehrer für Ausländerkinder in Basel und wünsche Dir alles Gute.

Reto Andrea Savoldelli



Erik Ribsskog 20. september kl. 06:13

Ok,

danke fur ihre mail.


I write in English, if that's ok.

I saw a picture of you, with medals on, so I thought it could be the Knights of Malta, since I have them in my fathers family.

I've overheard in Oslo, in 2005, that I'm being followed by the 'mafian' there, so I'm a refugee now, and lives in Liverpool, that's right.


I remember you visited my grandmother and grandfather, in Nevlunghavn, in the 70's, and you did a trick, magic, and a Norwegian coin, came out of your ear.

Wasn't that you?

Then you had several women there, that's why I wondered if you had a lot of Norwegian women.


Because I thought that Solveig was only a Norwegian name, but when I studied in Sunderland, then a German student there was named Berit, after the Norwegian skier Berit Aunli, so I guess it's fashonable, in Europe to use Norwegian names.


Ingeborg, of course, died last summer, but I don't get my inheritance, from Ellen and Martin.

I was hiding, on Martin and Grete's farm, in 2005, but someone tried to kill me there, so I ran to Liverpool.


Ellen don't want to help me with getting my suitcase, which was on the farm, sent to Liverpool.

Martin I don't speak with any more, because I think he must have been involved.

So I basiclly just trying to understand what's going on.


So that's why I asked you if you were in that order.

I'll find that picture again, so that you can see what I mean.

Thank you very much for your reply again.

Best regards,

Erik Ribsskog












PS.

Her er det bildet jeg sendte med:

5003547457_f19a5b0c9d_b

PS 2.

Her er forresten hva han Reto sier.

Det er jo ikke så mange som lærer seg tysk på skolen i Norge lengre, (jeg gjorde heller ikke det, jeg hadde en tøff oppvekst, hvor jeg bodde alene, fra jeg var ni år, så jeg syntes at sjakk og bordtennis hørtes artigere ut. Men jeg har plukket opp noen tyske ord, fra da jeg har vært i Aesch ved Basel, (på besøk hos tante Ellen da), og i Brighton, (fra tyske språkelever som bodde hos samme vertsfamilie som meg), og fra da jeg studerte ved University of Sunderland, hvor jeg måtte dele leilighet med mange tyske 'study-abroad' studenter. Så sånn var det).

Så det er kanskje greit å ta med en oversettelse, fra Google Oversetter.

Det er mulig.

Her er mer om dette:

hva reto sier

http://translate.google.com/#

PS 3.

Vi ser også at Reto Savoldelli skriver, at hans nåværende kone, eller samboer.

At hun er fra Bayern.

Og der er jo også illuminati egentlig fra.

Dette litt vel diffuse nettverket, som det blir skrevet mye om, på blogger og debattforum osv., rundt omkring.

Dette nettverket ble jo kalt for det bayeriske illuminati, i begynnelsen.

Så om dette er et hint om, at de er illuminister?

Jeg søkte jo i noen dager, om illuminati på nettet, like etter at jeg hørte om de, første gangen, på Veggavisen, dvs. Nettavisen sitt tidligere debattforum.

I 2008, eller noe.

Og da husker jeg det, at jeg leste, at Basel-området, skal være et 'illuminati stronghold'.

Og Reto Savoldelli, bodde også på et herregård-lignende sted, oppå noen ås-topper osv.

Hvis jeg husker riktig.

Og det krydde av kvinner og barn der.

Men om alle var hans, det vet jeg ikke.

Noen engelske folk, var det der også.

Jeg og søsteren min, vi var der i 2-3-4 timer kanskje.

Det var den sommeren jeg fylte 17, i 1987.

Og søsteren min, Pia, var 15 og et halvt da, og hørte på Madonna, og hadde nettopp begynt å røyke.

(Ihvertfall var det første gangen jeg fikk vite det, at Pia hadde begynt å røyke, på Fornebu.

Da vi skulle ned dit, til Sveits.

For Pia ville sitte på 'smoking', på flyet.

Så sånn var det).

Men vi fikk ikke bli med inn, og se på herregården, (eller hva det var).

Og vi fikk ikke mat.

Og jeg snakka nesten ikke med noen der.

Jeg bare hang med søstera mi og Rahel.

For jeg snakka ikke tysk da.

Så sånn var det.

Reto hadde sagt til Ellen, at vi var for unge til å dra til Basel alene, for å se i butikker.

Men da hadde Ellen forklart til Reto, at jeg var 17 år da.

Men da var jeg visst gammel nok likevel, hadde visst Reto sagt.

Jeg så nok litt yngre ut, enn det jeg var.

Jeg var så sent i puberteten.

At på skolen, på første året videregående, på Sande VGS., (det skoleåret som jeg nettopp var ferdig med, i Norge, før vi dro ned til Sveits).

Det skoleåret, så var jeg så flau, for jeg gikk første året, på videregående.

Og jeg hadde ikke fått hår på tissen ennå.

Så jeg skulka alltid unna dusjinga, etter gym-timene, det første året på Sande Videregående.

Men den sommeren her, som jeg og søstera mi var i Sveits.

Da fikk jeg faktisk litt hår på tissen.

Så det andre året, på Sande VGS., da turte jeg å dusje etter gymmen da.

Så da forrandra jeg meg sånn sett.

Det var kanskje fordi at tante Ellen lot meg bo på et loft, sammen med søstera mi og kusina vår Rahel.

Og at det å bo så nærme kusina mi og søstera mi, (som bodde i 'Haldis-huset', i Norge), at det satt i gang noen hormoner hos meg, eller noe?

Tante Ellen hadde også ei venninne, (von der Lippe?), som klengte på meg, når vi kjørte karusell, på et marked, i en nabolandsby, til Aesch.

Så kanskje det var det som satt i gang noen hormoner hos meg?

Hvem vet.

Men det var nok ihvertfall derfor at Reto syntes at vi var for unge til å dra til Basel alene.

Fordi jeg så så ung for alderen, i 17-års alderen, ihvertfall.

Men, vi hadde jo flydd ned til Sveits, alene, jeg og søstera mi.

Og bytta fly to ganger, i København og Zurich.

Så da kunne vi vel ta toget til Basel og, skulle man vel tro?

Så jeg vet ikke om han Reto skapte seg litt, da han sa det, med at vi var for unge til å dra til Basel.

Han burde vel også ha huska meg og søstera mi, fra da han møtte oss, hos min mors foreldre, Ingeborg og Johannes, i Nevlunghavn, på midten av 70-tallet.

Da hadde han stort skjegg, sånn som jeg husker det.

Og jeg og søstera mi, vi var litt redd for han vel.

Men bestemor Ingeborg, eller mora vår, dro oss med bort til Reto da.

Som hadde trylleshow, ved kortsida, av huset til bestefar Johannes i Nevlunghavn da.

Og han trylla to kronestykker, (mener jeg å huske, at det var), ut av øra, eller noe da, som jeg og søstera mi vel fikk.

Hvis jeg ikke husker feil.

Så sånn var det.

Så han burde vel vite hvor gamle vi var, mener jeg.

Da var vi vel sånn 4-5-6 år, eller noe.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Men, det er jo også en sang, (eller et stykke), av Grieg, som heter 'Solveigs sang'.

Så kanskje Reto Savoldelli, har kalt opp datteren sin, etter det stykket?

Det var også sånn, da mora mi døde, i 1999.

Så var jeg i begravelsen hennes, i Moss krematorium.

Og da hadde tante Ellen Ribsskog Savoldelli, (som jo var gift med Reto Savoldelli, på 70-tallet).

Hun hadde da plukket ut musikken, (fortalte søstera mi meg, da jeg spurte), til min mors begravelse, eller minne-seremoni, i krematoriumet da, (ikke vet jeg hvorfor mora mi ikke fikk en vanlig grav), som krematoriums-organisten spilte da, innimellom at presten prata.

Og den sangen husker jeg enda da, at jeg syntes var fin.

Så det sa jeg til tante Ellen, etter seremonien, at jeg syntes at hun hadde valgt fin musikk.

Og da svarte ikke tante Ellen meg noe.

Men hun henvendte seg istedet til bestemor Ingeborg.

Og sa noe sånt som:

'Var det ikke det jeg sa, vi velger noe av Grieg, så blir de norske fornøyde'.

Noe sånt.

(Jeg vet ikke om tante Ellen da så på seg selv som sveitsisk, siden hun da hadde bodd i 30 år ca. i Sveits.

Eller om hun så på seg selv som dansk, siden mora hennes, (bestemor Ingeborg), var dansk?

Men norsk så hun nok da ikke på seg selv som, vil jeg gjette på, fra hva hun sa til bestemor Ingeborg, da jeg sa til tante Ellen, at jeg syntes at hun hadde valgt fin musikk, til min mors begravelse.

Men men).

Så da virka det plutselig litt tilfeldig igjen, hvilken musikk som ble valgt, i min mors begravelse da.

Men men, jeg var veldig travel butikksjef, i Rimi.

Og jeg hadde nettopp fått en god del dager fri, fra Rimi, for å være med på en rep-øvelse, med støtte-området, i HV, (som jeg var i), oppe i Hurdal.

(Hvor jeg først jobba på Rimi, på mandagen.

Og så kjørte opp til Hurdal, fra Oslo, grytidlig tirsdag morgen.

Og så ned til Oslo igjen, tirsdag kveld.

For så å jobbe på Rimi på onsdagen.

(Og så var jeg tilfeldigvis på date, med ei jeg tilfeldigvis hadde chatta med på nettet, og som ville møte meg på Kjøkkenhagen vel, på Grunerløkka, på kvelden den onsdagen.

For vi leste begge bøker, og jeg skulle ta med noen norske bøker dit, osv., som hu skulle låne da.

Som jeg aldri fikk tilbake, forresten.

Men det var vel bare to paperback-bøker, som jeg nok hadde kjøpt i en eller annen bokhandel i Oslo da.

Men men.

Det samme stedet forøvrig, som søstera mi og kusina mi Rahel Savoldelli, ville møte meg på, etter at mora mi døde, en uke eller to seinere vel.

(Av en eller annen grunn).

Hm).

Og så opp til Hurdal igjen, grytidlig torsdag morgen.

Og så ned til Oslo igjen, torsdag kveld.

For så å jobbe på Rimi igjen, på fredagen.

For jeg fikk ikke fri fra HV, enda jeg forklarte dem det, at jeg hadde en ny assistent, (dvs. han Stian Eriksen da, som bare hadde vært leder i Rimi, noen uker vel, for han var nettopp ferdig med militæret).

Men men).

Så assistenten min Stian, han var rimelig slitt ut allerede, da mora mi døde.

Så det var ikke sånn, at jeg kunne ta meg noe fri, for å velge musikk til begravelsen til mora mi, eller noe sånt noe.

Sånn var det ikke, dessverre.

For butikken var jo da også litt nedkjørt da, etter HV-øvelsen.

(Dette husker jeg ikke nøyaktig hvordan var.

Men jeg regner med at det nok var sånn, ihvertfall.

Hvis jeg skulle gjette).

Så sånn var det.

Så kanskje Reto Savoldelli har oppkalt datteren sin Solveig, etter sangen av Grieg?

Det er mulig.

Jeg bare lurte, for det er jo et veldig norsk navn, vil jeg si.

Så at noen fra Basel og Bayern, skal velge det navnet, det er vel kanskje litt snodig.

Men kanskje det er tante Ellen, som har fått Reto Savoldelli, til å like den sangen, av Grieg, som heter noe med Solveig.

Men da er det vel nesten sånn, at Reto Savoldelli, har med tante Ellen, inn i sitt nye forhold.

Så da er vel kanskje det litt snodig.

Men men.

Jeg skal kanskje ikke grave for mye i det her.

For det er her er vel kanskje ikke min business.

Men der her jo slekta mi da, må jeg vel si.

Han Reto, han var jo da min onkel, (eller fille-onkel), på 70-tallet, (da han var gift med tante Ellen).

Så da kan man vel kanskje lure om sånne ting?

Det er mulig

Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

Vi får se.

PS 5.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter